گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد

گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد [به روزرسانی]

ابوالفضل مناف زاده
۱۸:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
کنترلر جدید کنسول xbox one مجهز به headphone jack میباشد

گزارشات منتشر شده از مفاد قراردادهای تجاری شرکت مایکروسافت، دلیل اصلی استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی را به قراردادی بین این شرکت و شرکت صاحب نام تولید باتری دوراسل (Duracell) مرتبط می‌کند.

اگر نگاهی به پیشینه‌ی دو شرکت سونی و مایکروسافت و دو برند مشهور آن‌ها یعنی ایکس باکس و پلی‌استیشن بیندازیم، همواره شاهد استفاده از باتری‌های داخلی در کنترلرهای کنسول ژاپنی و استفاده از باتری‌های قلمی در کنترلرهای کنسول ایکس باکس بوده‌ایم. در حقیت، با شروع نسل هفتم و عرضه‌ی کنترلرهای پلی‌استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰، برای اولین بار شاهد استفاده از موارد فوق در کنترلرهای این دو شرکت بوده‌ایم و گویا این موضوع حتی در نسل نهم نیز ادامه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که پس از گذشت بیش از یک دهه، مفاد قرارداد کشف شده بین مایکروسافت و شرکت دوراسل پرده از راز یکی از عجیب‌ترین تصمیمات این شرکت برداشته باشد. در حقیقت، این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده است که خریداران این کنسول مجبور باشند تا پرداخت پول بیشتر، علاوه بر شرکت تولید باتری دوراسل، به مایکروسافت نیز سود برسانند و بر این اساس این موضوع را می‌توان دلیل اصلی استفاده از باتری‌های قلمی در کنترلرهای ایکس باکس نامید.

مدیر بازاریابی شرکت دوراسل بریتانیا، در مصاحبه‌ی اخیر خود با نشریه‌ی استلث آپشنال (Stealth Optional)، به‌صورت عمدی یا سهوی بخشی از قرارداد این شرکت با شرکت مایکروسافت را فاش نمود تا به نوعی این معما نیز بالاخره حل شود. وی در این مصاحبه گفت:

همکاری شرکت دوراسل با برند ایکس باکس از دیر باز وجود داشته و از ابتدا نیز قرار بود تا این توافق و قرارداد دائمی باشد. همچنین، طی این قرارداد ما وظیفه داریم تا نه تنها باتری‌های کنترلرهای ایکس باکس را تامین کرده و حتی در موارد بیشتری نیز در تولید این کنسول‌ها مشارکت داشته باشیم. این قرار داد تاکنون جاری بوده و همچنان پابرجا خواهد بود.

همچنین، به دنبال نشر این موضوع نشریه‌های مختلفی با شرکت مایکروسافت تماس گرفتند و سوالاتی در این باره از آن‌ها پرسیدند که با جواب زیر مواجه شدند:

این موضوع هیچ تداخلی با شیوه‌ای که در پیش گرفته‌ایم ندارد و اگر دقت کنید، ما عمداً راه حل‌هایی نظیر استفاده از باتری قلمی، استفاده از باتری‌های قابل شارژ اختصاصی ایکس باکس و حتی استفاده از کنترلرها به صورت سیمی و کابل USB-C را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم.

اما با توجه به پاسخ مایکروسافت و تکاپو برای رفع مشکلات اساسی این برند نظیر خرید استودیوها، می‌توان به این نتیجه رسید که مدیریت فعلی ایکس باکس به شدت از تصمیماتی که مدیریت وقت این برند در مورد آن گرفته بودند ناراضی بوده و در حال صرف وقت و انرژی زیادی برای برطرف کردن اشتباه‌های مدیران گذشته‌ی این شرکت هستند.

از طرفی دیگر، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال تلاش است تا با اعمال تغییراتی اساسی در کنترلرهای کنسول‌های جدید خود، آن را به استانداردهایی که کنترلر دوال سنس معرفی کرده است، نزدیک کند. در حقیقت، اخیراً وب‌سایت ایکس باکس در نظر سنجی خود از کاربران خواسته تا نظر خود در مورد داشتن یک کنترلر با ویژگی‌های دوال سنس نظیر تریگرهای منطبق شونده و هپتیک فیدبک را به گوش سران شرکت مایکروسافت برسانند. همچنین، بر اساس تجربه می‌دانیم که بخش عمده‌ای از این نظرسنجی‌ها در نهایت در مسیر عملی شدن قدم برمی‌دارند و این موضوع و حتی ضررهای احتمالی آن ابداً چیزی نیستند که شرکتی نظیر مایکروسافت را در انجام آن مردد یا ناتوان کند.

به روزرسانی: شرکت مایکروسافت در اعلامیه‌ای رسمی، مرتبط بودن استفاده از باتری‌های قلمی کنترلرهای ایکس باکس با قرارداد شرکت دوراسل و اجباری بودن آن را تکذیب کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • REZA_ISS گفت:

    باتری قلمی واقعا خوب نیست اینکه چه فکری بوده پشته قضیه که اینکارو کردن نمیدونم ولی واقعا ایده احمقانه ایه.باید تغییر روش بدن یکمی

    • Ninja Theory گفت:

      اتفاقا استفاده از باتری قلمی خوبی خودش رو داره. راه حلش دو جفت باتری شارژی هست که من دارم. هر باتری شارژی هم بیشتر از ۱۵ ساعت بازی کردن تمام میشوند و چاره کار یک شب تا صبح به شارژ زدن هست. این کار به نظرم بهترینه و من ازش راضی هستم

      • Dr.Who گفت:

        ببین اگه خود ماکرو یه باتری قابل شارژ روش میفروخت اره اونوقت حرفت درست میشد ولی چنین چیزی نیست…..باید یه باتری قلمی جداشونده قابل شارژ روی دسته باشه…اونوقت خوبه

        • بندگان خدا کارشون به کجا رسیده

          • Dr.Who گفت:

            متوجه نشدم این که مثل تلفن های قدیمی باتری در دسترست باشه که خودت بتونی اگه آسیبی دید بدون مراجعه به جایی با به کسی عوضش کنی ویژگی بدیه؟شرمنده ببخشید شما درست میگی حواسم نبود

            • Ozhan گفت:

              نه چه بدی داره؟
              امیدوارم تو کنسول های بعدیشونم کارت گرافیک نذارن و جدا تهیش کنیم که بتونیم حق انتخاب داشته باشیم
              چی؟پولش زیاد میشه؟؟خب بشه چه عیبی داره؟ما مصرف کننده ایم نباید به کمپانی مورد علاقمون انتقادی کنیم!
              داش جدا از شوخی حداقل اگ اکس باکی باطری قلمی خور میکنه دستش رو یه جفت باطری شارژری و شارژرش روهم دراختیار مشتری بذاره
              شده مث ایفون که شارژر امپربالارو تو کارتون نمیذاره و مدافعان حقوق و سهام دارانش تو ایران هنوز این کارشو ماله کشی میکنن
              انتقاد همیشه خوبه چون باعث پیشرفت میشه

        • Ninja Theory گفت:

          آره به نظرم فکر خوبیه، این کار رو باید انجام بدهند. باتری شارژی داشته باشی دیگه نگران نیستی.
          @SiESiNa
          کی پشیمون شدند، پشیمون شده بودند که باتری میذاشتند. اکثر xbox فن ها هم راضی هستند. یک جفت باتری شارژی میخرند. عوضش هی پیام low battery رو نمیگیرند :beauty:
          @djma
          آره، حتی قویتر هم هست. من باتری هام رو ۵، ۶ ساعت میزنم فول شارژ میشوند و میتونم نزدیک ۲۰ ساعت باهاش کار کنم. ممنون، این که میگی زمانش عالیه. حتما سراغ شارژی های دوراسل میروم.
          @Pegasus
          مایکروسافت توی کنتر عقبه. پس الیت ۲ رو کی ساخته آقای راستگو؟

          • Ozhan گفت:

            اکس باکس فن ها از چی ناراضی هستن اصن؟؟؟
            دنیا کلا بر وقف مرادشونه
            خدایی یکم این لج بازی با جبهه حریف رو کنار بذارید و اگر جایی دیدید بر خلاف میلتون عمل میکنه اکس باکس بهش انتقاد کنید تا یکصدا به گوششون برسه
            نسل نهم هنوز باطری قلمی استفاده کنی دیگه نوبره خدایی

        • gamegood گفت:

          Xbox one s دویست و پنجاه دلاره ولی ps4 slim سیصد دلاره xbox series x با هارد یک ترابایتی که ۸۰۲ گیگ فضا در اختیارت میگذاره و درایو هم داره ۴۹۹ دلاره ولی ps5 درایو دار ۸۲۵ گیگی که ۶۶۷ گیگ فضا در اختیارت میگذاره ولی سخت افزارش ضعیفتره هم ۴۹۹ دلاره تازه انتظار داری با سرویس گیم پس xbox بازم مایکروسافت یه جفت باتری قلمی شارژی مجانی هم بهت بده؟!!

      • SiRSiNa گفت:

        خود مدیرای بالارده اکس باکس پشیمونن اونوقت داداشمون از اینجا داره حمایت میکنه
        اونجور که تو تعریف میکنی از باتری قلمی به نظرم این دامنه رو بخر http://www.sis.oghab.com

      • djma گفت:

        باتری شارژ کن سریع هست یک ساعته شارژ میکنه ،همین دوراسل من قلمی شارژریشو دارم راحت سی ساعت برام کار میکنه بدون شارژ دوباره ،که بازم بیش از یک ساعت نیاز نیست شارژ بشه

      • pegasus گفت:

        آخه متعصب اکس فن
        متنو بخون میگه کنار باتری قلمی باتری قابل شارژ اختصاصی هم دارن چرا اونو داخل جعبه نمی زارن؟
        کی میخواین قبول کنین واقعا مایکرو عقبه کنترلر نسل قبلیشو کپی پست کرده باز دارین دفاع میکنین

        • INJUSTICE 3 گفت:

          داداش یکی اینکه در اصل این باتریای شارژی کنار کنسول میفروشن و اینکه وقتی میاد توی ایران جعبه رو باز میکنن باتریاشو برمیدارن بعدشم اینکه باتری قلمی چندتا خوبی داره مثلا یکی از خوبیاش اینکه اگه تموم بشه لازم نیست حتما بری نزدیک بشینی بازی کنی میتونی همون موقع عوض کنی باتریاشو بعد بذاری توی شارژ بعدشم اینکه اگه باتریاش خراب بشه به راحتی میتونی بری یک جدیدشو بخری باتری دوال سنس خیلی خوبه ولی اگه توی ایران باشی باتریش خراب بشه یا کنترلر باتریش مشکل داشته باشه باید بری چقدر پول باتریشو بدی البته این مشکل به طور معمول به وجود نمیاد ولی باتری قلمی داداش در اصل خودت نباید بری بخری این باتری شارژی همراه کنسولایکس باکس هست ولی توی گمرک اون باتریارو ازش برمیدارن جدا میفروشن وگرنه باتری شارژی همراهش هست

        • داداش من سونی چهار نسله یه مدل دسته رو کرده تو خیک ملت ، حالا یه دسته بدرد بخور یعد بیست سال تولید کرده تو چرا قیافه اشو میگیری ، دسته ایکس باکس صد مدل باطری و راهکار داره کسی هم که میخره خودش میدونه چکار کنه طرف داره کنسولشو تو ایران ۷ میلیون ارزوننر میخره هشت بازی سونی رو هم بازی نمیکنه ، به جاش با پولش دو دسته الیت میزاره کنار کنسولش تا دهن خیلیها سرویس بشه برنبشینن برای بار صدم لست رو به انتها برسونن

      • REZA_ISS گفت:

        نینجا جان چطوری این حرفو میزنی عزیز.ببین اولا که باید پول بدی باتری جدا دوتا بخری دوما اینکه وسط بازی تموم شه باید عوض کنی سوما اینکه عمر باتری خیلیی کم میشه با هربار شارژ و در نهایت اینکه دسته های دوال شاک باتری ای دارن که ناز به تعویض ندازه فقط کافیه به دستگاه وصل که که معقول ترین کار همینه بدونه هزینه اضافی و اتلاف وقت . واقعا نمیدونم چطوری این نظرو میدید شما ولی خب یکمی تعمل کنید و اون تفکر فن بوی ای رو کنار بگذارید متوجه میشید که این کار بهتره تا باتری قلمی.فک کن مثلا توی گوشی های موبایل جای باتری لیتیومی باتری قلمی بزارن.مزحک نیست از نظر شما؟؟؟ اینم شبیه همونه باتری داخلی خیلی خیلی بهتره و وقت و هزینه رو صرفه جویی میکنه

    • gamegood گفت:

      داداش تو میتونی یه جفت باتری قلمی ۴۵۰۰ میلی آمپری بخری بگذاری داخل دسته ی xbox ولی باتریهای داخل دسته ی پلی پنج ۱۲۰۰ میلی آمپره یعنی با بلتری قلمی میتونی ۳ برابر دیرتر باتری تو شارژ کنی.

    • Ninja Theory گفت:

      خبر تکذیب شد، لطفا آپدیت کنید

  • Mohammad گفت:

    واقعا امیدوارم زودتر از حالت باتری خور بودن در بیاد. خیلی رو اعصابه. من یک هفته میشه که “سری اس” گرفتم

    اما هنوز دارم از کنترل کنسول قبلیم “وان اس” استفاده میکنم. چون برای اون شارژر گرفته بودم اما به دسته سری اس نمیخوره.

    باتری قلمی قابل شارژ هم حال نمیده چون هر بار باید باز و بسته کنی در دسته رو.

    امیدوارم زودتر این قرارداد مسخره بره کنار.

  • hideomiazaky گفت:

    به عنوان یه ایکس باکس فن هیچوقت از باتری قلمی دفاع نمیکنم و بنظرم باید باتری شارژی براش بزارن

    • bravo6 گفت:

      فقط تصور کن یه نسخه بدن با ویژگی های دسته دوئل سنس بعد بگن برای همه دستگاه ها قابل دسترسه سازنده های ثرد پارتی هم میگن که تد هردو دسته هست ویژگی رو برا هردو کنسول میزنیم تازه رواج پیدا میکنه میشه استاندارد بازی سازا فکرشو میکنم از هایپ میترکم

  • Clara گفت:

    همون که جک ساخته بودن ازش 😀 با باطری سازا قرارداد دارن 😀

  • Kena گفت:

    عجب افتضاحی :laugh: 😐 به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال تلاش است تا با اعمال تغییراتی اساسی در کنترلرهای کنسول‌های جدید خود، آن را به استانداردهایی که کنترلر دوال سنس معرفی کرده است، نزدیک کند
    بدو تا برسی مایکرو جان :rotfl:

    • قضیه سنسور اثر انگشت اپل و بعدش سامسونگ و هوآوی و… شده.
      یه مدت همه تیکه مینداختن اما چه زود استاندارد همه برند ها شد. این که دسته‌هایی مثل دوال سنس بیاد به مرور زمان کاملاً اجتناب ناپذیره.
      طبق گفته هاشون کمتر از چند ماه دیگه شرکت هایی مثل ریزر شروع میکنن دوال سنس اختصاصی خودشو میزنه برای پلی۵٫
      بعدش برندهای کوچیک و حتی کارگاه‌های چینی دیگه هم شروع میکنن به کپی زدن.
      وقتی کارگاه های کوچیک چینی میخوان های کپی بزنن، به نظر من ساخته نشدن دسته ای با این استاندارد توسط مایکروسافت خیلی بیشتر تعجب داره تا ساخته شدنش.
      علاوه بر این اصلا تعجبی نداره که مایکروسافت کنترلرهاشو با استانداردهای روز تطبیق بده.

      • Ozhan گفت:

        فقط ساخته شدنش مهم نیست اقای مناف زاده
        وقتی یه شرکت ترد پارتی این ویژگی رو توی دسته وارد کنه اون کنسول و بازیه اون کنسول هم باید از این ویژگی استفاده کنه
        مثلا تو ورژن ps5 کالاف دیوتی کلد وار بازی بر اسای هپتیک فیدبک دیزاین شده به صورت نرم افزاری و وقتی بازی میکنی دسته همونجوری که بازی کد نویسی شده روی دسته اعمال میشه
        ولی تو ورژن اکس باکس که اینکارو نمیکنن چون دستش ساپورت نمیکنه ادپتیو تریگر رو
        پس یا باید همه گیر بشه برا اکس باکس و استدیوها اپدیت بدن تا کار کنه یا که هیچ شرکت تردپارتی نمیتونه کاری کنه تا وقتی نرم افزار پشتیبانی نکنه

        • کاملا صحیح میفرمایین
          منتها شرکتی مثل مایکروسافت وقتی این تغییر و اعمال کنه قطعا از ما ها بیشتر میدونه و بقیه ماجرا رو هم اوکی میکنه در واقع
          از طرفی، بخش نرم افزاری ماجرا حداقل برای بازیای ترد پارتی آماده به نظر میرسه، فقط کافیه اون بخش از کدنویسی ها رو پورت کنن رو ورژن اکس باکس و فکر نکنم کار خیلی عجیب و سختی باشه

    • alireeza79 گفت:

      جوری میگی بدو تا برسی انگار مایکروسافته که فقط داره الگو برداری میکنه این یه حرکت طبیعی که تو همه صنعت ها استفاده میشه نمونش نسخه دیجیتالی ps5 اگه سنت قد بده نسل پیش همه ایکس باکس دیجیتالی رو مسخره میکردن ولی سونی الگو برداری کرده ازش تو این نسل

    • اینا رو یه نگاه بنداز لطفا
      https://uupload.ir/files/jld7_20201230_221043.jpg
      https://uupload.ir/files/4dcc_img_20201230_154756.jpg
      تایید لطفا

  • بیچاره ابسیدین و بتسدا و دابل فاین که دست این کمپانی ملعون هستن الان خیلی از کسایی که ps4 دارن هم نسل قبلش ۳۶۰ داشتن ولی من همون زمان هم بجای جعبه مجهول ps3 گرفتم کلا از ایکس باکس متنفرم درسته رقابت اگه نباشه همچی نابوده ولی ایکاش ایکس باکس رقیب بهتری بود و نمیخواست با انحصاری کردن عناوینی که خیلی ها عاشقشون هستن مثل دووم و الدر اسکرولز و … چهارتا گیم پس بفروشه

  • بنظر من هم خوبی داره هم بدی.
    بدیش اینه ماهی ۵۰،۶۰ تومن باید خرج باتری کنن و خودش هزینه زیادیه
    خوبیش اینه باتری ۶،۷ ساعته تموم نمیشه و حق انتخاب دارن. من سر دیمن سولز اعصابم خورد شد هی میخواستم یکسره بازی کنم شارژ تموم میشد مجبور بودم ول کنم. توی دیمن سولز که فقط از قابلیت تریگر استفاده میکرد و هپتیک تقریبا بی کاربرد بود بجر اوائل بازی، تقریبا ۷ ساعت شارژ نگه میداشت. توی استرو پلی روم هم با اینکه از تمام قابلیت های دسته صد درصد استفاده میشد ۴ ساعت شارژ نگه میداشت. در حالت کلی هم قابلیتا خاموش باشن حدود ۱۰ ساعت نگه میداره که عالیه. نسبت به دوال شوک۴ خیلی بهتره. تنها چیزیش که منو آزار میده اینه توی راهنما نوشته بود تا هنگام شارژ از دسته استفاده نشود یا قابلیت ها خاموش باشه. برای همین چون میخوام قابلیتا روشن باشه تو بازیایی که تاثیر میذاره شارژ تموم میشه باید ول کنم. خوبیش اینه با اینکه باتریش قویتر از دوال شوکه ولی زمان شارژ شدنش یکسانه. همین نشونه قدرت سونی و دوال سنسه

  • اوسعلی گفت:

    دلیلش پـول‌ـه. طول و تفسیر نداره. اگه باتری داخلی بده پس چرا Play and charge kit رو ساختن؟! نمی‌تونستن همون کیت رو بزارن داخل کنترل اکس‌باکس؟! می‌تونستن ولی نخواستن چون با شرکت X قرارداد دارن یا می‌تونن کیت شارژ رو جدا بفروشن.
    پ.ن: اصلا کاری به کیفیت و ارگونومی دسته ندارم تو اون قسمت عالیه. ولی الان تقریبا ۳ نسل میشه که دسته اکس باکس تغییر زیادی به خودش ندیده.

  • :rotfl: :rotfl: :rotfl: چقدر کارهای مایکرو مشتری مدارانه است :laugh: سونی دوال سنس با اون امکانات خارق العاده و انقلابی رو با باتری داخلی میده ۷۰ دلار بعد مایکرو ای کنترلر نسل قبلی رو بدون باتری داخلی میده ۶۰ دلار و هزینه باتری رو به مشتری تحمیل میکنه.اگه یه کنترلر با امکانات دوال سنسن هم بسازه با ۱۸۰ دلار تو پاچه میکنه.بالاخره باید تفاوتی بین سلطان این صنعت با بقیه باشه

    • Xbox+Bethesda گفت:

      اره هنوز هیچی از کنترلر جدیدش معرفی نشده تو قیمت گذاری کردی ایول باو دمت گرم میگم بچه سالی زیر بار نمیری.
      مشتری مداری رو مایکرو با گیم پس کرد.
      با سری اس.
      با گذاشتن انحصاری ها تو گیم پس.
      حافظه هارد بیشتر.
      پشتیبانی از هارد اکسترنال.
      پشتیبانی کردن از ۳نسل گذشته.
      و….
      ولی سونی چی؟
      برای اینکه ورشکست نشه بازی هاشو از ۶۰دلار کرد۷۰دلار.
      آپدیت گرافیکی رو پولی کرد.
      پشتیبانی نکردن از نسل ۵و۶و۷ و نصفه و نیمه پشتیبانی از نسل۸.
      پشتیبانی نکردن از رزولوشن ۱۴۴۰p.
      دروغ گفتن درباره ssd که سرعتش ۵برابره سری اکسه.
      و….
      حالا باز از مشتری مداری حرف بزن تا یه بار دیگه مشتری مداری رو بهت نشون بدم.

      • A@Rad گفت:

        پس یعنی ۲kgames و اکتیویژن که بازی هاشون ۷۰ دلار کردن بخاطر اینکه ورشکست میشن پس کمتر حرف الکی بزنید

      • Ozhan گفت:

        کاری به بقیه حرفات ندارم ولی اینکه یه کنسول رو بیای یک سوم کنی قدرت و همه چیشو و قیمتشو کم کنی نمیگن مشتری مداری

      • Mateus گفت:

        پشتیبانی نصفه نیمه از نسل ۸ ؟!!!! جز ۱۰ تا بازی ناشناس ؛ تمام بازی ها پشتیبانی میشن
        ‌.
        سونی یه سری بازی هاشو کرد ۷۰ دلار چون برای اون بازی ها نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار خرج میکنه ؛ مثل مایکرو نیست
        .
        باسواد : فقط مانیتور های ۱۴۴۰ پشتیبانی نمیشه که اونم گفتن در آینده با آپدیت میشه
        .
        برای ssd نگفتن ۵ برابر ؛ گفتن خیلی سریعتر ؛ بزار بازی های نسل ۹ بیاد ؛ اون موقع نتیجه گیری کن
        .
        آپدیت گرافیکی پولی؟!!!!! والا تو تمام دنیا بخاطر ریمستر و اضافه کردن RT پول گرفتن ؛ لست ۲ و گاد و سوشیما و فاینال و …. همه برای نسل ۹ آپدیت شدن و رایگان
        .
        کی گفته سونی از هارد اکسترنال پشتیبانی نمیکنه؟ گفتن با آپدیت اضافه میشه
        .
        سری اس مشتری مداریه فن بوی؟

    • amir12345 گفت:

      فعلا که سلطان گیمت ذاره بازی ها رو ۷۰ دلار میده. یعنی از کنترلر گرون تر.اگه کپی هم میگیری پس نباید به سونی تعصب داشته باشی چون دشمن سونی هستی. اما روی پی سی و ایکس باکس با ده دلار میتونیم بازی های انحصاری و بازی های بتسدا و بازی هایeaو ۲۳ تا استودیو دیگه رو داشته باشیم. از کجا میدونی که کنترلر ایکس باکس ۱۸۰ دلار میشه. مایکروسافت به خاطر ثروتی که داره حاضره دو سال ضرر کنه ولی بعدش سود خیلی زیادی کنه. اما سونی به خاطر ضرر های زیادی که میکنه دیگه تو این پی اس ضرر کنه ورشکست میشه

  • اینی که میگم داستان نیست تجربه خودمه
    مبل خونه ما از تلویزیون نزدیک ۶ ۷ متر فاصله داره منم یه روز داشتم با ps4م بازی میکردم که شارژش تموم شد پس چیکار کردم? هیچی رفتم جلو تلویزیون رو زمین نشستم که سیم دسته به کنسول برسه. یه روز دیگه که داشتم با اکس باکسم بازی میکردم هم باتریش تموم شد پس چیکار کردم? هیچی رفتم باتری شارژیو درآوردم و دوتای دیگه که داشتن شارژ میشدن رو زدم روش و از رو مبل به بازی ادامه دادم. اینم یکی از خاطرات من امیدوارم لذت برده باشید

  • آرین گفت:

    سلام، خسته نباشید.
    “اما با توجه به پاسخ مایکروسافت و تکاپو برای رفع مشکلات اساسی این برند نظیر خرید استودیوها، می‌توان به این نتیجه رسید که مدیریت فعلی ایکس باکس به شدت از تصمیماتی که مدیریت وقت این برند در مورد آن گرفته بودند ناراضی بوده و در حال صرف وقت و انرژی زیادی برای برطرف کردن اشتباه‌های مدیران گذشته‌ی این شرکت هستند. ”
    این بند بالا چه ربطی به بحث ما دارد؟ بنظر منم درست و صحیح هست ولی اصلا ربطی به اینجا ندارد.
    تشکر

  • 30nabhl گفت:

    بنظرم اصلا کار خوبی نیس
    باتری قلمی شارژی خیلی طول میکشه شارژ کردنش
    —–
    من واسه pc کنترلر ۳۶۰ رو دارم
    باتریم کملیونه ۲۳۰۰ درسته خوب نگه میداره دستش درد نکنه
    ولی یه ۱۰ ساعتی طول میکشه شارژ بشه
    یذره هم نسبت به باتری های معمولی کلفته. از طرفی هم جای باتری این کنترلر تنگه یکم
    هر وقت میخوام درش بیارم زجر میکشم
    هر دفعه محکم بازومو میکوبم به زانوم تا در بیاد
    این سری بزور با انبردست درش آوردم
    دیگه میخوام باتری غیرشارژی استفاده کنم
    باتری معمولا خیلی راحت میره تو میاد بیرون
    کسی نظری پیشنهادی چیزی داره؟

    • sam snake 47 گفت:

      داداش اینکه کلفت تره نشونه کیفیت بالاشه. معمولا شارژی ها کلفت از معمولی ها هستند. منم ۳۶۰ واسه پیسی دارم.نیازی به انبردست و اینجور چیزا نیس. لبه جاباتری رو بزن کف دستت. بعد از چند باز ضربه اروم خودش درمیاد. از طرفی یه فست چارجر کملیون بگیر باتری۳۰۰۰ رو دو ساعته شارژ میکنه. هرکدوم از قلمها ۳۰۰۰ ها! ینی در واقع ۶۰۰۰. راحت پنج روز تمام روزی ۸ ساعت بشین بازی کن تا تموم بشه. باتری رو هم حتما حتما از جای معتبر بخر و حرفه ای ها بخر. مثل دوربین فروشی ها که باتری های اصل میدن ولی می ارزه هرچقدر قیمتش باشه.

  • بعد از این همه سال این که کاملا تابلو بود که با دوراسل قرارداد داره و از اون طرف با فروش باتری شارژی هم مایکرو پول میزنه ب جیب اتفاقا یکی دو روز پیش داخل یکی از پست های مربوط ب اکس باکس در جواب یکی از دوستان ک میگفت مایکرو آخر مشتری مداری و این چیزا همین باتری ها رو براش مثال زدم… حالا میگیم این از مشکلات مدیران قبلی بوده پس این کارت حافظه قابل تعویض سری اکس چیه ک فقط همونی ک مایکرو زده بهش میخوره؟! اینم دقیقا سیاست هارد اکس باکس ۳۶۰ رو داره واسه درآمد بیشتر، یا دسته که مال همون نسل هشتم هست و میخوان الایت رو بفروشن ب ملت

  • Iliya گفت:

    “شرکت مایکروسافت در اعلامیه‌ای رسمی، مرتبط بودن استفاده از باتری‌های قلمی کنترلرهای ایکس باکس با قرارداد شرکت دوراسل و اجباری بودن آن را تکذیب کرد.‌”
    😐 😐

  • دوستان موضوع این نیست که دسته اکس باکس هنوز باتری قلمی می خوره موضوع ابنه که هیچ پیشرفتی نداره توی دو نسل یعنی موضوع اینه که هیچ تکنو لژی توش بکار نرفته موضوع اینه که دسته پلستیشن ۳و ۴و۵ همه بهترین باتری از اول داخلشون لوده و پیشرفت کرده اون نوع باتری هم ولی اکس باکس هیچ . حق انتخاب یعنی چی یعنی دسته بدون باتری هم حق انتخابه یه باتری خوب قابل سارژ باید توی دیته باسه من هفت سال پلی فور دارم هنوز به مشکل شارژ نخوردم یه ساعت شارژ ۱۲ یاعت یا بیشتر کارایی اگه دوستان این دستگاه بدون بازی و پیشرفت ماکرو سافتو نخرن اون هم به خودش میاد و یه تکونی میخوره و دیگه چهارتا بازی خوب میسازه

  • فکر کنم اولین باره تو گیمفا یه چیزی رو میخونم بعد آخرش میبینم نوشته تکذیب شده
    همون اول خبر بنویسید خب 😐

گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد
گزارش: دلیل استفاده‌ی کنترلرهای ایکس باکس از باتری‌های قلمی مشخص شد