هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا

هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت

پست گیمفا
۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا

 

ساعت هوشمند هوآوی Watch Fit محصولی متفاوت از هوآوی است که با صفحه‌نمایش مستطیلی و قابلیت‌های بسیار به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. در این مقاله با قابلیت‌های این ساعت هوشمند هوآوی بیشتر آشنا می‌شویم.

شاید در ابتدای ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، یعنی کمتر از ۱۰ سال گذشته، این محصول صرفا به عنوان یک «گجت» (Gadget) تجملاتی و به عنوان جایگزین لوکس ساعت کلاسیک مطرح می‌شد. اما با گذشت چندین سال و افزوده‌شدن قابلیت‌های جدید به ساعت‌های هوشمند این تصور به کلی تغییر پیدا کرده تا جایی که حالا می‌توان از یک ساعت هوشمند به عنوان مربی ورزشی و سلامت و حتی یک دستیار اختصاصی استفاده کرد.

 

صفحه‌نمایش خاص

هوآوی Watch Fit از صفحه‌نمایشی مستعطیل شکل به اندازه ۱٫۶۴ اینچ استفاده می‌کند که با کیفیت HD و  رزولوشن ۲۸۰ x 456 ارائه شده است. این صفحه‌نمایش که از نوع AMOLED است، توانایی نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ مختلف و تراکم پیکسلی ۳۲۶ PPI دارد. شیشه به کار رفته روی این صفحه‌نمایش از نوع خمیده و دارای ۲٫۵ بعد است.

قابلیت تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش خودکار در این ساعت باعث می‌شود تا در تمام شرایط، حتی نور مستقیم خورشید نیز صفحه‌نمایش به خوبی دیده شود. ضمن اینکه فناوری AMOLED صفحه‌نمایش با مصرف کم باتری و طول عمر بالا امکان روشن ماندن صفحه‌نمایش ساعت به صورت کامل و همیشگی را می‌دهد. این قابلیت زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم امکان دانلود و استفاده از «تم‌های» مختلف و پرتعداد نیز در این ساعت وجود دارد. صفحه ساعت بنا به سلیقه‌ کاربر قابل تغییر است.

قابلیت‌هایی که در صفحه اصلی ساعت قرار دارند به دلخواه کاربر قابل تغییر هستند. بخش آب‌و‌هوا، ضربان قلب، قدم‌شمار، تنظیمات باتری یا هر بخش دیگری در این ساعت را می‌توان به دلخواه در منوی اصلی چید تا بهترین دسترسی برای کاربر مهیا شود. بدنه ساعت هوشمند Watch Fit با رنگ‌های مات مناسب‌ترین ترکیب را با بندهای رنگی این ساعت برای داشتن فرمی به‌روز و مدرن فراهم کرده است. چهار رنگ برای این ساعت در نظر گرفته شده که شامل سبز نعنایی، صورتی شکوفه‌ای، نارنجی و مشکی گرافیتی می‌شود.

این ساعت به همراه باتری فقط ۲۱ گرم وزن دارد که یعنی احتمالا  وزن آن را روی دست خود حس نمی‌کنید. باتری پیشرفته‌ای که در این ساعت قرار داده شده است توانایی انجام ۱۰ روز کار روتین با ساعت را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. اما اگر شارژ باتری ساعت بی‌موقع تمام شود هم جای نگرانی نیست چون با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید یک روز کامل از ساعت استفاده کنید.

 

دستیار سلامت

تا به حال شده که برای پیدا کردن نحوه صحیح انجام یک حرکت مجبور به جستجوی زیاد و یافتن ویدیو مناسب شوید. هوآوی Watch Fit برای حل این مشکل یک راه حل دارد. ۱۲ نوع تمرین مختلف با تصاویر متحرک و با جزئیات کامل در این ساعت به صورت پیش‌فرض قرار داده شده که می‌تواند نیاز شما به جستجو را مرتفع کند.

این تمرینات شامل حرکات ورزشی در محل کار، کشش عضلات کل بدن و تمرینات مخصوص شکم بوده و در کل ۴۴ حرکت پایه‌ای مختلف را شامل می‌شود. به کمک این تمرینات می‌توانید ساعات بیکاری خود را تبدیل به یک تمرین جذاب، مفید و دقیق کنید.

کنار این تصاویر متحرک، هوآوی Watch Fit از ۹۶ حالت ورزشی مختلف پشتیبانی کرده و توانایی پایش شاخص‌های بدنی شما در آنها را دارد. ۱۱ ورزش مختلف توسط این ساعت قابل رصد حرفه‌ای و دقیق هستند که از جمله می‌توان به دویدن، شنا یا دوچرخه سواری اشاره کرد.

به همراه حالت‌های ورزشی از پیش تعریف شده، ۸۵ حالت ورزشی با تنظیمات دستی نیز وجود دارد که به کاربر امکان شخصی‌سازی برنامه ورزشی خود برای مثال در رشته یوگا را می‌دهد. در تمام طول ورزش ساعت به صورت زنده میزان ضربان قلب، سوزاندن کالری و مشخصه‌های دیگر فعالیت بدنی پایش و ثبت می‌کند.

این ساعت مجهز به مکان‌یاب جغرافیایی داخلی (GPS) است که در کنار الگوریتم هوش مصنوعی پایش هوشمند ضربان قلب و قابلیت ضد آب ساعت تا عمق ۵۰ متر، به شما اجازه درنوردیدن هر محیطی از کوه و کویر تا درون آب را می‌دهد، در حالی که از پایش سلامت خود توسط ساعت خیال‌تان راحت است. نتایج این پایش به صورت لحظه‌ای ‌از شرایط بدنی کاربر تهیه شده و بیانگر وضعیت سلامت او است.

همچنین ساعت هوآوی Watch Fit با توجه به شرایط بدنی کاربر توصیه‌ و راهکارهایی را نیز برای بهبود سلامت کاربر ارائه خواهد کرد. این ساعت توانایی کار در دمای محیطی منفی ۱۰ درجه تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد را دارد که می‌توان گفتن تقریبا امکان استفاده از ساعت در هر محیطی را فراهم می‌کند.

اگر بدون تنظیم برنامه ورزشی بر روی ساعت شروع به ورزش کردن کنید، ساعت به صورت خودکار آن را تشخیص و حتی نوع ورزشی که انجام می‌دهید را نیز تشخیص داده و شروع به رصد شاخصه‌های سلامت شما می‌کند. این اتفاق به کمک حسگرهای متعدد تعبیه شده در ساعت اتفاق می‌افتد. حسگرهایی مانند حسگر حرکتی ۶ محوره، حسگر نوری تشخیص میزان ضربان قلب، حسگر تشخیص نور محیطی و غیره.

اولویت سلامت

ساعت هوآوی Watch Fit کدام شاخصه‌های سلامت را در بدن پایش می‌کند؟ قلب کنار مغز مهم‌ترین عضو بدن هر انسانی است. قلب عضله‌ای بزرگ است به دفعات در هر دقیقه فعالیت می‌کند. ادامه فعالیت صحیح قلب و نگهداری از آن منوط به تمرینات ورزشی هوازی است که باعث تقویت قلب و افزایش کارایی آن می‌شود.

هوآوی Watch Fit به صورت بی‌وقفه، حتی در زمان ورزش یا خواب، میزان ضربان قلب شما را اندازه‌گیری کرده تا از سلامت آن شما را مطلع کند و البته راهکارهایی برای تقویت قلب ارائه دهد. در صورت بالا رفتن ضربان قلب و قرار گرفتن آن در منطقه خطرناک ساعت به کاربر اخطار داده و توجه او را به این امر حیاتی جلب می‌کند.

شاخص دیگری از خون که خصوصا در شرایط فعلی و با گسترش بیماری‌های تنفسی و آلودگی هوا اهمیت بسیاری پیدا کرده است، قابلیت تشخیص میزان اشباع اکسیژن در خون SpO2 است. با یک تست ساده چند ثانیه‌ای می‌توانید از سلامت خود در این بخش نیز مطلع شوید.

برای بانوان، هوآوی Watch Fit امکانات پیگیری و اخطار دادن در مورد عادات ماهانه را دارد که برای آمادگی در این باب کمک بزرگی است. همچنین این ساعت بررسی دقیقی روی نحوه خواب شما خواهد داشت. به کمک فناوری HUAWEI TruSleep™ ۲٫۰ ساعت توانایی رصد نحوه خواب و کیفیت آن را دارد. تمامی بخش‌های خواب به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و اگر هر کدام دچار کمبود یا اختلالی باشد، راه‌حل‌هایی برای بهبود خواب ارائه می‌شود.

قابلیت فوق‌العاده دیگر هوآوی در این ساعت که برای زندگی مدرن، پرسرعت و پرمشغله کنونی گزینه بسیار مناسبی است، قابلیت مدیریت استرس است. به کمک فناوری HUAWEI TruRelax استرس شما در تمام طول روز بررسی شده و در صورت بروز استرس بالاتر از حالت نرمال راهکاریی به شما ارائه خواهد شد.

 

دستیار شخصی شما

اگر نیاز به یادآوری جلسات کاری مهم یا اتفاقات روزانه خود دارید، دیگرلازم نیست نگران فراموش کردن آنها باشید، چون ساعت هوشمند شما روی مچ دست‌تان است و امکان ندارد آن را فراموش کنید، همه آن موارد مهم را به شما یادآوری خواهد کرد. پیام‌ها و تماس‌های دریافتی، اتفاقات تقویم و حتی اتفاقات شبکه‌های اجتماعی شما همه از طریق هوآوی Watch Fit برای شما نشان داده خواهد شد.

قابلیت‌های کنترلی بسیاری نیز از طریق این ساعت هوشمند وجود دارد. کنترل موسیقی در حال پخش، استفاده برای گرفتن عکس از راه دور و امکان یافتن گوشی در چند ثانیه از جمله این قابلیت‌ها است. ساعت هوشمند هوآوی Watch Fit با ۴ گیگابایت حافظه داخلی امکان مستقیم پخش موسیقی از روی ساعت و بدون نیاز به گوشی را نیز دارد. این میزان حافظه تا ۵۰۰ قطعه موسیقی را در خود جای خواهد داد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این بخش به یک هدفون «بلوتوثی» (Bluetooth) نیاز دارید.

ساعت هوشمند هوآوی Watch Fit یک گزینه به صرفه از سری ساعت‌های هوشمند میان‌رده هوآوی است که با امکانات بسیاری که دارد می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامت شما کند. شاید به کمک این محصول بتوان سبک زندگی سالم‌تری را نیز انتخاب کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا
هوآوی Watch Fit ساعت هوشمندی برای جوانی و سلامت - گیمفا