سازنده بازی ویچر : DRM بدترین چیز در صنعت گیم
چند روز پیش کارکنان CD Projekt Red نظرات خود را در مورد قفل های DRM بیان کردند . آن ها بر این عقیده هستند که DRM ( یا همان قفل های اینترنتی برای صحت اصل بودن بازی ) بدتدرین چیزی است که در صنعت گیم و بازی های رایانه ای وجود دارد و دلیل آن هم ضربه خوردن و ایجاد اثرات منفی بر باقی بخش های بازی ، مثل گیم پلی می باشد .
سازنده بازی The Witcher یعنی آقای konrad tomaszkiewicz معتقد است که وجود قفل های DRM ، بر بخش گیم پلی یک بازی تاثیر منفی می گذارد و باعث آزار بازیبازان می شود . Tomaszkiewicz در ادامه گفت که :
به نظر من قفل های DRM بد ترین چیزی است که یک بازی می تواند داشته باشد ، و این کار ما یعنی محدود کردن حق و حقوق ما نسبت به یک بازی توسط خودمان . به طور مثال در نظر بگیرید که شما بازی را در اختیار دارید که برای اجرا و بازی کردن آن باید اتصال دائمی به اینترنت داشته باشید ؛ در نتیجه در حین بازی کردن چه اتفاقی می افتد اگر اتصال شما به اینترنت به دلیل مشکلات ارائه دهنده اینترنتی قطع شود ؟ مطمئنا دیگر نمی توانید بازی کنید !
آقای Tomaszkiewicz بر این عقیده است که قفل های DRM از دزدی ها و جرایم این چنینی جلوگیری نمی کند بلکه فقط باعث یک ” عذاب واقعی ” برای بازیبازان و کاربران قانونی می شود . ایشان گفتند که :
طرفداران CD Projekt Red و همچنین Anti-DRM ها الان در حال کار کردن بر روی بازیبازان و کاربران مختلف در فروم ها و سایت های گوناگون هستند تا آن ها بازی ها را به صورت قانونی تهیه کنند و از دانلود کردن نسخه های غیر قانونی پرهیز کنند .
علاوه بر این موارد Tomaszkiewicz در مورد بخش آنلاین و مولتی پلیر و همچنین بخش دکمه زنی ( و یا quick time events ) در بازی The Witcher 3 گفتند که هیچ کدام از این دو بخش در بازی جدید وجود نخواهند داشت . ( این بخش قبلا در سایت گیم فا قرار گرفته بود )
بازی The Witcher 3: Wild Hunt با صد ساعت گیم پلی در سبک Role Playing در تاریخی نا معلوم در سال ۲۰۱۴ برای کنسول PlayStation 4 و همچنین PC و البته بدون قفل DRM برای جنگ با عناوین هم سبک عرضه می شود .
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- شایعه: نسخه جدید Mafia بهزودی معرفی میشود
نظرات