عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا
عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا
عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا
عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا

توسعه دهندگان عناوین Uncharted و The Last of Us Part 2 بازی‌های مورد علاقه‌ی خود در سال ۲۰۲۰ را به اشتراک می‌گذارند

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۲:۵۶ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
astro's playroom

با پایان یافتن سال ۲۰۲۰ و آغاز سال جدید، تعدادی از توسعه دهندگان عناوین The Last of Us و Uncharted از استودیو‌ی ناتی داگ (Naughty Dog) بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را از سال گذشته به اشتراک گذاشتند. اگرچه سال ۲۰۲۰ برای اکثر افراد سال سختی بود، اما برای بازی‌بازان پر از نقاط شگفتی ساز و برجسته بود. به عنوان مثال، علاوه بر ارائه کنسول‌های جدید از مایکروسافت و سونی و همچنین معرفی سخت افزارهای جدید، گنجینه‌ای از بازی‌های مختلف به طور منظم در طول ۱۲ ماه گذشته وارد بازار شد. نکته جالب توجه اینجاست که در زمینه‌ی سرگرمی، سایر رسانه‌ها و صنایع به اندازه‌ی صنعت گیم و بازی موفق نبودند.

در ماه‌های ابتدایی سال گذشته، عناوین Animal Crossing: New Horizons و DOOM Eternal عرضه شدند که در نهایت توانستند دو قشر بزرگ از بازیبازان را راضی نگه دارند. پس از یک روند توسعه‌ی طولانی، اسکوئر انیکس (Square Enix) عنوان Final Fantasy VII Remake را منتشر کرد. و پس از آن نیز روند عرضه بازی‌های فوق‌العاده با عرضه‌ی عناوین عظیمی مانند The Last of us Part II و Ghost of Tsushima دنبال شد. البته، بازی‌های عالی دیگری نیز مانند COD: Black Ops Cold War و Cyberpunk 2077 امسال عرضه شدند و عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند، اما دو بازی کوچکتر بیشتر از سایرین در مرکز توجه قرار گرفتند، Among Us و Fall Guys. این عناوین توانستند نظر قشر عظیمی از بازیبازان با هر سلیقه‌ای را به خود جلب کنند و حتی بسیاری از توسعه دهندگان عناوین بازی‌های ویدیویی را شیفته‌ی خود نمودند.

توسعه دهندگان استودیوی ناتی داگ هنگامی که مشغول توسعه‌ی یکی از موفقترین و بحث برانگیزترین بازی‌های ویدیویی تاریخ نبودند، خودشان نیز بازی‌هایی را انجام می‌دادند. بدین ترتیب، برای اولین پست وبلاگ این استودیو در سال ۲۰۲۱، توسعه دهندگان ناتی داگ تصمیم گرفتند عناوینی را که در سال گذشته تجربه کرده و بیشترین لذت را از آن‌ها برده‌اند، به اشتراک بگذارند. اریک پانگیلینان مدیر هنری و ویلون برینک مدیر توسعه‌ی این استودیو هر دو Astro’s Playroom را، به دلیل نوستالژی پلی‌استیشن و گیم‌پلی خانوادگی که این بازی دارد، به عنوان بازی دلخواه خود ذکر کردند. نیل دراکمن، رئیس تازه منتخب شده‌ی این استودیو و وینیت آگاروال، کارگردان بازی‌های ویدیویی این استودیو، عنوان Fall Guys را بازی مورد علاقه‌ی خود عنوان کردند و گفتند که لحظات شیرین‌تری هنگام بازی کردن این اثر با همکارانشان رقم می‌خورد. سایر اعضای استودیو نیز بازی‌های، Demon’s Souls  Final Fantasy VII Remake  Griftlands  No Man’s Sky و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را عناوین مورد علاقه‌ی خود معرفی کردند. در این میان بازی Ghost of Tsushima بیشترین رضایت را به دلیل جهان باز بودن بازی، طراحی فوق‌العاده‌ی هنری بازی و همچنین گیم پلی راضی کننده‌ی آن به خود اختصاص داد.

Ghost of Tsushima

همیشه جالب است که بدانیم توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی در اوقات فراغتشان و زمانی که خودشان بازی نمی‌سازند از چه بازی‌هایی لذت می‌برند. با توجه به غم‌انگیز و تیره بودن آخرین پروژه‌ی استودیو ناتی داگ، تعجب آور نیست که بسیاری از عناوین موجود در این لیست، عناوین شاد و رنگارنگی هستند.

علی رغم عرضه‌ی یکی از بزرگترین بازی‌های سال ۲۰۲۰، ناتی داگ تقریباً سال سختی را پشت سر گذاشت. در میان افشاهای بسیاری که از روایت داستانی بازی The Last of Us Part II در سطح اینترنت منتشر شد، ادعاهای کرانچ‌ها و ساعات کاری فشرده‌ی‌ استودیو نیز بحرانی تازه را برای این شرکت رقم زد.‌ علاوه بر این، پس از انتشار دنباله‌ی The Last of Us، سازندگان و بازیگران این اثر مورد تهدید به آزار و اذیت و حتی در مواردی مورد تهدید به مرگ قرار گرفتند. خوشبختانه می‌توان گفت که با فروش نسبتا بالای این بازی و همچنین با دریافت نقدها و نمرات بالا از اکثر منتقدین، پاداش این استودیو و اعضای آن داده شده است و همچنین این بازی در مراسم گیم‌اواردز موفق به دریافت جوایز متعددی شد که خستگی تلاشی سخت را از جان توسعه دهندگان آن بیرون کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا
عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا
عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا
عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا
عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ادعاهای کرانچ‌ها و ساعات کاری فشرده‌ی‌ استودیو نیز بحرانی تازه را برای این شرکت رقم زد.‌ علاوه بر این، پس از انتشار دنباله‌ی The Last of Us، سازندگان و بازیگران این اثر مورد تهدید به آزار و اذیت و حتی در مواردی مورد تهدید به مرگ قرار گرفتند. خوشبختانه می‌توان گفت که با فروش بالای این بازی و همچنین با دریافت نقدها و نمرات بالا از اکثر منتقدین، پاداش این استودیو و اعضای آن داده شده است و همچنین این بازی در مراسم گیم‌اواردز موفق به دریافت جوایز متعددی شد که خستگی تلاشی سخت را از جان توسعه دهندگان آن بیرون کرد.

  • MAX3D گفت:

    نصف صنعت گیم داره روی انحصاری های سونی میچرخه لامصب
    جالبه بهترین بازی پلتفرمر از بین اون همه بازی مثل اوری و کرش آسترو پلی روم بهترین شد

    • بنظرت استرو پلی روم از کرش و اوری بهتره؟
      جدا؟

    • GodHand گفت:

      «نصف صنعت گیم رو انحصاریای سونی میچرخه»
      عزیز این نظر شماست چون سلیقه شما اینه، صنعت بازیهای aaa مثلا ۴۰۰ میلیون کاربر داره بین ۴ پلتفرم اصلی(pc,سوییچ،ps4,xbxone) که انحصاریهای پرطرفدار سونی(لست، آنچارتد، گاد، اسپایدرمن) میانگین ۱۵ میلیون میفروشن، با اینکه ۱۲۰ میلیون ps4 فروخته شده، یعنی کمتر از ۱۵ درصد از کل کسایی که ps4 خریدن انحصاریاشم خریدن، منظور کلیم اینه که نظر شخصی شما اینطوریه که قابل احترامه خود منم خیلی انحصاریای سونی رو دوست دارم ولی نباید بیایم نظر شخصی مون رو تبدیل به فکت کنیم.

      • این دیگه چه استدلالیه مگه بقیه بازیهای مولتی هر کدوم صد میلیون روی ps4 میفروشن ؟ یکی ps4 رو بخاطر اسپایدرمن خریده یکی بخاطر گاد خریده یکی بخاطر لست یک و دو خریده یکی بخاطر هورایزون خریده یکی به خاطر دث خریده یکی بخاطر دترویت خریده یکی بخاطر انتیل داون خریده یکی بخاطر نیوه یک و دو خریده یکی بخاطر فال گایز خریده یکی بخاطر فایمال فانتزی هفت ریمیک خریده یکی بخاطر دریمز خریده یکی بخاطر بلادبورن خریده یکی بخاطر انچارتد خریده یکی بخاطر گوست خریده یکی بخاطر پرسونا پنج خریده یکی بخاطر دو تا از این انحصاری ها خریده یکی هم بخاطر سه یا چهارتوشون خریده دلیل نمیشه هر کی ps4 خریده بخاطر انحصاریاش الزاما باید همه ی بازیهای انحصاریش رو بخره بازیهای انحصاری که به سلیقه ش میخوره میخره بعدشم ps4 اکانت ظرفیتی داره یعنی هر خرید به منظور تجربه دو نفر از کاربرای ps4 هست دیسک دست دوم هم توی خارج فوق العاده کاربردی و رایجه پس نتیجه گیریت اشتباهه اگه انحصاری مهم نبود وان ایکس که قویترین کنسول نسل هشت بود و سه سالم توی بازار بود توی این سه سال باید از سوویچ و ps4 بیشتر میفروخت که دیدیم اینطور نشد

        • GodHand گفت:

          ببین اصلا مهم نیست کی برای چه بازی ای خریده، مسئله اینه تعداد کسایی که «فقط» برای انحصاری کنسول خانگی خریدن میانگین ۱۵% هست(دقت کن «میانگین») نتیجه اینه که تقریبا ۸۰ درصد کسایی که کنسول خانگی میخرن برای FIFA-GTA-CoD میخرن(همونطوری که خودمون توی اطرافیانمون میبینیم)، حالا چرا ps4 بیشتر فروخته؟ دلایل مختلفی دست به دست هم دادن و خیلی مهم ترن از انحصاری های بهتر و مارکتینگ بهترن که مهم ترینشون «۱۰۰ دلار قیمت کمتر نسبت به xbox هستش» اونم توی شروع نسل که خیلی مهمه، من منظورم این نیست انحصاری مهم نیست چرا مهمه، ولی برای من و شمایه هاردکور گیمر، همه مثل منو شما هاردکور گیمر نیستن که بازی از زیر دستشون در نره که حتی اون بازیهای انحصاری هم سلیقه ایه همه سوم شخص اکشن ادونچر دوست ندارن، اکثرا حتی نمیدونن فرق ۴k با full hd چیه، آپ اسکیل با نیتیو چیه؟ که بدونن one x از ps4 pro بازیا رو بهتر اجرا میکنه، فقط نگاه میکنن میبینن رو جعبه زده ۴k تلوزیونشونم که ۴k خب ps4 pro هم که ۱۰۰ دلار ارزونتره، تمام، فک میکنی کسایی که کنسول میخوان بخرن همه میرن اول دیجیتال فاندری میبینن!؟، ما هاردکور گیمرا فک میکنیم تعدادمون خیلی زیاده ولی واقعا اینطوری نیست و نظرات شخصی خودمون رو که جز اون ۱۵ درصد هستیم بسط میدیم به اون ۸۵ درصد، یعنی به صورت جزو به کل به مسائل نگاه میکنیم، هر کی با عینک خودش دنیا رو میبینه، که نباید اینطوری باشه و تصویر بزرگتر رو باید دید و من منظورم اینه.
          راستی سویچ کنسول دستی حساب میشه که کلا یه بخش دیگه از بازار رو هدف گرفته و از هر پلتفرم دیگه ای بیشتر انحصاری میفروشه چون بازی هاش خاصن نه این که با کیفیت تر از بقیه باشن.

          • چرا نمیگیری چی میگم اونی که اسپایدرمن خریده و گاد نخریده یا اونی که گاد خریده و اسپایدرمن نخریده چطور میانگین کسایی که بخاطر انحصاری کنسول خریدن میشه ۱۵ درصد . این همه توضیح دادم چرا متوجه منظورم نشدی . نینتندو سوویچ تقریبا هشتاد درصد بازیهای مولتی پلتفرم روش نمیان توی سه سال ۶۸ میلیون فروخته حتما اونم بخاطر مولتی پلتفرما بوده اگه کژوال گیمر به قیمت اهمیت میداد الان باید فروش سریز اس سر به فلک میکشید اگه فن بیس مهم بود که ایکس باکس سیصد و شصد با فن بیس بیست و پنج میلیونی توی نسل هفت هشتاد میلیون کنسول نمیفروخت اگه فن بیس مهم بود کنسول wiiu نینتندو یا ویتا سونی شکست نمیخورد فقط لاین اپ قوی مهمه هر کنسولی لاین اپ قوی و انحصاری پرشمار با کیفیت داشته موفق بوده

      • Ozhan گفت:

        حرفت خیلی بی ربطه
        خیلیا اشتراکی بازی رو تهیه میکنن
        خیلیا کرایه میکنن
        خیلیا دیسک دسته دوم میگیرن
        خیلیا تو psnow یا پلاس گرفتن این بازیارو
        خیلیا یه اکانت رو چندین بار به چند نفر میفروشن
        اینا هیچکدوم جز امار حساب نمیشن و اگر بخوایم همشونو حساب کنیم دسته کم نصف اون ۱۲۰میلیون مثلا انچارتد رو بازی کردن

    • قربان اون کلام نابت :heart: :heart:

  • اوسعلی گفت:

    اصلا باورم نمیشه کسایی که بازی تاریکی مثل لست ۲ رو ساختن بازی مورد علاقشون “فال گایز” و “آسترو” باشه. :cute:
    از اون جالب‌تر اینکه استودیو خفنی مثل ناتی‌داگ بیشترین رضایت رو از “گوست” داره؛ دیگه ببین اون چقدر خفنه 😀
    ادیت: ادیت برگشته

  • یادمه نیل دراکمن که به قدری fallguys رو دوست داشت که پلات کردش و عکسش رو گذاشت…
    ولی از الآن مطمئن هستم وقتی ۲۰۲۹ بیاد و متاکریتیک نظرسنجی بهترین بازی دهه اخیر رو بگذاره…گوست جزو ۵ تای اول هست و حتی شاید رتبه اول باشه…کمتر بازی ای تونسته به این حجم از محبوبیت برسه
    فقط نسخه اول TLOU تا قبل از این تونسته بود به این حجم از محبوبیت بین گیمرا برسه که همون نسخه اول TLOU بهترین بازی دهه اخیر شد از دید گیمر ها
    از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ هیچ بازی ای در حد TLOU نیومد و بهترین بازی دهه اخیر شد
    از سال ۲۰۲۰‌ تا ۲۰۲۹‌ هم بعید میدونم هیچ بازی ای در حد گوست بیاد و اون هم بهترین بازی دهه بعدی میشه

    • آخه دلیلی که برای محبوبیت گوست میاری نسبتا غیرمنطقیه…
      چون بازیو دوست نداشتی اونم فقط به دلیل اتفاق بی‌نهایت تلخی که تووش افتاده…نمیتونی همه چیشو زیر سوال ببری…
      آقا من میگم ۱۰-۱۱ تا نامزدیش توو بازی سال الکی بوده
      بردن ۷ جایزه توو همون مراسم الکی بوده
      گرفتن نمره متای ۹۳ از بیشترین نقد انجام شده الکی بوده
      بیشترین نظری که راجب یک بازی (با اختلاف وحشتناک) داده شده الکی بوده
      شکوندن اکثر رکوردای تاریخ پلی‌استیشن مثل فروش اولیه پیش فروش و دیجیتالی الکی بوده
      بردن جایزه معتبر جوی استیک که با نظر مردم انتخاب شده الکی بوده
      تا همین لحظه بیشتر از ۲۰۰ تا گوتی برده الکی بوده
      گرافیکی‌ترین بازی(دیجیتال فاندری) الکی بوده
      کل دنیا راجب این اثر (سلبریتی‌ها) حرف میزنن الکی بوده
      گرفتن جایزه بهترین بازی سال الکی بوده
      و………..الکی بوده
      نمیشه که آخه مشتی….چشماتو روی همه‌ی اینا ببندی بگی یوز اسکورش شده ۵-۶ (کاری به هیترا ندارم) و یوتیبری که قبولش داری هم سر اون اتفاق فشارش افتاده و گفته بده توام بگی بده…
      من نمیخوام وادارت کنم که حتما باید بازیو دوست داشته باشی…اما ۸ ماهه هر روز و هر روز داری هیت میکنی…اونم بی پایه و اساس…
      بابا دراکمن ریاست ناتی‌داگم بعد از عرضه‌ی این بازی به دست آوردش…
      منم قبول دارم گوست توو نبود لست۲ بهترین اثر ۲۰۲۰ بود…(با احترام به فنای هیدس) اما تو موفقیتای ناتی‌داگو کوچیک میکنی…نمیدونم چرا….

      • Drama گفت:

        از یه بدبختی که از فشاری و حسرتی که به دلش مونده و از دکل بازی با متای ۸۳ بالا میره و بیخودی بیش از اندازه گنده ش میکنه چه انتظاری داری الحق که واقعا اورریتد ترین بازی نسله گوست

        • طرفدارای افراطی این لست هم کشتن ما رو
          متا متا نکن
          اگه متا و نمره ذره ای اهمیت داشت که الان نمره گیم اسپات به فیفا و گوست یکی نبود

        • اینطور نیست واقعا یه تعداد از فنای لست یک از لست دو و نیل دراکمن متنفر شدن حتی خود نیل دراکمن هم اینو گفته که یه تعداد از فنای نسخه اول از نسخه دوم بازی متنفر میشن و تنفر هم یعنی هیت کردن دیگه . پیمان به معنای واقعی کلمه از لست دو و نیل دراکمن متنفره به نظرم منصفانه نیست که اینجور بهش حمله میکنید بازم میگم شخصی که از یه چیزی متنفره صبح تا شب سعی میکنه اون چیزو هیت کنه و این طبیعیه ماهیت تنفر همینه اگه دقت کنی پیمان حتی از فنای متعصب فن بوی ایکس باکسم لست دو رو بیشتر هیت میکنه دلیلش همونی بود که گفتم

          • Ozhan گفت:

            پیمان جان همه چیو هیت میکنه
            ولی خدایی کاش تو جبهه بچه های عشقه لست بود
            یعنی بارمون بسته بود و احتیاج نداشتیم منو مکس و بقیه دوستان جواب هیترا رو بدیم
            خودش هرکی حرف مفت میزد منفجرش میکرد :rotfl:

            • جنس هیتری پیمان با اون هیترا فرق میکنه اونا فقط از اینکه یه تعداد اندکی از فنای لست یک نتوستن با داستان لست دو کنار بیان سواستفاده کردن و از این قضیه موج سواری کردن باید خودمونو بزاریم جای پیمان فن سرسخت شماره یک این بازی بوده هفت سال برای نسخه دوش انتظار کشیده ولی نسخه دوم صد و هشتاد درجه با اون چیزی که انتظار داشته فرق میکرده سلیقه همه انسان ها که مثل هم نیست کیفیت داستان لست دو جای سوال نداره بینظریه بهترین روایت تاریخ ویدیو گیم رکورد جوایز داستان و روایت رو زده بیش از هشتاد درصد جوایز داستان و روایت رو جارو کرده در حالی که مثلا ویچر سه فقط پنجاه درصد جوایز داستانو برده نزدیک ترین رقیب لست دو واکینگ دد هست که شصت و شش درصد جوایز داستان سال خودشو برده لست دو توی جوایز داستان و روایت با اختلاف بهترین در تاریخه توی نظرسنجی ها هم محبوبیت خودشو با اختلاف بالا نشون داد منتهی یه تعداد اندکی مثل پیمان هم واقعا متنفر شدن از لست دو و باید درکشون کرد بجای اینکه مدام بهشون حمله کرد تا جایی که دیدم پیمان لست دو و سایبرپانک رو ترول میکنه که سایبرپانک خیلی از کاربرها ازش انتقاد میکنند

              • Ozhan گفت:

                مشکل مام دقیقا همینه
                بازی از لحاظ فنی بخوای روایتشو حساب کنی هیچ ایرادی بهش وارد نیست و جایزه بهترین نریتیو سال هم اثبات این حرفمه ولی پیمان سعی داره بگه نه بازی روایتش اشغاله و بدرد نمیخوره.. خب اگ این هیت نیست پس چیه
                خب مث مرد بیاد بگه بازی روایتش شاهکار بود ولی با سلیقه من جور نبود و ازش متنفر شدم، اینجوری هیچکی بهش نمیپرید و گله ای هم ازش نبود چون نظر شخصیش میشه ولی وقتی میاد فکت وار میگه بازی روایت فاجعه داره که بنظرت عکس العمل بچه های عاشق لست چیه؟؟؟

      • اوسعلی گفت:

        کدوم یوتیوبر موقع بازی فشارش افتاده؟

      • البته بهترین بازی از لحاظ گرافیک تو دیجیتال فاندری دادن به Cyberpunk 2077. لست ۵ام شد.

      • vergil2max گفت:

        یکبار نشد یه خبر از لست بیادو پیدات نشه.انگار بعضیا عقده نفرت دارن
        اصلا من در عجم که چطور بیست ۳۰ و صداسیما هنوز استعداد ناب و نوشکفته ای چون تو رو جذب خودشون نکردن.گرچه فرق نمیکنه مجری و خبرنگار کدوم برنامه باشی میخواد فوتبال باشه ایا اشپزی چون اخرش ربطش میدی به لست و میگی صد مرد.ولی خودمونیم یه پا جوکی واسه خودت با این تحلیل هات.دی

    • Neil_druckman گفت:

      Ditroit
      https://uupload.ir/files/hydd_۲۰۲۱۰۱۰۴_۱۴۱۶۵۵.jpg
      میدونم که ۲۴ ساعت تو سایت جوایزی و داری میبینی چطور دلست داره جوایزو درو میکنه و با چه اختلافی تو جوایز مردمی هم از گوست جلوتره.وست یه بازیی هست که همین الانشم فراموش شده و هیچ کس در موردش حرف نمیزنه چون اصلا در حد بحث کردن نیست.
      و جالب تر هم اینجاست که سایبرپانک هم از لحاظ جوایز مردمی از گوست بالاتره.

  • داداشم پلی استیشن ۵ بگیره. تنها بازی که واقعا میخوام پلی بدم استروز پلی رومه. البته دیمن سولز هم خوشم میاد ولی سولز بورن زیاده. استروز پلی روم طبق چیزایی که شنیدم کلا یه تجربه جدیده.
    دوال سنس روی بازی های دیگه خیلی ویژگیاش استفاده نشد البته ادپتیو تریگر هاش رو نمیگم منظورم هپتیک فیدبکه. توی دیمن سولز فقط اول بازی که توی باتلاقه حس میشه. دیگه تا آخر بازی میگن استفاده ای نمیشه.
    اسپایدرمن هم از هپتیک فقط رو و توی مترو استفاده کرده.
    ولی شنیدم روی استروز پلی روم حتی عبور روی یخ و قطره های بارون هم حس میشه. برای همین دوست دارم اینو تجربه کنم. امیدوارم تا چند ماه دیگه دی ال سی هم براش بیاد که اگر دارم تجربه میکنم یه تجربه طولانی تر باشه

    • Mateus گفت:

      اتفاقا استودیو های سونی از تمام ویژگی های دوال سنس استفاده کردن ؛ در تمامی صحنه ها ؛ شما از کجا اطلاعات میگیری؟

      • من از یکی که بازی کرده پرسیدم. ببین درسته استفاده کردن همه جا.
        دوستم خیلی خوب توضیح داد تقریبا تریگر تو ۹۰ درصد موقعیت های استفاده شده. هپتیک فیدبک استفاده شده ولی همه جا در حد ویبره عادی. از ویژگی های هپتیک فیدبک توی این دو تا بازی فقط همینجا ها که گفتم حس رو منتقل کرد.
        البته بررسی دیمنز سول میدیدی ژورنالیسته هم گفت فقط اول بازی از هپتیک استفاده کردن یعنی دقیقا همون باتلاق که دوستم گفت.
        ببین نگران نباش من با کسی که راجبش صحبت کردم اطمینان کامل دارم. سونی هم اینکه تماما از ویژگی ها استفاده کرد دروغ نگفت. دیگه سازنده ها بیشتر از این نمیتونن استفاده کنن.
        حتی توی یکی از ویدیوی خود گیمفا هم راجب مایلز مورالز گفت قابلیت های دسته تقریبا هیچ استفاده ای نشده

      • Kratos گفت:

        هیچی
        ایشون هیچ اطلاعی از نزدیک نسبت به بازی های سونی نداره و دقت هم کرده باشی هر دفعه میخواد بحث کنه میگه پسر دایی و پسر عمو و داداش و گیم نت و توییتر و فلان
        نمیدونه اسپایدرمن هم حتی نسخه ریمسترش از ویژگی های دوالسنس در همه جا حتی تار زدن هم استفاده کردن گرچه تعجبی هم نداره وقتی میگه اسپایدرمن از ضعیف ترین بازی سری ارکام ضعیف تره و فقط به خاطر این که انحصاریه
        کاملا معلومه تجربه نداره و فقط چیز هایی که شنیده رو داره میگه و اینم بگم به لست ۲ گفته لست او یوزپلنگ(دیگه حجت رو بر هیتر بودن تمام کرد)
        انقد هم متعصبه که حاضره واسه یه بازی بره VR بگیره ولی ps5 رو به خاطر این همه بازی نه(برای این که بخواد کم نیاره میگه داداشم میگیره در صورتی خودت بگیری یا داداشت فرقی نداره تقریبا)
        بابا من سونی فن به خاطر انحصاری این نسل اکس باکس سریز اس رو هم میگیرم تعصبی هم نسبت به یه تیکه آهن ندارم مشتی ولی این اقا VR میگیره
        ۹۰ درصد حرفاش اینه: شنیدم.میگنن.گفتن.شایعه شده.دارن میگن.گزارش شده.و….
        یکم از خودت حرف بزن مرد یکم صادق باش یکم چشاتو باز کن
        اگه ترولی از من دیدن بگین چون من ۱۰ روز یه بار کامنت میدم فقط میخونم پست هارو
        ولی این آقا صرفا پیام بازرگانیه میاد خبر هایی که از توییتر شنیده رو میگه و میره

        • وقتی منو نمیشناسی حرف نزن. ما یه اکیپ هستیم همه گیمریم. حالا روی پلتفرم های مختلف.
          هم به اندازه کل سن تو گیم زدم‌.
          خودم رو از هیچ بازی دریغ نکردم و هر بازی که علاقه داشتم رو تجربه کردم.
          اینم بگم فقط وقتی ببینم کسی به مایکروسافت (نه ایکس باکس) توهین کنه منم ترولش میکنم شدیدا. برای همین به لست آف آس همچین چیزی گفتم.
          یکم چشماتو باز کنی میبینی که گفتم از تریگر استفاده میکنه که همون تار زدنه ولی هپتیک فیدبک استفاده ای نداره.
          در ضمن حتی توی ویدیو خود گیمفا هم گفتن که هپتیک فیدبک توی اسپایدرمن بی استفاده ست
          در ضمن vr خریدن من ایراد داره؟! اونم زمانی که ۸۰ دلار تخفیق خورده

          • نحوه نگارش ت و خط فکری ت و استدلال هایی که بکار میبری دقیقا شبیه یکی از کاربرای قدیمی سایته . حاضرم قسم بخورم تو امین کاربر قدیمی سوپر فن بوی و هیتر سونی هستی قبلا میرفتی کلوپ بازیهای انحصاری سونی رو تحربه میکردی الان صاحب داداش شدی توی پست قبلی از عظمت رد دد دو حرف زدی ولی یادت نیست دو سال پیش که رد دد دو برای ایکس باکس وان و ps4 اومد و هیچ خبری از نسخه pc ش نبود و به دلیل اینکه نسخه اولش برای pc نیومده بود فکر میکردی نسخه دومش هم هرگز برای pc نمیاد همون موقع بشدت رد دد دو ترول میکردی و از اون به عنوان شبیه ساز خر سواری یاد میکردی کاشکی اینقدر جرات داشتی که هویت خودتو انکار نمیکردی امین جان . بعد از بن شدنت هر چند وقت یه بار با یه اکانت فیک سر و کله ت پیدا میشد هر دفعه هم ادعای بستن یه سیستم خفن بالارده میکردی و شروع به ترول کردن سونی میکردی اگه کسی یه ذره تیزبین باشه قشنگ میفهمه هدفت از اینکارا چیه واقعا کسی که rtx3070 و ۳۲ گیگ رم داره چرا باید بیاد صبح تا شب کنسول چهارصد دلاری ps5 ترول کنه

  • حتی اعضای ناتی داگ هم گوست رو خیلی دوست دارن وبیشترین بازی مورد علاقشون بوده
    بعد یه الف بچه اینجا به گوست میگه اورریت
    که مثلا طرفداری تلو و ناتی رو کرده باشه
    پ.ن:لایک و دیسلایک رو درست کنید از تحمل خارجه واقعا
    هر صفحه میری بلااستثنا همرو ۵٫۶ دیسلایک زدن که طبیعی نیست.

    • Drama گفت:

      اووریتد که هستش صدرصد اورریتد ترین بازی تاریخ گیم هم هستش چون بیش از اندازه خودش گنده ش کردن
      شماهم از دکل گوست بالا نرو که لست رو بکوبی اینقدری هیتر هستید مخصوصا اون دیترویت که لست حتی داستان شاهکارش رو کنار بزاری تو باقی چیزا چندین لول و نسل از گوست جلوتره و اصلا قابل مقایسه نیست تمام جوایز و گوتی هم حقش بود و همه رو درو کرد

      • “اووریتد که هستش صدرصد اورریتد ترین بازی تاریخ گیم هم هستش چون بیش از اندازه خودش گنده ش کردن”
        گیمر پسندانه ترین بازی تاریخ همین گوسته
        از لحاظ فنی بله لست پله ها بالاتره
        ولی تو داری ساکرپانچ رو با ناتی داگ مقایسه می کنیییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • Kratos گفت:

        با کل کامنتت موافقم الا اینکه گوست اورریتده.حالا این که دکل بعضی ها مثل پیمان شده دلیل نمیشه بکوبیش.من میدونم اگر یه ذره رو انیمیشن های دشمن و خود جین بیشتر کار میکردن و باگ هاشو کمتر میکردن تو لانچش یا حالا یه سری ایرادات فنی نبود حتما متاش خیلی بالاتر میشده.در ضمن در مورد داستان حرف زدی(داستان گوست شاهکار نیست ولی جذابه و در راستای تکامل گیم پلی بازیه)
        یه چیز هایی تو گوست هست به اسم گیم پلی که باعث میشه از نظر خفن بودن گیم پلی با تریلی از نصف بیشتر بازی ها این نسل رد شه(خیلی از سایت های معتبر گوست رو جزو بهترین گیم پلی های تاریخ میدونن)
        موارد دیگه هم داره که گوست رو جذاب میکنه ولی بیشتر اشاره نمیکنم مثل موسیقی
        میخوای دکل یه کسایی رو خورد کنی ارزش گوست او سوشیما رو پایین نیار

      • از این دسته کامنت های چرت و پرت فقط تو گیمفا پیدا میشه که معمولا سوژه خنده توی گروه ها و کانال های تلگرامی هستن
        انصافا کامنت بیشتر بده…از کامنت های تو و بقیه طرفدار های لست ۲ اسکرین میگقریم واسه بقیه میفرستم…یک ساعت میزنن زیر خنده…چهار تا چیز دیگه هم میگن که نمیشه گفت

    • Neil_druckman گفت:

      “بعد یه الف بچه اینجا به گوست میگه اورریت”
      نمیفهمم کسی درک و شعورش در حد کالافه.واسه چی میاد اظهار نظر میکنه.برو همون کلد وارتو بازی کن تو کار بزرگترات دخالت نکن.
      افتاد؟
      گوستم اگر بخوام نظر واقعیمو در مورد خودشو و طرفداراش بگم کامنتم تایید نمیشه.

      • “کسی درک و شعورش در حد کالافه.واسه چی میاد اظهار نظر میکنه”
        کاپتان پرایس و سوپ : ما رو دور ننداز ما اینقدرام به درد نخور نیستیم 😥 😥
        درضن یه ذره توی بحث هاتون ادب رو رعایت کنید خیلی خوبه(با همتونم)
        و گرنه بحث کردن خیلی خوبه
        نکته بعدی: همونطور که شما بازی مورد علاقت توی امسال لست بوده بازی موردعلاقه منم گوست بوده
        ایشون هم شاید کالاف دیوتی فرنچایز مورد علاقشه که اگه سنت یه نسخه های قبلی این سری پر افتخار قد بده میفهمی چی میگم
        “گوستم اگر بخوام نظر واقعیمو در مورد خودشو و طرفداراش بگم کامنتم تایید نمیشه.”
        دیگه خودت شخصیتتو نشون دادی :no: :no:

        • ممنون از نظر شما دوست عزیز.
          خوشحالم گیمفا هنوز کاربر های خوبی مثل شما داره.
          نه این سایت بحث توش جایی نداره
          صفر تا صد و مطلق گرایی کامل داریم.
          یا تلو رو می پرستی و بهترین بازی سال قبول میکنی
          یا اگر یه طرفداری کوچک از رقیبش مثل گوست بکنی هزار تا توهین بهت میشه.
          جالبه اینجا تو این کامنت ها اصلا توهینی به تلو و ناتی نشد فقط گفتم گوست بازی با ارزشی هست حتی ناتی داگ اینو قبول کرده طرفدارش قبول نکرده هنوز.
          چیکار کنیم واقعا؟
          فضای مسموم سایت رو می بینی دیگه.
          حرفی هم می زنیم فقط گیر میدن به نام کاربری و میگن برو کال افت رو بازی کن
          شخصیت و ادب هم که خودت میبینی.

        • XERXES گفت:

          آروم باش، نظرشو داده به کسی هم ربطی نداره که کالاف بازی میکنه یانه، نمیدونم چیشده چندوقته هرکی کالاف بازی میکنه شما کوته فکر درنظرش میگیرید؟ من نسخه های نسل هفتمی کالاف رو با بیشتر بازیهای این چند سال عوض نمیکنم، عظمت پرایس، وفاداری سوپ توهم های میسون، لهجه و حس برادری رزنوف بعد تو اینا رو بازیها رو میگی برای بچهاس؟! باشه ما اصن بچه اما شما که مثلا بزرگی ذهنت بچه مونده متاسفانه
          هرکس سلیقه ای داره هر کس هم حق داره محترمانه نظر بده.
          کامنتم تایید شه لطفا ممنون

      • حاضرم قسم بخورم اندازه فرانچایز کال آف سن نداری
        یه الف بچه هم که به خودت گرفتی
        میگن فحش رو بنداز وسط صاحبش برش میداره
        راست گفتن والا
        شما هم برو کامنت بعدی
        درباره هر چی دوست داشته باشم نظر میدم
        فضای سایت رو اگر خریدی که برم سایت همسایه
        اگر نه به کوری چشم و تو هر کس دیگه که میگه برو کال افت رو بازی کن درباره هر بازی که تجربه کرده باشم نظر میدم
        جالبه خود استودیو ناتی داگ گوست رو میپرستن شما یه الف بچه داری اینجا شخصیتت رو نسبت به این بازی و طرفدار هاش نشون میدید
        برو بچه هر وقت ادب یاد گرفتی بیا تو سایت

        • Neil_druckman گفت:

          ادب؟ادب؟؟؟؟؟بیا اینو نیگاه کن چطوری رنگ عوض میکنه این همونیه که زیر پیمان ریپلای میکرد با تحقیر میگفت کلن اینا فن دلستن کورن داستان بد بازی رو نمیبینن توم میگفتی اره پیمان جان امیدوارم همه مثل تو فکر کنن بعد الان واسه ما فاز اخلاق و ادب برمیداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          جو مسموم رو امثال تو درست میکنن یسریام تحت تاثیر قرار میگیرن فک میکنن چقدر تو مظلوم و معصومی.
          سر فرصت تمام اسکرین شات هات رو رو میکنم که دیگه نیایی اینجا مظلوم نمایی کنی و دم از بحث منطقی بزنی.

    • Kratos گفت:

      اونی که به گوست میگه اورریت تکلیفش معلومه چون جزو معدو بازی هایی بوده که من پیش هر کی رفتم بهم گفته لذت بردم و یکی از بهترین بازی های سال برام بوده(صرفا اونایی که تجربه کردن) و شخصا جزو بازی هایی بوده که کلی سرگرم شدم و فوق العاده زیاد دوستش دارم
      از نظر فنی هم بازی خیلی خوبیه و لایق این تقدیر ها هست گیمر ها هم تو یوزر اسکور ازش حمایت کردن
      در ضمن معمولا استودیو ها خود بازی خودشون رو مورد علاق اعلام نمیکنن تو همیشه و همه جا اینجوریه چون از نظر حرفه ای این کار درستی نیست و خودشیفتگی برداشت میشه(مثال هاشم زیاده مثلا بارلوگ که لست رو گفته که بهترین بازی عمرشه در صورتی که میتونست گاد رو بگه)

      • این همه بازی این سال بود
        اینا بیشترین بازی مورد علاقشون گوست بوده
        یعنی چی؟
        یعنی حداقل بعد تلو بهترین بازی سال شاید همین گوست بوده از نظر این استودیو
        بازی خودشون رو که نمیشه انتخاب بکنند
        بعد اونوقت طرفدار تلو اینجا پاچه منو گرفته و شخصیت خودش رو دو کامنت بالاتر نشون میده و به بازی باز هم میگن اورریت.
        انگار متای ۸۰ به بالا واسه این بازب اورریت عه و باید متا زرد میشد که به حقش رسیده باشه.
        فکر کنم جای بهترین بازی از نظر رای مردمی هنوز درد می‌کنه.

    • A@Rad گفت:

      گوست و لست ۲ هر دو تا بازی های خوبی هستن ولی لست ۲ بهتره دیگه مشخصه دیگه گوتی گرفت این همه جوایز برد متاش هم بالاتره هر کی میگه گوست بهتر از لسته فقط چشاش رو روی حقیقت بسته

  • Ozhan گفت:

    اگر بازی های AAA رو حساب نکنیم من امسال ۳ تا از بهترین بازی های مستقل کل زندگیم رو تجربه کردم و اصلا هم پشیمون نیستم
    کاش ۲۰۲۰دوباره تکرار میشد برام از جنبه گیمی

  • انتخاب های جالبی داره پرافتخارترین استدیو تاریخ 😎

عناوین موردعلاقه‌ی امسال توسعه دهندگان ناتی داگ - گیمفا