پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا

گزارش: پلی‌استیشن و ایکس‌باکس به دنبال خرید استودیو هستند

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس

به نظر می‌رسد که پس از انتشار کنسول‌های جدید و نسل نهمی سونی (Sony) و مایکسروسافت (Microsoft)، هم پلی‌استیشن و هم ایکس‌باکس به دنبال تقویت کردن و افزایش تعداد استودیوهای فرست-پارتی (First-party) و انحصاری ساز خود هستند.

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است، به نظر می‌رسد که هر دو شرکت سونی و مایکروسافت به طور جدی قصد دارند تا استودیوها و توسعه دهندگان جدیدی را خریداری کرده و به انصار خود درآورند. همچنین گفته می‌شود که تنها مایکروسافت و سونی نیستند که به دنبال تصاحب سایر استودیوها می‌باشند، بلکه بیشتر شرکت‌های صاحب نام در این صنعت به فکر توسعه‌ی استودیوهای تحت تصاحب خود افتاده‌اند.

این اطلاعات به وسیله برد سمز (Brad Sams) منتشر شده است که یکی از اینسایدرهای تقریبا مطمئن صنعت بازی‌های ویدیویی می‌باشد. سمز به تازگی ویدیوی جدیدی را در کانال یوتیوب (YouTube) خود منتشر کرده است که در آن در مورد برخی از اتفاقات و خبرهایی، که بیشتر مربوط به خرید استودیوهای جدید است، صحبت می‌کند. سمز خاطرنشان کرد که اگر چه طی چند سال گذشته، مایکروسافت تعداد زیادی استودیوی جدید خریداری کرده است، اما این شرکت همچنان در تلاش است تا توسعه دهندگان بیشتری را به استودیوهای مجموعه‌ی ایکس‌باکس (Xbox Game Studios) اضافه نماید.

پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا

در همین حال، گفته می‌شود که سونی نیز مانند مایکروسافت به دنبال تصاحب استودیوهای مستعد و جدید است. همچنین سمز گفت که پلی‌استیشن در این زمینه نسبت به رقبا آنچنان فعالیتی نداشته است و رقبای این شرکت در زمینه‌ی تصاحب استودیوهای جدید نسبت به سونی بهتر عمل کرده‌اند.

جالب‌ترین قسمت گزارش سمز این است که وی به اضافه شدن دو شرکت بزرگ دیگر، گوگل (Google) و آمازون (Amazon)، به این صنعت و گسترده شدن رقابت بین شرکت‌های متفاوت در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی اشاره می‌کند که آن‌ها نیز به دنبال تصاحب استودیوهای مستعد و متعددی هستند تا گستره‌ی فعالیت خود در صنعت بازی‌های ویدیویی را بیش از پیش کنند.

گفته می شود که گوگل و آمازون، که بیش‌تر به عنوان شرکت‌های خدماتی شناخته می‌شوند تا توسعه دهندگان عناوین ویدیویی، نیز خرید استودیوهای جدید را دنبال می‌کنند. هر دو شرکت هنوز به وضوح در تلاش‌اند تا خدمات ابری برای بازی‌های مختلف را بر روی سرویس‌های لونا (Luna) و استدیا (Stadia) گسترش دهند و همچنین در حال صرف هزینه‌های کلانی برای سرمایه گذاری بر روی توسعه‌ دهندگان عناوین ویدیویی می‌باشند.

الکترونیک آرتز (Electronic Arts) ناشر دیگری است که سمز در گزارش خود به آن اشاره کرده است.  این شرکت در گذشته نیز تعداد زیادی استودیو از سراسر جهان خریداری کرده بوده است. بنابراین دیدن اینکه هنوز به دنبال ادامه‌ی این روند می‌باشد، چندان عجیب نیست. در حقیقت، ماه گذشته الکترونیک آرتز اعلام کرد که قصد دارد استودیوی کدمسترز (Codemasters)، استودیوی سازنده‌ی عناوین F1 و Dirt، را به قیمتی معادل ۱٫۲ میلیارد دلار خریداری نماید.

پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا

در حال حاضر، مشخص نیست که این خریدها چه موقع به پایان رسیده و نهایی می‌شوند، اما بر اساس آنچه که سمز بیان کرده است، سه شرکت مایکروسافت، سونی و الکترونیک آرتز، که نام آن‌ها در طول خبر برده شد، بیشتر از سایر شرکت‌ها شانس خرید استودیوها را دارند. وی همچنین تأکید کرد که توسعه دهندگانی که مورد نظر این شرکت‌ها برای خرید هستند، از بهترین استودیوهای صنعت بازی‌های ویدیویی می‌باشند که خرید آن‌ها دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌گردد.

در مجموع می‌توان گفت که خبرهایی در راه است. خبرهایی که ممکن است در ماه‌های آینده تأثیرات بسیار گسترده‌ای روی صنعت بازی‌های ویدیویی بگذارند و یا به طور کلی این صنعت را متحول نمایند.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ به نظرتان این انحصار‌گرایی باعث رشد بازی‌های ویدیویی می‌شود یا به این صنعت ضربه خواهد زد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا
پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • برای سونی محتمل ترین گزینه بلوپوینت گیمز هست و به نظرم تا چند ماه دیگه خبر خریدش میاد
    جدا از بلوپوینت احتمال خرید استودیو های Housemarque
    Lucid games هم وجود داره به نظرم
    خودم شخصا دوست دارم هر چه زودتر بلوپوینت به جمع خانواده پلی استیشن بپیونده
    ولی ای کاش میشد سونی سراغ استودیو تیم نینجا هم بره یکی از استودیو های مورد علاقه منه

    • aliboostani گفت:

      موافقم ، البته Lucid Games بستگی داره به موفقیت Destruction AllStars
      هوسمارک و بلوپوینت که میشه گفت به احتمال بالا خریداری میشن
      از طرفی استودیویی مثل Ember Lab بسته به موفقیت بازیش یعنی Kena احتمال خریدش وجود داره و همینطور سازنده باگزناکس که میشه گفت برخلاف تمام پیش بینی های بازی قابل قبولی ساختن و همینطور Giant Squid که Pathless رو ساخته
      کوجیما پروداکشن و GenDesign و رمدی رو فعلا نمیشه نظر قطعی درموردشون داد

      • دقیقا من استودیو سازنده kena رو فراموش کردم
        خودمم شخصا خیلی خوشم اومده از بازی kena امیدوارم بازی موفقی بشه و بتونه توجه سونی رو جلب کنه
        ولی به نظرم اول از همه سونی میره سراغ بلوپوینت احتمالا تو سال ۲۰۲۱ خریدشون رو نهایی میکنه یک سال پس از عرضه آخرین بازیشون مثل خرید اینسامنیاک که ۲۰۱۹ خریدشون رو نهایی کردن

    • Mateus گفت:

      سونی فقط و فقط و فقط و فقط و فقط باید ۳ تا استودیو بخره ؛
      فرام سافتور ؛ بلوپوینت ؛ کوجیما پروداکشنز

      • من بعید میدونم فرام سافتور و کوجیما پروداکشنز دوست داشته باشن فرست پارتی بشن
        ولی خب به هر حال کسی چه میدونه از آینده
        با بالا رفتن بودجه ساخت بازی ها شاید استودیو هایی مثل کوجیما پروداکشنز هم راضی شدن تا زیر مجموعه شرکت هایی مثل سونی قرار بگیرن
        فرام سافتور که خودش زیر مجموعه کادوکاوا هست
        ولی انصافا سونی اول از هر چیزی باید خرید این بلوپوینت لعنتی رو نهایی کنه نمیدونم جیم رایان منتظر چی نشسته دیگه والا این استودیو دو بار خودشون رو به سونی ثابت کردن

  • پیشبینی من
    سونی: بلوپوینت، کوجیما پروداکشنز، اگه فرام‌سافتور هم تمایل به فروش داشته باشه حتما سونی میخره

    مایکروسافت:رمدی،آسوبو،سگا،بلوبرتیم،موون استدیو

  • Mhdi442 گفت:

    تو این جنگ فقط پی سی گیمرا ضرر می کنن
    . اگه قصد خرید داشته باشن پیش بینی خودم
    . پلی استیشن: کوجیما پروداکشنز ، بلوپوینت
    . ایکس باکس: رمدی ، سگا

  • Star1 گفت:

    مایکروسافت قبلاً در رقابت با آمازون و EA برا خرید بتسدا پیروز شده بود و سونی تو رقابت خرید Leyou از تنسنت شکست خورد و الان هم کمترین شانسو بین کمپانی های نام برده شده تو متن سونی داره.
    فک نکنم تا پایان نسل هیچ ناشری بتونه به تعداد ۲۳ استودیو مایکروسافت نزدیک بشه.

  • Ninja Theory گفت:

    یک خرید خوب برای سونی و یک خرید غول برای مایکروسافت:yes:
    یک چیز باحال سونی سال ۲۰۱۹ استودیو اینسومنیاک رو به قیمت ۲۲۹ میلیون دلار خرید ولی مایکروسافت سال ۲۰۰۲ استودیو Rare رو به قیمت ۳۷۵ میلیون دلار خرید. یعنی ۱۴۶ میلیون دلار بیشتر اون هم ۱۷ سال پیش. تفاوت سرمایه گذاری رو اینجا میبنید 😎 😛

  • Star1 گفت:

    گوگل و آمازون و البته سونی بودجه بخش گیمینگ شون خیلی کمه حتی نمیتونن ایندی ساز بخرن، مایکروسافت و EA بیشترین شانسو دارن برا خرید استودیو های جدید.

  • Wild Rage گفت:

    یا خداااا. یعنی امازون و گوگل هم بالاخره اومدن وسط؟؟؟
    خدا رحم کنه. البته مایکرو و سونی اگه بجنبن و تا میتونن همه اونایی که خوبن رو بخرن اینطوری میتونن جلو بیفتن از اون دو تا.

  • DOUBLE FINE گفت:

    “همچنین سمر گفت که پلی استیشن در این زمینه نسبت به رقبا آنچنان فعالیتی نداشته است و رقبا ی این شرکت در زمینه تصاحب استودیوهای جدید نسبت به سونی بهتر عمل کردند”
    :heh: :snicker: :rotfl:

    • Star1 گفت:

      سونی سر میز مذاکره یه سهام دارا میگه پول ندارم فقط چند تا جایزه گوتی دارم اونا هم با دستشون یه علامتی نشون میدن و مذاکره متوقف میشه.
      همین میشه که سونی فعالیتی نداره :rotfl: :rotfl: :rotfl:

      • Sajjad گفت:

        نمیشه چیزی نگفت همین که مایکرو داره اینطوری استودیو میخره بخاطر عظمت سونی هستش ومیخواد به سونی برسه و دیگه اینقدر اختلاف نداشته باشه از سونی و بهش نزدیک بشه و سونی داشته هاشو داره و نیاز نداره تو سونی رو چی در نظر گرفتی داری با EA مقایسه میکنی بچه ای دیگه بچه عمو سونی انقدر بزرگ هستش که پرفروشترین کنسول های تاریخ رو داره تلویزین های هوشمند میسازه و گوشی میسازه و اما EA چی داره یک دونه فیفا که الان ۱۰ ساله همون رو کپی پست میکنه به شما ها سونی همین که ناتی داگ و سانتا مونیکارو داره خودش برا کل کهکشان بسه اصلا سونی مایکرو رو رقیب خودش نمیدونه جوجه نینتندو الان از مایکرو زده جلو کنسولی که ۲ سال بیشتر از ۸ سال مایکرو فروش داشته واقعا دیگه باید تو افق محو شده باشه برو خودتو هد شات نکن

  • پیشبینی من:
    مایکی جان:سگا،اسوبو،بلوبر،سی دی،یوبیسافت،راکستار

    پی اس:سازنده گادفال

  • Reza.X گفت:

    امیدوارم این اتفاق نیفته چون در هر حال یه گروهی از گیمر ها از انجام بعضی بازیا محروم میشن. حالا باز ماکروسافت اگه استودیو بخره بازیاش رو برای پیسی هم می ده تازه می گن بعضیاش هم واسه پلی استیشن می ده ولی سونی که هیچی…. همه چی رو برا خودش می خواد

  • احتمالا خبر شنیدن پیوستن سازنده میگ میگ یا تام و جری یا کوتلاس به سونی رو خیلی زود میشونیم. مخصوصا که بودجه سونی محدوده و به این بازی ها خیلی علاقه داره

  • farshadx گفت:

    این عکسی که گذاشتین
    wb games که ماکرو میخواست بخره و اون موقع گفته بودن ۴٫۵ میلیارد دلار و فکر کنم بودن ip هاشون هم بود
    الآ به نظرم wb games با ip هاش و استودیوهاش کمتر از زیمنکس نیست قیمتش
    که از توان خیلی از شرکتها بیشتره چنین خرج کردنی شاید ماکرو بتونه چنین ریسکی بکنه
    fromsoftware که خودش زیر مجموعه Kadokawa Corporation نمیدونم وضعیتشون چطوریه ولی با چند تا بازی قبلی خودشون خیلی خوب عمل کردن فکر نمیکنم Kadokawa قصد فروشش رو داشته باشه
    بقیه
    remedy و quantic dream به نظرم ماکرو میگیره
    bluepoint و level-5 و housemarque و supermassive games رو هم سونی میگیره
    PlatinumGames هم اگه قرار باشه کسی بخره به نظرم نینتندو میخره
    اما تو متن خبر گفتین تاثیر گذار و بزرگ
    که به نظرم هیچ کدوم از استودیوهای عکس بالا نمیشن جز
    wb games
    Sega
    Square Enix
    Konami
    Capcom
    BANDAI NAMCO
    koei tecmo
    Monolith Soft
    هر کدوم خیلی گرون هستن و تعداد زیادی هم ip و استودیو دارن
    از اینا به نظرم wb games قصد فروش داره ولی خیلی گرونه اما ip های هم که داره میتونه هر پلتفرمی رو از بقیه جلو بندازه
    بعدش Capcom فکر نمیکنم قصد فروش داشته باشه
    Square Enix هم با اینکه سر مارول اونجرز ضرر داد ولی فکر نمیکنم بفروشه اگه هم بفروشه قیمتش خیلی بالاست
    به جز این ۳ تا بقیه بیشتر برای بازار ژاپن اهمیت دارن
    شاید ماکرو یکیشون رو بگیره چون گفته بودن میخوان برای بازار ژاپن سرمایه گذاری کنن

  • M.AMIN_KRJ گفت:

    به نظر من
    خوب بخوایم ببینیم
    ماکروسافت یا گوگل یا آمارون به مراتب پولدار تر هستن
    وخوب احتمال خرید بزرگ بیشتر از این سه تا شرکت هست تا سونی یا EA
    اما من خوشحال میشم ماکروسافت بخره تا گوگل و امازون
    چون بازم با ماکرو من پیسی دارم بهم بازی میده ولی سونی باید کنسولشو بخری یا گوگل و لونام که اصلا حرفشو نزنم بهتره
    ممنون که کامنت منو خوندید
    امیدوارم هرچی دوست دارید بخرید
    PS5XSX

  • Mateus گفت:

    به نظرم اگه بخوان خرید بزرگ انجام بدن
    سونی = وارنر
    مایکرو = سگا
    اگه بخوان خرید کوچیک انجام بدن
    سونی = بلوپوینت و هوسمارک و کوجیما و احتمالا فرام سافتور ( با همکاری بخش های دیگه )
    مایکرو = بلوبر و رمدی و اسوبو و مون استودیو

  • Mateus گفت:

    دوستان خواهشا پست رو به گند نکشین ؛ محترمانه باهم بحث کنید ؛ از شایعات و اخبار و احتمالات بگین ولی به رقیب احترام بزارین

  • در آینده باید به فرزندانمان در مورد روز هایی بگیم که بازی های مولتی هم داشتیم 😥

  • سونی و مایکرو هر چی استودیو بخرن مشکلی نیست نهایت خرجش یه کنسول سونی و یه pc میانرده یا یه ایکس باکسه اما وای به حال روزی که گوگل و آمازون و فیسبوک و تنسنت و اپل برن ناشرهای مطرح مولتی پلتفرم ساز رو بخرن و بازیهاشونو انحصاری سرویس ابری استریم اشون کنند اونوقته که باید سالی ده مدل سرویس بخرید تا بازیهای مولتی پلتفرم رو از دست ندید تازه اگه به اینترنت قوی دسترسی داشته باشیم

  • -amirhosein- گفت:

    به عنوان ی سونی فن دوست دارم سونی به جای وقت گزاشتن و سرمایه کردن برای خریدن استودیو،به استودیوهایی که الان داره رسیدگی کنه و اونهارو گسترش بده،پرورشون بده،براشون هزینه کنه و در اخر ازشون بازی خوب بخواد،بازی خوببب!!!

    به شخصه برای خودم چه سونی ۱۵ تا استودیو داشته چه ۱۵۰ تا! اصلا برام مهم نیست!!!!چیزی که برام مهمه اینه که چی قراره از تو این استودیو ها دربیاد…
    اگه قراره سونی فقط ی استودیو داشته باشه و اون استودیو ناتی داگ باشه و لست اف اس پارت ۲ بسازه من هیچ گله و شکایتی ندارم و خیلی هم راضیم ولی اگه قرار باشه سونی ۱۵ تا استودیو داشته باشه و از تو اون استودیاهو ی بازی در پیتی بدرد نخور بی کیفت بدون عمق دربیاد بسیار بسیار ناراضی و خشمگین میشم :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry:

    البته اینم بگم در اخ، خریدن استودیو اصلا کار بدی نیست(هر چی بیشتر حداقل تعداد بازی ها بیشتر) ولی بشرط این که عادلانه باشه و بیش از حد بهش پرداخته نشه 😉
    گیمفا تایید لطفا!!!!

    • M.AMIN_KRJ گفت:

      چه کاریه بگو سونی پول نداره چرا آسمون ریسمون میبافی
      توجیه تو داخل امیر گیم شو هم قفله

      • Mateus گفت:

        طوری میگید سونی پول نداره ؛ انگار کاسه گدایی به دست گرفته ! فقط لست۱ و آنچارتد۴ روی هم ۲ میلیارد دلار سود خالص داشتن ! ارزش کادوکاوا ۲/۵ میلیارد دلاره ؛ سونی فقط با سود این ۲ بازی میتونه این شرکتو بخره !

        • M.AMIN_KRJ گفت:

          ببین این حرف میگی جان مادرت
          فقط فکر جیم رایان باش اگه روزی بیاد این کامنت تورو ببین پیش خودش میگه
          خدایاا این چی فکر میکنه پیش خودش
          بعد ماکرو سگا سونی وارنر با حرف تو سونی وارنر ماکرو یا آمارون وگوگل تیک تو
          نخندون ملت رو سلطان
          تو دعا کن ماکرو وارنر و اینارو نخره سونی بلو بخره دمشگرم

  • به نظر من که درسته.
    مایکروسافت احتمالش بیشتره به نظرم و بازم شایعه شده cdpr رو میخواد بخره ببینیم کار به کجا کشیده میشه اخرش.

  • GodHand گفت:

    هر شرکتی که استودیو بخره هیچ مشکلی نداره، من فقط و فقط از Amazon و google وحشت دارم چون رسما تنها راه تجربه بازی میشه کلاود و رسما گند میزنن به استودیوهای با استعداد بازی سازی

  • A@Rad گفت:

    من به نظرم بلوپوینت خیلی گزینه خوبیه برای سونی ریمیک ساز عالی الانم که گفتن داره روی ای پی جدید کار میکنه
    فرام سافتور هم خوبه البته احتمالش زیاد نیست
    مایکروسافت هم سگا و رمدی به احتمال زیاد بخره

    • فرامسافتور زیر نظر یه کمپانی خیلییی گندست
      پس کلا منتفیه

      • The Red Devil گفت:

        Sony 13000 B
        Kodakawa 248 B
        ارزششون به واحد پولی ژاپن
        از نظر تئوری خریدش واسه سونی سخت نیست
        البته خرید کوداکاوا برای سونی از دو جهت سود داره
        یکیش فرام سافتور برای برند پلی استیشن سود داره
        دومی کوداکاوا انیمه میسازه و سونی ۲ تا سرویس استریم انیمه فانیمیشن و کرانچی رول رو داره

        • ارزش سونی خیلی بالاست
          ولی آیا اندازه ی ارزش کوداکاوا پول داره؟
          تازه بیشتر باید داشته باشه تا نظر شرکت جلب شه
          بعد یه چیز دیگه هم اینکه کوداکاوا قصد فروش نداره
          اگه داشت راحت بود خریدش
          وضعیتش مثل بثزدا نیست
          وضعش خوبه

          • The Red Devil گفت:

            گفتم که از لحاظ تئوری آسونه
            ولی در عمل باید ببینی شرکت مقابل قصد فروش داره یا نه باید پیشنهاد بالاتر بدی تا راضی بشه شایدم به هیچ قیمتی راضی نشه
            پرداخت پولش چطوری باشه چند درصد نقد و چند درصد بصورت سهام شرکت سونی پرداخت بشه
            پیچیدگی زیادی داره
            در شرایط عادی پلی استیشن فقط استودیو هایی رو میخره که باهاشون کار کرده باشه و مطمئن باشه کاربلدن مثل اینسامنیاک ساکرپانچ و در آینده بلوپوینت
            ولی الان شرایط عادی نیست و مایکروسافت آمازون اپل راه افتادن واسه خرید فله ای 😀
            واسه همین سونی هم باید استراتژیشو عوض کنه و چشم بسته استودیو بخره

        • در واقع به فرض مثال اگه سونی شرکتی مثل کادوکاوا رو بخره با یه تیر دو نشون میزنه
          هم به سود بخش Sony pictures هست
          و هم به سود بخش PlayStation

        • Mateus گفت:

          دوست عزیز ؛ کادوکاوا ۲/۵ میلیارد دلار ارزش داره ؛ پلی استیشن صرفا با سود لست۱ و آنچارتد۴ میتونه این بخش رو بخره

          • اون سود صرف خیلی چیزا میشه
            از حقوق کارمندان بگیر تا بودجه‌ی بازی بعدی و مشکلات دیگه ی سونی
            کوداکاوا هم قصد فروش نداره
            اگه داشت مثل بثزدا راحت زیر ارزش واقعی قابل خریدن بود

            • The Red Devil گفت:

              اون خط آخر که نوشتی خیلی تخیلی عه :-/
              بتسدا حتی اگه هر استودیوشو یک میلیارد حساب کنی نهایتن ۶ میلیارد ارزش داشت
              تازه اگه با اینسامنیاک بسنجی میبینی ۱ میلیارد هم خیلی گرونه
              سونی اینسامنیاکو ۲۳۰ میلیون خرید . تانگو و ماشین گیمز و آرکین چیزی بیشتر از اینسامنیاک ندارن . فقط استودیو ی اصلی بتسدا که الدر و فالوت میسازه شاید ارزش حدود ۲ میلیارد داشته باشه بقیه ۳۰۰ ۴۰۰ میارزن

        • Ozhan گفت:

          سود انچنانی نداره که سونی بخاطر ی فرام سافتور بیاد کمپانی مادرش رو بخره

  • sorena گفت:

    سونی چندان نیازی به خرید استودیو نداره، مگر فقط به این دلیل که نخواد استودیویی دست رقیب های جدید بیافته. اما درصورت تمایل به خرید شانس بیشتری داره برای خرید های خوب. مثلا اگه فارم سافتور قصد فروش داشته باشه شانس سونی خیلی بیشتر از بقیه اس. یا کوجیما. یا حتی WB. تمایل سونی بیشتر تو پرورش دادن استعداد هست و تو این مسئله هم فوق‌العاده موفق بوده، طوری که الان از سه استودیوی برتر این صنعت دوتاش برای سونی هست. کیفیت همیشه الویت سونی بوده، این رو میشه از بازی هایی که منتشر میکنه به وضوح ببینیم.

  • K_R12 گفت:

    هر استودیویی یا هر ناشری اگه خریداری میشن امیدوارم فقط توسط سونی و مایکروسافت باشه چون شرکت هایی مثل اپل و آمازون و گوگل اونارو بخرن باید فاتحه اون استودیو یا شرکت رو خوند و اصلا هم خوشم نمیاد اینا وارد صنعت گیمینگ بشن

  • bravo6 گفت:

    فقط کسی cd projekt رو نخره بقیه مهم نیستن

    • pegasus گفت:

      یه لحظه فکر کن سایبر پانک زیر نظر سونی توسه یافته بود

      • bravo6 گفت:

        این فکر مضخرف شماس همین قضیه در مورد نینتندو یا مایکروسافت بود رنگ عوض میکردی چون فن بوی هستی واقعا فکر میکنی سونی شخصا میاد استودیو هارو مدیریت میکنه ؟ استودیو ها خودشون زحمت کشیدن
        این هم بگم cd projekt ویچر رو برا همه پلتفرم ها داد تو همشون هم خوب بود
        نیازی نداره فناش تو کل پلتفرم ها ازش محروم بشن

      • bravo6 گفت:

        بزار حدس بزنم سونی بخرتش یدفعه شما فن بوی ها عاشقش میشید ها ؟
        خجالت بکشید از خودتون فقط شما هستید که برا نفعتون تو بحث های فن بویی رنگ عوض میکنید این مسخره بازی رو سر خریداری شدن نینجا تئوری هم در اوردید وقتی انحصاری زمانیتون بود عاشقش بودید
        اما وقتی مایکرو خریدشون شروع کردید تحقیر کردن استودیو

        • pegasus گفت:

          من با بقیه فن بوی ها کار ندارم اینو می دونم مایکرو به هر چیزی دست زده محوش کرده
          از اون طرف سونی نه
          یه نگاه به بیگ وینرا و گوتی های نسل هفتم و هشتم بندازی آمار دستت میاد
          من عاشق بازیهای بتسدا هستم و اینکه رفته زیر مایکرو اصلا رنگ عوض نکردم و هنوزم دارم اسکایرم میزنم و می دونم بزرگترین ای پی هاش انحصاری نمیشه و ما بقی تو پی سی هست
          به این دلیل گفتم فکر کنین زیر نظر سونی بود چی میشد دلیلش این بود سونی عمرا اجازه میداد بازی اینطوری بیاد بیرون
          ولی مایکرو درصد اشتباهاتش نسبت به سونی بیشتره نمونش رمدی و کرایتک
          اونی که باید خجالت بکشه کسیه که فقط با چشم تعصب و فن بویی کامنت بنده رو خونده

  • Black Knight گفت:

    بهترین گزینه برای سونی به نظرم اینان
    ۱٫ Bluepoint
    ۲٫ Kojima Productions
    ۳٫ Quantic Dream
    ۴٫ Supermassive Games
    ۵٫ Ember Lab
    ۶٫ FromSoftware
    برای مایکروسافت هم
    ۱٫ Bloober Team
    ۲٫ SEGA
    ۳٫ Remedy Entertainment
    ۴٫ Crytek
    ۵٫ Asobo Studio
    امیدوارم هر استودیویی که خریده میشه استودیوی بزرگ مثل Electronic Arts یا Activision یا Take-Two Interactive یا Ubisoft یا Capcom یا Warner Bros. Interactive Entertainment خریداری نشن اینا باید مالتی پلتفرم بمونن و خودشون آزادانه بازی بسازن تصورشم وحشتناکه انحصاری بشن

  • Ozhan گفت:

    این چه مسخره بازیع که راه افتاده
    ما که زورمون نمیرسه هردو کنسول رو تهیه کنیم گناهمون چیه
    خداروشکر فرام سافتور و راک استار خریدنی نیستن وگرنه خدا میدونست بازی بعدیشون انحصاری گوگل یا امازون یا هرچی میشد و دستمون کوتاه میموند

  • بخواهید یا نخواهید سونی در صورت فروش وارنر برادرز اینتراکتیو حتما خریداری اش خواهد کرد ، سی و هفت میلیارد دلار پول نقد رو دستش دارد و یقین داشته باشید برای حفظ و توسعه چهل و سه درصد سود خالصش که پلی استیشن آن را تشکیل می دهد حاضر به پرداخت مبالغ کلان است اصلا مهم نیست که سود خالص پلی استیشن چقدر است چون سونی آینده را می بیند نه حال و چند سال دیگر را ، به علاوه ویدیو ها و نقدهای زیادی است که پیش بینی می کنند که سونی در حال مذاکره با آی تی اند تی شرکت مادر وارنر برادرز برای خرید بخش بازیش است بخش انیمه آن را نیز که کرانچی رول بود به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار خریداری کرده بودن امسال

پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بدنبال خرید استودیو؟ - گیمفا