راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3

آرش بوالحسنی
۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
راهنمای خرید کامپیوتر

انتخاب قطعات مناسب و پیچیدگی اجزای کامپیوتر برای بعضی افراد، همیشه عده‌ی کثیری را از فضای رایانه‌های شخصی و سیستم‌های گیمینگ دور نگه داشته است. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات لازم را ارائه کرده و در خرید کامپیوتر گیمینگ به شما کمک کنیم. در این مقاله به مواردی مانند تقسیم بودجه‌ی مناسب، هماهنگی قطعات با هم و ثبت بهترین عملکرد در قبال هزینه توجه شده است.

تمرکز اصلی ما در این مقاله بازی Hitman 3 است. به همین دلیل دو سیستم پیشنهادی متفاوت برای تجربه‌ی این بازی ارائه شده‌اند. یکی از این دو سیستم بر اساس حداقل مشخصات مورد نیاز رسمی بازی و دیگری بر اساس سیستم پیشنهادی بوده است. البته می‌توانید از این دو سیستم به عنوان راهی برای شروع بازی بر روی رایانه‌های شخصی هم استفاده کرده و با استفاده از این راهنما سیستم گیمینگ خود را بسازید.

راهنمای خرید کامپیوتر برای hitman 3

پردازنده

خرید کامپیوتر

همان‌طور که می‌بینید پردازنده‌ی حداقل سیستم مورد نیاز، یک Core i5-2500K است. این پردازنده دارای ۴ هسته، ۴ رشته، فرکانس پایه‌ی ۳٫۳ گیگاهرتز و فرکانس حداکثری ۳٫۷ گیگاهرتز است. البته این پردازنده طبعا قدیمی است و ما در این مقاله قصد داریم تا همتای جدید آن را به شما پیشنهاد کنیم. پردازنده‌ی Ryzen 3 3100 از AMD، گزینه‌ی قدرتمندی برای ساخت یک رایانه‌ با بودجه‌ی محدود است.

این پردازنده که تنها ۱۰۰ دلار قیمت دارد، به شما ۴ هسته، ۸ رشته، فرکانس پایه‌ی ۳٫۶ گیگاهرتز و فرکانس حداکثری ۳٫۹ گیگاهرتز را می‌دهد. قابلیت Multi-Threading این پردازنده و معماری مدرن Zen 2، باعث برتری همه‌جانبه‌ی آن در مقایسه با Core i5-2500K می‌شود. هم‌چنین این پردازنده در سوکت AM4 قرار می‌گیرد و اگر مادربرد شما این سوکت را داراست، احتمالا با یک به‌روزرسانی BIOS می‌توانید بی‌خیال خرید مادربرد جدید شوید.

البته با پرداخت تنها ۲۰ دلار بیشتر، می‌تواند صاحب یک Ryzen 3 3300x شوید. ۳۳۰۰x نه تنها به خوبی پردازنده‌ی i7 4790 پیشنهادی است، بلکه در بسیاری از زمینه‌ها حریف i7 7700k هم می‌شود. i7 7700k تا چند سال پیش داغ‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌ی سیستم‌های گیمینگ بود و ۳۳۰۰x مشخصات مشابه‌ای با آن دارد. در این پردازنده‌ی ۱۲۰ دلاری شاهد ۴ هسته، ۸ رشته، فرکانس پایه‌ی ۳٫۸ گیگاهرتز و فرکانس حداکثری ۴٫۳ گیگاهرتز هستیم.

اگر به هر دلیلی به دنبال خرید یک سیستم گیمینگ یا حتی خلق محتوا هستید، ۳۳۰۰x گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای بودجه‌های محدود است. این پردازنده هم مانند تمام پردازنده‌های Ryzen بر روی سوکت‌های AM4 کار می‌کند. هم‌چنین اگر این پردازنده را با کارت گرافیک مناسبی جفت کنید، تا پایان نسل نهم قادر به اجرای بازی‌ها با نتایج رضایت‌بخش در وضوح تصویر ۱۰۸۰p خواهید بود.

کارت گرافیک

خرید کامپیوتر

در بازی Hitman 3 برای حداقل سیستم مورد نیاز، دو کارت گرافیک GTX 660 و Radeon HD 7870 در نظر گرفته شده‌اند. طبعا این دو کارت گرافیک بسیار قدیمی بوده و آن‌ها را برای سیستم امروزی پیشنهاد نمی‌کنیم. در عوض برای یک سیستم میان‌رده‌ی امروزی، می‌توانید از کارت گرافیک GTX 1650 Super استفاده کنید. ۱۶۵۰ معمولی چندان تحسین برانگیز نبود، اما مدل سوپر این کارت با تعویض حافظه‌ی GDDR5 با GDDR6، بهبودی ۳۰ الی ۴۰ درصدی داشت. GTX 1650 Super گزینه‌ی خوبی برای کسانی است که به دنبال نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر ۱۰۸۰p در بازی‌های AAA امروزی هستند. البته اگر در تنظیمات گرافیکی بازی زیاده‌روی نکنید.

اما برای سیستمی که یک درجه قوی‌تر از حداقل سیستم پیشنهادی ما است، دو کارت گرافیک GTX 1660 Super و RTX 2060 را پیشنهاد می‌کنیم. GTX 1660 Super اگرچه کمی ضعیف‌تر از ۱۶۶۰ Ti است، اما پول اضافه‌ای که در ازای ۱۶۶۰ Ti می‌پردازید، در حد تفاوت این دو کارت نیست. بزرگ‌ترین پیشرفت ۱۶۶۰ Super نسبت به ۱۶۶۰ معمولی، استفاده از حافظه‌ی GDDR6 به جای GDDR5 است.

هر دوی گرافیک‌های سری ۱۶ در کنار ۲۰۶۰ از معماری نسبتا جدید Turing استفاده می‌کنند. در صورت هزینه‌ی اضافه و خرید RTX 2060، می‌توانید تقریبا خود را تا پایان نسل بیمه کرده و از ویژگی‌های مدرنی مانند DLSS و Ray-Tracing لذت ببرید. RTX 2060 ارزان‌ترین کارت گرافیکی است که به کمک آن می‌توانید به دو ویژگی مذکور دست پیدا کنید. هم‌چنین این کارت در رندر ویدیو با وضوح تصویر ۴K هم توانمند است.

مادربورد و رم

یکی از مزایای استفاده از پردازنده‌های Ryzen، قیمت پایین مادربوردهای آن نسبت به کیفیت‌شان است. سری مادربوردهای ۵۰ در ازای ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، قیمت بسیار پایینی دارند. توصیه می‌شود اگر بودجه‌ی محدودی دارید، از مادبوردهای B450 یا B550 استفاده کنید. هر دوی این مادربوردها از سوت AM4 و پردازنده‌های سری ۳۰۰۰ و حتی ۵۰۰۰ Ryzen پشتیبانی می‌کنند. مزیت اصلی B550 نسبت به B450، پشتیبانی از نسل چهارم رابط PCIe است.

نکته‌ای که باید در خرید رم به آن توجه کنید، سرعت و CAS Latency است. پردازنده‌های Ryzen نسبت به Intel استفاده‌ی بسیار بهتری از رم با سرعت بالا می‌کنند و برای همین توصیه می‌شود که با رم با فرکانس ۳۰۰۰ یا ۳۲۰۰ مگاهرتز استفاده کنید. هر چه CAS Latency رم پایین‌تر باشد هم با رم سریع‌تری مواجه هستیم. با توجه به سیستم‌ای پیشنهادی رسمی Hitman 3، ما به ترتیب از یک و دو استیک رم ۸گیگابایتی در سیستم‌های خود استفاده می‌کنیم.

فضای ذخیره‌سازی

توصیه می‌شود که حتما از حافظه‌ی SSD از سیستم خود استفاده کنید. اگر توان استفاده از SSD به عنوان تنها حافظه‌ی سیستم را ندارید یا صرفا دوست ندارید تا پول زیادی را خرج این بخش از سیستم کنید، می‌توانید از یک SSD با حجم کم برای اجرای ویندوز و یک هارددیسک برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود استفاده کنید. نکته‌ای که در خرید SSD باید به آن توجه شود، رابط آن‌هاست. SSDهای Sata قیمت پایین‌تری دارند، اما سرعت انتقال آن‌ها هم بسیار پایین‌تر از یک SSD NVMe است.

کیس و پاور

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3

کیس سیستم موردی است که باید با توجه به سلیقه و بودجه‌ی شخصی خود انتخاب کنید. از آن جایی که ما به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستیم، در هر دو سیستم از کیس‌های گرین استفاده کردیم. در سیستم اول از کیس Z2+ Hero، یک کیس گیمینگ اقتصادی و در سیستم دوم از کیس Griffin G6، یک کیس نسبتا مرغوب، استفاده شده است. در انتخاب کیس علاوه بر ظاهر باید به مواردی مانند تهویه‌ی مناسب و تمهیدات سیم‌کشی توجه کنید.

برای پاور هم حتی در صورت استفاده از RTX 2060، به بیش از ۵۰۰ وات نیاز ندارید. البته موارد زیادی هستند که قیمت یک پاور را افزایش یا کاهش می‌دهند. مثلا پاورهایی با سیم‌کشی ماژولار، قیمت بسیار بیشتری نسبت به پاور‌های غیرماژولار یا حتی نیمه-ماژولار دارند. هم‌چنین در رده‌بندی بهینه‌ بودن پاورها، از برچسب‌های ۸۰+ استفاده می‌شود. بسته به کیفیت پاور، این ‌برچسب‌ها در سطوح Bronze، Silver، Gold و Platinum وجود دارند.

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3؛ حداقل سیستم مورد نیاز

قطعهنام برندمدل قطعهقیمت
پردازندهAMDRyzen 3 3100۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
مادربردAsus

PRIME B450M-A

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
کارت گرافیکZotacGeForce GTX 1650 Super 4GB۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
 

 

رم

G.SkillAEGIS 8GB DDR4-3200MHz۹۸۰ هزار تومان
SSDSamsung۸۶۰ EVO 250GB۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
HDDWestern DigitalBlue WD10EZEX Internal Hard Drive – 1TB۹۵۰ هزار تومان
پاورGreenGP530A-EUD۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
کیسGreenZ2+ Hero۲ میلیون تومان
قیمت کل۱۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان

راهنمای خرید کاممپیوتر برای بازی Hitman 3؛ سیستم پیشنهادی

قطعهنام برندمدل قطعهقیمت
پردازندهAMDRyzen 3 3300x۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
مادربردAsus

PRIME B550M-A

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
کارت گرافیکAsusDual GeForce GTX 1660 SUPER۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان
 

 

رم

G.SkillRIPJAWZ V 16GB (8*2) DDR4-3200MHz۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
SSDSamsung۹۷۰ EVO 250GB۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
HDDWestern DigitalBlue WD10EZEX Internal Hard Drive – 1TB۹۵۰ هزار تومان
پاورSilverStoneST50F-PB 500W BRONZE Full Modular۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
کیسGreenGriffin G6۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
قیمت کل۳۱ میلیون تومان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • F-d گفت:

    تا قبل گرونی کیس بستن و مخصوصا ارتقاع خیلی کیف میداد و ادم لذت میبرد-ولی متاسفانه الان قیمت ها جوری شده ک با دیدن قطعات حالم گرفته میشه.

    • A_H_E گفت:

      من موندم چرا گیمفا هروقت سیستم پیشنهادی میگه تو جمع قیمت اصلا قیمت خنک کننده پردازنده رو حساب نمیکنه
      اینا سیپیو ای نیست که با فن استوک پردازنده مثلا اینتل کار کنه … حداقل یه کولر مستر ۷۰۰ تومن و تا چند میلیون هم مارک ها دیگ هست که اونم بهتره حساب بشه
      .
      نکته دوم اینکه اس اس دی تو فریم تاثیر نداره فقط سرعت بیشتر میشه برای لودینگ و ویندوزکه حالا کسی که اقتصادی میبنده میتونه یکم صبور تر باشه بجاش ۱ میلیون صرفه جویی کنه
      .
      اما یک سوال هم داشتم این که کیس ۲ میلیونی با مثلا کیس ۵۰۰ تومنی چه فرقی داره ؟ … به شرطی که اون ۵۰۰ تومنی دیگ حداقل سه تا جای فن داشته باشه دیگ بعدش چه فرقی داره ؟ … چون گرافیک ۱۶۵۰ سوپر هم ۲ فنه هست و فکر نکنم اونقدری بزرگ باشه
      خب حالا فرقش چیه اون کیس ۵۰۰ تومنی با ۲ میلیون تومنی ؟

      • کولر استاک اینتل واقعا ضعیف هست، اما این دو سیستم رو با AMD بستیم که کولرهای استاک‌ش (خصوصا Wraith Spire و Prism اگه پردازنده‌های رده‌بالاشو بخرین) کاملا جوابگو هستند.

        • Mmad گفت:

          البته ضمن عرض اقای بوالحسنی عزیز که گفتن کولر استاک اینتل ضعیفه منم موافقم ولی به شخصه وقتی دیدم اونقدر دستم بسته اس که نمیتونم پول اضافه حتی برای مانیتور موس و یا کیبورد داشته باشم ترجیح دادم از همون کولر استاک اینتل استفاده کنم(core i5 9400f) و تا الان دمای سی پی یو از ۷۰ درجه بالاتر نرفته حتی زیر ۱۰۰ درصد لود حدود بعد از یه ربع بیست دقیقه و من راضی بودم
          و اینکه سو تفاهمی نشه من فقط این مورد رو برای دوستانی گفتم که کنجکاون بدونن خنک کننده استاک اینتل چجوری هستش و طبعا روی سی پی یو های قوی تر به خصوص اونایی که قابلیت اورکلاک دارن موضوع متفاوت هست

  • GTXAladar گفت:

    البته بجای پردازنده های ۳۱۰۰ و ۳۳۰۰ از نمونه های اینتلی i3 10100 و ۱۰۳۰۰ هم میشه استفاده کرد که در بخش گیم همون‌طور که گفته شده به لحاظ قدرت با ۷۷۰۰K پرچمدار نسل هفت برابری می‌کنه.۱۶ گیگ رم و کارت ۱۶۵۰ سوپر هم کاملا مناسب این سیستم هست و برای پاور هم بنظرم حداقل بهتره یک ۶۰۰ واتی استفاده بشه.

  • farshadx گفت:

    اقای بوالحسنی
    شما خودتون سیستم با cpu های amd دارین؟!
    من نداشتم و هر چی هم این سالها از cpu های amd تعریف شنیدم نظرم رو عوض نکرده
    اینقدر تو کارت گرافیکهاش ضعیف بود که دیدگاه من نسبت به amd هنوز تغییر انچنانی نکرده

    • سلام بله من خودم سیستم با ۳۴۰۰g داشتم. گرافیک رو نمیتونم نظری بدم چون گرافیک AMD نداشتم. اما پردازنده‌ها از چندین جهت عالی هستند: عملکرد نسبت به قیمت، کولرهای استاکی که دارن، مادربوردهاشون هم به نظرم حداقل تو رنج میان‌رده خیلی با کیفیت‌تره. همین‌طور پردازنده‌هاشون همه Unlocked هستند.

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3
راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی Hitman 3