تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا
تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا
تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا
تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا

قرارداد انحصاری شدن جنگ ستارگان توسط لوکاس فیلم گیمز تا سال ۲۰۲۳ تغییر نخواهد کرد

محمدمهدی روح‌الامینی
۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
star wars جنگ ستارگان

به نظر می‌رسد که شرکت الکترونیک آرتز (EA) حق انحصار فرنچایز به شدت محبوب و پرطرفدار جنگ ستارگان (Star Wars) را از دست داده است و این وضعیت تا سال ۲۰۲۳ تغییر نخواهد کرد.

بر طبق اسناد منابع معتبر، قرارداد بین شرکت‌های الکترونیک آرتز و لوکاس فیلم گیمز (LucasFilm Games) تا سال ۲۰۲۳ پابرجاست و تا آن زمان هیچ تغییری نخواهد کرد.

این هفته شاهد معرفی دو بازی جدید از سری بازی‌های جنگ ستارگان (Star Wars) توسط لوکاس فیلم گیمز بودیم. طبق اعلامیه‌ی رسمی این شرکت، یکی از بازی‌های در دست توسعه یک عنوان کاملاً جدید از فرنچایز جنگ ستارگان خواهد بود که توسط استودیوی یوبسافت مسیو (Ubisoft Massive)، تیمی که توسعه‌ی عنوان به شدت محبوب The Division را نیز بر عهده داشت، ساخته خواهد شد.

حال ممکن است که از خود سوال کنید که چرا با وجود شرکت الکترونیک آرتز و استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن، لوکاس فیلم گیمز توسعه‌ی بازی جدید جنگ ستارگان را به یوبیسافت سپرده است؟

خب اینطور که به نظر می‌آید دیزنی (Disney) و لوکس فیلم گیمز از کار الکترونیک آرتز در طی چند سال گذشته راضی نبوده‌اند و به همین دلیل پای یوبسافت به میان کشیده شده تا عهده دار توسعه‌ی این عنوان جدید از سری بازی‌های جنگ ستارگان باشد.

طی هشت سالی که الکترونیک آرتز حق انحصاری نشر عناوین مرتبط با سری جنگ ستارگان را بر عهده داشت، تنها چهار بازی جنگ ستارگان از این شرکت منتشر شد که شامل بازی‌های Star Wars: Jedi Fallen Order، دو بازی از سری Star Wars Battlefronts و همچنین Star Wars: Squadrons می‌شود. لازم به ذکر است که این شرکت حداقل سه بازی از این سری را با اسم رمزهایRagtag ، Orca و Viking لغو کرده است.

طبق گفته های جیسون شرایر (Jason Schreier)، که از منابع معتبر بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود، الکترونیک آرتز در زمینه‌ی از دست دادن حق انحصاری نشر آثار مرتبط با جهان جنگ ستارگان متضرر شده است و همچنین در آن هشت سالی که این امتیاز را در دست داشت، نتوانسته تا به خوبی از آن استفاده نماید. حال به نظر می‌رسد که بین شرکت‌های بزرگ بر سر بدست آوردن حق نشر این فرنچایز رقابتی بزرگ شکل گرفته است و همه به نوعی به دنبال تصاحب این امتیاز می‌باشند.

جیسون شرایر با انتشار توییتی گفت:

با متشر شدن اخباری مبنی بر اینکه استودیوی یوبسافت مسیو در حال ساخت یک بازی جنگ ستارگان است، می‌توان به صورت رسمی گفت که قرارداد انحصاری الکترونیک آرتز با لوکاس فیلم گیمز تا سال ۲۰۲۳ تغییر نخواهد کرد.

با این همه به نظر می‌رسد که این بازی در دست توسعه توسط استودیوی یوبیسافت مسیو، به این زودی‌ها منتشر نخواهد شد و احتمالا تا سال ۲۰۲۳ باید منتظر بمانیم. علاوه بر این، لوکاس فیلم گیمز اعلام کرده است که عناوین و پروژه‌های بسیار بیشتری از جنگ ستارگان در دست برنامه ریزی قرار دارند و احتمالا به زودی خبرهایی در این زمینه منتشر شود.

در مجموع باید بگوییم که این قطعا خبر خوبی برای طرفداران این مجموعه می‌باشد زیرا که الکترونیک آرتز واقعاً از پتانسیل سری جنگ ستارگان به خوبی استفاده نکرد. درست است که Star Wars Jedi: Fallen Order منتشر شد و توانست تا عنوانی عالی و سرگرم کننده باشد، اما نمی‌توان منکر آن شد که الکترونیک آرتز از پتانسیل این مجموعه استفاده‌ی کافی نکرد و تا حدودی کم کاری به خرج داد.

در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را به قلم آریا مقدم از اینجا مطالعه نمایید.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظرتان می‌توانیم شاهد عنوانی فوق‌العاده از جنگ ستارگان باشیم؟ با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا
تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا
تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا
تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا
تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farshadx گفت:

    “”قرارداد انحصاری جنگ ستارگان الکترونیک آرتز تا سال ۲۰۲۳ تغییر نخواهد کرد””
    این چیه تیتر زدین؟! تغییر نخواهد کرد؟!
    مگه امتیازش رو از دست نداد؟! پس دیگه چی تغییر نمیکنه؟!
    من متوجه نشدم

  • Alireza-spv گفت:

    خداوند EA رو از زمین محو کنه که با انحصاری کردناش و لایسنس بازیاش کاری کرده حتی لذت یه فوتبال هم نمیتونیم داشته باشیم
    حالا نوبت جنگ ستارگانه

  • NEON گفت:

    بابا EA ج.ا.ن م‌.ا.د.ر‌.ت فقط با ریسپاون بازی خوب نده این همه استدیو داری ازشون درست استفاده کن یه بازی خوب بده اقا یه نمونه بارز بگیم NFS ببینید NFS ریسینگ آرکید عالی هست مخصوصا نسخه هایی که در نسل ششم و نسل هفتم هم دیدیم ولی نسل هشت استدیو گوست خاطرات مارو با خاک یکسان کرد حیفه این کمپانی بزرگ توسط آدم های نالایق اداره بشه
    گیمفا تایید لطفا :rose:

  • S..M گفت:

    آره دیگه استار وارز یوبی بعد از ۲۰۲۳ میاد احتمالا

    • ghost.007 گفت:

      خب این یعنی ممکنه دیگه ادامه ای برای jedi fallen order نداشته باشیم. 😐 😐 حیفه انصافا 😐 حداقل بعد از ۲۰۲۳ بصورت انحصاری به شرکت خاصی نده بنظرم یعنی هم ea بسازه هم یوبیسافت از حق نگذریم jedi fallen order عنوان خوبی بود و بنظرم باید ادامه پیدا کنه حتی سری SW:BF هم اونقد بد نبودن کار به مشکلاتی که برای نسخه دوم اومد ندارم ولی درکل عناوین قابل قبول و خوبی بودن و فقط بنظرم یک استدیو باتجربه مثل دایس میتونست از عهده ساخت عنوان مولتی پلیر BF دربیاد ساخت عنوانی با اون مقیاس و بزرگی کار هر شرکتی نیست

    • Star1 گفت:

      تو متن نوشته:
      بازی یوبی‌سافت از مجموعه‌ی Star Wars تا سال ۲۰۲۳ منتشر نخواهد شد.
      من همینو چند روز قبل تو پست معرفی بازی گفتم و نیم میلیون منفی خوردم 😐

      • ghost.007 گفت:

        :laugh: :laugh: :laugh: یک نکته ای رو درمورد گیمفا بهت بگم اونم اینه که هیچ منطقی پشت منفی و مثبت دادنا نیست :laugh: :laugh: جدی میگم اصن این موارد رو بیخیال شو :-)) بعضی وقتا تو روز بیای بگی روزه بقیه دلشون نخواد باور نمیکنن میگن نه شبه :laugh: این تجربه ایه که تو این سایت گرفتم پس گفتم به شما هم بگم در جریان باشی

  • wildhunt گفت:

    فکر میکنم ساختن یک بازی شاهکار بر اساس جنگ ستارگان کار چالش برانگیزی باشه که امیدوارم یوبی از پسش بر بیاد.
    ولی خب خداییش Star Wars Jedi: Fallen Order خیلی خوب بود :yes:

  • Sackboy گفت:

    آقا یه جوری نوشتین که خیلی مبهمه!!
    اول نوشتین EA حق امتیازو از دست داده، بعدش یه «ولی» جا انداختین، به جاش نوشتین «و این وضعیت تا سال ۲۰۲۳ تغییر نخواهد کرد.»، باید باشه «ولی این وضعیت…»
    اینجوری که نوشتین من اول فکر کردم از الان تا سال ۲۰۲۳ امتیازو نداره!
    بعدشم مگه بعد از ۲۰۲۳ حق امتیاز دست یوبیسافت نیفتاده که داره بازیشو می‌سازه؟!!
    پس چرا نوشتین «بین شرکت‌های بزرگ بر سر بدست آوردن حق نشر این فرنچایز رقابتی بزرگ شکل گرفته است»؟!!

    بعدشم همممه ی اینا به کنار، وضعیت و عملکرد EA و یوبیسافت از خیلی جهات انقدر به هم شبیهه که فکر نمی‌کنم اگر لایسنس رو از EA بگیرن و به یوبی بدن خیلی هم جای خوشحالی داشته باشه. نه این که کارشون بده، ولی همچین برتری خاصی هم ندارد!
    باز حداقل EA بعد این ۸ سال بالاخره یه fallen order خوب از توشون در اومد، می‌تونستیم امیدوار باشیم همونو ادامه بدن!
    حالا تا ببینیم یوبی چه می‌کنه باهاش…

    • ببین فرقش اینجاست
      دست ea خوب شدن بازی ده درصد بیشتر نیست
      با اون مسخره بازیای خودشون
      ولی یوبی همین امثال سه تا بازی با هایپ بالا داد
      یکیشون شد معمولی دوتاشون عالی
      که والهالا از نظر صد و خورده ای نفر تو سایت خودمون بازی سال باید میبود
      از اونور بازی دست سازنده ی دیویژنه که جفت نسخه ی دیویژن بازی های عالی ای بودن
      مخصوصا اگه کوآپ بازی کنی لذت تمام و کمال رو از بازی میبری

  • Black Knight گفت:

    Star Wars واقعا پتانسیل بالایی داره برا بازی سازی اونم در هر ژانری واقعا EA گند زد باهاش بهترینش هم همونی بود که ریسپاون ساخت یعنی Star Wars Jedi Fallen Order که فوق العاده بود امیدوارم دست Ubisoft بیافته تا ازش بازی های خفنی بسازه 😎 :chic: :inlove:

تمدید نشدن قرارداد انحصاری جنگ ستارگان تا سال 2023 - گیمفا