توسعه‌دهند‌ه‌ی Mass Effect: Legendary Edition با مادسازان همکاری می‌کند

۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

اخیرا استودیوی بایوور (BioWare) در اعلامیه‌ای رسمی تأیید کرد که تیم سازنده‌ی عنوان Mass Effect: Legendary Edition شروع به همکاری با جامعه‌ی حرفه‌ای مادسازان کرده است و هدف از این اقدام، اطمینان از ارائه‌ی محتوایی با کیفیت و گیم‌پلی به مراتب روان‌تر از گذشته خواهد بود.

همان‌طور که در مورد هر نسخه‌ی بازسازی شده‌ای ممکن است اتفاق بیفتد، بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی بسیار مشتاق هستند که بدانند سرنوشت مادهای بسیار با کیفیت و هیجان‌انگیزی که برای سه‌گانه‌ی Mass Effect ساخته شدند، در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Mass Effect: Legendary Edition چه خواهد بود. در گذشته شاهد آن بودیم که وقتی شرکت بتسدا (Bethesda) از نسخه‌ی Skyrim: Special Edition رونمایی کرد و یا استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Dark Souls را منتشر نمود، این نسخه‌‌های به‌روزشده از مادهای بسیاری که طرفداران برای بازی محبوب خود ساخته بودند، پشتیبانی نمی‌کردند و همین امر بسیاری از بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی را از تجربه نسخه‌ی بازسازی شده منع می‌کرد.

به نظر می‌رسد که استودیوی بایوور برای مادسازانی که مدت‌ها به ساخت حالت‌های جذاب و محبوب برای سه‌گانه‌ی Mass Effect تلاش کرده‌اند، ارزش زیادی قائل است و با آن‌ها شروع به همکاری خواهد کرد؛ چرا که از این طریق هم می‌تواند به بهبود کیفیت بخش‌های مختلف از بازی پرداخته و هم یک تجربه‌ی جالب و رضایت‌بخش برای طرفداران مادهای نسخه‌های اصلی فراهم آورد. در همین راستا آقای مک والتر (Mac Walter) که یکی از مدیران ارشد پروژه‌ی ساخت Mass Effect Legendary Edition به شمار می‌آید، خطاب به به طرفدارانی که اعلام کردند به علت عدم پشتیبانی از مادهای قدیمی به پیش‌خرید این بازی نمی‌پردازند، اظهار داشت که استودیوی بایوور از اهمیت مادها برای سه نسخه‌ی اصلی کاملا آگاه است؛ از همین رو با جامعه‌ی مادسازان حرفه‌ای این سه نسخه وارد همکاری شده و قصد دارد یک تجربه‌ی روان و لذت‌بخش را برای تمامی بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی فراهم آورد.

آقای مک والتر در ادامه توضیح داد که استودیوی بایوور کمی دیگر و پس از اطمینان از اتمام برخی برنامه‌های خود به ارائه‌ی جزئیات بیشتری از نسخه‌ی Mass Effect: Legendary Edition خواهد پرداخت:

ما با افراد بسیاری از انجمن بازی‌سازان مستقل و مادسازان مجموعه‌ی Mass Effect در ارتباط بوده‌ایم. هدف ما از همکاری با این گروه حرفه‌ای کاملا روشن است. ما قصد داریم تجربه‌ای جدید و به‌روز را از سه‌گانه‌ی Mass Effect در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم و پشتیبانی از تمام مادهایی که بر تجربه‌ی بازی تاثیر مثبتی می‌گذارد را نیز در نظر داریم. همکاری با جامعه‌ی مادسازان می‌تواند برای تضمین موفقیت آینده‌ی نسخه‌ی Mass Effect: Legendary Edition بسیار موثر باشد.

همان‌طور که گفته شد، معمولا بسیاری از مادهایی که برای عناوین قدیمی‌تر ساخته می‌شوند، در نسخه‌های بازسازی شده مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرند و حال به نظر می‌رسد این موضوع یکی از نگرانی‌های بزرگ جامعه‌ی بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی سری Mass Effect باشد. بسیار واضح است که استودیوی بایوور قصد دارد از مادها و محتویات ساخته‌ی طرفداران در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Mass Effect: Legendary Edition استفاده کرده و رضایت هواداران را کسب نماید. با این که هنوز مشخص نیست استودیوی بایوور چگونه قصد پشتیبانی از مادهای سه‌گانه‌ی Mass Effect را دارد اما قطعا طرفداران این مادها از این اقدام و توجه بایوور خوشحال و راضی خواهند بود.

طبق اطلاعات منتشر شده ،عنوان Mass Effect: Legendary Edition به منزله‌ی یک ارتقا و به‌روزرسانی کامل خواهد بود. علاوه بر کیفیت گرافیکی جدید، در کنترل‌های Mako از Mass Effect 1، یک خالق شخصیت جهانی، کاهش چشم‌گیر زمان بارگذاری و موارد بسیار بیشتری نیز در این مجموعه‌ گنجانده خواهد شد. همچنین بازی Mass Effect: Legendary Edition شامل ۴۰ بسته الحاقی از سه‌گانه‌ی Mass Effect خواهد بود.

عنوان Mass Effect: Legendary Edition قرار است در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ (۱۴ مه ۲۰۲۱ میلادی) بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. نسخه‌ی نسل نهمی این بازی توسط استودیوی بایوور توسعه نخواهد یافت اما کاربران کنسول‌های نسل نهمی می‌توانند با استفاده از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل به تجربه‌ی این عنوان بپردازند.

3
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید