صرفا جهت اطلاع؛ Cyberpunk 2077 فوق‌ العاده است، فوق‌ العاده

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

بی‌معرفت، فراموش‌کار، تشنه برای تخریب و به زیر کشیدن هر ساختار و شرکت و شخص موفق (حتی اگر بهترین خاطراتمان را ساخته باشد)، دنباله‌رو، محتاج تایید بقیه. این‌ها خصوصیات خیلی از ما گیمرها و عمده‌ی جامعه‌ی بازی‌بازان امروز است. البته باید پا را فراتر بگذارم، زیرا می‌توانم حتی بگویم این‌ها خصوصیت انسان امروز است که خیلی وقت است در مرداب شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی غرق شده است و خبر هم ندارد. تا وقتی که زیاد بازی Cyberpunk 2077 را تجربه نکرده بودم، نمی‌توانستم زیاد با قطعیت در موردش صحبت کنم، ولی حالا اوضاع فرق کرده و ۷۰ ساعت است که مشغول تجربهٔ این بازی هستم و هر ۴ پایان آن را تجربه کردم و خیلی چیزها را در موردش فهمیدم. فقط در این حالت است که کسی می‌تواند در مورد این بازی حرف بزند؛ پس لطفا وقتی هنوز بازی را اجرا هم نکرده‌اید، در موردش نظر و فکت منتشر نکنید و ذهن دیگران را خراب نکنید. من همیشه سمت کسی هستم که حقش خورده شده و در حقش بی‌انصافی شده. اتفاقی که این روزها به لطف کلی گیمر جوگیر که یک‌کلاغ چهل‌کلاغ می‌کنند، زیاد می‌افتد. بازی باگ و مشکل فنی دارد؟ بله در زمان انتشار داشت و زیاد هم داشت، ولی همین الان ۹۵ درصد آن‌ها دیگر نیستند. هنوز یک ماه هم نگذشته که می‌بینیم دیگر خبری از آن مشکلات عظیم نیست، مشکلاتی که هر کداممان یک چیزی رویش گذاشته بودیم و برای دیگری تعریف کرده بودیم. می‌دانید الان چه مانده است؟ داستان شاهکار. شخصیت‌های شاهکار. طراحی شاهکار نایت سینی، گیم‌پلی شاهکار، شخصی‌سازی و ارتقاهای تمام‌نشدنی، موسیقی و صداگذاری شاهکار و همین‌طور کیانو ریوز! می‌دانید چه مانده است؟ یک شاهکار نقش‌آفرینی که کل بازی‌های این سبک باید از آن درس بگیرند و در ادامه، الهام‌بخش کلی بازی خواهد بود و بدون شک استانداردهای این ژانر را بالا برده است.

تا وقتی که زیاد بازی Cyberpunk 2077 را تجربه نکرده بودم، نمی‌توانستم زیاد با قطعیت در موردش صحبت کنم، ولی حالا اوضاع فرق کرده و ۷۰ ساعت است که مشغول تجربهٔ این بازی هستم و هر ۴ پایان بازی را تجربه کردم و خیلی چیزها را در موردش فهمیدم. فقط در این حالت است که کسی می‌تواند در مورد این بازی حرف بزند؛ پس لطفا وقتی هنوز بازی را اجرا هم نکرده‌اید، در موردش نظر و فکت منتشر نکنید و ذهن دیگران را خراب نکنید.

پلی‌استیشن ۴ من یک دستگاه فت قدیمی است که از اول نسل هشت تا امروز دارد یک‌ضرب کار می‌کند، ولی به خدا قسم که در این ۷۰ ساعتی که مشغول تجربهٔ سایبرپانک ۲۰۷۷ هستم و آن را با هر ۴ پایانش به اتمام رسانده‌ام، نه شاهد باگ و مشکل بزرگی بوده‌ام، نه ایراد عجیبی که به بازی کردنم ضربه بزند. به خدا قسم که دستگاهم نه صدایی می‌دهد نه زور می‌زند که بازی را اجرا کند. اتفاقا از خیلی بازی‌های دیگر ساکت‌تر است. آن‌قدر حرف شنیده بودم که فکر می‌کردم نمی‌توانم این بازی را حتی ۱۰ ساعت بازی کنم، ولی حالا طوری شده که نمی‌توانم این بازی را از بس که شاهکار است رها کنم و قصد دارم پلاتش کنم. کل تجربهٔ من در این بازی به بهترین و بدون مشکل‌ترین شکل ممکن گذشت و حالا فقط می‌گویم چرا به خاطر مشکل فنی کل بازی را زیر سوال بردیم و خراب کردیم؟ می‌دانید که عاشق سونی و پلی‌استیشن هستم ولی هرگز از بی‌انصافی نمی‌گذرم. کار سونی در برداشتن بازی از فروشگاهش یک حرکت جوگیری و احمقانه بود که از طرف سونی شرم‌آور بود و احسنت به مایکروسافت که چنین حرکات زشت و توهین‌آمیزی را در حق یکی از مخاطب‌دوست‌ترین بازی‌سازان دنیا انجام نداد و یکی از برترین و باکیفیت‌ترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ را تنها به خاطر باگ زمان انتشار از فروشگاهش برنداشت. Cyberpunk ۲۰۷۷ حتی از چیزی که قبل انتشار فکر می‌کردم هم عمیق‌تر و «عظیم‌تر» است و درست است که دیگر گرالت نیست، ولی یک شهر بی‌نظیر داریم که ماه‌ها و ماه‌ها داستان برای ما در خودش جای داده است، آن هم داستان‌هایی با کیفیت سی‌دی‌پراجکت.

حالا بعد از ۷۰ ساعت بازی کردن و تمام کردن Cyberpunk 2077 و دیدن هر ۴ پایان آن، اگر بخواهم به این بازی نمره بدهم، امتیاز من ۹۲/۱۰۰ است. فقط همین‌قدر بدانید که شخصیت جانی سیلورهند خودش به کلیت داستان و شخصیت‌های اکثر بازی‌ها می‌ارزد و این شخصیت واقعا شاهکار است، بماند که کل بخش‌های دیگر بازی هم شاهکار هستند.

این مقاله، نقد و بررسی بازی نیست، ولی بد نیست تا مواردی را از کلیت گیم‌پلی بازی برای شما عزیزان بیان کنم تا روند بازی را بدانید و متوجه شوید که چه عنوانی را تجربه خواهید کرد. در همین ابتدای توضیحات گیم‌پلی باید خدمت شما عرض کنم که حالا بعد از ۷۰ ساعت بازی کردن و تمام کردن Cyberpunk 2077 و دیدن هر ۴ پایان آن، اگر بخواهم به این بازی نمره بدهم، امتیاز من ۹۲/۱۰۰ است. فقط همین‌قدر بدانید که شخصیت جانی سیلورهند خودش به کلیت داستان و شخصیت‌های اکثر بازی‌ها می‌ارزد و این شخصیت واقعا شاهکار است، بماند که کل بخش‌های دیگر بازی هم شاهکار هستند. در Cyberpunk ۲۰۷۷ باید شخصیت خود را انتخاب کرده و بسازید که این موضوع در عناوین نقش‌آفرینی عادی است، ولی نکته‌ی جالب Cyberpunk ۲۰۷۷ در این بخش، تعداد و تنوع بسیار بالای موارد مختلف شخصی‌سازی در بازی است که از مدل مو و خال‌کوبی گرفته تا تعداد بسیار زیادی موارد دیگر را باید برای شخصیت خود تعیین کنید و با این تنوعی که شاهد هستیم، فکر می‌کنم هیچ دو شخصیتی که بازی‌بازان خلق کنند، شبیه هم نیستند. در Cyberpunk ۲۰۷۷ شما در نقش شخصیتی به نام V قرار می‌گیرید که یک مزدور و یک سایبرپانک است و در ازای گرفتن پول کارهای خطرناکی را قبول می‌کند و شما باید ورژن شخصی خود از V را در بازی خلق کنید. می‌توانید بین مرد یا زن بودن او انتخاب کنید. جنسیت او روی برقراری روابط عاطفی در داستان تاثیرگذار خواهد بود.

پلی‌استیشن ۴ من یک دستگاه فت قدیمی است که از اول نسل هشت تا امروز دارد یک‌ضرب کار می‌کند، ولی به خدا قسم که در این ۷۰ ساعتی که مشغول تجربهٔ سایبرپانک ۲۰۷۷ هستم و آن را با هر ۴ پایانش به اتمام رسانده‌ام، نه شاهد باگ و مشکل بزرگی بوده‌ام، نه ایراد عجیبی که به بازی کردنم ضربه بزند. به خدا قسم که دستگاهم نه صدایی می‌دهد نه زور می‌زند که بازی را اجرا کند. اتفاقا از خیلی بازی‌های دیگر ساکت‌تر است. آن‌قدر حرف شنیده بودم که فکر می‌کردم نمی‌توانم این بازی را حتی ۱۰ ساعت بازی کنم، ولی حالا طوری شده که نمی‌توانم این بازی را از بس که شاهکار است رها کنم و قصد دارم پلاتش کنم.

برخلاف خیلی از بازی‌های نقش‌آفرینی، در Cyberpunk ۲۰۷۷ لازم نیست که در بخش انتخاب شخصیت، کلاس خاصی را نیز برای وی تعیین کنیم و کلاس‌های ثابت و از قبل خلق شده‌‌ای در بازی وجود ندارند که موقع ساخت شخصیت از بین آن‌ها انتخاب نمایید. در واقع شما می‌توانید در روند بازی و براساس روش بازی‌تان کلاس خود را خلق نمایید. شما می‌توانید در بازی مهارت‌های مختلفی را آزاد نموده و از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید. مثلا با داشتن مهارت‌های بالای engineering، شما می‌توانید با سلاح‌های اسمارت و نارنجک‌ها بهتر و کارآمدتر عمل کنید و یا با داشتن مهارت‌های بالای Crafting، می‌توانید انواع و اقسام آیتم‌ها و تجهیزات را حتی در درجه‌ی Legendary که ارزشمندترین آیتم‌های بازی هستند، بسازید (می‌شود گفت کلا چیزی شبیه به سری دوس‌اکس است که می‌توانید مهارت‌های خود را در راستای روش بازی خود ارتقا دهید، البته بدون شک این موضوع در سایبرپانک خیلی خیلی پیچیده‌تر و عمیق‌تر از دوس‌اکس است و از نظر عظمت قابل مقایسه نیست).

شخصیت خوش‌تیپ می‌خواید بیایید پیش خودم!

 

Cyberpunk ۲۰۷۷ برای هر چیزی یک معنا و دلیل به ما می‌دهد، حتی برای رابط کاربری بازی. یعنی بیهوده نمی‌آید بگوید که چون این بازی است، پس باید میزان تیر و مهمات و … را روی صفحه‌ ببینید، بلکه می‌گوید که اگر این اطلاعات را می‌بینید، به خاطر سیستم سلاح زیرپوستی است که قرار داده‌‌اید و از طریق ارتباط با پوست دست شما که سلاح در آن قرار داد، به سیستم سلاح شما متصل شده و اطلاعات آن را برای شما روی سیستم اسکنرتان نمایش می‌دهد. هم‌چنین جالب است بدانید که این سلاح زیرپوستی، آسیب پایه‌ی هر سلاح را نیز مقداری افزایش می‌دهد. از آن‌جایی که با یک عنوان نقش‌آفرینی طرف هستیم، بررسی شرایط محیط قبل از وارد شدن به یک قرار ملاقات خطرناک (مخصوصا اگر پای کمپانی‌های نظامی قدرتمند بازی مطرح باشد) و اسکن کردن وضعیت محیطی و راه‌های ضربه زدن در صورت خراب شدن شرایط و راه‌های فرار و … ، می‌تواند بسیار به شما کمک کند. در حقیقت بازی به شما این اجازه را می‌دهد که در موقعیت‌های مختلف، با بررسی شرایط و راهکارها و آپشن‌هایی که در اختیار دارید، راه‌های مختلفی را پیش بگیرید. مثلا در یک مقابله، سیستم اکشن و تیراندازی را انتخاب کنید یا با صحبت مشکل خود را حل نمایید و یا حتی برخی مواقع گروه‌ها را بر علیه یکدیگر کنید تا خودتان این وسط جان سالم به در ببرید. افرادی که با آن‌ها سر و کار دارید بسیار خطرناک هستند و به طور کلی زندگی در نایت‌سیتی اصلا کار آسانی نیست و خطر همیشه همراه شما خواهد بود.

ماشینی خریدم ها!!

 

Cyberpunk ۲۰۷۷ از لحاظ گیم‌پلی، یک نقش‌آفرینی غیرخطی است که از زاویه‌ی دید اول‌شخص دنبال می‌شود و مبارزات، یکی از برترین و مهم‌ترین بخش‌های بازی هستند. سیستم شلیک سلاح‌ها به همان روش استاندارد شوترهای اول‌شخص است. هم‌چنین دشمنان در بازی نوار سلامتی دارند و وقتی به آن‌ها شلیک می‌کنید، اعداد میزان آسیبی که به آن‌ها می‌زنید را مشاهده می‌کنید تا به این شکل بتوانید بیشتر با سلاح‌های خود و کارآیی آن‌ها آشنا شوید. تعداد خیلی زیادی سلاح مختلف در بازی وجود دارند (مثل Smart Rifle‌ها که گلوله‌هایی شلیک می‌کند که قابلیت دنبال کردن هدف را دارند) که هر کدام perk‌های مخصوصی نیز برای استفاده دارا هستند و هم‌چنین مادهای مختلفی نیز برای شخصی‌سازی تمام سلاح‌های گوناگون در بازی وجود دارند. کیفیت شلیک سلاح‌ها و تیراندازی در بازی به معنای واقعی فوق‌العاده و جذاب است و کاملا شما را به درون جو بازی می‌کشد و با خود همراه می‌کند. مبارزات بازی شامل یک سیستم خیلی باحال و جذاب هدف‌گیری ricochet هستند که به شما اجازه می‌دهد گلوله‌ها را به زاویه‌‌ای صحیح که اسکنر شما برایتان نشان می‌دهد، به دیوار بزنید تا در بازگشت، به دشمنانی که پشت کاور هستند بخورد. در واقع شما می‌توانید وقتی که روبه‌روی یک دیوار هدف‌گیری می‌کنید، مسیری که گلوله‌تان طی خواهد کرد را ببینید.

اگه گفتید اسم تروفی به دست آوردن تمام وسایل جانی سیلورهند چیه؟ دقیقا مثل خود بازی.

هم‌چنین با اسکنر جذاب خود می‌توانید دشمنانی که پشت کاورها پنهان شده‌‌اند را تشخیص دهید. دنیای بازی به صورت کامل و صد در صد قابل تخریب نیست، ولی پنجره‌ها و ستون‌ها و بدن شخصیت‌ها و … کاملا قابل خراب کردن هستند. جدا از سلاح‌های گرم، در بازی شاهد استفاده‌ی V از سلاح‌های سرد بسیار معرکه و خشنی مثل Mantis Blade  و انواع کاتانا و … نیز هستیم که واقعا فوق‌العاده هستند و می‌توانند کاری کنند که کلا سیستم سلاح گرم را بی‌خیال شوید و بچسبید به سامورایی بودن! برخلاف بازی قبلی این سازنده یعنی شاهکار جاودانه «The Witcher ۳» که نقشه‌ی خیلی صاف و مسطح و اصطلاحا flatی داشت، نقشه‌ی Cyberpunk ۲۰۷۷ پر از بلندی‌ها و ساختمان‌های عظیم است که بازی در آن‌ها نیز دنبال می‌شود و عمق بیشتری به گیم‌پلی می‌بخشند. Night City بسیار عظیم و پر از مردم مختلف است و بین بخش‌های آن هم هیچ صفحه‌ی لودینگی وجود ندارد. شش منطقه‌ی مجزا و بزرگ در این شهر بی‌نظیر وجود دارند که هرکدام، حال و هوا و تم خاص خود را دارا هستند.  Cyberpunk ۲۰۷۷ از نظر طراحی هنری و گرافیکی، به طرز عجیب و غریبی شگفت‌انگیز است و زمانی که در شهر عظیم نایت سیتی قدم می‌زنید، آن‌قدر ریزه‌کاری و طراحی‌های معرکه دیده می‌شود که تا به حال شهری این چنین پویا و زنده را در هیچ عنوانی ندیده‌ایم.

Cyberpunk 2077 عنوانی است که هر چه‌قدر زمان بگذرد و جلوتر برویم، ارزشش بیشتر مشخص خواهد شد و همه خواهند فهمید که سازندگان نابغه‌ی آن چه بازی عظیم و بی‌مشابهی را خلق کرده‌اند. اگر علاقه‌مند به سبک نقش‌آفرینی هستید، به خاطر حرف‌های بیهوده‌ای مثل مشکل فنی خود را از تجربه‌ی Cyberpunk 2077 محروم نکنید، چون دیگر این مشکلات وجود ندارند و کاملا رفع شده‌اند، مخصوصا با این آپدیت عظیم ۱۹ گیگی که دیگر همه چیز را درست کرد. پی اس ۴ فت قدیمی من بدون هیچ مشکل و باگ و … این بازی را به سرانجام رساند و حتی یک بار هم اذیت نشدم.

قابلیت تعامل با Night City در بازی شگفت‌انگیز است. مثلا شما می‌توانید با آگهی‌های تبلیغاتی و دوربین‌ها و انواع وسایل الکترونیکی و … تعامل کنید. هم‌چنین در شهر دستگاه‌های فروش مختلفی وجود دارند که داروها و آیتم‌ها و سرویس‌های مختلفی را در ازای پول بازی که Eddie نام دارد، به شما ارائه می‌دهند. تعداد خیلی زیادی NPC و شخصیت‌های مختلف در خیابان راه می‌روند و مشغول کارهای خود هستند و جالب این‌جاست که با این که شهر نایت‌سیتی از لحاظ جمعیت و افراد حاضر در خیابان، خیلی شلوغ‌تر از دیگر بازی‌هاست، اما شاهد کلی شخصیت تکراری در Cyberpunk ۲۰۷۷ نیستیم و این موضوع، شهر نایت‌سیتی را بسیار پویا‌تر و زنده‌تر و واقعی‌تر از دیگر شهرها نشان می‌دهد و قطعا هنگام بازی کردن حس واقعی‌تری را به ما منتقل می‌کند. وقتی که در بازی با شخصیت‌های غیر قابل بازی یا با همان NPC‌ها حرف می‌زنید، سیستم انتخاب دیالوگ روی صفحه ظاهر می‌شود و هر انتخابی که انجام دهید، به سان بازی‌های نقش‌آفرینی، عواقب خودش را خواهد داشت. البته خوب می‌دانید که در بازی‌های سی‌دی‌پراجکت، این عواقب و نقش تصمیم‌ها و … ، چندین برابر و چندین رده از دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی، بهتر و باکیفیت‌تر است.

جانی سیلورهند، خفن‌ترین راک‌استار دنیا. همه چیز این بازی Breathtaking است.

با انجام فعالیت‌های مختلف در بازی، شما Street Cred (جدا از امتیاز تجربه و امتیاز پیشرفت تکی اسکیل‌ها) دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد دیالوگ‌های مختلف در گفتگوها باز کنید و ماموریت‌ها یا تجهیزات سایبرنتیکی جدید بگیرید. در بازی برخی ماموریت‌های جانبی تنها در حالتی فعال می‌شوند که شما حد مشخصی از این Street Cred را داشته باشید. نایت‌سیتی مظهر واقعی یک شهر باشکوه مخصوصا در شب است و نورهای زیبا و ساختمان‌های عظیم و تبلیغات جذاب و اماکن تفریحی، چهره‌‌ای بسیار وسوسه‌کننده به شهر داده‌‌اند و بدون شک بازی کردن در شب بسیار جذاب‌تر از روز خواهد بود. چرخهٔ روز و شب به همراه سیستم آب و هوای کاملا داینامیک نیز در بازی وجود دارند. ماموریت‌های بازی حس و حالی کاملا organic و واقعی داشته و حتی فرعی‌ترین ماموریت‌های آن، از برترین ماموریت‌های دیگر بازی‌ها بهترند. از آن‌جایی که شخصیت اصلی در واقع یک مزدور است، بیشتر ماموریت‌ها در Cyberpunk ۲۰۷۷ در قالب job یا شغل‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید به روش‌های مختلفی آن‌ها را قبول کنید. مثلا می‌توانید آن‌ها را از طریق صحبت با fixer‌ها که ماموریت‌های مختلفی برای مزدورانی مثل V دارند، قبول نموده و انجام دهید.

این هم از تفنگ هوشمند سخن‌گو! ساکت نمی‌شه که!

هم‌چنین ماموریت‌های ناگهانی نیز در بازی وجود دارند و ممکن است برخی ماموریت‌ها را به صورت اتفاقی در خیابان قبول کنید و مثلا وقتی می‌بینید که یک اتفاقی دارد در خیابان می‌افتد، می‌توانید انتخاب کنید که خود را وارد ماجرا کنید یا خیر (با وارد شدن به ماجرا ممکن است یک ماموریت فرعی انتظارتان را بکشد). در بازی می‌توانید با وسایط نقلیه‌ی مختلفی در سرتاسر نایت‌سیتی آزادانه رانندگی کنید که شامل ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها هستند. رانندگی از زاویه‌ی دوربین اول‌شخص درون ماشین، بسیار جذاب است و نمای داخل ماشین بسیار زیبا طراحی شده است. البته اگر از نمای سوم‌شخص نیز رانندگی کنید، خود ماشین یا موتور جذابی که سوارش هستید، معرکه است و طراحی خیلی فوق‌العاده‌‌ای دارد. البته نباید از طراحی بی‌نظیر و فوق شاهکار شهر نایت‌سیتی زمانی که در حال رانندگی در شهر هستید، گذشت که به واقع برترین، زنده‌ترین و واقعی‌ترین شهری است که از نظر طراحی تا به حال در دنیای بازی‌ها دیده‌ایم.

فضانوردی چی میگه!

در بازی با انجام ماموریت‌ها و فعالیت‌های مختلف، به سبک اکثر عناوین نقش‌آفرینی امتیازات تجربه کسب می‌کنید که از این امتیازات می‌توانید در راستای قوی‌تر کردن شخصیت خود استفاده نمایید و آن‌ها را بر روی موارد مختلفی مثل قدرت، هوش، رفلکس، تکنولوژی و بسیاری المان‌های دیگر هزینه کنید و در واقع شخصیت خود را در راستای روش بازیتان ارتقا دهید. از نکات واضح در بازی که البته همیشه سی‌دی‌پراجکت در این زمینه شهره‌ی خاص و عام بوده است، خوش‌سلیقگی طراحان این استودیو است که همواره شخصیت‌های بسیار زیبا و جذابی را خلق می‌کنند و این بار نیز در Cyberpunk ۲۰۷۷، شخصیت‌های جذاب و خوش‌ظاهری در بازی هستند (نه در سطح ویچر) و مثل همیشه در بازی، شاهد المان‌های «مخصوص» بازی‌های این سازنده هم خواهیم بود که دیگر بد و خوب بودنش را به شما و عقیدهٔ شما واگذار می‌کنم. در واقع، خشونت تنها المان بزرگسالانه‌ی Cyberpunk ۲۰۷۷ نیست. شما می‌توانید با خیلی از شخصیت‌هایی که در بازی می‌بینید، روابط یک روزه‌‌ای را فقط جهت تفریح برقرار کنید و محل‌های مخصوص بزرگسالان نیز در شهر نایت‌سیتی وجود دارند و حتی می‌توانید برخی سرگرمی‌های خاص را ترتیب دهید!

وقتی این عنوان را تجربه کنید و ببینید چه میزان عشق و توجه به مخاطب در آن خرج شده است، واقعا با خود می‌گویید چرا با این بازی و این شرکت، این رفتار انجام شد. من عضو سی‌دی‌پراجکت نیستم و چیزی به من نمی‌رسد، ولی به عنوان کسی که ده‌ها ساعت بازی را تجربه کرده‌ام و در مرز پلات کردن آن هستم، به گیمرهای کشورم مدیونم که حقیقت را در مورد وضعیت این بازی به شما بگویم و شاید باعث شوم برخی از شما به سراغ این شاهکار بروید و یکی از بهترین تجربه‌های نقش‌آفرینی‌ زندگیتان را کسب کنید.

اگر بخواهم یک کلمه در مورد Cyberpunk ۲۰۷۷ به شما عزیزان بگویم، بدون شک آن کلمه، «شاهکار» خواهد بود و شکی ندارم که Cyberpunk ۲۰۷۷ حالا با رفع شدن باگ‌ها و مشکلاتش، تبدیل به یکی از برترین بازی‌های تاریخ شده است و در آینده، الهام‌بخش کلی بازی نقش‌آفرینی خواهد بود. Cyberpunk ۲۰۷۷ بدون شک سبک نقش‌آفرینی را ارتقا داده است. باگ و مشکل زمان عرضه، نمی‌تواند کار بی‌نظیری که سازندگان بازی کرده‌‌اند را از بین ببرد. بازی آن‌قدر عظمت و عمق و کیفیت دارد و آن‌قدر جذاب است که هر مخاطبی را شگفت‌زده می‌کند. Cyberpunk ۲۰۷۷ ترکیبی است از داستان و روایتی شاهکار، شخصیت‌های بی‌نهایت به یادماندنی و پرداخت شده، انواع و اقسام انتخاب‌ها و تصمیمات و شاخه‌های مختلف داستانی، گیم‌پلی عمیق با المان‌هایی که هرگز در یک بازی نقش‌آفرینی این‌قدر پرتعداد و معنی‌دار نبوده‌‌اند، سیستم‌های مختلف و متنوع مبارزه و المان‌های پرتعداد ارتقا و شخصی‌سازی و همین‌طور آزاد گذاشتن کامل شما در انتخاب چندین نوع مختلف پیشروی در بازی است و بدون شک یکی از کامل‌ترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ است که تا امروز خلق شده. حالا می‌خواهید بازی نکرده مغلطه کنید و بگویید فلان و بیسار (البته این فلان و بیسارها هم فقط یک چیز هستند و آن هم مشکلات فنی در زمان انتشار است و بس)، یا این که حرف بنده را بپذیرید. واقعا یعنی یک نفر نمی‌گوید آقا این داستان و شخصیت‌پردازی و عمق و طراحی و گیم‌پلی و صداگذاری و موسیقی و … شاهکار محض هستند؟

یعنی یک نفر نمی‌گه آقا این داستان و شخصیت‌پردازی و عمق و طراحی و گیم‌پلی و صداگذاری و موسیقی و … شاهکار محض هستن؟ فقط چسبیدید به همون مشکلات فنی زمان عرضه؟ همین؟ خب اون مشکلات هم حالا دیگر نیستن. دیگه مشکلتون چیه؟

به عنوان کسی که بیش از ۷۰ ساعت این بازی را تجربه کرده و به پایان رسانده و تمام زیر و بم و ماموریت‌های بازی را انجام داده و نقشه را پاک‌سازی کرده‌ام، صمیمانه به شما می‌گویم اگر علاقه‌مند به سبک نقش‌آفرینی هستید، به خاطر حرف‌هایی مثل مشکل فنی خود را از تجربهٔ Cyberpunk ۲۰۷۷ محروم نکنید، چون دیگر این مشکلات وجود ندارند و کاملا رفع شده‌اند، مخصوصا با این آپدیت عظیم ۱۹ گیگی که دیگر همه چیز را درست کرد. پلی‌استیشن ۴ فت قدیمی من بدون هیچ مشکل و باگ و … این بازی را به سرانجام رساند و حتی یک بار هم اذیت نشدم. حیف است یکی از برترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ را تجربه نکنید. ناسلامتی منتقدها هم همگی به این بازی نمرات فوق‌العاده دادند. اگر می‌خواهید، به این بازی هنوز بد و بیراه بگویید و … ولی این را بدانید که Cyberpunk ۲۰۷۷ تنها مشکل فنی داشت که حالا آن را هم ندارد و خیلی راحت به شما می‌گویم این بازی، از نظر عظمت یک بازی نقش‌آفرینی، یک “ویچر سایبرپانک” است. وقتی این عنوان را تجربه کنید و ببینید چه میزان عشق و توجه به مخاطب در آن خرج شده است، واقعا با خود می‌گویید چرا با این بازی و این شرکت، این رفتار انجام شد. من عضو سی‌دی‌پراجکت نیستم و چیزی به من نمی‌رسد، ولی به عنوان کسی که ده‌ها ساعت بازی را تجربه کرده‌ام و در مرز پلات کردن آن هستم، به گیمرهای کشورم مدیونم که حقیقت را در مورد وضعیت این بازی به شما بگویم و شاید باعث شوم برخی از شما به سراغ این شاهکار بروید و یکی از بهترین تجربه‌های نقش‌آفرینی‌ زندگیتان را کسب کنید. شما در یوتیوب اسم هر بازی را که دلتان می‌خواهد، حتی بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ را بزنید و برای باگ‌هایشان جست‌وجو کنید تا ببینید همه‌ی بازی‌ها بالاخره باگ و مشکل داشته‌اند، ولی باگ نباید باعث شود همه چیز بازی را از یاد ببریم و بریزیم سر خالق بازی، آن هم وقتی عنوان باعظمتی مثل Cyberpunk ۲۰۷۷ را برایمان خلق کرده است. Cyberpunk ۲۰۷۷ عنوانی است که هر چه‌قدر زمان بگذرد و جلوتر برویم، ارزشش بیشتر مشخص خواهد شد و همه خواهند فهمید سازندگان نابغهٔ آن چه بازی عظیم و بی‌مشابهی را خلق کرده‌اند. یادتان نرود که سازنده‌ی ویچر ۳ است که این بازی را ساخته.

 

75
2
برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Skull گفت:

    ینی عاشقتونم آقای آقابابایی واقعا منتقد رو دستتون نیس…من واسه این بازی خیلی هایپ بودم ولی واقعا رفتار ی سری ادم گند زد ب کله اشتیاقم واسه بازی کردنش… بعد از این نقدتون دوباره اشتیاق پیدا کردم ک حتما بازیو تهیه کنم خیلی ممنون ک همیشه واقعیت هارو میگید In Love

    0
    0
    • G.LN گفت:

      شرمنده بابت ریپلای منظورم شما نیستید.
      این همه گفتیم بازی حرف نداره به جز چند تا مشکل جزئی ولی دوستان ما رو فن بوی حساب کردن.
      نمیخوام ارزش ویچرو پایین بیارم اما این بازی واسه من بهتر از ویچر بود.
      اصلا و ابدا بازی خسته کننده نمیشه کاری به باگهاش ندارم که هنوزم چند تا باگ داره بازی ولی مشکل این بازی این بود یه سال زودتر عرضه شد، خواهشا با راک استار مقایسه نکنید بازی رو.
      بعضی مواقع به خاطر هایپ شدید از بازی یه باگ از بازی ببینیم فکر میکنیم بازی دیگه ارزش نداره ولی بازم میگم cdpr از بهترین استودیوهای بازیسازیه.
      شخصا اوایل بازی رو به خاطر باگهاش حذف کردم اما الان یه مدته دارم بازیش میکنم و واقعا عاشق بازی شدم.
      این استودیو بازم میگم کنار راک استار و ناتی داگ و پلی گراند و … جزو بهترین استودیوهای بازیسازیه(نظر شخصی).
      من به شخصه حوصله بازی کردن عناوین هاردکور ندارم اما دلیل نمیشه این بازیها رو هیت کنم.
      ممنون آقا سعید گل به خاطر مقاله های فوق العاده تون، همیشه شما باعث میشید بعضی هیترها برای یه مدتی به غارهاشون برن.
      قصدم توهین به شخص خاصی نیست اما هیچ گیمری اینجور بازی های فوق العاده رو تخریب نمیکنه.
      ما مصرف کننده ایم یه بازی رو دوست داریم و بازیش میکنیم دیگه چه کاری داریم مربوط به کدام شرکت یا استودیو یا کنسوله.
      Half life alyx رو نتونستم بازی کنم کاملا چونکه امکاناتشو ندارم ولی چند جا بازیش کردم و باید بگم این بازی حرف نداره اصلا کیفیت این بازی با vr چند درجه بالاتر از هر بازی vr دیگه س.
      در مورد سایبرپانک همینطوره. یه pc یا لپتاپ گیمینگ داشته باشید و بازیش کنید متوجه میشید این بازی شاهکاره.
      فعلا استور سونی هنوز قابل دسترس نیست این بازی ولی مطمئنا این بازی روی ps5 با بروزرسانی نسل ۹ عالی میشه.

      0
      0
    • سعید جان این ویدیو رو ببین
      https://www.instagram.com/p/CLY-RjoAhxL/
      چون ما عاشق Metal Gear هستیم

      0
      0
    • سلام و عرض ادب خدمت شما Skull عزیز. شما بزرگوار هستید. خیلی خیلی اتز این لطف و محبتی که دارید ممنونم. حتما تجربه کنیدو لذت ببرید. خودتون از همه مهم تر هستید که در مورد بازی تصمیم بگیرید. نیازی ندارید کسی بهتون بگه خوبه یا بده.

      0
      0
  • سلام و خسته نباشید اقای اقابابایی
    مقاله خوب بود و از خوندش بسیار لذت بردیم و حرف حق زدین.دمتون گرم
    ولی خواهشا به نظر کاربرا توجه کنین،هرچی مقاله کیفیت ش عالی تر وضع کامنت ها داره به معنای واقعی گند تر میشه
    الانم که نویسنده های سایت جلوشو که نمیگیرن هیچ،دامن هم میزنن

    0
    0
  • Vito scaletta گفت:

    تشگر از آقای آقا بابایی عزیز و بازم یه مقاله عالی دیگه
    من حدود ۱۰ ساعت بازیش کردم و تا اینجا و تا حد زیادی باهاتون موافقم
    بخش های اول رو رد کردم و واقعا مجذوبش شدم داستانش خیلی خوبه و گیم پلیش از نقش آفرینی هایی مثل fallout 4 به مراتب بهتر هست و وقتی بازیش میکنی نمیخوای ولش کنی بر عکس خیلی از rpg ها که زود خسته کننده میشن
    اولین نکته ای که متوجهش میشین بهینه سازی بد روی pc هست با اینکه میگن بهترین نسخه هست ولی روی سخت افزار یکم قدیمی تر گاهی مجبور به حتی کم کردن رزولوشن میشین
    باگ ها نمیشه گفت که همه رفع شده حتی تو ورژن ۱٫۱۱ باگ های game breaking به دفعات دیدم مثلا دشمنا ثابت میموندن و نمیمردن یا دو بار شخصیت اصلی سقوط کرد تو زمین و مرد Smile و وقتی میخواستم مخفی کاری کنم دشمن منو از پشت سرش میدید و مشکل انیمیشنی هم زیاد دیدم
    مشکل دیگه توجه نکردن به جزئیاتی که بازی های اوپن ورلد دیگه بهشون توجه میکنن هست مثل هوش مصنوعی بسیار بد npc ها و دشمنا سیستم پلیس سطحی، رانندگی و هندلینگ ماشینا و موتور ها افتضاحه و برین تو یوتیوب مقایسش با بازی های دیگه رو ببینید که حتی در مقایسه با san andreas و iv هم به شدت توجه کمی به جزئیات شده
    ولی این موارد با اینکه تجربه کلی رو میتونستن خیلی بهتر کنن و بازی رو به اصطلاح immersive کنن ولی دلیل نمیشه از بازی و بهترین نقطه قوتش یعنی داستانش لذت نبرین

    0
    0
  • آره درسته سایبرپانک فوق العاده است!
    از هفت سال قبل از اینکه این بازی بیاد سی دی پراجکت رد چندین بار توی هر تریلر تاکید کرد که این بازی قراره وقتی بیاد که ساختش تموم شده. آخرش چی شد؟ تموم این حرفا دروغ بود. بازی به قدری پر از باگه که حتی شرکت اجازه نداد منتقدها واسه نقد بازی از گیمپلی خارج از تریلرها استفاده کنن. باگهای بازی اونقدر زیاده که لازم نیس راجبش حرف بزنیم. ولی حتی اگه تموم باگهای بازی رو هم در نظر نگیریم این بازی همچنان پر از مشکله و شرکت قبل از عرضه راجبش دروغ گفته.
    گفته بودن قراره توی بازی یه سیستم فساد بین پلیس باشه که میتونی به بعضی از پلیس ها رشوه بدی. الان کجاس همچین چیزی؟
    گفته بودن قراره توی بازی بتونی واسه خودت چندین تا آپارتمان و خونه مختلف بخری که به عنوان مخفی گاه عمل میکنه. همچین چیزی توی بازی نیست.
    گفته بودن قراره شهر این بازی همیشه زنده و شلوغ باشه و هر کدوم از شهروندها کارهای خودشون رو بکنن. ولی تنها چیزی که توی خیابون های بازی هست چند تا ان پی سی احمقه که حتی نمیتونن یه مسیر صاف رو درست برن و همش دارن دور خودشون میتابن.
    گفته بودن شهر بازی قراره کاملا قابل گشت و گذار باشه و میشه با جاهای مختلفش تعامل برقرار کرد. ولی نزدیک منطقه ” pacifia” یه منطقه خیلی بزرگ هست که کاملا ناقصه و توش پر از ساختمون های بدون تکسچره. محیطهای قابل برقراری تعامل هم که هیچی. شهر پر شده از ساختمون هایی که نمیشه واردشون شد و اونهایی هم که میشه رفت داخلشون کاری نمیشه باهاشون کرد. نمیتونی چیزی بخری یا حتی توی یه مینی گیم شرکت کنی.
    و از همه این چیزا بدتر عملکرد بازی روی کنسول های نسل هشتمیه که شرکت کاملا راجبش دروغ گفته بود. توی تریلرهایی که قبل از عرضه بازی اومد شرکت گفته بود تصاویر داخل تریلرها روی کنسولهای نسل هشتمیه. حتی چند ماه قبل از اینکه بازی بیاد رئیس شرکت گفته بود “سایبرپانک روی کنسول های نسل هشتمی به شکل قافل گیر کننده ای خوب اجرا میشه” تنها چیزی که میشه اسم این حرف رو گذاشت دروغه. بازی دو ماه بعد از عرضه و با چندین تا آپدیت هنوز روی کنسول های نسل هشتمی بد اجرا میشه. اونوقت رئیس شرکت انتظار داره باور کنیم اون همه وقت قبل از اینکه بازی عرضه بشه و به مراحل پولیش شدن و… برسه بازی داشته خوب اجرا میشده؟ سی دی پراجکت رد راجب اجرای این بازی روی نسل هشت به همه دروغ گفته. هر جور که فکرش رو بکنید اسم این کار دروغ گفتنه. سی دی پراجکت رد میدونسته که این بازی ناقص و پر از باگه و تا قبل عرضه بازی جوری وانمود میکرده که انگار این بازی کاملا پولیش شدس و هیچ مشکلی نداره. یه سریه از مردم هم هنوز بعد از عرضه بازی نمیفهمن که این حرفها دروغ بوده و با خودشون فکر میکنن شرکت فوق مشتری مدار و فوق العاده مهربون سی دی پراجکت رد که نیو گیم پلاس رو توی بازیش نمیذاره و بعدا با یه آپدیت و به اسم “دی ال سی رایگان” عرضه اش میکنه بهشون دروغ نمیگه.
    چیزی که این بازی رو بدتر میکنه اینه که الان بازی اومده و این شرکت بازی بدش رو پشت باگها قایم کرده و داره یه جوری رفتار میکنه که انگار یه شاهکار ساخته و باگها تنها مشکلات بازیش هستن و تموم اون دروغهایی که راجب سیستم فساد پلیس و نسل بعدی بازیهای اوپن وورلد و… اصلا اتفاق نیوفتاده.
    به نظرم آقا سعید باید هم به عنوان یه گیمر و هم به عنوان یه منتقد واسه خودش بیشتر از این احترام قائل باشه که به همچین بازی بگه “فوق العاده”…

    2
    0
  • Farid گفت:

    انقد حرفای بد و خبرای بد از سایبرپانک شنیدیم کلا از بازی بدون اینک بازی کنیم زده شدیم
    یعنی آقا سعید هیچ کدوم از مشکلاتی که موقع انتشار داشت مثل رفتار عجیب npcها و هوش مصنوعی و باگ های مختلف الان وجود ندارن؟
    اگه ندارن که با یه شاهکار طرف هستیم خودمونو محروم نکنیم از این بازی

    0
    0
  • DPY گفت:

    سلام آقای آقابابایی؛
    بی‎شک مشکلات بازی تا حد زیادی رفع شده‎ن و بازی هم کیفیت خیلی خوبی داره. ولی من همونطور که با ویچر ۳ عاشق CDPR شدم، با سایبرپانک هم اعتمادم رو بهشون از دست دادم. نمیدونم با کانال xLetails در یوتوب آشنایی دارید یا نه، ولی به خوبی ۲۵ مورد رو باز میکنه که CDPR به نوعی دروغ گفته و بزرگنمایی کرده. همچنین با ویچر ۳ هم مقایسه‎ش کرده به نوعی که دیدیم نه تنها سایبر پیشرفت نداشته، بلکه در خیلی زمینه ها پسرفت کرده. بزرگترینشون به نظرم اون نقل قول معروف “And that’s just one quest” در پیش نمایش ۲۰۱۸ بود که در بازی نهایی معلوم شد واقعا همون یک کوئست این ویژگی رو داراست Smile

    0
    0
    • سلام و درود خدمت شما. بسیار ممنونم از نظرتون. قطعا این بازی ویچر ۳ نیست و نخواهد شد. در مقاله هم گفتم. حق اون بازی نمره ی کامله. سایبرپانک در حال حاضر با رفع ایرادات و مشکلات فنی برای من نمره اشس ۹.۲ هست چون بازم مشکلاتی داره در هوش مصنوعی پلیس ها و رابط کاربری. با این که ویچر نیست ولی بسیار عطیم و فوق العاده اس

      0
      0
  • Sina shokri گفت:

    خسته نباشید از نقد….بازی باید با توجه به تریلر هایی که ازش میاد بیرون میزان هایپی‌که میکنند و قیمتی که داره و میزان قیمتی که با توجه به گیم پلی ارائه میده هم توجه شه…..خب بازی هفت سال فکر کنم در حال ساخت بود ..من اگه بچه ب دنیا میوردم هم الان داشت مدرسه میرفت داشت واسه بازی هایپ میشد از بس طولش دادند …طول هفت سال بازی نباید کوچک ترین باگی داشته باشه.. این بازی نمره اش فقط و فقط ۶ به خاطر دروغ هایی که گفتن و با لذت تمام هایپ کردن حالا من نمیدونم ممکنه ماه های بعد اپدیت های قوی بدن و کامل کامل شه ولی الان این نمره سرشم زیادیه…..رانندگی با ماشینش بعد هفت باید این باشه؟فرام سافتور و ناتی داگ‌ تو این هفت سال چه بازی هایی ندادند که دادند!بازی کلی جزیئات دروغین داشت که گفتن داخل بازیه ولی‌من که بازی کردم صرفا یه بازی اوپن ولد دیگه بود با جزئیات زیاد….در ضمن اونایی که نمیدونن بدونن که ویچر سه هم تریلر E3 گرافیک رو بیش از حد (مث یوبیسافت)بالا برد تا هایپ شن که همین چند وقت پیشم دیدیم ماد E3 واسه ویچر اومده بود حالا شانس اورد ویچر سه خودش قوی بود و مردم در نظر نگرفتن…ولی یه کارو که نمیشه دوبار انجام داد مطمئنن خودشون متوجه شدن و دفعه بعد مث شرکت های راکستار و ناتی داگ‌و فرام سافتور و..بیشتر مشغول بازی ساختن و رفع باگ میشن تا هایپ ساختن…

    0
    0
  • Sam_fisher_47 گفت:

    سعید جان نمیشه خودت همیشه کامنتارو تایید کنی ماشاا.. سرعت خیلی بالاست Grin

    0
    0
  • وقتی کسی بخوره زمین هرکس از راه برسه یه لگد میزنه بهش البته تو این جریان خود سی دی پروژکت مقصر ترین هست نباید بازی تکمیل نشده رو میداد بیرون

    0
    0
  • آرین گفت:

    سلام، خسته نباشید.
    خدا قوت و تشکر از شما، وقتی صادقانه بازی کنیم، صادقانه هم نظر می‌دهیم و چیزی کمتر از این از شما انتظار نمی‌رفت.
    بنظرم مشکلات فنی بسته به بازی و گیمر، می‌توانند به تجربه ما آسیب خیلی خیلی جزئی بزنند ولی تجربه رو نابود نمی‌کنند اصلاً؛ شبیه یک‌سری دست‌اندازی بی‌خودی تو رانندگی می‌مانند، چرا باید بخاطر چهار تا دست‌اندازی کلا قید رانندگی یا سفر رو زد؟
    بعضی از دوستان به ما ثابت کردند که با رزولیشن ۸۰۰×۶۰۰، ۱۵ فریم، پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی و… هم می‌شود کلی از بازی لذت برد، به خود ما بستگی دارد.
    بنظرتون، بیشتر به باگ باید توجه کنیم یا به گیم‌پلی؟ به افت فریم یا داستان؟ به گلیچ و کرش یا طراحی محیط؟ به فیزیک اشیاء یا فضاسازی؟
    جواب دوستان غیرگیمر اولی و گیمر دومی‌ست.
    در پناه حق

    0
    0
  • Alex گفت:

    من بازی رو تموم کردمو تا پایان آخرین ثانیه هاش فقط لذت بردم . ( تجربم روی سریز اس بود )
    بازی تو زمینه گیم پلی به شکل شاخه ای و خیلی عالی بهترین تجربه ی ممکن از یه آینده ی نسبتا نزدیک رو بهتون ارایه میده.
    درسته بازی روی نسل هشتم ضعیف عمل کرده . شاید چون مقصدش نسل هشتم نبوده
    اگر یادتون باشه هفته قبل از عرضه توی توییتر سی دی پراجکت رد تاریخ عرضه بازی برداشته شد
    شاید اگر همون روزا یه سال دیگه تاخیر میخورد خیلی چیزا تغییر میکرد.
    نه سهام سی دی پراجکت افت میکرد نه شکایتی بود و نه هیچی
    این بار اول نیست که سازنده گول گیمر رو میخوره و بازی رو زودهنگام عرضه میکنه.
    خاطرش با مس افکت اندرومدا و مافیا ۳ و د لست گاردین یکی شد …
    همونطور که جناب آقابابایی فرمودن گول مشکلات گرافیکی و باگ هارو نخوریم .بازی واقعا یه شاهکاره و حیفه که بهش روی خوش نشون ندیم . چون توی ذره ذره ی کار مشخصه زمان گذاشته شده و انیماتورا و کدنویسا دقت بالایی به خرح دادن.

    0
    0
  • سخنی با معترضان این بازی
    واقعا فشار های چند وقت اخیر به شرکت سی دی پروجکت کار متعصبین ظاهر بین بی بنیه بود که شایستگی و لیاقت این شرکت بزرگ را با اشتباهاتش مقایسه کرده بودند.. عزیزان سابقه درخشان این شرکت و تجربیات بی نظیر بازی هایی مثل ویچر که الان اساسین والهالا با اقتباس و الهام از این بازی داره می درخشه را فراموش نکنید. کوته بین نباشید.که اسیر امواج نادانی می شوید.
    مرسی آقای بابایی عالی بود.

    0
    0
  • جناب آقا بابایی با حرف شما تا حدی موافقم که بازی مورد مورد انتقاد بیش از حد قرار گرفت ولی با این جمله شما مخالفم : (( پس لطفا وقتی هنوز بازی را اجرا هم نکرده‌اید، در موردش نظر و فکت منتشر نکنید و ذهن دیگران را خراب نکنید ))

    وقتی بازی درست اجرا نمیشه و مشکلات کرش و باگ گیر کردن توی مراحل بخاطر گلیچ توش زیاده چه انتظاری از مخاطب میشه داشت؟ نمیشه که بیاد تعریف کنه .

    0
    0
  • Kourosh Abedi گفت:

    اول از همه یه تشکر ویژه از آقای آقابابایی بابت این نقد فوق العاده.
    با همه حرفاتون کاملا موافقم
    اگه یه چیزی باشه که گیمفا به ما یاد داده(که البته بیشتر از یک چیز یه ما یاد داده)اینه که بخش های مختلف بازی رو باهم قاطی نکنیم.چرا مثلا چون گیم پلی بده باید بگیم داستان بده؟
    یا چرا چون بخش فنی بده باید بگیم همه بخش های بازی بده؟
    اینو به خوبی تو نقد و بررسی های بازی های اساسینس کرید و یا رزیدنت اویل ۳ ریمیک یا گوست ریکون:بریک پوینت و ….
    یاد گرفتیم.
    یه تشکر دیگه بابت این نقد.
    آقا مخلص شماییم.

    یه تشکر بابت این شوخی ها باحال.

    0
    0
  • hos73 گفت:

    من بازیش میکنم بازی از لحاظ داستان و موسیقی و گیم پلی شاهکاره ولی باگ هاش باعث شد لطمه بخوره ب بازی ولی شما چجور هفتاد ساعت بازی کردین هیچ باگی ندیدین ؟ من آپدیت کردم رو فور فت باگاش زیادتر شد

    0
    0
  • DIO گفت:

    سپاس از آقای آقابابایی بابت مقاله لذت بردم.

    0
    0
  • java.d 74 گفت:

    دوستان نابغه ای که میگن بازی هفت سال در دست ساخت بوده و هی هفت سال هفت سال میکنن بازی هفت یا هشت سال پیش فقط معرفی شده و به هیچ عنوان از اون موقع در دست ساخت نبوده اگر هم به تاریخ شرکت نگاه کنید می‌بینید که آخرین دی ال سی ویچر سال ۲۰۱۶ اومد پس چه جوری بازی هفت سال در دست ساخت بوده؟ لطفاً این رو بفهمید و هی هفت سال هفت سال نکنید

    0
    0
  • سلام آقای آقابابایی، من نقد ها و نمراتی رو که به بازی می دهید رو کاملا قبول دارم چون می دونم برای نوشتن مقالات و نمراتی که به بازی می دهید چقدر زحمت می کشید. در حق این بازی خیلی ظلم شد من این بازی رو روی pc و همچنین ps4 به طور کامل تجربه کردم در هیچ کدوم از این کنسول ها باگی ندیدم که به تجربه بازی کردم اسیبی بزنه. خیلی از کسانی که این بازی رو حتی خریداری نکرده اند این موج بد بودن بازی رو راه انداختن. محتوای داستانی فوق العاده بازی شخصیت پردازی های بسیار زیبا از جمله نقطه قوت های این مجموعه است. گیمر های عزیزی که بازی رو حتی تجربه نکردن و درباره بازی نظر می دن حداقل یکم انصاف به خرج بدن و بازی رو فقط ۱ ساعت بازی کنن تا متوجه اشتباهشون بشن و تجربه فوق العاده این بازی رو از دست ندن با تشکر مجدد از آقای آقابابایی به خاطر این مقاله و اطلاع رسانی فوق العاده متشکرم

    0
    0
  • farshadx گفت:

    متاسفانه این بازی چوب کودکهای هیتر رو خورد
    که با نسل ۸ بازیباز شدن و بشدت عقده ای حقارت دارن
    بازی بدون مشکلات فنی نمره ۹۷ هم براش کمه
    حرف کودکان هیتر رو باور نکنید بازی بشدت عالی و جذاب هست

    0
    0
  • Xinn گفت:

    من هنوز بازیشو انجام ندادم منتظرم دومین آپدیت بزرگش منتشر بشه بعد با کمترین باگ بازیو شروع کنم. یک سوالم داشنم میشه بازیو سوم شخص بازی کرد یا نه ؟ چون اول شخص خیلی ظلمه خدایی

    0
    0