کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا
کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا
کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا
کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا

سخنگوی انویدیا از کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های سری RTX 30 می‌گوید

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۲:۴۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
nvidia

سخنگوی انویدیا (Nvidia) می‌گوید که علی رغم تقاضای بسیار زیاد فعلی برای پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 30، مشتریان احتمالا باید تا سه ماهه‌ی دوم سال برای خریدن این سری از کارت گرافیک‌ها صبر نمایند.

محدود بودن عرضه‌ی محصولات سخت افزاری و نرم افزاری، آن هم درست در ابتدای زمان عرضه‌ی آن‌ها با تقاضای عمومی بسیار زیاد، غیر معمول نیست. هر چند که این محدودیت و انتظار بیشتر ممکن است برای کسانی که منتظر خرید و استفاده‌ی از این محصولات هستند، ناامید‌کننده باشد.

سری کارت گرافیک‌های RTX 30 انویدیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اگر چه عرضه‌ی این سخت افزارها برای مدتی محدود خواهد بود، اما سخنگو و مدیر مالی انویدیا، کولت کرس (Colette Kress)، گفته است که به احتمال زیاد این سری از کارت‌های گرافیک شرکت تا سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ به راحتی در دسترس اکثریت قرار می‌گیرند و محدودیتی در زمینه‌ی عرضه نخواهند داشت.

این بدان معناست که دستیابی به کارت گرافیک‌های سری RTX 30 سخت خواهد بود زیرا احتمال می‌رود که محدودیت عرضه تا انتهای آوریل و اوایل ماه مه ادامه داشته باشد. مشخص کردن یک تاریخ دقیق برای عرضه‌ی بیشتر این سخت افزارها آسان نیست چرا که تقویم شرکتی انویدیا پایان سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ را در پایان ماه آوریل و ابتدای ماه مه قرار می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت که به نظر می‌رسد هر کسی که انتظار دارد تا یک پردازنده‌ی گرافیکی سری RTX 30 را بدست آورد باید کمی منتظر بماند. می‌توان گفت که به نظر می‌آید برخی از علاقه مندان به بازی‌های نسل جدید و بالاترین کیفیت، به این زودی‌ها قادر به ارتقای سیستم خود برای عناوین بعدی نخواهند بود و احتمال می‌رود که حداقل دو تا سه ماهی را در انتظار بگذرانند.

بنابراین، عرضه‌ی این قطعات سخت افزاری فعلا به شدت محدود است. احتمال می‌دهیم که بر اساس شرایط موجود و آن چه که تا الان توانستیم تولید کنیم و به انبارها ارسال نماییم، تا پایان سه ماهه‌ی نخست سال میلادی جدید با کمبود عرضه رو به رو باشیم.

کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا

این خبر در طی کنفرانس J.P. Morgan Tech / Auto Forum که طی هفته‌ی گذشته برگزار گردید، اعلام شد. در این کنفرانس، کرس تأیید کرد که متاسفانه عرضه‌ها در سه ماهه‌ی اول سال جدید میلادی تا حد زیادی، کم است. وی همچنین ادامه داد که عرضه‌ی فعلی نتوانسته است تا تقاضای روز افزون این سری از کارت گرافیک‌ها را پاسخ دهد. با این حال، وی گفته است که تیم انویدیا در حال افزایش تولید و همچنین ارسال قطعات سخت افزاری بیشتری به فروشگاه‌ها هستند و احتمال می‌دهد که این مشکل تا سه ماهه‌ی دوم سال تا حدود زیادی رفع گردد.

این محدودیت‌ها و همچنین تقاضای بالای جامعه، موجب شده است تا برخی از تولیدکنندگان پردازنده‌های گرافیکی قمیمت این سری از کارت گرافیک‌های RTX 30، به ویژه در ایالات متحده، را افزایش دهند. بدون شک این خبر برای هر کسی که به دنبال خرید یکی از آن‌ها است یا در فکر تهیه‌ی یکی از این سخت افزارها بوده است، ناامید کننده خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که این حجم بالا از تقاضای زیاد جامعه اصلا تعجب آور نیست چرا که همه می‌دانیم آخرین سری عرضه شده از پردازنده‌های گرافیکی RTX، یک جهش قابل توجه و رو به جلو برای تمامی سیستم‌ها می‌باشد. به علاوه، طبق برخی گزارشات دیده شده که بعضی از طرفداران بیش از یک مورد از این کارت گرافیک‌ها را درخواست داده‌اند.

همچنین اینطور که به نظر می‌آید، مشکل کمبود عرضه نیز می‌تواند به این خاطر باشد که فروشنده‌ها سهم خود را از این سخت افزار می‌گیرند و متاسفانه آن را در فضای مجازی و بازارهای دیجیتال با قیمتی بسیار بالاتر به فروش می‌رسانند. البته کرس قول داده است تا هر چه سریع‌تر این مشکل کمبود عرضه رفع شده و قیمت‌ها نیز متعادل‌تر گردند. با این حال چاره‌ای نیست به جز صبر کردن تا پایان آوریل یا خرید با قیمتی بسیار بالاتر از حد معمول در سایت‌های مجازی. همچنین درصورت تمایل می‌توانید خبر مربوط به معرفی کارت گرافیک جدیدی از سری RTX در رویداد CES 2021 را از اینجا مشاهده نمایید.

نظر شما در این باره چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا
کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا
کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا
کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا
کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sefirot2011 گفت:

    وقتی که برای سودآوری دست به کارهایی میزنی که اول از همه به ماینرها برسه همین میشه ، کارت گرافیک مجزا برای ماینر تولید نمیکنه انتظار داره کمبودی اتفاق نیفته ، اینها همه نمایش اتفاقا الان انویدیا خوشحال که به سود خودش رسیده حالا به چه طریقی باشه فرقی نمیکنه ، احترامی برای گیمر نداره گیمری که مشتری همیشگی هست ، گیمری که انویدیا رو انویدیا کرد

  • AKBAROF گفت:

    معلومه کمبود ایجاد میشه
    از یه طرف تولید کمه از طرف دیگه ماینر ها رو هوا کارت گرافیک هارو جارو می کنن

  • همه چیز این روزا با کمبود مواجه شده اون از کنسول این از کارت گرافیک.

  • DOTA_2 گفت:

    تا وقتی قیمت بیت کوین و بقیه ارز ها نریزه کمبود کارت گرافیک داریم.

  • jack گفت:

    چرا یکی جلو این ماینر ها رو نمیگیره پدر ما pc گیمرا درآوردن 😐
    لعنتی اینقدر کارت گرافیک می خرن که کارت rx 580 که یه زمانی دسته دوش با gtx 970 هم قیمت بود الان شده هم قیمت gtx 1070
    جدیدا هم که ۳۰۷۰ شده خوراک ماینر های بی همه چیز
    همش بخاطر اینا تمام کارت های میان رده هم تو کشور گرون شدن

  • DarkSide گفت:

    اتفاقا خیلیم عجیبه. یعنی یه کمپانی تو این سطح نتونسته نیاز بازار رو تشخیص بده؟ جالبه برای کل روسیه فقط ۲۰ عدد از مدل ۳۰۷۰ در نظر گرفته بودن!!! تقاضای زیاد چه ربطی به عرضه فوق محدود داره؟ با این ترفند فقط دنبال سود بودن که تا جایی که میشه کارتای سری ۲۰۰۰ رو بفروشن و خب موفقم شدن. خیلیا جدیدا با کارتای ۲۰۰۰ سیستم بستن

کمبود عرضه‌ی کارت گرافیک‌های Nvidia سری RTX 30 - گیمفا