ثبت اختراع جدید اکتیویژن به واقعگرایی انیمیشن شخصیتهای بازی اشاره دارد
به تازگی اطلاعاتی از یک ثبت اختراع جدید شرکت اکتیویژن (Activision) منتشر شده است که به روشهای خاص و منحصر به فرد ضبط حرکات (Motion Capture) اشاره دارند. به نظر میرسد این ثبت اختراع در آینده قرار است با هدف افزایش کیفیت ضبط حرکات و انیمیشنهای شخصیتهای بازی با روشهای جدید و ویژهای بپردازد تا انعطافپذیری در برنامهنویسی و واقعگرایی در نتیجهی نهایی را برای توسعهدهندگان به ارمغان آورد.
به نظر میرسد تکنولوژیهای مربوط به ضبط حرکات یا همان موشن کپچر قرار است همچنان بهبودهای شگفتانگیزی به خود ببیند و بازیبازان در نسل نهم و با کمک سختافزار قدرتمند کنسولهای جدید، شاهد ارتقای این بخش باشند. حال با توجه به ثبت اختراع جدید شرکت اکتیویژن، میتوان انتظار داشت که فناوری ضبط حرکات جهش فوقالعادهای به خود ببیند و حتی انیمیشنهای صورت در واقعگرایانهترین حالت ممکن که تاکنون مشاهده نشده است، در بازیهای نسل نهمی به مانند نسخهی بعدی Call of Duty و یا Overwatch 2 استفاده شوند.
حق ثبت این اختراع ابتدا در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ توسط شرکت اکتیویژن و بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) به ثبت رسید و نخستین جزئیات و اطلاعات در مورد آزمایشهای اولیهی آن در ماه مارس سال ۲۰۱۹ منتشر شد. پس از آن شرکت اکتیویژن به تایید استفاده از این تکنولوژی در عناوین آیندهی خود در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ پرداخت. طبق اطلاعات منتشر شده، این ثبت اختراع جدید در واقع از سنسورهای نواری شکل بسیار پیشرفته استفاده خواهد کرد که به صورت عرضی بر روی بدن بازیگر قرار گرفته و به صورت دقیق و بهینه حرکات او را ضبط مینماید. به نظر میرسد این تکنولوژی قرار است در رقابت سنگین با فناوریهای پیشرفتهی شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در بهبود انیمیشنهای شخصیتها به خصوص حرکات صورت آنها قرار گیرد.
همچنین ثبت اختراع جدید شرکت اکتیویژن، انعطافپذیری بسیار بالایی برای مهندسان جهت کدنویسی و برنامهنویسی بخش مربوط به حرکات و انیمیشنهای واقعگرایانه فراهم خواهد کرد و روند توسعهی این بخش را بسیار روان و سادهتر از گذشته خواهد ساخت. علاوه بر موارد ذکر شده، این ثبت اختراع جدید میتواند سیستم نورپردازی و سایهزنی که بر روی شخصیت درون بازی اعمال میشود را با استفاده از سیستم رهگیری پرتوهای ورودی که به سمت بازیگر موشن کپچر تابیده میشوند را ارتقا بخشد.
باید توجه داشت که روند ضبط حرکت فرآیندی بسیار دشوار، وقتگیر و گران به شمار میآید و این اختراع کاربردی شرکت اکتیویژن میتواند صرفهجوییهای بسیاری را در وقت و انرژی به همراه داشته باشد. در یک نگاه ممکن است سیستم تعقیب نور این اختراع چندان جالب نباشد اما رها شدن بازیگران از پوشیدن لباسهای تنگ که چندین سنسور توپی به آنها متصل است و هماکنون شیوهی استاندارد ضبط حرکات در بازیها و فیلمها به شمار میآید، میتواند یکی از بزرگترین مزایای این تکنولوژی جدید شرکت اکتیویژن باشد.
احتمالا در آینده در یک گزارش توسعه و یا پشت صحنهی ساخت نسخهی جدید از سری Call of Duty، شاهد به تصویر کشیدن کاربردها و مزایای این ثبت اختراع جالب و هیجانانگیز باشیم. در نهایت میتوان گفت که احتمالا این تلاش شرکت اکتیویژن قادر خواهد بود استانداردهای ضبط حرکات و انیمیشنهای واقعگرایانهی شخصیتها را در صنعت بازیهای ویدئویی ارتقا دهد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
نظرات
نسخه بعدی کال آف توی انیمیشن ها بازم پیشرفت میکنه :yes:
چه فایده ای داره وقتی کمپینش دو ساعته…..
سه ساعت
من که کامل خورد تو ذوقم:-|
هم کوتاهه
اسلحه ها لگد ندارن اونقدر که تو مدرن وارفر داشتن
کیفیت بخش داستانی زیاد نیست
میسون و وودز عملا همون اول بازی حذف میشن:-|
چرا؟؟
ناامید کننده بود واقعا
همه همون حالتو داشتیم (یاد مادرن ۲ و۳ هیییییی)
البته من یه چند هفته س بد هوس شوتر کردم (خیلییی وقته پلی ندادم چه شوتر چه کلا بازیای دیگه)
نمیدونم چرا به سرم زده یکم وارزون بزنم
من فارکرای سه رو نصب دارم هر وقت دلم خواست میرم یکم بازی میکنم:-D
انصافا سیستم کاورگیریش محشره
من همین تابستون یه بار دیگه تمومش کردم (dvd یشو دارم ، حذف و نصب میکنم)
منم دقیقا دارم هنوز فارکرای۳ بازی میکنم 😐
ولی اگ بحث شخصیت پردازی انتاگونیست رو کنار بذاریم فارکرای۴ هم خیلی محشره
مخصوصا وقتی با فیل میری سراغ دشمنا 😀
فارکرای ۴ خیلی خوبه
تنها دلیلی که باعث شد بد به نظر برسه کپی بیش از حد از نسخه ی قبله
فرق سه و چهار به چهار پنج تا مکانیک ساده ختم میشه
ولی یه سری چیزا تو فارکرای چهار بودن که باعث میشه بیشتر حال بده
مثلا اون گوشت انداختن:-D
باید یه فکری بکنن واقعا سه ساعت کمه
تو چکار کمپینش داری درسته کمپین کاد های الان کمپینشون مث قبل نیس اما در عوض بخش های آنلاین و مولتی پیشرفت چشمگیری داشتن نمونش همین وارزونه
میدونم اما این که مولتی خوبی داره باعث نمیشه عیب های کمپینشو بپوشونه
حقیقتا من درست متوجه متن نشدم :beatup: ولی یه چیزایی دستگیرم شد :blush: .
جدا از همه اینا یه call of duty اخر نسل نهمی با اون گرافیک ونهایت قدرت چی بشه :inlove:.
یه مقایسه انجام بدم مثلا بازی های نسل هفتم در برابر نسل ۸ مثلا بازی های نسل ۸ همونطور که میدونید جهش بسیار بزرگی از نظر گرافیکی نسبت به نسل ۷ داشتند از قرار معلوم نسل ۹ قراره این جهش دوباره تکرار بشه ولی اینبار در مقیاسی بسیار بزرگ تر.
اینم بگم سیستم بازی the medium واقعا نابودم کرد 😐 :pain: پس برا همینه برای نسل ۸ عرضه نشده به نظرم نسل نهم حداقل اوایل شاهد همچین سیستمی برای بازی ها باشیم :pain:
خب معلومه که دیگه همه کمپانیهای بزرگ مثل اکتی و تیکتو و اییای مشغول تلاش برای واقعیتر شدن آثارشون هستن…
تست
تست
تست سه؟
آقای نراقی برای من درست شد
همین الان با کروم وارد سایت شدم و درست شده
تست
.
برا منم درست شد 😀
تست ……لطفا کسی پای این کامنت ننویسه تست…
باشه دکی جان 😀
تست
ببخشید آقای نراقی الان یه مشکل باز پیش اومده نمیتونم تو گروه ها پیام بفرستم
تست
امیدوارم تغییرات مثبتی هم در مورد حجم بازی اعمال کنن و همینطور یه فکری به حال کوتاه بودن بخشِ داستانی بکنن و بلندتر بسازن.