به نظر میرسد که یک نسخهی فرعی از سری Mass Effect با حال و هوای Star Wars در دست ساخت بوده است
قبل از آغاز روند توسعه و انتشار بازی Mass Effect 2، استودیوی بایوور (BioWrae) به شدت علاقه داشت تا یک نسخهی فرعی از سری بازیهای Mass Effect مشابه عنوان Star Control توسعه دهد که در آن بازیباز در نقش یک قاچاقچی با جهانی مشابه با جهان سری بازیهای Star Wars مواجه میشد.
طی زمان موجود مابین توسعهی بازیهای Mass Effect و Mass Effect 2، استودیوی بایوور در نظر داشت تا یک نسخهی فرعی (Spin-off) از سری بازیهای Mass Effect با الهام از شخصیت هان سولو (Han Solo) از جنگ ستارگان و ماجراجوییهایش به عنوان یک قاچاقچی بسازد و یک تجربهی کاملا جدید و منحصر به فرد را در این سری به وجود آورد.
در سه گانهی بازی Mass Effect، بازیبازان میتوانند تعداد زیادی از سیارات را کشف و بررسی کنند، از سفرا و دانشمندان برجستهی گونههای بیگانه بازدید کرده و با آنها تعامل داشته باشند. همچنین در این سه گانه میتوانید تا شاهد پایتختها و امپراطوریهای متفاوتی در سراسر کهکشان راه شیری باشید.
اما یک نکتهی منفی که در مورد این سه گانه وجود داشت، عدم وجود یک سری مکانهای عادی مانند بارها، کازینوها و خیابانهای معمولی و همچنین وجود شهروندان در خارج از پایتخت است. همین مشکل باعث میشد تا بازیبازان نتوانند با این سری به راحتی ارتباط برقرار کنند و این مورد را یک مشکل حساب کردند که البته تا حدودی هم درست میباشد.
با این حال دوریان کیکن (Dorian Kieken)، کارگردان سابق تیم توسعهی بازیهای ویدیویی استودیو بایوور، در مصاحبهای با رسانهی گیمر (TheGamer) میگوید که این استودیو قصد داشته است تا یک نسخهی فرعی از این مجموعه را بر اساسی طرحی از شخصیت هان سولو در مجموعهی Star Wars توسعه دهد که در آن بازیبازان در نقش یک دزد و یا قاچاقچی بودند و جهان بازی نیز قرار بوده است که پر از فعالیتهای متفاوت و تا حدود زیادی شبیه عناوین معمول جهان باز باشد.
لازم به ذکر است که دوریان کیکن، یکی از مهمترین مهرههای کلیدی بخش توسعهی بازیهای استودیو بایوور بود که در زمینههای طراحی سطوح، بخش سینماتیک و از همه مهمتر بخش چند نفرهی Mass Effect 3 کار میکرد و از شاخص ترین افراد این استودیو به حساب میرفت.
طبق گفته کیکن، استودیوی بایوور قصد داشته است تا با این نسخهی فرعی بازی Mass Effect را در قالبی شبیه به عنوان Star Control پیاده سازی کند. همچنین بایوور در نظر داشته است تا دنیای بازی را نیز با اضافه ساختن کوچهها و خیابانها، مناطقی برای فعالیتهای پنهان و مجرمانه، مناطق غیرنظامی پر از مردم عادی و همینطور شهرهای کوچک و بزرگ بسیار زیاد در سراسر کهکشان راه شیری گسترش دهد. همچنین بازیباز در این عنوان میتوانست تا به انواع جرائم مختلف دست بزند و یا خود مجری قانون و تامین نظم و امنیت کهکشان باشد و یا هر گونه که میخواست رفتار نماید.
کیکن و برخی دیگر از توسعه دهندگان استودیوی بایوور مشتاق این ایده بودند و به شدت علاقه داشتند تا یک شخصیت خاکستری و به نوعی متفاوت نسبت به کلیشهی معمول شخصیتهای ابرقهرمانی در بازیهای ویدیویی بسازند. کیکن معتقد است که این شخصیت پردازی میتوانست بسیار جذاب باشد و همچنین یک تفکر جدید را آغاز کند که همیشه نباید یک ابرقهرمان و آدم خوبهی داستان بود.
این کمی شبیه کاوش در جهان جنگ ستارگان است بدون اینکه یک Jedi باشید. دقیقا مانند شخصیت سریال The Mandalorian و یا فیلم Firefly. قصد داشتیم تا با این نسخه به بازیباز آزادی انتخاب دربارهی اینکه یک قهرمان باشد یا یک شخصیت صرفا خاکستری بدهیم و مطمئنم که تجربهی خوبی را ارئه میداد.
گرچه دیگر نویسندگان و توسعه دهندگان مجموعهی Mass Effect نیز به این ایده علاقه مند شده بودند، اما در نهایت این پروژه به دلیل تمرکز تیم توسعه بر روی بازی Mass Effect 2 لغو گردید.
با این حال، کیکن همچنان امیدوار است که در آینده یک بازی از سری Mass Effect با حال و هوای مجموعهی Star Wars ببیند که در آن لزوما یک قهرمان نیستیم و میتوانیم آنطور که میخواهیم در جهان بازی کاوش کنیم.
عنوان Mass Effect: Legendary Edition در تاریخ جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۴ مه ۲۰۲۱) برای برای رایانههای شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد.
نظر شما در این باره چیست؟ به نظرتان این بازی میتوانست موفق ظاهر شود؟ با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
یه سوال دارم
من الان اگه بخوام فورتنایت یا ایپکسو بازی کنم گلد نمیخواد؟
اخه بعضیا میگن نمیخواد ولی تو سایت مایکروسافت هنوز زده میخواد
ممنون میشم جواب بدین
همون بهتر کنسل شد انصافا یعنی چی حالا چون هر دو تمشون فضایی هستش که دلیل نمیشه بیان بدنشون تو یه بازی اصلا سیس Star Wars به Mass Effect نمیخوره خدایی 😐
:yes:
باز استار ترک یه چیزی اتار وارز خیلی فاصله داره
هنوز من اون زره های پلاستیکی که جلوی باد هم نمیگیره درک نکردم