پیش نمایش بازی Hitman 3؛ آخرین قتل مامور ۴۷ - گیمفا
پیش نمایش بازی Hitman 3؛ آخرین قتل مامور ۴۷ - گیمفا
پیش نمایش بازی Hitman 3؛ آخرین قتل مامور ۴۷ - گیمفا
پیش نمایش بازی Hitman 3؛ آخرین قتل مامور ۴۷ - گیمفا

پیش نمایش بازی Hitman 3؛ آخرین قتل مامور ۴۷

مهدی ملکی
۱۵ دی ۱۳۹۹ - 09:00
پیش نمایش بازی Hitman 3؛ آخرین قتل مامور ۴۷ - گیمفا

Hitman 3

اگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، ژانر مخفی‌ کاری امروزه حال و روز خوشی ندارد و منظور بیشتر از لحاظ کمیت عرضه چنین آثار است؛ اکنون اگر نگاهی به المان‌های مخفی کاری بیندازیم آن‌ها را همه‌جا می‌بینیم ولی کمتر عنوانی پیدا می‌شود که جوهره اصلی خود را روی این ژانر پیش ببرد و سکوت و سایه را به بازیکنان اجبار کند. بنابراین شاید در سال‌های گذشته هم عناوین چندان زیادی را در این سبک ندیده باشیم و با کوتاهی ساخت آثار Splinter Cell، Metal Gear Solid و Thief به مقطعی رسیده‌ایم که هیچ چیز نمی‌تواند لذت دوباره روزهای گذشته را برای علاقه‌مندان این ژانر تکرار کند. با این حال در این بین هنوز هم افرادی وجود دارند که مخفی کاری و مدت‌ها برنامه‌ریزی را بسیار بیشتر از اکشن محض ترجیح می‌دهند و استودیوها نیز به تولید محتوا برای این دسته می‌پردازند. دسته‌ای که هنوز هم لذت ناب آثار جدید مثل Dishonored را خواستار هستند و مکانیزم‌های خاطره‌انگیز Hitman و امثال آن را فراموش نمی‌کنند. جدای از این ما فقط در مورد طیف محدودی صحبت نمی‌کنیم؛ شاید تمام بازیکنان حوصله وقت‌گذرانی در چنین تفکراتی را نداشته باشند ولی چه کسی می‌تواند منکر جذابیت‌های «سالید» و در این مورد «مامور ۴۷» بشود؟ بسیاری از بازیکنانی که تنها و تنها به اکشن ناب و گیم‌پلی سرعتی هم باور دارند، تحت شرایطی از تجربه ماجراهای مخفیانه غافل نشده‌اند و حداقل یک بار به سراغ تکرار داستان‌های این چنینی بازگشته‌اند.

بازی hitman 3

بازی Hitman 3 به عنوان آخرین نسخه از سه‌گانه جدید مجموعه و اولین اثر استودیو IO Interactive پس از مستقل شدن، اهمیت شگرفی را در بر دارد. اگر وعده‌های سازندگان در ساخت یک اثر به‌شدت پایبند به مخفی کاری، مکان‌های چشم‌نواز،‌ مکانیزم‌های جدید و عواقب حساب شده به واقعیت تبدیل شوند، به تجربه عنوانی خواهیم پرداخت که بازی‌های دیگر تا سال‌ها وام‌دارش خواهند بود.

استودیو IO Interactive به عنوان خالق مجموعه Hitman و سازنده‌ای که حدود ۲۰ سال روی این سری وقت گذاشته است، قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور یک بار دیگر تلاشش را به سرانجام برساند و کاربران بیشتری را به مامور دوست داشتنی، قاتل و بی‌موی ما جذب کند. ماموری که نام خاصی ندارد و مانند یک شبح تنها با اسم رمز ۴۷ برای آخرین بار در Hitman 3 ظاهر می‌شود تا سه‌گانه World of Assassinations را که سال ۲۰۱۶ کلید خورد به پایان برساند و یک وداع به یادماندنی را در تاریخ هنر هشتم ثبت کند. با ما همراه باشید تا پیش از عرضه آخرین نسخه این سه‌گانه و طبق گفته استودیو احتمالاً آخرین نسخه کل سری، انتظارات پیش آمده را بررسی کنیم.

تمرکز روی نکات مثبت

آن‌گونه که تاکنون متوجه شده‌ایم، Hitman 3 باز هم روی نقاط قوت خود تمرکز می‌کند و قصد ایجاد المان‌های متفاوتی را ندارد. استودیو IO Interactive در سال ۲۰۱۶ با سافت‌ریبوت خود اهداف کاملاً مشخصی را پایه گذاشت که تاکنون به خوبی جواب داده‌اند. اولین این اهداف، داستان بازی را شامل می‌شود. اگر Hitman Absolution را به یاد داشته باشید، مطمئناً واکنش‌های ضد و نقیض کاربران را هم به یاد دارید. در حقیقت اکثر واکنش‌ها (تاکید می‌شود که نه همه‌شان) مربوط به نحوه آشنایی آن‌ها با مجموعه بود؛ برای مثال اگر کاربر سال‌ها پیش با سری Hitman آشنا شده بود و مخصوصاً با نسخه Blood Money لذت وصف‌نشدنی را تجربه کرده بود، نسخه ۲۰۱۳ استودیو برایش یک افتضاح تمام عیار به شمار می‌آمد. این موضوع در حالی است که کاربران جدیدتر به نسخه Absolution علاقه زیادی نشان دادند و گله خاصی را به آن وارد نکردند. به هر حال یک مورد آشکار، عدم تحسین گسترده آن محصول است. همان‌طور که ذکر شد این مشکل به داستان آن باز می‌گردد. نسخه ۲۰۱۳ داستان را بسیار شدید به درون گیم‌پلی تزریق کرده بود و این مسئله لذت قتل‌های ناب بازی را کاملاً بی‌هدف می‌کرد و یا حداقل نکته‌ای ناخوشایند است که منتقدان بازی آن را بارها خاطر نشان کرده‌اند. Hitman 2016 سعی کرد داستان را باری دیگر در کات‌سین‌های بازی و هنگام عقد قراردادها تعریف کند؛ به این صورت تمام هیجان روی گیم‌پلی متمرکز می‌شد و هدف کاربر تنها ابداع شیوه‌های نو برای کشتن اهداف بود. توسعه دهندگان بازی دقیقاً از همین روش برای ادامه روایت نسخه سوم استفاده خواهند کرد. یعنی خبری از تراشیدن بارکد پشت سر مامور ۴۷ نخواهد بود و او بیش از اندازه احساسی عمل نخواهد کرد؛ ما هرگز احساساتی را که در نسخه ۲۰۱۳ اعمال می‌شد نخواهیم دید و روایت Hitman 3 در تیره‌ترین حالت ممکن، با توجه به عواطف خاکستری شخصیت اصلی پیش خواهد رفت. او یک قاتل ذاتی بالفطره است که از کشتن عبایی ندارد، بنابراین وجود چنین احساساتی که بی‌منطق جلوه می‌کنند کاملاً در تضاد با اهداف استودیو به شمار می‌آیند. با این حال باید منتظر بود و دید که استودیو چگونه داستان را به سرانجام خواهد رساند و نقش «دایانا» و دیگر شخصیت‌ها و سازمان‌های مورد اشاره در ساختن آینده مامور ۴۷ در چه جهتی پیش خواهد رفت.

بازی hitman 3

روایت Hitman 3 در تیره‌ترین حالت ممکن، با توجه به عواطف خاکستری شخصیت اصلی پیش خواهد رفت. او یک قاتل ذاتی بالفطره است که از کشتن عبایی ندارد، بنابراین وجود چنین احساساتی که بی‌منطق جلوه می‌کنند کاملاً در تضاد با اهداف استودیو به شمار می‌آیند. با این حال باید منتظر بود و دید که استودیو چگونه داستان را به سرانجام خواهد رساند و نقش «دایانا» و دیگر شخصیت‌ها و سازمان‌های مورد اشاره در ساختن آینده مامور ۴۷ در چه جهتی پیش خواهد رفت.

مورد بعدی که از نکات قوت نسخه دوم به شمار می‌آید، مکان‌های به شدت زیبا، پیچیده و محوری گیم‌پلی است؛ به این معنا که شما بدون وجود چنین طراحی مراحلی قادر به اعمال قتل‌های حساب شده و انجام دیگر مکانیزم‌های آن نیستید. این مکان‌ها علاوه بر نقش اساسی در اقدامات شخصیت اصلی، چشم انداز بسیار زیبایی دارند و شما نمی‌توانید از طراحی هنری آن‌ها غافل شوید. این مکان‌ها در نسخه اول طی حالت فصلی به بازی افزوده می‌شدند و در بازی دوم به بیشترین تنوع خود رسیدند؛ از جنگل‌های انبوه تا سواحل تیره‌ و تار و حتی مناطق خشک و گرم همه در نسخه دوم وجود داشتند و تریلرهای حال حاضر بازی Hitman 3 هم با اشاره به این مسئله، چشم‌اندازی تماماً مشابهی را یادآور می‌شود. بازی مذکور تا به حال نقاطی از دبی، محله‌های شرقی‌نشین و مراحل شهری را نمایش داده است و با وجود سابقه خوب سازندگان، می‌توان انتظار یک گستره بسیار وسیع از آب‌وهوای مختلف و مناطق و مکان‌های متنوع را از همین حالا داشت. نسخه دوم در ارائه جو خوب، یک نمونه عالی در دنیای بازی‌های ویدیویی بود و این روند با جزئیات بیشتری درون نسخه سوم پیاده خواهد شد. شما در نسخه سوم قادر به حاضر شدن در هر نقطه‌ای خواهید بود و با توجه به جو عالی مراحل، احتمال خطا و اشتباه شما در محاسباتتان نیز بیشتر خواهد شد.

بازی hitman 3

بازی مذکور تا به حال نقاطی از دبی، محله‌های شرقی‌نشین و مراحل شهری را نمایش داده است و با وجود سابقه خوب سازندگان، می‌توان انتظار یک گستره بسیار وسیع از آب‌وهوای مختلف و مناطق و مکان‌های متنوع را از همین حالا داشت. نسخه دوم در ارائه جو خوب، یک نمونه عالی در دنیای بازی‌های ویدیویی بود و این روند با جزئیات بیشتری درون نسخه سوم پیاده خواهد شد. شما در نسخه سوم قادر به حاضر شدن در هر نقطه‌ای خواهید بود و با توجه به جو عالی مراحل، احتمال خطا و اشتباه شما بیشتر خواهد شد.

نسخه سوم همه چیز را تبدیل به سلاح خواهد کرد؛ اگر در نسخه‌های پیشین قادر به مسموم کردن هوا و خوراکی‌ها بودید، این نسخه گزینه‌های بیشتری را پیش روی شما قرار خواهد داد. مهم نیست که یک آچار اطراف شما قرار دارد یا یک قوطی حلبی؛ تنها از هر وسیه‌ای که می‌بینید استفاده کنید و نتیجه‌اش را خواهید دید. راه‌های رسیدن به هدف هم گسترش بیشتری خواهند یافت؛ اگر علاقه‌مند به روش‌های کلاسیک هستید، کلت خود را در دست بگیرید و در سایه‌ها پیش بروید؛ همه با یک گلوله سقوط خواهند کرد؛ یا این که به روش‌های مدرن ایمان بیاورید و سیاست‌های خود را تغییر دهید. نیاز به قتل یک تاجر است؟ به جای ساعت‌ها برنامه‌ریزی و مخفی شدن، با او یک قرار ملاقات ترتیب بدهید. باز هم راضی کننده نیست؟ لباس یکی از شخصیت‌های نزدیک به او، محافظ یا حتی خود او را بپوشید و در موقعیت مورد نظر حاضر شوید؛ وقتی زمانش رسید، ماشه را فشار دهید یا از بی‌نهایت حالت دیگر استفاده کنید. سازندگان وعده داده‌اند که اگر کاربر خوش ذوق باشد، می‌تواند بسیاری از قتل‌های درون بازی را اتفاقی جلوه دهد و کسی هم متوجه آن نشود. این‌ها همان مواردی هستند که در نسخه ۲۰۱۳ به خوبی تعبیه نشده بودند و بازیکن آزادی عمل کمتری را در اختیار داشت. اگر Hitman 3 از پس عملی کردن وعده‌های خود سربلند بیرون بیاید، با یک عنوان سندباکس بی‌نظیر مواجه خواهیم شد که احتمالاً بهترین شبیه‌ساز قتل نام بگیرد.

در حین ماموریت‌ها،‌ علاوه بر درب‌های بسته، قفل‌ها و دوربین‌ها، هوش مصنوعی مرگبار‌ترین دشمن شما خواهد بود؛ افرادی که از آن‌ها سخن می‌گوییم دو مرحله عذاب‌آور را روبه‌رویتان قرار می‌دهند؛ عواقب پیش از قتلشان و پس از قتلشان؛ در نسخه سوم هرگز با شرایط یکسانی مواجه نخواهید بود. جو بازی و احتمالات آن به تدریج تغییر می‌کند و ممکن است که در یک آن شاهد از دست رفتن تمام موارد آرامش‌بخش خود باشید. همه احتمالات را برای هوش مصنوعی Hitman 3 در نظر بگیرید و آماده باشید که تمام احتمالات رد شوند و باز هم بدون هیچ حساب و کتابی در میان یک شرایط دشوار قرار بگیرید. این مسائل پیش از این تا حدودی در نسخه دوم حضور داشتند و آخرین نسخه سه‌گانه به دنبال حد نهایی آن‌ها است.

بازی hitman 3

در حین ماموریت‌ها،‌ علاوه بر درب‌های بسته، قفل‌ها و دوربین‌ها، هوش مصنوعی مرگبار‌ترین دشمن شما خواهد بود؛ افرادی که از آن‌ها سخن می‌گوییم دو مرحله عذاب‌آور را روبه‌رویتان قرار می‌دهند؛ عواقب پیش از قتلشان و پس از قتلشان؛ در نسخه سوم هرگز با شرایط یکسانی مواجه نخواهید بود. جو بازی و احتمالات آن به تدریج تغییر می‌کند و ممکن است که در یک آن شاهد از دست رفتن تمام موارد آرامش‌بخش خود باشید .

سلاح‌های بازی هم تکامل خواهند یافت و با موارد بیشتری کلنجار خواهید رفت؛ از ابزاری که در خاموشی‌های موقت نقش دارند تا سلاح‌های گرمی که بی‌نقص عمل خواهند کرد. شما به دوربین جدیدی دسترسی خواهید داشت که در هک کردن سیستم‌های امنیتی به کمکتان می‌آید و احتمالات جدیدی را در گیم‌پلی بازی ایجاد می‌کند. همان‌طور که اشاره شد شما قادر به استفاده از ابزارهای دیگر و همچنین تعامل با محیط نیز هستید که در ترکیب با سلاح‌های گرم و سرد، روش‌های جالبی را خلق می‌کنند؛ برای مثال می‌توان با ایجاد انفجار برخی را به کام مرگ فرستاد و برخی را از هدف مورد نظر دور کرد؛ جدای از این کاربر می‌تواند همه را به سمت خود بکشاند و با یک زمان‌بندی عالی و ایده‌های جالب، جهنم به پا کند. در تریلر معرفی hitman 3 قرارگیری در نقش‌هایی مانند خدمه رستوران دیده می‌شود که برای انجام دقیق اعمال، نیاز به دقت بالایی دارد و هنوز معلوم نیست که آیا ما باید همانند گذشته کنترل آن‌ها را به عهده بگیریم یا همه چیز به فشردن یک دکمه خلاصه می‌شود. اگر سازندگان در توسعه این امر قابل قبول عمل کنند،‌ ما با فرایندی شبیه مینی‌گیم‌ها دست و پنجه نرم خواهیم کرد که از جهاتی بسیار جذاب هستند.

جلوه‌ای نو برای بهترین قاتل قرن

نورپردازی‌ها و صداگذاری در دو نسخه پیشین قابل توجه بوده‌اند؛ شما با صدای دقیقی از سلاح‌ها و شکستنی‌ها رو‌به‌رو می‌شدید که حس واقعی آن لحظه را به خوبی منتقل می‌کردند. این صداگذاری‌ها در امر شخصیت‌های اصلی و NPCها نیز رعایت شده بودند و گوش سپردن به مکالمه افراد برای یافتن سرنخ بسیار جذاب بود. با این حال گویا سخت‌افزار نسل نهم و فرا رسیدن عصر تازه در زمینه بازی‌های ویدیویی فرصت‌های خوبی را پدید آورده است. اگر در کنسول‌های نسل نهم یا رایانه‌های شخصی به سراغ تجربه Hitman 3 بروید احتمالاً RTX تاثیر به سزایی در لذت شما خواهد داشت. در تریلرهای منتشر شده و توضیحات سازندگان، به دفعات آثاری از پیشرفت‌های گرافیکی قابل توجه را می‌بینیم. از زیبا جلوه کردن مناظر دور دست شهر دبی تا باران مرموزی که زیر نور لامپ‌های نئون یک محله شرقی بسیار گیرا ظاهر می‌شود.

بازی hitman 3

گویا سخت‌افزار نسل نهم و فرا رسیدن عصر تازه در زمینه بازی‌های ویدیویی فرصت‌های خوبی را پدید آورده است. اگر در کنسول‌های نسل نهم یا رایانه‌های شخصی به سراغ تجربه Hitman 3 بروید احتمالاً RTX تاثیر به سزایی در لذت شما خواهد داشت. در تریلرهای منتشر شده و توضیحات سازندگان، به دفعات آثاری از پیشرفت‌های گرافیکی قابل توجه را می‌بینیم. از زیبا جلوه کردن مناظر دور دست شهر دبی تا باران مرموزی که زیر نور لامپ‌های نئون یک محله شرقی بسیار گیرا ظاهر می‌شود.

صداگذاری هم با توجه به فناوری‌های بهبود یافته پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X/S افق‌های تازه‌ای را برای توسعه دهندگان فراهم آورده است تا به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنند که پیش از این به سادگی ممکن نبود. با این حال نسخه‌های پیشین هرگز در ارائه تفاوت‌های بین فرهنگی فوق‌العاده ظاهر نشده‌اند و این موضوع مخصوصاً در امر صداگذاری مشهود بوده است. اگر IO Interactive علاوه بر طراحی عالی مناطق مختلف جهان، زبان‌ها و گویش‌های آن‌ها را نیز به خوبی خلق کند، بحث صداگذاری Hitman 3 فراتر از چیزی ظاهر می‌شود که همیشه در سری متداول بوده است.

اگر وارد مقوله تخریب‌پذیری شویم، استودیو سازنده عملکرد قابل قبولی در تعامل با محیط و تخریب اثار درون بازی داشته است ولی نسخه سوم می‌تواند این‌گونه جزئیات را به سطحی بالاتر پیشرفت دهد. نسخه اول و دوم از سافت‌ریبوت Hitman تنها طی چند سال توسعه پیدا کردند و در نسل هشتم، بازه‌ای که بسیاری از استودیوهای خوش نام تنها یک یا نهایت دو اثر باکیفیت را راهی بازار کردند، عملکرد IO Interactive با ارائه نسخه سوم مجموعه برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان مثال‌زدنی خواهد بود؛ اما منظور از ذکر این قضیه چیست؟ در واقع پایه بازی سوم هم بنا بر نسخه‌های پیشین سری بنیان نهاده شده است و اگر منطقی ادامه دهیم، اکنون بهترین زمان برای جمع‌آوری تمامی موارد مورد انتظار و جزئیاتی هر چند کوچک برای ارتقای کیفیت این نسخه است. اگر در نسخه پیشین، تخریب‌پذیری محیط در سطح قابل قبولی قرار داشت، اکنون با روزهای آخر انتشار Hitman 3 انتظار می‌رود که این مورد به درجه عالی برسد تا حس تکراری و عدم پیشرفت ایجاد نشود و واقعاً با یک اثر لذت‌بخش رو‌به‌رو شویم.

علاوه بر گرافیک بهتر و توجه به جزئیات (که یک مورد معمول در نسخه‌های جدید هر بازی محسوب می‌شود) طبق گفته سازندگان این نسخه عظیم‌ترین صحنه‌های NPCها را شامل خواهد شد؛ یعنی کاربر در محیط‌هایی قرار خواهد گرفت که تعداد زیادی شخصیت غیرقابل بازی وجود دارند و هر کدام با توجه به اعمال شما یا محیط، واکنش منطقی نشان می‌دهند. مطمئناً کسی انتظار ندارد که با نشانه رفتن اسلحه روی افراد عادی آن‌ها سر جایشان بایستند اما این مسئله می‌تواند در شرایط مختلف، به حالت‌های قابل بحثی منجر شود و واکنش‌های مختلفی را برانگیزد.

بازی hitman 3

علاوه بر گرافیک بهتر و توجه به جزئیات (که یک مورد معمول در نسخه‌های جدید هر بازی محسوب می‌شود) طبق گفته سازندگان این نسخه عظیم‌ترین صحنه‌های NPCها را شامل خواهد شد؛ یعنی کاربر در محیط‌هایی قرار خواهد گرفت که تعداد زیادی شخصیت غیرقابل بازی وجود دارند و هر کدام با توجه به اعمال شما یا محیط، واکنش منطقی نشان می‌دهند. مطمئناً کسی انتظار ندارد که با نشانه رفتن اسلحه روی افراد عادی آن‌ها سر جایشان بایستند اما این مسئله می‌تواند در شرایط مختلف، به حالت‌های قابل بحثی منجر شود و واکنش‌های مختلفی را برانگیزد.

زیر پوست قتل؛ زیر پوست Hitman 3

پیش‌تر اشاره کردیم که مامور ۴۷ داستان‌های اصلی خود را طی روند مراحل طی نمی‌کند؛ با وجود جذابیت قابل قبول داستان، داستان‌های فرعی دو نسخه گذشته بوده‌اند که روند مراحل را جذاب نگه داشته‌اند و در عین حال بر ریشه‌های اصلی مجموعه Hitman ضربه وارد نکرده‌اند. این موارد در دو نسخه پیشین از بزرگ‌ترین ابداعات سازندگان بوده‌اند و در تمام نقد و بررسی‌ها می‌توان نشانه‌هایی از حضورشان پیدا کرد ولی آیا نسخه سوم هم قادر به ادامه دادن این روند هست؟ به نظر می‌رسد که جواب مثبت است و نقش بزرگ‌تری را هم بر عهده خواهد داشت. در یکی از تریلرهای Hitman 3 مامور ۴۷ را می‌بینیم که همانند ماجرای فیلم Knives Out وارد یک خانه می‌شود تا راز از قتل شخص بزرگ یک خانواده بردارد؛ به نظر شما قاتل چه کسی می‌تواند باشد؟ یکی از اعضای خانواده، شخصی بیگانه، سارقی معمولی یا یک شخصیت آشنا؟ به هر حال وجود چنین روایت‌های جانبی در کنار هدف اصلی شخصیت بازی، نسخه سوم را هر چه بیشتر جذاب خواهد کرد؛ این روایت‌ها گاهی در فضای تیره داستان (که در نسخه آینده تیره‌تر می‌شود) جو تلخی را به ارمغان می‌آورند و گاهی همانند یک کمدی سیاه ظاهر می‌شوند که در پشت لبخندهای کاربران، مفهومی عمیق‌تر را منتقل می‌کنند. استودیو IO Interactive احتمالاً برای آخرین بار در تلاش است تا دلایل قتل، عواقب آن و جنبه اخلاقیش را به تصویر بکشد. مواردی که در نسخه‌های قبلی عملکرد یکسانی نداشته و تنها مخاطب قادر به تصمیم‌گیری در مورد کیفیت آن‌ها است.

بازی hitman 3

در یکی از تریلرهای Hitman 3 مامور ۴۷ را می‌بینیم که همانند ماجرای فیلم Knives Out وارد یک خانه می‌شود تا راز از قتل شخص بزرگ یک خانواده بردارد؛ به نظر شما قاتل چه کسی می‌تواند باشد؟ یکی از اعضای خانواده، شخصی بیگانه، سارقی معمولی یا یک شخصیت آشنا؟ به هر حال وجود چنین روایت‌های جانبی در کنار هدف اصلی شخصیت بازی، نسخه سوم را هر چه بیشتر جذاب خواهد کرد؛ این روایت‌ها گاهی در فضای تیره داستان (که در نسخه آینده تیره‌تر می‌شود) جو تلخی را به ارمغان می‌آورند و گاهی همانند یک کمدی سیاه ظاهر می‌شوند که در پشت لبخندهای کاربران، مفهومی عمیق‌تر را منتقل می‌کنند.

بازی Hitman 3 به عنوان آخرین نسخه از سه‌گانه جدید مجموعه و اولین اثر استودیو IO Interactive پس از مستقل شدن، اهمیت شگرفی را در بر دارد. اگر وعده‌های سازندگان در ساخت یک اثر به‌شدت پایبند به مخفی کاری، مکان‌های چشم‌نواز،‌ مکانیزم‌های جدید و عواقب حساب شده به واقعیت تبدیل شوند، به تجربه عنوانی خواهیم پرداخت که بازی‌های دیگر تا سال‌ها وام‌دارش خواهند بود. نسخه دوم مجموعه با دریافت نمرات خوب و فروش قابل قبول به سطحی رسیده است که بهبود عناصر آن امری به شدت سخت به شمار می‌آید و تنها مهارت توسعه دهندگان می‌تواند سبب ایجاد ایده‌های تازه شود. با در نظر گرفتن وضعیت نابسامان عرضه آثار ژانر مخفی کاری، عملکرد Hitman 3 بازتاب بیشتری خواهد داشت؛ اگر این نسخه حتی مقداری هم بهتر از جانشینان پیشین خود عمل کند، شاهد تجربه‌ای لذت‌بخش خواهیم بود و اگر ذره‌ای پسرفت را تجربه کند، کاربران هرگز وداعی درخور مامور ۴۷ را نخواهند دید. بازی یاد شده در تاریخ ۱ بهمن‌ماه سال جاری (۱ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری X/S، رایانه‌های شخصی، گوگل استادیا و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. کاربران سونی قادر هستند تا به تجربه نسخه پلی استیشن VR این بازی نیز بپردازند. به نظر شما اثر مورد بحث می‌تواند از نسخه پیشین خود بهتر عمل کند و سه‌گانه جدید را بالاتر از مجموعه اصلی قرار دهد؟

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیش نمایش بازی Hitman 3؛ آخرین قتل مامور ۴۷ - گیمفا