مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد

مدیر سابق الکترونیک آرتس تشبیه FIFA Ultimate Team به قمار را رد کرد

حسن اکرامی
۱۵:۵۳ ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد

به نظر می‌رسد موضوع پرداخت‌های درون برنامه‌ای، لوت ‌باکس‌های شانسی و فروش برخی محتویات با تاثیر مستقیم بر گیم‌پلی به یک معضل جدی و مهم در پنج سال اخیر از عمر صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است.
بدون شک پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها در بسیاری از بازی‌ها به خصوص عناوین رقابتی، نقش پر رنگی در درآمد سازندگان داشته و به خوبی در پیکره‌ی این عناوین ریشه دوانده‌اند. یکی از موردهای مشابه که تاکنون اعتراضات زیاد بازی‌بازان را به همراه داشته، بخش محبوب Ultimate Team از سری بازی ورزشی FIFA به شمار می‌آید.

شاید بتوان این بخش را یکی از مهم‌ترین منبع‌های درآمد شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در سال‌های اخیر شمرد؛ چرا که بازی‌بازان زیادی با پرداخت هزینه در این بخش، قصد دارند زودتر به اهداف خود برسند. بسیاری از افراد این کار را نوعی قمار می‌دانند و به همین علت انتقادات زیادی از بخش EA Sports شرکت الکترونیک آرتس دارند. حال به تازگی یکی از مدیران سابق بخش EA Sports در مصاحبه‌ای به رد انتقادات پرداخته و تشبیه بخش FIFA Ultimate Team به یک بازی قمار را نادرست خوانده است.

همان‌طور که گفته شد، آقای پیتر مور (Peter Moore) رئیس سابق بخش EA Sports شرکت الکترونیک آرتس، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری گیمزاینداستری (GamesIndustry) در مورد بخش پر حاشیه‌ی FIFA Ultimate Team به بیان توضیحاتی پرداخت. از نظر آقای پیتر مور، بخش FIFA Ultimate Team ماهیتی تصادفی و شانسی دارد اما در هر صورت بازی‌بازان به یک جایزه‌ی از پیش تعیین نشده دست پیدا خواهند کرد و باختی برای آن‌ها در کار نیست.

وی افزود این جنبه‌ی شانسی بودن به مانند جمع‌آوری و بازی با کارت‌های کاغذی خواهد بود که در دهه‌ی ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ رواج بسیاری داشتند. به گفته‌ی آقای مور، تعریف قمار به پرداخت پول در ازای بردن یا باختن منتهی می‌شود اما در بخش FIFA Ultimate Team، شما تنها جوایز خوب و بهتر دریافت می‌کنید و آیتم معادل پول خود را از دست نخواهید داد. وی تایید کرد که پرداخت‌های درون برنامه‌ای در حال حاضر یک بخش مهم در صنعت بازی‌‌های ویدئویی به حساب می‌آیند و او به شرکت سابق خود اطمینان کامل دارد و مطمئن است که الکترونیک آرتس به خوبی می‌داند زمان عقب‌نشینی کی فرا می‌رسد:

این یک دیدگاه شخصی از جانب من است. تشبیه و مقایسه‌ی مفهوم غافل‌گیری و لذت ناشی از تجربه‌ی یک بازی در مقابل قمار درست نیست و به طور مشخص، این دو مفهوم فاصله‌ی بسیار زیادی از یکدیگر دارند. در بخش FIFA Ultimate Team شما از طریق تلاش بسیار یا صرف هزینه‌ی واقعی‌ از طریق روش پرداخت درون برنامه‌ای، می‌توانید بسته‌های طلایی را به دست آورید. سپس آن‌ها را باز می‌کنید و بر اساس شانس خود یا خوشحال خواهید بود و یا معتقد هستید این یک بسته‌ی معمولی و ساده به حساب می‌آید. من چنین چیزی را قمار نمی‌دانم. این دیدگاه شخصی من وقتی از بیرون به این موضوع نگاه کنم، خواهد بود.

من برخی موارد را بررسی کردم و دریافتم که حتی خارج از بحث بازی‌های ورزشی، عناوین شرکت الکترونیک آرتس از نظر پرداخت درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها همواره مورد حمله و انتقاد قرار می‌گیرند. با این حال، این شرکت مهارت و تخصص بالایی در دریافت بازخورد بازی‌بازان و نتیجه‌گیری دارد؛ از همین رو، آن‌ها به خوبی می‌دانند کی زمان عقب‌نشینی فرا خواهد رسید. حتی برخی تصمیمات اشتباه، کارهایی که احتمالا نباید انجام می‌شدند و بسیاری از موارد دیگر نیز به صورت کامل توسط این شرکت تجزیه و تحلیل می‌شوند. آن‌ها در زمان لازم عقب‌نشینی کرده و تصمیم درست را خواهند گرفت.

در حال حاضر کشورهای اندکی هستند که تصمیم به محدودسازی یا مقابله با پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها در عناوین ویدئویی دارند. البته اخیرا شرکت الکترونیک آرتس اعلام کرد که در صورت وضع این قوانین، آمادگی کامل دارد تا مطابق با این شرایط جدید، اقداماتی را در بازی‌های خود انجام دهد تا برای بازی‌بازان مشکلی در جهت تجربه‌ی عناوین دلخواه خود به وجود نیاید. با این حال هنوز کشورهای زیادی هستند که هیچ قانون و مقرراتی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها وضع نکرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد
مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اگر چیزی که میخوای رو جداگانه بزازه که بخری بهتره تا این که پول بدی ندونی چی داخلش هست
    مثلاً پنجاه دلار بدی توی بدترین حالت گرون ترین رو بخری
    بهتره تا این که صد بار شانست رو امتحان کنید و هر بار یه دلار بدی
    این نظر منه

  • Iliya گفت:

    در بخش FIFA Ultimate Team شما از طریق تلاش بسیار یا صرف هزینه‌ی واقعی‌ از طریق روش پرداخت درون برنامه‌ای، می‌توانید بسته‌های طلایی را به دست آورید. سپس آن‌ها را باز “می‌کنید و بر اساس شانس خود یا خوشحال خواهید بود و یا معتقد هستید این یک بسته‌ی معمولی و ساده به حساب می‌آید. من چنین چیزی را قمار نمی‌دانم. این دیدگاه شخصی من وقتی از بیرون به این موضوع نگاه کنم، خواهد بود. ”
    شرمنده ولی این دقیقا قماره فک کنم بلک جک هم همینطوریه

  • Dr.Who گفت:

    قمار نیست دزدیه از یه جایی به بعد پول خرج نکنی از خیلیا عقب میمونی

  • Star1 گفت:

    “به گفته‌ی آقای مور، تعریف قمار به پرداخت پول در ازای بردن یا باختن منتهی می‌شود اما در بخش FIFA Ultimate Team، شما تنها جوایز خوب و بهتر دریافت می‌کنید و آیتم معادل پول خود را از دست نخواهید داد”
    دقیقاً داره دروغ میگه، هزاران گیمر فقط بخاطر شانسی بودن پک ها ماهیانه ضرر سنگینی میدن در حالی که با پول کمتر میتونن بازیکنای بهتری از مارکت بگیرن.
    موندم کی گیمرا به این نتیجه میرسن که بازیای pay to win آتیش زدن پول و وقتشونه.

    • همینکه فیفا پلیرهارو گیمر حساب میکنی خیلی آقایی. اینا کلا تو یه دنیای دیگه ای هستن که هرسال همون بازیا ۶۰ دلار و انشاااله در نسل بعد ۷۰ دلار بندازن بهشون و نصف بازیو دی ال سی کنن به پای ea می افتن و ازشون تشکر هم میکنن 😐

      • djma گفت:

        کلا در حال حاضر دو تا بازی فوتبال بیشتر نیست ،متاسفانه pes هم از FIFA ضعیف تره ،الان نسخه pes 21 واقعاً چهره ها خشک هست ،فقط کافیه شادی پس از گلش رو نگاه کنی انگار مجسمه داره حرکت میکنه ،تو گیم پلی در حال حاضر فیفا جلوتر هست

        • WamirhosseinM گفت:

          اصلا pes2021 بازی کردی که این حرفارو میزنی ؟ حتی فیفا بازا هم میدونن طراحی چهره و بازیکن pes بهتره و به جرعت میگم امسال pes هم گیم پلی و هم گرافیک بهتر بود … مشکل pes فقط سروره

          • اگه گیم پلی پس همون طوری باشه که فکر میکنم
            عملا دیگه پس نیست یه کلون ناقص از فیفاست
            هنوز هم فیفا با تمام مشکلاتش خیلی از پس بهتره
            فقط جان مادرتون یه دستی به همش مصنوعیش بکشید
            الان به نظرم تنها مشکل و بزرگترین مشکل فیفا همینه
            تیم مقابل نه ها
            وقتی تو کریر مود با یه بازیکن بازی می‌کنی
            هوش مصنوعی خیار از اونا بیشتره

  • عاشق این تشبیه هاشونم “Surprise Mechanic” یا ”Time Saver” یعنی خدا عمر بده هرکی این کلماتو ساخته خلی باحاله :rotfl:

  • reza_tport گفت:

    پ ن پ فکر کردین این نامردا تایید میکنن
    بدبختیش میمونه برای گیمرای کم عقل
    کسی که به بازی pay to win پول میده که ببره بازنده اصلی هستش

  • سینا گفت:

    مدیر سابق الکترونیک ارتز غلط کرد.

  • NEON گفت:

    دروغ میگه مثل ……….. یعنی چی قمار نیست برو بابا جمعش کن میدکنی گیمر های بدبخت با این کار چقدر ضرر میکنن که داری همینطوری زر میزنی :pissedoff:

  • djma گفت:

    این باید میرفت سیاست مدار می شد ،دروغ قشنگ میگه برای خودش ،بیشترین بخشی هست که پول گیمر رو میخوره ، از یک جایی به بعد با یک تیم معمولی رو به خوب نمیتونی تیمی رو ببری که رونالدو نازاریو نوک داره ،اینترنت هم چون تو ایران تعطیل هست خیلیا به خاطر ضعف اینترنتشون شاید راحت دریبل بخورند ،در صورتی که با همان شخص رو در رو فیفا بازی کنند شاید چهار تا بهش بزنند ولی به خاطر اینترنت احتمال باختشون میره بالا

  • خیلی ببخشید ولی من حرفای این آقا رو خوندم هیچ تفاوتی با قمار نداره
    یادش بخیر الکترونیک ارتز شاهکار ساز نسل هفتم حالا شده اشغال ساز شیردوش تنها امیدم استودیو ریسپاونه

مدیر الکترونیک آرتس تشبیه Ultimate Team به قمار را رد کرد