افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا

احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد افزایش یافته است

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا

بر اساس یک تحقیق گسترده که در زمینه‌ی خرید استودیوهای جدید انجام شده است، استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، توسعه دهنده‌ی بازی Cyberpunk 2077، به دلیل انتشار به شدت ضعیف و مشکل دار آخرین اثر ساخته‌ی این استودیو، به یک هدف بسیار خوب برای خرید توسط شرکت‌های بزرگتر تبدیل شده است.

یک شرکت تحقیقاتی که درباره‌ی وضعیت استودیوهای متفاوت و شانس خرید آن‌ها تحقیق می‌کند، طبق آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌ است که بعد از انتشار به شدت ضعیف بازی Cyberpunk 2077 بر روی کنسول‌های نسل هشتمی و همینطور حذف آن از فروشگاه سونی، استودیوی سی دی پراجکت رد به وضعیت ورشکستگی نزدیک شده و می‌تواند تا به خرید بسیار خوبی تبدیل شود.

با این که بازی بر روی رایانه‌های شخصی از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بود، اما نسخه‌ی کنسولی آن با مشکلات بسیار زیاد و متعددی مواجه شد که در ادامه منجر به حذف این بازی از فروشگاه سونی و همچنین ضرر ۱ میلیارد دلاری سازندگان این عنوان شد. حالا ناشر این بازی مجبور شده است که علاوه بر ضرری که تجربه کرده است، به کسانی که درخواست بازپرداخت پول خود را دارند نیز جواب بدهد و همچنین بر روی رفع مشکلات این بازی و محتواهای اضافی که در آینده قرار است منتشر شود، کار کند.

همه‌ی اینها، باعث شده تا اعتبار سی دی پراجکت رد به کلی آسیب ببیند و همینطور سهام این شرکت در بازار بورس با کاهش بسیاری روبه‌رو شود که شرایط را برای این شرکت وخیم‌تر کرده و باعث شده تا این استودیوی لهستانی به یکی از اهداف بسیار خوب برای خرید توسط شرکت‌های بزرگتر تبدیل شود. با اضافه شدن رقبای بسیار بزرگی مانند گوگل (Google) و آمازون (Amazon) به صنعت بازی‌های ویدیویی، بازار انحصارگرایی و خرید استودیوهای متفاوت و مستعد به شدت داغ شده است. همچنین طبق آخرین خبر منتشر شده می‌دانیم که شرکت‌های زیادی در حال مذاکره برای خرید استودیوهای جدید هستند (می‌توانید خبر مربوطه را از اینجا مشاهده نمایید). اخیرا نیز شاهد آن بودیم که مایکروسافت با خرید زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) قدم بسیار بزرگی در زمینه‌ی تصاحب استودیوها و شرکت‌های جدید برداشت و این خود می‌تواند دلیلی بر شروع رقابت بین شرکت‌های متفاوت برای خرید استودیوهای جدید باشد.

سایت وی جی سی (VGC) با تحقیق در مورد وضعیت نابسامان عرضه‌ی ابتدایی بازی Cyberpunk 2077 بر روی کنسول‌های نسل هشتمی، به این نتیجه رسیده است که اگر استودیوی سی دی پراجکت رد از مدیریت بهتری در زمینه‌ی منابع انسانی و مالی شرکت برخوردار بود، بدون شک این وضعیت ایجاد نمی‌شد و بازی Cyberpunk 2077 نیز می‌توانست تا عرضه‌ی بسیار بهتری را تجربه نماید. به نظر آن‌ها اگر استودیوی سی دی پراجکت رد تنها نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این عنوان را در ابتدا منتشر می‌نمود و یا از همان ابتدا هیچ تاریخ انتشاری را اعلام نمی‌کرد، با هیچ کدام از مشکلات امروز روبه‌رو نمی‌شد و کارش به این وضعیت بحرانی که می‌تواند باعث ورشکستگی استودیو شود، نمی‌کشید. با این همه بر طبق تحقیقات دی اف سی اینتلجنت (DFC Intelligence)، سی دی پراجکت رد اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و این می‌تواند موقعیت بسیار خوبی را برای خریده شدن توسط سایر شرکت‌ها فراهم نماید.

افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا

دی اف سی اینتلجنت در ادامه‌ی تحقیقات خود می‌گوید که ارزش این شرکت اگر بیشتر از یوبی‌سافت (Ubisoft) و زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) نباشد، کم‌تر نیست. بنابر این هر شرکتی که بتواند این استودیو را بخرد، بدون شک سود بسیار بالایی خواهد کرد. با این که سی دی پراجکت رد با عرضه‌ی بسیار بد بازی Cyberpunk 2077، اعتماد عمومی را نسبت به خود از دست داد، اما هنوز هم این استودیو برگ برنده‌ی بسیار بزرگی را نگه می‌دارد. بازی The Witcher 3 که یکی از شاهکارهای نسل هشتم بود، توسط این استودیو عرضه شد و قبلا نیز گفته شده بود که نسخه‌ی بعدی آن در راه است. پس می‌توان گفت که این استودیو هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌توان با خریدن آن و انحصاری کردن نسخه‌ی نسل بعدی سری بازی های Witcher، به شدت از سایر رقبا جلو افتاد.

علاوه بر این، نسخه‌ی نسل بعدی Cyberpunk 2077 نیز هنوز عرضه نشده است و ممکن است که با عرضه‌ی نسخه‌ی نسل بعدی این بازی، سی دی پراجکت بتواند دوباره اعتماد جامعه‌ بازی‌بازان را بدست آورده و دوباره به اوج بازگردد.

لازم به ذکر است که سی دی پراجکت رد، فقط توسعه دهنده‌ی بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 یا The Witcher نیست و فعالیت‌های دیگری نیز دارد. برای مثال فروشگاه GOG که برای عرضه‌ی بازی‌های ویدیویی است، در اختیار این استودیو قرار دارد. هرگونه خریدار احتمالی سی دی پراجکت رد باید این مسئولیت را نیز به عهده بگیرد و یا با خاموش کردن این سرویس، ریسک برانگیخته شدن واکنش بازی‌بازان را بخرد.

به هر حال همه‌ی این اخبار و پیش‌بین‌های متعدد، تا زمان انتشار یک اعلامیه‌ی رسمی، بیشتر از یک شایعه نیستند. همه می‌دانیم که استودیوی سی دی پراجکت رد پیش از این بر مستقل بودن خود تاکید فراوانی داشت اما با این وضعیت پیش آمده برای این استودیو معلوم نیست که در آینده چه پیش آید. در هر صنعتی پول حرف اول را می‌زند و بعید نیست که با ورود شرکت‌های بسیار بزرگی مانند گوگل وآمازون به صنعت بازی‌های ویدیویی، خرید هر استودیویی اتفاق بیافتد.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و استدیا در دسترس بازی‌بازان قرار دارد. همچنین نسخه‌ی نسل بعدی آن نیز در برهه‌ی نامعلومی از سال ۲۰۲۱ میلادی برای کنسولها‌ی نس نهمی منتشر خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی این عنوان را به قلم مهدی رضایی از اینجا و بررسی ویدیویی بازی توسط سعید آقابابایی را از اینجا مشاهده نمایید.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظرتان خرید سی دی پراجکت رد منطقی خواهد بود؟ با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا
افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

افزایش احتمال خرید استودیوی سی دی پراجکت رد - گیمفا