آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.
آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.
آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.
آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.

آموزش FIFA 21؛ انتخاب نسخه‌‌‌ی بازی، چالش‌‌های ساخت تیم، راهنمای FUT و…

سعید آقابابایی
۳۰ دی ۱۳۹۹ - 09:00
آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.

آموزشFIFA 21

سری FIFA یکی از غول‌های شدیدا پول‌ساز دنیای بازی‌ها محسوب می‌شود که مخصوصا به خاطر وجود بخش‌هایی مثل FIFA Ultimate Team، سود هنگفتی را به EA می‌رساند و با این که این کمپانی در طول سال نسبت به خیلی از شرکت‌ها عناوین کمتری را منتشر می‌کند، ولی به خاطر سری فیفا، میزان سودش از بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر، بیشتر است. این سری بالطبع در کشور ما هم مثل سایر نقاط دنیا طرفداران زیادی دارد و حتما می‌دانید که عناوین شبیه‌ساز فوتبال، بازی‌هایی هستند که تعداد زیادی افراد غیرگیمر هم مشغول تجربهٔ آن‌ها هستند، یعنی کسانی که فقط و فقط فوتبال بازی می‌کنند و هیچ شناختی از دیگر بازی‌ها ندارند! در سال‌های اخیر، بخش‌ها و مدهای مختلف فیفا مخصوصا FIFA Ultimate Team، دارای پیچیدگی‌هایی شده‌اند که شاید گیمر را در ابتدای ورود به این بخش‌ها گیج کنند و گیمر درک نکند که باید چطور بخش FIFA Ultimate Team بازی‌اش را راه‌اندازی کند و از کجا باید شروع کند؟ دلیل نوشتن این مقالهٔ آموزشی هم همین است. در این مطلب می‌خواهیم به شما به صورت خلاصه و مفید بگوییم که عملکرد این بخش‌ها و ساخت تیم و… چطور است؟ همچنین نحوهٔ شروع بازی FIFA Ultimate Team و نحوهٔ سرمایه‌گذاری سکه‌های کسب شده را برایتان خواهیم گفت. در FIFA 21، شروع خوب در ابتدای فصل FUT 21، برای کسب کردن بودجهٔ مناسب جهت پیشرفت باشگاه بسیار مهم است. با چند قدم ساده و انتخاب سرمایه‌گذاری‌های خوب، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، سکه‌های مورد نیاز خود را کسب کرده و یک تیم طلایی ایجاد کنید که به شما امکان صعود به رقابت‌های Division و صعود به لیگ آخر هفتهٔ FUT Champions را می‌دهد.

در ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام نسخه از FIFA 21 را انتخاب می‌کنید.

FIFA ۲۱ سه نسخه دارد: استاندارد، قهرمانان و Ultimate.

نسخه‌ی استاندارد بازی به شما هدیه‌ی اضافی نمی‌دهد، اما Champions یا Ultimate می‌تواند شروع کار را در حالت FUT 21 یا FIFA Ultimate Team برای شما آسان کند.

FIFA 21 Champions Edition – حداکثر ۱۲ بسته‌ی طلا از کارت‌های کمیاب FIFA Ultimate Team 21 (۱ بار در هفته، به مدت ۱۲ هفته).

FIFA 21 Ultimate Edition – حداکثر ۲۴ بسته‌ی طلا از کارت‌های کمیاب FIFA Ultimate Team 21 (۲ بار در هفته، به مدت ۱۲ هفته).

اگر می‌توانید پول بیشتری خرج کنید و به بخش FIFA Ultimate Team 21 هم علاقه‌مند هستید، قاعدتا بهتر است که نسخه‌ی Champions یا Ultimate Edition بازی FIFA 21 را خریداری کنید.

آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.

FIFA Ultimate Team

یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های FIFA 21 حالت Ultimate Team آن است که بازی‌بازان معمولاً از آن به عنوان FUT یاد می‌کنند. در FUT، شما کارت‌هایی را انتخاب می‌کنید که بازیکنان حرفه‌‌ای مختلفی را نشان می‌دهند و از آن‌ها برای تشکیل تیم خود برای رقابت در برابر هوش مصنوعی یا سایر افراد استفاده می‌کنید. برای داشتن بهترین ترکیب ممکن، نکاتی وجود دارد که باید بدانید. ما یک راهنمای FUT را با نکات و ترفندهایی برای جمع‌آوری یک تیم خوب و پیروزی بر حریفان، برای شما آماده کرده‌ایم.
  • استارتر پک: کدام ملیت را انتخاب کنید؟

هنگام شروع ماجراجویی خود در حالت FUT 21 یا FIFA Ultimate Team، انتخاب بستهٔ شروع‌کننده بسیار مهم است. بهتر است که ملیت‌هایی مانند انگلیس، فرانسه یا آلمان را انتخاب کنید تا لااقل شانس کمی برای کسب یک بازیکن طلایی خوب داشته باشید. لیگ‌های فوتبال در این کشورها حداقل به ۲ یا ۳ سطح تقسیم می‌شوند که به این معنی است که شما بازیکنان برنز و نقره دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها برای تکمیل چند چالش اول Squad Building یا SBC استفاده کنید. در بستهٔ شروع یا استارتر، تعداد زیادی کارت برنز و چند کارت نقره و طلا نیز پیدا خواهید کرد که البته هیچ یک از آن‌ها قابل معامله نیستند، به این معنی که در بازار نقل و انتقالات نمی‌توانید آن‌ها را بفروشید.
  • حالت‌های بازی Ultimate Team

انواع مختلفی از بازی‌ها وجود دارد که می‌توانید در FUT با تیم خود انجام دهید. Squad Battles شما را در مقابل تیم‌های تحت کنترل هوش مصنوعی قرار می‌دهد، جایی که می‌توانید درجه‌ی سختی را انتخاب کنید و برای پاداش، رتبه کسب کنید؛ Division Rivals حالت PVP دارای رتبه‌بندی است که در آن شما در برابر بازیکنان دیگر قرار می‌گیرید؛ Friendlies به شما امکان می‌دهد بازی‌های بدون رتبه‌بندی در مقابل بازیکنان دیگر (اغلب با قوانین شخصی‌سازی شده) برگزار کنید.

اگر در مسابقات Division Rivals عملکرد خوبی داشته باشید، می‌توانید امتیاز کافی برای بازی در FUT Champions را کسب کنید که یک لیگ آخر هفته است که در آن بر اساس تعداد بازی‌هایی که در طول لیگ برنده می‌شوید، پاداش می‌گیرید. شما می‌توانید برای عملکرد خوب در Champions، کارت‌های انحصاری ارزشمندی دریافت کنید.

در نهایت هم بخش Draft وجود دارد. به جای استفاده از ترکیب شخصی خود، باید یک سری از بازیکنان را Draft کرده و برای جوایز، مسابقه دهید. وقتی که ببازید، Draft شما تمام شده و تمام کارت‌هایی را که Draft کرده‌‌اید را از دست می‌دهید. شما می‌توانید یک Draft تک‌نفره را در برابر هوش مصنوعی یا یک Draft آنلاین در برابر سایر بازیکنان داشته باشید. شما برای Draft‌های آنلاین پاداش‌های خیلی بهتری می‌گیرید.

آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.

  • چالش‌های Squad Building: چگونه می‌توان آن‌ها را تکمیل کرد؟

پس از باز کردن بستهٔ شروع (یا دریافت جوایز بازگشت بازیکنان در صورت بازی کردن در نسخهٔ قبلی FIFA)، بازیکنان کافی برای شروع اولین Squad Building Challenges (SBC) را خواهید داشت.

ابتدا دستهٔ پایه یا Basic را بررسی کنید. اینجا کارهای خیلی ساده‌‌ای پیدا خواهید کرد که می‌توانید با استفاده از بازیکنان برنز بستهٔ شروع کننده انجام دهید. برخی از وظایف موجود در این گروه می‌تواند بسته‌های طلایی یا حتی بسته‌های طلایی برتر یا Premium را به شما بدهد که خیلی باارزش هستند. اگر بخواهید، می‌توانید تمام فعالیت‌های موجود در این گروه را انجام دهید.

کارت‌هایی با نمرهٔ کلی ۷۵ و کمتر که بعدا استفاده نخواهید کرد، باید در بازار نقل و انتقالات فروخته شوند تا بودجه‌‌ای دریافت کنید که به شما امکان خرید بازیکنان لازم برای SBC بعدی را بدهد.

سپس به سراغ چالش‌های پیشرفتهٔ Squad Building بروید که به پول بیشتری نیاز دارند. هر یک از این چالش‌ها به وظایف کوچک‌تر تقسیم می‌شوند که می‌توانید برای آن‌ها پاداش‌های فوق‌العاده باارزشی دریافت کنید مثل بسته‌های مگا، بسته‌های کارت‌های نادر، بسته‌های برتر، بازیکنان کمیاب و حتی مقادیر زیادی سکه.

این کارها را به آرامی انجام دهید و عجله نداشته باشید. یک دسته را تکمیل کنید، بسته‌ها را باز کنید و سپس هرچه می‌توانید بفروشید تا بودجه‌ای برای کارهای بعدی دریافت کنید. پس از انجام تمام کارهای پیشرفته، باید حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار سکه داشته باشید. اگر خوش‌شانس باشید و یک فوتبالیست فوق‌العاده خوب بگیرید، بودجهٔ شما می‌تواند حتی به چندصدهزار سکه افزایش یابد!

  • راهنمای سکه‌های FUT

سکه‌های FUT، واحد پول FIFA در بازی است. برای خرید بازیکن و سایر موارد در Transfer Market می‌توانید از این سکه‌ها استفاده کنید. سکه‌های FUT برای موفقیت شما ضروری هستند، زیرا برای جمع‌آوری تیم مورد نظر خود به آن‌ها احتیاج دارید. برای کسب سکه سه روش اساسی وجود دارد.

۱ – بازی کردن

برای انجام بازی در Ultimate Team سکه دریافت خواهید کرد. به طور کلی حدود ۴۰۰-۷۰۰ سکه در Squad Battles، Division Rivals و FUT Champions جایزه می‌گیرید (مگر حریف شما بازی را زود رها کند). در بازی‌های دوستانه، شما همیشه ۳۲۵ سکه برای تکمیل بازی‌ها دریافت می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر بازی را واگذار کنید یا زودتر آن‌جا را ترک کنید، سکه‌‌ای دریافت نخواهید کرد و اگر مرتباً این کار را انجام دهید، مجازات خواهید شد.

۲ – بسته‌های Opening

بسته‌های خاصی در بخش FUT قابل معامله هستند و می‌توانید کارت‌های موجود در این بسته‌ها را در Transfer Market برای سکه بفروشید. برای این کار، به گزینهٔ player option بروید و «List on Transfer Market» را انتخاب کنید. از این‌جا، «مقایسهٔ قیمت» را انتخاب کنید تا ببینید بازیکن با چه قیمتی به فروش می‌رسد. بر اساس آن قیمت‌گذاری کنید و اگر قصد استفاده از آن‌ها را در تیم خود ندارید، آن‌ها را لیست کنید.

در خرید بسته‌ها، المان شانس نقش زیادی دارد. ممکن است شما نیمار یا امباپه یا حتی یک ستاره و Icon به ارزش بیش از یک میلیون سکه را پیدا کنید، اما به احتمال زیاد در اغلب مواقع چیز خیلی ارزشمندی نمی‌گیرید. بنابراین در خرید بسته‌ها مراقب باشید. این‌جا جایی است که باعث شده خیلی‌ها FIFA را Pay-to-Win خطاب کنند. برخی بازی‌بازان پول خیلی زیادی را برای بسته‌های قابل معامله خرج می‌کنند تا سکه‌های کافی برای بهترین کارت‌ها را کسب کنند.

آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.

  • کارت بازیکنان: چه چیزی قیمت آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

اگر شما یک بازیکن تازه‌کار هستید و تازه دارید ماجراجویی خود را با FUT ۲۱ (تیم FIFA Ultimate Team) یا به طور کلی سری FIFA آغاز می‌کنید، درک این که چه چیزی باعث گران شدن برخی کارت‌ها نسبت به کارت‌های مشابه دیگر می‌شود، دشوار خواهد بود.

۱ – یک لیگ فوتبال خوب: کارت‌های باکیفیت‌ترین لیگ‌های فوتبال مانند لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، بوندس‌لیگای آلمان، لیگ ۱ فرانسه و سری A ایتالیا، گران‌تر از کارت‌های لیگ‌های دیگر هستند. این امر به ویژه در مورد لیگ برتر مشهود است که در هر دورهٔ فیفا، شماره‌ی یک است و اکثر مردم تصمیم می‌گیرند با استفاده از بازیکنان این لیگ، یک تیم ایجاد کنند. اگر برای مثال، بازیکنی از انگلیس ۲۰ هزار سکه ارزش دارد، پس از انتقال به لیگ دیگر می‌تواند قیمت بسیار کمتری داشته باشد.

۲ – ملیت: هزینهٔ بازیکنانی با یک ملیت خاص مانند برزیل، انگلیس، فرانسه، اسپانیا بیشتر است زیرا آن‌ها می‌توانند در تیم‌های ترکیبی با چندین بازیکن از لیگ‌های مختلف فوتبال همسان شوند.

۳ – باشگاه‌های برتر: هزینهٔ بازیکنان تیم‌های برتر (لیورپول، بارسلونا، بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و غیره) بیشتر از بازیکنان تیم‌های میانه یا انتهای جدول لیگ است.

۴ – رتبه‌بندی: کارت‌هایی که دارای امتیاز کلی بالایی هستند (۸۳، ۸۴، ۸۵) از بازیکنانی که زیر ۸۰ امتیاز دارند، گران‌ترند. قیمت آن‌ها می‌تواند بیشتر هم افزایش یابد زمانی که برای تکمیل چالش‌های Squad Building استفاده می‌شوند.

۵ – سرعت بالا: این عامل تعیین‌کنندهٔ دیگری برای قیمت است، به خصوص اگر در حدود ۸۰ واحد یا بیشتر باشد.

۶ – تعداد ستارهٔ پای ضعیف‌تر بازیکن و قدرت تمام‌کنندگی: مهاجمی با ۵ ستاره برای پای ضعیف‌تر و ضربات نهایی ۸۰، گران‌تر از بازیکنی با ۲ ستاره برای پای ضعیف‌تر و ۷۰ امتیاز ضربه خواهد بود. وظیفهٔ اصلی مهاجم گل زدن است، بنابراین فوتبالیستی که لازم نیست توپ را قبل از شوت زدن به سمت پای قوی‌تر حرکت دهد، یک سرمایهٔ بسیار ارزشمند برای تیم است.

  • کدام کارت‌ها را نگه دارید؟

سوال مهم دیگر هنگام شروع یک فصل FUT ۲۱ این است که کدام کارت ارزش نگهداری دارد و کدام یک از آن‌ها را می‌توان بلافاصله فروخت؟

۱ – بازیکنان کلاس جهانی: قطعاً باید کارت بازیکنانی مانند مسی، رونالدو، کیلیان امباپه، واران، نیمار، ویرجیل ون‌دایک و غیره را نگه دارید. بازیکنان تازه وارد زیادی در FUT ۲۱ نیستند که بتوانند از عهدهٔ تهیهٔ چنین کارت‌هایی برآیند که به این معنی است که ارزش آن‌ها به آرامی افزایش می‌یابد.

۲ – کارت‌های متا: کارت بازیکنان متایی مانند Ousmane Dembélé ،Allan Saint-Maximin ،Sancho ،Marcus Rashford ،Felipe Anderson، Fred ،Nathan Aké ،Éder Militao ،Sergio Ramos ،Bailey ،Gnabry و غیره را نگه دارید زیرا قیمت آن‌ها با شروع به‌روزرسانی لیست‌های بازیکنان پیش از بازی‌های لیگ آخر هفته در FUT Champions، افزایش می‌یابد. این بهترین زمان برای فروش آن‌ها است زیرا در غیر این صورت، قیمت آن‌ها شروع به کاهش می‌کند. کارت‌های این بازیکنان در بازار نقل و انتقالات، وقتی همهٔ بازی‌بازان بسته‌های FUT Champions Trophy خود را باز کنند، رایج‌تر خواهند شد.

۳ – تیم هفته (TOTW): در FIFA ۲۱ کارت‌های TOTW از هفتهٔ اول ظاهر می‌شوند. بازیکنان برجسته، کارت‌های پیشرفتهٔ ویژه دریافت می‌کنند و به مدت یک هفته در بسته‌ها موجود هستند. پس از این زمان، آن‌ها از بسته ناپدید می‌شوند و نسخهٔ معمولی کارت جای آن‌ها را می‌گیرد. ورژن TOTW یک کارت احتمالاً ارزشش با گذر زمان بیشتر خواهد شد.

آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.

  • پاداش‌ها

شما پاداش هفتگی برای Squad Battles، Division Rivals و FUT Champions دریافت خواهید کرد. هرچه بهتر عمل کنید، پاداش بیشتری خواهید گرفت. علاوه بر سکه، بسته‌های قابل معامله را نیز به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد که می‌توانید بازیکنان را از آن‌ها خارج کرده و بفروشید.
  • راهنمای دریافت بازیکنان در FUT

۱ – از بازار نقل و انتقالات: اولین و مهم‌ترین نکته این است: «هرگز» نباید سکه‌های خود را صرف بسته‌های طلا کنید. آن‌ها را برای بازیکنانی که می‌خواهید در تیم خود داشته باشید، ذخیره کنید. کسب بهترین بازیکنان بسیار پرهزینه است، بنابراین به مقدار زیادی از آن‌ها نیاز خواهید داشت و خرید بسته‌ها تقریباً هیچ وقت نتیجه نمی‌دهد. شما باید بازیکنان را از Transfer Market خریداری کنید. یافتن قیمت بازیکنان آسان است. کافی است به Transfer Market بروید، بازیکن مورد نظر خود را جست‌و‌جو کرده و سپس انتخاب کنید و بر اساس گزینه‌های مختلف، شما ایدهٔ خوبی در مورد میزان قیمت بازیکن کسب می‌کنید. سکه‌ها را پس‌انداز کنید تا به اندازه‌ی کافی برسند و سپس بازیکن مورد نظر خود را خریداری کنید. مطمئن شوید که اولین موردی را که می‌بینید خریداری نکنید، زیرا اغلب، گزینه‌های ارزان‌تری هم وجود دارند.

۲ – از بسته‌ها: تنها راه دیگر برای کسب بازیکنان مورد نظر، یافتن آن‌ها در یک بسته است. در حالی که می‌توانید برای شروع مسیر خود به بازیکنان ارزان‌قیمت داخل این بسته‌ها متکی باشید، اما برای کسب بازیکنانی با ارزش بالا در این بسته‌ها باید بسیار بسیار خوش‌شانس باشید. با این وجود، ارزشش را دارد که هر بسته‌‌ای را که می‌توانید برای افزایش شانس خود باز کنید. روش‌های زیادی برای دریافت بسته بدون صرف هزینه وجود دارد، اگرچه بسیاری از آن‌ها معامله نمی‌شوند. می‌توانید آن‌ها را از طریق انجام اهداف و چالش‌های Squad Building یا SBC کسب کنید. اهداف به شما چالش‌هایی می‌دهند که در حین انجام مسابقات باید آن‌ها را تکمیل کنید و SBC‌ها از شما می‌خواهند که Squad‌ها یا گروه‌هایی از بازیکنان را برای پاداش، Submit کنید.

  • تیم خود را تنظیم و بازی را آغاز کنید

راه‌اندازی تیمتان در FUT فقط به داشتن بازیکنان خوب نیست و شامل موارد بیشتری می‌شود. شما همچنین باید نوع چیدمان و تاکتیک‌های خود را تنظیم کنید. پس از تنظیم همه چیز، وقت آن است که بازی را شروع کنید. توصیه می‌کنم قبل از رفتن به Division Rivals با تمرین در Squad Battles شروع به یادگیری و اصول بازی کنید. در استفاده از سکه‌های خود هوشمند باشید و از بازی لذت ببرید. اگر واقعاً می‌خواهید این بازی را جدی بگیرید، حتی یک برنامه تلفن و وب هم وجود دارد که می‌توانید دانلود کنید تا تیم خود را همه‌جا با خود ببرید!
در بخش‌های بعدی این سری مقالات، آموزش‌های پیشرفته‌تر را برای شما عزیزان از بازی فیفا ۲۱ قرار خواهیم داد.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.
آموزش FIFA 21؛ راهنمای بخش FIFA Ultimate Team. - گیمفا.