اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا

اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE

بهزاد شعبانی
۱۸:۳۴ ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا

در بازار گرم شوتر های امسال، یک گروه تازه وارد به نام Overstrike وارد نبردی شده اند تا سبکی دیگر از حماسه آفرینی را در معرض نمایش قرار دهند. بازی FUSE که نوآوری های خاصش را ضمن سابقه ی خوش سازنده اش یدک می کشد، در نظر دارد تا یک جنگ گرم و پر محتوا را در روز های پایانی بهار، هدیه تان کند.

نام: FUSE

سازنده: Insomniac Games

ناشر: Electronic Arts

تاریخ انتشار: ۲۸ می ۲۰۱۳

سبک: Third person shooter / Action

پلتفرم ها: XBOX 360 / PlayStation 3

fuse

در سال ۲۰۱۱ و مراسم E3 بود که شرکت EA یک IP جدید را به همگان معرفی کرد. این بازی که نام OverStrike را بر خود نهاده بود، با گرافیکی کارتونی، تاکتیکال را پایه ساز گیم پلی خود معرفی کرده بود. تنها چند کانسپت در حین رونمایی از بازی، به معرض نمایش گذاشته شده بود به علاوه باکس ارت این بازی. بیش از یک سال این بازی در سکوت رسانه ای به سر می برد تا تابستان گذشته که در آخرین روز های خود، EA و Insomniac Games بازی FUSE را معرفی کردند. به گفته ی Ted Price مدیر عامل استودیو بازی سازی Insomniac، ساخت این بازی از نو آغاز شد و در سبک گرافیکی بازی به کلی تجدید نظر شد و گرافیک واقع گرایانه ی این بازی، بهانه ای خواهد بود تا موتور گرافیکی جدید این استودیو، قدرت نمایی کند.

هواداران شوتر، کنسول هایشان را گرم کنند؛ OverStrike در راه است…

فقط قهرمان بازی نیست

در نخستین نگاه داستان بازی بسیار تکراری به نظر می رسد. البته پیچیدگی خاصی هم انتظار نمی رود. معمولا بازی هایی که فقط بکش برو جلو هستند، چه با سلاح سرد (مانند Beat’em Up) چه با سلاح های گرم (Old School)، از داستان قوی بهره مند نیستند اما قدرت بسیاری متمرکز بر بخش شخصیت پردازی این شاخص می کنند. بازی FUSE هم که پیش از انتشارش، به بکش برو جلو بودن محکوم شده، از کلیشه ای در همین شمایل و چنین الگویی در بخش داستان خود، پیروی می کند.

داستان بازی فاصله اندکی با حال دارد و در آینده رخ می دهد. یک سازمان نظامی، هم اکنون ربات ها و نیروهایی در دسترس دارد که به لطف شان، قصد حاکمیت در سر می گذراند. این سازمان که ابهتش در حد بیگانه های فضایی است، Raven نام دارد که جهت تامین بسیاری از تجهیزات نظامی خود به مواد منفجره ی کمپانی FUSE نیازمند است. از این رو Raven در نقاط بسیاری از زمین به دنبال منابع FUSE است که در این جا یک تیم به نام OverStrike 9 دست به کار می شود تا حد ممکن، Raven را از اهدافش دور کند. ظاهرا تمام داستان بازی بر همین هدف تمرکز دارد اما آنچه در این بخش مورد توجه است، شخصیت پردازی است. به خصوص این که بازی دارای Co-op چهار نفره هم می باشد، محتاج چهار شخصیت بی نظیر است:

Dalton Brooks: که ظاهرا به نوعی سرگروه OverStrike 9 تلقی می شود. او یک مزدور پول دوست است که سر همین ویژگی، کم طعنه نمی شنود. او بر هدفش در OverStrike مصمم است و ویژگی منحصر به فردش، مجهز بودن به یک سپر انرژی است که تفاوت بسیاری با سپر شوالیه ها و پلیس های ضد شورش دارد.

Naya Deveraux: او یکی از شخصیت های مونث بازی است که وظیفه صدا پیشگی اش، به دوش Jennifer Hale است که معرف حضور طرفداران سری بازی های Halo می باشد. نایا دارای شخصیتی کنجکاو و زیرک است و البته دزدی ماهر. ویژگی منحصر به فردش هم یک ردیاب کارآمد است. او همچنین می تواند نامرئی شود.

Isabelle Sinclair: که البته در بازی او را Izzy صدا می زنند. او یک فرد تحصیل کرده و دانشمند است اما برخلاف آن چه تصور می شود، به هیچ عنوان نباید عصبانی شود چرا که دیگر دوست را از دشمن تشخیص نمی دهد. ایزی دارای یک تفنگ است که قابلیت ایجاد یک حباب توده ای و انفجار جالب توجه را دارد که به موجب آن تا شعاعی معین، همه ذوب می شوند!

Jacob Kimble: شغل اصلی یاکوب، کارآگاهی است و از این رو، مغز متفکر این گروه نیز محسوب می شود. او فردی دقیق است و مانند دالتون، بر از بین بردن سازمان دشمن، بسیار مصمم است. یاکوب مجهز به یک کمان پولادی الکتریکی قدرتمند است تا کلکسیون اسلحه منحصر به فرد شخصیت های بازی FUSE، در اینجا به پایان برسد.

fuse 540x303

FUSE

به نظر تجربه یک Co-op چهار نفره با این شخصیت ها، لذت بخش باشد. به خصوص این که سازنده وعده داده که بیشتر دیالوگ های بین این شخصیت ها، طنز باشد.

می کشیم و جلو می رویم

هر چند سبک بازی Action معرفی شده، اما این بازی یک شوتر تمام عیار است. روند گیم پلی بازی کاملا سریع است و هیچ گونه شباهتی به شوتر های نظامی ندارد. سیستم کلی بازی همان بکش برو جلو است. بازی دارای یک سیستم کاورگیری به سبک GeOW  است که با توجه به تریلر های منتشر شده از گیم پلی این بازی، بسیار کارآمد می باشد. اما پیش از این، ویژگی های منحصر به فرد هر یک از کاراکتر ها باعث زیبایی این بخش شده است. با استفاده از این قابلیت های به صورت محدود، می توانید حس مدیریت و شرایط علمی تخیلی را در این بازی حس کنید. در این بین، سپر دفاعی و الکتریکی دالتون قابل ذکر است چرا که اگر کارکتری غیر از دالتون را انتخاب کنید، می توانید با خیال راحت پشت این سپر قرار گیرید و به تیر اندازی تان ادامه دهید. گفتنی است که تمام اسلحه های بازی توسط استودیو سازنده بازی طراحی شده است؛ امیدوارم سازندگان در این مورد کم کاری نکرده باشند و مانند خیلی دیگر از عناوینی که وظیفه طراحی سلاح بر دوش سازندگان بوده، محکوم به عدم تنوع سلاح نشود؛ البته قابلیت های منحصر به فرد شخصیت ها را می توان تاحدودی توجیه این مورد دانست. قابلیت takedown هم در بازی وجود دارد تا با یک حرکت دیدنی، قتلی بی حضور سلاح گرم را شاهد شوید.

همچنین با توجه به اینکه نایا قابلیت نامرئی شدن را دارد، انتظار می رود تا حداقل یک مرحله مخفی کاری هم در بازی وجود داشته باشد تا استفاده بهینه تری از این کارایی برده شود.

با همه نوع رباتی می جنگید حتی زیر باران

با همه نوع رباتی می جنگید؛ حتی زیر باران!

همانطور که می دانید دشمنانتان در این بازی، ربات ها و سرباز های فرابشری هستند و تنوع بسیار در این زمینه، ممکن است. از این رو سازندگان فرصت را غنیمت شمردند و دیده می شود که دشمنان با سطح قدرت و قابلیت متفاوتی در نبرد با Overstrike ظاهر می شود. همچنین دشمنان بزرگ پیکر حال و هوای باس فایت (غولآخر) را به برخی از مراحل و ماموریت های بازی بخشیده اند. از طرفی هم این بازی از سوی استودیو سازنده یک شوتر چالش برانگیز و سخت معرفی شده است. علاوه بر این مانند بسیاری دیگر از عناوین گروهی، بایست مراقب نوار سلامتی دوستان تان هم باشید و در صورت آسیب دیدن، به تجدید سلامتی آن ها بشتابید.

اما آنچه که در Fuse بسیار مورد توجه سازندگان قرار گرفته، بخش چند نفره ی بازی است که همانطور که گفته شد، با این چهار شخصیت بسیار دلچسب به نظر می رسد. در بخش Co-op شما می توانید به صورت split screen کار را دنبال کنید. در این بخش، ویژگی به نام Leap قرار دارد که به موجب آن می توانید شخصیت های انتخاب شده خود را با دوستانتان تعویض کنید.

fuse cap

حمله!

نور، صدا، تصویر، اکشن!

سازنده ی این بازی یعنی Insomniac Games، در عناوینش از موتورگرافیکی منحصر به این استودیو بهره می برد. چهارمین موتور گرافیکی این استودیو که با نام Insomniac Engine 4.0 شناخته می شود، قرار است تا نخستین آزمون جدی خود در بازی Fuse پس دهد.

ابتدا به سراغ فیزیک بازی می رویم که با سیستم کاورگیری و سرعت بالای بازی به خوبی کنار آمده. کاملا واضح است که IE 4 یک موتور گرافیکی قدرتمند است که با این سرعت و محیط های شلوغ، چنین گرافیک فنی را در اختیار پردازشگر های کنسول هایتان قرار می دهد. آنچه که تا کنون از عوامل بصری بازی منتشر شده است، گرافیک فنی بازی را در سطح بالایی معرفی می کند. همچنین، نور پردازی ها را هم می توان در این زمره قرار داد. هر چند که از کانسپت های بازی انتظار می رود که این عنوان دارای تمی نارنجی رنگ باشد، اما با قاطعیت می توان گفت که اینطور نیست؛ چیزی که به تایید سازندگان هم رسیده. تا به الآن اطلاعات منتشر شده از بازی، محیط های کوهستانی و سردسیر و برفی، محیط های گرم و آفتابی، محیط های ساختمانی و تاریک و مناطق خشک، مناطق عمده ای هستند که وقایع بازی در آن ها رخ می دهد.

صداپیشه های بازی، همگی از افراد با تجربه هستند که سوابق درخشان شان بر همگی روشن است. اهمیت بر موضوع صداپیشگی در Fuse کاملا واضح است چرا که تنها امید داستان بازی، شخصیت پردازی خواهد بود. روند بازی هم به قدری سریع است که صدا های بلند سلاح ها و انفجار و تخریب محیط، اجازه لذت بردن از موزیک را نمی دهد از این رو پیشنهاد می شود که توقع موسیقی بی نظیری را در تمام مراحل این بازی نداشته باشید.

fuse echelon mode screen 2

گرما در سرما
چشم نواز است

سازنده ی بی خواب

بیش از هر چیزی، نام استودیو سازنده و ناشر این بازی تا حدودی موفقیت احتمالی این بازی را ضمانت می کند. گفتنی ها از EA را همگی شما می دانید. پس برویم به سراغ Insomniac Games…

insomniac games logo

Insomniac همان استودیویی است که سال ها عناوینش را در انحصار کنسول های شرکت سونی قرار داده بود. از جالب توجه ترین آن ها می توان به Ratchet & Clank و سری بازی های Resistance اشاره داشت. این استودیو تا کنون قریب بر ۲۰ عنوان را ساخته و در اختیار شرکت سونی قرار داده که به غیر آخرین دست پختش یعنی R & C: Full Frontal Assault، همگی آن ها بازی هایی مثال زدنی بودند. به خصوص سه قسمت اصلی Resistance که حال و هوای جدیدی از فضای آخرالزمان را به تصویر کشید. Insomniac Games برای نخستین بار است که پلتفرمی به غیر از کنسول های شرکت سونی را مقصد بازیش قرار داده که X360 مفتخر به این جایگاه شده است. همچنین همکاری این سازنده با ناشر بزرگ یعنی Electronic Arts هم به نوع خود جالب توجه است.

از طرفی هم این استودیو امیدوار است تا موتور گرافیکی جدیدش نظرات مثبتی را جلب کند تا بتواند بهتر از گذشته، در این زمینه حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

FUSE بازی است که به دلایل مذکور، علاوه بر سبک، تفاوت های بسیاری با سایر ساخته های این استودیو دارد. برای تایید ادعا ها این بازی، تنها باید صبر کرد تا ببینیم آیا موفقیت های این استودیو در خلق IP جدید ادامه می یابد یا خیر؟

fuse

طراحی چهره ها هم فوق العاده به نظر می رسند
(ایشون هم آقای دالتون هستند)

و حواشی فیوز

ابتدا به خاطر آوریم که این بازی قرار بود در ماه مارس همین سال منتشر شود ولی با دو ماه تاخیر، وعده انتشار بازی در روز های آخر ماه می ۲۰۱۳ داده شد.

سال پیش را به یاد آورید که آقای Frank Gibeau (مدیرعامل EA)، در هیاهوی انتشار بازی بزرگ Dishonored و معرفی Remember Me، در مورد IP های جدید چنین گفت:

ساخت IP های جدید در این بازه ی زمانی از چرخه ی کنسول های بازی ، اشتباه است و اگر شما به تاریخ این چرخه نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که بیشتر IPs جدید در ۲۴ ماه نخست هر نسل منتشر می شوند که موفقیت آمیز نیز می باشد.”

حال شنیدنی است که EA چه توجیهی در مورد FUSE دارد.

از این ها بگذریم و به خرید پیش از عرضه ی این بازی بپردازیم. اگر شما فیوز را پیش خرید کنید، از ۴ اسکین زرهی،۴ اسکین اسلحه و Perk های بسیار قوی به طور انحصاری بهره خواهید شد.

مطمئنا مشتاق این مسئله هم هستید که چرا این بازی برای Windows منتشر نمی شود. آقای Ted Price مدیر عامل استودیو سازنده این بازی پاسخ قانع کننده ای در این رابطه دارد:

هیچ شانسی نیست که این بازی بر روی PC منتشر شود”

fuse

FUSE

پس اگر خواهان این بازی و تجربه اش بر روی دو کنسول X360 / PS3 هستید، تا پایان ماه می صبر پیشه کنید تا با جنگ به سبک Overstrike آشنا شوید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا
اتحاد برای انفجار | پیش نمایش FUSE - گیمفا