گیفت کارت
گیفت کارت

ثبت اختراع جدید الکترونیک آرتس به کنترل پول رایج در بخش آنلاین بازی‌ها اشاره دارد

۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
الکترونیک آرتس

به تازگی شرکت بازی‌سازی و نشر محصولات دیجیتالی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) اختراعی را ثبت کرده است که به کنترل و مدیریت بهتر بازی‌بازان بر ارزهای رایج در بخش آنلاین بازی‌های مختلف مربوط خواهد شد.

طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت الکترونیک آرتس در حال حاضر مالک امتیاز حق ثبت اختراع جدیدی به شمار می‌آید که می‌تواند نشانه‌ای از تغییر عمده‌ی سیاست‌های تجاری این شرکت در برخورد با بازی‌بازان در عناوین آنلاین باشد. این امتیاز دو روز قبل به صورت رسمی به شرکت الکترونیک آرتس واگذار شد و از مزایای آن می‌توان به بهبود مدیریت و کنترل ارزهای عناوین آنلاین این شرکت در یک حساب و تایید شخص ثالث معتمد برای ایجاد تغییرات در حساب‌های مالی کاربران اشاره داشت.

با توجه به سابقه‌ی شرکت الکترونیک آرتس و این موضوع که سود تجاری بازی‌ها برای این توسعه‌دهنده در اولویت قرار دارد، مشاهده‌ی یک ثبت اختراع در زمینه‌ی مالی جای تعجبی نخواهد داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی درگیر بحث و جدال بزرگی در مورد استفاده‌ی نامتعارف از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌‌ها در عنوان Star Wars Battlefront 2 گردید و به دلیل واکنش‌های شدید و اعتراضی بازی‌بازان، مجبور به حذف اضطراری این موارد از این اثر شد. با این که از آن زمان شرکت الکترونیک آرتس کمی رفتارهای مشتری‌مدارانه‌تری را اتخاذ کرده است، اما همواره در مورد پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌های آنلاین خود مورد انتقاد قرار می‌گیرد. با این حال به نظر می‌رسد که ثبت اختراع جدید این شرکت به دور از موضوع پرداخت‌های درون برنامه‌ای بوده و بیشتر به مدیریت ارزهای رایج و پول‌‌های درون بازی توسط کاربران در بخش آنلاین عناوین مختلف این شرکت اختصاص دارد.

این ثبت اختراع جدید سیستمی را نشان می‌دهد که در آن بازی‌بازان در طول تجربه‌ی چندین بازی آنلاین، می‌توانند از ارزهای رایج خود در بازی‌های دیگر استفاده نمایند و این اقدام با نظارت مستقیم و تایید شخص ثالث معتبر صورت خواهد گرفت. به زبان ساده‌تر، بازی‌بازان قادر خواهند بود از طریق پرداخت پول واقعی یا طی کردن مراحل و ماموریت‌های خاص و یا چالش‌های زمان‌دار از یک بازی، مقداری ارز رایج کسب نمایند و آن را به دلخواه برای خرید آیتم‌های خاص و یا موارد تزئینی در سایر بازی‌های آنلاین شرکت الکترونیک آرتس مصرف کنند. شخص ثالثی که قرار است بر این تراکنش‌های بین بازی‌های آنلاین نظارت کند و اعتبار آن‌ها را تایید نماید، شرکتی به مانند فیس‌بوک (Facebook) یا سرویس گوگل پلاس (Google Plus) خواهد بود و به عنوان ناظر این تراکنش‌های بین افراد و شرکت ناشر یعنی همان الکترونیک آرتس شناخته خواهد شد.

با این که این سیستم می‌تواند انتقال ارز رایج را بین بازی‌های آنلاین شرکت الکترونیک آرتس بسیار آسان نماید، اما بدون بحث و جدال نخواهد بود. اگر چه اشخاص ثالث می‌توانند به عنوان قاضی بر اطمینان و هزینه‌ی مناسب این تراکنش‌ها نظارت داشته باشند اما ممکن است از قدرت زیاد خود و تاثیر بر بازی‌بازان سوءاستفاده نمایند؛ به عنوان مثال شرکت فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ شرکت اوکولوس (Oculus) را خریداری نمود و از همان زمان به فکر شکست رقبای خود در زمینه‌های مختلف است. همچنین شرکت گوگل نیز سرویس پردازش ابری استدیا را راه‌اندازی کرده و همین امر می‌تواند به جهت‌دهی رفتارهای آن‌ها قوت بخشد.

از طرف دیگر، این اختراع جدید شرکت الکترونیک آرتس می‌تواند امکانات منحصر به فردی را در اختیار بازی‌بازان قرار دهد؛ برای مثال، افراد می‌توانند با شرکت در رقابت‌های آنلاین بخش Ultimate Team عنوان FIFA 21 مقداری ارز رایج درون بازی کسب نمایند. حال آن‌ها قادر خواهند بود این ارز رایج را در عناوین دیگر شرکت الکترونیک آرتس به مانند Madden NFL 21 یا NHL 21 مصرف کنند. این امر می‌تواند بازی‌بازان را تشویق به خرید چندین بازی آنلاین از شرکت الکترونیک آرتس نماید و به نظر می‌رسد سیاست بسیار هوشمندانه‌ای باشد.

4
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید