ماندن در اوج؛ موفقیت Red Dead Redemption 2 چگونه می‌تواند بر روی توسعه‌ی GTA 6 تاثیرگذار باشد؟

۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
GTA 6- Red Dead Redemption

شرکت راک‌استار گیمز (Rockstar Games) با داشتن آی‌پی‌های GTA و Red Dead Redemption، موفقیت‌های بزرگی را در طول‌ سال‌های مختلف کسب کرده است. این شرکت رویه‌ای متفاوت را نسبت به دیگر ناشران و توسعه‌دهندگان بزرگ دنبال می‌کند. راک‌استار گیمز با ساخت هر نسخه از عناوین یاد شده، جهش و پیشرفت بزرگی را در بازی‌های جهان باز ایجاد کرده است. بدون شک بازی GTA 6 جزو مورد انتظارترین بازی‌ها محسوب می‌شود. در حالی که موفقیت این بازی تا حدی زیادی قطعی به نظر می‌رسد، اما در عین حال انتظارات زیادی از آن وجود دارد.

عنوان Cyberpunk 2077 که حدود یک ماه قبل به بازار عرضه شد، نشان داد که هیاهو و انتظارات غیرواقعی از یک بازی می‌تواند نتایج معکوسی را درپی داشته باشد. البته از طرف دیگر راک‌استار گیمز با بازی Red Dead Redemption 2 ثابت کرده است که تحقق انتظارات زیاد، چندان کار سخت و عجیبی برای این شرکت نیست.

موفقیت Red Dead Redemption 2 برای GTA 6 چه معنایی دارد؟

به راحتی می‌توان گفت که توسعه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 برای راک‌استار گیمز یک دوره‌ی بسیار سنگین و پر فراز و نشیب بوده است. این شرکت یک فرآیند تحول‌آفرینی را پشت سر گذاشت و در عین حال در رسانه‌های مرتبط با گیمینگ، گزارش‌هایی در مورد فرهنگ کار در راک‌استار و مسائل مربوط به کرانچ و بحران توسعه‌ی بازی منتشر شدند. از آن زمان به بعد، راک‌استار پیشرفت قابل توجهی را در رابطه با فرهنگ کار در ساخت بازی ایجاد کرده است. نیازی به گفتن نیست که GTA 6 برای راک‌استار یک وظیفه‌ی مهم در توسعه خواهد داشت و این شرکت نمی‌تواند اعتراض عمومی دیگری مانند روند ساخت Red Dead Redemption 2 را تجربه کند.

از جنبه‌ی خلاقیت، Red Dead Redemption 2 به عنوان یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های شناخته شده‌ی راک‌استار گیمز، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. سطح کیفیت و میزان جزئیات نمایش داده شده موجب شد تا این اثر به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ از دیدگاه منتقدان و بازی‌بازان تبدیل شود. بنابراین راک‌استار به دنبال این است که از ساخت بازی Red Dead Redemption 2 نکات مثبتی را استخراج کرده و آن را در GTA 6 وارد کند. لحن و روایت مورد مهمی به شمار می‌رود و سری GTA از این جنبه مشکلاتی را داشته است. با این حال حتی با وجود جدایی دن هاوسر (Dan Houser)، بنیان‌گذار و نویسنده‌ی ارشد عناوین مختلف راک‌استار گیمز، این شرکت همچنان می‌تواند با GTA 6 چیزهای جدیدی را ارائه دهد و انتظارات طرفداران را برآورده کند.

34
0
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Neil_druckman گفت:

    “لحن و روایت مورد مهمی به شمار می‌رود و سری GTA از این جنبه مشکلاتی را داشته است”
    کی همچین حرفی رو زده دقیقن؟؟؟؟؟؟؟داستان gta کاملن مناسب با محیطش هست و دقیقن چیزیه که باید باشه.یه داستان که به تمامی قشر ها حمله ور میشه و تیکه میندازه اتفاقا ساخته یه داستان به این شکل اونم توی یه دنیا مثل gta وحشتناک سخته.داستان gta اتقاقا خیلی با ارزش هست مخصوصا اون طنزی که بیان میکنه.رد دد ۲ بازی شاهکادی داستان قشنگیم داره هرچند من اصلا از داستانش راضی نبودم چون قشنگ داستان رو انگار داره واسه یه بچه تعریف میکنه و خیلی ایراد داره قبلن هم گفتم(ولی داستانشم با وجود مشکلاتش قشنگه).پس امیدوارم هیچ وقت جی تی ای چه سطح کیفیش چه داستان گوییش رو از رد دد نخواد الگو برداری کنه بلکه رد د دد و بقیه بازی ها هستن که باید gta رو الگوی خودشون قرار بدن

    3
    0
  • Mhdi14 گفت:

    آره واقعا ردد۲ تو روایت و داستان فوق العاده بود اما جی تی ای وی نه
    . به نظرم اگه جی تی ای بعدی یک شخصیت داشته باشه بهتره و یه داستان خوب و کامل از این شخصیت درست میشه و جی تی ای وی بعضی جا ها داستانش افت پیدا می کرد و می تونست فقط یه شخصیت قابل بازی داشته باشه !

    1
    0
  • SiRSiNa گفت:

    فقط کافیه خودش باشه ، همون راکستار همیشگی

    1
    0
  • wildhunt گفت:

    برای من یکی که بهترین بازی سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ همین red dead 2 بود. سطح جزئیات و گرافیکش برای یک بازی جهان باز وحشتناک بالاست هیچ بازی حتی نزدیکشم نشده.
    به نظر فقط gta رو با همین سطح جزئیات red dead 2 بسازن به راحتی بهترین بازی میشه

    3
    0
  • آرین گفت:

    سلام، خسته نباشید.
    بنظرم، آنقدر خلاصه بود که تقریبا الکن شده بود. شاید اگر یه آنالیز جامع‌تری داشتیم بهتر می‌بود.
    ولی باز خیلی خوب بود، تشکر.

    1
    0