پتنت الکترونیک آرتس بر روی تضمین کیفیت متمرکز است

22 دی 1399 - 10:43

پتنت اخیر ثبت شده در الکترونیک آرتس (Electronic Arts) جزئیات جدیدی را برای تیم‌های تضمین‌کننده‌ی کیفیت به منظور شناسایی و رفع اشکالات ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد این امر به تصحیح کلی روند توسعه‌ی بازی‌ها کمک می‌کند.

بدون شک بازی‌بازان با اشکالات و باگ‌ها در بازی‌های ویدئویی غریبه نیستند. برخی از این باگ‌ها می‌تواند خنده‌دار و یا بسیار ناامیدکننده باشد. سازندگان و ناشران بازی مانند الکترونیک آرتس، از تیم‌های کنترل کیفیت استفاده می‌کنند که تا جای ممکن بازی مورد نظر را با کمترین اشکالات و باگ‌ها عرضه نمایند. بر اساس پتنت جدید ثبت شده در ایالات متحده، به نظر می‌رسد الکترونیک آرتس به دنبال بهبود روند آزمایش تضمین کیفیت در بازی‌ها است.

تضمین کیفیت به بخش جدایی ناپذیر از روند توسعه‌ی بازی‌ها تبدیل شده است. افراد آزمایش‌کننده در تیم کنترل کیفیت باید به جزئیات، توانایی ضبط و یادداشت مشکلات در محیط‌ها توجه داشته باشند. از این تیم‌ها انتظار می‌رود که اشکالاتی را پیدا کنند که موجب کرش کردن بازی و موارد مشابه می‌شود. ایرادات کوچکی که در تجربه‌ی بازی تاثیر بدی نمی‌گذارند، در اولویت قرار ندارند.

مدل آزمایشی جدید الکترونیک آرتس مبتنی بر یادگیری ماشین است و بر اساس نتایج موارد قبلی، دائماً کارایی خود را بهبود می‌بخشد. از آن‌جایی که بازی‌ها پیچیده‌تر شده‌اند، موارد زیادی وجود دارد که تیم‌های کنترل کیفیت باید آن‌ها را آزمایش کنند. این تیم‌ها اغلب از سوی مدیران بخش کنترل کیفیت هدایت می‌شوند که به دلایل مختلف بر روی موارد آزمایشی خاص تمرکز می‌کنند. جنبه‌ی دیگر این سیستم پتنت این است که موارد آزمایشی در نهایت توسط مدیر بخش کنترل کیفیت ارائه می‌شود. سپس موارد ارائه شده توسط سیستم انتخابی را مقایسه می‌کنند تا ببینند آیا تفاوت قابل توجهی در میزان اشکالات گزارش شده وجود دارد و یا خیر.

از آن‌جا که بسیاری از توسعه‌دهندگان و ناشران روش‌های متفاوتی برای فرآیند تضمین کیفیت دارند، برخی از آن‌ها ممکن است در حل مسائل بیشتر از سایرین موثر باشند. برای تیم‌های تضمین کیفیت در الکترونیک آرتس، این پتنت جدید به ساده‌سازی روند کمک می‌کند. اگر اثبات شود که این مدل قبل از عرضه‌ی بازی در کشف مشکلات و نقاط ضعف نرم‌افزاری موثر است، مطمئناً طرفداران عناوین الکترونیک آرتس نتایج آن را مشاهده خواهند کرد.

تست کنترل کیفیت اغلب به عنوان روشی عالی برای صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود، اما بسیاری اعتقاد دارند که این حرفه به اندازه‌ی کافی مورد توجه و تمجید قرار نمی‌گیرد. با این حال نظر می‌رسد الکترونیک آرتس به دنبال ایجاد روش‌هایی تازه در بخش تضمین کیفیت است.

با پیچیده شدن اغلب بازی‌ها، تضمین و یا کنترل کیفیت بسیار ضروری‌تر از گذشته به نظر می‌‌رسد. تلاش الکترونیک آرتس برای ایجاد یک روند کارآمد‌تر در تضمین کیفیت قابل ستایش است که به نوبه‌ی خود به تولید بهتر بازی‌ها کمک می‌کند.

برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dada game گفت:

    خندم گرفت

  • Black Knight گفت:

    یعنی میشه EA برگرده به روال قبل و دوباره بازی های عالی بسازه و داستانی شدیدا برا Mass Effect جدیدش و Dragon Age جدیدش هایپم امیدوارم بترکونن

  • دوبار‌⁦:-D
    نخندون مارو حاجی