فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

محمد سعیدی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

سال ۲۰۲۰ با خاطرات خوبی که داشت، به اتمام رسید و همان‌طور که در جریان هستید، عناوین جذاب زیادی به دست بازی‌بازان رسید و آن‌ها را حسابی سرگرم کرد. حال امروز فهرستی از بهترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی در سال گذشته منتشر شده است که در این مقاله به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

سبک‌های متفاوتی در دنیای بازی‌های ویدئویی وجود دارند تا بازی‌بازان با هر سلیقه‌ای بتوانند از آن‌ها بهره ببرند. بدون شک یکی از بهترین و پرطرفدارترین سبک‌ها در این بین، نقش‌آفرینی است که با نام RPG نیز شناخته می‌شود. ۲۰۲۰ هم سال بسیار خوبی برای هواداران این سبک بود؛ چرا که عناوین درخشان و جذابی در این ژانر به دستشان رسید. حال می‌توان گفت که نقش‌آفرینی نسبت به گذشته بیشتر شناخته شده است و استودیوهای سازنده‌ی زیادی تصمیم به ساخت آثاری در این سبک را دارند.

در این مقاله سعی داریم تا برترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی در سال ۲۰۲۰ میلادی را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر این بازی‌ها را امتحان نکرده‌اید، بدون شک تجربه‌ی آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت. دقت داشته باشید که این فهرست براساس نمرات وب‌سایت نام‌آشنای متاکریتیک درست شده است و تمام بازی‌های موجود در آن هم متای بالای ۷۶ را دریافت کرده‌اند. بنابراین برای مشاهده‌ی این آثار وخصوصیات آن‌ها، در ادامه با گیمفا همراه باشید.

۱۳Sentinels: Aegis Rim ( متا: ۸۵)

نقش‌آفرینی

این بازی اواخر ماه سپتامبر بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشد.

این بازی اواخر ماه سپتامبر بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت، اما متاسفانه آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشد. به گفته‌ی بسیاری از متتقدان، کفه‌ی ترازوی ویژگی‌های مثبت این بازی بر نکات منفی آن سنگینی می‌کند و بدون شک ارزش تجربه را دارد. این عنوان داستان نوجوانان دبیرستانی را روایت می‌کند که در جریان مدرسه اتفاقات عجیب و غریبی برایشان رخ می‌دهد. به عنوان مثال، ربات‌های غول‌پیکر به شهر آن‌ها حمله‌ور می‌شوند و قصد دارند تا همه چیز را تخریب کنند. حال امید مردم به به این نوجوانان نابغه است تا هر کاری که از دستشان بر می‌آید، انجام دهند.

در کل بازی فوق داستان بسیار خوبی دارد و توجه دوستداران سبک‌های نقش‌آفرینی و داستان محور را به خود جلب می‌کند. تنها برخی از مراحل بازی از لحاظ داستانی با افت مواجه می‌شوند که طرفداران به سادگی از این مسئله چشم‌پوشی خواهند کرد.

Assassin`s Creed Valhalla (متا: ۸۴)

نقش‌آفرینی

با وجود این که Assassin’s Creed Valhalla منتقدان زیادی هم داشت، اما این بازی در کل متای ۸۴ را بر روی کنسول‌های نسل نهمی به خود اختصاص داد.

در ابتدای معرفی بازی Assassin’s Creed Valhalla، عده‌ای از منتقدان بر این باور بودند که ارائه‌ی داستانی در مورد عصر وایکینگ‌ها یک ریسک بزرگ است. پس از انتشار این بازی، شرکت یوبی‌سافت باز هم توانایی‌های خود را به بسیاری از افراد ثابت کرد. حال داستان این عنوان را باید از برجسته‌ترین ارکان آن به حساب آورد که اتفاقات و ماجراجویی‌های بی‌شماری در آن رقم می‌خورد. محیط این اثر نیز در نوع خود بسیار چشم‌نواز و دیدنی بوده و جزئیات آن به خوبی کار شده است.

با وجود این که Assassin’s Creed Valhalla منتقدان زیادی هم داشت، اما این بازی در کل متای ۸۴ را بر روی کنسول‌های نسل نهمی به خود اختصاص داد. البته شاید نمره‌ی متاکریتیک برای برخی از بازی‌بازان و به خصوص طرفداران سری Assassin’s Creed اهمیتی نداشته باشد. آن‌ها ترجیح می‌دهند که در هر حالتی از نسخه‌های جالب این سری لذت ببرند. این عنوان هم‌اکنون برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد.

Crusader Kings 3 (متا: ۹۱)

نقش‌آفرینی

متاسفانه اکثر بازی‌های استراتژی محور داستان جالب و گیرایی ندارند، اما همه چیز در Crusader Kings 3 متفاوت است.

بازی Crusader Kings 3 علاوه بر نقش‌آفرینی، سبک‌ استراتژی را هم در خود دارد. لازم به ذکر است که تمام بخش‌های این عنوان به صورت آنلاین و چندنفره بوده و بدیهی است که برای تجربه‌ی آن به اینترنت نیاز خواهید داشت. تا به حال نسخه‌های جذابی از سری Crusader Kings در دسترس قرار گرفته است، اما می‌توان گفت که سومین نسخه کولاک کرد و با عرضه بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرد.

به گفته‌ی سازندگان، اکنون بازی‌بازان فراوانی در این عنوان حضور دارند و آمار آن‌ها هم روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه اکثر بازی‌های استراتژی محور داستان جالب و گیرایی ندارند، اما همه چیز در Crusader Kings 3 متفاوت است. این بازی داستان سقوط یک امپراتوری بزرگ را روایت می‌کند. حال شما باید با کمک همراهان خود، تمام تلاشتان را به کار گرفته و وضعیت را به حالت سابق بازگردانید. بنابراین، مطمئنا علاقه‌مندان به سبک‌های گفته شده از این عنوان نیز لذت خواهند برد.

Demon`s Souls (متا: ۹۲)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

بازسازی بازی Demon’s Souls نشان داد که شرکت سونی و کنسول جدیدش چه حرف‌هایی می‌توانند برای گفتن داشته باشند.

کمتر از دو ماه از انتشار بازی Demon’s Souls بر روی کنسول پلی‌استشن ۵ می‌گذرد؛ بازسازی شرکت بلوپرینت (Blueprint) که باز هم خیلی زود به محبوبیت رسید و در آینده هم می‌توان منتظر خبرهای خوبی از آن بود. با وجود این که بیش از ۱۰۰ منتقد، نمرات خودشان را پیرامون این اثر در وب‌سایت متاکریتیک به ثبت رسانده‌اند، اما این بازی در کل متای ۹۲ را دریافت کرد که عدد بی‌نظیری به شمار می‌رود.

بازسازی بازی Demon’s Souls نشان داد که شرکت سونی و کنسول جدیدش چه حرف‌هایی می‌توانند برای گفتن داشته باشند. می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده آثاری با متای مشابه برای این کنسول در دسترس قرار خواهند گرفت. از تلاش اعضای شرکت بلوپرینت برای ساخت چنین اثر ارزشمندی هم نباید به سادگی عبور کرد. حال انتظارات از این استودیو بالاتر از قبل رفته است.

Destiny 2 Beyond Light (متا: ۷۸)

نقش‌آفرینی

شاید Beyond Light بزرگ‌ترین بسته‌ی ممکن نباشد، اما محتویات داخل آن طرفداران را شگفت‌زده کرده است.

بازی Destiny 2 مدت‌ها قبل به دست بازی‌بازان رسید و اکنون هم بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس در دسترس قرار دارد. خوشبختانه پشتیبانی تیم سازنده از این عنوان از همان روزهای ابتدایی آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی فراوانی برای این بازی در دسترس قرار گرفته‌اند که هر کدام ویژگی‌های جالبی را به آن اعمال کردند. یکی از جدیدترین بسته‌های الحاقی هم Beyond Light نام دارد.

شاید Beyond Light بزرگ‌ترین بسته‌ی ممکن نباشد، اما محتویات داخل آن طرفداران را شگفت‌زده کرده است. یک فصل کامل و بزرگ به بخش داستانی این بازی اضافه شده است تا بازی‌بازان لحظات سرگرم کننده‌ای را در آن سپری کنند. تغییراتی در تیراندازی این بازی نیز صورت گرفت تا هیجان آن به خوبی به بازی‌بازان منتقل شود. تفاوت‌های موجود در گیم‌پلی این بازی در مقایسه با گذشته کاملا حس می‌شود و هواداران از این موضوع رضایت دارند. کسب متای ۷۸ برای یک بسته الحاقی اتفاق خوشایندی است و تیم سازنده‌ی Destiny 2 توانست به این مهم دست پیدا کند.

Final Fantasy VII Remake (متا: ۸۷)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

جدا از قرار گرفتن Final Fantasy VII Remake در لیست این مقاله، این عنوان را باید از برترین‌های سال ۲۰۲۰ در نظر گرفت.

جدا از قرار گرفتن Final Fantasy VII Remake در لیست این مقاله، این عنوان را باید از برترین‌های سال ۲۰۲۰ در نظر گرفت. Final Fantasy همیشه جذابیت‌های فراوانی داشته است و نباید این سری را نادیده گرفت. یکی از جالب‌ترین کارهایی که استودیوی اسکوئر انیکس (Square Enix) انجام داد، ساخت نسخه‌ی بازسازی Final Fantasy VII بود. این کار به خوبی هر چه تمام‌تر از سوی اعضای این تیم شکل گرفت از خصوصیات خوب آن باید به گیم‌پلی، داستان، کاراکترها و موسیقی‌های جذاب اشاره داشت. آیتم‌ها و امکانات زیادی از این عنوان دستخوش تغییرات بزرگی شده‌اند و علاوه بر طرفداران سری گفته شده، سایر بازی‌بازان علاقه‌مند به سبک نقش‌آفرینی نیز می‌توانند از آن لذت ببرند.

بازی Final Fantasy VII Remake هم‌اکنون بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ قابل تجربه است. البته شما عزیزان می‌توانید این عنوان را به وسیله‌ی قابلیت Backward Compatibility در پلی‌استیشن ۵ نیز بازی کنید.

Hades (متا: ۹۳)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

این بازی اکشن و ماجراجویی هنگامی سر و صدا به پا کرد که متای ۹۳ را به آن اختصاص دادند.

مسلما در ابتدای معرفی بازی Hades و حتی کمی پس از آن، بازی‌بازان زیادی آن را نمی‌شناختند. این بازی اکشن و ماجراجویی هنگامی سر و صدا به پا کرد که متای ۹۳ را به آن اختصاص دادند. سپس افراد مختلف اشتیاق فراوانی را برای تجربه‌ی آن از خود نشان دادند. حتی Hades در مراسم TGA 2020 نیز در میان بهترین‌ها حضور داشت و در مجموع از سری آثاری است که نباید از دست بدهید.

هدایت شخصیت اصلی و پیشروی در بازی Hades در وهله‌ی اول کمی پیچیده به نظر می‌رسد، اما در ادامه می‌توانید به صورت استادانه رو به جلو حرکت کرده و دشمنان را یکی پس از دیگری از بین ببرید. درصد زیادی از منتقدان، ده‌ها ساعت از وقت خود را صرف این عنوان کردند و لذت زیادی هم بردند. داستان این بازی، توجه طرفداران را جلب می‌کند و طولانی بودن آن هم ملاک مهمی برای کسب محبوبیت به حساب می‌آید. حتی تیم سازنده پایان خوبی را برای این بازی در نظر گرفته است. به نقل از منتقدان، یافتن مشکلات و نواقص این بازی کار دشواری است.

بازی Hades را هم می‌توانید بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و یا کنسول نینتندو سوییچ تجربه نمایید.

Moon (متا: ۷۷)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

Moon یک بازی نقش‌آفرینی دوست‌داشتنی و به شدت سرگرم کننده است که مطمئنا کمتر از آن شنیده‌اید.

Moon یک بازی نقش‌آفرینی دوست‌داشتنی و به شدت سرگرم کننده است که مطمئنا کمتر از آن شنیده‌اید. البته نسخه‌هایی مربوط به این بازی در گذشته عرضه شده بود، اما جدیدترین نسخه در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و هنوز هم با حالت‌ها و امکاناتی که دارد، تازگی خود را حفظ کرده است.

متاسفانه بازی Moon تنها برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. حال اگر این کنسول را در اختیار دارید، بدون معطلی به سراغ این اثر بروید و ساعت‌ها از بخش‌های متنوع آن لذت ببرید. ماجراجویی خوبی در این بازی وجود دارد که تا لحظه‌ی آخر خسته کننده نخواهد بود. حتی تیم سازنده یعنی آنین گیمر (Onion Games) پایان مناسبی را برای آن طراحی کرده است که این هم از ویژگی‌های جالب توجه دیگر به حساب می‌آید. منتقدان زیادی بر این باور هستند که این عنوان ارزش چند بار تکرار کردن را هم دارد.

Mortal Shell (متا: ۷۶)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

استودیوی سازنده برای ساخت این اثر از عناوینی همچون Dark Souls الهام گرفته که در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرده است.

نکته‌ی عجیب در مورد بازی Mortal Shell این است که تیم سازنده در سکوت و با آرامش فراوان اثر دلخواه خود را تولید کرد و در نهایت آن را به دست بازی‌بازان رساند. ناگهان این عنوان در بین بازی‌بازان مطرح شد و اکنون دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان می‌توانند لحظات هیجان‌انگیزی را در آن سپری کنند. واضح است که استودیوی سازنده برای ساخت این اثر از عناوینی همچون Dark Souls الهام گرفته که در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرده است. سیستم مبارزات این بازی شباهت زیادی به عنوان گفته شده دارد و به همین دلیل، می‌توان حدس زد که در آینده هم به شما هواداران آن اضافه خواهد شد.

داستان و شخصیت‌پردازی بازی Mortal Shell باعث شده است که عده‌ی فراوانی از آن استقبال کنند. خوشبختانه رمز و رازهای جذابی نیز در هر کجای این عنوان به چشم می‌خورد که بازی‌بازان را برای مدتی طولانی به چالش خواهد کشید.

Nioh 2 (متا: ۸۵)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

از ویژگی‌های برجسته‌ی بازی Nioh 2 باید به داستان گیرا و امکان مبارزه با باس‌های متنوع و ماهر اشاره داشت.

به سراغ یکی دیگر از بازی‌های تحسین‌برانگیز در سبک نقش‌آفرینی یعنی Nioh 2 می‌رویم؛ عنوانی که بر روی کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت و علی‌رغم انحصاری بودن، مورد استقبال بازی‌بازان زیادی قرار گرفت. صحنه‌های اکشن بی‌شماری در جریان این بازی برای شما رقم می‌خورد که هر کدام از آن‌ها هیجان خاص خود را دارد. تنوع در سلاح‌ها و آیتم‌های این بازی هم بالا است که هواداران این قضیه را مدیون پشتیبانی خوب استودیوی سازنده هستند. شرکت تیم نینجا (Team Ninja) تقریبا هر ماه دست به انتشار به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی متفاوتی می‌زند تا رضایت افراد بیش از پیش جلب گردد.

از ویژگی‌های برجسته‌ی بازی Nioh 2 باید به داستان گیرا و امکان مبارزه با باس‌های متنوع و ماهر اشاره داشت. در مجموع این عنوان نیز می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد.

Paper Mario: The Origami King (متا: ۸۰)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

پازل‌ها در این نسخه بسیار بیشتر شده‌اند و هر کدام از آن‌ها پتانسیل بالایی برای به چالش کشیدن هواداران دارند.

همان‌طور که می‌بینید، بازی‌های زیادی از این لیست به کنسول نینتندو سوییچ تعلق دارند و یکی از بهترین‌ها را هم باید Paper Mario: The Origami King دانست. سری Paper Mario با شخصیت‌های دوست‌داشتنی و خاظره‌انگیز خود همواره جذاب بوده‌اند و حال این موضوع در نسخه‌ی جدید به اوج خود رسیده است. این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی با تفاوت‌های چشمگیری همراه شده است و یکی از حالت‌های مهم آن را باید بخش ماجراجویی به حساب آورد.

پازل‌ها در این نسخه بسیار بیشتر شده‌اند و هر کدام از آن‌ها پتانسیل بالایی برای به چالش کشیدن هواداران دارند. به گفته‌ی تیم سازنده، سرعت و دقت در این عنوان اهمیت زیادی دارد و در صورت رعایت این اصول، گام بلندی به سوی موفقیت برمی‌دارید. Paper Mario: The Origami King به صورت انحصاری برای کنسول ذکر شده در دسترس است.

Persona 5 Royal (متا: ۹۵)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

استودیوی سازنده‌ی Persona 5 Royal یعنی آتلوس (Atlus) برای ساخت این بازی بسیار جاه‌طلب بوده و اتفاقا در این زمینه به نتیجه‌ی مورد نظرش هم رسیده است.

Persona 5 Royal را باید نسخه‌ای تغییر یافته از بازی Persona 5 به شمار آورد که ویژگی‌های بی‌نظیری را در آن شاهد هستیم. در این بازی نقش‌آفرینی که تمام بخش‌های آن هم به صورت آفلاین و انفرادی است، شما باید هدایت شخصیت دلخواه خود را به دست گرفته و به انجام فعالیت‌هایی همچون مبارزه با دشمنان، حل پازل‌ها و کشف رمز و رازها بپردازید. چالش‌های موجود در این عنوان رفته رفته دشوار می‌شوند و بازی‌بازان کار سختی برای به پایان رساندن آن خواهند داشت.

استودیوی سازنده‌ی Persona 5 Royal یعنی آتلوس (Atlus) برای ساخت این بازی بسیار جاه‌طلب بوده و اتفاقا در این زمینه به نتیجه‌ی مورد نظرش هم رسیده است. روایت‌های کوچک و بزرگی در این عنوان دیده می‌شود که تجربه‌ی هر کدام لذت خاص خود را دارد. به محض آغاز ماجراجویی، دوستانی هم به شما ملحق می‌شوند تا راحت‌تر پیش‌روی داشته باشید.

بازی Persona 5 Royal اوایل سال ۲۰۲۰ به دست دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۴ رسید. حال در خبر خوبی مطلع شدیم که این عنوان با قابلیت Backward Compatibility برای پلی‌استیشن ۵ نیز قابل تجربه است.

Risk of Rain 2 (متا: ۸۵)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

اگر به دنبال فضایی آرام و دوست‌داشتنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ این بازی بروید.

طراحی بازی Risk of Rain 2 به صورت سوم شخص و با سبک‌های اکشن و تیراندازی، ایده‌ی بسیار جالبی از سوی شرکت هوپو گیمز (Hopoo Games) بود. اگر به دنبال فضایی آرام و دوست‌داشتنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ این بازی بروید. مراحل این اثر اعتیادآور هستند و بازی‌بازان به خوبی به این موضوع پی می‌برند. از زمانی که این بازی را شروع کنید، هر لحظه‌ برای ادامه دادن آن مشتاق هستید و گذر زمان را حس نخواهید کرد.

در بازی Risk of Rain 2 نسبت به نسخه‌ی اول، تغییراتی اساسی مشاهده می‌شود و دشمنان و جهان آن بسیار بهتر شده‌اند. فراموش نکنید که برای گذر از هر چالش به استراتژی‌های خاصی نیاز خواهید داشت. Risk of Rain 2 هم‌اکنون بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان قابل تجربه است.

Star Renegades (متا: ۷۷)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

Star Renegades در عین ناباوری به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال گذشته تبدیل شد.

Star Renegades در عین ناباوری به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال گذشته تبدیل شد. منتقدان در زمان انتشار این بازی اعلام کردند که از تجربه‌ی آن به هیچ وجه خسته نمی‌شوند و همواره می‌توانند رازها و نکات جالب توجهی را پیدا کنند. ترکیب سبک‎‌های نقش‌آفرینی با استراتژی در این عنوان خوب از آب در آمده است. علاوه بر ده‌ها ساعت گیم‌پلی، آیتم‌ها و تجهیزات کاربردی و متنوعی نیز در این بازی به چشم می‌خورد. نبردها و به طور کلی سیستم مبارزات در Star Renegades نیز باعث می‌شوند که طرفداران هرگز انگیزه‌ی خود را از دست ندهند.

محصول شرکت مسیو دمیج (Massive Damage) در ماه سپتامبر برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شد. تیم سازنده نیز وعده داده است که پشتیبانی خوبی از این اثر خواهد داشت و باید دید که چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارد.

XCOM: Chimera Squad (متا: ۷۷)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

بازی Xcom: Chimera Squad که در ماه آپریل توسط شرکت فیراکسیس گیمز (Firaxis Games) تولید و منتشر شد، هم‌اکنون برای پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است.

Xcom: Chimera Squad معمولا از سری بازی‌های جذاب در سبک استراتژی است، اما یکی از نسخه‌های آن با نام Xcom: Chimera Squad تواسنت به شهرت زیادی دست یابد. تفاوت این نسخه با گذشته این است که انتخاب‌های فراوانی پیش روی شما قرار می‌گیرد. حال شما در این زمینه باید تصمیم‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید و جریان بازی را مطابق خواسته‌های خود تغییر دهید. هیجان نبردها در این بازی بیشتر به چشم می‌آید و واضح است که تیم سازنده تمرکز بالایی روی آن داشته است.

از مهارت‌هایی هم که در طی مراحل بازی نصیب شما می‌شود، نباید به راحتی عبور کنید. بازی Xcom: Chimera Squad که در ماه آپریل توسط شرکت فیراکسیس گیمز (Firaxis Games) تولید و منتشر شد، هم‌اکنون برای پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition (متا: ۸۹)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

بسیاری از منتقدان در زمان معرفی این نسخه عقیده داشتند که عرضه‌ی آن چندان واجب نیست، اما استودیوی سازنده توانست خلاف آن را به اثبات برساند.

نوبت به یکی دیگر از بازی‌های جذاب ژاپنی یعنی Xenoblade Chronicles: Definitive Edition می‌رسد. این عنوان را باید نسخه‌ای بهبود یافته از بازی Xenoblade Chronicles به حساب آورد که محتویات و کیفیت بیشتری در آن دیده می‌شود. بسیاری از منتقدان در زمان معرفی این نسخه عقیده داشتند که عرضه‌ی آن چندان واجب نیست، اما استودیوی سازنده توانست خلاف آن را به اثبات برساند.

این بازی ژاپنی در فضایی فانتزی جریان دارد و در آن باید با انواع هیولاها و موجوات عجیب و غریب مبارزه داشته باشید. متاسفانه هیچ بخش آنلاین و چندنفره‌ای در این عنوان به چشم نمی‌خورد و نبود آن هم کاملا حس می‌شود. با این حال، Xenoblade Chronicles: Definitive Edition باز هم ارزش تجربه و ماجراجویی را دارد. این عنوان تنها برای نینتندو سوییچ عرضه شده است و اکر این کنسول را دارید، یک بازی‌باز خوش‌شانس هستید.

Yakuza: Like a Dragon (متا: ۸۳)

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

تقریبا می‌توان گفت که تیم سازنده‌ مطابق میل هواداران عمل کرده و امکاناتی که آن‌ها می‌خواستند را به این بازی آورده است.

در نهایت به یکی از جالب‌ترین نسخه‌های سری Yakuza یعنی Yakuza: Like a Dragon می‌رسیم. تقریبا می‌توان گفت که تیم سازنده‌ مطابق میل هواداران عمل کرده و امکاناتی که آن‌ها می‌خواستند را به این بازی آورده است. شخصیت اول بازی این بار دوستانی دارد که همراه شما هستند و این به جذابیت‌های آن افزوده است. بیش از ۲۲۰ منتقد، نظرات خود را پیرامون این عنوان در وب‌سایت متاکریتیک قرار دادند و متای ۸۳ برای نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس آن به وجود آمد.

بازی Yakuza: Like a Dragon بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس / اس، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ آن نیز در ماه مارس امسال به دست هواداران خواهد رسید. در صورت دریافت اخبار بیشتر پیرامون این اثر، آن‌ها را به اطلاع شما عزیزان خواهیم رساند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خیلی ممنون :rose: :rose:
    فقط یه سوال
    اساسین نقش آفرینی محسوب مبشه؟
    من فک کردم توی دسته اکشن ماجراجویی قرار میگیره

  • از نظر متا…پرسونا رویال حکومت میکنه لعنتی…در کنار هیدس و دیمون‌سولز
    از خوبای لیست که تجربه کردم و انصافا لذت بردم فاینال۷ و نیو۲ بود که عالی بودن..

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      امید تو کف فاینال و لست ۲ و دیمن سولز هستم بدجور به امید خدا همشونو رو ps5 بازی میکنم تازه به ایمان قول دادم است ۲ رو تموم کردم نقدش کنم :laugh: هر چند در حدی نیستم که اثر فرا شاهکار ناتی داگ و کارگردان هنرمندش نقد کنم ولی خب تبادل اطلاعات میکنیم با هم 😀

  • GameOver گفت:

    دیگه این خیلی بی انصافی نسخه pc سایبر پانک خوب بود چرا اونو نیست؟

    Darkstalker Kaathe
    • احتمالا رفته برای سال بعد
      (اشک هایش را پاک می کند)

    • Arash گفت:

      بهترین این لیست برا من فایناله که واقعا شاهکاره برا خودش
      دیمن سولز رو تجربه نکردم
      و در آخر حق سایبر هست بودن تو این لیست

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      بهتر حیف سایبر پانک بره تو لیست این سایت منفور اونقدر که سایبر پانک و گیمرا این سایت رو بردن زیر سوال بایدم نزاره تو لیستش ، فروش بالای بازی و رکورد زنی مداوم در استیم یه حفره بزرگ بین این سایت مخرب و گیمرا به وجود اورده ، سایت متا شده دست بازیه هیتر ها و فن بوی ها یا منتقد هایی که به شدت سلیقه ایی نمره میدن و متاسفانه تاثیر گذار هست در نمره نهایی و هیترایی که بی دلیل صفر میدن ( نظر شخصی ) امیدوارم ریشه این سایت ویروسی از هنر هشتم کَنده بشه

      • Iliya گفت:

        وقتی یه نفر توی متا به فورتزا هورایزن ۴ به خاطر اینکه بخش آنلاین‌ش آموزشی‌ش چند ساعته ۰ میده چه‌ انتظاری داری

      • Mikasa گفت:

        بخوایم از نظر فروش حساب کنیم
        Avengers endgame اگه اشتباه نکنم پرفروشترین فیلم دنیاست
        درحالیکه در مقابل خیلی از فیلما حرفی برای گفتن نداره
        فورتنایتم پرمخاطب ترین بازی دنیاست( اینو شک دارم شاید ماینکرفت اخیرا شده) درحالیکه در مقابل خیلی از بازیا حرفی برای گفتن نداره
        تو موسیقی هم یه دوران جاستین بیبر خیلی میفروخت ولی در مقایسه با بزرگان هیچی نیست
        کل کارای کیهان کلهر رو جمع کنی اندازه یه البوم مزخرف جاستین بیبر نفروخته
        حفره بزرگ همیشه بین مخاطب و منتقد وجود داشته و این اولین بار نیست
        و به هیچ وجه این به این معنا نیست که
        جاستین بیبر ، فورتنایت و اونجرز بخاطر پرمخاطب بودن اثار شاهکاری هستن و منتقدا باید نظرشونو برگردونن
        نه اصلا
        و منتقد کار درست اونیه که مقابل مخاطب هایی که به شدت تحت تاثیر جو و عامه پسند هستن سر خم نکنه
        بتونه بدون ترس ازینکه فنبوی ها زیر نقدش حمله کنن نظرش رو در مورد بازی بگه . یکی از دلایلی که سایبرپانک اوایل همش ١٠/١٠ میگرفت و بعد یهو نمراتش کشید پایین هم همین بود و خودم شخصا تاریخ تمام نقد هارو چک کردم و اکثر نمرات پایین بازی مربوط هست به بعد از ریلیز بازی و مشخص شدن وضعیت بازی برای گیمر ها و نمرات ١٠/١٠ اکثرا مال موقعی هست که حتی اجازه نشون دادن گیم پلی رو هم منتقدا نداشتن و کسی نمیتونست نقدهارو ارزیابی کنه چون بازی ای در دسترس نبود
        اوایل بخاطر فنای سی دی پراجکت هیچ منتقدی جرات اعتراض نداشت ولی وقتی بازی ریلیز شد و وضعیتش مشخص شد بعد تازه منتقدا جرات پیداکردن ایرادات رو بگن و نمرش کشید پایین چون میدونستن ایندفعه با ایراد گرفتن گیمر ها حمله نمیکنن به منتقد
        در ضمن نقد گیم کاملا سلیقه ای هست نمیتونی انتظار داشته باشی منتقد بر اساس سلیقه شما بیاد نقد کنه میتونی؟
        باگ برای یه منتقد مهمه برای یکی نیست
        یکی نمره کم میکنه یکی کم نمیکنه
        معیار جهانی و objective نمره دهی نداریم داخل صنعت گیم

  • dizard گفت:

    نباید سایبرپانک میبود تو لیست؟ :-

  • این لیست ۲ تا نکته جالب داره
    یا cyberpunk 2077 یک بازی action adventure حساب شده که داخل این لیست نیست:‌)))))
    یا اینکه متای اصلی بازی همون متای ۵۴ نسخه کنسولی حساب شده:‌)))))
    ولی عجیبه که من متاکریتیک رو چک کردم اصلا همچین لیستی داخلش وجود نداشت…شاید بخاطر همین هست که لیست ایراد داره چون معمولا متای نسخه ای از بازی در نظر گرفته میشه که بیشترین نقد رو داره و لیدپلتفرم هست
    AC Vallhala با بیشترین نقد روی PS4 متاش ۸۰ شده نه ۸۴
    Destiny 2 beyond light با بیشترین نقد روی PC متاش ۷۳ هست نه ۷۸

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    چه سالی بدی بود ۲۰۲۰ برام تا حالا سابقه نداشت تو یکسال انقدر کم بازی کنم و چندین بازی شاهکار از زیر دستم فرار کرده ولی سال ۲۰۲۱ جبرانش میکنم با تمام قدرت اگر عمری بود

  • GTXAladar گفت:

    ایول AC Valhalla.یک بازی شاهکار.

  • oganson گفت:

    چرا wasteland 3 نبود؟
    تا قبل از این بازی اصلا از دوربین ایزومتریک خوشم نمیومد ولی این بازی کاری باهام کرد که برم هرچی ایزومتریک هست بازی کنم

  • Sam_fisher_47 گفت:

    جا داره بپرسم سایبر (نسخه pc) و ویستلند ۳ کجان 😐

  • نهایت بی انصافی ویستلند ۳کجاست در حالی که یکی از بهترین نقش افرینی های تاریخه

  • اوسعلی گفت:

    میشه به پرسونا۵ رویال لقب بهترین بازی JRPG نسل ۸ رو داد :yes:
    به همه پیشنهادش میکنم

  • سایبرپانک قرار بود انقلابی باشه ولی کارش بجایی رسیده که تو این لیستم نیست :/ بعد اگه کسی از بازی بد میگه میگن هیتره و اصلن بازیش نکرده بفرمایید اینا که بازی کردن

  • IntOner One گفت:

    سلام،مطمئنم بیشتر دوستان با بیشتر لیست این بازی ها آشنایی دارند،اسم بازی ۱۳Sentinels: Aegis Rim که دیدم لازم دونستم یه نکته اشاره کنم چون این بازی از اون دسته بازی هایی نیست که شاید پست پیرامونش زیاد باشه،البته قبلا یه بار کامنت درموردش توی سایت دادم، این بازی امسال یکی از ۵ نامزد برترین روایت سال از Game Award بوده،از تجربه شخصی خودم هم بیشتر به خاطر داستانش مخصوصا کسانی که با تم ژاپنی مشکلی ندارند ورود کنند،گیم پلی اونقدر خاصی نداره شامل بخشی مبارزات تاکتیکی،و بیشتر به گشت در محیط ها و صحبت کردن با شخصیتا میپردازه،داستانش هم تا ۳ یا ۴ ساعت اول خیلی گنگ میزنه و نارساست،بعدش اوکی میشه(البته اگر به داستان خوب توجه بشه چون تقریبا این بازی داستان از دید بالای ۱۰ شخصیت و درزمان ها مختلف برسی میکنه)ولی داستان سوپرایز هم زیاد داره،البته انیمیشن ها حرکت تکراری زیادی هم داره،طول کلی بازی تقریبا ۳۰ ساعتی هست،گرافیکی مشابه بازی Odin Shpre داره،درکل کسایی که داستانا با طبع ژاپنی و آثار Atlus مثل Persona بازی کرده باشند احتمالا براشون مناسبه

  • مقاله خوبی بود
    خیلی لذت بردم
    مرسی

  • من یکی که منتظر چندتا نقش آفرینی توپن که بیان و بترکونن.اولیش که skyrim 6 که امیدوارم بسازن.بعدیش نسخه جدید fallout هست که امیداوارم بر خلاف ۷۶ آفلاین باشه و گند نزنه و مثل ۴ شاهکار باشه.اما این چندتا دیگه خدان.یکی GOW جدید بعدش قسمت دوم فاینال فانتزی ۷ ریمیک و Dragon age 4.فقط امیدوارم GOW جدید رو ps4 بیاد.قسمت قبلیشو دو بار تموم کردم واقعا شاهکار بود از هر لحاظ و لیاقت بهترین بازی سال شدن رو داشت :-)دراگون ایج هم که دیگه نگم.اصلا کل این سری ها خدای نقش آفرینی هستن.شاید نسخه جدید witcher هم بیاد البته گرالت نیست ولی امیدوارم مثل سایبر مر از باگ نباشه

فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد
فهرست برترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال ۲۰۲۰ براساس نمرات متاکریتیک منتشر شد