بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5

معرفی بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵

آرش بوالحسنی
۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5

برای لذت کامل از پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس، به یک تلویزیون ۴K با پشتیبانی از HDMI 2.1 نیاز دارید. در این مطلب قصد دارید تا نگاهی به ویژگی‌های این تلویزیون‌ها بیاندازیم. هم‌چنین بهترین تلویزیون‌ها برای کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت را معرفی می‌کنیم.

این هفته مراسم CES 2021 رخ خواد داد و احتمالا در آن مراسم شاهد معرفی تلویزیون‌های جدید و بسیار بهتری خواهیم بود، اما این تلویزیون‌ها احتمالا تا زمان زیادی به بازار عرضه نمی‌شوند. اگر همین حالا به یک تلویزیون توانا برای ایکس‌باکس سری ایکس یا پلی‌استیشن ۵ خود نیاز دارید، باید به یک سری ویژگی کلی توجه کنید. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، HDMI 2.1 است که به شما اجازه می‌دهد از نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز لذت ببرید. در حال حاضر بازی‌هایی مانند Call of Duty: Black Ops Cold War و Devil May Cry 5: Special Edition با این نرخ اجرا می‌شوند. در ادامه نگاهی به برخی از این ویژگی‌ها می‌اندازیم.

HDMI 2.1 چیست؟

اگر ترکیبی از وضوح تصویر ۴K، نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز و HDR را می‌خواهید، به یک تلویزیون با پورت HDMI 2.1 نیاز دارید. این پورت به تلویزیون اجازه می‌دهد تا از سرعت بالای کابل‌های HDMI 2.1 استفاده کند. HDMI 2.1 فناوری جدیدی بوده و در تلویزیون‌های کمی به چشم می‌خورد. تا کنون هیچ مانیتوری با پورت HDMI 2.1 هم عرضه نشده است. البته ایسوس چندین مانیتور با این ویژگی را معرفی کرده که به زودی روانه‌ی بازار می‌شوند. دو تا از مزایای HDMI 2.1 نرخ بازسازی بالا و حالت Auto Low Latency هستند. Auto Low Latency لگ ورودی را به حداقل می‌رساند.

آیا تلویزیون‌های ۴K با HDMI 2.0 هنوز هم خوب هستند؟

ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ بر روی تلویزیون‌هایی با HDMI 2.0 هم عالی خواهند بود. البته که با وضوح تصویر ۴K و HDR، تنها قادر خواهید بود تا از نرخ فریم ۶۰ استفاده کنید، اما تعداد عناوینی که بر روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند بسیار کم هستند. همان‌طور که گفته شد Call of Duty: Black Ops Cold War و Devil May Cry 5: Special Edition دو تا از این بازی‌ها هستند. هم‌چنین Gears 5، Ori and the Will of the Wisps و Rainbow Six Siege هم در این دسته قرار می‌گیرند.

۸K چطور؟

پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس هر دو ادعا کرده که از وضوح تصویر ۸K پشتیبانی می‌کنند. HDMI 2.1 به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ۸K را با نرخ بازسازی ۶۰ هرتز انتقال دهید. البته در حال حاضر هیچ عنوانی بر روی این دو کنسول با وضوح تصویر ۸K واقعی اجرا نمی‌شود. اگر این اتفاق روزی هم رخ دهد، بعید است که شاهد نرخ فریمی بالاتر از ۶۰ باشیم. تلویزیون‌های ۸K در حال حاضر به فروش می‌روند، اما بسیار گران هستند. حتی اگر پول کافی برای خرید آن‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم که یک تلویزیون ۴K/120 بخرید و باقی پول خود را صرف خود کنسول و بازی‌ها کنید.

معرفی بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵

LG CX OLED 4K TV

قیمت: $۱,۴۹۶٫۹۹

بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5

سری تلویزیون‌های  CX OLED با وضوح تصویر ۴K ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مانند G-Sync، حالت مخصوص بازی، نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از FreeSync و HDMI 2.1 را ارائه می‌دهند. با بهره‌برداری از پنل OLED، این تلویزیون‌ها رنگ‌های بسیار دقیق و زنده‌ای را نمایش داده و طیف مشکی آن‌ها برای تجربه‌ی بازی‌های فوق‌العاده است. خصوصا وقتی آن را با محتوای HDR که توسط پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس ارائه می‌شود ترکیب کنید. این تلویزیون در اندازه‌های ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ به فروش می‌رسد.

LG BX OLED 4K TV

قیمت: $۱,۳۹۶٫۹۹

سری LG BX شباهت زیادی به CX دارد، اما فاقد پورت HDMI 2.1 است. هم‌چنین روشنایی این تلویزیون کم‌تر است. البته این مورد مانع ارائه‌ی تصاویر بسیار زیبا توسط این تلویزیون نمی‌شود. اگر به دنبال یک تلویزیون با پنل OLED هستید، اما می‌خواهید کمی کم‌تر خرج کنید، تلویزیون LG BX گزینه‌ی بسیار خوبی است. این تلویزیون در اندازه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچ به فروش می‌رسد.

LG NanoCell 85 4K TV

قیمت: $۵۹۹٫۹۹

بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5

تلویزیون‌های LG NanoCell بهترین تلویزیون‌های بودجه‌محور با پورت HDMI 2.1 هستند. سری ۸۵ این تلویزیون‌ها دارای ۴ پورت HDMI هستند که دو تای آن‌ها ۲٫۱ است. این تلویزیون از وضوح تصویر ۴K و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس فوق‌العاده است. سری ۸۵ در مجموع بسیار ارزان‌تر از دو پیشنهاد قبلی است. این تلویزیون در اندازه‌های ۴۹، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ به فروش می‌رسد.

Samsung Q80T 4K TV

قیمت: $۱,۶۹۷٫۹۹

بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5

تلویزیون‌های QLED پلی بین پنل‌های OLED هستند و به تعادل خوبی بین کیفیت رنگ‌های روشن و تاریک می‌رسند. سامسونگ در حال حاضر سری Q90 را به عنوان پرچم‌دار ارائه می‌کند، اما Q80T بسیار ارزان‌تر بوده و عملکرد مشابه‌ای دارد. Q80T هم تمام ویژگی‌های مورد نیاز پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس را داراست. این تلویزیون مجهز به وضوح تصویر ۴K، نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز و G-Sync است. Q80T در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ به فروش می‌رسد.

Samsung Q70T 4K TV

قیمت: $۸۹۷٫۹۹

سری Q70T طبعا کمی ضعیف‌تر از Q80T است، اما تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس را دارد. این تلویزیون دارای ۴ پورت HDMI بوده که تنها یکی از آن‌ها ۲٫۱ است. این تلویزیون قادر به ارائه‌ی تصویر ۴K با نرخ فریم ۱۲۰ است. هم‌چنین روشنایی Q70T نسبت به Q80T کم‌تر است، اما با توجه به قیمت پایین‌تر آن، قطعا از این تلویزیون راضی خواهید بود. Q70T در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۲ اینچ به فروش می‌رسد.

Sony X900H 4K TV

قیمت: $۱,۳۹۸٫۰۰

بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5

تلویزیون‌های X900H گزینه‌‌ی میان‌رده‌ی بسیار خوبی برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس هستند. این سری نسبت به Q80T ارزان‌تر بوده و اگرچه در حال حاضر از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی‌کند، سونی قول اضافه شدن آن به واسطه‌ی یک به‌روزرسان سخت‌افزاری را داده است. به این واسطه قادر خواهید بود تا از وضوح تصویر ۴K و نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز لذت ببرید. تا آن زمان هم یک تلویزیون ۴K/60 عالی خواهید داشت که برای اکثر عناوین ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ کافی است. این تلویزیون در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ به فروش می‌رسد.

 

منم یکی مثل خودت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5
بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • کسی که بتونه پلی استیشن فایو با تلویزیون سونی تهیه کنه خیلی گنگش بالاست

    منم یکی مثل خودت
    • REZA_OX گفت:

      الان بهترین کیفیت تصویر رو می توانید از تلویزیون های Sony بگیرید واقعا کیفیتش الی چون خودم دیدم خیلی ها رو هم میشناسم که این رو قبول دارن و حتی می توانید خودتون برسی کنید. اما بزرگ تر مشکل این تلویزیون این است که گاز آن را خراب می کند پس اگر در جایی زندگی می کند که گاز هست اصلا این تلویزیون را نخرید چون در کمتر یک سال خراب می شود.

    • calvin77 گفت:

      با تشکر از اقای بوالحسنی
      در کل مدل های انتخاب شده . مدل های ضعیفی بودن …
      به غیر از lg cx که به عنوان یه ماشین گیمینگ ازش یاد میشه
      به عنوان یک پروفشنال کالیبرتر هر کی هر سوالی در رابطه با تی وی ها داشت ازم بپرسه . بخونم حتما جواب میدم
      فقط تنها چیزی که می تونم به کسایی که بودجه خوبی دارم بگم اینه که مدل های ۲۰۲۰ رو کلا یه خط قرمز دورش بکشید و نخرید . صبر کنید برای مدل های ۲۰۲۱
      در کل هیچ ال ای دی هم از ال جی نخرید چون واقعا بی کیفیت هستند.
      پس سوال تخصصی داشتید پیام بدید .
      پ ن: این چند روز کلا درگیر CES 2021 بودم . عجب مدل هایی معرفی شدن 😀 😀
      هر کی راجب CES 2021 سوالی داشت بپرسه تا حد توان کمکتون میکنم .
      فعلا :yes:

      • Good Hunter گفت:

        سلام دوست عزیزم
        من خیلی کم پیام میدم و از قدیمی ها هستن شاید یسریا بشناسن ولی این حرف شما باعث شد که بخوام سوالی از شما کنم
        اول اینکه واقعا وقتی شما در خصوص نمایشگر های OLED که پنل های Light-Emitting و عملا دیود های LED توشون به کار نرفته و یک لایه‌ی ارگانیکی هست که با القای برق از اکلکترسیته های اندی به کاتدی حالت های پیش‌فرض این لایه رو فعال میکنن حالا چون این لایه‌ی ارگانیگی هست و بشدت در معرض گرما و فشار هست که خودش از دو قسمت رنگ و تصویر ساز و یک لایه‌ی رسانا “conductive” هستن میتونن خودشون روشن بشن و عملا نیاز به بکلایت و باق متعلقات ندارن نتیجس سبکی و نازکی بسیار، مشکی به عمق خاموشی نمایشگر و دقت نوری فوق‌العاده که زاویه دید اون هم به دلیل زاویه نداشتن لایه‌ی اصلی رنگی بسیار بالاس همچنین ریسپانس تایم اون ها تا ۱۰ برابر بیشتره اما این فقط نکات مثبتش هست و نکات منفی بسیار بیشتر هستن که کسی اشاره نمیکنه و فقط یوزر بیچاره بهش برخورد میکنه به مرور: اولین نکته منفی این تلویزیون ها عدم برخورداری از HDR یا متادیتای وسیع واقعی هست که گاها تا ۱۱۰۰ نیت در سکانس ها کد گذاری میشن و این تلویزیون ها چون نمایشگرشون زیر فشار بسیار زیادیه انگاه که یک ال ای Full array Local Dimming دارید با بیش از ۸ میلیون نقطه نوری ؟؟ میدونید یعنی چی … خوب این باعث میشه شما با سیستم ABL وحشتناکی روبرو بشید که میشه Auto Brightness Limiting و این سیستم هوشمند در هر محتوا متفاوت عمل میکنه، یعنی شما اگر خدایی نکرده در حال تماشای شبکه خبر با دو المان استاتیک (لوگوی شبکه روشن و نوار اخبار روشن) باشید شدت روشنایی شما از ۴۵۰ نیت ۱۰۰درصد پنجره بعد از تنها چند دقیقه به ۱۴۹ نیت میرسه یعنی حدود یک‌پنچم استاندارد پایه HDR یا ۷۰۰ نیت تازه اینجا سیستم Logo Luminance هم روشن میشه و این المان های استاتیک بسیار تار تر و تاریک تر میشن که این المان های استاتیک در گیم بسیار بسیار بسیار بیشتر هستن و اصلا طولانی مدت لذت بخش نیستن و گاها حرص درار حالا این برای چیه ؟ که این نمایشگر های ارگانیکی اولد و آمولد که حتی در گوشی هاتون دیدید به پدیده احتباس تصویر یا Image retention دچار نشن که بعد تز این پدیده به به یک المان همیشکی تبدیل میشه یا سوختگی تصویر رخ میده که به اصطلاح به Burn-in محبوب و معروف هستن که در گیم طولانی این احتمال بسیار بسیار بیشتر میشه و به عنوان کسی تو اینکارم دارم با یوزر های بیچاره این تلویزیون ها دست و پنجه نرم میکنم پس دو فاکتور و معیار مهم یعنی عمر مفید و روشنایی و شفافیت رو شما دارید از دست میدید
        حالا در مدل های جدیدی ۲۰۲۱ سونی مثلا A90J یک لایه‌ی آلیاژی تلفیقی آلومینیومی به عنوان مهار کننده یا هیتسینک بین Conductive و Layer پنل ارگانیکی قرار گرفته تا هم روشنایی بشه بیشتر بشه و هم ریسک احتباس تصویر اون پایینتر بیاد که با چیپ XR بسیار منتطبق هم هست طبق گفته ها و این چیپ Object Base هست و شناخت بینظیری از محتوای پخش هر پیکسل داره به کنار بحث زیاده … اولد های قوی مثل CX بسیار هیجانی بنظر میرسن چون تاخیر ورودی معیار اول گیم رو به عالی ترین شکل با HDMI 2.1 و تاخیر ورودی بسیار پایین در تمام ورودی ها حدود ۱۱میلی ثانیه در حالت گیم و غیر گیم با کالیبره و حتی Motion Interpolation فوق العاده به فقط ۷۰میلی ثانیه میرسه این حتی در حالت گیم مود و ورودی ۱۲۰ هرتز به ۵میلی ثانیه هم میرسه که عالیه اما خوب استثنایی نیست و هستن ال ای هایی به این شکل و بسیارن اما ریسپانس تایم و روونی و تصویر یعنی سرعت نمایش پیکسل به محتوای ورودی برای جلوگیری از هاله و تاری تصویر رو داره که این عالیه اما ضعف این ریسپانس تایم سریع در محتوای تاریک هست که اون همانگی رو با چیپ نداره بخصوص آلفا های الجی که عمدتا سایه سیاه میندازن در پنینک شات ها و ترانزیشن های تاریک و و و
        من تمام این صحبت هارو خلاصه‌ی خلاصه کردم حرف بسیار بسیار بیشتره که بگم اولد CX به هیچ وجه نمیتونه بهترین تلویزیون برای تجربه‌ی عمیق و نهایی گیم باشه و دنبال سونی X9000H هم نباشید تطبیق چیپ X1 Ultimate که به جرعت بالارده ترین و قدرتمند ترین چیپ تصویر در دنیای تلویزیون ها بدون شک محسوب میشه با محتوای ۱۲۰هرتز بشدت پایینه و عملا این چیپ درکی از ۱۲۰هرتز نداره به صورت ساده شما ۱۲۰هرتز واقعی رو تا به امروز و حتی X9000H نمیتونید بگیرید چه اون مدل هایی مثل X9500G شاهکار که تنها ورودی ۱۰۸۰ رو ۱۲۰هرتز Native میگرفت چه ۹۵۰۰H جدیدتر که حتی ۱۴۴۰p هم به صورت Forced Signal میگرفت واقعی نیستن و اگر بتونید دقیق بررسیش کنید شاهد ۱۵الی ۳۰ فریم پرش هستید و با پدیده رایج Frame Skip روبرو میشید و این تلویزیون X9000H حتی Force هم نمیتونه با Frame Skip ورودی ۱۴۴۰p@120hz رو بگیره و اما ۴K@120hz با HDMI 2.1 که باز هم محدودیت داره چیپ HDMI این تلویزیون پاناسونیک لیمیت شدس که از ۴۸گیگ میتونه ۴۰گیگ پهنای باند واقعی داشته باشه و میتونه راحت ۴K@120hz رو حتی با کرما ساب سمپل کامل پیکسل یعنی ۴:۴:۴ پخش کنه که پلی ۵ نمیتونه با پهنای باند لیمیت شده ۳۲گیگی اما ایکس باکس سریز ایکس میتونه ولی این تلویزیون ورودی ۴K@120 رو میگیره از این کنسول ها و نمایش میده اما چطور ؟؟؟ شما کرومای واقعی ۴٫۲٫۰ هم حتی نمیگیرد و رزولوشن واقعی ۴کا رندر نمیشه و شما در مقایسه با ۴K@60hz بیش از ۴۰درصد جزئیات رو از دست میدید و این میشه اثر Blurry این مدل که هنوز فیکس نشده و احتمالم گمه فیکس شه تاحالا هم سونی نتوسنته VRR رو با تلویزیون هاش تطبیق بده که همش به معماری و شناخت پایه‌ی چیپ X1 هست به همین دلیل مدل های جدید XR شدن با شناخت بشدت بالاتر از هز چیپ دیگه ای که امیدواریم در عمل هم همین باشن
        امیدوارم به هرحال انتخاب خوبی برای استفادتون داشته که مهمترین معیار انتخاب شما هست
        پیروز و سربلند باشید

        منم یکی مثل خودت
  • The Red Devil گفت:

    من یه LED 32 اینچ قدیمی ۱۰۸۰p دارم که hdr هم نداره . خیلی هم راضی ام 😀
    (نامبرده چاره ی دیگری ندارد شپش در جیبش پشتک میزند)

  • nimabastami گفت:

    بد نیست نگاهی هم به قیمت این ۳ مدلی که گذاشتید بندازیم.

    https://uupload.ir/files/xftk_img_20210112_112948.jpg

    https://uupload.ir/files/bipx_img_20210112_112506.jpg

    https://uupload.ir/files/nlcq_img_20210112_112935.jpg

    😐 😐 😐
    بمیرم برای خودمون 😐

  • پول یه پراید (حالا بماند چرا خود پراید انقدر گرونه) باید بدی واسه یه تلویزیون خوب با hdmi 2.1
    من مجبورم با همین تلویزیونی که دارم و فقط تا hdmi 2.0 رو ساپورت میکنه سر کنم.
    حتی کسایی هم که تقریبا وضعیتشون خوبه، کمتر جرات میکنن انقدر خرج تلویزیون کنن.

    • Good Hunter گفت:

      چرا اینطوری میگی دوست عزیزم واقعا این نفوس بد خودش بدتره از وضع الان ما
      چرا نشه گرفت ؟ ما هممون لایق بهتریناییم و میتونیم چرا نتونیم اتفاقا با روی کار اومدن شرکت هایی مثل شیاومی رقابت ها خیلی بهتر هم شده و قیمت ها خیلی افت کرده HDMI 2.1 نه روی تیوی ها و نه روی کنسول ها هنوز کاملا Native نیست یه کم باید براش صبر کرد بالاخره یه کوچ تکنولوژی و انتقال محتوای عظیمه من خودم نزدیک به ۱۰ سال هست که کنار گیمم تو اینکار هستم لطفا شما که از قدیمی ها هستید و منم خیلی براتون احترام قائلم با اون آیدی زیباتون که خاطرات این گیم نوستالژی و زیبا رو از Aya و اون NMC های وحشتناک با اون دیالوگ های بیصدا برام زنده میکنه … من میتونم تو این امر اگر پایه باشید خیلی خیلی کمکتون کنم و خوشحال میشم

      منم یکی مثل خودت
      • نفوس بد نیست، حقیقت اینه که سال به سال داره قدرت خرید مردم مخصوصاً تو اجناس این مدلی کمتر میشه.
        وگرنه چرا دلم نخواد همه بهترین تلویزیون و مانیتور و بهترین تجربه ی گیمینگ رو داشته باشن!؟
        حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه ولی محض گل روی شما امیدوارم هرچه زودتر همه جدیدترین کنسول و بهترین تلویزیون گیمینگ رو تو خونه هاشون داشته باشن. هرکیم نداره با هر دستگاه و امکاناتی که داره نهایت لذت رو از دنیای زیبای گیم ببره. :rose:

        منم یکی مثل خودت
  • mo70 گفت:

    بنده خیلی درباره تلویزیون های مختلف خوندم و هیچکدوم حتی نزدیک به LG CX هم نیستن،بخصوص افرادی که برای بازی بخوان بخرن این حرف خیلی صادق هست براشون

    منم یکی مثل خودت
  • Golden_Sauber گفت:

    ال جی های oled بعد مدتی پیکسل سوختگی پیدا میکنن احتمالشونم خیلی بالاست ریسک پذیرن،سامسونگ q80 بهترینه، ۵۵ اینچش حدود ۲۸ میلیون هست ولی اگر این بودجه ندارید Nano 85 یا Nano 86 که یکین رو بگیرید قیمت ۵۵ اینچش ۱۷ تومنه هر نوع تلویزیونی هم نیاز داشتید مدلشو توی سایت rtings بنویسید دقیق ترین سایت برسی تلویزیون جهانه اگر مقایسه کنید همون q80t بهترینه از همه نظر به خصوص کیفیت تصویر و سیستم صوتی ۶۰ وات.امید وارم توی روز های آینده دلار بیاد تا ۱۵ که قیمت ها دقیقا نصف شه

    • احیانا قیمت های Nano رو اشتباه نگفتین؟ فکر می کنم ۲۷- ۳۵ میلیون قیمت داشته باشن.

    • Im Joel گفت:

      سلام ، بنده یه nano۸۶ پنجاهو پنج اینچ گرفتم ۱۷ تومن ، خدایی تلویزیون خوبیه نسبت به قیمت هم ۱۲۰ هرتز هم hdmi 2.1 از vrr هم پشتیبانی میکنه ، برا ps5 عالیه ، بلک اپس انلاین ۱۲۰ فریم ببزن حالشو ببر

    • calvin77 گفت:

      خیر اینطور نیستن …
      من نمیدونم وقتی توی چیزی تخصص ندارید برای چی الکی نظر می دید ؟
      مسئله Burn in یا همون سوختگی تصویر فقط زمانی رخ میده که شما مثلا به مدت روزی ۸-۱۰ ساعت فقط و فقط یه گیمی رو بازی کنید که دارای staticts یا همون لوگو باشه ( مثلا مپ تو بازی ) اونم به مدت چندین سال …
      پس چیزی نیست که بگید ریسک بالایی داره …
      به خدا حس و حال تایپ نیست وگرنه بهتون میگفتم که ۴k lcd ها چه مشکلاتی به مراتب بیشتری نسبت به اولد ها دارن … حالا چند تا شو بهت میگم :دی
      ۱-DSE : dirty screen effect
      ۲- blooming ( بدترین مشکل ال سی دی ها)
      ۳_ Game mode به خاطر کم کردن ریسپانس تایم تی وی . لکال دیمینگو غیر فعال میکنن که خود این باعث میشه که اصن نتونی بازیش کنی … انقدر که گند میزنه به PQ
      ۴_ inverst ghosting
      ۵-color banding (color gradient)
      دیگه بیشتر از این بخوام توضیح بدم میره تو قسمت کالیبریشن که دیگه متاسفانه شما متوجه نمی شید 🙂
      فقط در این حد بدونید که سری nanocell ال جی به خاطر استفاده از پنل ips به جای پنل va متاسفانه کیفیت افتضاحی دارن …
      سری qled هم که فقط در این حد میگم که مدل های ۲۰۲۰ اصلا ارزش خرید ندارن . صبر کنید برای مدل های ۲۰۲۱
      فعلا تنها تی وی موجود که میتونه تمام قابلیت های hdmi 2.1 رو به ارمغان بیاره lg cx هستش …
      سوالی بود درخدمتیم :دی
      یا حق

      • Golden_Sauber گفت:

        حرف شما درسته ولی الان شما توی دیوار هم ببینی چند مدل هست همگی میگن چنتا پیکسل سوخته دارن با اینکه استفاده ی خانگی هم بوده با این حال ریسک ریسکه،صفحاتشونم که بسیار حساس هست و نازک مشکل پیکسل سوختگی هم دارن همون q80t بهترینه

      • Good Hunter گفت:

        دوست من خیلی خوشم وقتی خودتون هنوز اطلاعات صحیح و کاملی ندارید به بقیه این خطاب رو میدید با اطلاعات اشتباه الان اشتباه و اصلا فهم اشتباه عنوان های شما بیشتر از صحیح هاشه و این اصلا جالب نیست من اتفاقی پست رو دیدم و اتفاقی تر کامنت شما رو …
        “۱-DSE : dirty screen effect” (این مشکل رو تمام تلویزیون های نمایشگر ارگانیکی و بکلایت دار دارن و درسته در ال ای دی ها بدلیل قرار دهی نقاط نوری و گاها CE Dimming های گوشه ای بیشتری اما اصلا نمیشه گفت که برتری اولد ها هست که همشون دارن موضوع رو)
        “۲- blooming ( بدترین مشکل ال سی دی ها)” صحیح البته در شب و تاریکی و البته روشنایی چندبرابر جبرانش میکنه
        “۳_ Game mode به خاطر کم کردن ریسپانس تایم تی وی . لکال دیمینگو غیر فعال میکنن که خود این باعث میشه که اصن نتونی بازیش کنی … انقدر که گند میزنه به PQ” گیم مود دوست عزیزم با برداشتن تنضیمات اضافی تصویر تاخیر ورودی رو به حداقل میرسون و هیچ ربطی به ریسپانس تایم که پاسخدهی نمایشگر و پیکسل هست نداره درسته که پنل های اولد ریسپانس سریعتری دارن ولی هیچ ربطی به گیم مود نداره این ماد فقط Latency رو پایین میاره که باز هم همشون دارن – دوست عزیز چرا قاطی میکنی ؟؟ لوکال دیمینک و نوردهی موضعی در تلویزیون های Edge-LED که هیچ مهم نیست اصلا و سامسونگ ها هم کلا خاموش نمیشه نوردهی موضعیشون و نمونه های FALD یا تمام آرایه هم در حالت گیم ماد نوردهی موضعی فعال دارن و البته خاموشم باشه هیچ فرقی به حال شما نمیکنه فقط بلومینگ بیشتری دارید و عملا هیچ ربطی به منحنی PQ که تطبیق روشنایی و گامای نمایشگر با رنگ و کنتراست اون هست که به اصطلاح Dynamic Tone Mapping چیپ تصویر تلویزیون چه در SDR و چه در HDR اون رو کنترل میکنه نداره یعنی درواقع باعث میشه شما جزئیات رو در محیط های با روشنایی بسیار زیاد و روشنایی بسیار کم کاملتر ببینید و DTM هم باعث میشه شما محتوای HDR رو در نمایشگر محدود تر خودتون بسیار بهتر ببینید چه رینج پوشش رنگی Bt 2020 چه روشنایی زیاد اون محتوا که Color Volume تعریف شده بیشتری هم دارد رو فقط به نمایشگر محدود تر شما از متادیتای اون محتوا تطبیق میکنه …
        ۴_ inverst ghosting درستش Inverse Ghosting عملا برای محتوای بیکیفیت و ۲۴p 24i بود و در تلویزیون های ۱۰ سال پیش بیشتر دیده میشد نه الان که تلویزیون های Judder Free رو با تطبیق فریم ها به کمک BFI و Motion Interpolation دارن و عملا هیچ پرش و سایه اندازی و دوتایی شدن فریم رو در مدل های میان رده به بالا در هیچ محتوایی شاهد نیستیم برعکس سایه سیاه در ترانزیشن های تیره در نمایشگر های اولد به طرز غیر قابل چشمپوشی ای محسوسه و جزئیات تصویر در سکانس ها و محتوای تیره بشدت در این پنل ها از دست میره یعنی اگر شما یه تصویر خاص رو بذارید روی X9500H بعد روی CX کنار هم ببینید تعجب میکنید که این تصاویر یکی هستن ؟؟؟ اولد ها میتونن تا ۶۰درصد جزئیات تصویر رو از بین ببرن و هیچی نبینید و واقعا بده حتی اولد های بسیار بالارده سونی از سری مستر که این پدیده در نمایشگر های اولد استثنا قائل نشده
        “۵-color banding (color gradient)” واقعا جالب بود که شیب رنگ و در اولد ها نسبت به ال ای دی ها برتر دونستید ؟؟؟ … دوست من اصلا این المان ربطی به نمایشگر نداره و همش به چیپ تصویر اون تلویزیون و Bit Depth چیپ پیکچر پروسسور اون هست که میتونه حالت های دیگه از رنگ رو هم روون به نمایش به نمایش بذاره که اصلا در این خصوص هیچ چیپی به X1 های سونی نمیرسه مدل های X9000H X9500H و شاهکار تصویر X9500G در این خصوص بیش از ۳۰درصد عملکرد بهتری دارن نسبت به CX الجی به ظاهر شاهکار و اولد های مستر A9G و A8H سونی به طرز غیر قابل باوری در این خصوص موفق هستن یا شما شیب رنگ Z9F یکی از مستر سری های سونی رو ببینید با ذره بین نمیتونی شکستگی رنگ قابل روئیت ببینی که یک ال ای دی هست و این حرف واقعا بعید بود برای معیار های برتری شما … شما مهم ترین معیار های بولد شده‌ی اولد رو نگفتید بعد اینارو گفتید که گاها ال ای دی ها بهترن خیلی هم بهترن ؟؟؟ ……
        سری QLED های ۲۰۲۰ بشدت هم قابل ستایش هستن برای مثال Q80T یکی از بینقص ترین تلویزیون های حاضره گرچه ۲۰۲۱ ها بهتر میشن و ایراد های جزئی این مدل ها قرار با مینی ال ای دی شدن در خصوص بکلایت و چیپ های HDMI 2.1 کاملتر و چیپ های تصویر با تطبیق بیشتر بهبود پیدا کنن
        اولد CX خنده داره خنده دار … کاش شما هم امکانش رو داشتید یک هفته این تلویزیون به ظاهر شاهکار رو با یک ال ای دی لایق مثل X9500G یا X9500H مقایسه کنید و کنار هم ببینید … کاش … و اونوقت هیچ موقع این حرف رو نمیزدید
        به امید بالا رفتن سواد و اسکی نرفتن از گفته های دیگران و کمی تجربه ….
        پیروز باشید

  • alireeza79 گفت:

    مقاله خیلی خیلی خوبی بود ولی قیمت خود این تلوزیون ها خیلی بالاست حالا شما فکر کن بخوای یه کنسول هم کنارش بگیری ……اقا ارش و دوستانی که با تلوزیون اشنای دارن چند تا تلوزیون باکیفیت ۴k نرخ فریم ۶۰ و اندازه بین ۴۰ تا ۴۹ معرفی کنن که قیمت بهتری داشته باشه تا بشه حداقل لذت رو در کنار کنسول برد

  • 😐 :-(( من به شخصه راضی هستم اگه بتونم تا اخر نسل بازی ها رو روی کیفیت ۱۰۸۰ یا ۷۲۰ بازی کنم بدون اینکه مشکلی پیش بیاد و از بازی کردنشون محروم بشم حالا کیفیت ۸k به کنار 😯 .
    البته خوبه یه tv 4k داریم منتها نمیدونم توی کدوم دسته قرار میگیره ?:-) البته خیلی کم روش بازی های مختلف رو تجربه میکنم و بیشتر ازش برای فوتبال بازی کردن استفاد میکنیم :laugh: منتها در اکثر مواقع نمیشه روی tv بازی کنیم هم به دلیل خود بازی 😐 (مخصوصا 😀 ) و خود افراد خانواده

  • Arthur Morgan گفت:

    دوستان تیوی X900H به تازگی خبر ازش اومده که قابلیت VRR که قرار بود طی آپدیت های آینده بهش اضافه بشه حذف شده و رسما این تیوی از لیست تیوی های مناسب برای نسل ۹ خارج کرده, همین هم باعث شد خیلی ها تیوی رو پس بدن و از خرید منصرف بشن ولی دیروز عصر از یکی از منابع گفته شده که سونی برای جلوگیری از شکایت class action بر علیهش برای تبلیغات نادرست دوباره قراره قابلیت VRR رو طی آپدیت های بعدی اضافه کنه, همینطور کلمه VRR که قبلا از روی سایت رسمی سونی برای این تیوی حذف شده بود دوباره اضافه شده.
    خلاصه برای خرید این تیوی دست نگه دارید, بنظرم اگه برند سونی مد نظرتونه حتما منتظر عرضه سری ۲۰۲۱ سونی و مدل X90J باشید. که طی قول سونی قراره از همون روز عرضه از VRR پشتیبانی کنه.

  • آقای ابوالحسنی
    عزیز دل برادر
    من با یه مانیتور ۷۲۰p شصت هرتز سر میکنم
    منو از چی میترسونی؟؟
    من اگه پول تلویزیون اینطوری داشتم حداقل یه مانیتور ده هشتاد میخریدم⁦:-D
    تلویزیونمون هم ۱۰۸۰ ه و شصت هرتز
    اگه بخرم هم با همون بازی میکنم خب چه کاریه

  • من خودم از تلوزیون اندروید تی وی های سونی استفاده میکنم و بشدت راضیم به شما هم پیشنهاد میدم

  • T800 گفت:

    میخواستم سری x بگیرم وقتی قیمت تلویزیونا رو نگاه کردم
    با خودم گفتم مگه سری s چشه؟
    😐 🙁 😥

  • majidam گفت:

    اگر پست ویدیو پروژکتور ۴۵ ملیون تومانی منو نمیدزدید الان من همه ی اینها رو داشتم ویدیو پروژکتورمو دزدید بعد گفت مفقود شده کیفیت بسیار بالایی داشت ۴k هم بود این ۴۵ ملیون درامد چند سالم بود اون وقتهایی که میتونستی پول جمع کنی اما الان هر چقدر کار میکنم جمع نمیشه یعنی پست باهام کاری کرد که الان پس انداز ندارم و نمیتونم داشته باشم چون خرج خیلی بالا هست . چون بسته من بیمه نبود پست پیشتاز تهران از این موضوع استفاده کرد و دزدید و بعد زد مفقودی هیچکاری هم نتونستم بکنم در ضمن چون پست فهمیده بود با تهران فاصلم زیاده خیلی زیاد از این موضوع استفاده کرد خدا کنه این بلا سر هیچ ادمی نیاد . چون اگر بیاد هیچوقت نمیشه فراموشش کرد چرا به نظرتون چون هر وقت چشمتون به تلویزیون مانیتور یا صفحه نمایش بخوره یاد اون بستتون میفتین که پست دزدید و این خیلی ازار دهنده هست

  • اگه زیاد از tv استفاده میکنید اصلا و ابدا به سمت oled نرید که به شدت پیکسل سوختگی داره.یا led بخرین یا qled

  • دوستان من یه پیشنهاد بهتون بدم.
    من خودم که سیستم جدید بستم. که مانیتور شیائومی گرفتم آخر. ۳۴ اینچه ، ۱۴۴۰p و ۱۴۴ هرتز.

    ولی خب اینو نمیتونم بهتون معرفی کنم چون کنسول های بازی اژ مانیتور عریض پشتیبانی نمیکنن.
    ولی مانیتور های اسکپتر ، ویوتک و ایسوز مدل های ۲۴ و ۲۷ اینچی با همین مشخصاتی که گفتم یعنی ۱۴۴ هرتز و ۱۴۴۰p دارن و عریض هم نیستن. قیمتاشون هم ویوتک ۲۵۰ دلار ، اسکپتر ۲۷۰ دلار و ایسوز هم ۳۰۰ دلاره‌.

  • اوسعلی گفت:

    فکر کنم اینا گرون ترین مدل های TV 4K هر ۳ شرکت هستن که ازش مقاله درست کردید. 😥

    اسپم: مهم

    تاریخ انتشار بازی های زیر مشخص شد

    Ghostwire: Tokyo تاریخ انتشار ۲۰۲۱
    Stray تاریخ انتشار ۲۰۲۱
    Kena: Bridge of Spirits تاریخ انتشار ۲۰۲۱
    Solar Ash تاریخ انتشار ۲۰۲۱
    deathloop تاریخ انتشار ۲۰۲۱
    Final Famtasy XVI تاریخ انتشار ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ (شایعه)
    Project Athia تاریخ انتشار ۲۰۲۲
    Pragmata تاریخ انتشار ۲۰۲۳
    :inlove:

  • Roham.u گفت:

    تی وی های oled الجی طبق تحقیقات من زود پیکسل سوخته میگیرن
    به نظرم سونی بهتره
    چون led هست

  • سلام به همه
    میخوام ۲ مدل دیگه هم به لیست اضافه کنم.
    اولی lg sm9000 و دومی lg sm9500 که جفتشون ۱۲۰ هرتزی هستن و کاملا از vrr و hdmi 2.1 پشتیبانی میکنن و برای کارت‌‌های انویدیا هم از G-SYNC پشتیبانی میکنن.با تشکر.

  • MrHill93 گفت:

    سه ماه پیش ی مانیتور گرفتم MSI فول اچ دی ۶۰ هرتز ۱۸۰۰ خیلی ام راضی ام ازش الان قیمتش شده ۳۳۰۰ ینی کلی برد کردم
    با همین مانینتور هم چهار پنج سال از نسل ۹ و میگذرونم تا بعد ببینم در اینده چی رقم میخوره

  • john117 گفت:

    اینجور پستا حالمو خراب میکنن ۱ماهه x900h sony خریدم بد کلاهی سونی سرمون گذاشت گفتن ۲تا پورت ۲.۱ داره ۱۲۰ فریم بعد گفتن تو آبدیت میاد الان معلوم شد هیچوقت نمیاد و مشکل سخت افزاری حتی ps5 هم همینه نمیتونه ۴k رو ۱۲۰ فریم اجرا نمیکنه کیفیت رو میاره پایین تا ۱۲۰ فریم بشه.بهرحال حالم خرابه

  • john117 گفت:

    اومدم q80t بگیرم لحظه آخر فهمیدم دو مدل داره رامی روسی هست که کیفیت پایینتره full arry 8x در حالی اصلی ۱۲x هست همون لحظه x900h خریدم که اشتباه کردم

    • Good Hunter گفت:

      دوست عزیزم به رام نیست
      این مدل در سایز ۵۰اینچ نقاط نوری کمتری داره و به جای ۵۰ نطقه نوری (۲۰۰ دیود بکلایت در ۵۰ مجتمع) تنها ۲۸ نقطه نوری نوری داره که به اصطلاح ساده ۱۲ایکس رو در این سایز میکنه ۸ایکس و واقعا تاثیر زیادی نداره و باقی مدل ها منتاژ هرجا که باشن و Q80T باشن کامل و ۵۰نقطه نوری هستن از ۵۵ به بالا

  • Ninja theorey گفت:

    فقط فیلیپس ساخت لهستان ساخت چین بگیرید تا مفهوم فریم متوجه بشوید.آخرین مدل سونی در برابر فیلیپس چه از نظر فریم و نرمی تصویر واقعا چیزی واسه گفتن نداره

  • god of left گفت:

    دوستان اگه یکی تلوزیونش led قدیمی باشه ps5 حتی اجرا هم نمیکنه روش؟! الان باید کنار غصه پول ps5 غصه پول تلوزیون مخصوصشم بخوریم که چند برابر از ps5 هم بیشتره ؟!

    • Good Hunter گفت:

      نه دوست عزیزم اینطور نیست خیالت راحت رو هر تلویزیون و مانیتوری که hdmi داره از ورژن ۱٫۴ به بعد میتونی راحت استفاده کنی اما فقط برخی از ویژگی های جدید رو از دست میدی که هنوز خود پلی ۵ هم اونارو درست رعایت نکرده و مچ نیست نگران نباش خود پلی۵ هم hdmi 2.1 واقعی نیست و ۳۲گیگ/ثانیس پس نگران اجرای بازی هات نباش

  • god of left گفت:

    ماشالله این تلوزیون هایی که شما گذاشتید گرون که سهله . کلا توی ایران نمیفروشند !!!

بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5