اطلاعاتی در مورد تنظیمات گرافیکی بازی The Medium منتشر شد

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

اخیرا استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) در مصاحبه‌ای به بیان توضیحات زیادی در مورد بخش تنظیمات گرافیکی و ویژگی‌های بصری بازی ترسناک The Medium بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی پرداخته است.
به گفته‌ی بلوبر تیم، عنوان The Medium بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی از تمامی پتانسیل‌ها و افکت‌های قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، سیستم بهینه‌ی انعکاس نور از سطوح مختلف، لایه‌های مختلف گرمایی مربوط به دمای محیط، شفافیت ترکیبی اجسام و سایه‌زنی‌های دقیق و پویا در تنظیمات این بازی گنجانده شده‌اند.

استودیوی بلوبر تیم در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود به بیان هر دو نوع تنظیمات قابلیت رهگیری پرتو بر روی رایانه‌های شخصی پرداخت. این دو حالت Performance Mode و Quality Mode نام دارند و دست بازی‌بازان را برای شخصی‌سازی تنظیمات بصری و گرافیکی بسیار باز خواهند گذاشت. طبق توضیحات ارائه شده، حالت Performance Mode تنها از ویژگی‌های رهگیری پرتو و لایه‌های گرمایشی مختلف در محیط اطراف بهره خواهد برد تا بازی‌بازان بتوانند از کیفیت اجرایی سریع‌تر و روان بهره ببرند.

در مقابل حالت سنگین و چشم‌نوازتر Quality Mode قرار دارد که علاوه بر دو ویژگی‌ ذکر شده، از قابلیت‌هایی به مانند انعکاس پویا از سطوح مختلف، RTAO، شفافیت ترکیبی برخی اجسام (به مانند لایه‌های مختلف پوست پیاز)، سایه‌پردازی‌های متحرک و کاملا پویا برخوردار خواهد بود. همچنین در حالت Quality Mode، بازی‌بازان قادر هستند از DLSS و برخی دیگر از پیشرفت‌های کارت‌های گرافیک انویدیا (Nvidia) استفاده کنند. طبق ادعای استودیوی بلوبر تیم، حالت Quality Mode تنها برای بازی‌بازان جاه‌طلب خواهد بود و فقط افرادی با پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتر قادر هستند از تمامی قابلیت‌های منحصر به فرد آن استفاده نمایند.

علاوه بر دو تنظیمات گرافیکی که به آن‌ها اشاره شد، استودیوی بلوبر تیم به تشریح سیستم‌های مورد نیاز برای اجرای بازی The Medium بر روی رایانه‌های شخصی پرداخت. به گفته‌ی این سازنده، بهترین عملکرد این بازی با حافظه‌های SSD میسر می‌شود اما دارندگان حافظه‌های HDD نیز می‌توانند انتظار عملکرد بسیار خوبی از این بازی داشته باشند:

از آن جایی که ما به مدت طولانی است که در بازی‌های خود از قابلیت Level-Streaming استفاده می‌کنیم، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا سیستم مورد نیاز برای تجربه‌ی بازی The Medium را تا حد زیادی نزدیک به قدرت پردازشی کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس قرار دهیم. برای تجربه‌ی این اثر بر روی رایانه‌های شخصی، حافظه‌ی SSD را به شما توصیه می‌کنیم اما استفاده از آن الزامی نیست؛ بنابراین اگر از حافظه‌های HDD استفاده کردید، باید مدت زمان بیشتری را در صفحات بارگذاری منتظر بمانید. با این حال می‌خواهیم بگوییم که تفاوت معماری اندکی بین دو نسخه‌ی کنسولی و رایانه‌های شخصی بازی The Medium وجود دارد.

اگر بخواهیم از بعد فنی به این موضوع توجه کنیم، انتقال خطی داده‌ها از طریق یک حافظه‌ی معمولی HDD استاندارد بر روی رایانه‌های شخصی حدود ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است، در حالی که در کنسول‌های نسل قبلی ما تنها یک سوم میزان این سرعت انتقال داده را در اختیار داشتیم. حال اگر این نتیجه را در کنار سرعت ورودی و خروجی اطلاعات یک رایانه‌ی شخصی استاندارد بگذارید، می‌توانید درک کنید که باید لحظات بیشتری را در صفحات بارگذاری منتظر بمانید. علاوه بر این‌، استفاده از حافظه‌ی HDD ممکن است در فرآیند بارگیری سریع محتویات در دنیای دوگانه‌ی بازی The Medium اختلال ایجاد کند و شما چند مشکل جزئی در محیط اطراف خود مشاهده نمایید اما بدون شک همچنان از تجربه‌ی این اثر لذت خواهید برد.

بازی The Medium قرار است در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس به همراه پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شود. این عنوان در روز انتشار بر روی سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس نیز منتشر خواهد شد. شما می‌توانید آخرین تریلر این بازی را در این نشانی مشاهده نمایید.

0
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید