گیفت کارت
گیفت کارت

پایان نظر سنجی کاربران گیمفا؛ برترین بازی سال ۲۰۲۰ و نسل هشتم از نظر شما مشخص شد

۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

سرانجام بعد از ۴ روز رای‌گیری از کاربران عزیز و گرامی گیمفا برای تعیین بازی سال ۲۰۲۰ و برترین بازی نسل هشتم، در رقابتی جذاب، عنوان شاهکار ناتی‌داگ یعنی The Last of Us Part 2 موفق شد تا به عنوان برنده‌ی هر دو بخش از دید کاربران عزیز گیمفا انتخاب شود. از تمامی کاربران عزیز گیمفا فارغ از هر رای و نظری که داشته‌اند و در این نظر سنجی شرکت کردند کمال تشکر را داریم و خوشحالیم که امسال هم مانند سال گذشته از نظر شما در مورد بازی سال ۲۰۲۰  و برترین بازی نسل هشتم آگاه شدیم. امیدواریم که نظر هم را بپذیریم و به خاطر این که انتخاب ما به عنوان بازی برتر برگزیده نشده است، دیگر انتخاب‌ها را زیر سوال نبریم و برای تخریب چهره‌ی عناوین انتخاب شده و کوچک جلوه دادن آن‌ها و زیر سوال بردن رای دیگران، فقط به این خاطر که ما خوشمان نمی‌آید، تلاش نکنیم. خوب یا بد این نظر کاربران گیمفاست و باید همگی به آن احترام بگذاریم. هر کدام از این عناوین که انتخاب می‌شدند، قطعا قابل پذیرش بود، اما در این بین ناتی‌داگ که با یک ریسک بزرگ دست به ساخت یکی از بزرگ‌ترین عناوین تاریخ زد، از دیدگاه کاربران گیمفا به مانند مراسم جهانی بازی سال ۲۰۲۰، به عنوان برترین بازی سال و از آن مهم‌تر برترین بازی کل نسل هشتم انتخاب شد. در انتها مجددا از شما کمال تشکر را دارم که همواره از سایت خودتان حمایت کرده و می‌کنید و هیچگاه ما را تنها نگذاشته اید. بار دیگر اعلام می‌کنیم که طی نظرسنجی از کاربران گیمفا برای تعیین بازی سال ۲۰۲۰ و برترین بازی نسل هشتم، بازی The Last of Us Part 2 موفق شد تا به عنوان برنده‌ی هر دو بخش از نظر شما انتخاب شود.


بهترین بازی سال ۲۰۲۰ از دید کاربران گیمفا:  The Last of Us Part 2

The Last of Us: Part 2

مدت زمان نظر سنجی: ۴ روز

نظرسنجی پایان یافته است

The Last of Us Part 2 در رقابت با دو شاهکار دیگر یعنی گوست آو سوشیما و اساسینز کرید والهالا در جایگاه نخست بازی سال ۲۰۲۰ قرار گرفت تا به مانند ۳ سال گذشته که در این نظرسنجی، بازی‌های گاد آو وار و آنچارتد ۴ و هورایزن زیرو داون موفق شدند بازی سال شوند، امسال هم یک بازی انحصاری سونی توسط کاربران گیمفا به عنوان بازی سال انتخاب شود که نشان از حضور قدرتمندانه‌ی سونی و انحصاری‌هایش در مراسم هر ساله‌ی بازی سال دارد و حتی امسال بیش از یک بازی انحصاری سونی در لیست کاندیداها قرار داشت که البته گوست آو سوشیما زیر سایه‌ی قدرت لست ۲ قرار گرفت. بعد از The Last of Us Part 2، دیگر شاهکار سونی یعنی گوست او سوشیما دوم شد و سپس شاهکار یوبیسافت یعنی Assassin’s Creed Valhalla که جزو برترین بازی‌های نسل هشتم است، توانست رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص دهد.


بهترین بازی نسل هشتم از دید کاربران گیمفا:  The Last of Us Part 2

The Last of Us Part 2

مدت زمان نظر سنجی: ۴ روز

نظرسنجی پایان یافته است

در بخش برترین بازی نسل، The Last of Us Part 2 در رقابت نزدیک با شاهکار رد دد ردمپشن ۲ در جایگاه نخست برترین بازی نسل قرار گرفت تا باز هم سونی با انحصاری‌هایش قدرت‌نمایی کند و همان‌‌طور که در بخش بازی سال ۲۰۱۸ یک انحصاری سونی به نام گاد او وار توانست رد دد ۲ را شکست دهد، در بخش برترین بازی نسل هم The Last of Us Part 2 از دیدگاه شما، رد دد ۲ را پشت سر گذاشت که این خیلی مهم است که یک بازی انحصاری توانست یک بازی مولتی‌پلتفرم که دارندگان دیگر پلتفرم‌ها به آن رای می‌دهند را پشت سر بگذارد.

78
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یه بازیه داستان خطی جهان بسته بشه بهترین بازی نسل هشتم. دیگه میشه گفت که کیا انتخابش کردن

    0
    0
    • mateus_bk گفت:

      چه ربطی داره؟!!!!!
      شما سطح ترول رو به زیر خط صفر بردی!

      0
      0
    • Dk-_-Man گفت:

      ببخشید جناب از این ببد به تمام کاربران گیمفا میگم هر وقت خواستن بازی انتخاب کنن اول بیان از شما اجازه بگیرن که بازی جهان باز باشه یا نه همین بازی معلومه داره روت فشاره میاره

      0
      0
    • HSM گفت:

      دوستانه گیمفا یکی بیاد به من توضیح بده که همتون میگید این بازی شاهکار بهترین بازی سال و بهترین بازی نسله هشتمه به من توضیح بدید چرا با دلیل و منطق!!!
      این بازی جز اینکه این میره امتقام میگیره بعد اون میره انتقام میگیره چی دیگه داره!!! یک داستانه یک نواخت خطی! یعنی شما میگی این بازی از گوست سوشیما ، گاد اف وار ، رد دد۲ ، ویچر ۳ قویتر بود!!!!

      0
      0
      • از گوست که صد در صد داستانش قوی تر بود
        تنها دلیل منطقیم هم ریتم داستانه
        این از کجا ثابت میشه؟
        از درصد اتمام بازی
        بیشتر از شصت درصد بازیباز ها تموم کردن بازیرو
        این رقم برای گاد میرسه به زیر پنجاه درصد
        به نظرتون دلیلش چیزی جز ریتم داستان و روایته؟
        یه دلیل دیگه هم داره و اون انتخاب درست مدت زمان بازیه

        0
        0
      • mohi3x گفت:

        دوست عزیز فهمیدی ک شنیدن کی بود مانند دیدن
        حالا منم میگم خوندن یه کلیت داستان کی بود تجربه ۲۰ و چند ساعته از یه داستان و دنیاش

        حالا از داستان ک بگذریم بازی گیم پلی داره
        مجموعه گرافیک و صداگذاری و طبیعی بودن هوش مصنوعی
        وقتی با گیم پلی بی نظیر ادغام میشه چنان حس واقع گرایانه ای به شما میده ک تو هیچ بازی دیگه ای نظیرش رو نمیبینید

        از برخی جهات با هیچ بازی دیگه ای در یه سطح نیست واقعا
        و تنها سطح از اون تجربه فقط در این یه قلم بازی هست ن هیچ جا دیگه

        حالا باز بعضیا میان میگن ردد فولانه بهمانه من خودم سه چهار بار رد دد رو بردم
        اون بازی هم از بعضی جهات برترین در دنیای گیمه

        ولی اون چیرایی ک لست توش برترین هست با فاصله خیلی خیلی خیلی خیلی زیادی نسبت ب بقییه بازی ها قرار میگیره همین خاصش کرده

        تجربش برا هر بنی بشری لازمه ب نظرم
        حالا اتفاقات داستانش کامل موافق نیستم اما ذره ای ابر شاهکار بودن در باقی جنبه ها شک ندارم

        0
        0
  • oculus rift گفت:

    The last of us part 2 به هیچ وجه برترین بازیه سال و نسل هشت نیست بلکه برترین بازیه تاریخه

    0
    0
    • sorena گفت:

      آقا سعید من یک عذرخواهی به شما بدهکارم و همین طور یک تشکر… من تازه از خواب بیداره شده بودم و ظاهرا کلمه ی رو به اشتباه خواندم.( شیفت شب هستم. این واقعا اذیت کننده اس) بهرحال از این که متوجه ای این مسئله شدین و کار درست رو انجام دادین ممنونم… باید بیشتر دقت کنم.

      ______

      دوست عزیز من برترین شما رو بدترین خواندم و حسابی از خجالتت درآمده بودم که خوشبختانه بخیر گذشت Grin

      0
      0
  • pc گفت:

    حداقل بجا چندبار رای دادن چند بار بخرینش اینطور آبروش نره Kiss

    0
    0
  • بهترین بازی های نسل از دید من :
    ویچر ۳
    رد رد ۲
    انچارتد ۴

    0
    0
  • گیمی که یکی از ضعیف ترین داستان ها و شخصیت های تاریخ رو داره و شدیدا بین اکثر گیمر ها منفور هست،بهترین بازی نسل میشه…
    این بازی داره نون اسم The last of us رو میخوره وگرنه بیشتر The last of them هست
    RIGGED_ELECTION#

    0
    0
  • vergil2max گفت:

    خوشحالم که یکی از بازیهای سونی بهترین نسل شد،حسی خوبی که نمیشه متاسفانه با همه شریک شد

    0
    0
  • Mikasa گفت:

    علی رغم اینکه کلا با این بازی مخالفم
    ولی باید به نتیجه ای که بر اساس رای گیری کاربرها انتخاب شده احترام گذاشت
    نمیشه یکی بگه چون با این بازی حال نمیکنم پس نباید رای میاورد یا فلان بازی باید رای میاورد
    امیدوارم چنین مساله ساده ای برای همه قابل درک باشه که ” همه قرار نیست با یه بازی حال کنن و چون شما با بازی حال نکردی دلیل نمیشه که بقیه حال نکنن”

    0
    0
    • Mr 47 گفت:

      داداش میکاسا من اصلا کامنت نمیزارم اینجا ولی خیلی وقته گیمفا رو دنبال میکنم و اکثر کاربراشم میشناسم الانم که درگیر کنکور ارشد شدم اصلا نمیرسم بیام گیمفا ولی خب این شاید دیگه آخرین شانس من برای اومدن به سایت و حداقل یه کامنت گذاشتن برای کاربری باشه که واقعا براش ارزش قائلم هر چند در خیلی مواقع نظراتمون متفاوته، همه اینارو گفتم که بگم به خاطر این رفتار خوبت و این فرهنگ بالای فکر کردنت و همچنین سواد عالیت تو این صنعت باعث شد که یه کامنت برات بزارم و ازت تشکر کنم. Rose
      اما من یه نظر کوچیک بدم راجب خود گیم هم و برم من به شدت برای آقای محمد حسین کریمی احترام قائلم مخصوصا که میازاکی فن هم هستن و احترامشون برای من دو چندان میشه ولی تو یک مورد باهاشون به شدت مخالفم اونم اینکه بازی لست چه شماره یکش چه شماره دومش اللخصوص شماره یکش که چه شما میکاسا جان چه آقای کریمی خیلی لذت نبردید و گیم پلیش خیلی جذبتون نکرد که کاملا قابل احترامه و به هر حال سلیقست و هر ادم با یه مدل گیم و گیم پلی ارتباط میگیره اما تو چی با ایشون مخالفم ؟ تو اینکه ایشون میفرمودند که لست چه شماره یکش چه شماره دومش بازییه که فقط توی روایت و استوری واقعا صنعتو پوش میکنن و به جلو میبرن و خیلی گیمه ، گیم پلی محور نیست. نظرشون هم قابل احترامه باز ولی من اینطور فکر نمیکنم و یکم راجب لست یک صحبت میکنم که برای شما هم چیزی اسپویل نشه از دوش میکاسا. هشدار اسپویل تلو یک

      خیلی از سکانسا داخل بازی اول به قول خود دارکمن عزیز اول قرار بوده یه کات سین بزرگ یا حداقل یه بخش مهمیش کات سین باشه ولی در نهایت خیلی از اون بخشا همشون با اینکه برای روایت سختر میشد با گیم پلی روایت شد چرا ؟ چون خود دراکمن توضیح میده که عنصر تعامل و گیم پلی خیلی مهمه و عاملیه که این صنعتو از سینما جدا میکنه به عنوان مثال سکانسی که جوئل باید الی رو از بیمارستان نجات بده و در بره قرار بوده یک کات سین طولانی باشه و یا مثلا سکانس های اولیه که تو نقش سارا هست میتونست یه کات سین طولانی بشه اما همگی با گیم پلی روایت میشن چرا این اتفاق میوفته چون دراکمن خودش گیمر بوده و کاملا شناخت داره از عنصر تعامل برای همین از این عنصر به بهترین نحو استفاده میکنه تا روایت گیمش رو پیش ببره همین باعث میشه خیلی از مخاطب ها با جوئل ارتباط به شدت عمیقی بگیرن چون تو حساس ترین سکانس ها بازی گره خورده با تعامل کارکتر نه کات سین و دیدن خالی، من معتقدم همونقدر که لازمه لست هست روایت رو با استفاده گیم پلی و هم روایت رو از طریق دیالوگ و کات سین داره و با ترکیب درست این دو به معجون خوشمزه ایی میرسه که برای خیلی از استدیو ها سخته ساختنش. برای روایت از گیم پلی فقط کافیه تلاش و تمرکزی که ناتی داگ تو جریان گیم پلی برای منتقل کردن احساس و درونیت کارکترا با انیمیشن سازی قویش بدون حتی منتقل شدن زره ایی دیالوگ یا کات سین به نمایش میزاره دقت کرد مثلا زمانی که الی از دست جوئل به خاطر اینکه سرش داد زد که سر جاش واینساد یا رفتار هاش تو روند بازی دقت کنید یا مثلا همون سکانس اخر که جوئل باید دکتر جلوییش رو میکشت و الی رو بر میداشت و میرفت رو تصور کنید که کلش کات سین بود و فقط نگاه میکردید در رفتن جوئل والی رو!
      این استفاده از عنصر گیم پلی در خدمت روایت چیزیه که اثر گیمای این سبکی تو صنعت گیم ندارنش و نمیتونن بالانس درش بیارن یا زیادی کات سین محورن یا زیادی گیم پلی محور البته من خودم روانی گیمای میازاکیم و از اونطرف معتقدم روایت کاملا مبتنی بر گیم پلی هم کار هر کسی نیست ولی حرفم چیز دیگریست

      اتمام اسپویل تلو یک
      در مجموع ببخشید طولانی شد و سرتون رو خوردم و میکاسا جان من به شما پیشنهاد میدم شما هم لست دو رو بازی کنید احتمالش بیشتره خوشتون بیاد تا بدتون چون کم ندیدم کسایی که زیاد با گیم پلی شماره ارتباط نگرفتن ولی دو رو خیلی بهتر دونستن تو این مورد امیدوارم تجربش کنی و لذت ببری و زندگی کنی Heart Yes

      0
      0
      • Ur didact گفت:

        اسپویل

        اون صحنه که جوئل الی رو برمیداشت و از بیمارستان میبرد بیرون واقعا میتونست یه کات سین باشه. چون اصلا گیم پلی نداشت. گیم پلی یعنی حداقل اندکی چالش یا کنترل ظریف. و اگر چالشی هم نداشته باشه به معنی انتخاب و تغییر paceه. بذار توضیخ بدم
        ببین شما بر فرض مثال داری دووم ایترنال میزنی. بعداز دو دقیقه نبرد سخت و نفس گیر باید pace عوض بشه و یه walking یا exploration section یا فرصتی برای شخصیت پردازی و ادای دیالوگا یا حتی world building داشته باشیم یا حداقل اگر دقیقا پشتتش مبارزه ای هم هست نباید به اون intensity یا شدت باشه. با دیزاین درست باید pace پلیر گرفته بشه حالا به هر بهانه ای حتی یه منظره قشنگ که بتونه پلیرو یکی دو دقیقه میخکوب کنه تا بتونه نفسی تازه کنه. Pace باید مثل یک موج سینوسی بالا و پایین داشته باشه. Highهای این pace بدون low ها معنا ندارن و برعکس. پس وقتی شما کنترل کرکتر رو در دست دارید اما حق انتخاب خاصی ندارید یا کنترل انچنان ظریف و جذابی رو ندارید مطمئن باشید به خاطر pacing بازی هست که همچنان کرکتر دست شماست و حتی علاوه بر pacing باید یه دلیل (حتی کوچکترین دلیل ممکن) وجود داشته باشه که کنترل کرکتر به شما داده شده وگرنه میتونست این pace رو با یه کات سین تر و تمیز و کار شده از شما بگیره ( که اینا به فلسفه دیزاین بازی برمیگرده)
        تو صحنه ای که جوئل الی رو از بیمارستان خارج میکنه هیچ دلیلی برای کنترل جوئل (اون هم به این بی هدفی) دیده نمیشه. چرا؟
        چون شما محکوم به خارج کردن الی هستید و انتخابی در کار نیست. ببین برادر دقت کن که من انتظار چند پایانه بودن و ازادی یک بازی جهان باز رو از بازی ندارم اما گیم پلی حتی در سینمایی ترین عناوین ممکن هم همونطور که بالا گفتم یا ذره ای ازادی به شما میده یا چالش برانگیزه یا ظرافتی داره یا میخواد pace رو از شما بگیره. بذار باز هم یکم توضیخ بدم
        منظورم از ظرافت چیه؟ خیلی سادست. پارکور یک بازی مثل ac black flag. شما یهو به خودت میای میبینی که ۱۰ دقیقست داری همینجوری پارکور میکنی تو شهر. چرا؟؟؟؟ چون لذت بخشه. چرا لذت بخشه؟ چالش خاصی که نداره. شما در نهایت دکمه هارو بگیر ۹۰درصد مواقع ادوارد کار درستو انجام میده پس چرا؟ چون ظرافت داره. چون عمق داره و در عین اینکه خیلی سادست میشه بهش مسلط شد (دقیقا web swinging تو اسپایدر من اینزامنیاک هم به همین صورته)‌ شما بعد ۱۰ ساعت بازی میبینی چه قدر بهتر شدی و اون وعده اساسین بودن و روان و استایلیش پارکور کردن که بازی به شما میده رو تونستی برای خودت محقق کنی و واقعا احساس میکنی که یه اساسین هستی! لپ مطلب اینه حس خفن بودن داری و وقتی که صرف پارکور گذاشتی جواب داده و استاد شدی توش
        این از ظرافت
        منظورم از ازادی چیه؟ همین تلو ۱ رو مثال میزنم. وقتی با fireflyها تو بیمارستان درگیر میشین چرا به فرم کات سین نیست؟ اینجا من از بازی دفاع میکنم و میگم چون میتونه به فرم گیم پلی در بیاد و چالش برانگیز، جذاب و خلاقانه باشه. رو درجات بالا هم چالش دارین (حالا شاید خیلی زیادم نباشه ولی از راه رفتن که چالش برانگیز تره) هم ازادی دارین. در نحوه approachتون برای شکست دادن دشمنا و انتخاب مدل کشتنشون و خب گان پلی تلو هم از نظر من نسبتا جذابه برای همین من لذت میبرم. این از این.
        اون سکانس خارج کردن الی از بیمارستان به معنای واقعی هیچی نداره. نه انتخابی. نه چالشی. نه ظرافتی. نه پیسینگ رو تغییر میده. نه فرصتیه برای شخصیت پردازی یا دیالوگ یا world building. هیچ نکته ای تو اون صحنه نیست. ببینید من نمیگم سکانس tension نداره. خیلی خوبم داره به خاطر شخصیت پردازی عالی جوئل و الی. شک در این موضوع نیست که تو اون لحظه شما با تمام وجود مثل جوئل میخواید که الی رو از اونجا خارج کنید ولی هیچ لزومی برای اینکه این سکانس به فرم گیم پلی در بیاد وجود نداره یعنی هیچ چیزی به تجربه شما از بازی با کنترل کردن جوئل در اون صحنه اضافه نمیشه. اگر اون صحنه کات سین بود هم همونقدر tension داشت. و اینم اضافه کنم ( این موضوع سلیقه ایه) ولی وقتی من همچنین gameplay sectionهای. Lameی میبینم واقعا احساس میکنم دارم وقتمو تلف میکنم برای همین شدیدا ترجیح میدم صحنه ای که گیم پلی توش اصلا و ابدا کمک نمیکنه و شاید حتی بتونه از فرم سینمایی کمک بیشتری بگیره بره سمت فرم سینمایب تر و کات سین و الکی سعی نکنه با دادن کنترل به من احساس تو خالی اضافی به من تزریق کنه.
        این چیزا دقیقا مثل صحنه های qte تو اکثر بازیا میمونه. من فقط دو سری بازی رو در خاطر دارم که ازین مکانیک درست استفاده کردن. یکی سه گانه gow و دیگری re4 بخش مبارزه با کراوزر که کامل به دکمه زنی تبدیل شده بود رو اینقدر تونسته بودن خوب در بیارن (واقعا استاد میکامی نابغست)
        ولی مثلا شما re3 remake رو در نظر بگیر. یک صحنه qte ازش مثال میزنیم. دوستان حواستون به اسپویل باشه:
        اونجا که نمسیس میفته دنبال جیل و جیل به هلی‌کوپتر میرسه و ماشین استارت نمیزنه و باید تند تند دکمه بزنیم تا جیل جان استارت بزنه و ماشین روشن شه. اصلا مشکل من با قابل پیشبینی بودن صحنه نیست چون همه میدونیم جیل نجات پیدا می‌کنه همونطور توی die hard 1 کاملا واضحه که مک لین بمیر نیست! ( اصلا اسم فیلم خودش داد میزنه!!!) ولی در نهایت این فیلم برای خیلیا یه کلاسیک واقعیه.
        مشکل از قابل پیشبینی بودن صحنه نیست. مشکل از این روش مصنوعی و‌ lame بازیه که میخواد هیجان و tension الکی تزریق کنه و در نهایت بد میخوره تو ذوق امثال من‌ چون داره زور الکی میزنه و برای من همیشه اینا نتیجه عکس میده.
        و در نهایت من با بخش کنترل سارا هیچ مشکلی نداشتم چون هم بازی فضا سازی میکنه (با اون همه جزییات و رفرنس هایی که تو اتاق سارا هست) هم میتونید از شیوع ویروس و خطر تو روزنامه مطلع بشین تو برای من touch خوبی بود

        0
        0
        • Ur didact گفت:

          اسپویل

          اینم اضافه کنم صحنه دکتر هم حتما باید به فرم گیم پلی میبود و این انتخاب درستی بود به نظرم
          چون پلیر به خاطر روایت و شخصیت پردازی عالی بازی دقیقا تصمیم جوئلو میگیره و به احتمال بالا هر سه دکتر رو میکشه (با اینکه میشه دوتاشونو هم نکشت). وقتی در نقش جوئل هر کسی که حتی پتانسیل اسیب رسوندن به الی رو داره مجازات میکنید و دقیقا همون تصمیم جوئل رو میگیرید نشون میده بازی تو شخصیت پردازی و ایجاد حس همذات پنداری پلیر با جوئل چه قدر موفق عمل کرده و از طرفی وقتی میبینید که خودتون هم به هر قیمتی شده میخواید از الی محافظت کنید و اون لحظه که الی رو روی تخت اماده برای جراحی میبینید پر از خشم میشین، دقیقا مثل جوئل اون خشم رو حداقل روی دکتر اول بیچاره (بابای ابی) خالی میکنید!
          بعدا اگه بهش فکر کنید میبینید واقعا این بازی با شما چه کرد و باهاتون کاری کرد که تصمیمایی گرفتنشون در حالت عادی خیلی سخت باشه رو شما چه اسون بگیرین. و بعدا هم بشینید و کاملا از تصمیمتون دفاع کنید! همونطور که بحث اینکه ایا جوئل کار درست رو کرد یا نه همچنان پابرجاست.
          من تنها مشکلم اون سکانسیه که جوئل الی رو برمیداره تا اسانسور میبره که به فرم گیم پلی درومده که البته اونم چند ثانیه بیشتر نیست ولی برای بازی مثل تلو ۱ که اینقدر در زمینه داستانی و بالانس صحیح روایت از طریق گیم پلی، انیمیشن و موشن کپچر و کاتسین بینقص عمل کرده یه خورده تو ذوقم خورد وگرنه تو هر بازی دیگه ای بود حتی مهم هم نبود
          یهو به خودم اومدم دیدم قد یه طومار دارم توضیح میدم که چرا اون سکانس دقیقا مثل بقیه سکانسا بی نقص نیست وگرنه با اکثر کامنتتون کاملا موافقم.
          تلو ۱ یه بازی خاصه‌‌. از نظر من تقریبا هیچ بازی دیگه نمیتونه با این فرمول موفق بشه. لزوم موفق شدن همچین فرمولی شخصیت پردازی تمام کمال شخصیت اصلی و یه جورایی نقش مکمل (الی)ه که به نظر من فقط و فقط تلو ۱ تونسته از پسش بربیاد

          0
          0
        • حتی اگر است یک رو بازی نکردید این کامنت رو بخونید
          محشر بود آقا
          یکی از بهترین کامنت هایی بود که من خوندم
          دقیقا قضیه ی pace رو درست گفتید
          چرا من از سیاتل دی تو خوشم نمیومد؟
          چون pace بازی درست نبود
          هی جنگ و جنگ و جنگ
          بدون هیچ وقت استراحتی
          یا به درستی به پارکور کلا تو سری اساسین اشاره کردی
          با اینکه مثلا تو ac unity عملا به گرفتن دوتا دکمه خودش پارکور می‌کنه ولی کمتر کسی می‌تونه جلوی خودشو بگیره و جذبش نشه
          به شخصه عاشق یکی از مرحله های black flag بودم چون فقط پارکور بود⁦Neutral
          یعنی بعد کلی کشتی رانی و مخفی کاری یه قسمت کامل پارکور بود
          یا مثلاً تو gta
          اکثر مرحله ها اینطوریه
          که بری یه جا یه کاری بکنی و برگردی
          هیچوقت به دلیلش فکر کردید؟
          یکم بهش فکر کنید حتما میفهمید
          یا مثلاً تو گاد
          هیچوقت اکشن پشت اکشن نبوده
          تو گاد یک بعد هر اکشن یه معما یا پلتفورمر وجود داشته تا ریتم بازی گرفته بشه
          یکم کامنتم پرش زیاد داشت و از هر دری سخنی بود⁦Grin

          0
          0
        • Ozhan گفت:

          عزیزجان با تمام احترامی که برات قائلم ولی کامنتت فاقد اعتباره
          از کجاش میخوای برات بگم با دلیل تا بدونی اون سکانس هم اکشن داشت هم در راستای پیسینگ بازی بود هم بخاطر روایت لازم بود که گیمر واقعا حس یکی شدن جوئل و الی رو حس کنه همونطور که زاویه دوربین عالی اون صحنه نشون میده ما اصلا نمیدونیم کنترلمون رو الی یا جوئل پس این حس جفتشون رو بهمون میرسونه که اینا یکی شدن و ازین به بعد رابطشون خیلی مهم تر شده
          هم چالش داشت که باید موانع سر راهت رو برمیداشتی چه اون ادم هایی که باید میکشتی که اینکه حواست به بازی باشه که یکی درنیاد بکشتت
          کاش دست رو هرچی میذاشتی به عنوان کم نقص بودن ولی دست رو این سکانس نمیذاشتی که من از خیلیا شنیدم و دیدم که میگن تاثیرگذارترین قسمت بازی بوده براشون
          بازم امیدوارم ناراحت نشی از مخالفتم Rose

          0
          0
          • Ur didact گفت:

            داش اوژان من فهمیدم کامنتم یه ذره بد رسوند منظورو
            من فقط صحنه های حمل کردن رو باهاشون مشکل داشتم.
            ۱.اونجا که جوئل الی رو برمیداره و تا در خروجی میبره
            ۲. اونجا که سارا رو بر میداره میبره(اوایل بازی)
            من با کل سکشن بیمارستان مشکلی نداشتم و اتفاقا مدافعش هم هستم
            نه برادر من عاشق بحث و مخالفتم
            اصلا بحث میکنم که مخالفم پیدا بشه
            مخالفت میکنم که با مخالفتم مخالفت کنن. یکی از علاقه های زندگیمه حالا چه بهتر که موضوعش هم گیم باشه

            0
            0
  • عکس تیتر بی نهایت زیباست In Love
    کاش یه نسخه نسل نهمی از بازی عرضه کنن و همین عکس تیتر رو برای کاور بازی انتخاب کنن

    0
    0
  • A.k_Rock گفت:

    واقعا حقش بود . باید با این قضیه کنار اومد که داستان خوب همیشه یه داستان مورد علاقه که توش همه چی به خوبی و خوشی تموم شه نیست .من خودم به شدت دوست داشتم داستان یه جور دیگه باشه و این اتفاق های تلخ بازی نیافته. کی دوس نداره همه چی به خوبی تموم شه ؟ ولی این تلخ بودن داستان باعث نمیشه بگم داستان بازی بد بود . در نظر من بعد از۱ Last of us part بازی Last of us part 2 بهترین بازی صنعت گیم تا به امروزه .

    0
    0
  • Amir hossein گفت:

    سلام فکر کنم اولین نظری است که در وب‌سایت خوب گیمفا می دهم خوشحالم که بازی که حق اش بود برنده شد

    0
    0
  • sep 111 گفت:

    این بازی احساسات و رفتار های انسانی رو به بهترین شکل خودش نشون داد. لزوما انسانا ت هر موقعیتی بهترین تصمیم رو نمیگیرن، اشتباهای خودشونو دارن و علایق خودشون رو… اینه که بازی رو بسیار جذاب میکنه Smile

    0
    0
  • Grandwarden گفت:

    جا داره باز هم تبریک بگم به دوستان تلو فنی که در راه عرضه شدن بازی محبوبشون با مسائلی رو به رو شدن.اولیش تاخیر بازی از فوریه به می بود که حسابی طرفدارا رو ناراحت کرد.خود من به شخصه خیلی اذیت شدم سر این قضیه.بعدش هم که اون اسپویلر ها ۰ دادن ها و داستان هایی که دیگه همگی واقف هستید.شدیدا خوشحالم که حق این بازی خورده نشد و اعتماد سونی به دراکمن حسابی چه از لحاظ فروش چه از لحاظ پذیرفته شدن هنری و فنی جواب داد.
    در آخر هم مایلم‌ جایزه مصمم ترین هیتر قرن رو تبدیل کنم به دوست عزیزمون detroit که یک کلام روی ادعای خودش ایستاده و هیچ چیزی جلودارش نیست.خلاصه که دوستان در جریان باشید توی تمامی کامیونیتی های گیمینگی که بازی بازی های حرفه ای درش عضو هستن به این بازی لقب زباله رو نسبت میدن و همه ما در اشتباه هستیم.

    0
    0
  • قطع به یقین جنگ احمقانه کنسولی باعث شد God of war نگیره
    چون فرسنگها از هر دو بهتر بود
    عنوانی گیمپلی خلاقانه aaa با گرافیک و داستان حماسی ارتی بی نظیر موسیقی شاهکار

    0
    0
  • Hamid گفت:

    سلام حیف شد دیر رسیدم ولی دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن هستش.
    خلاصه دوستان اول تبریک میگم به همه لست و سونی فن ها.
    به نظرم شاید لست ۲ بهترین بازی سال ۲۰۲۰ بود ولی به هیچ وجه بهترین بازیه نسل نبود و ویچر ۳ واقعا شایسته این جایگاه هستش و بعدش rdr 2 بدون شک و بهتون قول میدم اگه نظر سنجی جهانی صورت بگیره محاله که یکی از این دوتا بازی که گفتم انتخاب نشن در کل سایت گیمفا با همه جا متفاوت هستش.
    اخر سر میخوام بگم دوستان واقعا مقایسه بین لست و رد دد و ویچر و نمیدونم داستان اینها و گرافیک کاملا بی معنی هستش. مثلا یارو اومده گفته داستان رد دد مایکا اینطور ارتور اونطور و گدا مدا و پول و … میگه خیلی مسخره بود نظرش Neutral و منم میتونم در مورد لست ۲ اینو بگم در ادامه اسپویل لست ۲
    (دقت کنید دقیقا با لحن همون کاربر میخوام بگمش و اصلا و ابدا نظر من این نیستش و قصد ترول یا هیچ چیز دیگه ای رو ندارم پس منظور اشتباه نگیرید) مثلا یارو میاد میزنه جول رو میکشه و بعد میگه باباجونمو تو کشتی یه داستان بسیار کلیشه ای و بعدش الی میره ابی رو بکشه ولی منصرف میشه چرا چون کاملا اتفاقی کاملا اتفاقی میبینه که عه این زنه ارنولد هم شبیه جول هستش و داره از یه نفر دیگه محافظت میکنه دقیقا عین جول و الی خب الان نظرت چیه Neutral در شاهکار بودن این بازی شکی نیست ولی این دلیل نمیشه یه فن بوی مثل بعضیا رد دد رو اونم داستانش رو مسخره کنن جالبه کلی هم لایک گرفته.

    0
    0
  • mmdiano گفت:

    وقتی مثل گاد او وار نماد سونی شدید بیاید با هم بحث کنیم

    0
    0