سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱؛ سالی که نکوست

آرش بوالحسنی
۱۱:۳۲ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۰ با تمام اتفاقات و حاشیه‌های خود به پایان رسید. در سالی که گذشت شاهد عرضه‌ی عناوین با کیفیت بسیاری بودیم. از بازی‌های مستقل مانند Hades گرفته تا رویای اکشن‌بازها در قالب Doom Eternal و از ژاپن زیبای Ghost of Tsushima تا نقش‌آفرینی در آخرالزمان Wasteland 3، سال ۲۰۲۰ برای همه‌ی بازی‌بازان شامل بازی با کیفیتی بود. اما حالا نوبت سال ۲۰۲۱ است و این طور که به نظر می‌رسد، آینده بار دیگر برای بازی‌بازان روشن است. چه صاحب یک نینتندو سوییچ باشید و چه یکی از کنسول‌های سونی و مایکروسافت را خریداری کرده باشید، سال ۲۰۲۱ برای شما یک عنوان شایسته‌ی توجه خواهد داشت. در ادامه قصد داریم تا مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ را بررسی کنیم.

مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

Resident Evil Village

مورد انتظارترین بازی‌های سال 2021

دنباله‌ی مستقیم Resident Evil 7 Biohazard با نام Village در سال ۲۰۲۱ و بر روی ایکس‌باکس سری ایکس/اس، پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. در این بازی شاهد ادامه‌ی داستان Ethan، پروتاگونیست Biohazard، هستیم. ظاهرا زندگی آرام Ethan این بار قرار است با تداخل Chris Redfield، یکی از شخصیت‌های اصلی Resident Evil، بر هم بخورد. همانند Resident Evil 7 قرار است که با دید اول‌شخص سر و کار داشته باشیم. ماجرای Ethan این بار در روستایی اروپایی جریان دارد. به این ترتیب قرار است شاهد موجوداتی مانند گرگینه‌ها و جادوگران در Vllage باشیم که پیش از این در سری Resident Evil سابقه نداشته است.

Horizon Forbidden West

مورد انتظارترین بازی‌های سال 2021

 

دنباله‌ی یکی از پرفروش‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن ۴، علی‌رغم انتظار بازی‌بازان بر روی هر دو کنسول نسل هشتمی و نهمی سونی منتشر می‌شود. در این بازی شاهد سفر Aloy به سان‌ فرانسیسکو خواهیم بود. هم‌چنین شخصیت‌های قدیمی در کنار گروه‌های جدید در بازی حضور خواهند داشت. شایعاتی مبنی بر وجود یک حالت کوآپ هم به گوش می‌رسد. حتی اگر بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ هم عرضه شود، Forbidden West بدون شک یکی از عناوین نشان‌دهنده‌ی قدرت پلی‌استیشن ۵ خواهد بود. گوریلا گیمز (Guerrila Games) یکی از مستعدترین استودیوهای سونی است و طبعا بسیاری از بازی‌بازان برای بازی بعدی آن‌ها هیجان‌زده هستند.

Far Cry 6

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخصی برای Far Cry 6 اعلام نشده است، اما جدیدترین بازی یوبی‌سافت (Ubisoft) اصالتا قرار بود که در فوریه‌ی ۲۰۲۱ منتشر شود و بعید است که تا پایان امسال، شاهد عرضه‌ی آن نباشیم. یکی از هیجان‌انگیزترین موارد در Far Cry جدید، حضور جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito)، ستاره‌ی Breaking Bad و The Mandalorian است. اسپوزیتو نقش دیکتاتوری به نام Antón Castillo را بازی خواهد کرد. بازی در یک جزیره‌ی خیالی در کارائیب جریان دارد و ظاهرا الهاماتی از انقلاب کوبا گرفته شده است. در حال حاضر و پس از پنج نسخه‌ی اصلی و چندین نسخه‌ی فرعی، انتظارات مشخصی از یک بازی Far Cry داریم و به نظر می‌رسد که Far Cry 6، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های این سری را دارد.

Ratchet and Clank: Rift Apart

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

Ratchet and Clank: Rift Apart همان عنوانی است که صحت ادعاهای سونی در رابطه با SSD فوق‌العاده سریع پلی‌استیشن ۵ را مشخص می‌کند. در تریلر به نمایش در آمده از این بازی، شاهد حرکت سریع Ratchet بین دنیاهای مختلف بودیم. گرافیک بازی هم بیش از پیش به یک انیمیشن پیکسار نزدیک شده بود. هم‌چنین قرار است که شاهد Ray-Tracing در این بازی باشیم. در مجموع Ratchet and Clank می‌تواند با استفاده از توانایی‌های کنسول جدید سونی و ارائه‌ی یک انحصاری با کیفیت دیگر، هواداران شرکت ژاپنی را خرسند کند.

Gotham Knights

gotham knights

در حالی که راکستدی (Rocksteady) در حال کار بر روی دنباله‌ی غیرمستقیم سری Arkham در قالب Suicide Squad: Kill the Justice League است، هواداران بتمن می‌توانند انتظار یک بازی دیگر را در سال ۲۰۲۱ داشته باشند. وارنر مونترال (Warner Montreal)، استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی Batman: Arkham Origins، این بار قصد دارد تا نسخه‌ی خود از دنیای بتمن را به بازی‌بازان نشان دهد. البته این بار خبری از خود بتمن نیست و اعضای دیگر Bat-Family یعنی نایت‌وینگ، ردهود، رابین و بت‌گرل در این بازی حضور خواهند داشت. دشمن شما در این بازی Court of Owls است. Court of Owls اولین بار در سری کامیک‌های New 52 حضور یافته و به یکی از دشمنان محبوب بتمن تبدیل شدند. در تریلری که از بازی منتشر شد، شاهد سیستم‌هایی مشابه با یک بازی لوت‌محور بودیم. امیدواریم که Gotham Knights به سرنوشت بهتری از Marvel’s Avengers در این زمینه دچار شود.

Gran Turismo 7

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

شبیه‌ساز Racing سونی در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد و قرار است نمایشی دیگر برای قدرت پلی‌استیشن ۵ باشد. در نسل هشتم شاهد عرضه‌ی یک نسخه‌ی اصلی از سری Gran Turismo نبودیم و قطعا بازگشت این مجموعه برای هواداران هیجان‌انگیز است. عرضه‌ی یک Gran Turismo در اوایل دوران یک کنسول پلی‌استیشن اصلا مرسوم نیست. Gran Turismo 7 هم از رهگیری پرتو پشتیبانی خواهد کرد و ظاهرا قرار است شاهد شبیه‌ساز بسیار با کیفیتی باشیم.

Returnal

بازی returnal

بازی Returnal

Returnal یکی از بازی‌های دیگر این فهرست است که تنها بر روی پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد. ایده‌ی جذاب این بازی در ترکیب با استودیوی مستعقد سازنده‌ی آن، باعث می‌شود تا نتوانیم جلوی هیجان‌زده شدن خودمان را بگیریم. گوئندلین کریستی (Gwendoline Christie)، بازیگر سریال Game of Thrones، در این بازی حضور دارد. هم‌چنین جهان بازی به صورت رویه‌ای پردازش می‌شود و در آن باید چرخه‌ی هرج و مرج را بشکنید. همین باعث می‌شود تا ارزش تکرار بازی بالا رود و با هر بار کشست خوردن، باید از اول تلاش کنید.

Deathloop

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

Deathloop شاید یکی از آخرین عناوین بتسدا (Bethesda) باشد که بر روی پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شود. این بازی به مدت یک سال انحصاری کنسولی پلی‌استیشن ۵ خواهد بود، اما با توجه به خرید بتسدا توسط مایکروسافت، طبعا پس از این زمان بر روی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس هم منتشر خواهد شد. Deathloop توسط استودیوی فوق‌العاده مستعد آرکین (Arkane) توسعه یافته که پیش از این بر روی سری Dishonored کار کرده است. بازی در مورد درگیری دو قاتل حرفه‌ای و یک چرخه‌ی روزانه است. Colt باید پیش از پایان روز و شروع دوباره‌ی چرخه، هشت هدف خود را بکشد. در مقابل هم Julianna وظیفه دارد تا جلوی Colt را بگیرد و چرخه را حفظ کند. انتظار ترکیبی از مخفی‌کاری، اکشن و ابزار جذاب را داشته باشید. بازی یک حالت چندنفره‌ی فرعی اختیاری هم دارد که در آن یک بازی‌باز در نقش Julianna، تلاش خواهد کرد تا جلوی بازی‌باز دیگر را بگیرد.

Halo Infinite

بازی halo infinite

پنج سال از آخرین حضور مستر چیف در دنیای بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و انتظارات از Halo Infinite بیش از همیشه است. چندی پیش در قالب یک مقاله، به بررسی اطلاعات منتشرشده از Halo Infinite پرداختیم. این بازی در پائیز سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و قرار است یکی از بزرگ‌ترین انحصاری‌های ایکس‌باکس سری ایکس باشد. تریلر گیم‌پلی بازی از نظر بصری کاستی‌های زیادی داشت و ۳۴۳ با تاخیری هوشمندانه، در حال کار بر روی بهبود آن است. جالب است بدانید که بازی در بیست و پنجمین سالگرد مجموعه‌ی Halo منتشر خواهد شد و همه چیز برای تاریخ‌سازی دوباره‌ی مستر چیف آماده است.

Hogwarts Legacy

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

وقت آن رسیده است که شاهد عرضه‌ی یک بازی با کیفیت از دنیای Harry Potter باشیم. داستان Hogwarts Legacy صد سال پیش از وقایع کتاب‌ها جریان دارد. Hogwarts Legacy یک نقش‌آفرینی است که در آن می‌توانید شخصیت خود را بسازید و در هاگوارتز مشغول شوید. این بازی احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۱ و بر روی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

ماجراجویی خیره‌کننده‌ی لینک در جهان زیبای هایرول، احتمالا هنوز هم بهترین بازی از مجموعه‌ی گسترده و تحسین‌برانگیز کنسول سوییچ است. همین مهم به خودی خود، باعث شده تا انتظارات از بازی جدید به سقف برسد. پس از انتشار تریلری کوتاه در E3 2019، نینتندو در سکوت خبری کامل در مورد دنباله‌ی Breath of the Wild به سر برده است. می‌دانیم که لینک و زلدا باز خواهند گشت و هم‌چنین شاهد تم دارک‌تری خواهیم بود. انتظار می‌رود که The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 در تعطیلات سال ۲۰۲۱ بر روی نینتندو سوییچ منتشر شود.

Hitman 3

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

کم‌تر از یک ماه تا بازگشت مامور ۴۷ باقی مانده است. Hitman 3 در ژانویه‌ی ۲۰۲۱ بر روی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و سرویس استریم استدیا منتشر خواهد شد. همانند دو Hitman قبلی، باید قراردادهای خود را کامل کنید. برای به قتل رساندن هدف خود هم چنین شیوه‌ی مختلف و خلاقانه دارید. Hitman 3 بر روی پلی‌استیشن ۴ به صورت واقعیت مجازی هم قابل بازی خواهد بود. البته طبعا به یک هدست پلی‌استیشن وی‌آر نیاز دارید. همانند Hitman 2، بازی Hitman 3 هم اپیزودیک نخواهد بود و بازی از همان اول به صورت کامل در اختیار شما خواهد بود.

Back 4 Blood

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

اگر منتظر یک دنباله‌ی مستقیم برای Left 4 Dead 2 هستید، بهتر است بی‌خیال آن شوید و در عوض نگاهی به Back 4 Blood داشته باشید. بازی جدید ترتل راک (Turtle Rock) از همه نظر مانند یک بازی Left 4 Dead است. بسیاری از سازندگان سری افسانه‌ای Left 4 Dead، بر روی این بازی هم کار کرده‌اند. Back 4 Blood همان سبک وحشت بقای آشنای Left 4 Dead را دارد. هم‌چنین قرار است شاهد اضافه شدن یک بخش PvP باشیم که دو گروه انسان را در مقابل هم قرار می‌دهد.

Mass Effect Legendary Edition

سه‌گانه‌ی mass effect legendary edition

چند وقتی می‌شود که هواداران سری Mass Effect، به دنبال ریمستر سه‌گانه‌ی اصلی این سری هستند. بالاخره به درخواست آن‌ها پاسخ داده شده است. Mass Effect Legendary Edition قرار است که شامل بافت‌ها، مدل‌ها، سایه‌ها و ویژگی‌های فنی جدیدی باشد که این مجموعه را از نظر بصری مدرنیزه می‌کند. بازی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ بر روی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در این مجموعه شاهد تمام محتوای تک‌نفره‌ی Mass Effect از جمله بسته‌های الحاقی خواهیم بود. اگر تا کنون سه‌گانه‌ی Mass Effect را تجربه نکرده‌اید، این بهترین فرصت برای شماست.

Everwild

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

استودیوی ریر (Rare) با جان‌بخشی به بازی Sea of Thieves، توانسته دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. ریر یکی از استودیوهای دیگر مایکروسافت است که در سال ۲۰۲۱ یک بازی روانه‌ی بازار خواهد کرد. جالب است بدانید که Everwild جز اولین عناوینی هست که بر روی ایکس‌باکس وان عرضه نشده و مختص به کنسول‌های سری ایکس و سری اس خواهد بود. اطلاعات زیادی از بازی در دسترس نیست، اما تریلری که منتشر شد، سبک هنری جذابی را به نمایش گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱
سالی که نکوست | موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱