هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم
هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم
هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم
هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم

هر آن‌چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم؛ در امتداد افق

سعید حلاجیان
۱۷:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
بازی horizon forbidden west

بدون شک Horizon Zero Dawn یک موفقیت بزرگ برای استودیوی گوریلا گیمز به شمار می‌آید. استودیویی که می‌توانست یک نسخه‌ی جدید از سری Killzone بسازد اما به جای آن تلاش کرد تا یک بازی متفاوت را توسعه دهد. نتیجه‌ی کار خلق شاهکاری به نام Horizon Zero Dawn بود که توانست در قلب میلیون‌ها بازی‌باز رخنه کند و به تجربه‌ای به یاد ماندنی تبدیل شود.

هر آن‌چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم

چیزی که بازی Horizon Zero Dawn را متفاوت ساخت، تنها داستان آن نبود. اینکه انسان‌ها در خطر انقراض باشند و دنیا برای نجات از نابودی، به یک قهرمان نیاز داشته باشد، دیگر در میان بازی‌های ویدیویی نیز کلیشه‌ای شده است. اما این نحوه‌ی روایت داستان و دنیای شگفت انگیز بازی بود که از Horizon Zero Dawn یک تجربه‌ی متفاوت ساخت. پس از موفقیت بازی Horizon Zero Dawn، انتظار می‌رفت که سونی و استودیوی گوریلا گیمز به فکر ساخت نسخه‌ی دوم باشند.

سرانجام در رویداد اختصاصی پلی‌استیشن ۵ که در تابستان گذشته برگزار شد، شاهد معرفی و رونمایی از نسخه‌ی دوم این سری تحت عنوان Horizon Forbidden West بودیم. اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست لذا در این مقاله قصد داریم تا به مرور تمام اطلاعاتی بپردازیم که از بازی Horizon Forbidden West می‌دانیم.

داستان :

بازی horizon forbidden west

داستان بازی Horizon Forbidden West ادامه‌ای بر داستان نسخه‌ی اول است. قهرمان نسخه‌ی اول یعنی ایلوی (Aloy)، در این نسخه نیز به عنوان شخصیت اصلی بازی حضور دارد که در تریلر بازی نیز شاهد وی بوده‌ایم. داستان از این قرار است که بار دیگر انسان‌ها در خطر انقراض قرار گرفته‌اند و این بار ایلوی باید به سرزمین Forbidden West سفر کند. او با ورود به این سرزمین متوجه تهدید جدیدی می‌شود که red blight نام دارد.

red blight در واقع بوته‌ها و پیچک‌های قرمزرنگی هستند که در سرتاسر جزیره پراکنده شده و هر موجودی که بر سر راه آن‌ها قرار بگیرد یا با آن تماس پیدا کند را آلوده کرده و به کام مرگ می‌کشانند. نمونه‌ی این مورد را در تریلر معرفی این بازی نیز مشاهده کردیم که ایلوی در مسیر خود با روباهی (یک روباه واقعی و نه ربات) مواجه می‌شود که در اثر برخورد با red Blight آلوده شده و در حال مرگ است.

حال ایلوی باید بار دیگر با دوستان قدیمی خود متحد شده و البته متحدان جدیدی نیز در این سرزمین پیدا کند. او باید با کمک ‌آن‌ها بتواند رازهای جدیدی را کشف کرده تا در نهایت منشا اصلی این تهدید را پیدا کند. استودیوی گوریلا گیمز به این نکته اشاره می‌کند که در طول داستان ایلوی به رازهای بزرگی پی‌ خواهد برد که باعث می‌شود یک چپتر مخفی در رابطه با Ancient Past باز شود. این چپتر به طور کلی ایلوی را تغییر خواهد داد.

حال مشخص نیست که آیا Red Blight تنها زندگی موجودات زنده را تغییر خواهد داد و یا اینکه بر روی ربات‌هایی که به طور مسالمت آمیز زندگی می‌کنند نیز تاثیر منفی می‌گذارد. به طور دقیق‌تر آیا Red Blight در خلق ربات‌های Corrupted نیز تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

گیم‌پلی:

بازی horizon forbidden west

اطلاعات و جزئیات زیادی از گیم‌پلی بازی در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد شباهت‌های زیادی را میان دو نسخه شاهد باشیم. Horizon Forbidden West در حقیقت همان شهر سان‌فرانسیسکو است. اگر در تریلر معرفی بازی دقت کرده باشید، وقتی ایلوی به زیر آب می‌رود بناهایی از شهر سان فرانسیسکو را مشاهده می‌کنیم که در اعماق آب فرو رفته‌اند. به علاوه این طور که مشخص است، بار دیگر ایلوی باید با قبیله‌های مختلفی که در این جزیره سکونت دارند مبارزه کند و آن‌ها را از میان بردارد.

در زمینه‌ی کاوش در بازی، احتمالا شاهد دنیای وسیع‌تری خواهیم بود. این طور که مشخص است محیط‌های بازی نسبت به نسخه‌ی‌ اول از تنوع بالاتری برخوردار هستند. از جمله تغییرات احتمالی مهمی که می‌توان در بخش گیم‌پلی به آن اشاره کرد، امکان کاوش در زیر آب است. در بخشی از تریلر مشاهده کردیم که Aloy با یک ماسک اکسیژن به زیر آب رفته و احتمالا در جست‌وجوی آیتم خاصی است. در همین لحظه دو Snapjaw یا همان تمساح‌های رباتیک را شاهد هستیم که از کنار او عبور می‌کنند اما ایلوی به خوبی در میان بوته‌ها خود را پنهان کرده و ربات‌ها به هیچ عنوان متوجه حضور وی نمی‌شوند.

بازی horizon forbidden west

بنابراین این‌طور به نظر می‌رسد همچنان مخفی کاری یکی از بخش‌های اصلی گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهد. علی‌رغم کاوش در اعماق آب، مشخص نیست که مبارزات در این محیط‌ها چگونه خواهند بود. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا در صورت اینکه ایلوی شناسایی شود، راهی جز فرار و یا مرگ به دست ربات‌ها ندارد؟ آیا می‌تواند در زیر آب هم با آن‌ها مبارزه کند؟ به طور دقیق‌تر مکانیزم مبارزات در اعماق آب چگونه خواهد بود؟

بازی horizon forbidden west

در بخشی دیگر از تریلر شاهد ربات‌های جدیدی بودیم. به طور مثال یک ربات پرنده‌ی جدید را شاهد هستیم. این ربات‌ها ظاهراً “sunwings” نام داشته و بیشتر به گونه‌‌ای از دایناسورها شباهت دارند که قابلیت پرواز داشته‌اند. حال مشخص نیست که ایلوی می‌‌تواند در بازی با این ربات‌ها پرواز کند یا خیر.

بازی horizon forbidden west

یکی دیگر از ربات‌های جدیدی که در اواخر تریلر شاهد آن بوده‌ایم، ربات‌هایی مشابه فیل‌های واقعی بوده‌اند. به نظر می‌رسد بیشتر قبیله‌های موجود در بازی از این فیل‌های ربات مانند استفاده می‌کنند.  باز هم مشخص نیست که این فیل‌ها تنها در اختیار قبیله‌های دشمن هستند یا اینکه ایلوی نیز می‌تواند از آن‌ها در مبارزات خود استفاده کند. در رابطه با سلاح‌ها، قابلیت‌ها و مهارت‌های ایلوی هم هنوز اطلاعات یا جزئیاتی در دسترس نیست اما می‌توان حدس زد که تیر و کمان و انواع نیزه، همچنان سلاح‌های اصلی Aloy را تشکیل می‌دهند و Aloy با پیشرفت در طول بازی می‌تواند زره‌های قدرتمندتری را نیز به دست آورد.

تاریخ انتشار:

شرکت سونی یا استودیوی گوریلا گیمز هیچ تاریخ انتشار دقیقی را برای عرضه‌ی عنوان Horizon Forbidden West مشخص نکرده‌اند. تنها در پایان تریلر به صورت ضمنی اشاره شد که بازی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. یعنی می‌توان بازه‌ی زمانی انتشار این بازی را ماه جولای تا ماه دسامبر در نظر گرفت. به طور دقیق‌تر، ممکن است Horizon Forbidden West اواخر تابستان عرضه شود و یا حتی ممکن است در تعطیلات زمستانی سال آینده شاهد عرضه‌ی آن باشیم. به علاوه، این تنها تاریخ احتمالی‌ است و تاخیر بازی تا اوایل سال ۲۰۲۲ نیز غیر ممکن نیست.

پلتفرم‌های مقصد بازی Horizon Forbidden West:

بازی horizon forbidden west

بازی Horizon Forbidden West یک عنوان انحصاری پلی‌استیشن است. به این منظور، بازی تنها برای دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد. شاید بد نباشد که بدانید تریلر نمایش داده شده از بازی Horizon Forbidden West مربوط به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی بود. بنابراین شاید نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ از لحاظ بصری نتواند به مانند پلی‌استیشن ۵ با‌شکوه و تماشایی به نظر برسد.

اما یادمان نرود؛ سانده‌ی این بازی استودیوی گوریلا گیمز است. گوریلا گیمز استودیویی است که شاهکار Horizon Zero Dawn را برای کنسول پلی‌استیشن ۴ توسعه داد. بنابراین شاید این استودیو همچنان بتواند از تمام قدرت سخت‌افزاری کنسول پلی‌استیشن ۴ استفاده کرده و عنوانی را عرضه کند که بر روی کنسول نسل هشتمی سونی نیز از لحاظ بصری، همچنان زیبا و تماشایی به نظر برسد.

با توجه به عرضه‌ی نسخه اول این سری بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، ممکن است کنجکاو باشید که آیا بازی Horizon Forbidden West برای پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد یا خیر. بعید است این عنوان در هنگام عرضه بر روی این پلتفرم در دسترس قرار گیرد اما ممکن است سونی به مانند نسخه‌ی اول، مدتی پس از انتشار بازی Horizon Forbidden West، این عنوان را نیز برای رایانه‌های شخصی پورت کند.

بسته‌های الحاقی:

بازی horizon forbidden west

بازی Horizon Zero Dawn یک عنوان کامل و پرمحتوا بود و هنوز هم که هنوز است اگر نسخه‌ی اصلی بازی را تجربه کنید، هرگز از ماموریت‌ها و فعالیت‌هایی که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد خسته نمی‌شوید. بازی دارای یک جهان بسیار بزرگ و پهناور بود. آن‌هم نه یک دنیای خالی بلکه مملو از فعالیت‌های جانبی به مانند مبارزه با انواع ربات‌های غول پیکر، درگیری و مبارزه با قبیله‌های مختلف و حمله به پایگاه‌های آن‌ها و حتی کشف رمز و رازهای زیادی که در بازی پنهان بوده‌اند.

اما جالب اینجاست با وجود چنین جهان بزرگ، پهناور و پرمحتوا که مملو از ماموریت‌های داستانی و جانبی بود، استودیوی گوریلا گیمز مدتی پس از انتشار بازی، یک بسته الحاقی را برای این عنوان با نام Frozen Wilds عرضه کرد. این بسته الحاقی، یک بخش جدید را به نقشه‌ی بازی اضافه می‌کند و بازی‌بازان می‌توانند به سرزمین‌های برفی یا یخ زده رفته و علاوه بر مبارزه با ربات‌ها یا دشمنان جدید، یک خط داستانی جدید را نیز تجربه کنند.

بگذارید این طور بگویم Frozen Wilds نه یک بسته الحاقی، بلکه به تنهایی یک بازی کامل و یک عنوان مستقل بود. بنابراین، ممکن است استودیوی گوریلا گیمز چنین سیاستی را در رابطه با بازی Horizon Forbidden West نیز در پیش بگیرد و مدتی پس از انتشار این بازی، بسته الحاقی جدیدی را برای آن عرضه کند.

نحوه‌ی پیش خرید بازی Horizon Forbidden West:

بازی horizon forbidden west

تا به این لحظه، هنوز بازی Horizon Forbidden West برای پیش‌خرید در دسترس قرار نگرفته است و احتمالا طی چند ماه آینده و رونمایی کامل از بازی، این امکان برای بازی‌بازان فراهم خواهد شد. به علاوه، دقت داشته باشید که احتمالاً نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ این بازی قیمتی حدود ۷۰ دلار خواهد داشت.

منبع

Haj_Hossein

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم
هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم
هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم
هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم
هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آن چه در ارتباط با بازی Horizon Forbidden West می دانیم