بررسی احتمالات؛ چرا باید منتظر کنسول پلیاستیشن ۵ پرو باشیم؟
Cyberpunk 2077 هر چه باشد، به خوبی برخی از ناتوانیهای کنسولهای جدید را به نمایش گذاشته است. پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس کنسولهای تحسین برانگیزی هستند، اما هنوز در ارائهی نسخهی نسل قبلی بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیهی ثابت عاجز هستند. این را هم در نظر بگیرید که با توجه به عدم انتشار بهروزرسان نسل نهمی، خبری از Ray-Tracing هم نیست. البته طبعا بخش زیادی از این مشکل مربوط به بهینهسازی ضعیف سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) بر روی کنسولها است.
با این وجود حتی عناوینی مانند Assassin’s Creed Valhalla در ازای نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، وضوح تصویر بازی را به پایینتر از ۴K کاهش میدهند. بازی Spider-Man: Miles Morales هم شما را مجبور به انتخاب بین نرخ فریم ۶۰ یا وضوح تصویر و گرافیک بالا میکند. تمام اینها به این معنا است که برخلاف تبلیغات هر دو شرکت، فعلا خبری از ۴K/60 نیست. این وعده با توجه به فراگیر شدن فناوری Ray-Tracing، حتی بیش از پیش دور از دسترس به نظر میرسد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی احتمالات در مورد سختافزار پلیاستیشن ۵ پرو بپردازیم. همچنین این سوال را میپرسیم که آیا بهتر است برای این کنسول صبر کنید یا خیر.
وضوح تصویر ۴K
پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس عناوین با کیفیت بسیاری را در اختیار بازیبازان قرار میدهند. مثلا Demon’s Souls Remake و Yakuza: Like a Dragon دو تا از بازیهایی هستند که در لاینآپ عرضهی هر کدام از این دو کنسول بودند. متاسفانه، عناوین خوبی که به وعدهی ۴K/60 عمل کنند زیاد نیستند. اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، توسعهدهندهی Spider-Man: Miles Morales، در ارائهی یک بازی با جلوههای بصری نسل بعدی، فوقالعاده عمل کرده است.
Miles Morales جز اولین عناوین کنسولی است که از Ray-Tracaing پشتیبانی میکند. اما اگر از یک نمایشگر ۴K استفاده میکنید، باید قید ۶۰ فریم بر ثانیه را برای این وضوح تصویر و Ray-Tracing بزنید. حالت Performance به شما نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را میدهد، اما وضوح تصویر تا ۱۵۱۲p کاهش مییابد. همچنین فعال کردن نرخ ۶۰ فریم و Ray-Tracing به صورت همزمان، منجر به کاهش وصوح تصویر تا ۱۰۸۰p میشود.
بازی Assassin’s Creed Valhalla، یکی دیگر از عناوینی است که شما را مجبور به انتخاب بین ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه میکند. بنا به بررسیهای دیجیتال فاندری، بازی در حالت Performance هرگز به وضوح تصویر ۴K نمیرسد. بر روی پلیاستیشن ۵ شاهد وضوح تصویر متغیر بین ۱۷۲۸p و ۱۴۴۰p هستیم. ۱۴۴۰p به عبارتی ۶۷ درصد وضوح تصویر ۴K است. قضیه برای Demon’s Souls Remake هم مشابه است و برای رسیدن به نرخ ۶۰ فریم باید به وضوح تصویر ۱۴۴۰p قانع باشید.
آیا خبری از پلیاستیشن ۵ پرو خواهد بود؟
طبعا پیشرفت فناوری در بازار رایانههای شخصی، منجر به رسیدن به رویای ۴K/60 به علاوهی Ray-Tracing خواهد شد. در حال حاضر باید نگاهی به کارتهای گرافیک AMD و سری جدید ۶۰۰۰ داشته باشیم. چرا که AMD سازندهی کارتهای گرافیک هر دو کنسول سونی و مایکروسافت است. با وجود عملکرد خوب Radeon 6800 و ۶۸۰۰xt در وضوح تصویر ۴K، فعال کردن Ray-Tracing تا حد زیادی باعث افت نرخ فریم میشود.
با این حال با عرضهی نسل بعدی کارتهای گرافیک AMD، هواداران بسیاری خواستار یک کنسول میاننسلی خواهند بود. البته خواستهی هواداران به معنای موافقت سونی نیست. طی دو سال اخیر، یافتن کنسول پلیاستیشن ۴ پرو به صورت جهانی بسیار دشوار بوده است. این مهم میتواند به خاطر کاهش تولید یا فروش بسیار بالای این کنسول باشد. فاکتوری که تاثیر زیادی در تصمیم سونی برای تولید پلیاستیشن ۵ پرو خواهد داشت.
تاریخ عرضهی پلیاستیشن ۵ پرو
کنسول پلیاستیشن ۴ پرو در سال ۲۰۱۶ و تقریبا سه سال پس از عرضهی پلیاستیشن ۴ روانهی بازار شد. در این صورت میتوانیم انتظار انتشار پلیاستیشن ۵ پرو در سال ۲۰۲۳ را داشته باشیم. از طرفی برنامهها و اعمال AMD هم اهمیت بسیار زیادی دارد. AMD در حال حاضر تمرکز خود را بر روی کارتهای سری ۶۰۰۰ و معماری RDNA 2 گذاشته است. این در حالی است که پلیاستیشن ۵ برخلاف ایکسباکس سری ایکس، فاقد معماری RDNA 2 کامل است.
انتظار میرودو که AMD در سال ۲۰۲۲، نسل بعدی کارتهای گرافیک خود را عرضه کنید. در این صورت هم سونی و هم مایکروسافت زمان کافی برای طراحی و تولید کنسولهای میاننسلی و عرضهی آنها در سال ۲۰۲۳ را خواهند داشت.
آشنایی توسعهدهندگان با سختافزار جدید
با آغاز نسل جدید، کمی طول میکشد تا توسعهدهندگان با سختافزار جدید کاملا آشنا شوند. Uncharted اصلی که در سال ۲۰۰۷ و بر روی پلیاستیشن ۳ منتشر شد، تنها از ۳۰ درصد قدرت آن کنسول بهره میبرد. با گذشت دو سال و عرضهی Uncharted 2، این توسعهدهنده بالاخره توانست تا از قدرت کامل پردازندهی Cell بهره ببرد. البته تفاوت گرافیکی Uncharted 4 و The Last of Us Part 2، بسیار کمتر از نسل قبل بود. این به خاطر سادهسازی معماری پلیاستیشن ۴ نسبت به پلیاستیشن ۳ بود.
مارک سرنی از عبارت Time to Triangle برای توصیف مدت زمانی که توسعهدهندگان صرف آشنا شدن با سختافزار جدید میکنند بهره میبرد. به گفتهی سرنی، توسعهدهندگان به ۶ الی ۱۲ ماه برای آشنا شدن با سختافزار پلیاستیشن ۳ نیاز داشنتند. پلیاستیشن ۴ این مدت را به ۱ الی ۲ ماه کاهش داد. پلیاستیشن ۵ هم با برهبرداری از معماری مشابه، این مدت زمان را به زیر ۱ ماه کاهش داد.
یادگیری ماشینی
حتی کارت گرافیک RTX 3090 که ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد، نمیتواند Cyberpunk 2077 را با وضوح تصویر ۴K و نرخ فریم ۶۰ در کنار Ray-Tracing اجرا کند. در عوض شما باید از فناوری Super Sampling فوقالعادهی انویدیا یعنی DLSS استفاده کنید. DLSS با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، فریمهای وضوح تصویرهای بالاتر از وضوح تصویر Native را پیشبینی میکند. پس بازیبازان میتوانند بازی را با وضوح تصویر Native 1440p اجرا کنند و سپس با استفاده از DLSS به وضوح تصویر ۴K برسند. نتیجهی نهایی به طرز غافلگیرکنندهای رضایتبخش است.
AMD هم معادل خود یعنی Super Resolution را معرفی کرده است. این فناوری هنوز در دسترس قرار نگرفته است، اما به زودی بر روی کارتهای RDNA 2 از جمله ایکسباکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد. در حال حاضر مایکروسافت ادعا میکند که سختافزار ایکسباکس سری ایکس/اس، توانایی پشتیبانی از Super Resolution و سایر فناوریهای یادگیری ماشینی را دارد. البته پلیاستیشن هم هنوز میتواند از Super Resolution استفاده کند، اما نتیجهی نهایی کمتر کارآمد خواهد بود.
در عوض به نظر میرسد که سونی در حال کار بر روی معادل انحصاری خود برای Super Sampling ماشینی است. البته این مورد تنها در حد انتشار یک پتنت است. در صورت به واقعیت پیوستن این مهم، میتوانیم کاملا بیخیال کنسولهای میاننسلی شویم. بر روی بستهبندی پلیاستیشن ۵ شاهد عبارات ۸K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه هستیم. اگر این کنسول بتواند گیمپلی با نرخ ۱۲۰ فریم را در وضوح تصویر ۱۰۸۰p ارائه دهد، با Super Sampling میتوانیم شاهد ارائهی تصویر با کیفیتتر بر روی نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالاتر باشیم.
آیا باید منتظر پلیاستیشن ۵ پرو بمانیم؟
پلیاستیشن ۵ پرو یا نه، شاید بهتر باشد کمی بیشتر برای خرید کنسول نسل جدید منتظر بمانید. البته بسیاری از این موارد، بستگی به شرایط خود شما دارد. بسیاری هنوز هم از نمایشگرهای ۱۰۸۰p یا حتی ۱۴۴۰p استفاده میکنند و علاقهای به وضوح تصویر ۴K ندارند. با این وجود احتمالا تا سال ۲۰۲۲، شاهد عرضهی بازیها بر روی سختافزار نسل هشتم خواهیم بود و عملکرد ضعیف Cyberpunk 2077، نباید شما را از این کنسولها ناامید کند.
استفاده از فناوری مشابه با DLSS، میتواند کاملا نیاز برای یک کنسول میاننسلی را از بین ببرد. البته از طرفی هم تنها وضوح تصویر مد نظر نیست و کنسولهای میاننسلی، میتوانند جهت ارائهی Ray-Tracing بهتر عرضه شوند. همچنین با توجه به قیمتهای فعلی و کمبود کنسولها در سراسر جهان، مشخص نیست که کی میتوانید یک کنسول جدید بخرید. شاید تا آن زمان تکلیف کنسول میانسلی یا فناوری یادگیری ماشینی کنسولها هم مشخص شده باشد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
به نظرم بعیده میان نسلی داشته باشیم
بعد از ٢ سال صلاح دیدم یه عرضی کنم خدمت عزیزان
زیاد پیگیر مسعله گرافیک و جزییات نباشید این مساعل بیشتر نفع تیلیغاتی دارن تا چیز دیگه ….
حالا همین سایبرپانک که شما کنسول های نسل ٩ مخصوصا ps5 که هنوز از ١٠ درصد پتانسیلش هم استفاده نشده رو یه سد بزرگ و نشان دهنده ضعف این کنسولها میدونید مگه از لحاظ گرافیکی چه چیزی فرای rdr 2 داره؟؟
واقعا جو سایت رو خیلی با مبحث گرافیک و ray tracing آلوده کردین متاسفانه
مساعل؟ مسعله؟ املاتو چند میشدی حاجی؟
هنوز بحث های سمی دوستان در مورد متا و یوزر رو نخوندی فکر کنم
ردد :heart: :heart:
عالی گفتی،واقعا آدم از این همه بحث های گرافیک و ری تریسیگ دیگه دیوانه میشه.
ری تریسینگ خیلی تاثیر میزاره رو تجربه
ماینکرفت با ریتریسینگ گرافیکش از rdr2 بهتر بود 😀 :laugh: :laugh:
موافقم
مقاله ی بسیار جالبی بود…
به نظرم هنوز برای مهاجرت به رزولوشن ۴K زوده مخصوصا که Ray Trace هم اضافه شده به بازیا!
همون ۱۰۸۰p یا نهایتا ۱۴۴۰p واسه این نسل کافیه!
من فکر میکنم بازی هایی که واقعا برای نسل جدید ساخته میشن میتونند کیفیت ۴k واقعی داشته باشند به شرطی که برای ps4 بهینه نشه
اصلا ربطی نداره تو اول بازیو کامل مثلا برای ps5میسازی بعدش بازیو از لحاظ کیفیت و تکسچر ها ضعیف میکنی تا بتونی برای ps4پورتش کنی
چرا فرق نمیکنه؟وقتی یه بازی به بهترین شکل ممکن بخواد برای نسل جدید در عرض یکسال ساخته بشه یک سال هم وقت میبره بخوان کیفیتای نسل قبلو عوض کنن بنابرین تمرکز بازی ساز از بین میره در حالی که میتونه فقط برای یک نسل سنگ تموم بزاره.سایبرپانک رو ببین اگه فقط برای یه کنسول میزد بهتر بود یا گندی که الان زد..همه چیز سخت افزار نیست که بازیساز باید وقت کافی داشته باشه
بدون شک PS5pro خواهیم داشت و بعد از اون PSVR2.
علی جان ؛ vr2 که حتمیه اصلا بحثی نداره ؛
با توجه به اون پتنت جدید هم احتمالا PS5 PRO داشته باشیم ولی قطعی نیست
فقط اینو بهتون بگم اگه سال ۲۰۱۳ میخواستن کنسول قدرتمند وان ایکس رو بدن بیرون قیمت تمام شده ش چیزی حدود هزار و سیصد دلار میشد و قیمت معقولی برای یه کنسول بازی نیست و صدرصد شکست سختی میخورد اما این کنسول را توی سال ۲۰۱۷ تونستن به قیمت پونصد دلار برسونن با گذشت زمان تکنولوژی ارزون تر میشه و وجود کنسولای میانسلی اجتناب ناپذیره فقط تنها علتی که بتونه باعث این بشه که ما کنسولای میانسلی رو نبینیم اینه که به دلیل سخت افزار خیلی ضعیف سریز اس نسل نه پنج سال بیشتر طول نکشه و شاهد کنسولای میانسلی نباشیم بلکه بعد از پنج سال ps6 و ایکس باکس نسل ده بیان که به دلایل تجاری و اینکه نسل کوتاه به فروش کلی بازیها ضربه میزنه من این مورد رو مردود میدونم چون بخش اعظم سوددهی شرکت ها توی سال های انتهایی کنسولها هست و هر چه نسل طولانی تر باشه صرفه ی اقتصادی تری داره
شما قرار نبود ایدی تلگرامت بدی به ما مهندس؟
یعنی اینقدر زودرنجی که بعد از این همه مدت هنوز تو فکر حرفای منی حدس میزنم این مدت شبا خوابت نبرده و به حرفای من فکر میکردی . اگه میدونستم اینجور ناراحت میشی با لحن بهتری جوابتو میدادم که اینجوری نشی یه نیما نامی هم بود به سرنوشت تو افتاد توی هر پست اصرار داشت بریم اینستا . طفلکی از این سایت رفت از بس که حرفام براش سنگین و خوردکننده بود ولی فکر کنم حرفام روت اثر داشت این چند روزه نظرات بامحتوا تری داری میدی و دیگه خوش نمک بازی در نمیاری خوبه خوشحالم که تونستم تاثیر مثبت روت بزارم
حرفات برای نیما سنگین و خوردکننده بود؟ من تو سرور دیسکوردش هستم اتفاقا تو هستی که تا پای بحث خارج از اینجا میاد فرار میکنی……واقعا ادم ترسویی هستی
هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حیف پاک کردم اکانتم رو
ایدیتو بده بهت فرند ریکوست میدم دوباره ادم کن
ممنون
دالتون جان باز شما نظریه دادی
باور کن همه کنسولا وقتی حرفای تو رو میشنون دست و پا در میارن فرارمیکنن
دقیقا سریس اس یعنی نابودی کنسول ها، انقدر ضعیفه که بهتره نسل هفتمی بدونیمش
از نسل میان نسلی های نسل هشتمی قوی تره هست بعد میگی نسل هفتمی :laugh:
همین سری اس تنها امیده ما برای بازی کردن
مهم این هست بازی می کنیم اصلا تهش ۷۲۰ پیکسل
همه که عین شما نیستن سر ۴ راه واستن یکی ببرتشون و بهشون ps5 بده 😉
ما برای همین سری اسشم داذیم خون میدیم
والا من اونایی که ۱۰۰ ملیون میدن پیسی میبندن رو هم درک نمیکنم وقتی هم رزلوشن هم فریم ps5 از اون پیسی ها بیشتره. بازیاش هم که بهتره.
پس به پول ربط نداره
تو با ۱۰۰ میلیون میتونی ۳۰۸۰ ببندی بعد ps5 رزولوشن و فریم بهتری میده
با اجازه یه عکس میگیرم بفرستم نوب فکتز
ددش کی گفته رزولوشون اون PC کمتر از ps5 عه؟؟
چون تو پیسی اونطوری ندیدی دلیل نمیشه بکوبی لطفا سخن حق نگید
صد میلیون؟؟؟؟؟
نهایتا بخوای یه پیسی خوب در حد ps5 تقریبا بخری بیشتر از چهل میلیون نمیشه
حالا اینکه بعضیا میتونن ارتقا بدن بماند
بعدم گیرم رزولوشن و فریم ps5 بیشتر باشه
چیزی هست به اسم تنظیمات گرافیکی که همه ی بازیای کنسولا رو لو بازی میکنن 😀
ولی میدونم تو قصدت تروله و ترول
شاخ و دم نداره
خوشم میاد فقط انحصاری رو حساب میکنی ولی حرفی از کانترو lol و dota و world of warcraft
و تمام بازی هایی که فقط برای pc ساخته میشن یا در انحصار مایکروسافت مثل فورزا و گیرز
و همچنین اینکه بعضی از انحصاری های خود سونی مثل هورایزن و دث استرندین
و تمام بازی های ثرد پارتی که همشون از گرافیک بازی های تو کنسول ها بهتر اجرا میشن و فریمشون بهتره حساب نمیکنی
تو ایران اره چون یه کارت رو بجا ۱۵ میلیون میدن ۵۰ ولی خو تو هرجای دیگه pc به ۱۰۰۰ دلار بهتر از هر کنسولیه و ارزشش هم بیشتره
غیر از بازی های انحصاری هیچ چیز کنسول بهتر pc نیست
عزیز من با ۵۵ تومن پیسی بستم چهار برابر ps5 قدرت داره. با اجازه رفتی نوب فکتز
البته ۵۵ تومن با قیمت واقعی نه ایران
نفهمیدم الان سخت افزار ضعیف سری s باعث میشه سونی نسل بعد رو زودتر شروع کنه 😐
حرف از این الکی تر نشنیده بودم
با توجه به نویسنده مطلب،این مقاله آنقدر ها هم عجیب نبود
ولی آقای نویسنده در نظر نمیگیرن که ما همین الآن هم کنسول میان نسلی داریم
PS5 و SERIES X مدل قویتر(میان نسلی سابق) و کنسول SERIES S مدل ضعیفتر(پایه سابق) حساب میشه
زمانی که کنسول های میان نسلی تو نسل هشتم معرفی شدن،TV های ۴K شدیدا همه گیر شده بود و کنسول های پایه نسل هشتم حتی از خروجی ۴K برای پخش مدیا هم پشتیبانی نمیکردن
.
ولی الآن چی؟؟؟؟
اجرای بازی های ۴K برای کنسول های نسل نهم(مدل قویتر) تبدیل به یک استاندارد شده و حتی از رزولوشن ۸K برای پخش مدیا پشتیبانی میکنن
پس این وسط دقیقا قراره هدف کنسول میان نسلی چی باشه؟؟؟
۴K NATIVE و ۶۰FPS که توجیح اقتصادی نداره اون هم در حالی که اکثر عناوین دادن ۴K DYNAMIC و ۶۰FPS اجرا میشن
۸K GAMING هم غیر ممکن هست چون حتی TV های ۸K داخل کشور های جهان اولی هم همه گیر نشدن و حداقل تا ۵ سال دیگه نمیشه
.
اما نکته جالب اینجاست که اگر سونی به احتمال ۱٪ بیاد مدل قویتری عرضه کنه
به احتمال ۱۰۰% مایکروسافت هم همینکار رو انجام میده
و جالب اینجاست که بازیساز بیچاره میشه چون قراره برای ۳ تا سخت افزار متفاوت بازیش رو پورت کنه اونم فقط از xbox
SERIES S
SERIES X
یک مدل قویتر از SERIES X
امیدوارم کامنتم تایید بشه
ری تریسینگ بهتر و کاملتر میتونه شعار تبلیغاتی کنسولای میانسلی باشه مسلما فریم و رزولوشن هم توی کنسولای میانسلی وضعیت بهتری دارند بعد وقتی سه یا چهار سال دیگه میتونند کنسولای میانسلی با همین قیمت پونصد دلار کنونی به بازار بدن و کنسولای پایه رو قیمتشو پایینتر بدن چرا نباید اینکارو بکنند وجود کنسولای میانسلی باعث میشه گیمرای کنسولی به خاطر اختلاف زیاد کنسول و pc به pc مهاجرت نکنند چه دلیلی بهتر از این
این ها دلیل مناسبی برای میان نسلی نیست و اصلا گیمر جذب نمیشه
بحث “۴K GAMING”زمین تا آسمون با “رزولوشن و فریم ریت و RT پایدارتر ” فرق داره
ساخت کنسول میان نسلی هم برای مایکروسافت و هم برای سونی و هم برای بازیساز چیزی جز دردسر نیست
همین الآن هم یکسری از بازیساز ها از SERIES S در اومده
عملا با اومدن میان نسلی بازیساز مجبور میشه بازیش رو واسه ۶ تا پلتفرم پورت و بهینه کنه
البته به اون دیگه پورت نمیگن. بهینه سازی میگن. پورت یعنی از پیسی به ایکس باکس یا مثلا از ایکس باکس به پلی استیشن
از نظر من چون این نسخه جانکه بهتره برای پرو صبر کنید
سر پست مایکروسافت ؛ ما بیایم ترول کنیم خوشت میاد؟ خودت میدونی من اگه بخوام جواب بدم از پیمان و دالتون هم خفن تر جواب میدم !
https://uupload.ir/files/uzm7_godfall.jpg
https://uupload.ir/files/6s9x_godlaugh.jpg
https://uupload.ir/files/4pz_daysgone.png
تمها کسی که از همون اول عاشق god fall بود من بودم 😥
حرفی واسه گفتن نمیذاره :rotfl: :rotfl:
من زیاد اهل مقایسه بازی ها نیستم ولی داداشمون خیلی به گادفال و دیزگان علاقه نشون میده مجبور شدم :rotfl: :rotfl:
پرچم گادفال بالاست.
https://uupload.ir/files/g0t6_20210102_100130.jpg
Days bug :yes:
https://uupload.ir/files/027a_dg.jpg
https://uupload.ir/files/zy7m_sod2.jpg
https://uupload.ir/files/ngrm_hqdefault.jpg
https://uupload.ir/files/tphh_halo-infinite-december-update.jpg
https://uupload.ir/files/ar2z_gears-5-hivebusters-dlc-graphics-06.jpg
https://uupload.ir/files/qo68_bugsnax.jpg
https://uupload.ir/files/1i3_tlou2.jpg
https://uupload.ir/files/45jf_gow.jpg
https://uupload.ir/files/77gi_got.jpg
راست میگی سریز اس جانک نیست ps5 جانکه :rotfl: :rotfl:
فکر کنم هر سه یا چهار سال یک کنسول قویتر تولید کنن.
حداقل توی ایران فکر نکنم کسی زیاد منتظر پلی استیشن ۵ پرو باشه چون اونجوری که من میدونم اکثرا ایرانی ها روی تلویزیون ۴K بازی نمی کنن و مانیتور های ۴k هم قیمتشون بالاست و ایرانی ها مانیتور های full hd با refresh rate بالاتر رو ترجیح میدن پس ۴k/60fps فکر نکنم اونقد برای ما فرق بکنه..
همه اینا در صورتی که پولش هم باشه 😐
خدایا ظهور را برسان تا مشکلات حل شود و برای تفریحاتی مثل بازی کردن مجبور نباشیم زندگیمونو بدیم واقعا چرا یه ایرانی باید همیشه تحقیر بشه ؟ بابا بسه دیگه خستمون کردین پی اس پلاس که تحریم تو اکس باکس باید با فیلتر شکن بازی دانلود کنیم دیگه خسته ایم
آخه چرا بازی های ویدیویی رو وارد سیاست کردین؟حتی برای تفریح هم باید پول بدیم همه چیز شده پول دلالی هم که پدرمون در آورده فیفا ۲۰۲۰ پونصد تومنی رو یک میلیون میگیریم پلی استیشن پنج ۱۵ میلیونی رو ۳۰ میلیون میگیریم لعنت به این تبعیض های نژادی ناعادلانه لعنت به کسانی که این شرایط رو به وجود آوردن میدونم که نظرم منتشر نمیشه ولی حداقلش خنک شدم ما برای اکس باکس سری اس باید کلی تلاش کنیم همین اکس باکسی که وقتی میخریمش تو سرمون میزنن و میگن به درد نخوره چون هیچ پارتی بازی و دزدی نکردم
Super Resolution هنور برای کارت گرافیک های خود amd هم نیومده
و معلوم نیست بتونه با DLSS رقابت کنه
AMD اعلام کرده Super Resolution با DirectX ماکرو کار خواهد کرد
اینم لینک منبع https://www.overclock3d.net/news/software/amd_has_an_answer_to_dlss_directml_super_resolution/1
RDNA 2 بجز این موارد تکنولوژی داره به اسم SAM که بین ۵% تا ۱۵% بسته به بهینه سازی و بازی فریم ریت بیشتری میده
حالا نمیدونم کنسولهای سونی و ماکرو ازش استفاده میکنن یا نه ولی طبق گفته خود AMD فقط معماری RDNA 2 ازش پشتیبانی میکنه
این تکنولوژی رابط بین cpu و gpu هست اینتل از نسل ۱۰ به بعد از SAM پشتیبانی میکنه
انودیا هم مثل اینکه با اپدیت درایورهای جدید کارت گرافیکهای سری ۳۰ از SAM پشتیبانی خواهد کرد
ما معمولیشو بخریم
پرو نخواستیم
اره والا ما موندیم تو پول این مدل معمولیش چه برسه به مدل پرو
به نظرم اگه نسخه پرو در کار باشه مایکروسافت هم باید دست بکار بشه و کنسول قویتر خودش رو عرضه کنه.
همین حالاشم دوتا کنسول معرفی کرده مایکروسافت شایدم از قبل میخواسته تا اخر نسل ۹ با همین دوتا سر کنه ولی به نظرم اگه ps5pro عرضه بشه xbox قویتر و هم سطح ps5pro هم باید عرضه بشه موافق نیستید
واقعا نمیدونم چه اصراری تو ارایه ۴k هستش . خیلی بار پردازش بالایی رو سیستم میزاره و فقط تو تی وی بزرگ خودش رو نشون میده . رو اکثر مانیتورها و تی وی معمولی با ۲k تفاوتی نداره . فقط یه بازی تبلیغاتی هستش .
اول باید هزینه کنم یه مانیتور تمام عیار بخرم تا بتونم از کیفیت ۴k 120 htz به بالا بهره برم بتونم hdr استفاده کنم وگرنه با همین مانیتور فول اچدی که ps4 هم کافیه
نسخه پرو ممکنه خیلی هم قوی نباشه مثل نسل هشت . برای نرخ فریم ۶۰ و کیفیت تصویری مورد نظر باید اعداد هر کدوم از سخت افزار رو چهار حداقل چهار تا بیشتر کنن شایدم بیشتر که نمیصرفه . این همه عجله برای اون کیفیت تصویری چیه من نمیفهمم