معرفی بهترین بازی‌های کنسولی روی گوشی‌ها- گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های کنسولی روی گوشی‌ها- گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های کنسولی روی گوشی‌ها- گیمفا
معرفی بهترین بازی‌های کنسولی روی گوشی‌ها- گیمفا

بهترین‌ عناوین کنسولی که می‌توان با گوشی به تجربه‌ی آن‌ها پرداخت؛ تجربه‌های بزرگ در قاب‌های کوچک

سجاد باقریان
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 09:00
معرفی بهترین بازی‌های کنسولی روی گوشی‌ها- گیمفا

با پیشرفت روزافزون صنعت گوشی‌های هوشمند، بازار بازی‌های این پلتفرم هم با افزایش مخاطب چشم‌گیری روبه‌رو شد. از همین‌رو بسیاری از شرکت‌های بازی‌ساز سعی کردند تا بازی‌های شناخته شده خودشان را برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند، که به دو شاخه ios و android تقسیم می‌شود، منتشر کنند. این حرکت هوشمندانه از سوی بازی‌ساز‌ها باعث شد، گیمر‌های بسیاری در سرتاسر جهان رو به گوشی های‌ هوشمند آورده و از بازی کردن بر گوشی‌ خود لذت ببرند. ما در این مقاله سعی کردیم لیستی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های کنسولی که برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده‌اند را به شما معرفی کرده و به‌طور مختصر به بررسی آن‌ها بپردازیم.

 

INSIDE

کاور بازی inside

بازی INSIDE توسط شرکت بازی‌سازی playdead ساخته شده و در سال ۲۰۱۶، ابتدا برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی و سپس برای گوشی‌های هوشمند منتشر شد. بازی INSIDE یکی از برترین عناوین دوبعدی و معمایی در نسل هشت می‌باشد. شما در این بازی کنترل پسری را در‌اختیار دارید که پا به عالمی سیاه و تیره گذاشته و باید از موانعی که جان او را تهدید می‌کند، فرار کنید.  بازی از فضای عجیب و دلهره‌آوری برخوردار است و همین موضوع حس کنجکاوی شما را برای ادامه مراحل افزایش می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن متذکر شد این است که، INSIDE فقط برای سیستم‌عامل ios منتشر شده و خبری از نسخه اندروید نیست.

 

Machinarium

کاور بازی

عنوانی دیگر در سبک دوبعدی و معمایی که می‌تواند با داستان، طراحی هنری عالی، صداگذاری دل‌نواز و پازل‌هایی چالش‌برانگیز شما را محو خود کند. با جوزف، ربات دوست‌داشتنی همراه شوید تا به معشوقه‌اش برسد. در این مسیر با شهری بی‌نام و افسرده روبه‌رو خواهید شد که با کمک کردن به مردمان این شهر،‌ ضمن خوشحال کردنشان، به خواسته جوزف هم برسید. بازی از نظر طراحی هنری واقعا چشم‌نواز بوده و شما از تماشای این شهر کثیف و سیاه خسته نخواهید شد. پازل‌های بازی بسیار خلاقانه طراحی شده و شما نمی‌توانید به آسانی آن‌ها را پشت سر بگذارید. بازی برای گوشی‌های اندروید و ios منتشر شده و شما به سادگی با گوشی‌های پایین‌رده فعلی، می‌توانید به تجربه این عنوان زیبا بپردازید.

 

SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom

کاور بازی spongebob squarepants battle for bikini bottom

این بازی بسیار مهیج در سال ۲۰۲۰ توسط شرکت Purple Lamp Studios توسعه یافت و توسط کمپانی THQ برای پلتفرم‌های کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر شد. نسخه اندرویدی این عنوان بعد از گذشت حدود ۶ ماه توسط استودیو HandyGames منتشر شد. بازی SpongeBob SquarePants:BFBB در سبک اکشن و ماجراجویانه بوده و شما در این بازی باید با کمک باب‌اسفنجی و دوستانش، شهر بیکینی‌باتم را از هجوم ربات‌ها نجات دهید. بازی از فضای بسیار زنده و رنگارنگی برخوردار است و اگر شما هم عاشق شخصیت باب‌اسفنجی و شهر بیکینی‌باتم هستید قطعا از این بازی لذت خواهید برد. متاسفانه این عنوان، فقط برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی در دسترس می‌باشد و هنوز اطلاعاتی از انتشار بازی بر روی سیستم‌عامل ios، از سوی سازندگان منتشر نشده.

 

GRID AUTOSPORT

کاور بازی grid autosport

در این جایگاه از لیست به سراغ بازی‌ای می‌رویم که قطعا برای دوستداران مسابقات اتومبیل‌رانی، هیجان‌انگیز خواهد بود. بعد از خرید حق نشر عنوان GRID AUTOSPORT توسط شرکت Feral Interactive، این بازی برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios منتشر شد. شما با در اختیار داشتن بیش از ۱۰۰ نوع اتومبیل و پیست، به سادگی‌ نمی‌توانید از این عنوان خسته شوید. بازی GRID AUTOSPORT با دارا بودن گیم‌پلی نیمه آرکد، تجربه جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. این عنوان از نظر گرافیکی بسیار چشم‌نواز بوده و از این حیث، یک شاهکار برای گوشی‌های‌ هوشمند محسوب می‌شود. برای تجربه این عنوان به گوشی با سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی نیاز خواهید داشت و بسته به نوع سخت‌افزار گوشی شما، باید انتظار داغ شدن و لگ را داشته باشید. بازی فقط برای نسخه‌های اندروید ۹ به بالا قابل نصب می‌باشد؛ با این اوصاف اگر شرایط نصب بازی را دارید، حتی یک لحظه هم درنگ نکنید و وارد دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی شوید.

 

GTA Series

کاور بازی gta

شاید نتوان گیمری را پیدا کرد که نام gta  را نشنیده باشد. عنوانی که برای اکثر ما، خاطرات زیادی را رقم زده و هیچ وقت از تجربه دوباره نسخه‌های قدیمی آن خسته نخواهیم شد. شرکت RockstarGames، تمامی نسخه‌های نسل ششم این فرانچایز را برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ios منتشر کرد؛ تا بار دیگر گیمر‌ها بتوانند این عنوان را از طریق گوشی‌های‌ هوشمند تجربه کنند. فرانچایز GTA، شاهکاری بی‌رقیب در سبک اکشن و جهان‌باز محسوب می‌شود. در تمامی نسخه‌های این بازی، شما در نقش خلافکاری قرار دارید که به‌دنبال پیشرفت و پول بیشتر می‌رود و در این راه، اتفاقات فراوانی برای او رخ می‌دهد؛ شاید همین مشکلات و اتفاقات را بتوان به عنوان هسته اصلی بازی معرفی کرد. جایی که شما باید انتظار هر اتفاقی را داشته باشید. سرقت اتومبیل، کشتن دشمنان، درگیری با باند‌های خلاف، خیانت دوستان و هزاران اتفاق دیگر در بازی منتظر شما است. خوشبختانه تمامی نسخه‌های بازسازی شده برای گوشی‌های هوشمند، از بهینه‌سازی عالی برخوردار می‌باشد و شما با گوشی‌های پایین‌رده نیز می‌توانید به سادگی به‌تجربه gta بپردازید.

 

Bully

کاور بازی bully

Bully عنوان خاطره‌انگیز دیگری از RockstarGames که برای گوشی‌های هوشمند، بازسازی شده. داستان بازی مربوط به پسری قلدر و خرابکار به‌نام جیمی هاپکینگز است که همیشه سعی می‌کند برای معلمان‌ و مدرسه خود دردسر ایجاد کند. از همان ابتدا تا انتهای بازی شما درحال تجربه کارهایی هستید که در دوران مدرسه به فکرتان خطور می‌کرد. کلاس را به‌هم بریزید؛ با هم‌کلاسی‌های خود دعوا کنید، معلمان خود را آزار دهید، از دست انتظامات مدرسه فرار کنید و از بازی در نقش قلدر مدرسه لذت ببرید. شاید این عنوان به‌دلیل محدودیت‌های مختلف در گیم‌پلی، در حد و انداه‌های فرانچایز GTA نباشد، اما نمی‌توان منکر کیفیت ساخت بی‌نظیر این بازی شد. گیم‌پلی بازی با وجود محدودیت‌ها همچنان سرگرم کننده بوده و شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند. این عنوان هم از بهینه‌سازی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد و شما نیاز به گوشی قدرتمندی برای تجربه این عنوان ندارید. همچنین Bully را می‌توانید بر روی گوشی‌های اندروید و ios تجربه کنید.

 

Pubg

کاور بازی pubg

می‌توان عنوان pubg  را، یکی از پرسروصداترین بازی‌های عرضه شده در سال‌های اخیر دانست؛ که با شروع عالی در شبکه steam به شهرت دست‌یافت. این بازی در سبک اکشن و بقا می‌باشد و شما در این بازی باید سعی ‌کنید از بین ۱۰۰ گیمر دیگر که همراه شما به رقابت می‌پردازند، جان سالم به‌در برده و مقام اول را کسب کنید. بازی pubg در سال ۲۰۱۸، توسط شرکت چینی Tencent، برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ios منتشر شد و همانند نسخه‌های دیگر این عنوان در پلتفرم‌های مختلف، با استقبال بی‌نظیری روبهرو شد؛ به‌طوری‌که Pubg در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب عنوان بهترین‌ بازی سال در حوزه گوشی‌های هوشمند شد. این بازی از گرافیک خیره‌کننده‌ای در گوشی‌های هوشمند بهره‌ می‌برد و قطعا شما را محو خود خواهد کرد. کنترل بازی می‌تواند برای اولین‌بار که به تجربه این عنوان می‌پردازید کمی پیچیده و سخت به‌نظر برسد؛ اما با صرف ساعت‌های بیشتر در بازی می‌توانید قلق بازی را به‌دست آورید. خوشبختانه این عنوان با آی‌پی ایران در دسترس بوده و نیازی به تغییر ‌آی‌پی نخواهید داشت. اگر به‌د‌نبال یک بازی در سبک اکشن و بقا می‌گردید، Pubg تمام نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

 

Fortnite

کاور بازی fortnite

عنوان دیگر در سبک اکشن و بقا در این لیست چیزی نمی‌تواند باشد به‌غیر از عنوان محبوب و شناخه‌شده fortnite. عنوانی که نه‌تنها صنعت بازی‌سازی را تحت تاثیر خودش قرار داد، بلکه در هر زمینه‌ای که فکر  می‌کنید نفوذ کرد و جوامع مختلفی را با خود همراه ساخت. از حاشیه‌های مختلف این عنوان که بگذریم، بازی fortnite بسیار سرگرم‌کننده بوده و شما را می‌تواند معتاد خودش بکند. EpicGames با انتشار این عنوان به صورت رایگان توانست گیمرهای بیشتری را به سمت این بازی اعتیادآورد بکشاند و هم‌اکنون با انتشار بازی بر روی گوشی‌های هوشمند اندروید و ios توانست موفقیت Fortnite را ادامه دهد. این عنوان به‌دلیل محدودیت‌هایی که در اجرای سخت‌افزاری دارد نتوانست مانند Pubg Mobile به موفقیت بزرگی برسد، اما هرگز نمی‌توان گفت که نسخه گوشی‌های هوشمند بازی Fortnite با شکست روبه‌رو شد. اگر گوشی شما دارای پردازنده از نوع ARM64 می‌باشد و از سخت‌افزار قدرتمند آن مطمئن هستید، می توانید به تجربه این عنوان بپردازید و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

Call of duty: Mobile

کاور بازی call of duty mobile

سری cod،‌ همیشه یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها در هر نسلی از کنسول‌ها بوده و ما با بخش چند نفره و داستانی این عنوان خاطرات زیادی را ثبت کرده‌ایم. حال نوبت به آن رسیده که با گوشی‌های هوشمندی که در دستانمان قرار گرفته وارد دنیای COD شویم.  عاشقان بازی شوتر اول شخص به‌هیچ وجه نباید Call of duty:Mobile را از دست بدهند، چون این بازی هیچ کم و کاستی نسبت به نسخه‌های کنسولی این فرانچایز محبوب نداشته و می‌تواند همان حس آشنای همیشگی را به شما القاء کند. اگر کنترلر‌های مختلفی در دسترس‌ دارید، معطل نکنید و با اتصال آن به گوشی‌خود، لذت مضاعفی از بازی ببرید. Activision این عنوان را به صورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان گوشی‌های اندروید و ios عرضه کرده و تنها نگرانی شما، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای همیشه در صحنه خواهد بود. هیچ الزامی در خرید تفنگ و اقلام مختلف بازی بر شما وارد نیست و شما می‌توانید با افزایش ساعت‌های بازی، لوت خوبی به‌دست آورید. اما همچنان، افرادی در بازی خواهید دید، که با پرداخت پول و خرید اقلام مختلف بازی، یک قدم از شما جلوتر هستند.

 

ARK: Survival Evolved

کاور بازی ark survival evolved

اگر عاشق دنیای ژوراسیک و دایناسور‌ها هستید، عنوان ARK: Survival Evolved، مناسب شما است. بازی از نظر گرافیکی خارق‌العاده‌ بوده و شما را در نگاه اول حیرت‌زده خواهد کرد. در این بازی شما با بیش از ۸۰ نوع دایناسور روبه‌رو خواهید شد که باید آن‌ها را رام کرده و لوت‌های مختلفی را به‌دست ‌آورید. بازی به دو صورت آفلاین و آنلاین در دسترس شما خواهد بود و شما در بخش آنلاین عنوان ARK: Survival Evolved، باید با دوستان خود، قبایل مختلفی بسازید و با یکدیگر به پیشرفت در بازی بپردازید. بازی توسط شرکت Wildcard، فقط برای گوشی‌های با سیستم‌عامل اندروید منتشر شده و از بهینه‌سازی خوبی هم برخوردار نیست. به‌طوری که برای تجربه این عنوان به حداقل ۳ گیگ رم، اندوید ۷٫۰، OPEN GL 3.1، Vulkan API و حداقل CPU هشت‌ هسته‌ای نیاز خواهید داشت که هر گوشی چنین سخت‌افزاری را در اختیار ندارد.

 

eFootball PES 2021

کاور بازی efootball pes 2021

فوتبال محبوب‌ترین رشته ورزشی در جهان، که مخاطبین میلیونی آن هیچ‌گاه از تماشای مستطیل سبز، خسته نخواهند شد. اگر مثل اکثر مردم جهان، دیوانه فوتبال هستید قطعا با نام PES آشنا خواهید بود. عنوانی از کمپانی Konami که با تجربه چندین ساله خود در امر ساخت بازی PES نشان داده که استاد این کار است. امروزه بستری فراهم شده که شما می‌توانید عنوان eFootball PES 2021 را علاوه بر کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی خود، بر روی گوشی‌های هوشمند نیز تجربه کنید. بازی از نظر گرافیکی و گیم‌پلی، نمی‌تواند دقیقا حال و هوای نسخه کنسولی را برای شما به‌نمایش بگذارد؛ ‌اما مطمئن باشید که شما را ناامید نخواهد کرد. این عنوان از گرافیک مطلوبی برخودار است و چهره‌سازی‌ با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند قابل قبول هست. بازی رایگان بوده و تنها چیزی که شما نیاز دارید، سخت‌افزار مناسب و اتصال دائمی اینترنت خواهد بود.

 

Among Us

کاور بازی among us

بازی معمایی مافیا که چند‌سالی است در کشور‌مان بسیار بین مردم باب شده را این‌بار در صفحه‌های گوشی خود تجربه کنید. سازندگان این عنوان از بازی مافیا الهام گرفتند و با تغییرات ریز و درشتی توانستند آن را در قالب بازی‌ویدئویی پیاده‌سازی کنند. شما در Among Us، در سرورهای چندین نفره به بازی با دیگران می‌پردازید و هدف شما پیدا کردن imposter خواهد بود. شما در نقش crewmate باید سعی کنید تا قبل از آن‌که imposter گروه شما را قتل‌عام کند taskها را انجام داده و حواستان باشد که کشته نشوید. بازی Among us  به‌صورت رایگان برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ios در دسترس می‌باشد.

این لیستی جامع از بازی‌هایی بود که علاوه بر کنسول‌ها، برای گوشی‌های هوشمند نیز، بازسازی شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را همین‌ الآن در گوشی خود نصب کرده و از تجربه آن‌ها لذت ببرید. عناوینی که چیزی از نسخه‌های کنسولی‌ خود کم نداشته و از نظر بصری و گیم‌پلی کاملا شما را غرق خود خواهند کرد. به‌دلیل قیمت‌های سرسام‌آور کنسول‌ها و قطعات رایانه‌های شخصی، وجود چنین بازی‌هایی، نعمتی‌ است که توسط بازی‌ساز‌ها در اختیار گیمر‌ها قرار داده‌شده. بی‌شک عناوین با کیفیت دیگری هم می‌توانست در لیست قرار بگیرد که در مقاله‌های آینده، به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

Mincraft

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بهترین بازی‌های کنسولی روی گوشی‌ها- گیمفا