Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد

Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد

حسن اکرامی
۱۲:۵۵ ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد

بازی Ghost of Tsushima آخرین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ در نسل هشتم به شمار می‌آید که البته یکی از بهترین‌های این فهرست نیز خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد تجربه‌ی این اثر هنری بر روی کنسول قدرتمند پلی‌استیشن ۵ و پس از دریافت به‌روزرسان ارتقای نسل نهمی، بسیار لذت‌بخش‌تر و بهتر شده است.

شاید پشتیبانی از نسل‌های گذشته‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ به خوبی و گستردگی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس نباشد اما عناوین هنگام عرضه‌ی فوق‌العاده قدرتمند و عرضه‌ی به‌روزرسان‌ها و ارتقای نسل نهمی برای بازی‌های مختلف توسط شرکت سونی، به خوبی طرفداران و بازی‌بازان را راضی نگه داشته است. کنسول پلی‌استیشن ۵ قادر است از تمامی بازی‌های نسل هشتمی که بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ اجرا شده‌اند، پشتیبانی کند و برای برخی از این عناوین، بهبودهای بصری و افزایش نرخ فریم در قالب به‌روزرسان‌های رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در این میان، بازی‌های انحصاری نسل هشتم شرکت سونی در اولویت بالاتری برای بخش پلی‌استیشن قرار دارند.

با این که بازی Ghost of Tsushima در اواخر نسل هشتم بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شده بود اما بسیاری از بازی‌بازان و علاقه‌مندان به عناوین سامورایی ژاپن فئودال، ترجیح دادند این عنوان را بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ تجربه نمایند. حال به نظر می‌رسد کیفیت بازی Ghost of Tsushima پس از دریافت ارتقای نسل نهمی بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ به قدری متفاوت و چشم‌نوازتر شده است که حتی بازی‌بازانی که یک مرتبه در نسل هشتم آن را تجربه کرده‌اند، باید به تجربه‌ی مجدد آن بپردازند.

به تازگی وب‌سایت خبری و تحلیلی دیجیتال فاندری (Digital Foundry) در یک ویدئوی اختصاصی به مقایسه‌‌ی عملکرد فنی و تکنیکی بازی Ghost of Tsushima بر روی سه کنسول پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴ پرو و پلی‌استیشن ۴ پرداخته و به صورت کامل بهبودهای نسخه‌ی نسل نهمی این اثر را بررسی کرده است. طبق نتیجه‌ی این سنجش، در حالی که کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو، بازی Ghost of Tsushima را با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند، کنسول پلی‌استیشن ۵ قادر خواهد بود با وضوح بالاتر ۱۸۰۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه آن را به اجرا درآورد.

همان‌طور که در این گزارش اشاره شد، بازی Ghost of Tsushima این بهبود منحصر به فرد را بدون هیچ اقدام اضافی و سنگینی از سوی استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) دریافت کرده است و احتمالا در آینده شاهد به‌روزرسان دیگری باشیم تا تجربه‌ی روان این اثر با رزولوشن ۴K را فراهم سازد. در هر صورت، این نرخ فریم و افزایش وضوح به صورت محسوسی تجربه‌ی باز اکشن و خونین Ghost of Tsushima را لذت‌بخش‌تر خواهد ساخت و به گفته‌ی دیجیتال فاندری، تجربه‌ی این اثر بر روی پلی‌استیشن ۵ به مانند یک رویا خواهد بود.

عنوان تحسین‌شده‌ی Ghost of Tsushima موفق شده است جایزه‌ی بهترین بازی از دیدگاه مخاطبین را در جریان مراسم The Games Awards 2020 و بهترین بازی از دید مجله‌ی فامیتسو را کسب نماید. این اثر هم‌اکنون بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ و به صورت بهبود یافته بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد
Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فتومود این بازی خودش شاهکاره
    میشد جداگانه حتی فروختش
    از بس محشره

  • Inspody گفت:

    خود بازی که شاهکار هیچ حرفی توش نیست.جدا از اون پشتیبانی عالی از بازی بود که هی پچ میدادن باگ ها برطرف میشد بهینه سازی عالیه بازی و بخش کمپین کاملا رایگان الانم پچ رایگان که ۶۰ فریم میکنه بازی رو چقدر این استودیو به فکر بازیش هست و همینطور به فکر گیمر هاست.انقدر محبوبیت لایقشه .
    مرسی ساکرپانچ :yes: :yes:

  • قابل انتظار بود ولی ایکاش ویدیو رو هم میزاشتید توی پست تا راحت تر باشیم برای دیدن مقایسه هر دو نسخه

  • 47 گفت:

    کاش اینم چندسال دیگه برا pc بیاد یا حداقل یک استدیو بازی سازی مولتی پلتفرم یک بازی با تِم سامورایی و جهان باز در این سطح بسازه چون واقعاً تمام ویژگی های یک بازی کامل و شاهکار لذت بخش رو داره مخصوصاً داستان و روایت، موسیقی و مناظر به شدت دلربا به خاطر گرافیک فوق‌العاده بالای و زیبای هنری که داره.

    • نه این بازی ویژگی های یه شاهکار رو نداره
      میدونم کلی دیس میخورم ولی با دلیل اگه خواستین میگم چرا نداره

      • جالبه وقتی یه بازی به نام سایبرو که همه دنیا دارن میکوبنش بخاطر وعده های دروغ سازندش و نقصاش و باگاش و کمبودای شدید اپن ورلدش و جزئیات به شدت عقب موندش رو با دلایل زیبایی تبدیل به شاهکار میکنین و در کنارش یه بازی که همه شاهکار میدوننش و موفق بوده رو شاهکار حساب نمیکنین .. در هر صورت واقعیت و دلیل این قضاوتا بر کسی پوشیده نیست 🙂

        • از یک فن یوبیسافت چه انتظاری دارید؟؟؟

        • sefirot2011 گفت:

          آقای اکرامی شما عیب مگو که این عیب را داری ، چرا هر حرفی میزنی مثالش به سایبر میزنی ، به هر حال این فعل جمع بستن که انداختی بهتر برای فن بوی ها باشه نه برای کسانی که از تمام عناوین شاهکار لذت میبرن ،بهتر در جمله هات کلمه فن بوی رو بکار ببرین نه اینکه بگویی کسانی که از سایبر لذت میبرن، من به شخصه این عنوان رو عالی میدونم و هم سایبر چون هر دو رو بازی کردم ، البته سایبر هنوز تموم نکردم

        • شما نویسنده ومنتقد این سایت هستید و این لحن از شما بعید هست
          هر کس نظری داره
          از نظر شما این بازی شاهکاره ( از نظر من هم شاهکار هست)
          از نظر این دوستمون این بازی شاهکار نیست ( خب نظر شخصیشون هست و ما نمی تونیم نظر خودمون رو بهش تلقین کنیم و تازه تهمت فن بویی هم بهشون بزنیم)
          از نظر شما سایبر بازی بدی هست ( هر کس حق دار نظرش رو بگه!!!! و ما نمی تونیم بگیم نظر شما درست نیست ،چون نظر شما هست و بر اساس سلیقه شما هست نه سلیقه من که من بیام به . . .)
          این درسته ما بیام بگیم چون از نظر شما بازی بدی هست یعنی هیتر و فن بوی هستید؟؟!!
          و تهمت فن بوی به کسی بزنیم؟؟
          خب اگر اونطوری باشه منم میگم شما هیتر سایبرپانک هستید ( که این حرف اصلا درست نیست ، چون که شما از بازی خوشتون نیومده دیل بر هیتر بودن شما نیست)
          خلاصه ، سعی کنید به نظر هم احترام بزارید و به هم دیگه تمهت فن بوی نزنید!!

          (با لحن دوستانه بخوانید)

          • Emmat گفت:

            بنظر اینجا اقا اکرمی نظرشون رو گفتن شما نمی تونید از نظر ایشون مشکلی بگیری بجز وقتایی که اشتباه می گن ولی ایشون با لحن تند گفتن این نوع لحنشون هست و اگر نه مشکلی توی سخنانشون نبود

            • نظرشون توهین کاملی به نظر من بود 😐
              به نظر من علایق من و سلیقه ی من

              • VoodooMan گفت:

                دقیقا همینه، مدیریت سایت باید یه سری قوانین واسه نویسنده هاش بزاره که آقا شما به هیچ عنوان نمی تونی به اسم نویسنده ی سایت مثل یه فن بوی با یوزرها مراوده داشته باشی

                • Mateus گفت:

                  همینه دیگه ؛ چون نظر بقیه با شما فرق میکنه میشه ترول و فن بوی ؛ اگه گیمفا به خبرنگاراش اجازه نده که نظر بدن ؛ میشیم سایت همسایه که بدرد هیچی نمیخوره ؛ تنها تفاوت گیمفا با بقیه همینه که اساتید به کاربرا احترام میزارن و با عشق و علاقه به سوالات جواب میدن و نظر خودشونو میگن ؛ مهم نیست که فن چه شرکتی باشن ؛ از استاد بوالحسنی که فن مایکروئه تا استاد کریمی که فن سونیه

              • Sajjad گفت:

                خب دوست من داری حرف بیربط میزنی شما بازی شبیه با گوست میشناسی که اینقدر عالی باشه تو سبکش بهترین بازی سامورایی هستش که ساخته شده در کنار سکیرو البته گوست نسبت به سکیرو هم برتری داشت اونم اینه که شامل همه سبک های شمشیر زنی سامورایی بود

          • با لحن خیابانی خوندم 😀 چون با این نصحیت های بی سر و ته خودت هم الان بشدت مشکوک به فن بوی بودن هستی.

            خب چه اشکالی داره راجع به شاهکار بودن و نبودن یه بازی بحث بشه و دلایل گفته بشه؟!
            حالا اینکه آقای اکرامی صریح و روشن و با دلیل حرف زدن میشه بد!؟ اونوقت کار اون عزیزی که همینجوری رفته زیر نظر یکی دیگه تا فقط بگه بازی شاهکار نیست درسته؟!
            بعدم با سابقه ای که آقای اکرامی گفتن دیگه واضحه ایشون فن بوی هست. فن بوی بودن هم فحش و توهین نیست، ولی در نظر نگرفتنش توهین به شعوره خود شخصه.

            در ضمن بذاریم نویسنده ها تو قسمت کامنت ها راحت باشن و بتونن بحث و گفت‌وگو داشته باشن.

            • گفتم دلیل بخواین تا دلیل بگم
              دلیل خواستی دلایلم رو میگم
              با اینکه قبلاً چند جا گفتم
              اول هوش مصنوعی خیلی بد بازیه
              که این خودش به تنهایی باعث میشه دیگه مخفی کاری لذت بخش نباشه
              این به کنار
              مخفی کاری بازی خیلیییی خشکه و اصلا لذت بخش نیست
              در مقایسه مثلا با والهالا و لست و یونیتی و متال گیر سه حتی و کیآس تیوری و حتی فارکرای خیلی ضعیف تره
              ماموریت های فرعی به شدت تکراری و با فاصله ی زیاد
              از قطع کردنای مسخره ی بامبو بگم یا دنبال کردنای فاجعه ی روباه؟؟؟
              یا از کمپایی بگم که همشون کپی همن؟؟
              کمپای گوست در حد مثلا مقر های اودیسن
              همون قدر تکرار اندر تکرار
              پلتفورمر بازی توهین به شعور گیمریه که داره بازی رو انجام میده
              کافیه یه مرحله پلتفورمر باشه تا کلا بیخیال مرحله بشی
              نداشتن هیچ تعاملی با جهان بازی
              شهر هست ولی رد که میشی دریغ از هیچگونه واکنشی
              حالا بدیا رو گفتم یه چند تا خوبی هم بگم
              پیدا کردن راه خیلی باحاله
              و از اون حالت معمولی در میاره سفر کردنو
              فوتومودش یکی از بهتریناس
              داستان و روایت محشره
              شخصیت پردازی مشکلات کوچیکی داره که قابل چشم پوشیه
              مبارزات بازی پیچیده یا سخت نیستن ولی لذت بخشن

              • اول اینکه من خواستم به دوستمون که رفتار دو جانبه ای با شما و آقای اکرامی داشت گوشزد کنم که به شما هم که وارد بحث شاهکار بودن و نبودن شدی گیر نداد ولی به آقای اکرامی گیر داد! وگرنه در اینکه شما هم ادله ای داری که شکی نبود.
                و دلایلت هم برای من قابل قبول نبود، چون نقاط ضعف بازی رو بزرگنمایی کردی و از نقاط قوتش به سادگی رد شدی! خب با این تاکتیک میشه تمام بازیها رو کوبید؛ تو فقط اسم بده، جنازه تحویل بگیر. 😀
                من بخوام از عظمت یگانه بازی جهان باز سامورایی و داستان و گرافیک هنری بی نظیرش بگم که خب زیاده گویی میشه. ولی شما تمام این ضعف ها و قوت هایی که گفتی رو میتونی تو نقدهای سایت خودمون و زومجی هم ببینی ولی در نهایت به بازی نمره ۹ رو دادن که خب نشان از شاهکار بودن بازی داره.
                مثلا برای من یا اسکایریم یا فالوت بهترین بازی تاریخ هستن؛ ولی به روش شما بخوام بکوبم میتونم هزارتا نقص بگم که در برابر تجربه ی کلی بازی اهمیتی ندارن.
                برگ برنده های Ghost of tsushima خیلی بزرگتر از مثلا چندتا مرحله فرعی تکراری! (این همه داستان فرعی عالی هم داره) هست که شما انقدر گنده اش کردی.

                • گفتم شاهکار
                  گاد؟
                  لست دو؟
                  رددد ۲؟
                  زلدا؟
                  یورو تراک سیمویلیتر؟
                  از هیچکدوم از اینا هیچ ایرادی نمیشه گرفت بخاطر همین شاهکارن
                  اسمش روشه masterpiece
                  شاهکار
                  یا مثلاً هیلو یک و هف لایف و فورزا هورایزن چهار
                  اسکایریم هم مشکل داره ولی جلوی وسعت و آزادی عملش پشم هم نیست اون نقاط ضعف
                  یه تشکر هم از آقای اکرامی بکنم که برخلاف یکی از نویسنده های سایت نظراتم رو تایید می‌کنه
                  البته نمیدونم سیستم تأیید چطوریه اصلا

                • لعنتی دیگه جا پاسخ نیست.
                  اگه ده تا بازی سامورایی جهان باز بهتر و زیباتر درگیر کننده تر از ghost of tsushima وجود داشت. بله حرف شما درست بود. ولی حتی یدونه هم وجود نداره. حالا این بازی تک، با این گرافیک هنری بی نظیر و موسیقی فوق العاده که فقط راه رفتن توش، ارزشش از خیلی بازیا بیشتره رو با داستان و مبارزات عالیش اصلا به حساب نمیاری و فقط چسبیدی به چندتا نقطه ضعفش که بقول خودت در برابر چیزایی که گفتم پشم هم نیستن.
                  منو یاد یه بابایی میندازی که یه کتیبه (نه یه خط دو خط ها) انقدر ضعف برای اسکایریم نوشته بود که انتها نداشت.
                  حالا یسری شاهکارها کم نقصن ولی یسریم نقص هایی دارن ولی شما متا رو کردی ملاکت یعنی اسامی شاهکارهات اینو به ذهن میاره.

                • متا برای شاهکار بودن یا نبودن بازی در نود درصد موارد بهترین چیز برای انتخابه
                  اون یه درصد هم میشه مثلا اسپک آپس
                  ببین مثلا اسکایریم رو گفتی
                  بخوای ایراد بگیری چیزی بیشتر از فیزیک و هوش مصنوعی میشه ایراد گرفت؟
                  اون حجم از دیالوگ های مختلف و ماموریت های فرعی متنوع و پشم ریزون برای یه فیزیک؟
                  گوست هم محشره ولی به هر بازی ای لقب شاهکار ندیم
                  شاهکار باید بی‌نقص باشه یا انقدر خوب باشه که نقصاش به چشم نیاد
                  گوست محشره
                  از گرافیک هنری بگیر تا سیستم مبارزات لذت بخش
                  ولی مشکل زیاد داره که نمی‌ذاره شاهکار باشه
                  شاید معنای شاهکار برای شما فرق کنه ولی برای من یعنی این
                  بازی بی‌نقص
                  یا انقدر خوب که حتی اگه نقصی داشته باشه به چشم نیاد

                • صد در صد متا رو تنها ملاک شاهکار بودن یه بازی دونستن خطاست چون غیر از اینکه بیش از ۱۰% خطا تو دادن متای بازیها رخ داده، مشخصا نظر شخصی هم تایین کننده ست؛ خود متا از تعداد زیادی نمرات شاهکار و متوسط و ضعیف تشکیل میشه که ممکنه نظر شما یا من به یه دسته خاص از منتقدا نزدیک باشه تا به جمع اعدادشون!
                  از نظر من هم ghost of tsushima جزو اون دسته دوم از شاهکارهایی هست که گفتی و انقدر نکات برجسته داره که ضعف هاش دیده نمیشه.
                  راجع به اسکایریم هم دوباره تأکید کنم که بهترین بازی عمر خودم هست در کنار فالوت. ولی نقص بخوام قطار کنم خیلی زیاده، باید مراجعه کنم به کتیبه ی اون منتقد عزیز که گفتم. ولی مثلا شاخه thief مهارت ها واقعا بازی رو مسخره میکرد، جوری که حتی اگه از رو دشمنا راه میرفتیم نمیدیدنت و عملا کل بازی بی معنا میشد و خیلی باگ های عجیب دیگه. منتها مجبور نبودی حتما این شاخه رو ارتقاء بدی. تو ghost هم همینه، شما اگه با مخفی کاری بازی مشکل داشتی، میتونستی مبارزات رو در رو داشته باشی که عالی بود.
                  و اینکه این فقط مثال بود و وارد جزئیات نشیم بهتره! چون کلیت منظورمون رو رسوندیم. شما میگی شاهکار نیست چون ضعف هایی داره. من میگم هست و همچنانم داره جایزه درو میکنه! 😀

            • دوست من ، بنده دارم میگم که ما باید به نظر هم احترام بزاریم ( صد البته فرق نظر با ترول کاملا معلوم هست)
              وقتی یکی میگه من از هیلو بدم میاد نریزیم سرش (یا برعکس ) و بهش توهین نکنیم
              شاید این بازی از نظر ایشون شاهکار نیست ( ما چرا بریزیم سر ایشون؟ ، چون که سلیقه شون با سلیقه ما یکی نیست:))

        • نمیبینم تو کامنتم از کلمه ی اورریتد استفاده کرده باشم…

        • S..M گفت:

          لتفا قا گوستم هایپ بازی بالای ۹۵ داشت اما … بازم خیلی خوب بود

      • داداش تلو و سایبر توی سال ۲۰۲۰ فقط شاهکار بودن گوست هم اورریت
        برو بیرون حوصله نداریم توی پست خود گوست هم نمیشه ازش تعریف کرد
        وضعیتی شده ها
        یکم اروم تر دیسلایک بزنید به کامنت ۴۷ تابلوعه به خدا

      • Kuros گفت:

        تو چه بدونی ویژگی شاهکار چیه !!

  • MOHAMMADmp گفت:

    این بازی تو همون نسل ۸ هم خیره کننده بود.واقعا زمانی که کنسول رو فروختم فقط به همین بازی فکر میکردم.

  • آرین گفت:

    آقا بسه دیگه، روی همو از دور ببوسید. یکی نظرش رو گفت یکی هم خیلی زود قضاوتش کرد. شایدم فلان و… اصلا مهم نیست، از هم به دل نگیرید شما خیلی بالاتر از این حرفا اید. بهتره با هم یاد بگیریم به هم انگ فلان و بهمان نزنیم.
    در پناه خدا

    • مهم نیست این بحثای اینجوری درباره ی بازیا
      یه اطلاعاتی و نظراتی رد و بدل میشه دیگه
      البته که کاربرای سایت اکثرا جنبشو ندارن و تا یه چیزی میگی شروع به توهین کردن میکنن

      • آرین گفت:

        گفت‌و‌گو کردن ایرادی ندارد که هیچ، کلی هم فایده دارد ولی ما بیشتر بجای بحث و گفت‌و‌گو، به لحن صحبت یکدیگر واکنش نشون می‌دهیم. بهتر هست گفتمان منشاء خیر باشه تا مهلکه کدورت.
        البته راه حل منتفی کردن بحث نیست، راه چاره اینه که خود من به شخصه تغییر کنم و گفتار و کردار درستی داشته باشم.
        مرسی از دوست عزیزمون که نظرات رو تایید می‌کند.

Ghost Of Tsushima بر روی پلی‌‌استیشن ۵ عملکرد عالی دارد