سازندگان Kena: Bridge Of Spirits از تاثیرات فرهنگ آسیایی بر این عنوان میگویند
بازی Kena: Bridge Of Spirits پارسال معرفی شد و توانست تا با طراحی هنری بسیار خاص و جذاب خود تحسین بسیاری از منتقدین و همینطور بازیبازان را برانگیزد. حال سازندگان این اثر از تاثیر فرهنگ آسیایی بر این بازی میگویند.
Kena: Bridge Of Spirits بازیای بود که سال گذشته و بدون هیچ خبر و شایعهای همزمان با معرفی پلیاستیشن ۵، معرفی شد و توانست تا بسیار جذاب جلوه نماید. هر تصویری که از این بازی منتشر میشد، طرفداران را بیش از پیش مشتاق میکرد و باید بگویم که این تصاویر واقعا زیبا بودند و با طراحی هنری خاص و منحصر به فرد خود، طیف وسیعی از بازیبازان را به این عنوان جذب نمودند.
احتمالا بسیاری از شما نیز متوجه این موضوع شدهاید که این بازی تا حدود زیادی تحت تاثیر فرهنگ آسیایی و به خصوص کشورهای حوزهی جنوب شرق آسیا قرار دارد و از عقاید و طراحیهای موجود در این کشورها در این عنوان استفاده شده است. به هر حال توسعه دهندگان این اثر تصمیم گرفتهاند تا جزئیات بیشتری از تاثیر فرهنگ آسیایی بر این عنوان بگویند که در نوع خود سخنان بسیار جالبی است.
جاش گریر (Josh Grier)، که یکی از بنیانگذاران اصلی استودیوی امبر لب (Ember lab) میباشد، در آخرین مصاحبهی خود با مجلهی رسمی پلیاستیشن در فوریه ۲۰۲۱، دربارهی این موضوع صحبت کرد. وی گفت که فرهنگ بالی (Bali)، یکی از جزایر اندونزی، برای آنها الهام بخش بزرگی بوده است و به ویژه از موسیقیهای فولکلور این جزیره در این بازی استفاده شده است. گریر در ادامه گفت که به نظرش این تاثیر پذیری باعث عمق بیشتر بازی و همینطور موجب ایجاد ارتباط بیشتر بین بازیبازان و فرهنگ خاص بالی خواهد شد. لازم به ذکر است که بالی یک جزیرهی کوچک در اندونزی است و فرهنگ آن بیشتر شبیه به فرهنگ هندوها میباشد.
با این حال، درک و مواجههی ما با فرهنگ فولکلور بالی تنها پس از شروع همکاری با گروه Çudamani حاصل شد. آهنگساز تیم ما، جیسون گالاتی (Jason Gallaty)، با امید به اینکه بتواند از موسیقیهای اصیل و فولکلور این مناطق برای ساخت موسیقی بازی استفاده کند، به سراغ Gamelan Çudamani رفت. جیسون وقت زیادی را صرف کار با تیم Çudamani برای ساخت آهنگهای بازی و همینطور همکاری با آنها کرد تا بتواند موسیقی این گروه را به شکلی محترمانه وارد بازی کند. از طریق این همکاری شگفت انگیز، ما فرهنگ باورنکردنی بالی را کشف کردیم که دارای شباهتهایی با مفهوم اصلی بازی، کمک به ارواح به دام افتاد و نجات آنها، نیز میباشد. موسیقی بخش مهمی از فرهنگ بالی را شکل میدهد و همکاری تیم ما با گروه Çudamani به ما کمک کرد تا با این فرهنگ شگفت انگیز و بسیار جالب آشنا شویم و حتی از آن برای استفاده در بازی تاثیر پذیریم.
عنوان Kena: Bridge Of Spirits قرار است تا در برههای نامعلوم از سال جدید میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر شود. همچنین میتوانید تا در صورت تمایل از اینجا به تصاویر منتشر شده و خیره کنندهی این بازی، ، که اخیرا منتشر شد، دسترسی پیدا نمایید.
نظر شما دربارهی این بازی چیست؟ به نظرتان تبدیل به یکی از عناوین موفق سونی (Sony) خواهد شد؟ با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
به نظرتون تا سه ماه اینده عرضه میشه؟
بله دوست عزیز خود سونی این موضوع را تایید کرده
واقعا بازی بسیار زیبایی هست
حیف که انحصاری هه و نمیتونم بازیش کنم 🙁
مرسی که دیگه ترول نمیکنی :heart: :rose:
یه PS5 بگیر با SeriesS… فرمول برنده!
اینقدر هم لجبازی نکن!
توکه الان هویت خودتو داری چرا اسم و عکستو عوض نمیکنی آخه:-|
شوهی یوشیدا خیییییلی به این استودیو امید داره ؛ اگه این بازی موفق بشه احتمال خریدش بالا میره
.
قبلا هم گفتم ولی الان برای دوستان جدید میگم : این بازی اولین تجربه بازی سازی این استودئیه ؛ کلا تو کار انیمیشن سازی بودن ؛ یکی از دلایل محیط زیبا و جذاب بازی و کرکتر ها هم همینه
سونی هرعنوانی منتشر کنه شاهکاره