اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد

اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد

محسن رضوی فر
۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد

همان‌طور که می‌دانید، در طول سال‌های اخیر کمپانی‌های بزرگ صنعت بازی برخی از شرکت‌های کوچک و استودیوهای مختلف را خریداری کرده‌اند. چند ماه پیش، مایکروسافت توانست شرکت زنی‌مکس‌ مدیا (ZeniMax Media)، کمپانی مادر بتسدا (Bethesda) را تصاحب نماید. در همین راستا، اخیراً اپیک گیمز (Epic Games) نیز شرکت رد گیم تولز (RAD Game Tools) را خریداری کرده است.

اپیک گیمز، سازنده‌ی عنوان Fortnite و خالق سری Gears of War، روز گذشته از خرید شرکت رد گیم تولز خبر داد. از تکنولوژی‌های این شرکت می‌توان به Bink Video, Oodle, Telemetry, Granny 3D وسیستم صوتی Miles اشاره کرد. از قابلیت Bink Video تاکنون در بیش از ۲۵ هزار بازی استفاده شده است و حال با این خرید، تکنولوژی‌های جدیدی به Unreal Engine اضافه خواهند شد.

شرکت رد گیم تولز یکی از پرسابقه‌ترین ارائه‌دهندگان Tools به شمار می‌رود که در زمینه‌ی فشرده‌سازی ویدئو و صدا فعالیت می‌کند. کار این شرکت تنها به صنعت بازی معطوف نیست، زیرا ابزارهایش در فیلم و تلویزیون نیز استفاده شده است.

در یک اطلاعیه اعلام شد که این ابزارها همچنان در خارج از اکوسیستم موتور Unreal برای همه در دسترس خواهد بود؛ بنابراین اگرچه بدون شک ادغام کلی بهتری در Unreal وجود خواهد داشت، اما استفاده از آن برای کسی محدود نخواهد شد. با این حال، ساده‌سازی این روند برای کسانی که در حوزه‌ی تکنولوژی Unreal نیستند، بدون شک بسیار وسوسه‌انگیز خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    ای جاااان. این انریل انجین رو تا میتونید از هر روشی که شده ارتقا بدید.
    از دوست داشتنی ترین موتور های بازی سازی تو صنعت گیمه

  • Mateus گفت:

    چندوقت پیش داشتم توی سایت های خارجی درباره اپیک و آنریل و …. مطلب میخوندم ؛ به یه چیز جالب برخوردم ؛ اگه یادتون باشه کنیچیرو یوشیدا رئیس کل سونی ؛؛ درباره خرید ۲۵۰ میلیون دلاری سهام اپیک گفت که ما میخوایم روابط کاری و همکاری های مشترک قوت ببخشیم و از تکنولوژی های اپیک ( آنریل ۵ ) در سطح بالایی استفاده کنیم ؛ ….. در همین راستا ؛ یه سری نکات درباره سهامداران اپیک وجود داره ؛ به عنوان مثال شرکتی که مالک سهام اپیک باشه ؛ لازم نیست درصورت استفاده از آنریل ؛ بخشی از سود خودش رو به اپیک بده ؛ یا دسترسی و ساپورت آنریل برای شرکتی که مالک سهام اپیک باشه ، خیلی بیشتر شرکت های ثالث هست ؛ احتمالا سونی باخرید سهام اپیک به فکر دسترسی بیشتر به آنریل و مشارکت درساخت بازی های مختلف با اپیک بوده ؛ این مطلب با قضیه به وجد اومدن کنیچیرو یوشیدا بعد از دیدن آنریل ۵ هم تطابق داره ؛ رئیس اپیک هم از ساخت بازی های مشترک ۲ طرف گفت

    • GodHand گفت:

      همه استودیوهای سونی به جز bend از انجین داخلی استفاده میکنن و آنریل براشون کاربردی نداره، و قضیه سهام هم ارتباطی به استفاده رایگان از آنریل نداره، اگه به همین سادگیا بود که همه استودیوهای بزرگ مثل EA, Activision یوبیسافت و… میومدن ۲۰۰ میلیون دلار میدادن و ۱ درصد سهام میخریدن و خودشون تا همیشه راحت میکردن که براشون خیلی خیلی کمتر هزینه داشت به جای ۵ درصد سود دادن از فروش بازیاشون که چند میلیارد دلاریه، مایکروسافت هم که میبینی اکثر استودیوهاش از آنریل استفاده میکنن یه قرداد انحصاری داره با اپیک، زمانی که ip بازیه gears of war رو از اپیک خرید مجوز استفاده از آنریل رو هم برای استودیوهای خودش ازش خرید، اون موقع آنریل هنوز انقد استفاده نمیشد و بزرگ نبود،

    • Star1 گفت:

      اگه یه برگ سهم معادل ۱۰۰ دلار هم بخری لایسنس آنریل انجین برات رایگان میشه؟

      اینطوری باشه همه میرن میخرن و چند میلیون دلار صرفه جویی میکنن.

  • mohamad199 گفت:

    سلام دوستان . یه سوال دارم راهنمایی ام کنید . چندساله دارم پول هامو جمع میکنم و تا چند ماهه دیگه ۷۰ میلیون میشه . میخوام یه سیستم جمع کنم که بازی های نسل ۹ رو راحت جواب بده . دوستان هیج وسیله ای شو ندارم یعنی مانیتور . کیبورد . موس و کیس . با هفتاد میلیون یه نظرتون میشه یه سیستم خوب ببندم . با جزعیات راهنمایی کنید . اول میخواستم ps5بگیرم ولی خیلی گرونه و دیگه پول برا سیستم کم میارم . یه کارم دیگم تو ذهنم بود یه سری اس بخرم با ps5. ولی چون کلا کامپیوتر ندارم تو خونه . کامپیوتر واجب تره وکارایی بیشتری داره . قصدم اینه بتونم یه کارت گرافیک rtx بخرم حداقل

    • اوسعلی گفت:

      دوست عزیز من نمیدونم در آینده وضعیت دلار چجوری میشه ولی پیشنهاد میکنم که فعلا خرید نکنید. یه گزارش منتشر شده که انویدیا داره روی چندین کارت گرافیک کار میکنه که پایین لیستش کردم:
      RTX 3080 Ti
      مدل ۲۰ گیگابایتی RTX 3080
      RTX 3070 Ti
      Mobile RTX 3070 Max-Q
      RTX 3060
      مدل ۱۶ گیگابایتی Mobile RTX 3070
      RTX 3060 Max-Q
      RTX 3050
      اینا تایید نشده ولی به احتمالا ۹۹ درصد این اطلاعات درسته چون قبلا هم کارت RTX3060TI لو رفته بود.
      از طرفی با معرفی این کارت ها باید منتظر پاسخ AMD باشیم. این رقابت بین انویدیا و AMD بدون شک به نفع مشتری میشه.
      از طرفی میدونیم که تو بهار ۱۴۰۰ سری جدید CPU های اینتل با لیتوگرافی جدید (احتمالا ۱۰ نانومتری) معرفی میشه. از طرفی دوباره باید منتظر پاسخ AMD باشیم. و باز هم به نفع مشتری هست.
      خلاصه اینکه اگه تا اواخر تابستون صبر کنید همه کارت گرافیک های انویدیا و amd و همین طور پردازنده های اینتل و amd معرفی میشن. ممکن هم هست که تا اون موقع قیمت PS5 کاهش پیدا کنه.
      همه اینا به کنار اصلا معلوم نیست تا اون موقع قیمت دلار چقدر میشه. همه اینا رو گفتم ولی تصمیم آخر با خودتون.

    • Dr.Who گفت:

      پولتو یا بده دلار یا بده ریپل و صبر کن که سری جدید تقریبا همه چیز داره میاد….روی اسمم کلیک کن به شخصیم پیام بده راهنماییت کنم :heart: با ۷۰ تمن میشه سیستم عالی درجه یک بست هم واسه چندین سال پیاپی گیمینگ با بالاترین کیفیت و تقریبا تا اخر عمرت(۱۲۰سال)برای دکستاپ و کار روزمره کافی باشه

اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد
اپیک گیمز شرکت رد گیم تولز را خریداری کرد