Nintendo 64 به عنوان یک کنسول دستی و کوچک بازسازی خواهد شد

حسن اکرامی
۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
Nintendo

اخیرا شرکت نینتندو در خبری جالب اعلام کرد که به زودی قرار است کنسول Nintendo 64 که زمانی از محبوب‌ترین دستگاه‌های بازی دستی به شمار می‌آمد، با طراحی جدیدی بازسازی شود و اندازه‌ای کوچک‌تر از نسخه‌ی اصلی داشته باشد.

شاید کنسول Nintendo 64 شرکت نینتندو را بتوان یکی از بهترین دستگاه‌هایی به شمار آورد که بازی‌بازان و علاقه‌مندان به بخش تکنولوژی و سخت‌افزار، به راحتی قادر هستند تغییرات گسترده‌ای چه بر روی خود کنسول و چه بر روی بازی‌های مختلف آن اعمال کنند. شاید بتوان گفت که جامعه‌ی سخت‌کوش و علاقه‌مندی از بازی‌بازان، در طی سال‌های گذشته به شخصی‌سازی کنسول Nintendo 64 پرداخته‌اند و هنوز هم به این کار ادامه می‌دهند. همین چند هفته‌ی قبل بود که شرکت نینتندو اعلام کرد که برخی از توسعه‌دهندگان مستقل، موفق شده‌اند کوچکترین کنسول Nintendo 64 تاریخ را بسازند. این حرکت باعث شد تا گروهی از مهندسان تحت حمایت شرکت نینتندو علاقه‌مند شوند تا یک نسخه‌ی رسمی و جالب از کنسول Nintendo 64 را مجددا طراحی کنند و با اندازه‌ای کوچک‌تر در دسترس بازی‌بازان قرار دهند.

بدون شک جامعه‌ی مهندسان و بازی‌بازانی که به شخصی‌سازی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی می‌پردازند، کوچک نیستند. آخرین بار در سال ۲۰۱۵، یک گروه کوچک و با استعداد بر روی ساخت یک نسخه‌ی ویژه از کنسول Nintendo GameCubes کار کرده بودند که با استقبال بازی‌بازان و تحسین شرکت نینتندو همراه بود. حال به نظر می‌رسد گروه مهندسین مستقلی که تحت حمایت شرکت نینتندو قرار دارند و با نام GmanModz شناخته می‌شوند، قصد دارند نسخه‌ای از کنسول Nintendo 64 را با کاهش ۲۳٫۳ درصدی اندازه‌ی آن بازسازی نمایند. آن‌ها با این کار موفق خواهند شد رکورد ساخت کوچکترین کنسول نینتندوی تاریخ را به نام خود ثبت نمایند.

اخیرا گروه GmanModz در یک مصاحبه، به بیان جزئیاتی در مورد ساخت کوچک‌ترین نسخه‌ی ممکن از کنسول Nintendo 64 پرداخته است. طبق این مصاحبه، برای ساخت این محصول جدید از فناوری چاپ سه بعدی، محاسبات و کدنویسی‌های مختلف بر روی رایانه‌های شخصی و شیوه‌ی سنتی جداسازی و برش قطعات یک کنسول Nintendo 64 استفاده خواهد شد. همچنین کنترلرهای Joycon در نسخه‌ی جدید تا بیشترین حد ممکن کوچک خواهند شد تا بهترین صرفه‌جویی در اشغال فضای کنسول رخ دهد. علاوه بر این طی اقدامی استراتژیک، قرار است دو دکمه‌ی R و Z به شانه‌ی بالا منتقل شوند.

شرکت نینتندو هنوز اطلاعی از میزان تولید و عرضه‌ی این کنسول کوچک و دستی ارائه نداده است و باید تا رسیدن اخبار بعدی منتظر بمانیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید