Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است

Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
بازی cybepunk 2077

گزارش‌های اخیر بلومبرگ حاکی از آن هستند که بازی Cyberpunk 2077 تا اواسط دوره‌ی توسعه‌ی خود قرار بود تا از دوربین سوم شخص بهره ببرد و این موضوع پس از ریبوت شدن آن دستخوش تغییر شد.

اخبار پیرامون استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، حاکی از آن هستند که بازی Cyberpunk 2077 در زمان توسعه‌ی خود قرار بود تا بازی‌بازان را با زاویه‌ی دید سوم شخص میزبانی کند، اما پس از منصوب شدن آقای آدام بادوسکی (Adam Badowski) به عنوان کارگردان، تغییرات زیادی در عناصر مختلف عنوان مذکور شکل گرفت که حتی منجر به جدایی چندین تن از اعضای شاخص تیم سازنده‌ی آن شد. همچنین، ادعا می‌شود که این موضوع تاثیر بسازایی بر روی روند ساخت بازی گذاشت و اعضای این استودیو حتی انتظار نداشتند که بازی پیش از سال ۲۰۲۲ قابل عرضه باشد.

البته، ممکن است با خود تصور کنید که جدایی چند تن از اعضای تیم نباید چنین اثری در کیفیت نهایی یک محصول داشته باشد، اما لازم به ذکر است که استودیوی سی‌دی پراجکت با اعمال این تغییرات مجبور شد تا ویژگی‌ها و مکانیزم‌های بسیار متعددی از بازی را نیز دستخوش تغییرات کند که هم‌اکنون نمونه‌هایی نظیر مکانیزم بالا رفتن از دیوار و استفاده از قطار داخل شهری را می‌توان در بازی مشاهده نمود که احتمالاً توسط تیم سازنده به دلیل کمبود زمان به‌کلی حذف شده‌اند. از طرفی دیگر، با در نظر گرفتن صحیح بودن مورد فوق، به این نتیجه می‌رسیم که حتی نمایش منتشر شده از گیم‌پلی این بازی در رویداد E3 2018 نیز عجیب بوده است؛ چرا که بر این اساس در آن زمان هنوز گیم‌پلی بازی پر از ایراد و اشکال بوده و تیم سازنده‌ی آن نیز به سختی مشغول بازبینی و ریبوت این اثر بوده‌اند. البته، این نکته باید درنظر گرفته شود که Cyberpunk 2077 تنها بازی AAA نیست که در اواسط دوره‌ی توسعه‌ی خود دستخوش تغییرات اساسی می‌شود و برای مثال می‌توان به عنوان Dragon Age 4 نیز اشاره کرد که شرایط مشاهبه‌ای را تجربه کرده است.

به هر ترتیب، اگرچه زاویه دید سوم شخص می‌توانست جذابیت بیشتری داشته باشد، اما دوربین اول شخص فعلی Cyberpunk 2077 نیز بازی را بسیار زیبا جلوه می‌دهد و می‌توان به جزییاتی نظیر ناخن شخصیت بازی نیز اشراف داشت، اما متاسفانه در حال حاضر عده‌ی کثیری از بازی‌بازان سراسر دنیا از خریدن بازی به دلایلی که کاملاً روشن است خودداری می‌کنند و منتظر ارائه‌ی بروزرسانی‌های آینده‌ی بازی هستند. در حقیقت، در این برهه از زمان، می‌توان ادعا کرد که بازی Cyberpunk 2077 حتی بدون درنظر گرفتن مشکلات فنی عدیده‌ی خود بازهم نتوانست آن‌طور که استودیوی سازنده‌اش وعده داد بود عمل کند. از طرفی دیگر، نمایش‌های پیشین این بازی و مصاحبه‌هایی که مدام از سوی استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) منتشر می‌شد، نشان از یک بازی جریان‌ساز و پر از جزئیات خیره کننده و حیرت برانگیز داشتند که حتی بر روی کنسول‌های پایه‌ی نسل هشتمی نیز به صورت غافلگیر کننده‌ای خوب اجرا می‌شد.

اما در نهایت، محصولی که با جنجال‌های فراوان و با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده ابتدا در دست منتقدان و سپس به دست بازی‌بازان رسید، تا حدود زیادی با آن چیزی که انتظار داشتیم فاصله داشت. از طرفی دیگر، صحبت‌های اخیر آقای مارچین ایوینسکی (Marcin Iwiński) با این مضمون که “کنسول‌های نسل هشتمی بخش اعظمی از مشکلات بازی را در زمان آزمایش آن به ما نشان ندادند” و پست اخیر آقای جیسن شرایر (Jason Schreier) مبنی این که “نمایش پخش شده از گیم‌پلی این بازی در E3 2018 به کلی ساختگی و دروغین بود” نیز تیر خلاص را به پیکر ادعاهای این استودیو زدند تا سی‌دی پراجکت رد در حالی که در انبوهی از مشکلات، شکایات، بازپس‌گیری مبالغ پرداخت شده، لغو موقت توسعه‌ی بخش چند نفره، فشار سهام‌داران، افت ارزش سهام و موارد دیگر غرق شده است، در حال رفع مشکلات بازی باشد و امیدواریم که در نهایت نیز این امر به تحقق پیوسته و بازی شرایط با ثباتی پیدا کند.

بازی Cyberpunk 2077، هم اکنون بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سرویس گوگل استیدیا و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. همچنین این بازی هم‌اکنون از طریق قابلیت Backward Compatibility بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و سری نیز قابل اجرا است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است
Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خدایا بسه دیگه خسته شدیم (اعضای سی دی پراجکت بعد از خوندن خبر )

  • گفتم یه جا بازی رو از نو ساختن
    بیا خبرش اومد 😀

  • GodHand گفت:

    بازی که از اواسط سال ۲۰۱۶ تو دست ساخت بوده یعنی تقریبا ۳ سال نیم، و اتفاقی که افتاده اینه که رئیس(ceo) سی دی پروجک اومده گفته اکی، بیام چیکار کنیم؟ آها بیایم ویچرا رو بریزیم تو جی تی آیا، چون تا لحظه آخر توی بازی پلیسی وجود نداشته و‌ پهباد نقش پلیس رو ایفا میکرده یدفعه لحظه آخری اومدن پلیس اضافه کردن که وضعیت کار هولهولکی بهتر از اونم نمیشه، و کارمندای سی دی پروجکت بندگان خدا فکر میکردن اینکه رئیس استودیو داره میگه بازی قراره ۲۰۲۰ عرضه بشه شوخیه! یعنی این بازی رسما ۶ ماه تا یه سال کار داشته، خلاصش این میشه که مدیرا و رئیس استودیو گند زدن با مدیریتشون و بازی که میتونست به یکی از شاهکارای صنعت گیم تبدیل بشه رو تبدیل کردن به یه لقمه چرب یه عده هیتر که فقط منتظرن غذاشون یعنی تنفرن برسه که سریع برن سر بخورنش

  • Silverhand گفت:

    مورد انتظارترین و پرحاشیه‌ترین بازی تاریخ

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اقا من متعصب نیستم سهامدار این استودیو هم نیستم اصلا سایبر پانک هم تعطیل ولی همچنان عاشق این استودیو هستم و برام جزو برتریناست حالا بگین تعصب داره فن بوی هستش و از این حرفا ولی از همین الان منتظرم روزی که ویچر ۴ معرفی بشه و سی دی پروجکت هم برام عشقه و مطمئنم هستم سایبر پانک هم به مرور بهتر میشه …. خوش باشین و خندان :-* :laugh: :beer:

    • Neil_druckman گفت:

      اتفاقا این خیلی خوبه.شما عاشق سیدی پراجکت هستی.فارغ از تمامی‌ مشکلاتی که سایبر داره ولی شما عاشقشی و ازش لذت میبری :yes: :yes: :yes: به هرصورت بازی مگه هدف دیگه ای داره جز اینکه ازش لذت ببری؟
      اما متاسفانه یه عده هستن جز توهین به بازی های دیگه کاره دیگه ای بلد نیستن(فنای تمامی بازی ها رو میگم)
      کلکل کردن کاره خوبیه‌.من حتی تعصب رو یه بازی خاص یا استودیو خاص هم بد نمیدونم به شخصه عاشق ناتی داگ هشتم چون تجربه ای که دلست بهم داد رو هیچ بازی یا سرگرمی بهم نداد.یکی ممکنه با یه بازی دیگه اینجوری باشه.ولی متاسفانه بعضیا این عشق و علاقه رو یه جور دیگه نشون میدن و سعی میکن با توهین به بازیایه دیگه ارزش بازی مورد علاقشون رو بالاببرن(که خبرندارن از چش بقیه میندازن اون بازی رو)

      • اینم حرف قشنگیه
        یه نفر می تونه همه ی مشکلات یه عنوان رو قبول داشته باشه ولی باز هم دوستش داشته باشه

        • پس چرا زمان عرضهdeath strandingهرکی میگفت بازی شاهکاریه یا میگفتین فن بوی کوجیما هست یا میگفتین طرفدارای این بازی میخوان بزور بگن بازی مفهمومیه و نیاز به درک بالایی داره.. در حالی که واقعا همینجوری بود

          اون موقع میگفتیم دث شاهکاره گرافیکش خداس موزیکاش عالین شخصیت پردازیش بینظیره داستانش حرف نداره میگفتین مهم ترین اصل بازی گیم پلیشه ما اگه داستان میخواستیم میرفتیم فیلم میدیدیم یا کتاب میخوندیم! ولی وقت نوبت به سایبرپانک رسید مهم نبود بازی گیم پلیش از لحاظ هوش مصنوعی و فیزیک مشکل داره و میگفتین بازی داستانش عالیه گرافیکش فلانه موسیقیش اونجوریه دیگه مهمم نیست کلی مشکل تو گیم پلی داره کلیم مشکل فنی داره و نمیگین اگه داستان میخاستیم میرفتیم فیلم میدیدیم!
          درکل حرف من اینه استاندارد ۲گانه نداشته باشین اگه اینجوری منطقی هستین واسه همه بازی ها و پلتفرم ها باشین نه این که سر یه بازی مث دث استرندینگ بشین منتقد آی جی ان سر یه بازی مث سایبر پانک بشین گیمر منطقی و عاشق بازی

          • این که مثلا بازی مفهومیه و درک عمیق میخواد و فلان
            دفاع از بازی نیست توهین کردن به شعور کسیه که با بازی ارتباط برقرار نکرده
            فکر کنم من و ما تو چهار تا پست درباره ی این بحث کردیم
            درسته به هیچ جا نرسید و تموم نشد هیچوقت
            ولی حداقل تا جایی که یادمه این رو نگفتید که مفهومیه
            و به حق دفاع کردید
            منم با دلیل جواب دادم
            اینکه از یه بازی خوشت نیاد از یه بازی خوشت بیاد عادیه و چیز عجیبی نیست اصلا

            • خب چ ربطی داره مفهومیه دیگه!مثل اینه یکی بیاد بگه بایوشاک مفهومیه من بگم نه من باهاش ارتباط برقرار نکردم پس مفهومیم نیست.. شاید سلیقه من نبوده باشه ولی فرقی تو این موضوع ایجاد نمیکنه که بایوشاک یه بازی مفهومیه حالا شاید یکی بخاطر گیم پلی دوسش نداشته یکی بخاطر داستانش یا هر دلیلی….کوجیما همیشه بازیاش مفهومی بوده مثلاممکنه تو یه کاتسین با یه نماد ساده که کسی خیلی بهش توجه نمیکنه یه داستانیو روایت کنه ولی وقتی روش زوم میشی و راجبش تجزیه و تحلیل میکنی میبینی یه نکته مهم داستانی یا یه تویست داستانی رو میفهمی…بعدم من نگفتم چون مفهمومی بود کسی باهاش ارتباط برقرار نکرد گفتم چون گیم پلی سلیقه ای داشت همه میگفتن چون گیم پلیش سلیقه ایه دیگه مهم نیست داستانش خفنه گرافیکش خداس موزیکش فلانه ولی واسه سایبر پانک همه میگن درسته مشکلات فیزیک و هوش مصنوعی و مشکلات فنی داره ولی نکات مثبت دیگه ای مث داستان و گرافیک و اینا داره پس ارزش تجربه داره!خب اگه داستان میخواین بقول خودتون برین فیلم ببینین دیگه چ کاریه

              • دوتا فرق هست بین دث و سایبر
                یک اینکه سایبر گیم پلیش جز اون چیزایی که گفتید مشکل دیگه ای نداره و خیلی عمیقه
                دو هم اینکه سایبر حق انتخاب میده و شخصیت پردازی کارکتر دست بازیبازه
                برعکس دث که یه داستان واحد رو روایت می‌کنه
                گیم پلیش هم سلیقه ایه یکم بیش از حد
                درباره ی اول کامنت
                وقتی کسی بگه درک بالایی میخواد دث
                یعنی منی که خوشم نیومده درکم پایینه و به اصطلاح همون کلمه ای که نمیخوام بگم
                و توهین میشه
                بخاطر همین گفتم توهینه

                • سایبر بجز مشکلات فنی مشکل دیگه ای نداره!مشکل هوش مصنوعی حتمن به موزیک بازی ضربه زده و مشکل فیزیک هم به تیتراژ پایانی بازی ضربه زده بله بله…راجب حق انتخابم سبک سایبر نقش افرینیه و سبک دث استرند اکشن هست چون حق انتخاب نداره پس دث بده؟ هیچ ربطیم به توهین نداره من گفتم دث یه بازی مفهمویه واقعیتش همینه

                • ینی الان کسی بگه بایوشاک مفهومیه به شما توهین کرده؟چ ربطی داره شااید یکی بخاطر گرافیک بازیش حال نکرده اصن ولی واقعست همینه دث یه یازی مفهومیه چ ربطی به توهین داشت تازه این که خیلیام بخاطر مفهومی بودنش خوششون نیاد بازم واقعیته..الان فیلمای برتولوچی چون مفهومین کمتر مخاطبی ارتباط برقرار میکنه ولی اونجرز یه فیلم همه پسنده اکثرا هم ارتباط میگیرن الان این توهین به طرافادای اونجرز هست؟

          • پسر خوب
            تو که اینقدر پیگیر مایی
            یه نگاه به کامنت های قدیم هم بنداز
            تا متوجه شی من هیچوقت به طرفدارای عنوان دث استرندینگ کاری نداشتم!
            خیلی هم بخوام راجبش صحبت کرده باشم احتمالا فقط در حد یکی دو تا کامنت بوده باشه!
            شما هم اگه با من مشکلی داری… قسمت پیام خصوصی برای همینه
            می تونی بیای اون جا مشکلت رو حل کنی
            نه این که بیای این جا گیر الکی بدی

            • از کی تا حالا واقعیتو گفتن شده گیر چجوری امثال تو وقتی راجب دث نظر میدادن حقشون بودنظر بدن حالا من چون واقعیتو گفتم شده گیر!سایبر مشکل فیزیک و هوش مصنوعی داره و نقاط مثبتش داستان و گرافیکشه طبق استدلال امثال خودت بازی بدرد نمیخوره چون اگه ما داستان میخواستیم میرفتیم فیلم میدیم بازی باید گیم پلی خوب داشته بلشه!

              • پسر خوب
                من هیچ وقت هیچ نظر تاکسیکی راجب دث استرندینگ ندادم
                اگه هم مشکلت با من اینه که فکر می کنی هزینه ی گزافی که برای سایبرپانک پرداخت کردی تقصیر منه
                سخت در اشتباهی
                من هم مثل تو نمی دونستم واقعا چ خبره.
                من هم مثل تو پیشخرید کرده بودم
                من هم مثل تو بعضی جاها خورد تو ذوقم
                ولی یه فرق بزرگی با تو دارم
                من مسئولیت تصمیمی که راجب خرید بازی گرفتم رو قبول کردم
                تو هم باید این واقعیت رو بپذیری که خرید بازی تصمیم خودت بوده نه من.
                منظور من هم از گیر دادن اینه که قفلی زدی فقط رو من. دیگه حتی پیگیری عکس پروفایل من رو هم می کنی :rotfl:
                اینقدر هم وقت خودت رو اینجا تلف نکن
                برو دنبال زندگیت
                آفرین پسر خوب :-*

          • 🤘Mohsenj74 گفت:

            روزی که من بخوام دث استرندینگ ساخته استاد بزرگی مثل کوجیما رو ترول کنم همون روز روز مرگ گیمری من هست ، با ترول کردن از ریشه مخالفم و تا حالا هیچ بازیی رو اینکارو باهاش نکردم اصلا چه معنی میده اینکار ؟ امیدوارم که هیچ وقت شاهد ترول کردن نباشم هر چند انگار اینم داره یه رویای دست نیافتنی میشه….

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        درود بهت نیل دراکمن عزیز :heart: :rose: نمیدونم چرا بعضیا اینطورن که میخوان با خراب کردن یک بازی ، بازی خودشونو بالا ببرن این واقعا دیگه داره نگران کننده میشه بازی برای لذت بردن هست ولی برای بعضیها متاسفانه انگار اینطور نیست.

      • حرف شما رو باید با فونت طلایی بزنن سردر گیمفا ! (شوخی کردم)
        واقعا راست میگی چقد دلم می خواست این حرف رو از زبون یکی بشنوم
        شما ارزش tlou رو واسم بردی بالا

      • Mr. morgan گفت:

        متسفانه خودت هم یکی از همین افراده متعصبی که بازی مولتی پلتفورمو تو پست برترین بازی سال و نسل ترول کردی

      • SiRSiNa گفت:

        تیکه بنداز خب ، ولی تو اول به ردد بی احترامی کردی
        من اون موقع گفتم از دراکمن خوشم نمیاد و داخل پرانتز نوشتم که تلو بازی خیلی خوبیه و مشکلی باهاش ندارم
        حالا دیشبم کامنتام نمیدونم جریان چی بود اما نصفش تایید (جالب اینجاستت که منطقیا تایید نشد)
        بعد گفتم من این نظرسنجیو قبول ندارم (نه به این دلیل که لست برنده شد ، به یه دلیل دیگه ای)
        و متاسفانه بازم تایید نشد
        من اونجا که گفتم گرافیک ردد لست رو له میکنه ، قبلش گفته بودم اگه فنای لست انکار کردن و گفتن که اینجوری نیست(خطاب به کامنتی که بهش ریپلای داده بودم) و شمشیرو از رو بستم که اشتباه بود (یه بار دیگه برو با این دیدگاه بخون)
        و بعدشم شما زحمت کشیدی با سلام من …. هستم زدی کلا داستان ردد و قاطی پاتی کردی
        ولی شما هم قبول کن واسه اینکه لستو ببری بالا لازم نیست ردد رو بکوبی (اول تو کوبیدی)
        حتی منم ۸ تا سلام من … هستم واست نوشتم ولی پشیمون شدم چون دیدم حرفام به حق نیست
        و کامنت منطقی که نوشته بودم چرا گرافیک ردد در چندجا از لست بهتره تایید نشد (سر این یکی واقعا دلخور شدم از آقاسعید)
        اون پرانتز آخرت در مورد خودتم صدق میکنه
        در هر صورت دیشب منم زیاده روی کردم و معذرت میخوام ازت :rose:

        • Neil_druckman گفت:

          من اگر به رد دد بی احترامی کردم عذر میخوام.ولیکن خب اگر منم عصبانی شدم حالا کلکلی بوده چیزی گفتم یکبار یا دوبار گفتم.متاسفانه یه عده هستن هر پست یه بازی مشخص رو هیت میزنن و واقعا نفرت میباره ازشون

  • INJUSTICE 3 گفت:

    این یکیو خدایی راست میگه امیدوارم توی بازسازیش برای ایکس باکس سری اس و ایکس سوم شخصش کنن

  • SEHSANHS گفت:

    کلا بازی مشکلات زیادی داشت و میتونستن با عرضه ی اون یه سال دیرتر همه رو حل کنن که متاسفانه تاخیر نزدن بهش

  • تصور سایبرپانک با دوربین شوم شخص برام غیر ممکنه
    وای چی میشد ! :inlove:
    درود برشما آقای مناف زاده همیشه اخبار مهم و جذابی رو پوشش میدید

  • T800 گفت:

    این آدام بادوسکی کیه که گند زده به همه چی؟
    شاید اوه بازی سوم شخص ساخته میشد به ددلاین مقصد میرسید

  • متاسفانه یه تقلید از بازی های مایکرو بود که شکست خورد.
    انشالله ویچر ۴ انحصاری که xbox هستش نمره خوبی میگیره.

  • Neil_druckman گفت:

    تصور اینکه کارکنای سیدی زیر چه فشاری بودن باعث میشه مو های تنم سیخ بشه

  • Sajjad گفت:

    بابا تورو خدا بسه دیگه اخبار این بازی رو تا وقت بهینه شدنش پوشش ندید اعصاب آدم خورد میشه تصورم از بازی و چند سال انتظار بعد از عرضه نابود شد

  • کاشکی توی یک دی ال سی زاویه دید سوم شخص رو اضافه کنند

  • Sackboy گفت:

    یادش بخیر یه زمانی ما با کلی دلیل و منطق مدرک توضیح می دادیم که چرا این بازی سوم شخص باشه بهتره، یه سری عاشق سینه چاک CD Project که الانم از همه بیشتر فحشش میدن، میومدن کلی به ما گیر می دادن که اصلا CD Project یه چی می دونسته و کار اشتباه انجام نمی ده و فکر کردی از اونا بیشتر میفهمی، و “چرا به فکر خودشون نرسید!!!”
    اشکال نداره! البته من نه اونموقع و نه الان انقدر صفر و صدی به این بازی نگاه نمی کردم، و الانم به نظرم اگر باگای بازی رفع بشه اوضاعش خیلی بهتر میشه.
    ولی حالا که قداست این بازی برای دوستان زیر سوال رفته، بازم میگم که به نظرم مسخرس که وقتی یه بازی نقش آفرینی داستان محور که انقدر کارکتر اصلی و شخصیت پردازیش هم اهمیت داره و کلی قابلیت شخصی سازی هم براش گذاشتن اول شخص باشه! مثل این می مونه که تو یه فیلمی شخصیت اصلی تمام مدت پشت دوربین باشه و فیلم بردار بشه شخصیت اصلی. حالا اون بازیگر هر کی می خواد باشه، بهترین بازیشم اجرا کنه، وقتی کسی نمی بینتش به نظرتون چقدر در یادها می مونه؟

    • من اومدم همینایی که شما گفتین رو بگم که زحمتشو کشیدی گفتی..جالبه اینجاس که ما میگفتیم خب دوربین سوم شخصم بزارن ۹۰درصد دوستان که الان تغییر جبهه دادن میگفتن شماوه از سی دی پرلجوت بیشتر حالیت نیست حتمن صلاح دونسته اول شخص گذاشته کار بجایی رسیده بود که میگفتن بازی اگه فقط اول شخص باشه بهتر از اینه بتونی بین اول شخصـو سوم شخص سوییچ کنی!هیچ وقت نمیفهمیدم با چه منطقی بهتره!تنها دلیلی که میاوردن این بود چون بازی نقش افرینیه

    • کاملا صحیح میگی دوست عزیز
      ولی سوم شخص و اول شخص هرکدومشون یه سری ویژگی خوب دارن یه سری ویژگی بد
      مثلا مبارزات اول شخص خفن تره
      ولی خدایی خیلی ضایست که کارارکترتو شخصی سازی کنی بعد تو بازی یه بارهم نبینیش مگه جلو آینه 😀
      کاشکی حداقل کات سیناش سوم شخص بودن

    • اینکه اول قرار بوده سوم شخص باشه دلیل نمیشه سوم شخص بهتر باشه
      اتفاقا دلیل میشه اول شخص بهتره
      چون سوم شخص رو تست کردن خوب در نیومده مثلا

      • خب نمیشدهردو حالت رو بزارن؟ینی اگه سوم شخص میزاشتن دیگه نمیتونستن اول شخص بزارن؟
        من متوجه نمیشم این چ منطقیه که فقط اول شخص باشه بهتر از اینه که هردو حالت رو بزارن
        خب اگه قابلیت سوییچ بین دوربینا داشته باشه هرکی هرجوری بخاد میتونه بازی کنه خیلی جاهام سوم شخص بیشتر بکار میاد

        • همه راکستار نیستن و منابعش رو ندارن
          مثلا بثزدا تو فالوت چهار دوربین سوم شخصش مزخرف بود و بازی اول شخص بود اصلش
          این به خیلی چیزای بازی لطمه وارد کرد
          همون راکستار هم اصل بازیاش سوم شخصه
          لول دیزاین وقتی با یه دوربین باشه دوربین دیگه درست در نمیاد
          بخاطر همین بهتره رو یه دوربین زوم کنن

  • مورد انتظار ترین شد اما به هیچ افتخاری دست نیافت و حالا فرصت گوتی شدن رو هم از دست داد حتی برای امسال رو اون هم جلوی بزرگانی نظیر خدای جنگ و هیلو که در شرف عرضه قرار دارند

  • امیدوارم مایکروسافت این استودیو رو بخرد تا اونموقع عزم سونی برای خرید یه ناشر آماده بشه

  • Ilya گفت:

    هیلو هم اولش سوم شخص بود پشیمون شدن اول شخص کردنش
    Slime news

Cyberpunk 2077 در اصل یک بازی با زاویه دید سوم شخص است