توسعه دهندگان The Medium درباره مکانیزم واقعیت دوگانه می گویند

13 بهمن 1399 - 22:55
The Medium

به تازگی یکی از اعضای تیم توسعه عنوان The Medium، توضیحاتی درخصوص نوآوری و تفاوت مکانیزم واقعیت دوگانه «Dual Reality» با موارد مشابه دیگر ارائه کردند.

کمتر از چند روز است که از انتشار عنوان جدید استودیو بلوبر تیم (Bloober Team) یعنی The Medium می‌گذرد اما با این‌حال طبق گفته سازندگان بازی، این عنوان در همین مدت زمان کوتاه عرضه خود توانسته است هزینه ساخت خود را جبران کند و به مرحله سود دهی برسد. بخش عظیمی از موفقیت این عنوان گیم‌پلی خاص و نو آورانه آن در مکانیزم واقعیت دوگانه می‌باشد و طبق اعلام بلوبر تیم، بخاطر وجود این مکانیزم است که این عنوان تنها برای نسل نهم عرضه شده است.

طبق صحبت سازندگان بازی، نسل پیش سخت افزار لازم برای پیاده سازی مکانیزم واقعیت دوگانه را دارا نیستند؛ حال این سوال پیش می‌آید که مگر این مکانیزم چه تفاوتی با یک گیم‌پلی Split-Screen دارد؟

تهیه کننده این عنوان آقای Jacek Zięba در پاسخ به این سوال اظهار داشتند که:

در بازی هایی که از گیم‌پلی Split-Screen پشتیبانی می‌شود، هر دو نمای نمایش داده شده در یک موقعیت و دنیا هستند. اما در The Medium، دنیای واقعی و دنیای ارواح هر کدام مدل‌های گرافیکی و تکسچر های خاص خود را دارا می‌باشند و از این لحاظ کاملا با یکدیگر متفاوت هستند همچنین افکت هایی مانند موشن بلور و Ambient occlusion در این مکانیزم باید دوبار پردازش بشود که این عملیات نیازمند سخت افزار قوی و سریعی است که نسل پیش آن را دارا نبودند، به همین خاطر است که می‌گویم مکانیزم واقعیت دوگانه تفاوت بسیاری با Split-Screen دارد.

با توجه به توضیحات آقای Jacek Zięba، حال می‌توان دلیل بالا بودن سخت افزار مورد نیاز برای اجرای این عنوان در رایانه‌های شخصی را درک کرد.

عنوان The Medium هم‌اکنون بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • قبل از اینکه یه ویژگی رو توی بازیت پیاده کنی ، اول به بحث فنیش فک کن ! والا کنسول های نسل ۹ هم زیر بار 《واقعیت دوگانه》تو دارن جون میدن

    سازندگان a palgue tale هم توی پردازش اون همه موش توی نسل هشتم‌گیر کرده بودن ، اما با یه سری تکنیک تونستن از پسش بربیان (هنوزم معلوم نیست چیکار کردن) اما شما نتونسین !

    اخه مرد حسابی ! بازی ساختی وسط بازی یهو فریم از ۱۲۰ میاد به ۲۰ ! یارو باید با تمام وجود عاشق بازیت باشه که هنوز ادامش بده ! (یا rtx 3090 داشته باشه :/ )

    • بازی متوسطی است .اومدن از خودشون خلاقیت نشون بدن …..
      .
      . ولی در کل گاد فال بیشتر ارزش بازی کردن داره تااین .
      .
      مفت هم دادن نخرید

      • چون گادفال انحصاری ps عه ؟
        کسایی که برای سایلنت هیل ارزش قائلن اینو می خرن

      • andromeda گفت:

        الان اگه این بازی ماله ps بود ارزش خرید داشت 😀 😀 ولمون کن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده

  • به وضوح پیشرفت داره میکنه این شرکت ولی لاکپشتی.
    و البته سرو صداشون از کیفیت عناوینشون خیلی بیشتره.
    .
    لدفا دوستان صفر یا صدی نباشیم، هیتر یا فن نباشیم. :worship: با تشکر

  • Ahmad68 گفت:

    همینو بده به ناتی داگ یا راک استار ببین یه جوری روی همین نسل پیادش کنن که پر ریزی مادام العمر بگیری..

    • Milad8tech گفت:

      همونطور که پشت سره لست آف آس حرف بود دیدیم شد بهترین بازی تاریخ! پشت سایبر پانک بود من بازی کردم عالی بود! و همینطور گیم هایه دیگه که هیتر همه جا هست… من یه rx 580 دارم و این بازیو ریختم دارم پلی میدم مثل آدم هیچیشم نیست من نظر خودم برام مهمه نه مردم و منتقد ها آدم خودش باید نقد کنه

      • همونطور که پشت کرک داون ۳ حرف بود ولی دیدی چه بازی خوبی در اومد :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • یکی بالاخره فهمید من چی میگم
        جناب اگه می خوای یه روش میگم میتونی چند فریم تو بازی بیشتر بگیری ، ez optimizer یا config overhaul رو بریز (اولی رو توی نت سرچ کن و دومی رو از سایت نکسوز دانلود کن ) بعد گزینه disable async رو بزن
        واسه من که rx 480 دارم جواب داد :yes:

      • دقیقا فقط فان بودن گیم مهمه و تا تجربه اش نکنی مهم نیست بقیه چی میگن ….

  • Max22 گفت:

    از الان بیطبرانه منتظر شاهکارهای بعدی بلوبر زیر پرچم مایکرو هستم 😀

  • Kaneko گفت:

    بازی موضوع و داستان خفن و خاصی داره اما از نظر فنی زیاد جالب نیست :yes:

  • آرین گفت:

    سلام
    “همچنین افکت هایی مانند موشن بلور و Ambient occlusion در این مکانیزم باید دوبار پردازش بشود.”
    من نمی‌فهمم چرا؟ خب تو بقیه بازی‌ها هم ما در هر دو صفحه، این دو تا رو می‌بینیم مگر این بازی چه فرقی می‌کند؟ تو اسپلیت اسکرین‌های دیگر هم یکی می‌تواند تو یک فضای دیگر باشد و دیگری تو یک فضای دیگر. من که قانع نشدم؛ باز یکم فشار بیشتر روی سیستم کمی قابل قبول هست ولی بنظرم اون هم با خلاقیت و کار تکنیکی می‌تواند رفع‌و‌رجوع شود، هر چند نمی‌شود چنین انتظاری رو داشت.
    بنظرم در این زمینه مشکل اصلی بهینه نبودن هست تا دو صفحه‌ای بودن.
    در پناه خدا

    • داداش بین اسپلیت اسکرین یه دنیاست
      با تکسچر ها و موشن بلور های مشخص
      این بازی هم دنیا متفاوته هم موشن بلور ها
      کاملا هم بحثش با اسپلیت اسکرین فرق میکنه چون داره دوبار پردازش میکنه ولی اسپلیت اسکرین فقط یه بار نیاز به پردازش داره

      • آرین گفت:

        سلام
        طبق نظر شما اگر دو بار پردازش داشته‌باشیم پس فشار هم باید تقریبا دو برابر شود.
        فرض کنید یکی از همین بازی‌های اسپلیت اسکرین دار را داشته‌باشیم، محیط رو نصف می‌کنیم و تو یکی‌اش یک دنیایی رو می‌سازیم و تو یکی‌اش یک دنیای دیگر رو، بعد بازی می‌کنیم؛ من تو یک دنیا شما هم تو دنیای دیگر، حالا پردازش ما دو برابر می‌شود؟

  • Yato گفت:

    چقدر من انتظار برای این بازی کشیدم بعدش بازی طوری عرضه کردن که با رزولوشن HD با کیفیت Low کامپیوترم به زور بالاش میاره ، بلوبر با این بهینه سازیش ر#@ده ، از استریم هایی هم که دیدم محیط و موسیقی همون طور که انتظار داشتم عالی هستن ولی روند گیم پلی خیلی کند بود

  • RIDDLER گفت:

    واقعا خود بازی خیلی خوبیه حالا بحث فنی کنار بزاریم

  • Team Silent گفت:

    :hypnotized:

  • AGS گفت:

    هنوزم باور دارید که این از سایلنت هیل بهتره؟

    • قیاس مع الفارق نکن … ربطی به هم ندارن اصلا