بهترین بازی جهان آزاد و خلاقانهترین بازی، قسمت دوم ترین های نسل هشتم
نگاهی به ترینهای نسل هشتم
چندماهی میشود که نسل هشتم به پایان رسیده و نسل نهم رسما آغاز گردیده است. انگار همین دیروز بود که جامعهی گیم به شدت برای عرضهی بازی Watch Dogs روزشماری میکرد. انگار همین دیروز بود که مخاطبان عام و خاص، برای تجربهی Grand Theft Auto V لحظهشماری میکردند. انگار همین دیروز بود که معرفی نسخهی چهارم از فرنچایز Uncharted مانند یک بمب سر و صدا به راه انداخت. از آن روزها سالهاست که میگذرد و آن اتفاقات، هم اکنون به خاطرات تلخ و شیرین برای همهی ما تبدیل گشتهاند.
حال که به نوعی پروندهی کلی نسل هشتم بسته شده است، در مقاله پیشرو نگاهی به ترینهای نسل هشتم در بخشها و قسمتهای مختلف میاندازیم. از ناامیدکنندهترین عناوین و خلاقانهترین بازیهای نسل گرفته، تا چالشبرانگیزترین عناوین و متفاوتترین تجربههای نسل. بدون فوت وقت بیشتر برویم به سراغ جمعبندی کلی اتفاقات نسل هشتم.
- انتخابهای صورت گرفته در هر بخش از ترینهای نسل هشتم، بر اساس دو رکن اصلی منطق کلی و نظر شخصی نویسنده یعنی بنده انتخاب شدهاند. بدیهی است که شما ممکن است بر اساس سلیقه یا نظر خودتان، با این انتخابها موافق و یا مخالف باشید. اما این نکته را در نظر بگیرید که فارغ از نظر شخصی، منطق و استدلال نیز در انتخابهای من بسیار نقش پررنگی ایفا میکنند.
- در لابهلای بخشهای مختلف، نظرات برخی از اعضای تحریریه گیمفا در مورد بخشهای مختلف و انتخاب آنها را نیز میتوانید مطالعه کنید.
- این مقاله چندقسمتی بوده و بنابراین تمام موارد را شامل نمیشود. در ادامه به دیگر قسمتهای ترینهای نسل هشتم میپردازیم.
قسمت اول مقاله ترینهای نسل هشتم را از اینجا بخوانید.
برترین بازیهای جهان آزاد (Open World) نسل هشتم
توجه داشته باشید مواردی مانند وسعت و بزرگی دنیای بازی در کنار میزان محتوای موجود و کیفیت مراحل بازی اولویتهای اصلی در این رتبهبندی بودهاند.
رتبه پنجم: Assassin’s Creed Valhalla
در کل سری Assassin’s Creed در نسل هشتم بسیار سینوسی عمل کرد و برخی نسخههای آن مانند Unity، به مراتب عملکردی ضعیفتر از نسخههای قبلی به جای گذاشتند. اما بلاشک مهمترین و بزرگترین تغییر در این سری، از نسخه Origins شروع شد. جایی که سری Assassin’s Creed از یک فرنچایز اکشن-ماجراجویی به یک بازی اکشن-نقشآفرینی کلاسیک تبدیل شد. وجود سیستم Leveling برای شخصیت اصلی، درخت مهارت سهگانه، وجود Questهای مختلف و موارد دیگر کاملا نسخه Origins را متفاوت ساختند. این تغییر بزرگ برای برخی از طرفداران جذاب و برای دیگر نامطلوب بود. با این حال روند تغییر سبک سری ادامه یافت و نسخه Odyssey کاملا مسیر سری را عوض کرد و به طور صددرصدی با یک عنوان Action-RPG مواجه بودیم. وجود تصمیمات مختلف، Questهایی با چند پایان و مسیر، المانهای بسیار عمیق نقشآفرینی و دهها مورد دیگر Odyssey را به یک بازی نقشآفرینی کلاسیک تبدیل ساختند.
از زمانی که سبک این فرنچایز به مرور عوض شد، فروش و درآمدزایی بازی نیز افزایش یافت و مخاطبان بیشتری به تجربه سه نسخه آخر این سری پرداختند. اما در این بین، این نسخه Valhalla بود که به معنای واقعی کار ناتمام دو نسخه قبل را کامل کرد و یک تجربهی بینظیر در سبک اکشن-نقشآفرینی خلق ساخت. از داستانی جذاب و قابلقبول گرفته تا فعالیتهای مختلف و گوناگون و Questهای جذاب، نسخه Valhalla به معنای واقعی کلمه یک نقشآفرینی دلچسب بود. اگرچه این نسخه مشکلات ژنتیکی و خانوادگی آثار Ubisoft مثل هوش مصنوعی نسبتا ضعیف و طراحی تکراری مراحل را نیز تا حدی به ارث برده بود، اما تجربهی کلی این بازی بسیار دلچسب بود. از لحاظ محتوا و وسعت، باید Valhalla را یکی از برترین بازیهای جهان آزاد نسل هشتم نامید.
رتبه چهارم: Horizon: Zero Dawn
سونی در نسل هشتم نیز به خلق IPهای جذاب و جدید مختلفی مشغول بود. از شاهکاری به نام Bloodborne گرفته، تا عناوین Open World مثل Days Gone و Horizon: Zero Dawn. این عناوین جذاب و باکیفیت آنقدر سرگرمکننده بودند که حتی اگر نمرات متوسطی دریافت میکردند، همچنان مورد اقبال عمومی مخاطبان قرار میگرفتند.
یکی از برجستهترین و جذابترین بازیهای انحصاری سونی در نسل هشتم، عنوان Horizon: Zero Dawn بود. عنوانی که در دنیایی پسا-آخرالزمانی روایت میشد و تمدن انسانها را پس از فاجعه قیام رباتها علیه انسانها به نمایش گذاشت. این بازی نه تنها گیمپلی بسیار جذاب و خوشساخت را ارائه میداد، بلکه در بخشهای دیگر مثل گرافیک و طراحی هنری نیز بسیار فوقالعاده عمل کرد و از لحاظ فنی نیز بسیار پایدار و کمنقص بود.
از بعد جهان آزاد بودن نیز عملکرد بازی قابلقبول بود و هم دنیای بازی وسعت خوبی داشت و هم فعالیتها و Questهای بازی نسبتا قابلقبول بودند. هرچند به شخصه معتقدم مراحل فرعی بازی جای پیشرفت زیادی داشتند. با این وجود به لطف طراحی هنری منحصربهفرد مناطق مختلف و تنوع بسیار مطلوب رباتها، گردش و انجام فعالیت در نقشه بازی همواره بسیار سرگرمکننده و جذاب بود. در پایان باید بگویم رتبه چهارم کاملا لایق بازی Horizon: Zero Dawn به شمار میآید.
رتبه سوم: The Legend of Zelda: Breath of Wild
در حالی که نسل هشتم به محل نبرد دو غول بزرگ صنعت گیم یعنی Microsoft و Sony تبدیل شده بود، نینتندو بدون رقیب به تاختوتاز مشغول بود. از آنجایی که بازار نینتندو تا حد قابلتوجهی با کنسولهای خانگی متفاوت است و نینتندو جامعه هدف متفاوتتری نیز دارد، این شرکت توانست عملکردی خارقالعاده در نسل هشتم از حیث فروش کنسول Switch و درآمدزایی از خود به جای بگذارد. هر ساله تقریبا نیمی از عناوین پرفروش سال مال شرکت نینتندو هستند و ارزش سهام برند نینتندو نیز روز به روز افزایش مییابد. در این بین شاهد عرضه جدیدترین نسخه از فرنچایز بسیار مشهور زلدا نیز بودیم که یک شاهکار فوقالعاده به شمار میرفت. از وسعت بسیار قابلتوجه نقشه بازی گرفته تا تعداد بسیار زیاد مراحل و فعالیتهای جانبی، بازی از جوانب مختلف عملکردی فوقالعاده از خود به جای گذاشت و در نهایت هم در مراسم The Game Awards و هم در مجموع تعداد GOTY به عنوان بازی سال انتخاب شد.
این عنوان نه تنها یک بازی درجه یک جهان آزاد بود، بلکه برخی از استانداردهای این سبک را نیز عوض کرد تا جایی که عناوین مختلف صراحتا به الگوبرداری و الهام گرفتن از این بازی اشاره کردهاند. در واقع باید گفت بیهیچ شکی نسخه Breath of The Wild نه تنها یکی از برترین بازیهای نسل هشتم به شمار میآید بلکه در زمرهی کاملترین و برجستهترین عناوین Open World تاریخ نیز به شمار میآید.
رتبه دوم: Red Dead Redemption 2
جمله معروفی میان گیمرها وجود دارد و آن نیز این است که «رد دد را باید زندگی کرد». حقیقت نیز همین است. بازی Red Dead Redemption 2 بسیار فراتر از یک بازی جذاب و یا یک Open World سرگرمکننده بود. این عنوان توانایی برانگیختن برخی احساسات بسیار عمیق را دارا بود. داستانی جذاب و شیرین از جنس وفاداری، عشق و خیانت همراه با چاشنی باروت و سرقت.
بازی Red Dead Redemption 2 از حیث نکات واقعگرایانه و موارد جزئی، یکی از برترین عناوین در تاریخ بازیهای ویدئویی به شمار میآید. توجه به جزئیات بینظیر است و برخلاف برخی انتقادات، باید گفت المانهای واقعگرایانه بازی به هیچوجه بیهوده و بیدلیل نیستند و وجود آنها تنوع و شادابی فوقالعادهای به بازی بخشیده است. از برخورد فوقالعاده طبیعی NPCهای بازی گرفته تا جهان پویای بازی، باید گفت تجربهی Red Dead Redemption 2 دقیقا به مانند این است که خود ما در دوران غرب وحشی زندگی میکنیم.
وسعت قابلتوجه دنیای بازی در کنار محتویات بسیار کامل و جذاب، به راحتی این عنوان را در زمرهی برترین بازیهای جهان آزاد نسل هشتم و تاریخ قرار میدهد. شاهکاری تکرارنشدنی از راکستار که با خلق شخصیت بینظیری مثل آرتور مورگان، بار دیگر قدرت خود در خلق شخصیتهای ماندگار را به رخ کشید.
رتبه اول و برترین بازی جهان آزاد نسل هشتم: بازی The Witcher 3: Wild Hunt
در مورد بازی The Witcher 3 و شخصیت گرالت چندین مقاله مفصل نوشتهام اما با این وجود هر چه بنویسم و بگویم باز حق مطلب ادا نشده است. قبل از تجربه این بازی فکر میکردم احتمالا با عنوانی Overrated طرف هستم که بیش از حد بزرگ شده. اما پس از تجربه ۱۲۰ ساعته بازی و دوبار اتمام آن بر روی بالاترین درجه سختی، میتوانم به راحتی بگویم بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک شاهکار فوقالعاده در تاریخ بازیهای ویدئویی به شمار میآید. از داستان جذاب و پرتعلیق آن گرفته تا شخصیتپردازی بینظیر شخصیتها و Questهای فرعی خارقالعاده. باید گفت بازی ویچر ۳ کلکسیونی است از ویژگیهای بسیار جذاب و ارزشمند.
بازی ویچر ۳ یک ماجراجویی بینظیر بود. یک ماجراجویی عظیم و بیهمتا در دل مردابها، جنگلها، دشتها و کوهستانها که احساسی بینظیر را به مخاطب منتقل میساخت. به شخصه کمی بین رتبه اول و دوم مردد بودم اما درنهایت به این نتیجه رسیدم که رتبه اول میان عناوین Open World انتخابی بسیار درست برای این شاهکار ارزنده به شمار میآید.
بخش بعدی: خلاقانهترین بازیهای نسل هشتم
پ.ن: خلاقانه بودن یک عنوان تا حد قابلتوجهی به نظر مخاطب و یا منتقد بستگی دارد و جنس و سبک خلاقیت نیز بسیار متفاوت است. این نکته را در نظر داشته باشید.
رتبه پنجم: بازی The Binding of Isaac: Rebirth
عناوین Indie، به واسطه سازندگان خلاق و بعضا عجیب خود، داستانهای متفاوت و منحصر به فردی را به خود میبینند. از عجیبترین اتفاقات تخیلی گرفته تا جان گرفتن انواع اجسام و وسیلههای بیجان. داستان The Binding of Issac، شرایط مشابهی را داراست. بازی داستان پسر بچهای را روایت میکند که برای فرار از دست مادرش که قصد قربانی کردن او را دارد، به زیرزمین مخوف و ترسناک خانهاش پناه میبرد. اما این زیرزمین، هیچ شباهتی به یک زیرزمین عادی و معمولی ندارد چرا که مأمن هیولاها، موجودات مخوف و همچنین رازهای پنهان بسیاری است. محیط و فضاسازی بازی به شدت آزار دهنده است (از نوع مثبت), محیطهای بازی مخوف و سیاه هستند و همهچیز بوی مرگ میدهد. به لطف قابلیتهای مختلف، انواع و اقسام آیتمهای خاص که در مناطق مختلف زیرزمین و سیاهچال پیدا میشوند و همینطور حضور باسفایتهای متعدد، چالشبرانگیز و جذاب، این عنوان تجربهای بسیار خاص را عرضه میدارد. اگر به دنبال تجربهی بازی متفاوت، با اتمسفری مخوف و ویژگیهای مرموز و عجیب هستید، The Binding of Issac میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
رتبه چهارم: بازی Undertale
اگر یوتیوبرهای حوزه گیم را دنبال میکنید، احتمالا با Undertale آشنا هستید. عنوانی بسیار عجیب و در عین حال جالب که پس از عرضه مورد توجه قشر خاصی از مخاطبان قرار گرفت. نکات مخفی، شخصیتپردازی قوی و روایت مناسب، همه و همه دست به دست هم دادند تا عنوان Undertale را به بازی متفاوت تبدیل سازند. از لحاظ گیمپلی و مبارزات، Undertale به هیچوجه روندی مانند دیگر عناوین ندارد و در کل باید گفت در تمامی جنبهها، Undertale بسیار عجیب، مرموز و در عین حال خوشساخت بوده است و یکی از خلاقانهترین بازیهای تاریخ است.
رتبه سوم: بازی Don’t Starve: Together
افرادی که از علاقهمندان عناوین Survival هستند، احتمالا به خوبی با Don’t Starve آشنا هستند. با این وجود این بازی آنقدر شهرت و آوازه میان مخاطبان ندارد. به صورت خلاصه اگر بخواهم در مورد این بازی توضیح دهم باید بگویم، Don’t Starve عنوانی است که هدف بازیبازان در آن، زنده ماندن و بقا در مقابل انواع خطرات، مشکلات و اتفاقات بزرگ و کوچکی است که در دنیای بازی وجود دارد. از هیولاهای مخوف گرفته، تا حیوانات وحشی یا عنکبوتهای غولپیکر. همچنین موضوعاتی مثل گرسنگی و آرامش روانی نیز در بازی وجود دارند. در نسخه Together این بازی، امکان بازی به صورت دو یا چندنفره به صورت آفلاین و آنلاین وجود دارد و در واقع شاهد بقای جمعی و گروهی هستیم. Don’t Starve Together از لحاظ محتوا و کیفیت، فوقالعاده غنی و گسترده است و توانایی سرگرم ساختن مخاطبان را برای ساعتها داراست. هر چند سبک کلی بازی کلیشهای است، اما این عنوان یکی از خلاقانهترین بازیهای نسل به شمار میآید.
در این نسل، شاهد بازیهای مستقل نوآورانه زیادی بودیم. در میان تمامی عناوین، بازی Baba is You عنوان واقعاً شایستهای برای دریافت جایزه نوآورانهترین بازی است. عناصر اصلی این بازی نظیر هدف هر مرحله و… به صورت متنی بیان میشوند و این متنها به صورت بلوکی قابل جابهجایی هستند و در نتیجهی با تغییر دادن آنها، میتوان منطق مراحل را عوض کرد. در نتیجه این موضوع بخشهای خلاقانه بسیار زیادی در این عنوان ایجاد میشوند.
اگر بخواهم بین بازیهای بزرگتر، برترین عنوان نوآورانه را انتخاب کنیم، بیشک انتخاب من Dreams است. سازندگان خلاق Media Molecule عملاً یک موتور بازیسازی و مدلسازی را به شکلی کاملاً در دسترس در این عنوان طراحی کردهاند. محقق شدن چنین عنوانی با حجم بالایی از جزئیات که در یک مرحله میتواند قرار بگیرد روی سخت افزار PS4، نشان دهندهی توان فنی بسیار بالای این شرکت است. وسعت خلاقیت این بازی، به وسعت خلاقیت و نوآوری تمامی بازیکنان آن است. اگر بخواهم بین Baba is You و Dreams یکی را انتخاب کنم، با وجود خلاقیت بالای Baba is You، به دلیل وسعت بسیار بالاتر Dreams، انتخاب من Dreams است.امیرمهدی نامجو
رتبه دوم: بازی What Remains of Edith Finch
گاهی اوقات، برخی سازندگان آنچنان از خلاقیت و مهارت هنری خود در خلق یک بازی ویدئویی استفاده میکنند که نتیجه خروجی، یک اثر شگفتانگیز است. What Remains of Edith finch در زمره این عناوین شگفتانگیز قرار دارد. بازی داستان خانوادهای را روایت میکند که به واسطه گرفتار شدن به نفرینی مرگبار، تمامی اعضای آن به شکلهای عجیب و غریب جان خود را از دست میدهند. حال شما در نقش آخرین فرد زنده مانده از این خاندان، به بررسی نحوه مرگ دیگر شخصیتها میپردازید. بازی گیمپلی خاصی ندارد و شاهد هیچگونه معما یا پازلی نیز نیستیم، با این وجود به لطف پرداخت فوقالعاده اتفاقات و سناریوهای بازی، شاهد یکی از خلاقانهترین بازیهای ویدئویی تاریخ هستیم. What Remains of Edith Finch تجربهای کوتاه اما بسیار پرمعنا است که تجربه آن، حس فوقالعادهای را در مخاطب ایجاد میسازد.
رتبه اول و خلاقانهترین بازی نسل هشتم: بازی Dreams
خلاقیت انتها ندارد چرا که ذهن و تفکر انسان انتها و محدودیتی ندارد… . این جمله را باید به نوعی شعار عنوانی مثل Dreams دانست. برخلاف بازیها و عناوین خلاقانهی دیگر، خلاقیت و نوآوری بازی Dreams به المانهای گیمپلی یا روایت متفاوت داستان خلاصه نمیشود. خیر. بازی Dreams خود فرصتی است برای افراد خلاق تا آنچه در ذهن دارند را در قالب یک اثر هنری خلق کنند. فرد اخلاق در کنار ابزار خلاق میتواند یک شاهکار هنری خلق کند و بازی Dreams در این بین نقش همان ابزار و وسیله را فراهم میسازد. به لطف بازی Dreams، بسیاری از افراد توانستند دنیا و اثری هنری خود را خلق کنند و خلاقیت خود را نمایش بگذارند. البته شاید در دید اول انتخاب بازی Dreams به عنوان خلاقانهترین بازی نسل کمی عجیب باشد اما باید گفت وقتی صحبت از خلاقیت و نوآوری میشود، در نسل هشتم هیچ عنوانی بهتر از بازی Dreams نمیتواند خلاقیت را معنا کند.
نظر شما گیمفاییهایی عزیز در مورد انتخابهای بالا چیست؟ از دید شما خلاقانهترین و برترین عناوین Open World نسل هشت کدام عناوین هستند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
جای گادفال خالی بود.
البته که این مقاله بر اساس نظرشخصی نویسنده هستش ولیکن جای گادفال به شدت خالی بود.
من که میدونم شیفته این بازی شدی سلطان 😀
ایشالا ۲ ماه دیگه برای اکس باکست دیسکشو بخری :laugh: :-*
مسخره می کنی خدایی 😐
ببخشید بابت ریپلای : مقالتون خیلی دلچسب بود آقای آقا بابایی خیلی کیف کردم من هر دفعه مقالتون رو میخونم روحیه می گیرم بخصوص در مورد والهالا که همه از آن به عنوان بهترین اساسینز کرید نسل۸ یاد میکنن من یک ماهه که دارم والهالا رو بازی میکنم البته روزی سه الی چهار ساعت از تجربم اصلا ناراضی نیستم الان منو بازی زده من ۴۶ ساعت این بازی رو انجام دادم اما خط داستانی هنوز تمام نشده نمیدونم چند ساعت دیگه باید بروم تا یک دور بازی تمام شود من خودم لست اف اس۲ را ۲۷ ساعت باهاش بازی کردم و بعد پاکش کردم البته ظ۱ ریختمش ولی این بازی با ۵۰ ساعت بازی کردن اصلا حوصلم سر نرفت البتهروی لست اف اس ۲ هم همین حس را داشتم واقعا با حرفتون موافقم والهالا علاوه بر اینکه توی نسل ۸ بهترینه توی سری خودش توی جهان باز بودن هم از بهتریناست اگر فاصله شمال غربی تا جنوب شرقی را در نظر بگیریم در انگلیس در بازی والهالا کل مسیرش نهایتاً ۷۰۰۰ متر یا ۷ کیلومتر است واقعا بی نظیره یوبیسافت در یک بازی اومده یک انگلیس یک نروژ و یک وینلند و یک آزگارد را کلان توی ۳۵۰۰۰ متر یا ۳۵ کیلومتر خلق کرده یعنی چهارتا جهان عظیم در یک بازی،،، من که فکر نکنم یوبیسافت بتونه تا سال۲۰۲۴ همچین بازی عرضه بکنه مگر اینکه وقت روش زیاد بگذاره من خودم به عنوان یک منتقد نیمه حرفه ای به نسخه پی اس فور نمره ۹۰ میدم و به نمره میانگین هم نمره ۹۵ از ۱۰۰ را میدهم اونوقت رسانه های … به این بازی ۷۵ از ۱۰۰ یا ۷.۵ از ۱۰ دادن من نمیدونم برای چی به این چطور جرعت این نمره دهی را داشتن به خاطره دو تا باگ و هوش مصنوعی و اینا من مطمعنم زمان بازیشون زیر ده ساعت بوده اما شما باشعورترین منتقد ایرانی هستین مرسی از محبتتون… اگر میشه نقد هیتمن۳ را هم در سایت قرار دهید.
البته مقاله مال آقای زاهدی هست عزیز:-D
دقیقا چته باشه فهمیدیم گاد فال بازیه بدی بود سر هر پست باید یه چیزی بگی 😐
نگران نباش حالا این که سونی نساخته بود تو هم که اخرش نفهمیدی ولی اون موقع که بازیای ایکس باکس متای زرد گرفتن ما هم در خدمتیم
بنظر من که جای کرک داون خیلی خالی بود تو لیست و حقشو خوردن
با تشکر از اقای زاهدی
هر جا لیست برترین ها باشد نام نگین نسل هشتم در جایگاه اول قرار دارد
جدا که چی خلق کردی سی دی جان . زودتر برگرد به روزای خوبت :heart: :heart:
Witcher :heart: :rose:
خاک تو سر نسلی که نگینش این باشه :rotfl: :no:
حالا یک بازی بد داده که سخت داره تلاش میکنه ایراداتشو رفع کنه
حالا چرا کل تاریخ کمپانیو میبری زیر سوال؟
حس می کنم تو اکانت دیترویتی هستی نظراتت شبیه هم هستن با لحن های مختلف
بله میریم که خودمون را آتیش بزنیم
بازی نکردی رو میکوبی عامو ویچر بهترین بازی نسل که هیچ بهترین بازی نسل که هیچ بهترین بازی صنعت گیم براش کمه
همونطور که گیم اف ترونز بهترین سریالها تاریخچه ویچرم بهترین گیمه همون سایبر پاکن بدون مشگلات فنیش یا رو پیسی شاهکاره به عنوان شروع یه ip ناتی داگ با اون همه ابهت نسخه اول آنچارتدش به پای گریز ۱ نمی رسید دوسال بعد آنچارتد ۲ رو داد و به اوج رسید
نسل ششم پر بود از بازی های زرد راکستار که بازی gta iv کتاب ۹۸ داد و ردد و gtav که نود هفت آورد همین بازی ویلچری که مسخرش میکنی به خایم بی ادب بگیم هورایزن اساسین کرید و گوست اف سوشیماست و کلی جهان باز دیگه فقط ازش اسکی رفتن ایین همه مهبوبن اون ردد۲ و زلدا کلی الهام ازش گرفتن
کم کم داریم به لحظات ملکوتی رکورد ویچر ۳نزدیک میشیم 😎
یادی کنیم از فن بوی گلمون که میگفت گیم آواردز (.)نت فیکه و لست فقط۱۶۲تا گوتی برده :rotfl: :rotfl:
#سوزش
مبارکه
فقط ۶ تا مونده ؛ یک یک یک ؛ دو دو دو ؛ مسابقه محله 😛
ویچر ۳ = ۲۵۸ جایزه
لست آف اس ۲ = ۱۶۸ جایزه
اون منبعی که گفته ۲۵۰ تا جایزه داره توسط یک ایرانی با نام گیم آواردز فیک ثبت شده
این چرا تایید شد نه چرا واقعا
از دانلود جی تی آی وی برای موبایل هم سم تر بود
ولش کن بزار دلش خوش باشه
خسته نباشید خدمت نویسنده عزیز
اوه اوه ببینید عجب بازیی توی این لیست دارم میبینم
What Remains of Edith Finch
یعنی هیچی نمیگم فقط تجربش کنید که خاص ترین بازیه عمرتون میشه.
حالا منم اگر بخوام لیست بگم توی بازی های اپن ورلد تقریبا همینجوری میشه فقط جای زلدا و هورایزن رو عوض میکنم.بین رد دد و ویچرم هر دو خارق العاده هستن و هرکدوم لیاقت جایگاه اول رو دارن اما چون ویچر دنیاش فانتزیه بیشتر دوسش دارم
من اگ باشم جای زلدارو میارم اول
هورایزن و اساسین رو حذف میکنم
رد دد رو میبرم سوم
ویچر پنجم
اسکایریم رو دوم
جی تی ای رو هم چهارم
زلدارو به این دلیل اول گذاشتم که شما میتونی توش بدون انجام حتی یه ماموریت اصلی ساعت ها محتوای سرگرم کننده و جذاب پیدا کنی جوری که یادت بره مین کوئست بری
بنظر من این یعنی اپن ورد
همون کاری که جی تی ای و اسکایریم هم مثلش رو انجام میدن
ولی ویچر نه؛ ویچر خیلی تو بحث ادونچر ضعیفه
تو مپ یه سری علامت سوال ها هست که به شدت تکراریه و بعد چندبار رفتنشون حوصلت رو سر میبره و هیچ رندوم ایونتی مث اون چهارتای دیگه نداره
من یادمه تو اسکایریم داشتم میچرخیدم یهو یکی جلومو گرفت گفت پولاتو بده وگرنه جرواجری
منم درگیر نشدم پولمو دادم به راهزنا تا ببینم چی میشه 😀
دوستان اینا نظر شخصیم بود
ویچر ۳ فقط قسمت gwent اش ادمو ساعت ها سر گرم میکنه چه برسه به خودش….
وای اسکایریم اصلا یادم نبود:-|
زلدا هم شاهکاره و بهترین بازی اپن وورلد
یعنی آزادی عمل به توان ده
کافیه یکم ماموریت اصلی رو ول کنی و تو مپ بگردی تا پشماش از آزادی عمل و نحوه های مختلف انجام یه کار بریزه
پ.ن
داداش درباره ی تعامل الان فهمیدم منظورت چیه:-|
باهات موافقم
Ozhan
جی تی ای و اسکایریم نمیتونن تو لیست باشن چون ماله نسل قبله هیچ لیستی که مرتبط با نسل هشت هست این بازیا رو نمیاره تو لیست
راس میگی توجه نکرده بودم
سلام دوست عزیز ممنون از لطفتون
بازی What Remains of Edith Finch واقعا یه تجربه متفاوت بود. سر بعضی از خاطرات آدم شوکه میشد از اتفاقات.
لیست عناوین دیگه رو هم بگید مثلا برترین بازیEsport…
نسل ۸ با اینکه برام هرگز مثل نسل ۵ و ۶ و ۷ نشد اما تعدادی از بهترین بازی های عمرم همین نسل اومد ، در نسل ۸ متوجه شدم که داستان برای من مهمترین بخش ویدیو گیم هست و با فاصله یک تار مو از گیمپلی ، نسل ۸ به من به بلوغ رسیدن داستان رو نشون داد و اینکه داستان و نحوه روایت اون میتونه چقدر تاثیر گذار باشه داستانی بسیار زیبا و حماسی و افسانه ایی همچون ویچر ۳ که قلب گیمر رو مال خود میکنه و داستان و روایت تاثیر گذار همچون لست ۲ ( تا الان ۴ ساعت تجربه کردم تازه شروع کردم لست ۲ رو ) که از همون شروع کار کاملا توجهت رو جلب میکنه به همه چیز و حتی داستانی زیبا در کنار گیم پلی متحول شده مانند کریتوس و پسرش و یا فقط پرداختن به داستان همچون شاهکار بیاند تو سولز . مهمترین انقلاب در نسل ۸ به نظر من نحوه داستان گویی و داستان پردازی بود
.
.
حالا که نسل ۸ برای من و خیلی ها تموم شده و وارد نسل ۹ شدیم واقعا امیدوارم در کنار داستان که قطعا بازم پیشرفت میکنه گیم پلی بازی ها هم دچار تحولی شگرف بشه و خونی تازه به رگهای ویدیو گیم وارد بشه ….. منتظریم …….
داستان، روح یه بازیه، بهترین روایتهای داستانی رو هم توی دنیای گیم میتونیم ببینیم چون تعاملی که ایجاد میکنه توی هیچ کتاب و فیلمی نیست، گیم پلی علت اصلی این اتفاقه بنظرم گیم دنیاییه که مخاطب راحتتر میتونه خودشو بعنوان شخصیت اصلی باور کنه، با غمش نهایت ناراحتی و با شادیش نهایت خوشحالی رو تجربه کنه، بنظر من اوج این اتفاق توی ………………………اسپویل رد دد و ویچر ۳ ………………………………مرگ آرتور و مرگ وزیمیر و پیدا کردن سیری بود من سر هیچ فیلمو کتابی گریه نکردم ولی توی این بخشها، کامل خودمو انگار باختم، با اینکه میدونستم سیری نمرده ولی با غم گرالت انگار تموم اونها از سرم پاک شد
.
پایان اسپویل
.
اون یکی پست یکم ریپلای زدن دچار مشکل شده بود نتونستم بهتون تبریک بگم،مبارک باشه PS5 ایشالا حالشو ببرید برا ماهم دعا کنید ( میگن دعای گیمر برای گیمر مستجاب میشه 😀 ) که بتونیم سوسکی اون گوشه موشه ها بیایم تو نسل ۹ 😀 😀 ایشالا همیشه سایت بالا سر ما باشه آقا محسن :heart:
ممنونم امیر جان از لطفت امیدوارم به هر چی میخوای تو زندگیت بهش برسی :heart: امیدوارم عمری باشه تا بتونم بیام کامنتای شما و بقیه دوستان “گیمر” رو بخونم و لذت ببرم به همراه نویسندگان عزیز و نسل ۹ هممون بترکونیم کل زندگی رو 😀 اینم دعای یه گیمر برا یه گیمر دیگه :laugh:
:heart: :rose:
بهبه مبارک باشه محسن عزیز و گل به سلامتی استفاده کنی :rose: :rose: .خیلی خوشحال شدم بالاخره tlou 2 رو داری تجربه میکنی.بیصبرانه منتظرِ خوندن نظرت هستم.
مخلصم ایمان جان تمومش کنم حتما نظرم راجب بازی رو تو یه کامنت بهت ریپلای میکنم :rose: :heart: 😎
:rose: .
برعکس لیست قبل
تقریبا کاملا با این موافقم
جز هورایزن
بازی های بهتری بود برای دادن اون جایگاه
مثل سایبر ( انصافا مراحل فرعیش یکی از یکی بهترن)
یا حتی gta v:-|
یا مثلاً اسپایدی که به مراتب مراحل فرعیش بهتر بود از هورایزن
حداقل به نظر من
واقعا سایبر با اون باگ و اون فدیم و اون کرش و اون همه مشکل از هورایزن بهتره؟gtav که نسل قبله.
بعد اسپایدرمن 😐
هورایزن اولن استوریش محشر بود.فوق العاده بود.محیطاش سیستم مبارزاتش فوق العاده بود.طراحی رباتاش محشر بود.تقریبا توی تمامی موارد درجه یک بود.طراحی محیط ها و مراحل فوق العاده بود.طراحی هنری که اصلا هیچی نگم.مراحل فرعی اگر ملاک باشه که بازیی مثل gta اصلا نباید تو صد تای اول باشه(ولیکن بهترین بازیه اپن ورلد نباشه جزو سه تای اول هست)
مراحل فرعی هورایزن خیلی خفن نبود ولکین اسپیادرمن که مراحل فرعیش تو دیوار بود.
Gta v میان نسلیه
درباره ی سایبر بحث ارمان های جهان بازه
اگه به بهینه سازی بود که هیچکدوم جز زلدا نباید میبود
هر کدوم تو یه پلتفرمی خراب کردن
و خب هورایزن
مراحل فرعی به شدت تکراری
یه سری ماموریت محشر هم داشت مثل بالارفتن از اون زرافه هه
ولی خیلیاش تکراری بود
اسپایدی هم که گفتی تو دیوار بود
گوست چی؟
اون که خیلیا میگن عالیه
من نه ولی بقیه چرا
یا خیلی بازی های دیگه که الان یادم نمیاد
Commender
Gta v رو کلن هیچ لیستی جزو بازی های نسل هشت نمیاره.
اسپیادرمن هم کلن ماموریت های فرعیش این بود که یسری ادم رو شکست بدی مناطق رو ازاد کنی.
گوست هم همینطوره
کلن این دو تا بازی اصلا ماموریت فرعی به اون شکل ندارن.
بعد اگر به تکراری بودن مراحل باشه که اساسین تو هزارتای اول نیست.ماموریت های فرعی هورایزن نسبتا خوب بودن ماموریت های اصلیشم تک تکشون منحصر به فرد بودن و اصلا احساس خسته کننده بودن نمیدادن
بعد ارمان های سایبر؟ 😀
دیگه والهالا خیلی از اودیسه بهتره
مخصوصا از حیث تنوع
همین خودش عالیه
و اینکه عملا دریا نداشت و این یه پیشرفته:-D
موافقم والهالا و هورایزن اصلا از لحاظ سطح قابل مقایسه با سه تای اول نیستن
درباره ی آرمان های سایبر
المان بود اصلش:-|
این بود آرمان های اون شخص؟:-D
اتفاقا مراحل فرعی یه اسم حساب کنیم بعد مراحل فرعی والهالا یه سر و گردن از هورایزن بالاتره نگرفتی نه تمام دلیلی که به این نسخه میگن شاهکار حجم دهشتناک و حتی گاهی انقلابی تنوع مراحل و فعالیت های فرعی هست و حتی بازیابی مثل ویچر ۳ و ردد۲ تو فعالیت ها کم میارن از Ac Valhalla اتفاقا بنظرم حرف ایشون درسته و هورایزن اونقدرام لایق رتبه ۴ نیست بنظرم والهالا به دلیل مراحل بهتر و حس ادونچر بیشتر لایق و مراحل در کنار تنوع لیسید و فایل گیری های که مخصوصا تو چاپاری که به وایلد لند میرسی نمی دونم اسمش همین بود و سفر به جهان خدایان و …. بنظرم لایق تره اما به قول خودم هر بازی رو باید یه طور به خصوصی بازی کرد شاید شما هورایزن و این طوری بازی کردی ولی اگه توصیه منو برا والهالا میخای بهت میگم هیچ وقت والهالا رو مثل rpg های دیگه بازی نکن یعنی هیچ وقت همش بازی رو به یه چیز نرو همیشه از این فعالیت برو رو اون فعالیت از این شاخه برو رو اون یکی اینطوری میبینی بازی تا پایانش هنوز تازست و تکراری نشده
سایبر هم مث ویچر از مشکل تعامل تو اپن ورد رنج میبره
پس لایق این لیست نیست
وقتی یه بازی اپن ورده باید تمام المان های لازم رو استفاده کنه؛ تو سایبر اصلا تعاملی با اپن وردش نداری بجز از نقطه a به نقطه b رفتن
اونی که شما میگی میشه سندباکس
فرق های ریزی دارن
تعامل هم هست ولی کم هست
مثلا مردم کلی دیالوگ مختلف دارن که انصافا خوب طراحی شده
دیگه از a به b نامردیه:-|
ببین یه عمره همه بازیای اپن ورد اینه که از یعپه نقطه برو یه نقطه دیگه و این مشکلی هم نیس بلاخره ذاتشون همینه
منتهی وقتی یه بازی میگه من نسل جدید اپن وردم حداقل باید چیزای جدید تو چنته داشته باشه
شما تو زلدا اصلا نقطه a و b اهمیتی نداره برات و چالش های اصلی مابین این دو نقطست
این یعنی نسل جدید اپن ورد
مث کاری که کوجیما تو دث کرد و اهمیت گیم پلی رو برد تو مابین نقطه a و b
ولی اصلا کسی به این کارش توجه نکرد و با جمله هایی مث شبیه ساز ارزش کارش زیر سوال رفت
فهمیدم حرفتو ولی یکم دیر:-D
بالا گفتم
درسته واقعا
با دی موافق هستم ولی خب اونقدر خوب نبود همون بین a و b که بشه لذت کامل رو ازش برد
برعکس زلدا که واقعا جهان باز بود
از a به b نه
ولی اونجور که من دیدم بیشتر این سه تاست : ۱ یکیو از دست یه گروهی نجات بده ، برو فلان گروهو نابود کن ، برو فلان لپ تابو هک کن (حالا با داستان های یکم متفاوت ) که البته اگه یکی حوصله پیام خوندن رو نداشته باشه عملا مثل هم هستن
ببخشی ozhan جان اما شما تو چندتا از بازی های این لیست با npcهای سلام احوال پرسی میکنی؟ بغیر ازrdr2 ولی بازم نه سایبر پانک و نه هورایزن و نه اساسین کرید فقط فالات ۴ و بتمن آرخام نایت
بحثم تعامل با اینواریمنته
چالش های بین راه
حتی همون ان پی سی که خودت میگی و هزارتا چیز دیگه
اسپایدی کاملا جهان باز نیست,بنظرم نباید تو لیست قرار بگیره
gta v هم مال نسل قبله
سایبر هم احتمالا بخاطر مشکلات فنیش نزاشتن
اسپایدی رو نفهمیدم چرا جهان باز نیست
دیگه یه جهان باز در اختیار بازیباز قرار داده با کلی ماموریت فرعی و آزادی عمل
اگه میشه دلیلش رو بگید
Gta v هم اگه نسل قبلیه
تو بازی های برتر هم نباید باشه
ولی نیست و میان نسلیه
سایبر هم maybe 😀
در باره اسپایدی باید بگم هم ماموریت های فرعیش تنوع کافی رو نداشت و هم جهانش به اندازه کافی بزرگ نبود.گاد آف وار هم اینشکلیه,یه حالتی بین جهان باز و خطی هستن
gta v مال نسل هفته که برای نسل ۸ ریمستر شده بود.تا حالا ندیدم هیچ سایتی gta v رو مال نسل هشت حساب کنه(فکر کنم گیمفا یه بار حساب کرد :-/ )
الان شما لست یکو نسل ۸ حساب می کنی؟
اینم مثل همونه,بعد از عرضه در نسل ۷,در نسل ۸ ریمستر شد
تائید لطفا
نه واقعا نباید حساب شه
حالا بگذریم
گادافوار نیمه جهان بازه
اسپایدی هم اگه تارزدنش خوب نبود کلا به فنا میرفت:-D
کلا یه “مراحل فرعی بد” گرفتی دستت، از هر بازی که خوشت نمیاد میگی مراحل فرعیش بد بود! 😐 :laugh:
وقتی میگی مراحل فرعی اسپایدی از مراحل فرعی هورایزن بهتر بود دیگه حرفی باقی نمیمونه! 😐 😐 😐
یعنی جمع کردن آشغالای شهر و بستن شیر فلکه های آب و… بهتر از مناطق بکر و متنوعی بود که مراحل فرعی هورایزن داشتن!؟! 😐 بماند که چندتا از بهترین و خاص ترین دشمنا تو مراحل فرعی بازی بودن ولی تو اسپایدی هرجا میرفتی دشمنا تکراری تکراری بودن.
خب بده چیکار کنم:-D
اسپایدی نظر من بود
و گرنه واقعا مراحل فرعیش به گرفتن پست و اینا خلاصه میشد و خوب نبود
هورایزن عالی بود ولی یه نگاه به سه تای برتر بکن
بعد به هورایزن خودت میفهمی چه فاصله ی وحشتناکی هست بین اونا و هورایزن
حالا کار نداریم
انگار دست روزگار کاری کرده با هم تفاهم زیادی داشته باشیم:-D
اون از گوست
اینم از هورایزن:-D:-D
حالا کاری ندارم که چرا انقدر تفاهم داریم. 😀 چون در کل ازت خوشم میاد! :laugh:
ولی بهرحال نظر هرکی در مورد هر بازی، غیر از کیفیت اون بازی، به حال و هوای خودش در زمان بازی کردن اون اثر هم برمیگرده.
من خودم اولین بازی نسل هشتمی که پلی دادم هورایزن بود و کیفیت بصری فوقالعاده (انصافا ازین نظر تا مدت ها بهترین بود تو نسل هشتم) و داستان جدیدش در کنار مبارزات پویاش منو چنان غرق کرد که انصافا جزو ۵ تجربه ی عالی خودم تو نسل هشتم بود. (بین جهان بازها)
یعنی وقتی یکم از بازی گذشت، قشنگ با خودم گفتم که نسل قبل ول معطل بودیم! 😀
حالا تو شاید بعد از ویچر و کلی بازی خوب دیگه، رفتی سراغ هواریزن و اونقدر بهت نچسبیده.
راستش با چسم آرپیجی رفتم سراغ هورایزن
و خیلی خورد تو ذوقم
یه اکشن ادونچر شاهکاره هورایزن
ولی من اول دیدم آرپبجیه
شروع کردم دیدم هیچ نشانه ای از آرپیجی بودن نداره 😐
شاید دلیلش این باشه
البته که حرفت یجورایی درسته ولی دیگه اینجوریم نبود که هیچ نشانهای از آرپیجی نداشته باشه! فقط دوز آرپیجیش نسبتا پایین بود.
پنج بازی اوپن ورلد چه اسامی سنگینی هستن انصافا
هلبلید هم باید تو خلاقانه ترین ها میبیود
:yes:
دوست نداشتید ویچر از ذهنتون پاک میشد و یه بار دیگه میتونستید اونو مثل بار اول تجربه کنید؟
دعای هر روزمه
آخ آخ دست رو دلمون نزار وقتی فکرشو میکنم که دور اول بازیو خیلی سریع بدون اهمیت دادن به مراحل فرعی و ویچر کانترکت ها و ترژر هانت ها و گشت گذار در محیط بازی تموم کردم کلی حسرت میخورم….چندین بار بازیو به همراه دی ال سی هاش تموم کردم هنوز که هنوزه توی مپ بازی میگردم مناظر زیباش و موسیقیش تحت تاثیر قرارم میده و بعضا چیزای جدیدی میبینم ولی هیچی اون تجربه بار اول نمیشه 😥
برای من رد دد و گاد واقعا بهترین بودن :inlove: :inlove: :inlove:
ویچر رو بازی نکردم متاسفانه و نمیتونم نظری بدم درموردش ولی واقعا دیگه خیلی برام عجیبه رد دد دو رو دومین برتر قفل شده؟
من خودم شخصا اولین بازی برتر کل دوران گیمینگم RDR 2 هستش بعد از اون the last of us و بعدشم God of War 2
الحق که رد دد الماسیه تو این صنعت که حتی اگه یه نفر که گیمر هم نباشه بشینه و داستان یا گیم پلی باز رو دنبال کنه عاشقش میشه
ممنون بابت لیست
.
ولی بنظر من katana zero باید داخل لیست خلاقانه ها میبود
درود دوباره برشما آقای زاهدی خسته نباشید.
دیسکو الیسیوم تو خلاقانه ها انصافا جاش خالیه. میدونم سلیقه هم دخیله واقعا اون بازی مصداق عالی نوآور بود.
بهترین بازی اپن ورلد من (زلدا رو بازی نکردم) : red dead 2
بهترین بازی خلاقانه من : INSIDE
بیخیال…. خدایی کی گفت ویچر بازیه استانداردیه…. به خدا یه سرامیک شکسته کف فرانکلین شراین میرزه به کل شرکت سی دی چراجکت. ولی شاعر میگه خلایق هرچه لایق
انتخاب ها عالی بود اقای زاهدی هرچند با یه مورد مخالفم ولی خسته نباشید
کاش تو قسمت خلاقانه ترین ها یادی از her story میکردید
منتظر معرفی ویچر ۴ هستیم فقط تنها مشکل البته نیست اما خوب اگر سی دی پروجکت روی کات سینهای داستانی کار کنه و کیفیتش رو به صورت سینمایی کنه دیگه کاملا نقصش برطرف میشه
نظر شخصی من با نظر نویسنده یکیه.از بازیای خلاقانه ای که نام بردید متاسفانه فقط dont strave رو بازی کردم.کاش سونی یه سرویس مثل گیم پس رو هر چه زودتر راه اندازی کنه یا مانوور بیشتری رو nowبده
دونت استارو یکی از بهترین بقا هاییه که هر شخصی میتونه بازی کنه
کافیه چهار روز بازی ، تو بازی باشین تا بازی کاملا بقا بشه
شبش که جهنمه:-D
بهترین بازی های جهان باز بدون gta v ???? 😯 😯 😯 بنظرم کسی که دومین بازی پرفروش تاریخو نمیشناسه ( و پرفروش ترین جهانباز ) مقاله نویسی درباره ی بازی های رایانه ای رو بزاره کنار
وای gta v نسل قبل حساب میشه!!!!!!!!!!
ps4 نسل قبله؟
Gta v میان نسلیه!!!!
سلام دوست عزیز
یعنی شما اینقدر اطلاع ندارین که GTA V مال نسل قبله؟
یکم فکر بد نیست…
پی اس ۴ نسل پیشه ؟؟؟
با تشکر از مقاله
. تو رتبه بندی بازی های خلاقانه قطعا دریمز باید رتبه اول باشه بازی خلاقانه ای که محدودیت و پایان نداره
.
. تو بازی های برتر این نسل رتبه ۱ و ۲ واقعا لایق هستن و با اختلاف بهترینن خودم از ردد۲ بیشتر لذت بردم ولی هر دو واقعا یه شاهکار بودن هر دو روایت و داستان و گیم پلی جذابی داشتن اما تو بقیه بازی ها من زلدا رو تجربه نکردم و هورایزن بازی فوق العادهای بود و به نظرم اساسین کرید والهالا در حد بقیه بازیای لیست نیست ولی بهترین اساسین نسل هشت بود
عجب مقاله عالی بود 😛 😀 واقعا لست اف اس پارت ۲ لیاقت این لیست رو نداشت به نظر من
۵؛ سیکارو (یا دویل مای کرای ۵)
۴:دارک سولز ۳ (فارکرای۵)
۳:جی تی ای وی (اساسین کرید ادیسه)
۲:لست آف اس پارت ۲ (دلست اف اس ریمستر)
۱:red dead redemption 2 :chic:
به همین زودی دلتو زد؟
منظورم از (لست آف اس پارت ۲ لیاقت این لیست رو نداشت) جمله سوالی بود که آیا واقعا لست آف اس پارت ۲ لیاقت این لیست رو نداره (که داره)
حاجی من مشکلی ندارم از بازیش قدر دانی بشه ولی انصافا جهان باز نیست که بخایم بزاریمش تو این لیست
اگر بگی servivol horror یا zombie یا اکشن ادونچر اره ولی جهان باز نه
میدونم این بازی رو بیشتر بچه ها دوس دارن ولی دیگه از سبکش بالاتر نبرش من که نمیام بگم بازی مثلا
doom بهتر لسته. میگم ؟ برا من هیجانش بیشتر بود ولی دلیل میشه دو سبکی که به هم ربطی نداره رو با هم مقایسه کنم ؟ شما برید سبک های مشابه رو مقایسه کنید
تشکرِ فراوان بابت مقاله و خستهنباشی مصطفیِ عزیز :heart: :heart: .
والهالا مگه مال نسل نهم نیست؟ ?:-)
چرا دیس مگه واهالا مال نسل نهم نیست :idk:
با تشکر از آقای زاهدی بابت مقاله؛
در قسمت بازیهای جهان آزاد بنظر من ویچر ۳ و والهالا فوق العاده بودن در نسل ۸. من از Origins و Odyssey هم خیلی لذت بردم. در مورد هورایزون (نسخه PC) متاسفانه با وجود طراحی هنری بسیار زیبای بازی و داستان زیبا و نوآوری در مورد جنگ با رباتها ولی بخاطر پورت بد PC اونچنان نتونستم از بازی لذت ببرم و حتی با وجود پچ ۱.۱ و بهینه تر شدن بازی نسبت به زمان انتشار، هر چند خیلی خیلی بهتر شده ولی همچنان بازی مشکل داره.
زلدا را بازی نکردم و نظری ندارم. در مورد RDR2 هم قبلا گفتم که ازین بازی بخاطر واقع گرایانه بودن بیش از حد بازی لذت نبردم ولی نمیشه شاهکار بودنشو انکار کرد فقط گیم پلی کند بازی با سلیقه من جور نبود.
والهالا هست اون وقت فال اوت ۴ و متالگیر ۵ و سایبرپانک و فارکرای ۵ و مهم تر از همه برترین بازی سال ۲۰۱۴ دراگون ایج نیست تو لیست!
جاتون خالی الان دارم رو سرم اسید میریزم 😀
سلام دوست عزیز
اول مقاله هم گفتم انتخاب این موارد ترکیبی از نظر شخصی و حقایقه
متالگیر با این که بازی خوبی بود ولی حقیقتا اینه از لحاظ جهان آزاد بودن خیلی ضعیف بود. فقط یک تعداد Outpost داشت با مراحل تکراری
فارکرای ۵ به اندازه هیچکدوم از بازیای توی لیست بزرگ نبود
دراگون ایج اصلا ساختار جهان آزاد بودنش متفاوت بود
فال اوت هم فکر میکنم میتونست رتبه شیشم لیست باشه اگه رتبه شیشم وجود داشت
😯
پشمان یادم نبود فال اوت رو.سایبرپانک که حقش نیست باشه.فارکرای ۵ هم تقریبا در حد والهالا هست.دراگون ایج رو تجربه نکردم.ولی فال اوت ۴ نیست 😯 😯 😯
آقای زاهدی یه پیشنهاد دارم مخصوص خودتون:-D
میشه یه مقاله بنویسید برای ده جمله ی بامزه در بازی ها؟
مثلا از اینا میشه به بامزه ترین تیکه ی عمر من تو بازی ها یعنی جمله ی شپرد به میراندا که میگه who talked about love؟i just wanna take you to bed:-D
من پاره شدم از خنده سر این جواب
خیلی جمله های دیگه هم هست که میتونه تو مقاله باشه
ممنون از زحماتتون
مقالهی بسیار خوبی بود
میدونم همه باهام مخالف خواهند بود ولی حقیقتا به شخصه بین عناوین جهانآزاد غیر نقشآفرینی، بعد از رد دد دو، بیشتر از همه از واچ داگز لذت بردم.
ویچر سه رو هم متاسفانه هنوز موفق به تجربش نشدم و باید هرطور شده اول ویچر دو رو بازی کنم و بعد برم سراغش.
تبعید به اعماق تاتاروس یا ساسالوس؟:-D:-D
شوخی 🙂
خخخخ 😀 :rotfl:
بنظر من یه آشنایی با سبک rpg بطور کامل پیدا کن بعد بازی کن خیییییلیییی ها بازی کردن
چون سبک rpg نمیفهمن میگن گاد آف وار بهتره یا dmc بهتره یا چمیدونم اسساسینز بهتره
کلن مردم به هر سبکی که یادشونه ربطش میدن سبک rpg بیشتر ب پایه آمادگی تو درگیری و شخصی سازی برمیگرده به عنوان مثال dark souls
شما برا بردن ضد باس ها باید خودتو قوی کنی تجهیزاتتو آماده کنی زره خودتو قوی کنی که هم حریفت راحت تر باشه هم اگر نقطه ضعف داشت تو تجهیزات استفاده از اونو داشته باشی
مثلا تو ویچر در مقابل خون آشام وقتی black blood مینوشی هر ضربه ای که میزنن به خودشون صدمه میزنه