مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021
مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021
مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021
مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021

۹ اتفاق مهمی که در سال ۲۰۲۱ می‌تواند برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای روی بدهد

شایان کریم زاده
۱۱:۰۵ ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
مهم‌ترین بازی‌های سال 2021

در این مقاله تلاش داریم که با یکدیگر نگاهی داشته باشیم به برخی از اتفاقات مهم صنعت بازی‌های ویدئویی در سال آینده و همچنین به بررسی مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ بپردازیم.

در حال شنیدن صدای آخرین تپش‌های سال ۲۰۲۰ هستیم. سالی که با تمام اتفاقات عجیبش در حال پایان یافتن است. در صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیز سالی پرفراز و نشیب را شاهد بودیم. در طی هفته‌های گذشته، رویدادهای مختلفی برای معرفی بهترین‌های سال ۲۰۲۰ برگزار شدند و ما شاهد انتخاب بهترین عناوین بودیم. سال ۲۰۲۱ از بسیاری جهات، سالی مهم و پر از اتفاقات بزرگ می‌تواند باشد. در اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد انتشار کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس بودیم. با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در سرتاسر جهان، روند ساخت بسیاری از بازی‌ها از برنامه‌ی اصلی خودشان عقب افتاد و تولید کنسول‌ها نیز به‌آرامی پیش می‌رود. با وجود چنین مسائلی، امسال می‌تواند برای این کنسول‌ها سال مهمی باشد.

در سال ۲۰۲۱ شاهد انتشار عناوین جدید بسیار زیادی برای این کنسول‌ها خواهیم بود که می‌توانند توان سخت‌افزاری و گرافیکی آن‌ها را به‌چالش بکشند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در طی سال ۲۰۲۱ شاهد انتشار عناوینی که تعریف کننده‌ی عنوان نسل نهمی باشند، خواهیم بود یا خیر. در ادامه با هم به بررسی برخی از اتفاقات و البته مهم‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

۱ – بازی Halo Infinite در سال ۲۰۲۱ منتشر و عملکرد خوبی داشته باشد

مهم‌ترین بازی‌های سال 2021

کیفیت بازی Halo Infinite در زمان انتشارش بسیار مهم است. با توجه به این موضوع که عنوان Halo Infinite در زمان عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس/اس همراه با آن منتشر نشد، سطح توقعات از کیفیت بازی را بالا برده است. در جدیدترین اطلاعاتی که توسط تیم توسعه‌دهنده‌ی این عنوان، استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) منتشر ساخت، به ارائه‌ی گزارشی در مورد عملکردشان پرداختند.

آن‌ها به ارتقای سطح گرافیکی و کیفیت بافت‌ها در بازی اشاره داشتند و مسیر پیشرفت آن را بسیار روشن عنوان کردند. جزئیات بیشتر در مورد این بازی را می‌توانید از اینجا مطالعه نمایید. با توجه به سابقه‌ی درخشان سری Halo و پتانسیل بالایی که از این عنوان به نمایش گذاشته شده، ما هم به موفقیت احتمالی این بازی بسیار خوش‌بین هستیم.

۲ – شرکت نینتندو پانزدهمین سالگرد انتشار بازی Mother 3 را جشن بگیرد

بازی‌های سال 2021

بسیاری از مخاطبان قدیمی کنسول‌های شرکت نینتندو پیش‌بینی می‌کردند که بازی Mother 3 برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. هنوز این اتفاق روی نداده، ولی با توجه به این‌که سال ۲۰۲۱ پانزدهمین سالگرد انتشار این عنوان به‌شمار می‌رود، می‌توانیم امیدهایی به این موضوع داشته باشیم.

رفتارهای اخیر شرکت نینتندو به‌خوبی امکان این اتفاق را ممکن می‌سازد. اگر شرکت نینتندو تصمیم بگیرد این بازی را برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر کند، باید علاوه بر بازسازی با سخت‌افزار کنسول جدید، تغییراتی با توجه به شرایط روز بازی‌های رایانه‌ای در آن ایجاد کند. مطمئنا گذر زمان مشخص خواهد کرد که احتمال روی دادن این اتفاق چقدر است، ولی در صورت وقوع، می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات سال به‌شمار آید.

۳ – نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عنوان Persona 3 منتشر شود

persona 3 در سال 2021

در طی چندین سال گذشته، شاهد گسترش و عرضه‌ی نسخه‌های مختلفی از سری Persona بودیم. انتشار نسخه‌های بازسازی شده یا عرضه برای سایر پلتفرم‌ها، باعث افزایش محبوبیت و موفقیت این سری شده است. یکی از بهترین عناوین این سری بدون شک، عنوان Persona 3 بود. جای خالی این بازی در میان پلتفرم‌های نسل جدید حس می‌شود. بازی Persona 3 در سال ۲۰۰۶ برای کنسول‌های پلی‌اسیتشن ۲ و پی‌اس‌پی منتشر شد.

از آنجایی که تا زمان انتشار ششمین نسخه از این سری زمان زیادی باقی مانده، به‌روزرسانی کیفیت گرافیکی بازی Persona 3 و استفاده از سخت‌افزارهای جدید، می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های سری را برای مخاطبان نسل نهم به‌همراه داشته باشد.

۴ – بایوور نسخه‌ی جدید سری Mass Effect را به Andromeda مرتبط کند

مهم‌ترین بازی‌های سال 2021

تریلری از نسخه‌ی جدید سری Mass Effect، در جریان رویداد The Game Awards 2020 نمایش داده شد. ما شاهد نمایش یک تریلر سینمایی از این بازی بودیم و با این اوصاف نباید انتظار داشته باشیم که عنوان جدید را در سال ۲۰۲۱ تجربه کنیم، اما می‌توانیم منتظر این موضوع باشیم که امسال اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر شود. در این تریلر ما کشتی‌های فضایی را مشاهده کردیم که قبلا در عنوان Mass Effect Andromeda آن‌ها را دیده بودیم. شاید این نمایش از عمد بوده تا این نکته را نشان دهد که نسخه‌ی جدید از نظر داستانی با بازی Andromeda ارتباطاتی دارد.

شواهدی که از تریلر به‌دست آوردیم نشان‌دهنده‌ی این موضوع بود که احتمالا شاهد ارتباط داستانی‌ بین عنوان جدید با سه‌گانه‌ی اولیه‌ی این سری خواهیم بود، اما احتمالا داستان بازی در زمانی نزدیک به عنوان Andromeda روایت خواهد شد. امیدواریم که استودیوی بایوور (Bioware)، به وعده‌هایش در مورد ساخت عنوانی با کیفیت مانند عناوین قدیمی این سری عمل کند.

۵ – نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Metal Gear Solid معرفی شود

مهم‌ترین بازی‌های سال 2021

مدتی پیش شایعاتی در مورد احتمال ساخت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Metal Gear Solid، توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) شنیده شد. اخباری در مورد همکاری شرکت کونامی (Konami) و سونی برای ساخت یک Silent Hill جدید به‌گوش می‌رسد و همین مسائل باعث شد که خبر احتمال ساخت عنوان بازسازی Metal Gear Solid قوت بگیرد. از طرفی نیز هیدئو کوجیما (Hiddeo kojima)، به عنوان خالق سری Metal Gear Solid، در حال همکاری با شرکت سونی است. او می‌تواند در نقش مشاور پروژه نیز حاضر شود.

با توجه به مشکلاتی که بین کوجیما و شرکت کونامی ایجاد شده، شرکت سونی می‌تواند در نقش یک میانجی، روابط را بهبود بخشد. استودیوی بلوپوینت گیمز هم قبلا دو عنوان بازسازی بسیار خوب Demon’s Souls و Shadow of Colossus را به‌صورت انحصاری برای کنسول‌‌های شرکت سونی منتشر کرده و از کیفیت بالایی در ساخت عناوین بازسازی شده برخوردار است. در صورت وقوع این اتفاق، با یکی از بزرگترین غافلگیری‌های چند سال اخیر مواجه خواهیم شد.

۶ – شرکت نینتندو سی‌وپنجمین سالگرد انتشار سری Legend of Zelda را جشن بگیرد

عنایون سال 2021

شرکت نینتندو با انتشار چندین بازی و برگزاری چند رویداد سی‌وپنجمین سالگرد سری Super Mario را جشن گرفت. با توجه به سابقه‌ی این شرکت، بسیاری از هواداران سری Legend of Zelda از شرکت نینتندو انتظار دارند که به مناسبت فرا رسیدن سی‌و‌پنجمین سالگرد انتشار این سری نیز عنوانی منتشر کند. احتمالا نینتندو در سال ۲۰۲۱ این اتفاق را با برگزاری رویدادی بزرگ جشن خواهد گرفت. با توجه به موفقیت و فروش مناسب عنوان  Super Mario 3D All-Stars، به‌نظر می‌رسد باید شاهد انتشار یک عنوان از سری Legend of Zelda با چنین ایده‌ای باشیم.

دو تا از بهترین گزینه‌ها که می‌توانند به این مناسبت بازسازی شوند، عناوین Wind Waker و Twilight Princess خواهند بود. باعث تعجب ما نخواهد شد اگر شرکت نینتندو این دو عنوان را دوباره برای کنسول‌ها منتشر کند.

۷ – بازی Final Fantasy XIV برای کنسول ایکس‌باکس منتشر شود

مهم‌ترین بازی‌های سال 2021

یکی از سوالاتی که احتمالا بارها از سازندگان سری Final Fantasy پرسیده شده، احتمال انتشار پورتی از عناوین این مجموعه برای کنسول‌های ایکس‌باکس و نینتندو سوییچ باشد. عنوان نقش آفرینی آنلاین بسیار موفق شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix)، بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌اسیتشن ۴ بسیار موفق عمل می‌کند. آمار بازی‌بازان این عنوان به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، کارگردان بازی Final Fantasy XIV، در پاسخ به این سوال این‌گونه پاسخ می‌دهد:

من همیشه دوست داشتم که افراد بیشتری در پلتفرم‌های مختلف، بازی Final Fantasy XIV را تجربه کنند. هدف ما با عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های مختلف این بوده که مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. من تلاش خودم را می‌کنم و وقتی اتفاق مثبتی در این مورد روی بدهد، هواداران اولین افرادی خواهند بود که از این خبر مطلع خواهند شد. ما در حال گفت‌وگو با شرکت‌های مایکروسافت و نینتندو هستیم تا این امر را محقق سازیم.

با وجود صحبت‌های امیدوارکننده‌ی یوشیدا، باید باز هم منتظر بمانیم تا خبر رسمی در این مورد اعلام شود.

۸ – استدیا جایگاه خودش را پیدا کند

عناوین سال 2021

سرویس استریمینگ شرکت گوگل، استدیا، بیش از یک سال از زمان انتشارش می‌گذرد، اما هنوز نتوانسته جایگاه مناسبی را به‌دست آورد. این سرویس به‌هیچ‌وجه از نظر فنی ضعیف نیست، اما در زمان انتشارش هیچ عنوان باارزش و چشمگیر انحصاری‌ای را عرضه نکرد. سال ۲۰۲۱ شرکت گوگل می‌تواند از اتفاقات گذشته درس بگیرد و تغییراتی در روند سرویس‌دهی استدیا ایجاد کند. یکی از مشکلات اصلی استدیا قیمت بالای آن است.

با این‌که می‌توانید برای تجربه‌ی عناوین استدیا از رایانه‌ی شخصی و گوشی هوشمندتان استفاده کنید، ولی اگر تصمیم داشته باشید آن را بر روی تلویزیون تجربه کنید باید یک کروم‌کست (Chromecast) با قیمت ۹۹ دلار و دسته‌ی مخصوص خریداری کنید. شرکت گوگل هزینه‌ی ماهیانه‌ی سرویس استدیا پرو را با قیمت ۱۰ دلار در ماه ارائه می‌دهد و در کنار آن باید هر بازی را هم با قیمت کاملش خریداری کنید. باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت گوگل برای افزایش رشد این سرویس چه تلاش‌هایی در سال ۲۰۲۱ انجام خواهد داد.

 ۹ – شرکت نینتندو مدل جدیدی از کنسول نینتندو سوییچ را منتشر کند

عناوین سال 2021

بدون شک شرکت نینتندو در حال کار بر روی سخت‌افزاری جدید است و این احتمال وجود دارد که نسخه‌ی جدیدی از کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۱ منتشر شود. این فقط یک پیش‌بینی جسورانه نیست. در گذشته اخبار مختلفی از سمت منابعی مانند بلومبرگ منتشر شده بود که شرکت نینتندو تصمیم دارد در سال ۲۰۲۱ یک نسخه‌ی به‌روز شده از کنسول نینتندو سوییچ را منتشر کند. شرکت نینتندو بارها این اخبار را تکذیب کرده، ولی این تکذیب‌ها اکثر اوقات چندان قابل استناد نیستند.

هنگامی که اخبار جدیدی از قسمت سخت‌افزاری این شرکت به بیرون درز می‌کند به‌سرعت توسط شرکت نینتندو تکذیب می‌شود، اما چند ماه بعد سخت افزارهایی که در اخبار از آن‌ها نام برده شده را منتشر می‌کند. می‌توانید نمونه‌های زیادی از این اتفاقات را در چند سال گذشته پیدا کنید. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا نینتندو در سال ۲۰۲۱ از نسخه‌ی جدید کنسول نینتندو سوییچ رونمایی می‌کند یا آن را به زمان دیگری موکول خواهد کرد.

منبع

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021
مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021
مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021
مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021
مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مهم‌ترین اتفاقات و مهم‌ترین بازی‌های سال 2021