صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است، فوق‌ العاده

سعید آقابابایی
۰۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

بی‌معرفت، فراموش‌کار، تشنه برای تخریب و به زیر کشیدن هر ساختار و شرکت و شخص موفق (حتی اگر بهترین خاطراتمان را ساخته باشد)، دنباله‌رو، محتاج تایید بقیه. این‌ها خصوصیات خیلی از ما گیمرها و عمده‌ی جامعه‌ی بازی‌بازان امروز است. البته باید پا را فراتر بگذارم، زیرا می‌توانم حتی بگویم این‌ها خصوصیت انسان امروز است که خیلی وقت است در مرداب شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی غرق شده است و خبر هم ندارد. تا وقتی که زیاد بازی Cyberpunk 2077 را تجربه نکرده بودم، نمی‌توانستم زیاد با قطعیت در موردش صحبت کنم، ولی حالا اوضاع فرق کرده و ۷۰ ساعت است که مشغول تجربهٔ این بازی هستم و هر ۴ پایان آن را تجربه کردم و خیلی چیزها را در موردش فهمیدم. فقط در این حالت است که کسی می‌تواند در مورد این بازی حرف بزند؛ پس لطفا وقتی هنوز بازی را اجرا هم نکرده‌اید، در موردش نظر و فکت منتشر نکنید و ذهن دیگران را خراب نکنید. من همیشه سمت کسی هستم که حقش خورده شده و در حقش بی‌انصافی شده. اتفاقی که این روزها به لطف کلی گیمر جوگیر که یک‌کلاغ چهل‌کلاغ می‌کنند، زیاد می‌افتد. بازی باگ و مشکل فنی دارد؟ بله در زمان انتشار داشت و زیاد هم داشت، ولی همین الان ۹۵ درصد آن‌ها دیگر نیستند. هنوز یک ماه هم نگذشته که می‌بینیم دیگر خبری از آن مشکلات عظیم نیست، مشکلاتی که هر کداممان یک چیزی رویش گذاشته بودیم و برای دیگری تعریف کرده بودیم. می‌دانید الان چه مانده است؟ داستان شاهکار. شخصیت‌های شاهکار. طراحی شاهکار نایت سینی، گیم‌پلی شاهکار، شخصی‌سازی و ارتقاهای تمام‌نشدنی، موسیقی و صداگذاری شاهکار و همین‌طور کیانو ریوز! می‌دانید چه مانده است؟ یک شاهکار نقش‌آفرینی که کل بازی‌های این سبک باید از آن درس بگیرند و در ادامه، الهام‌بخش کلی بازی خواهد بود و بدون شک استانداردهای این ژانر را بالا برده است.

صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

تا وقتی که زیاد بازی Cyberpunk 2077 را تجربه نکرده بودم، نمی‌توانستم زیاد با قطعیت در موردش صحبت کنم، ولی حالا اوضاع فرق کرده و ۷۰ ساعت است که مشغول تجربهٔ این بازی هستم و هر ۴ پایان بازی را تجربه کردم و خیلی چیزها را در موردش فهمیدم. فقط در این حالت است که کسی می‌تواند در مورد این بازی حرف بزند؛ پس لطفا وقتی هنوز بازی را اجرا هم نکرده‌اید، در موردش نظر و فکت منتشر نکنید و ذهن دیگران را خراب نکنید.

پلی‌استیشن ۴ من یک دستگاه فت قدیمی است که از اول نسل هشت تا امروز دارد یک‌ضرب کار می‌کند، ولی به خدا قسم که در این ۷۰ ساعتی که مشغول تجربهٔ سایبرپانک ۲۰۷۷ هستم و آن را با هر ۴ پایانش به اتمام رسانده‌ام، نه شاهد باگ و مشکل بزرگی بوده‌ام، نه ایراد عجیبی که به بازی کردنم ضربه بزند. به خدا قسم که دستگاهم نه صدایی می‌دهد نه زور می‌زند که بازی را اجرا کند. اتفاقا از خیلی بازی‌های دیگر ساکت‌تر است. آن‌قدر حرف شنیده بودم که فکر می‌کردم نمی‌توانم این بازی را حتی ۱۰ ساعت بازی کنم، ولی حالا طوری شده که نمی‌توانم این بازی را از بس که شاهکار است رها کنم و قصد دارم پلاتش کنم. کل تجربهٔ من در این بازی به بهترین و بدون مشکل‌ترین شکل ممکن گذشت و حالا فقط می‌گویم چرا به خاطر مشکل فنی کل بازی را زیر سوال بردیم و خراب کردیم؟ می‌دانید که عاشق سونی و پلی‌استیشن هستم ولی هرگز از بی‌انصافی نمی‌گذرم. کار سونی در برداشتن بازی از فروشگاهش یک حرکت جوگیری و احمقانه بود که از طرف سونی شرم‌آور بود و احسنت به مایکروسافت که چنین حرکات زشت و توهین‌آمیزی را در حق یکی از مخاطب‌دوست‌ترین بازی‌سازان دنیا انجام نداد و یکی از برترین و باکیفیت‌ترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ را تنها به خاطر باگ زمان انتشار از فروشگاهش برنداشت. Cyberpunk ۲۰۷۷ حتی از چیزی که قبل انتشار فکر می‌کردم هم عمیق‌تر و «عظیم‌تر» است و درست است که دیگر گرالت نیست، ولی یک شهر بی‌نظیر داریم که ماه‌ها و ماه‌ها داستان برای ما در خودش جای داده است، آن هم داستان‌هایی با کیفیت سی‌دی‌پراجکت.
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

حالا بعد از ۷۰ ساعت بازی کردن و تمام کردن Cyberpunk 2077 و دیدن هر ۴ پایان آن، اگر بخواهم به این بازی نمره بدهم، امتیاز من ۹۲/۱۰۰ است. فقط همین‌قدر بدانید که شخصیت جانی سیلورهند خودش به کلیت داستان و شخصیت‌های اکثر بازی‌ها می‌ارزد و این شخصیت واقعا شاهکار است، بماند که کل بخش‌های دیگر بازی هم شاهکار هستند.

این مقاله، نقد و بررسی بازی نیست، ولی بد نیست تا مواردی را از کلیت گیم‌پلی بازی برای شما عزیزان بیان کنم تا روند بازی را بدانید و متوجه شوید که چه عنوانی را تجربه خواهید کرد. در همین ابتدای توضیحات گیم‌پلی باید خدمت شما عرض کنم که حالا بعد از ۷۰ ساعت بازی کردن و تمام کردن Cyberpunk 2077 و دیدن هر ۴ پایان آن، اگر بخواهم به این بازی نمره بدهم، امتیاز من ۹۲/۱۰۰ است. فقط همین‌قدر بدانید که شخصیت جانی سیلورهند خودش به کلیت داستان و شخصیت‌های اکثر بازی‌ها می‌ارزد و این شخصیت واقعا شاهکار است، بماند که کل بخش‌های دیگر بازی هم شاهکار هستند. در Cyberpunk ۲۰۷۷ باید شخصیت خود را انتخاب کرده و بسازید که این موضوع در عناوین نقش‌آفرینی عادی است، ولی نکته‌ی جالب Cyberpunk ۲۰۷۷ در این بخش، تعداد و تنوع بسیار بالای موارد مختلف شخصی‌سازی در بازی است که از مدل مو و خال‌کوبی گرفته تا تعداد بسیار زیادی موارد دیگر را باید برای شخصیت خود تعیین کنید و با این تنوعی که شاهد هستیم، فکر می‌کنم هیچ دو شخصیتی که بازی‌بازان خلق کنند، شبیه هم نیستند. در Cyberpunk ۲۰۷۷ شما در نقش شخصیتی به نام V قرار می‌گیرید که یک مزدور و یک سایبرپانک است و در ازای گرفتن پول کارهای خطرناکی را قبول می‌کند و شما باید ورژن شخصی خود از V را در بازی خلق کنید. می‌توانید بین مرد یا زن بودن او انتخاب کنید. جنسیت او روی برقراری روابط عاطفی در داستان تاثیرگذار خواهد بود.
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

پلی‌استیشن ۴ من یک دستگاه فت قدیمی است که از اول نسل هشت تا امروز دارد یک‌ضرب کار می‌کند، ولی به خدا قسم که در این ۷۰ ساعتی که مشغول تجربهٔ سایبرپانک ۲۰۷۷ هستم و آن را با هر ۴ پایانش به اتمام رسانده‌ام، نه شاهد باگ و مشکل بزرگی بوده‌ام، نه ایراد عجیبی که به بازی کردنم ضربه بزند. به خدا قسم که دستگاهم نه صدایی می‌دهد نه زور می‌زند که بازی را اجرا کند. اتفاقا از خیلی بازی‌های دیگر ساکت‌تر است. آن‌قدر حرف شنیده بودم که فکر می‌کردم نمی‌توانم این بازی را حتی ۱۰ ساعت بازی کنم، ولی حالا طوری شده که نمی‌توانم این بازی را از بس که شاهکار است رها کنم و قصد دارم پلاتش کنم.

برخلاف خیلی از بازی‌های نقش‌آفرینی، در Cyberpunk ۲۰۷۷ لازم نیست که در بخش انتخاب شخصیت، کلاس خاصی را نیز برای وی تعیین کنیم و کلاس‌های ثابت و از قبل خلق شده‌‌ای در بازی وجود ندارند که موقع ساخت شخصیت از بین آن‌ها انتخاب نمایید. در واقع شما می‌توانید در روند بازی و براساس روش بازی‌تان کلاس خود را خلق نمایید. شما می‌توانید در بازی مهارت‌های مختلفی را آزاد نموده و از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید. مثلا با داشتن مهارت‌های بالای engineering، شما می‌توانید با سلاح‌های اسمارت و نارنجک‌ها بهتر و کارآمدتر عمل کنید و یا با داشتن مهارت‌های بالای Crafting، می‌توانید انواع و اقسام آیتم‌ها و تجهیزات را حتی در درجه‌ی Legendary که ارزشمندترین آیتم‌های بازی هستند، بسازید (می‌شود گفت کلا چیزی شبیه به سری دوس‌اکس است که می‌توانید مهارت‌های خود را در راستای روش بازی خود ارتقا دهید، البته بدون شک این موضوع در سایبرپانک خیلی خیلی پیچیده‌تر و عمیق‌تر از دوس‌اکس است و از نظر عظمت قابل مقایسه نیست).
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

شخصیت خوش‌تیپ می‌خواید بیایید پیش خودم!

 

Cyberpunk ۲۰۷۷ برای هر چیزی یک معنا و دلیل به ما می‌دهد، حتی برای رابط کاربری بازی. یعنی بیهوده نمی‌آید بگوید که چون این بازی است، پس باید میزان تیر و مهمات و … را روی صفحه‌ ببینید، بلکه می‌گوید که اگر این اطلاعات را می‌بینید، به خاطر سیستم سلاح زیرپوستی است که قرار داده‌‌اید و از طریق ارتباط با پوست دست شما که سلاح در آن قرار داد، به سیستم سلاح شما متصل شده و اطلاعات آن را برای شما روی سیستم اسکنرتان نمایش می‌دهد. هم‌چنین جالب است بدانید که این سلاح زیرپوستی، آسیب پایه‌ی هر سلاح را نیز مقداری افزایش می‌دهد. از آن‌جایی که با یک عنوان نقش‌آفرینی طرف هستیم، بررسی شرایط محیط قبل از وارد شدن به یک قرار ملاقات خطرناک (مخصوصا اگر پای کمپانی‌های نظامی قدرتمند بازی مطرح باشد) و اسکن کردن وضعیت محیطی و راه‌های ضربه زدن در صورت خراب شدن شرایط و راه‌های فرار و … ، می‌تواند بسیار به شما کمک کند. در حقیقت بازی به شما این اجازه را می‌دهد که در موقعیت‌های مختلف، با بررسی شرایط و راهکارها و آپشن‌هایی که در اختیار دارید، راه‌های مختلفی را پیش بگیرید. مثلا در یک مقابله، سیستم اکشن و تیراندازی را انتخاب کنید یا با صحبت مشکل خود را حل نمایید و یا حتی برخی مواقع گروه‌ها را بر علیه یکدیگر کنید تا خودتان این وسط جان سالم به در ببرید. افرادی که با آن‌ها سر و کار دارید بسیار خطرناک هستند و به طور کلی زندگی در نایت‌سیتی اصلا کار آسانی نیست و خطر همیشه همراه شما خواهد بود.
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

ماشینی خریدم ها!!

 

Cyberpunk ۲۰۷۷ از لحاظ گیم‌پلی، یک نقش‌آفرینی غیرخطی است که از زاویه‌ی دید اول‌شخص دنبال می‌شود و مبارزات، یکی از برترین و مهم‌ترین بخش‌های بازی هستند. سیستم شلیک سلاح‌ها به همان روش استاندارد شوترهای اول‌شخص است. هم‌چنین دشمنان در بازی نوار سلامتی دارند و وقتی به آن‌ها شلیک می‌کنید، اعداد میزان آسیبی که به آن‌ها می‌زنید را مشاهده می‌کنید تا به این شکل بتوانید بیشتر با سلاح‌های خود و کارآیی آن‌ها آشنا شوید. تعداد خیلی زیادی سلاح مختلف در بازی وجود دارند (مثل Smart Rifle‌ها که گلوله‌هایی شلیک می‌کند که قابلیت دنبال کردن هدف را دارند) که هر کدام perk‌های مخصوصی نیز برای استفاده دارا هستند و هم‌چنین مادهای مختلفی نیز برای شخصی‌سازی تمام سلاح‌های گوناگون در بازی وجود دارند. کیفیت شلیک سلاح‌ها و تیراندازی در بازی به معنای واقعی فوق‌العاده و جذاب است و کاملا شما را به درون جو بازی می‌کشد و با خود همراه می‌کند. مبارزات بازی شامل یک سیستم خیلی باحال و جذاب هدف‌گیری ricochet هستند که به شما اجازه می‌دهد گلوله‌ها را به زاویه‌‌ای صحیح که اسکنر شما برایتان نشان می‌دهد، به دیوار بزنید تا در بازگشت، به دشمنانی که پشت کاور هستند بخورد. در واقع شما می‌توانید وقتی که روبه‌روی یک دیوار هدف‌گیری می‌کنید، مسیری که گلوله‌تان طی خواهد کرد را ببینید.
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

اگه گفتید اسم تروفی به دست آوردن تمام وسایل جانی سیلورهند چیه؟ دقیقا مثل خود بازی.

هم‌چنین با اسکنر جذاب خود می‌توانید دشمنانی که پشت کاورها پنهان شده‌‌اند را تشخیص دهید. دنیای بازی به صورت کامل و صد در صد قابل تخریب نیست، ولی پنجره‌ها و ستون‌ها و بدن شخصیت‌ها و … کاملا قابل خراب کردن هستند. جدا از سلاح‌های گرم، در بازی شاهد استفاده‌ی V از سلاح‌های سرد بسیار معرکه و خشنی مثل Mantis Blade  و انواع کاتانا و … نیز هستیم که واقعا فوق‌العاده هستند و می‌توانند کاری کنند که کلا سیستم سلاح گرم را بی‌خیال شوید و بچسبید به سامورایی بودن! برخلاف بازی قبلی این سازنده یعنی شاهکار جاودانه «The Witcher ۳» که نقشه‌ی خیلی صاف و مسطح و اصطلاحا flatی داشت، نقشه‌ی Cyberpunk ۲۰۷۷ پر از بلندی‌ها و ساختمان‌های عظیم است که بازی در آن‌ها نیز دنبال می‌شود و عمق بیشتری به گیم‌پلی می‌بخشند. Night City بسیار عظیم و پر از مردم مختلف است و بین بخش‌های آن هم هیچ صفحه‌ی لودینگی وجود ندارد. شش منطقه‌ی مجزا و بزرگ در این شهر بی‌نظیر وجود دارند که هرکدام، حال و هوا و تم خاص خود را دارا هستند.  Cyberpunk ۲۰۷۷ از نظر طراحی هنری و گرافیکی، به طرز عجیب و غریبی شگفت‌انگیز است و زمانی که در شهر عظیم نایت سیتی قدم می‌زنید، آن‌قدر ریزه‌کاری و طراحی‌های معرکه دیده می‌شود که تا به حال شهری این چنین پویا و زنده را در هیچ عنوانی ندیده‌ایم.
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

Cyberpunk 2077 عنوانی است که هر چه‌قدر زمان بگذرد و جلوتر برویم، ارزشش بیشتر مشخص خواهد شد و همه خواهند فهمید که سازندگان نابغه‌ی آن چه بازی عظیم و بی‌مشابهی را خلق کرده‌اند. اگر علاقه‌مند به سبک نقش‌آفرینی هستید، به خاطر حرف‌های بیهوده‌ای مثل مشکل فنی خود را از تجربه‌ی Cyberpunk 2077 محروم نکنید، چون دیگر این مشکلات وجود ندارند و کاملا رفع شده‌اند، مخصوصا با این آپدیت عظیم ۱۹ گیگی که دیگر همه چیز را درست کرد. پی اس ۴ فت قدیمی من بدون هیچ مشکل و باگ و … این بازی را به سرانجام رساند و حتی یک بار هم اذیت نشدم.

قابلیت تعامل با Night City در بازی شگفت‌انگیز است. مثلا شما می‌توانید با آگهی‌های تبلیغاتی و دوربین‌ها و انواع وسایل الکترونیکی و … تعامل کنید. هم‌چنین در شهر دستگاه‌های فروش مختلفی وجود دارند که داروها و آیتم‌ها و سرویس‌های مختلفی را در ازای پول بازی که Eddie نام دارد، به شما ارائه می‌دهند. تعداد خیلی زیادی NPC و شخصیت‌های مختلف در خیابان راه می‌روند و مشغول کارهای خود هستند و جالب این‌جاست که با این که شهر نایت‌سیتی از لحاظ جمعیت و افراد حاضر در خیابان، خیلی شلوغ‌تر از دیگر بازی‌هاست، اما شاهد کلی شخصیت تکراری در Cyberpunk ۲۰۷۷ نیستیم و این موضوع، شهر نایت‌سیتی را بسیار پویا‌تر و زنده‌تر و واقعی‌تر از دیگر شهرها نشان می‌دهد و قطعا هنگام بازی کردن حس واقعی‌تری را به ما منتقل می‌کند. وقتی که در بازی با شخصیت‌های غیر قابل بازی یا با همان NPC‌ها حرف می‌زنید، سیستم انتخاب دیالوگ روی صفحه ظاهر می‌شود و هر انتخابی که انجام دهید، به سان بازی‌های نقش‌آفرینی، عواقب خودش را خواهد داشت. البته خوب می‌دانید که در بازی‌های سی‌دی‌پراجکت، این عواقب و نقش تصمیم‌ها و … ، چندین برابر و چندین رده از دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی، بهتر و باکیفیت‌تر است.

صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

جانی سیلورهند، خفن‌ترین راک‌استار دنیا. همه چیز این بازی Breathtaking است.

با انجام فعالیت‌های مختلف در بازی، شما Street Cred (جدا از امتیاز تجربه و امتیاز پیشرفت تکی اسکیل‌ها) دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد دیالوگ‌های مختلف در گفتگوها باز کنید و ماموریت‌ها یا تجهیزات سایبرنتیکی جدید بگیرید. در بازی برخی ماموریت‌های جانبی تنها در حالتی فعال می‌شوند که شما حد مشخصی از این Street Cred را داشته باشید. نایت‌سیتی مظهر واقعی یک شهر باشکوه مخصوصا در شب است و نورهای زیبا و ساختمان‌های عظیم و تبلیغات جذاب و اماکن تفریحی، چهره‌‌ای بسیار وسوسه‌کننده به شهر داده‌‌اند و بدون شک بازی کردن در شب بسیار جذاب‌تر از روز خواهد بود. چرخهٔ روز و شب به همراه سیستم آب و هوای کاملا داینامیک نیز در بازی وجود دارند. ماموریت‌های بازی حس و حالی کاملا organic و واقعی داشته و حتی فرعی‌ترین ماموریت‌های آن، از برترین ماموریت‌های دیگر بازی‌ها بهترند. از آن‌جایی که شخصیت اصلی در واقع یک مزدور است، بیشتر ماموریت‌ها در Cyberpunk ۲۰۷۷ در قالب job یا شغل‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید به روش‌های مختلفی آن‌ها را قبول کنید. مثلا می‌توانید آن‌ها را از طریق صحبت با fixer‌ها که ماموریت‌های مختلفی برای مزدورانی مثل V دارند، قبول نموده و انجام دهید.
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

این هم از تفنگ هوشمند سخن‌گو! ساکت نمی‌شه که!

هم‌چنین ماموریت‌های ناگهانی نیز در بازی وجود دارند و ممکن است برخی ماموریت‌ها را به صورت اتفاقی در خیابان قبول کنید و مثلا وقتی می‌بینید که یک اتفاقی دارد در خیابان می‌افتد، می‌توانید انتخاب کنید که خود را وارد ماجرا کنید یا خیر (با وارد شدن به ماجرا ممکن است یک ماموریت فرعی انتظارتان را بکشد). در بازی می‌توانید با وسایط نقلیه‌ی مختلفی در سرتاسر نایت‌سیتی آزادانه رانندگی کنید که شامل ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها هستند. رانندگی از زاویه‌ی دوربین اول‌شخص درون ماشین، بسیار جذاب است و نمای داخل ماشین بسیار زیبا طراحی شده است. البته اگر از نمای سوم‌شخص نیز رانندگی کنید، خود ماشین یا موتور جذابی که سوارش هستید، معرکه است و طراحی خیلی فوق‌العاده‌‌ای دارد. البته نباید از طراحی بی‌نظیر و فوق شاهکار شهر نایت‌سیتی زمانی که در حال رانندگی در شهر هستید، گذشت که به واقع برترین، زنده‌ترین و واقعی‌ترین شهری است که از نظر طراحی تا به حال در دنیای بازی‌ها دیده‌ایم.
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

فضانوردی چی میگه!

در بازی با انجام ماموریت‌ها و فعالیت‌های مختلف، به سبک اکثر عناوین نقش‌آفرینی امتیازات تجربه کسب می‌کنید که از این امتیازات می‌توانید در راستای قوی‌تر کردن شخصیت خود استفاده نمایید و آن‌ها را بر روی موارد مختلفی مثل قدرت، هوش، رفلکس، تکنولوژی و بسیاری المان‌های دیگر هزینه کنید و در واقع شخصیت خود را در راستای روش بازیتان ارتقا دهید. از نکات واضح در بازی که البته همیشه سی‌دی‌پراجکت در این زمینه شهره‌ی خاص و عام بوده است، خوش‌سلیقگی طراحان این استودیو است که همواره شخصیت‌های بسیار زیبا و جذابی را خلق می‌کنند و این بار نیز در Cyberpunk ۲۰۷۷، شخصیت‌های جذاب و خوش‌ظاهری در بازی هستند (نه در سطح ویچر) و مثل همیشه در بازی، شاهد المان‌های «مخصوص» بازی‌های این سازنده هم خواهیم بود که دیگر بد و خوب بودنش را به شما و عقیدهٔ شما واگذار می‌کنم. در واقع، خشونت تنها المان بزرگسالانه‌ی Cyberpunk ۲۰۷۷ نیست. شما می‌توانید با خیلی از شخصیت‌هایی که در بازی می‌بینید، روابط یک روزه‌‌ای را فقط جهت تفریح برقرار کنید و محل‌های مخصوص بزرگسالان نیز در شهر نایت‌سیتی وجود دارند و حتی می‌توانید برخی سرگرمی‌های خاص را ترتیب دهید!
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

وقتی این عنوان را تجربه کنید و ببینید چه میزان عشق و توجه به مخاطب در آن خرج شده است، واقعا با خود می‌گویید چرا با این بازی و این شرکت، این رفتار انجام شد. من عضو سی‌دی‌پراجکت نیستم و چیزی به من نمی‌رسد، ولی به عنوان کسی که ده‌ها ساعت بازی را تجربه کرده‌ام و در مرز پلات کردن آن هستم، به گیمرهای کشورم مدیونم که حقیقت را در مورد وضعیت این بازی به شما بگویم و شاید باعث شوم برخی از شما به سراغ این شاهکار بروید و یکی از بهترین تجربه‌های نقش‌آفرینی‌ زندگیتان را کسب کنید.

اگر بخواهم یک کلمه در مورد Cyberpunk ۲۰۷۷ به شما عزیزان بگویم، بدون شک آن کلمه، «شاهکار» خواهد بود و شکی ندارم که Cyberpunk ۲۰۷۷ حالا با رفع شدن باگ‌ها و مشکلاتش، تبدیل به یکی از برترین بازی‌های تاریخ شده است و در آینده، الهام‌بخش کلی بازی نقش‌آفرینی خواهد بود. Cyberpunk ۲۰۷۷ بدون شک سبک نقش‌آفرینی را ارتقا داده است. باگ و مشکل زمان عرضه، نمی‌تواند کار بی‌نظیری که سازندگان بازی کرده‌‌اند را از بین ببرد. بازی آن‌قدر عظمت و عمق و کیفیت دارد و آن‌قدر جذاب است که هر مخاطبی را شگفت‌زده می‌کند. Cyberpunk ۲۰۷۷ ترکیبی است از داستان و روایتی شاهکار، شخصیت‌های بی‌نهایت به یادماندنی و پرداخت شده، انواع و اقسام انتخاب‌ها و تصمیمات و شاخه‌های مختلف داستانی، گیم‌پلی عمیق با المان‌هایی که هرگز در یک بازی نقش‌آفرینی این‌قدر پرتعداد و معنی‌دار نبوده‌‌اند، سیستم‌های مختلف و متنوع مبارزه و المان‌های پرتعداد ارتقا و شخصی‌سازی و همین‌طور آزاد گذاشتن کامل شما در انتخاب چندین نوع مختلف پیشروی در بازی است و بدون شک یکی از کامل‌ترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ است که تا امروز خلق شده. حالا می‌خواهید بازی نکرده مغلطه کنید و بگویید فلان و بیسار (البته این فلان و بیسارها هم فقط یک چیز هستند و آن هم مشکلات فنی در زمان انتشار است و بس)، یا این که حرف بنده را بپذیرید. واقعا یعنی یک نفر نمی‌گوید آقا این داستان و شخصیت‌پردازی و عمق و طراحی و گیم‌پلی و صداگذاری و موسیقی و … شاهکار محض هستند؟
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

یعنی یک نفر نمی‌گه آقا این داستان و شخصیت‌پردازی و عمق و طراحی و گیم‌پلی و صداگذاری و موسیقی و … شاهکار محض هستن؟ فقط چسبیدید به همون مشکلات فنی زمان عرضه؟ همین؟ خب اون مشکلات هم حالا دیگر نیستن. دیگه مشکلتون چیه؟

به عنوان کسی که بیش از ۷۰ ساعت این بازی را تجربه کرده و به پایان رسانده و تمام زیر و بم و ماموریت‌های بازی را انجام داده و نقشه را پاک‌سازی کرده‌ام، صمیمانه به شما می‌گویم اگر علاقه‌مند به سبک نقش‌آفرینی هستید، به خاطر حرف‌هایی مثل مشکل فنی خود را از تجربهٔ Cyberpunk ۲۰۷۷ محروم نکنید، چون دیگر این مشکلات وجود ندارند و کاملا رفع شده‌اند، مخصوصا با این آپدیت عظیم ۱۹ گیگی که دیگر همه چیز را درست کرد. پلی‌استیشن ۴ فت قدیمی من بدون هیچ مشکل و باگ و … این بازی را به سرانجام رساند و حتی یک بار هم اذیت نشدم. حیف است یکی از برترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ را تجربه نکنید. ناسلامتی منتقدها هم همگی به این بازی نمرات فوق‌العاده دادند. اگر می‌خواهید، به این بازی هنوز بد و بیراه بگویید و … ولی این را بدانید که Cyberpunk ۲۰۷۷ تنها مشکل فنی داشت که حالا آن را هم ندارد و خیلی راحت به شما می‌گویم این بازی، از نظر عظمت یک بازی نقش‌آفرینی، یک “ویچر سایبرپانک” است. وقتی این عنوان را تجربه کنید و ببینید چه میزان عشق و توجه به مخاطب در آن خرج شده است، واقعا با خود می‌گویید چرا با این بازی و این شرکت، این رفتار انجام شد. من عضو سی‌دی‌پراجکت نیستم و چیزی به من نمی‌رسد، ولی به عنوان کسی که ده‌ها ساعت بازی را تجربه کرده‌ام و در مرز پلات کردن آن هستم، به گیمرهای کشورم مدیونم که حقیقت را در مورد وضعیت این بازی به شما بگویم و شاید باعث شوم برخی از شما به سراغ این شاهکار بروید و یکی از بهترین تجربه‌های نقش‌آفرینی‌ زندگیتان را کسب کنید. شما در یوتیوب اسم هر بازی را که دلتان می‌خواهد، حتی بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ را بزنید و برای باگ‌هایشان جست‌وجو کنید تا ببینید همه‌ی بازی‌ها بالاخره باگ و مشکل داشته‌اند، ولی باگ نباید باعث شود همه چیز بازی را از یاد ببریم و بریزیم سر خالق بازی، آن هم وقتی عنوان باعظمتی مثل Cyberpunk ۲۰۷۷ را برایمان خلق کرده است. Cyberpunk ۲۰۷۷ عنوانی است که هر چه‌قدر زمان بگذرد و جلوتر برویم، ارزشش بیشتر مشخص خواهد شد و همه خواهند فهمید سازندگان نابغهٔ آن چه بازی عظیم و بی‌مشابهی را خلق کرده‌اند. یادتان نرود که سازنده‌ی ویچر ۳ است که این بازی را ساخته.

 

Malenia Blade of MiquellaHEISENBERG

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا
صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است - گیمفا