اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا

کارگردان Nioh فعلا هیچ برنامه‌ی برای Nioh 3 ندارد؛ اخبار جدیدی از Ninja Gaiden به زودی منتشر می‌‌شود

محمدمهدی روح‌الامینی
۲۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
nioh

در مصاحبه‌‌ی اخیر کارگردان سری بازی‌های Nioh، فومی‌هیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda)، که به تازگی با رسانه‌ی The Gamer انجام داده است، وی گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ساخت بازی Nioh 3 وجود ندارد، اما با این حال علاقمند است تا دوباره بر روی این مجموعه کار کند و نسخه‌ی بعدی را توسعه دهد.

احتمال عرضه‌ی Nioh 3:

یاسودا گفت که استودیوی تیم نینجا (Team Ninja)، سازنده‌ی سری بازی‌های Nioh، هم اکنون قصد ندارد که بر روی دنباله‌ای از این سری کار کند و تمایل دارد که بر روی عناوین جدید وقت بگذارد. بنابراین در حال حاضر برنامه‌ای برای توسعه‌ی Nioh 3 وجود ندارد. وی ادامه داد که با این حال پس از توسعه‌ی برخی پروژه‌های جدید و به دست آوردن تجربیات و مهارت‌های جدید از طریق کار بر روی عناوین تازه، قصد دارد تا به توسعه‌ی این سری بازگردد و با استفاده از تجربیاتی که در طی این سال‌ها و همچنین در طی توسعه‌ی عناوین کسب کرده‌ است، ساخت یک دنباله‌ی جدید از این بازی را آغاز کند. این گونه هم این سری استراحتی می‌کند و هم تیم توسعه‌ی بازی تجربیات جدیدی کسب می‌کند که به شدت برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی بسیار خوب دیگر از این سری، کاربردی خواهد بود.

یاسودا در ادامه‌ی صحبت‌های خود، به این مورد اشاره کرد که سری Nioh در حال حاضر فقط برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس است. همچنین در تاریخ ۵ فوریه (جمعه، ۱۷ بهمن) نسخه‌ی Nioh Collection این بازی به همراه یک آپدیت جدید برای پلتفرم‌ پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد. اما این مجموعه برای کنسول ایکس‌باکس در دسترس نیست و فعلا هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی این سری بر روی ایکس‌باکس وجود ندارد.

وی در ادامه گفت با اینکه سری Nioh قرار نیست که برای ایکس‌باکس عرضه شود و فکر نمی‌کنم که در آینده نیز این اتفاق بیافتد، اما باید بگویم که سری بازی‌های Ninja Gaiden سابقه‌ی بسیار طولانی با کنسول‌های مایکروسافت (Microsoft) داشته‌اند. بنابراین اگر قرار باشد تا نسخه‌ی جدیدی از مجموعه بازی Ninja Gaiden توسعه یابد، قطعا دوست داریم که بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس عرضه گردد.

لازم به ذکر است که سازنده‌ی کنسول پلی‌استیشن، سونی اینتراکتیو اینتتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، ناشر سری Nioh در آمریکای شمالی و اروپا است و همچنین مسئول بسیاری دیگر از کارهای مرتبط با این سری مانند بومی سازی و بازاریابی، برای سایر نقاط جهان می‌باشد.

اخباری از Ninja Gaiden به زودی منتشر می‌شود:

یاسودا هنگام صحبت درباره‌ی سری Ninja Gaiden، به رسانه‌ی گیمر (The Gamer) گفت که در آینده‌ای نزدیک منتظر انتشار اخبار جدیدی از این مجموعه باشید.

یاسودا در ادامه گفت که در حال حاضر چیز خاصی برای گفتن وجود ندارد، اما باید تاکید کنم که اگر مجموعه‌ی Ninja Gaiden وجود نداشت، دیگر سری Nioh نیز ساخته نمی‌شد. بنابراین این سری، یک سری واقعا مهم برای استودیوی تیم نینجا است. با این که الان چیز خاصی برای گفتن نداریم اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که اخباری مسرت بخش در راه است و در آینده‌ای نزدیک چیزهای تازه‌ای از این سری خواهید شنید.

وی همچنین به شخصیت Ryu Hayabusa اشاره کرد و به نوعی تاکید نمود که اخباری از این شخصیت نیز در راه است.

وی ادامه داد که این شخصیت (Ryu Hayabusa) به شدت برای آن‌ها اهمیت دارد و اگر قرار بر ساخت نسخه‌ای از سری Ninja Gaiden باشد، بدون شک از این شخصیت نیز استفاده خواهد شد. همچنین وی تاکید کرد که منتظر انتشار اخباری مرتبط با این شخصیت باشید.

در سپتامبر سال ۲۰۲۰، ناشر هنگ کنگی عناوین ویدیویی، گیم سورس اینترتینمنت (Game Source Entertainment)، یک مجموعه از سری بازی‌‌های Ninja Gaiden به نام Ninja Gaiden Trilogy را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ لیست و حذف کرد. با توجه به توضیحات این مجموعه، به نظر می‌رسید که شامل Ninja Gaiden Sigma ،Ninja Gaiden Sigma 2و Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge باشد. ناشر سری Ninja Gaiden، شرکت کوئی تکمو (Koei Tecmo) هنوز هیچ توضیحی در مورد صحت این لیست نداده است.

کنسول‌های نسل بعدی:

یاسودا همچنین به جدیدترین نسل کنسول‌ها، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس اشاره کرد. وی از قبل با پلی‌استیشن ۵ و سخت‌افزار آن بخاطر توسعه‌ی بازی Nioh Collection کار کرده است و تا حدود زیادی این کنسول را به خوبی می‌شناسد. یاسودا پیشرفت سرعت با درایوهای SSD و همچنین زمان بارگذاری سریع‌تر بازی‌ها را به عنوان ارتقا‌های قابل توجه ذکر کرده است. وی در ادامه‌ی سخنانش گفت که قصد دارد در آینده یک بازی جهان باز واقعا جاه طلبانه بسازد و فکر می‌کند که با سخت‌افزار جدید نسل نهم کنسول‌ها، این خواسته‌ی وی به زودی برآورده شود.

در ادامه‌ی سخنان وی با رسانه‌ی گیم ویدیو کرانیکل (Game Video Chronicle) گفته شد که تیم نینجا به طور کلی بسیار علاقمند است تا باز‌های با ژانر جهان باز توسعه دهد، اما از آنجایی که در حال حاضر بازی‌های زیاد جهان بازی وجود ندارد که از ابتدا تا انتها بر عنصر اکشن تمرکز کرده باشد، ساخت یک بازی این‌چنینی یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود و فعلا قصد چنین ریسک بسیار بزرگی ندارند. بنابر این این استودیو قصد دارد تا بر روی بازی‌های جهان باز کار کند و یک تجربه‌ی بسیار تازه و جدید در زمینه‌ی بازی‌های رزمی و هاردکور مبتنی بر اکشن برای بازی‌بازان به ارمغان آورد.

بازی‌های Nioh Collection و همچنین Nioh Remastered – Complete Edition و Nioh 2 Remastered – Complete Edition در تاریخ ۱۷ بهمن ماه به صورت رسمی در سراسر جهان برای پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شوند. البته دارندگان Nioh یا Nioh 2 بر روی پلی‌استیشن ۴، نسخه‌ی Remastered این عناوین را رایگان دریافت می‌کنند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی بازی Nioh 2 را به قلم مصطفی زاهدی از اینجا و Nioh را به قلم سعید آقابابایی از اینجا مطالعه نمایید.

نظر شما درباره‌ی اظهارات فومی‌هیکو یاسودا چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا
اظهارات کارگردان Nioh درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سری - گیمفا