تهیه کننده سری یاکوزا از بهترین عناوین ۲۰۲۰ می گوید
به تازگی آقای Hiroyuki Sakamoto شخص نام آشنای سری یاکوزا طی مصاحبهای از عناوین مورد علاقه خود در سال گذشته گفتند که در این لیست نامهایی مانند Cyberpunk 2077 نیز به چشم میخورد.
با انتشار Yakuza 0 و Yakuza Kiwami این سری توانست محبوبیت خود را به غرب نیز ببرد. آخرین نسخه از این سری با نام Yakuza: Like a Dragon در سال ۲۰۲۰ منتشر شد که علی رغم تغییرات بسیار که در گیمپلی خود داشت توانست به موفقیت خوبی برسد و حتی نامزد بخش Ultimate Game of the Year در Golden Joystick Award 2020 نیز بشود. آقای ساکاموتو از افرادی هستند که در موفقیت سه نسخه آخر این بازی نقش بسزایی داشتند و همچنین وظیفه نویسندگی و تهیهکنندگی نسخه آخر این سری یعنی Yakuza: Like a Dragon را نیز بر عهده داشتند.
آقای ساکاموتو در مصاحبهای که با سایت Giant Bomb داشتند، برخی از عناوین مورد علاقه خود در سال ۲۰۲۰ را معرفی کردند. اول از همه از عنوان انحصاری پلیاستیشن استودیوی ساکرپانچ (Sucker Punch) یعنی Ghost of Tsushima نام بردند. ایشان عقیده داشتند که استودیوی ساکرپانچ به عنوان یک استودیوی غربی به زیبایی هرچه تمام توانسته است تاریخ ژاپن را به تصویر بکشد، کاری که انجام آن برای استودیوهای ژاپنی نیز بسیار دشوار است.
در جایگاه بعدی آقای ساکاموتو از عنوان Cyberpunk 2077 نام بردند. با وجود مشکلات بزرگی که این عنوان در هنگام عرضه خود با آن مواجه شد، آقای ساکاموتو عقیده دارد که شخصیتها و دنیای پهناور بازی شگفتانگیز ظاهر شدند و همچنین از دیالوگهای عالی شخصیتها به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد. با وجود مشکلات فراوانی که این عنوان با آن مواجه است، آقای ساکاموتو سازندگان Cyberpunk 2077 را بابت ساخت این چنین دنیای پر جزئیاتی تحسین کرد.
آقای ساکاموتو به مانند بسیاری دیگر از بازیبازان، از بازی Animal Crossing: New Horizons در جایگاه بعدی لیست بهترین بازیهای سال ۲۰۲۰ نام بردند. این عنوان که در کشور آلمان بیشتر از یک میلیون نسخه فروش داشته و در فرانسه نیز بالاترین فروش سال گذشته را به خود اختصاص داده، از این نظر که مطابق با تمام سنین و فرهنگها میباشد، مورد پسند آقای ساکاموتو قرار گرفته است. آقای ساکاموتو همچنین این عنوان را بخاطر جزئیات بالا در ساخت و ساز شخصیتها تحسین کرد و عقیده داشتند که گفتن نکات مثبت این بازی نیازمند یک مصاحبه جداگانه است.
و بالاخره در جایگاه نخست آقای ساکاموتو، عنوان Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics قرار دارد. این عنوان که مجموعهای از بازیهای رو میزی و کارتی است در ژوئن سال ۲۰۲۰ منتشر شد و تاکنون بیشتر از یک میلیون نسخه از این بازی به فروش رفته است. براساس عقیده آقای ساکاموتو، گرافیک و داستان تنها مورد مهم در ساخت بازیهای ویدویی نیستند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
من فقط یاکوزا۰بازی کردم عالیه
به دوستان پیشنهاد میکنم بازی کننن
یک واقعیتی در مورد سایبر پانک وجود داره و اینه که این بازی هم ایرادات فنی داره که همین طور پیش روی میکنه ! و هم واقعا تحسین بر انگیزه گفتن این جمله غیر ممکن به نظر میاد ولی اگر سایبر پانک رو بازی کنین دقیقا همین حس بهتون دست میده ، من که صبر میکنم تا روزی که نهایی ترین نسخه بازی و تمام دی ال سی هاش بیاد و بعد با خیالی اسوده میرم تو نایت سیتی :inlove: ، هیچ اجباری برای غیر از این نیست 🙂