گیفت کارت
گیفت کارت

سران سابق ایکس‌باکس در مورد پیشنهاد مایکروسافت برای خرید نینتندو صحبت می‌کنند

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
نینتندو

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ (Bloomberg)، مایکروسافت قبلاََ برای گسترش عناوین فرست-پارتی خود، قصد خرید شرکت نینتندو را داشته، اما با شکست مواجه شده است. این کمپانی ژاپنی نه تنها پیشنهاد مذکور را رد کرد، بلکه آن‌ها با خنده سران ارشد مایکروسافت را به درب خروجی هدایت کردند.

یکی از سران ارشد سابق بخش ایکس‌باکس مایکروسافت می‌گوید:

رئیس سابق مایکروسافت، استیو بالمر (Steve Ballmer)، از ما خواست که به نینتندو برویم و ببینیم که آیا قصد فروش شرکت را دارند یا خیر. آن‌ها از خنده نفسشان بند آمده بود، فرض کنید که شخصی برای یک ساعت تمام به شما بخندد. جلسه‌ی ما به این شکل پیش رفت.

در زمان شکل‌گیری پایه‌های ایکس‌باکس، شرکت مایکروسافت به کمپانی‌های مختلفی مانند میدوِی گیمز (Midway Games)، الکترونیک آرتس (Electronic Arts) و اسکوئر (Square) پیشنهاد خرید داده بود. الکترونیک آرتس به سادگی پیشنهاد را رد کرده بود و به نظر می‌رسد رقم پیشنهادی به اسکوئر بسیار پایین بوده است و مورد قبول آن‌ها واقع نشد.

در نهایت آن‌ها به سازندگان The Legend of Zelda و Super Mario Bros مراجعه کردند، چرا که طبق طرز فکر مدیران مایکروسافت، ترکیب قدرت سخت‌‌افزاری ایکس‌باکس و بازی‌های نینتندو می‌توانست به نتیجه‌ی بهتری برسد. عضو ارشد مایکروسافت در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

در سال ۲۰۰۰ نینتندو وارد ساختمان مرکزی ایکس‌باکس شد و ما قصد داشتیم که آن‌ها را با سخت‌افزار ایکس‌باکس و قدرت آن آشنا کنیم. هدف اصلی ما این بود که سران نینتندو را متوجه‌ی این موضوع کنیم که سخت‌افزارشان در مقابل پلی‌استیشن ضعف‌های زیادی دارد. ایده‌ی ما این بود که ‘گوش دهید، شما عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی بازی‌ها و ارائه‎‌‌ی محتوا دارید، پس بیایید بخش سخت‌افزار و ارائه‌ی کنسول را به ما بسپارید و محتوای خود را در اختیار ما بگذارید’ به وضوح این اتفاق رخ نداد.

نینتندو در همان لحظه به مایکروسافت جواب نداد.

در آن زمان Nintendo 64 عرضه شده بود و نینتندو برای عرضه‌ی GameCube آماده می‌شد. هر دو کنسول به موفقیت کامل نرسیدند و عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به SNES بر جای گذاشتند. چند سال بعد، نینتندو کنسول‌های DS و Wii را عرضه کرد که هر دو به موفق‌ترین پلتفرم‌های تاریخ بدل گشتند. حتماََ شنیده‌اید که نینتندو سوییچ نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و به فروش بالایی دست پیدا کرده است. در این میان، مایکروسافت نیز توانست زنیمکس‌ مدیا (Zenimax Media) و استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن را خریداری کند.

0
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mateus_bk گفت:

    “”رئیس سابق مایکروسافت، استیو بالمر (Steve Ballmer)، از ما خواست که به نینتندو برویم و ببینیم که آیا قصد فروش شرکت را دارند یا خیر. آن‌ها از خنده نفسشان بند آمده بود، فرض کنید که شخصی برای یک ساعت تمام به شما بخندد. جلسه‌ی ما به این شکل پیش رفت””
    .
    آخی

    0
    0
    • آره بعدش با فروش وحشتناک گیم کیوب داشتن گریه میکردن که حتی از ایکس باکس اورجینال هم کمتر فروخته بود

      0
      0
    • Xbox+Bethesda گفت:

      اخی واقعا حیفه مایکرو بتسدا رو میخره و به قیمت ۷ونیم میلیارد و سونی فقیر شرکت انیمه ساز .

      0
      0
      • سونی توانایی خرید های بزرگ نداره ولی نیازی هم نداره. یکه تاز نسل قبل بوده و کلی بازی اختصاصی منتشر کردن از هاردکور گرفته تا عناوین پرطرفداری مثل spider-man و بر خلاف رقیب بارها جوایز رو درو کردن و در مقابل بازی‌های بزرگی پیروز شدن. شرکتی که با میلیاردها دلار تا به این لحظه فقر محتوایی داره مایکروسافت هستش که به جای تمرکز بر تبلیغات محتوا محور بر روی اعداد و ارقامی مانند ۱۲ ترافلاپس تمرکز داره. نمی دونم این که این شرکت میلیاردها دلار سرمایه داره و حداقل تا نسل نهم (گیریم این نسل به بازی برگردن) در مقابل شرکت “فقیر” عملکرد ضعیفی داشته افتخاره یا مایه ننگ؟ جملتون بیشتر ارزش‌های نینتندو و سونی رو بالا میبره تا این که دفاعیه‌ای باشه بر مایکروسافت. مایکروسافت بهتره به جای به رخ کشیدن سرمایه و دارایی‌اش استودیوهای پر و بال گرفته خودش (بانجی) رو رها نکنه و کمی “بنیان‌گذار” باشه به جای “خریدار”. خداروشکر این وسط اینشتیوی وجود داره.

        0
        0
        • K_R12 گفت:

          آقای کریمی سونی همچین هم بنیان گذار نبوده ها. بند استودیو ، ناتی داگ, ساکرپانچ. اینسومنیاک، گوریلا و غیره رو خریداری کرده. درسته که این استودیو ها با سونی پرورش پیدا کردن ولی اینکه بنیان گزارشون نبوده. مایکروسافت هم همین راهو پیش گرفته. استودیو های کوچک یا متوسط یا بزرگی که توانایی مالی کمی دارن رو داره پرورش میده مثل نینجا تئوری ؛ آندد لبز، کمپالیشن گیمز، دابل فاین، و پلی گراند گیمز شعبه دوم و غیره . الان دیگه واسه مایکروسافت تاسیس استودیو خیلی دیره چون شما اگه به فن بیسی که سونی پیدا کرده و استودیو هایی که داره نگاه کنین میبینین که مایکروسافت چاره ای جز خرید استودیو نداره چون به قول شما اگه فقط بخواد استویدو تاسیس کنه و استودیویی رو خریداری نکنه به یسری دلایل اعم از مچ شدن اعضای گروه و تجربه پیدا کردن تو اون استودیو رو پیدا کنن یا اصلا بخواد که افراد با استعداد رو در استودیو هاش جذب کنه خیلی زمان گیر میشه و عملا این نسل هم مثل نسل پیش(هشت) از سونی عقب میمونه . مایکروسافت الان اگه تصمیم هم داشته باشه که بخواد خودش استودیویی رو جذب کنه باید در کنار خرید استودیو باشه که بتونه تا زمانی که این استودیو ها به تکمیل و استاندارد برسونه ، استودیو های خریداری شده جای اون یکی استودیو هارو هم پر کنن. اگه هم توجه کرده باشین میبینین که مایکروسافت داره افراد ارشد و بزرگ بازیسازی رو جذب استودیو هاش میکنه و دقیقا همون رویه ای که سونی تو این ۲۰ سال انجام داده رو داره انجام میده.

          0
          0
          • کاری که سونی انجام داده هیچ تفاوتی با بنیان‌گذاری نداره. استودیوهایی که نام بردین قبل از ملحق شدن به سونی اصلا یک ماهیت دیگه داشتن تنها چیزی که باقی مونده اسمشون هستش. ساکرپانچ قبل از پیوستن به سونی فقط یک بازی با نام rocket منتشر کرده بود که اصلا کسی این اثر رو نمیشناسه اما با پیوستن به سونی تمام آی پی های مهم شرکت یعنی sly cooper infamous و ghost of tsushima خلق شدن. ناتی داگ هم دقیقا همینطور و گوریلا هم به همین شکل. (کافیه آی پی‌ها و عملکرد استودیوها رو قبل از پیوستن به سونی بررسی کنید) عملاََ این آی پی ها و استودیوهای تاپی که الآن میبینیم پس از ملحق شدن به مجموعه‌ی سونی شکل گرفتن. هیچکدام از آی پی‌های مهم استودیوها قبل از ملحق شدن به سونی خلق نشده بودن. ولی استودیوهای خریداری شده‌ی مایکروسافت همگی از قبل عناوین مشهوری خلق کردن که خودتون بهتر از من میشناسید آثار رو.

            در مورد مایکروسافت قبلاََ گفتم بهترین رویکرد “حال حاضر” خرید استودیو هستش برای این شرکت، بخش عمده‌ای از کامنت من به عملکرد قبلی این شرکت بر می‌گرده که مشخصا همیشه به دنبال خرید بوده تا بنیان‌گذاری اما با بودجه‌ای که دارن مطمئناََ جا برای ایجاد استودیوهایی بیشتر از اینشیتیو وجود داره و به نظرم با قدرتی که مایکروسافت داره، در این زمینه کم‌کاری هایی داره و بیش از حد سرگرم خرید استودیو هستش.

            0
            0
            • K_R12 گفت:

              بله همینطوره ولی من میگم مایکروسافت عملا اگه بخواد جای پای خودشو سفت کنه تو صنعت گیمینگ چاره ای جز خریدن استودیو نداره. مایکروسافت ۲۰ سال پیش باید مثل سونی این کارارو میکرد و به فکر پرروش و ساخت استودیو میبود که نکرد و بخش گیمینگ جزو پایین ترین بخش های مایکروسافت بوده تا چند سال اخیر . ولی حالا الان که گیمینگ برای مایکروسافت به یکی از اصلی ترین بخش های مایکروسافت تبدیل شده،اگه میخواد موندگار باشه و تو صنعت گیم قسمتی رو سهیم باشه راهی جز خرید استودیو نداره(البته که در کنارش به تاسیس استودیو هم ادامه بده مثل اینشتیو و تاسیس شعبه دوم پلیگراند)

              مایکروسافت بعضی استودیو هاش هنوز به مرحله ای که به استاندارد کافی برسن رو نداره و باید وقت زیادی رو صرف ارزش دهی و بالا بردن بعضی از استودیو هاش چه از لحاظ نیروی کاری چه مچینگ بین اعضا مثل اینشتیو و شعبه دوم پلیگراند و کامپلیشن گیمز و …. بکنه و براش واقعا خرید پابلیشری مثل بتستا نیاز بود تا بتونه حدی از کم و کاستی های موقتشو جبران کنه توی یک تا دو سال اینده

              0
              0
              • K_R12 گفت:

                بقیه دوستان هم خوشحال میشم اگه که انتقادی یا پیشنهاد و یا تقدیری که نسبت به پلی استیشن و ایکس باکس و نینتندو دارن مثل صحبتی که مثل من و آقای کریمی به صورت مودبانه و منطقی کردیم بکنن و همین رویه رو ادامه بدن تا جو سایت بهم نریزه و به حالت عادی برگرده

                0
                0
                • mateus_bk گفت:

                  درود بر شما دوست عزیز که انقدر با فکر و منطقی هستید ؛ امیدوارم فن بوی ها یه مقدار از شما یاد بگیرن Yes

                  0
                  0
                • مایکروسافت تابحال چی ساخته که دلتون خوشه خدایش من دوران ۳۶۰ خریدمش بخاطر گیرز و هیلو حالم از بازی بهم خورد وقتی میومدی هوی رین و انچارتد میزدی باز میرفتی گیرز میزدی توهین به خود بود اصلا تاز اون دوران اوج جعبه بود حالا آینده چی میشه رو نمیدونم خداکنه تغییر کنن الان از چی دفاع میکنید مقابل آقای کریمی که خودش کاروزندگیش همین نقد بازیای ویدیوییه

                  0
                  0
        • Xbox+Bethesda گفت:

          همچین از برتری و افتخارات حرف میزنید انگار مایکرو و سونی تو این نسل پا به پای هم پیش اومدن مایکرو نسل رو با ۴ ۵ تا استودیو شروع کرد ولی سونی بیشتر از ۱۰ تا. مطمئن باشید اگر اسپنسر از اول نسل۸ بود و با همین سیاست پیش میرفت هیچ وقت همچین اختلافی رو مشاهده نمیکردیم.این نسل هم پلی۵ بیشتر میفروشه و خیلی ها میگن سونی برده ولی نمیبینن که مایکرو داره برگ برنده هاشو روی ۳تا پلتفرم منتشر میکنه نه یک پلتفرم و هدفشون هم درکل فرق داره ولی رقابت اصلی سونی و مایکرو تو نسل ۱۰ اتفاق می افته چون تازه مایکرو خودشو تو این نسل ثابت میکنه.

          0
          0
          • اشتباهات خنده دار مایکروسافت هیچ ارتباطی با شروع دیرهنگام نداره. بلکه قیمت بالاتر اجباری کردن کینکت عدم وجود محتوا از دست دادن کلیف بی و بانجی و شروع ضعیف شرکت دلیل اصلی عملکرد ضعیف نسل هشتم بود و این مشکلات هیچ ارتباطی به شروع دیرهنگام ندارن. بستگی داره برنده در دیدگاه یک نفر چی باشه. از دیدگاه مالی به نظر من در هر صورت برد با مایکروسافت هستش چون یک دیدگاه بیزنسی قوی داره ولی اگر بخوام خلاقیت، بها دادن به محتوا و ارائه‌ی تجربه های تازه رو اولویت و موفقیت در نظر بگیرم ترجیح میدم شرطم رو روی سونی و استودیوهاش بذارم تا مایکروسافت و استراتژی تجاری که پیش گرفته. یکی دنبال سرویس برتر و بازی کردن با کمترین قیمت ممکن هستش یکی هم به دنبال پروژه‌های خاص و محتوایی هستش که روی پلتفرم های دیگه پیدا نمیشه. شخصاََ به هنری و محتوایی که شرکت‌ها ارائه میدن اهمیت میدن تا سرویس. محتوایی که اورجینال باشه و صنعت گیم رو تحت تاثیر بذاره نه محتوایی که از قبل وجود داشته حالا زیرمجموعه‌ی مستقیم مایکروسافت هستش. به عبارت دیگه از میان بازی‌های مایکروسافت احترام بیشتری برای perfect dark و ریبوت fable قائل هستم تا بازی هایی که قراره بتسدا توسعه بده چون بازی های بتسدا در هر صورت تولید میشدن ولی perfect dark و fable به دستور شرکت و به خواسته ی طرفداران مایکروسافت تولید میشن.

            0
            0
          • mateus_bk گفت:

            یادت باشه که سونی ؛ این امپراطوری رو با پول و یک شبه به دست نیاورده و حاصل خلاقیت و تلاش شبانه روزی و استعداد خیلی ها بوده ؛ مایکرو با پول میتونه
            از پله های زیادی بالا بره ولی از یه جایی به بعد ؛ فاکتور های دیگه ایی تاثیر گذاره ؛ دقیقا مثل نینتندو که توی این نسل به این حجم از موفقیت رسید ؛ شما نگران سونی نباش ؛ اون ابتدا که تازه کار بود حریف های قدرتمندی مثل سگا و آتاری و نینتندو رو پشت سر گذاشت ؛ حالا که به این عظمت رسیده مطمعنا سهم خودشو از این بازار به دست میاره
            .
            درمورد استودیو ها ؛ ناتی داگ و ساکرپانچ و گوریلا ؛ قبل از اینکه جزئی از سونی بشن ؛ هیچ بازی مهم یا معروفی نداشتن ؛ سالها با تلاش خودشون و حمایت های سونی به این نقطه رسیدن
            .
            از طرفی سونی ضعف نداشتن توان مالی اکس باکس رو با چیز های دیگه پر میکنه ؛ همونجور که استاد کریمی در یکی از مقالاتشون اشاره کردن ؛ سونی افراد جدید رو به استودیو های مهم مثل سانتا و ژاپن و ناتی و گوریلا میارن و زیر نظر نوابغ اونجا ؛ کار آزموده میشن و به استودیو های جدید میرن و این چرخه باعث افتتاح استودیو های زیادی توسط سونی میشه ؛ استودیو سن دیگو اولینش بود

            0
            0
        • VoodooMan گفت:

          از یه FF بعیده خودش وارد بحث های بی پایه و اساس و بی پایان بین کنسول ها، کنه. یه Fromsoftware’s Fan نسبت به این دعوا ها بی تفاوته

          0
          0
          • اتفاقا چون من فن فرام‌سافتور هستم به سونی ارادت دارم و واجب می دونم که از “پشتیبان خلاقیت و پروژه‌های خاص” حمایت کنم. سونی همان ناشری هستش که از اولین پروژه‌ی سولز میازاکی (Demon’s Souls) حمایت کرد. اگر سونی وجود نداشت معلوم نبود میازاکی و سبکی که در ذهن داره به کجا برسه. بعدشم چند باری دیدم در کار بقیه و نظرات بقیه دخالت می‌کنید، چه نویسنده چه کاربر حق داره اظهار نظر کنه و هر انتقاد و دفاعی که قصد داره انجام بده لطفاََ بگذارید همه آزادانه نظر خودشون رو منتشر کنن. اگر مشکلی دارید می تونید جواب منطقی به بیانیه‌ها بدین و اگر طرف صلاح دید بحث رو ادامه میده نه این که بقیه رو تشویق کنید که نظر خودشون رو ثبت نکنن. شاید به نظر شما بحث بی پایه و اساس باشه اگر واقعا فکر می کنید بحثی پایه ای نداره می تونید نخونید یا بی تفاوت رد بشین.

            0
            0
            • VoodooMan گفت:

              راستش تا حالا جایی ندیدم نویسنده های یه سایت وارد دعواهایی که بین فن بوی ها اتفاق می افته بشن، تعجب کردم. اظهار نظر مشکلی نیست، ولی توهین و دعوا دیگه واقعا در سطح یه کسی که میزان محسوب میشه نیست.
              شما که از آزادی در اظهار نظر می گید چرا براساس سلیقه شخصی نظرات رو نمایش می دید. منظورم شخص شما نیست، تووی این چند وقت اخیر حداقل ۴ بار نظرات بنده نمایش داده نشده.
              حسن اکرامی که واقعا خیلی جالبه، هرکی به سونی و گوست بگه تو می ره توو بلک لیست و کامنتاش تایید نمی شن. اینه که می گم نویسنده نباید خودش وارد بحث های بی سر و ته کنه چون نتیجه اش میشه نادیده گرفتن نظر مخالف. یوزر ها هم وقتی می بینن نویسنده اینجوریه به خودشون اجازه می دن هرگونه توهینی به نظر مخالف بکنن. به هر حال این حرف ها فایده ای نداره، چون در نهایت ربط داده میشه به داستان خسته کننده ی طرفداری از کنسول ها و بی نتیجه موندن بحث

              0
              0
      • inspody گفت:

        پشم سر کچل حاج کریتوس به کل تاریخ ماکروسافت میارزه.

        0
        0
        • pc گفت:

          مایکروسافته اول اسمشو یاد بگیر سهام یه ویندوز کل ژاپن رو میارزه ROTFL

          0
          0
          • اوسعلی گفت:

            به نظرم شما که دنبال پول شرکت هایی برو فن شرکت نفتی آرامکو شو. از همه شرکت ها پولدارتره Grin

            0
            0
            • pc گفت:

              مایکروسافت با ویندوز با ۳٫۵ میلیارد کاربر و و خدمتی که برای ارائه سیستمهای ارزان خانگی کرد رو با کیرتوس که نهایتن ۲۰ ملیون فن بیس داره مقایسه میکنین بعد نمکم میریزن ؟دارم در مورد شرکتی حرف میزنم که زندگی مارو پیش برده .اسم مایکروسافتو رو کنار کیروتوس یا سونی خراب میکنین مثل اینه که بگی ادیسون پشم ابی هم نیست یا تسلا پشم نیتن هم نیست.مقایسه مسخره ای دارین

              0
              0
              • SajjadR گفت:

                تا حالا هم دیدیم که مایکرو پشم نینتندو هم نیست چه برسه سونی همون میتونید شبیه ساز پرواز بزنید و انتظار بهترین بازی سال رو دارید Grin Monkey

                0
                0
              • اوسعلی گفت:

                چه ربطی داره عزیز ما دارین پلی استیشن رو با اکس باکس مقایسه میکنیم.
                به مایکروسافت چیکار دارم. دم بیل گیتس و پل آلن گرم که ویندوز رو توسعه دادن و مایکروسافت رو تاسیس کردن ولی اینا چه ربطی به صنعت ویدئوگیم داره؟!
                مثل این میمونه من بگم اگه سونی نبود CD هم وجود نداشت که ویندوز بخواد رو سیستم های کامپیوتری نصب بشه Neutral

                0
                0
                • pc گفت:

                  اسم مایکروسافتو میارین دقیقا کجا گفتین ایکس باکس ؟خودتون کامنت خودتونو رد میکنین Neutral مگه الان با سی دی نصب میشه ؟ یا قبل اینکه سی دی بیاد ؟ الان حتی سیستمهای جدید سی دی رم هم ندارن Neutral

                  0
                  0
      • همین شرکت فقیر انیمه ساز باعث شد یه نسل کامل حقارت بکشید آخرش هم مایکرو دید فرزند بی بخار زیانده ش اکس باکس داره زیر قدرت بازی های سونی له میشه مجبور شد سر کیسه رو شل کنه تا بتونه شرایطو برابر کنه
        آره این شرکت فقیر رو پای خودش وایساده و ارزش بازار خودشو هر روز بالاتر میبره ولی اکس باکس بعد سه نسل کنسول ساختن مجبور به پول تو جیبی گرفتن از باباشه

        0
        0
      • mateus_bk گفت:

        فرنام جان فشار روت زیاده !
        من صرفا بخاطر لحن و طرز رفتار نینتندو با اکس باکس آخی گفتم و هدفم ترول نبود ؛ ولی شما مشخصا سختی های زیادی توی این نسل کشیدی و حق بهت میدم !

        0
        0
    • منم الآن بهشون میخندم!
      ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL ROTFL
      رفتن امپراطوری نینتندو رو بخرن!
      فکر کردن همه چی با پول خریدنیه!من جای صاحب نینتندو بودم با اردنگی مینداختمشون تو کوچه!
      مشکل مایکرو نداشتن خلاقیته. هر شرکتی هم که توسط مایکرو خریداری بشه گند زده میشه بهش چون نمیدونن چطور مدیریتش کنن! مثه همین زنی مکس!
      هررر کی میخواد اسکرین بگیره که اینو بدون ترول میگم:به زودی شاهد افت کیفی بازیای بتسدا هم باشید!
      R.I.P BETHESDA

      0
      0
      • K_R12 گفت:

        به جای اینکه شعورتون رو با این حرفا نشون بدین سعی کنید به صورت مودبانه نقدتون رو بیان کنین دالتون جان. الان مثلا فکر کردی با این حرفا خیلی کار قشنگی داری میکنی ؟ شعور و احترام خودتو با این حرفا میارین پایین و این کار واقعا افتخاری نداره که خیلی بهش مینازی!!!. لطفا تایید کنید

        0
        0
      • pars_moji گفت:

        نداشتن خلاقیت؟؟؟!!!
        بیچاره اگه مایکروسافت نبود الان باید با سیستم عامل داس کار میکردی
        تمام این بازی هایی که داری پزشون رو میدی توی سیستمی که بستر اصلیشون توسط مایکروسافت اریه شده تهیه میشن
        منظور تو بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافته پس اول بفهم چی میگی بعد حرف بزن

        0
        0
  • Vahid3333 گفت:

    باریکلا بالمر ولی ای کاش بانجی و اپیک و بایوور رو از دست نمیداد

    0
    0
  • وای Neutral
    مایکروسافت دنبال هر فرصتی برای خریده
    ولی واقعا اگه نینتندو با مایکروسافت یکی میشدن عجب ترکیب قدرتمندی میشدن
    اگه بعد از گیم کیوب به نینتندو پیشنهاد میدادن احتمال خریدشون بیشتر بود

    0
    0
    • Erfan nakhaee گفت:

      به نظر من ترکیب قوی نمی شدن و بلعکس ضعیف تر می شدن چرا سبک های مختلفی دارند ماهیت نیتندو بیشتر خانوادگی هست تا تک نفره پس محتواش هم برای کل خانواده ساخته می شه و مایکروسافت هم فاز مشخص نبود.
      و نکته دیگه نیتندو ۱۰۰ دیگه حاضر نیست خودش رو بفروشه چون یا سگا و سونی رقابت کرده دیگه بلده از کجا بزنه پس وقتی مایکروسافت فکر خرید کنه با قطیت می گه نه

      0
      0
  • sasuto گفت:

    نمیدونم چرا ولی تیتر رو میخونم خنده ام میگیره . درک میکنم سران نینتندو از خنده نفسشون بند بیاد

    0
    0
  • mo70 گفت:

    نینتندو رو ایکس باکسیه میکنیم.فن بوی ها در این لحظه

    0
    0
  • Wild Rage گفت:

    یاااااا خدااااا. مثل اینکه واقعا مرزی برای پولی که قراره سر ایکس باکس خرج کنن نذاشتن. نینتندو حتی از تیک تو هم گرون تره که شامل راکستاره. حتی از بخش پلی استیشن هم حدود بیست میلیارد یا سی میلیارد (فکر کنم) گرون تره
    مایکرو این نسل واقعا میخواد طوفان به پا کنه و واقعا هم میخواد همه چی رو تا قبل جدی شدن امازون و گوگل و شاید حتی اپل بخره.
    والا این خبر منو ترسوند!! این یعنی مایکروسافت این نسل اصلا حد و مرز مالی نداره!!! یه زمان شوخی میکردم میگفتم میخوان استودیو هاشونو بکنن سی یا چهل تا. ولی مث اینکه عمو فیل جدیه
    ترسم گرفت

    0
    0
  • farshadx گفت:

    nintendo
    Electronic Arts
    square enix
    چه شرکتهایی رو هم میخواستن بخرن
    اگه اون موقع که نینتندو ضعیف بود نتونستن بخرن با گذشت DS و Wii و الآ سویچ دیگه اصلآ نمیتونن بخرن
    اگه اشتباه نگم ارزش نینتندو الآ ۷۶ میلیارد دلار هست
    مثلمآ رقم خیلی بزرگی هست مخصوصآ وقتی که نخوان بفروشن چون برای راضی کردنشون به فروش باید مبلغ بیشتری پیشنهاد بدن
    اما به نظرم میصرفه هم برای سونی و هم ماکرو اگه بتونن بخرن عملآ نه فقط یکی از رقیبهاشون رو از رده خارج کردن که کلی ip خفن میگیرن بجز این فن بیس نینتندو رو هم میتونن جذب کنن
    اما ریسک خیلی خیلی زیادی داره

    0
    0
  • gamegood گفت:

    نینتندو اگه یه بازی با گرافیک فنی آنچارتد گلدن آبیس که سونی برای psvita عرضه کرد همون کنسولی که سخت افزارش یک چهارم سوییچ بود بعدش من قبول میکنم که نینتندو پشت گرافیک هنری و کارتنی پنهان نشده تا ضعفش در ساخت بازیهای گرافیک بالا از نظر تکنیکی و سخت افزار ضعیف سوییچ رو پنهان کنه تصورش رو بکن یه کنسول بخری اکثر بازیهای مولتی یا براش عرضه نشه یا با نصف گرافیک xbox one و ps4 که ۷ سال پیش عرضه شده باشه ! بعد حالا یکی میاد میگه کسی برای بازیهای مولتی سوییچ نمیخره! در حالی که ۹۰ درصد بازیهای یک پلتفرم رو عناوین مولتی تشکیل میده.

    0
    0
  • واقعا تحسین بر انگیزه که نینتندو توی اون شرایط پیشنهاد مایکروسافت رو رد کرده و تونسته خودشو به این موفقیت برسونه.دست مریزاد
    البته من خودم سنم اونقد قد نمیده که بدونم شرایطشون بد بوده یا نه ولی با توجه به متن خبر گفتم

    0
    0
  • 343 HALO گفت:

    مصاحبه ی جالب و طولانی ای هست و کاملا از روز اول ایده ی ساخت کنسول شکل گرفته تا به مرحله ی عملیاتی برسه رو شرح داده و پروژه تا مرحله ی لغو هم پیش رفته بوده…
    اون بخش خرید کونامی هم خیلی جالب بود!
    عجب مدیری دهن سرویسی داشته فکر کنم به همین خاطر اینجا ترجمه نشده

    0
    0
  • hideomiazaky گفت:

    دوستان عاجزانه تقاضا دارم وقتی میبینید کسی ترول میکنه یا هیت میکنه یا توهین میکنه حتی منطقی هم جوابش رو ندید چون جو بهم میخوره و اگه کسی جواب داد بهش تذکر بدید که این فرهنگ تو سایت جا بیفته و جو بهتر بشه نمونش اقای دالتون یا ایکس باکس گیم پس یا مام فقط جواب کسایی رو بدید که فن بوی نیستن و فقط اشتباه فکر میکنن اعضای سایت هم اگه میشه تو تایید کردن کامنتا سخت گیری بیشتری داشته باشن و ایپی بن رو برگردونن که همش مولتی اکانت ها سایت رو بهم نزنن وبا وی پی ان کلی به خودشون لایک و دیس لایک ندن به امید این که جو سایت اروم تر بشه

    0
    0
  • برام جالب که مایکروسافت اینقدر سینه چاک در ایران داره و فن بیس قدرتمندی داره که حتی از سونی فنها هم بیشترند!
    شرکتی که هیچ افتخاری در صنعت گیم نداره و هر چه داره از استدیو های ترد پارتی مثل اپیک گیمز و بانجی و tecmo koei هست
    که همین ها هم به لطف جدل وکلکل بیل گیتس (که الان سمت اجرایی هم نداره) با کاز هیرای و استیو جابز بدست آورده
    ……
    پ.ن این مسئله گیمر های قدیمی در مورد e3 2003. و فیلم jobs اومده
    و پیتر مور موفقترین رئیس تاریخ xbox به تفصیل در این مورد بعدا (زمان حضورش در ea) توضیح داده
    ….
    در کل فکر میکنم این مسئله شاید به ۳۶۰ و ورود خوبش با بازیهای کپی خور بر میگرده که عملا نسل جوان هواداران کنسول که عموما دهه شصت و هفتاد بودن و نسل شاخص جمعیت ایران بودن در دهه گذشته تحت تاثیر قرار داد
    وگرنه کارنامه این شرکت جایی برای دفاع و تعصب تمام قد البته در زمینه گیمینگ (منظورم نرم افزار نیست ) نداره

    0
    0
    • Sackboy گفت:

      داداش من فکر می‌کنم یه بخش زیادی از طرفداران xbox در ایران، یا زمان نسل ۷ کنسول باز شدن، یا بعد PS2 سویچ کردن رو xbox. چون اون زمان هیچ کس عادت به خرید بازی اورجینال نداشت و xbox از نظر قیمتی خیلی به صرفه تر بود، و البته عملکردش در محتوا هم خیلی بهتر از نسل ۸ خودش بود. به خاطر همین طبیعیه که انقدر طرفدار پیدا کرده باشه.
      در واقع اکس باکس بخش اعظمی از طرفدارای ایرانیشو مدیون بازی های کرکی نسل هفته. بعدشم که شرایط نسل ۸ از جهت قیمت و اقتصادی برابر شد و وضعیت کیفیت محتوا هم قابل پیش‌بینی نبود. در همچین شرایطی آدم کمتر انتخابشو عوض می‌کنه و ترجیح می‌ده ادامه ی مسیر قبلی رو بره.

      0
      0
  • فروش نینتندو همین طوری پیش بره پیشنهاد خرید بخش xbox ماکروسافتو میده Grin البته ماکرو کنسول نمیسازه pc اسمبل میکنه واسه مالتی پلتفرم بدون انحصاری

    0
    0
  • Mikasa گفت:

    خوبه خداروشکر اتفاق نیفتاد
    XD

    0
    0
  • بلکه آن‌ها با خنده سران ارشد مایکروسافت را به درب خروجی هدایت کردند.

    دلم سوخت برا بیچاره ها
    فک کردن سران مایکروسافت فلج مغزین

    0
    0
  • Sackboy گفت:

    بعد من می‌گم رفتار تیم اکس باکس مثل این بچه پولداراس که ارث پدری بهشون رسیده و از پول باباشون دارن به جایگاهی می‌رسن، شماها منفی بدین!!
    فقط یه بچه پولدار فکر می‌کنه همه چیزو با پول میشه خرید! چون از بچگی همه چیزو براشون خریدن و هیچ چیزو با زحمت به دست نیاوردن.

    0
    0