قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است
قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است
قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است
قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است

قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان دشوار است

ابوالفضل مناف زاده
۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
کنسول اسپنسر

نماینده‌ی استودیوی تیم بلوبر (Bloober Team) در حاشیه‌ی مصاحبه‌ها و انتشار نمایشی مفصل از این بازی، نسبت به شایعات پیرامون کیفیت اجرایی بازی‌ها بر روی کنسول ایکس باکس سری اس واکنش نشان داد.

همچنین، نماینده‌ی این استودیو از بازی‌بازان درخواست کرد تا پیش از تجربه‌ی این عنوان بر روی کنسول مذکور، در مورد کیفیت آن اظهار نظر نکرده و به شایعات و اکاذیبی که در جهت تخریب این عنوان منتشر می‌شود، گوش ندهند. در واقع، سال گذشته‌ی میلادی میزبان دو کنسول جدید از شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اکس قدرتمند به همراه نسخه‌ی کوچک، ارزان و از نظر فنی ضعیف‌تر آن بود. همچنین، این کنسول کوچک با داشتن پردازنده‌ای یکسان با برادر بزرگ‌تر خود و قیمت بسیار پایین‌تر، یک انتخاب سودمند و هوشمندانه برای کسانی که قصد دارند تا با حداقل هزینه‌ی ممکن به نسل نهم کوچ کنند خواهد بود. اما از طرفی دیگر، قدرت پردازنده‌ی گرافیکی ۴ ترافلاپسی این کنسول و موارد جزئی دیگر، باعث شد تا شایعاتی پیرامون کیفیت نهایی بازی‌ها بر روی این کنسول شکل بگیرد که از همان ابتدا اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید.

اما در مصاحبه‌ای که نشریه‌ی آنلاین Wccftech اخیراً با آقای یاتزک ژیِبا (Jacek Zięba) از استودیوی بلوبر تیم ترتیب داده بود، وی در جواب سوالی مبنی بر دست و پا گیر بودن سخت افزار کنسول ایکس باکس سری اس نظیر کمبود RAM آن چنین پاسخ داد که:

من نمی‌توانم پاسخی قطعی بدهم. همچنین، از شما هم می‌خواهم تا پیش از تجربه‌ی عناوین اختصاصی توسعه یافته برای کنسول‌های نسل نهم، این کنسول را قضاوت نکنید. اما اگر بخواهم حس خودم را بگویم، باید اظهار کنم که کنسول ایکس باکس سری اس به همراه سرویس گیم‌پس، ایده‌ی بسیار هوشمندانه و استراتژی تحسین برانگیزی است.

همان‌طور که اشاره کردم، قضاوت این کنسول در این برهه از زمان کاملاً دشوار است و باید تا عرضه‌ی عناوینی که به صورت اختصاصی توسط کیت توسعه‌ی این کنسول ساخته شده‌اند صبر کنیم. اما در این بین می‌توانم ادعا کنم که شرکت مایکروسافت تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا بیشترین کیفیت خروجی را با کمترین قیمت ممکن در اختیار بازی‌بازان قرار دهد.

بازی The Medium، در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۹ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۱) برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی از طریق فروشگاه‌های اختصاصی مایکروسافت و استیم منتشر خواهد شد. همچنین این بازی از زمان انتشار خود در دسترس کاربران سرویس ایکس باکس گیم‌پس نیز قرار قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است
قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است
قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است
قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است
قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • K_R12 گفت:

    منظورش چیه از کیت اختصاصی سری اس؟ یعنی منظورش اینه فعلا بازی های میان نسلی که براش ساخته یا پچ شدن با کیت مخصوص خود سری اس ساخته نشدن ؟
    ممکنه این حرف هم درست باشه چون طبق حرفایی که درمورد کیت های سری ایکس و اس زده شد و گفتن که خیلی دیر دست سازنده ها رسوندن میتونه این حرف هم درست باشه

    • بازیایی که ما میبینم تا سال ۲۰۲۲ عمدتا نمیتونن نهایت توان ممکن رو از کنسول ها بگیرن چون کیت های توسعه‌ی نسل قبل و یا در بهترین حالت ممکن نسخه‌های خیلی ابتدایی کیت های نسل نهمی بودن که این عناوین رو ساختن.
      از طرفی دیگه جیم رایان و فیل اسپنسر هم در مصاحبه هایی مختلف گفتن که تا سال ۲۰۲۲ منتظر جامپ نباشید و از اون به بعده که تازه نسل نهم آغاز میشه.
      شما فعل حال جز یکی دو مورد نظیر ری تریسینگ و سرعت اس اس دی چه چیزی در بازیا دیدید که از لست آف آس ۲ و یا رد دد ۲ و حتی گرز ۵ بهتر باشن؟ این یعنی این عناوین با اندکی تغییر کاملاً قابل سوار شدن روی کنسولای نسل هشتم هم هستن و به نوعی تطبیق کامل ندارن با کنسولای جدید.
      حالا تصور کنیم که کنسولی مثل سری اس وجود داره که در این بین به شدت نیازمند تطبیق پذیریه و شرایط خاصی برای اجرای بازی ها میطلبه

      • farshadx گفت:

        اقای ابوالفضل مناف زاده
        اون اول پست چی نوشتین کدوم بازی؟!
        “”حاشیه‌ی مصاحبه‌ها و انتشار نمایشی مفصل از این بازی 😕 ، نسبت به شایعات پیرامون کیفیت اجرایی بازی‌ها بر روی کنسول ایکس باکس سری اس واکنش نشان داد.””
        “”درخواست کرد تا پیش از تجربه‌ی این عنوان :sidefrown: بر روی کنسول مذکور، در مورد آن کیفیت آن اظهار نظر نکرده و به شایعات و اکاذیبی که در جهت تخریب این عنوان منتشر می‌شود، گوش ندهند.””

      • به نظرم این ایده کنسول سریز اس زیاد جالب نیست مطمعنم اگه از تک تک طرفدارهای ایکس باکس میپرسیدید یک کنسول ضعیف با یک سوم قدرت گرافیکی با یک سوم فضای ذخیره سازی با هشت گیگ رم کم سرعت با قیمت سیصد دلار رو ترجیح میدادید یا اینکه دوست داشتید مایکرو هم مثل سونی دست به سخت افزار نمیزد و فقط بلوری رو حذف میکرد و کنسول چهارصد دلاری سریز ایکس دیجیتال بهتون میداد ۹۹ درصد ایکس باکس فنا سریز ایکس دیجیتالی با چهارصد دلار رو ترجیح میدادند حتی اگه فرض کنیم سریز اس باتل نک بازیهای مولتی پلتفرم و انحصاری مایکرو نمیشه اما دیگه اینو نمیشه انکار کرد که کار استودیوهای مولتی پلتفرم ساز و استودیوهای فرست پارتی مایکرو سخت کرده و باید علاوه بر پلتفرمای اصلی وقت اضافه بزارن تا بازیهاشونو روی یک سخت افزار ضعیفتر بهینه کنند واقعا سریز ایکس دیجیتالی باب گیم پس بود نمیدونم چرا اینکارو نکردند شاید نمیخواستن ضرر زیاد روی سخت افزار بدن چون هزینه یک بلوری بیست سی دلار بیشتر نیست و اگه اینکارو میکردن باید علاوه بر اون ضرر ابتدای نسل که هم سونی و هم مایکرو روی سخت افزار میدن یه ضرر هشتاد دلاری هم روی هر دستگاه سریز ایکس دیجیتالی میدادن

        • joel گفت:

          به نظر من تنها دلیلش سرمایه بسیار زیاد مایکروسافت که باعث میشه بدون هیچ ترسی دست به ریسک بزنه و با ازمون و خطا راه خودشو پیدا کنه ?:-) مثل گیم پس
          سونی واقعا به بخش پلی استیشن دل بسته و اگر خدای ناکرده ضرر کنه زیان جبران ناپذیری بر پیکره سونی میزنه واسه همین ترجیح میده که تا حد ممکن با استراتژیهای جواب پس داده حرکت کنه :yes: مثل بازیهای AAA انحصاری حالا چه فرست پارتی و چه ترد پارتی

    • یعنی اینکه انحصاری مایکروسافت قراره بر اساس سخت افزار ۴ ترافلاپسی series s ساخته بشن

  • NEON گفت:

    اقا همچیش عالی قبول ولی این ssd چرا اینقدر کم تو فقط کافیه یدونه کال اف دیوتی بزاری توش دیگه پر میشه

  • ( تا کم‌ترین بیشترین کیفیت خروجی را با قیمت ممکن )
    منظورتون یکی از این دو بود
    تا بیشترین کیفیت خروجی با کمترین قیمت ممکن
    تا کمترین کیفیت خروجی با بیشترین قیمت ممکن

  • یک ضرب المثلی هست که میگه”هنوز اونقدر پولدار نشدم که جنس ارزون بخرم”
    این ضرب المثل قصه همین کنسول هست…
    خود همین سازنده های medium که بازیشون انحصاری هست هنوز نیومدن بگن بازیشون چجوری روی series s اجرا میشه
    FIFA 21 روی کنسول ها:
    PS5:4K NATIVE
    SERIES X:4K NATIVE
    XBOX ONE X:4K NATIVE
    .
    SERIES S:1080P NATIVE

  • blackcity گفت:

    دوستان واقعاً که کنسول فوق العاده ای هست
    من تازه سری اس خریدم و خیلی ازش راضیم
    به هیچ عنوان هیچ صدایی نداره !
    خیلی کوچیکه !
    و سرویس گیم پسش هم خیلی عالیه مخصوصاً اینکه با ۱ دلار ۳ ماه میتونی استفاده کنی (۱۶ دلار باید شارژ کنید که برای ۴ ماهتون میشه)
    تو مقایسه ها هم نگاه کنید تنها تفاوتش با سری ایکس بیشتر تو رزلویشن بوده که سری اس ۱۰۸۰ اجرا میکرده و سریا ایکس ۴ کی

    و در اخر برای کسایی که مثل من تلویزیون ۴k ندارند بهترین گزینست.

  • اینا نگن کیا بگن :laugh: هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه.سری ایکس که مقابل قدرت ps5 و معماری منحصر به فردش کم آورد کنسول ۴ ترافلاپسی که خیلی از بازی ها رو با رزولوشن ۵۷۰p یا ۷۲۰p اجرغ میکنه و از ps4 pro با ۴.۲ ترافلاپس ضعیف تره نابود میشه

    • Xbox+Bethesda گفت:

      انقدر نوبی که نمیدونی سخت افزار سری اس نسل ۹ هست و پلی ۴ پرو نسل ۸ و اون ۴ترافلاپس هیچ ربطی نداره.اونوقت یکی اومده بود میگفت مایکرو فنا بچه سالن با وجود امثال تو معلومه کدوم طرف بچه سالن.اگه منظورت از۵۴۰ درت ۵ هست بهتره یه نگاه به پچ جدیدش بندازی که ببینی از پلی ۵ بهتر شدن.
      https://uupload.ir/files/04i_screenshot_۲۰۲۰-۱۲-۲۹-۱۱-۲۸-۳۶.png

      https://uupload.ir/files/dssu_screenshot_۲۰۲۰-۱۲-۲۹-۱۱-۲۸-۱۹.png

      https://uupload.ir/files/gvh_screenshot_۲۰۲۰-۱۲-۲۹-۱۱-۲۷-۵۰.png
      اینارو ببین و مثل بچه سالا که تازه کنسول گرفتن و میخوان بگن کنسول من بهتره رفتار نکن.

  • Xbox+Bethesda گفت:

    ادمی که تمام زندگی و عشقش گیمه ولی وضع اقتصادیش اجازه نمیده کنسول های گرون تر و بهتر رو بخره.

    • Naughty God گفت:

      خب پس انداز میکنه یکم صبر و تحمل میکنه بعد میخره

      • Mateus گفت:

        داداش ؛ اسمت خیلی سمه ! سانتامونیکا هم کنارش بذاری ؛ تعظیم واجب میشه 😀

      • Iliya گفت:

        پس انداز تو ایران مثل دور ریختن پوله 😐

      • Xbox+Bethesda گفت:

        انگار تو ایران زندگی نمیکنی.اینجا هرثانیه قیمتا عوض میشه و تو ممکنه تا ۳ سال هم نتونی با پس انداز سری اکس بگیری یا پلی۵. ۲سال پیش میخواستم کنترلر بگیرم ۳۰۰تومن بود الان شده ۱ میلیون و۵۰۰ یعنی ۵ برابر تو عرض دوسال .طرف میخواد ماشین بگیره اونم چه ماشینی مثلا پراید با حقوق ۳ تومن هم حساب کنی پراید هم بگی ۱۰۰تومن طرف باید ۳۳ سال کارکنه تا بتونه بخره تازه اگه بالاتر نره.تازه کنسول از واجبات زندگی اونم تو ایران نیس ولی طرف خیلی براش مهم باشه یا باید از قبل پول کنار گذاشته باشه یا جون بکنه و وسایلشو بفروشه تا بتونه بخره.

        • فرق سریز اس ۴ ترافلاپسی با پی اس ۵ دیجیتال ۱۰ ترافلاپسی (به همراه دوالسنس) فقط ۱۰۰ دلاره. اینکه میبینی الان قیمتش بالاس برای اینه که همه خواهان کنسول سونین و الکی قیمتشو بردن بالا فروشنده ها وگرنه یکم بگذره قیمتا میاد پایین و خرید پی اس ۵ دیجیتال به قول خودت خیلی به صرفه تر میشه برای کسانی که اوضاع اقتصادیشون خوب نیست. به جای ماهی ۱۰ دلار گیمپس هم اکانت ظرفیتی هست که ارزونتر میوفته

    • اوسعلی گفت:

      متاسفانه یا خوشبختانه این حرف شما فقط تو تعداد انگشت شماری از کشور ها صادقه.
      اصلا کاری به کنسول های PS ندارم. ولی تو خود سایت اکس باکس، داره سری اکس رو با گیم‌پس دوساله به به صورت قسطی ماهی ۳۵$ میفروشه. فکر نمیکنم واقعا ماهی ۳۵$ دلار اونم تو ۲۴ماه هزینه زیادی باشه، که طرف مجبور بشه از روی بی‌پولی بره سری اس بخره.

      • Xbox+Bethesda گفت:

        داداش منم این حرف رو باتوجه به وضع اقتصادی ایران گفتم وگرنه این کنسول علاوه بر این که برای افراد با وضع اقتصادی بد،خوبه برا کسای دیگری هم مثل کسانی که خیلی کم گیم میزنن و نمیخوان زیاد پول خرج کنن یا کسانی که میخوان برا بچشون کنسول بخرن و زیاد خرج نکنن یا حتی کسایی که پلی۵ دارن ولی پی سی درست و حسابی ندارن و میخوان بازی های مایکرو تجربه کنن خیلی خوبه.همینطور برا کسایی که مانیتور یا تلویزیون ۴کی ندارن و گرافیک و جزئیات چنان اهمیتی براشون نداره خوبه ،چون اگه سری اکس یا پلی۵ بگیرن عملا هیچ تغییری تو کیفیت احساس نمیکنن مگر اینکه تلویزیون یا مانیتور ۴کی تهیه کنن که اونم باز خرج اضافیه.

  • TeenCast گفت:

    ماکروسافت,با ایکس باکس سری ایکس,خیانت بدی به سری ایکس کردش
    وقتی قراره انحصاری های یک کنسول که قراره قدرت یک کنسول بدن قراره برای یک کنسول ضعیف تر بیاد,معلومه اون کنسول سری ایکس قدرتشو نشون نمیده
    نمیدونم ماکروسافت با این کاراش,خودشو محدود میکنه

  • mhmteam گفت:

    دوستان بنظر من دلیل ساختن کنسولی مثل سری اس از طرف ماکروسافت این بوده که خیلی از طرفدارای پلی استیشن که وسوسه میشن بازیای ماکروسافت و کنار سرویس گیم پس با قیمت خیلی کمتر تجربه کنن و جذب کنه
    مثلا تو همین ایران چندتا از دوستای پلی استیشن باز من بخاطر قیمت فضایی فعلی پلی استیشن ۵ سری اس با یک سوم قیمت گرفتن و از کنسول و گیم پس خیلی راضی ان حالا وقتی بازیای انحصاری ماکروسافت بیاد راضی ترم میشن،قیمت پلی استیشن ۵ ام که بالاخره میاد پایین و اونم میخرن

قضاوت ایکس باکس سری اس در این برهه از زمان اشتباه است