Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا

ویدیو گیمفا: بررسی ویدیویی Cyberpunk 2077؛ شهر شب، شهر گناه…

سعید آقابابایی
۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا

بررسی ویدئویی Cyberpunk 2077

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز و مخاطبین وفادار و با معرفت گیمفا که همواره حامی وبسایت خودتان بوده و هستید. امیدوارم که در این دوران سخت، خیلی خوب و خوش و سلامت باشید و کاملا از زندگی رضایت داشته باشید.

نوبت به یک ویدئوی نقد و بررسی دیگر رسیده و همان‌طور که قبلا خدمت شما عرض کرده‌ام، می‌خواهیم هر هفته گیمفا پر از ویدئوهای مختلف برای شما باشد. به مانند روند این چند سال، قصد داریم که در ادامه نیز، ساخت این ویدئوها را با کیفیت هر چه بهتر نسبت به گذشته ادامه دهیم و با استفاده از نظرات شما هر روز کار را باکیفیت‌تر کنیم تا نزدیک به سطحی که شایسته‌ی شماست شویم.

همان‌طور که می‌دانید از حدود ۵ سال قبل با تلاش و کوشش زیاد و با حمایت‌ها و راهنمایی‌های شما موفق شدیم تا بخش نقد و بررسی ویدئویی گیمفا را راه‌اندازی کنیم که به صورت مرتب و منظم برای شما هر هفته منتشر شود و کاربران عزیزمان از آیتم‌های ویدئویی نیز لذت ببرند.

بدون هیچ شکی، حق کاربران عزیز ما است که به مانند وب‌سایت‌های بزرگ دنیا، مطالب ویدئویی اعم از نقد و بررسی و ۱۰ برتر و … را در اختیار داشته باشند و از تماشای آن لذت ببرند. قطعا این روند را به صورت مستمر و مداوم ادامه می‌دهیم تا شما عزیزان شاهد ویدئوهایی کامل و با کیفیت بالا به شکل حداقل یک عدد در هفته باشید و این‌گونه، تنوع مطالب وبسایت گیمفا نیز تکمیل گردد.

همچنین قصد داریم تا بازی‌های بزرگ را هم به صورت نقد متنی در سایت قرار دهیم و هم به صورت نقد ویدئویی آن‌ها را برای شما بررسی نماییم تا بیشتر به بازی‌های مورد علاقه و محبوب شما پرداخته شود و تنوع بیشتری را در انتخاب مطلب برای شما رقم بزنیم و اتفاقا بازی امروز نیز از همین عناوین بزرگ است که هم به صورت متنی و هم با کلی آیتم ویدئویی دیگر مثل تحلیل فنی آن را تقدیم شما کرده‌ایم و حالا با بررسی ویدئویی این بازی زیبا در خدمت شما هستیم. شما می‌توانید در این قسمت تمامی ویدئوهای نقد و بررسی و ۱۰ برتر و … که تاکنون تقدیم شما کرده‌ایم، مشاهده نمایید.

cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

ویدئویی که امروز برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ایم، بررسی یکی از عناوین جنجالی و جذاب و جدید است که Cyberpunk 2077 نام دارد و اخیرا برای پلی استیشن ۴، ایکس‌باکس‌وان، پی‌سی، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس عرضه شده است.

امروز قصد داریم به شما به صورت ویدئویی بگوییم Cyberpunk 2077 با وجود تمامی حواشی اطرافش، کیفیت واقعی‌اش در چه درجه‌ای است و چطور عنوانی است. در واقع امروز شاهد بررسی ویدئویی از این بازی زیبا خواهید بود. سعی کرده‌ایم در این ویدئو  به صورت مفید و مختصر و با ارائه‌ی تصاویری جذاب از بازی، شما را با Cyberpunk 2077 آشناتر کنیم و با دیدن ویدئو، تمام مواردی که می‌خواهید از این بازی دستگیرتان شود.

قطعا در مسیری که هستیم اشکالات و ایراداتی وجود دارد که خود ما نیز از آن آگاه هستیم و در صدد هستیم تا در هر ویدئوی جدید آن‌ها را رفع کنیم و هر بار یک ویدئوی کامل‌تر را برای شما عزیزان قرار دهیم. به امید این که بتوانیم این روند را در آینده و با کیفیت بالا و به صورت مداوم ادامه دهیم، زیرا همان‌طور که همیشه عرض کرده‌ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین‌هاست و معرفت را نمی‌شود با چیزی جبران کرد.

پس همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب گیمفا لذت ببرید. بیشتر از این صحبت نمی‌کنم و توجه شما را در ادامه، به بررسی ویدئویی Cyberpunk 2077 جلب می‌کنم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

  دانلود با کیفیت SD / دانلود با کیفیت HD/ دانلود با کیفیت Full HD

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا
Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mr. morgan گفت:

    بلاخره نقد ویدیویی این شاهکار رسید خیلی :inlove: :inlove: :inlove: راستی اقای بابایی خیلی دوس دارم نظرتونو راجب سایبر پانک و حواشی اون بدونم از نظر شما بازی چطوره ?:-) تجربش کردید؟

    • شاهکار؟اگه متا ۸۶ و ۵۰ شاهکار پس بالای ۹۰ ها چی هستن؟یه بازی درجه ۲ هست

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی ممنونم که لطف کردید تماشا فرمودید ویدئو رو.
      عرض کنم حضورتون که در مورد سایبرپانک هنوز بازی نکردم شخصاو نقد ویدئویی هم بر اساس نقد سایت هست اکثرش ولی خب این چند روز اینقدر در مورد بازی تحقیق کردم و ویدئو دیدم و با افراد مختف در مورد تجربه شون صحبت کردم که دیگه میدونم چه خبره در اطراق این بازی. از نظر شخصی در مورد سایبرپانک چیزی که باید بگم اینه که جامعه ی گیم در چند سال اخیر در برخی از مواقع خیلی بیرحم و جوگیر (عذر میخوام که میگم ولی گاهی اوقات “رذل” برای برخی افراد درست ترین کلمه اس) شدن و با یه اشتباه کل یک ساختار رو نابود می کنن. انگار تشنه به دیدن شکست کسانی هستن که موفق بودن و محبوبن. سایبرپانک ایرادات فنی زیادی داره و کلی باگ داره و حتی اصلا سی دی پراجکت در معرفی کردن این بازی هم ۲-۳ سال زود عمل کردو اشتباه کرد، ولی این فقط یک گوشه ی قضیه اس که با اپدیت و … میتونه رفع بشه. تازه نسخه ی نسل نهمی بازی که منتقدین بازی کردن از نمراتش مشخصه که بسیار عالیه و دارای مشکلات کمیه وگرنه نمراتش اینقدر بالا نمی شد. این بازی در تمام زمینه ها از داستان گرفته تا طراحی دنیای بازی و تاثیر انتخاب ها و شخصیت پردازی و .. یک شاهکار محصه که به وضوح سطخ عناوین نقش افرینی رو میبره بالا و خواهید دید که در اینده با الهام از همین بازی، چقدر نقش افرینی بی نظیر ساخته خواهند شد که از المان های این بازی استفاده خواهند کرد و سطح این سبک رو بالا خواهند برد. تا امروز عنوانی نقش افرینی با این کیفیت در این مقباس واقعا خلق نشده و اگر هم شده از انگشتان یک دست هم کمتر هستن. این که کل موضوع رو بریزیم دور و با نامردی فقط به خاطر باگ و مشکل فنی، یک بازی و یک شرکت رو نابود کنیم اصلا درست نیست ولی امان از جوگیری و یک کلاغ و چهل کلاغ که هر کس میرسه یه حرفی میذاره روی حرف قبلی و بدو وبیراه میگه در مورد بازی. نکته ی جالب اینه که حتی روی کنسول نسل هشتمی معمولی کلی ویدئو دیدم که طرف داره راحت بازی میکنه و میگه چرا این قدر حرف های عجیب میزنن در مورد این بازی؟ بله بازی مشکل داره و برای برخی باگ گیم بریکینگ داشته، ولی اینها قابل رفعه با اپدیت و ارتقا و تازه برای همه نیست و برای برخی فقط رخ داده. بقیه فقط مقداری باگ و گیر کردن در در و دیوار و .. این چیزا دیدن ولی جوری ناله میکنن انگار یه بازی با داستان و گرافیک و گیم پلی و شخصیت ها و موسیقی و صداگذاری اشغال بهشون دادن. همین بلا رو سر یونیتی اوردن با این که یکی از بهترین جهان ازادهای نسل هشته و تنها چند ماه بعد عرضه دیگه خبری از باگ هاش نبود با اپدیت هایی که دادن. سایبرپانک هم با اپدیت درست خواهد شد. کاش بازی ها باگ و مشکل فنی داشته باشن که با اپدیت حل میشه، به جای داستان ضعیف و گیم پلی ضعیف و محتوای کم. دیگه کم مونده بریزن سی دی پراجکت رو اتیش بزنن و انقلاب کنن چون بازیش مشکل فنی داره!!! حجم دشمنیها و جنون، اصلا با حجم مشکل هم خوانی نداره. این بازی یک نقش افرینی انقلابی دز تمام وجهه ها هست و فقط مشکلش اینه که مشکلات فنی و باگ و ..و بهش اسیب زدن و نذاشتن پتانسسل واقعیش رو نشون بده. ولی نمیشه که بچسبیم به اینا و بازی رو تا حد یک اشغال بیاریم پایین و مدام حرف مفت بزنیم. یه کم بازی ها رو دوست داشته باشیم و براشون ارزش قائل بشیم. مدام دشمنی کردن و تحقیر کردن و خراب کردن و یک نکته ی منفی رو از لای ۱۰۰ نکته مثبت در اوردن و چسبیدن بهش، که نشد کار. ما گیمریم، دشمن گیم که نیستیم.

      • farshadx گفت:

        “”حجم دشمنی ها و جنون، اصلا با حجم مشکل هم خوانی نداره””
        حرف دلمون رو زد اقای بابای
        واقعآ داره در حق این بازی اجحاف میشه
        قبلآ هم بازیهای زیادی بودن این مشکل داشتن اما به جز یونیتی میبینید اصلآ چنین جوی دور بازیشون نبود
        اسم نمیبرم یه تعدادی بگن داری فلآ شرکت رو میکوبی
        این جو و این رفتار ۲ حالت بیشتر نداره
        ۱- یا فن های بخصوص یه پلتفرم هستن
        ۲- یا واقعآ شرکت های بزرگ کمر بستن به زمین زدن شرکت های دیگه
        به نظر من مورد اول خیلی محتمل تر هست

  • Silverhand گفت:

    درود بر استاد آقابابایی عزیز
    بررسی خیلی خوبی بود، متأسفانه به دلیل وجود مشکلات فنی، خیلی‌ها بسیاری از زیبایی ها و انقلاب‌های موجود در این بازی رو نمی‌بینن

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    سلام آقا سعید گل که خیلی بهش ارادت دارم زیاد ، خدا رو شکر پس شما هم با من هم عقیده هستین که این بازی پتانسیل وحشتناکی داره ولی اسیر مشکلات فنی شده البته فعلا ، من این همه گفتم از خوبی های بازی ولی انقدر تنفر و نفرت دیدم بعضا در کامنتا و اینکه ما رو متعصب و دروغگو خطاب قرار دادن واقعا باید بگم ۱۰ روز گذشته اصلا خوب نبود برام جوری که با خودم گفتم از این پس مطلقا زیر پست سایبر کامنتی نمیخونم تا امروز پست شما سوپرایز کرد منو والا سعید جان تا اینجا که بازی کردم بازی شاهد موارد انقلابی و منحصر به خودش و شاهکار و البته ازار دهنده هست که یک چیز رو کسی توجه نکرد و اون اینکه سی دی پروجکت از عصر حجر پرید تو سال ۲۰۷۷ ! و نشون داد چه پتانسیل خفنی داره این استودیو و سایبر پانک که حالا منتشر هم شده میتونه یک پایه ریزی بی نظیر برای ماجراجویی های سی دی پروجکت باشه و نشون دادن از اون استودیو ها هستن که هم شناگر ماهری هستن هم دونده بی نظیر ، فقط امیدوارم حاشیه های پیش اومده بیش از این دامن این استودیو و شرکت رو نگیره چون سی دی پروجکت یک الماس ۲۴ قیراتی هست و هر چیزی تو این دنیا میتونه مرتکب اشتباه هم بشه فقط من نفهمیدم کاربران سراسر دنیا کی انقدر بی رحم شدن نسبت به یک شرکت بازیساز در حالی که بدترین بلاها داره سرشون میاد اما انگار زورشون فقط به سی دی رسید البته که انتقاد خوبه ولی تخریب برابر حماقت هست .
    .
    .
    داش سعید شما رو خیلی دوس دارم چون هم نسل من هستین و ماها با نرخ فریم گیمر نشدیم ما با این صنعت بزرگ شدیم و خیلی چیزا توش دیدیم اما خب دیدن منتقدی همچون شما برای من تازه بود چون تجربه نکرده بودم اینجاست که باید گفت الحق و الانصاف سعید اقا بابایی سلطان تمام منتقدین است و بس ، موفق و سلامت باشین :heart:

    • G_man گفت:

      (فقط من نفهمیدم کاربران سراسر دنیا کی انقدر بی رحم شدن نسبت به یک شرکت بازیساز )
      عموما هیتر های این بازی به دودسته کلی تقسیم میشن
      عده ای از اون ها موج سوارن و دنبال جلب توجه هستن بعضی از اون ها هم قبل از این که بازی عرضه بشه هم بخاط دیده شدن بین سیل عظیم طرفداران این بازی, شروع به هیت کردنش کردن
      بعضی از اون ها هم فن بوی سونی ان که به بهانه ی فروریختن دکل ایکس باکس فن ها(که واقعا دلیل مضخرفی برای هیت یه بازی
      عده ی دیگه فن بوی های سونی اند که به بهانه ی فروریختن دکل ایکس باکس فن ها(که واقعا دلیل مضخرفی برای هیت یه بازی مولتی پلتفرمه)این بازی رو تخریب کردن که البته فن بوی های ایکس باکس هم مقصرند چون خیلی از اون ها سایبرپانک رو دلیلی برای کنارزدن tlou2می دونستن و اگه این بازی شاهکار میشد شروع به زیر سوال بردن گوتی tlou2می کردن مثلا می گفتن(لست ۲ شانس آورد که سایبرپانک به گیم اواردز نرسید وگرنه امکان نداشت بازی با اون روایت افتضاح گوتی رو بگیره)

    • همه ما اقا سعید رو دوست داریم
      اولا طرفدار رزیدنت اویل بودم دیدم اقا سعید رزیدنت بازی قدیمیه
      بعد طرفدار ویچر ۳ شدم دیدم اقا سعید rpg باز حرفه ای هم هست
      بعد رفتم تو سری souls دیدم حرفه اصلی ایشون تو دارک سولزه !
      فقط می خوام از ایشون بپرسم فرانچایزی هست که سراغش نرفته باشید ؟ 😀
      فقط یه سوال
      یه بار اقا سعید تو یکی از مقاله هاش گفته بود ویچر ۳ رو به عنوان برترین تجربش در عمرش قرار داده ؟ می خواستم ازشون بپرسم هنوزم همینطوریه ؟

      • درود فراوان بر شما. یک دنیا سپاس ار محبت و حمایتتون. خودتون میدونید که این رابطه دو طرفه هست و ۷ ساله که به عشق و امید شما کار میکنم و همیشه برام انگیزه بودین. باعث افتخاره که دوستانی مثل شما دارم. شما دیگه جزو خانواده ی من هستید در گیمفا و همه با هم یک خانواده ایم که شاید بیشتر از اعضای خانواده ی واقعمیون با هم حرف میزنیم. خیلی از شما ممنونم به خاطر این نظر زیبا. به هیچ وجه نمیتونم این محبت و معرفت شما رو جبران کنم.
        در مورد ویچر ۳ عرض کنم حضورتون که بله این بازی برای من بهرتین بازی تاریخ تا امروز هست.
        باز هم ممنون از لطف و محبت و بزرگواریتون.

    • سلام و عرض ادب خدمت محسن عزیز و گل. یک دنیا ممنونم محسن جان. شما بزرگواری و واقعا لطف و محبت داری. خیلی خوشحال میشنم همیشه از دیدن نظرت و باعث افتخاره که برای شما مطلب قرار میدم/.
      واقعا محسن جان احسنت بهت و درود بهت. واقعا احسنت که اینقدر فهمیده هستی. مشخصه که یک گیمر واقعی هستی و اسیر جو و کینه و دشمنی نمیشی و ظلم رو تشخیص میدی. چقدرعالی گفتی که بیرحم شدن واقعا جامعه گیم. همونظور که در نظر اولم گفتم “جامعه ی گیم در چند سال اخیر در برخی از مواقع خیلی بیرحم و جوگیر (عذر میخوام که میگم ولی گاهی اوقات “رذل” برای “برخی” افراد درست ترین کلمه اس) شدن و با یه اشتباه کل یک ساختار رو نابود می کنن. انگار تشنه به دیدن شکست کسانی هستن که موفق بودن و محبوبن و برامون خاطره ساختن.”
      واقعا لذت بردم و کیف کردم محسن جان از خوندن نظرت. حضور گیمرهایی مثل شما نعمته برای جامعه ی گیم کشور و نعمته برای گیمفا چون چشمتون بازه و باعث میشید چشم خیلی ها باز بشه و از فاز نفرت بیان بیرون. واقعا کیف میکنم که گیمفا شماها رو داره. کار کردن برای شما باعث افتخار منه محسن جان. واقعا محبت و لطف و معرفتت با کلمات قابل بیان نیستن و منم دقیقا همین حس رو نسبت به شما دارم محسن عزیز. انشالله که همیشه سلامت و موفق باشی محسن جان. یک دنیا سپاس

  • Arthur Morgan گفت:

    سلام سعید جان
    میشه لطف کنید یه نقد و بررسی هم برای بازی Twin Mirror قرار بدید؟ ممنون

  • برای من سیستم شوتینگ این بازی خودش ده نمره داشت به تنهایی
    اون سیستم کاور گیری محشر به یاد رینبو سیکس سیج واقعا لذت بخشه
    آخرین بازی که اینطوری کاور گیری داشت و من یادمه فارکرای پنج بود
    این به کنار
    سیستم ارتقای بازی خودش به تنهایی نمرش ۹/۵ ه
    فقط حیف که یه سری از پرکا خیلی به درد نمیخوره
    داستان بازی نمرش ۲۰ ه 😀
    انقدر که روایتش خوبه و شخصیت پردازی ها محشره
    گرافیک بازی واقعا بهترینیه که من تا حالا دیدم
    آدم محو میشه تو نایت سیتی
    تاثیری که انتخابا میزارن خیلی زیاده
    بازی حدود ۴۰ تا پایان داره که فقط یکیش خوبه
    یعنی با دقت باید تمام انتخاباتو انجام بدی
    گرافیک فنی بازی خیلی خوبه و باگ آنچنانی تو مدتی که بازی کردم ندیدم
    یه بار اسلحم غیب شد یه بارم مینی مپم پرید
    که جفتش بعد یه مدت بیست سی ثانیه ای درست شد (pc)
    بهینه سازیش ولی زده رو دست یوبی سافت 😀
    انقدر بده
    من با ۱۰۶۰ رو مدیوم یه فریم ریت خوب میگیرم
    ماموریت های فرعی رو یادم رفت که به شدت متنوعن
    اما نقطه ضعف بازی
    هوش مصنوعی مردم شهر به شدت پایینه
    یه چیزی میگم یه چیزی میشنوی
    همه چیز تا روتو برمیگردونی غیب و ری اسپاون میشن
    از مردم عادی مثل اسکایریم و فالوت نمیشه ساید میشن گرفت

  • سلام و احترام خدمت نویسنده محترم ستون جناب آقای آقا بابایی . ضمن تشکر از مقاله فوق لازم دونستم یک سری نکات در مورد این عنوان رو خدمت همه اهالی بازی عرض کنم . این نکان حول و حوش داستان بازی و روایت پردازی و همچنین شخصیت پردازی های اصلی و فرعی و طراحی و فضا سازی شهر Night City می باشد . در ابتدا باید بگم که این عنوان تجربه بنده بر روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو می باشد که تقریبا چیزی در حدود ۴۰ ساعت Play Time داشته ام . خاطر نشان می گردد برای رسیدن به هر یک از پایان های بازی نیازی به ۴۰ ساعت بازی نیست و بنده به دلیل اطلاع از کوتاه بودن داستان اصلی بعضی از مراحل فرعی را نیز پیش بردم .
    با وجود به روز رسانی های حجیم و البته متناوب باید اعتراف کرد این عنوان هنوز به پایداری قابل قبول بر روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو نرسیده است و فریم بازی به شدت متغیر می باشد هر چند که نسبت به انتشار روز عرضه شرایط برای این عنوان بهتر شده . امیدوارم با توجه به شرایط نا مناسب سازنده بازی به دلیل مسایل و مشکلات پیش آمده این عنوان بتواند به جایگاه درخور خود نیز برسد .
    در مورد طراحی خودرو های چهار چرخ باید عنوان کنم این بازی شباهت وصف ناپذیری به فیلم Bladerunner ریدلی اسکات داشته و در ابتدای بازی و داشتن اولین خودرو ها متوجه این موضوع می شوید ( پارادوکس طراحی کلاسیک و پیروی از الگوی نقاط Curve در طراحی آینده نگرانه کاملاً مشهود می باشد ) اما این مهم برای سواری های دو چرخ و پروازی صادق نیست . باید گفت سواری های دو چرخ تا حدود زیادی وام دار مانگا و انیمه های ژاپنی بوده در حالی که سواری های پروازی الگو برداری از سریال Altered Carbon البته فصل اول می باشد .
    در ابتدای بازی ما سه خط داستانی را برای روایت داریم که بنده تا به امروز متوجه ضرورت این موضوع نشده ام که چرا نویسندگان بازی باید سه خط داستانی برای شروع این عنوان در نظر داشته باشند این در حالی است که کلیه ی مراحل اصلی و فرعی و تمامی شخصیت های اصلی و فرعی یکسان به همراه پایان بندی مشابه بوده و عملاً خطوط دیالوگ به کار گرفته شده در داستان برای هر کدام یک از شخصیت ها هیچ تاثیری در پیش برد داستان و پایان بندی نداشته . به شخصه ترجیح می دادم تا نویسندگان از یک خط داستانی منسجم تر استفاده می کردند و در اواسط بازی و یا پایان بازی این موضوع را بسط می دادند .
    با توجه به پایان بندی های بازی ( به لحاظ داستان سرایی ) این عنوان معجونی جذاب از Bladerunner و Ghost In The Shell و Altered Carbon می باشد . این مهم هر چه به پایان بازی نزدیک می شوید بیشتر خودنمایی می کند . البته صرفاً برای افرادی که با عناوین فوق آشنایی دارند .
    شخصیت پردازی های اصلی و فرعی در یک کلام فوق العاده و با جزییات و وسواس بالایی طراحی و پیاده سازی شده اند . که این نشان از ارزش گذاری نویسندگان عنوان برای شخصیت های بازی می باشد اما متاسفانه به دلیل مشکلات عدیده ، این عنوان نمی تواند از تمام پتانسیل ایجاد شده برای غوطه وری مخاطب و درگیر کردن آن با بازی نهایت استفاده را ببرد و گاهی اوقات ناکام می ماند .
    شاید با کمی اغراق در مورد شخصیت های بازی بتوان گفت تنها شخصیتی که به لحاظ طراحی و Background توان رقابت با شخصیت های دیگر را نداشته باشد خود شخصیت V می باشد .
    در مورد Night City حرف برای گفتن زیاد هست اینکه آیا واقعا Night City با توجه به تعدد پلتفرم های قابل اجرای بازی چگونه می تواند خودنمایی کند بحثی جداست ، اما وقتی بحث در مورد کنسول پلی استیشن ۴ پرو می شود با قاطعیت می گویم این شهر با فضای یک شهر Ultra Modern که از حجمه ی نیروگاه های برقی رنج می برد فاصله ای زیاد داشته و دلیل این مدعی مقایسه محیط های Japan Town و Kabuki با تراکم بالای جزییات شهری با مناطق Shibuya و Akihabara در شهر توکیو می باشد .
    زبان ها در بازی Cyberpunk 2077 از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند از زبان های امریکای لاتین گرفته و چینی و کره ای تا زبان منحصر به فرد ژاپنی . کاملاً مشخص است که اعضای CDPR تحت تاثیر این زبان و همچنین تاثیر گذاری فرهنگ کشور ژاپن بر روی این ژانر قرارگرفته اند . و به واقع چه زبانی بهتر از ژاپنی ؟!
    این که سازنده این عنوان از گویندگان ژاپنی و امریکای لاتین و چینی برای صداگذاری در این اثر بر روی شخصیت های مختلف استفاده کرده جای تقدیر داشته و ثمره ی کار آن ها به خوبی خود را به مخاطب اثر نشان می دهد .
    جدای از مباحث فنی و ایرادات و مشکلاتی که بر سر تجربه لذت بخش از این اثر قرار داشته و دارند نقدهایی نسبت به این عنوان فراتر از مباحث فنی داشتم که خیلی دوست داشتم سازنده در پیاده سازی آن ها دقت بیشتری به خرج می داد که در پایان بحث به شرح زیر می آورم :
    ۱ – یکپارچگی مناطق مختلف شهر که به دلیل محله ها و مناطق گوناگون این مهم با دقت پیاده سازی نگردیده است .
    ۲ – نمی دانم دلیل افراط سازندگان اثر برای استفاده از تبلیغات به شدت جنسی و گاهاً بی ثمر چیست .
    ۳ – شاید در نهایت تنها شخصیت ژاپنی که با آن در طول بازی بیشتر از هر شخصیت ژاپنی دیگری ارتباط برقرار می کنید Takemura باشد که متاسفانه نمی دانم به چه دلیل دچار پارادوکس ژاپنی – غربی شده است . حال بماند که به یکباره از طول داستان حذف می گردد .
    ۴ – شخصیت Smasher متاسفانه فقط در حد یک اسم و تابو تا انتهای بازی و حضوری اندک در چند بخشی از بازی باقی می ماند این در حالی است که این شخصیت می توانست به مانند سایر شخصیت ها قوی و با حضور پر رنگ تر در روند داستان سرایی قرار گیرد .
    ۵ – شباهت بی بدیل Alt به شخصیت Motoko Kusanagi که البته می پسندیدم نویسندگان اثر صرفاً یک الهام گیری قابل قبول با بسط شخصیت و داستان پردازی مجزا داشته باشند تا صرفاً یک کپی بی نقص .
    پیروز و پایدار باشید .

    • reza_tport گفت:

      همه رو خوندم بنظرم نقد منطقی بود
      فقط اون قسمت تاکامورا که گفتی حذف شد
      هشدا اسپویل !!!

      میشه نجاتش داد فقط باید بری طبقه بالا

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      تمام نظرات که دادین محترم هست و برداشت شخصی هر گیمر از هر اثر ولی شماره ۲ که فرمودین دقیقا در تم سایبر پانکی وجود داره و نمیشه اینو ازش حذف کرد البته به نظر من و اینطور نگاه کنین که دنیا در سال ۲۰۷۷ و با پیشرفت های سایبر پانکی از هر حیث به کجا میتونه بره و چه آینده ایی برای بشر داره و همچنین این مسائل برای بعضی کشور ها با توجه فرهنگشون جالب نیست و بعضی کشور ها اصلا توجهی نخواهند کرد همانند اینکه در خیابان اگر کسی بدون رعایت پوشش رو ببینین براتون سوال بر انگیزه ولی در کشوری دیگر حتی اگر یک انسان برهنه و یا نیمه برهنه هم در ساحل خواب باشه اصلا کسی نگاهش نمیکنه و البته خود کشور لهستان که خود شرکت در اونجا مستقر هست با آثار هنری بزرگش بار ها از برهنگی و نیمه برهنگی برای دادن پیام استفاده کرده مثل آثار بزرگ کریستوف کیشلوفسکی و بقیه….

    • درود بر تو ای جناب
      نقد بسیار خوبی بود
      و یکی از انتقاد های من همون شماره ۲ بود که گفتی
      چرا بازی های ویدیویی دارن به اون سمت میرن ؟ تو نسل هشتم کمتر بازی شاهکاری میشه پیدا کرد که محتوای … نداشته باشه !
      واقعا چرا ؟ ?:-)
      هر چقدر فک میکنم دلیلی بجز جذب مخاطب بیشتر نمی بینم که واقعا شرم اوره …

    • سلام خدمت شما ابوالفضل جان. خیلی از لطف و محبت شما ممنونم. باعث افتخاره که رضایت داشتید از ویدئو و خیلی لطف کردید که نظرتون رو این زیبایی و کاملی نوشتید در مورد بازی. لذت بردم از خوندن نظرتون.

  • یا تشکر از استاد اقا بابایی برای نقد کاملا منصفانه این بازی چرا که نه به خاطر جو منفی علیه بازی بازی رو بیش از حد کوبیدین نه به خاطر اسم سی دی پراجکت چشمتونو رو ایرادات اساسی بازی نبستین و همین باعث بالا تر بودن کیفیت نقدو بررسی های گیمفاست
    در باره بازی هم اگه بتونن در کنار رفع ایرادات فنی چند تا دی ال سی داستانی خوب بدن میتونن دوباره اعتماد گیمر هارو به دست بیارن

    • درود بر مجید عزیز و گل. واقعا خوشحالم که دقیقا اینا رو میبینید و درک می کنید. اعتدال و خارج موندن از جو همیشه برای ما مهم ترین چیزه چون این رو به شما مدیونیم. کاری نداریم کی چی میگه. بازی میکنیم و نقد مینویسیم براتون و نمره رو بر اساس کیفیت بازی میدیم. خیلی ممنون از توجه و حمایت شما مجید جان. باعث افتخاره که مخاطبینی مثل شما داریم.

  • به شکل وحشتناکی بازی پر جزییاته و برای این بازی بسیار زیاد زحمت کشیده شده.بیشتر از تصور همه ما بازی بازها.
    ما بازی بازها فقط باید کمی صبر کنیم برای آپدیت جدید. همین . برای خیلی ها همین هم سخته و مدام انتقاد می کنند.

  • Armin Ezati گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید به اقای بابایی عزیز الان که نت درست حسابی ندارم ولی حتما ویدیو رو دانلود میکنم و مثل همیشه لذت میبرم در مورد cyberpunk باید بگم سی دی یک ریسک بزرگ کرد و خوب خوشبختانه به ثمر نشست ( البته من مشکلات فنی رو در کنسول های پایه در نظر نگرفتم ) از نظر من سی دی باید بازی رو تا سال ۲۰۲۱ تاخیر میزد و مشکلات فنی بازی رو تماما حل میکرد اونوقت توانایی تبدیل شدن به شاهکار رو داشت اما حیف در کل بخاطر ویدیو زیباتون ازتون تشکر میکنم

    • درود بر شما ارمین عزیز و گل. خیلی ممنونم از محبتت ارمین جان. انشالله که رضایت داشته باشی از ویدئو. خیلی لطف کردی که نظر گذاشتی و خیلی ممنونم از محبت و حمایت همیگشیت ارمین عزیز.
      بله ارمین جان این بازی هم ۲-۳ سال زود معرفی شد و هم جا داشت که بازم دیرتر بیاد تا همین مشکلات فنی رو هم نداشته باشه چون واقعا یک شاهکاره از تمام نظرات. قطعا اینا هم با اپدیت ها حل خواهد شد.
      باز هم ممنون ارمین جان

  • سپاس فراوان از تهیه این بررسی ویدیویی جذاب از عنوانی جذاب!!
    خسته نباشید میگم به تمامی اعضای مدیریت گیمفا و خصوصا اقای سعید اقابابایی
    استاد اقابابایی، خواستم نظر شما درمورد بازی رو بدونم، میدونم که شما به عنوان RPG علاقه زیادی دارین و تجربه The Witcher 3 از بهترین تجربیات زندگیتون بوده
    حالا نظرتون درمورد Cyberpunk2077 و حاشیه‌های اطراف اون چیه؟

    درضمن دوستان دیجیتال فندری لیست ۵ بازی برتر گرافیکی سال را انتخاب کرده که بازی Cyberpunk2077 تو لیست اول شده

    • عرض سلام و ادب خدمت شما. سپاس از شما به خاطر این لطف و محبت و حمایتتون. باعث افتخار منه که رضایت داشتید از ویدئو. واقعا خوشحالم که برای افراد با محبت و فهمیده ای مثل شما کار میکنیم که قدر و ارزش زحمت رو میدونین و برای ما و مطالبمون ارزش قائل میشید. بدون شما هیچ مطلبی ارزش نداره.
      عرض کنم خدمتتون که در مورد سایبرپانک در اولین نظرم در این پست خیلی کامل نوشتم عقیده ی شخصیم رو. امیدوارم که پاسخ سوالتون در اون نظر باشه و اگر نبود در خدمتتون هستم.

  • farshadx گفت:

    یه نقد به دور از فن بازی و هیتر بودن
    بازی فقط بخاطر مشکلات فنی کوبیده میشه هیتر هام با همین موج سواری میکنن
    این وسط چندتا موضوع کاملآ روشن میشه
    ۱- منتقد های دو هزاری که به دلایل الکی و واهی نمره کم میکنن (قبل هم بود با سایبر به اوج رسید)
    ۲- هیتر ها که عمومآ افرادی هستن که با کنسولهای نسل ۸ گیمر شدن و سن کمی دارن و تو چند سال اخیر هم بشدت زیاد شدن البته بگم هیتر داریم تا هیتر خودم نمیتونم انکار کنم از بازی های JRPG و بازی مثل فورت نایت بدم نمیاد ولی هیچ وقت مثل بعضی ها وقت نمیزارم این بازی هارو خراب کنم
    ۳- موج سواری منتقدین دور جو بازی ها
    در کل فکر نمیکنم دیگه نقد منصفانه و بدور از فن یا هیتر بودن ببینیم بجز محدودی از سایتها و منتقدها
    بعد وقتی میگفتم بازی رو بخاطر مشکلات فنی نکوبید یه تعدادی میگفتن سهام داره بازی 😀
    همه هم میدونیم کیا هستن و بودن
    جرییات بازی تو
    انیمیشن اسلحه ها
    انیمیشن ریلود اسلحه ها
    در اوردن اسلحه ها
    محیط داخلی خودروهای مختلف
    داشبرد تعاملی خودروهای مختلف
    تخریب پذیری محیط
    و ……….
    بشددت زیاد و عالی هست
    ولی هیچ هیتری حتی به اینا اشاره هم نمیکنه

    • صحیح
      این بگو ۹۹ درصد هیترا بازی رو توی یوتیوب بازی میکنن 😀 😀 😀

      • farshadx گفت:

        جو منفی دور بازی داره کمتر میشه
        حالا جالب فقط به همه پیشنهاد میکنم برن و ویدو دیجی فاندری و گرافیگ سال رو نگاه کنن
        ۹ تا بازی
        ۹- minecraft RTX
        ۸- ori the will of the wisps
        ۷- doom eternal
        ۶- demon souls remake
        ۵- the last of us 2
        ۴- Half – life Alyx
        ۳- microsoft flight simulator
        ۲-spider man miles morales
        ۱-cyberpunk 2077

    • درود بر فرشاد عزیز و گل. یک دنیا سپاس ار لطف و محبت شما. واقعا حضور افرادی مثل شما باعث افتخار ما هست و واقعا باعث میشید که نفرت و دشمنی و کینه نسبت به بازی ها کم بشه. نمیدونم از کی ما اینطوری تشنبه به خون بازی ها و کمپانی های موفق شدیم. واقعا که مسخره اس فضایی که درست شده. لذت بردم از خوندن نظرتون فرشاد جان. خوشحالم که شما رو داریم در گیمفا.

  • Kourosh Abedi گفت:

    درود بر شما آقای آقابابایی.
    واقعا دم شما گرم که به همه نکات مثبت بازی ها دقت میکنید و به اون نمره خوبی میدید.
    آقا مخلص شماییم

  • joel گفت:

    سلام به خدمت شما جناب اقا بابایی عزیز
    تشکر میکنم از شما به خاطر صداگذاری نقد و بررسی اقای مهدی رضایی ?:-) :yes: .
    جناب اقابابایی من دقیقا همون کسی هستم که شما یک بازی رو براش نقد و بررسی ویدیویی میکنین و تقریبا میتونم بهتون اطمینان ١٠٠ درصدی بدم که اگر شما حتی بازیی رو که من ازشم خوشم نیاد رو هم نقد ویدیویی کنید دانلود میکنم و صد البته با ذوق و شوق زیاد نگاه میکنم و لذت میبرم .
    پس بهم حق بدین که بگم نقد شما نیست و در واقع نقد دلی شما نیست و ناراحت باشم. ?:-)
    امیدوارم یک روز (یک یا دو سال بعد که نسخه نسل نهمی سایبرپانک) عرضه شد شما این بازیی رو همون طور که لیاقت واقعیشو داره نقد کنین اونم یک نقد ویدیویی واقعی لذت بخش سر زنده و سرحال ?:-) .
    یک نقد اقا بابایی طور. ?:-) زنده باشید :yes:

    • سلام و عرض ادب خدمت شما.
      عرض کنم حضورتون که میدونید اونقدر برای شما ارزش قائلم که هرگز تا خودم چندین ساعت کامل یک بازی رو تجربه نکنم بهتون نقد شخصی تحمیل نمیکنم در قالب مقاله. شاید در بخش نظرات نظرم رو بنویسم ولی بدون بازی کردن براتون نقد الکی انجام نمیدم. شاید مثلا من این بازی رو تا چند ماه دیگه بازی نکردم، نمیشه که سایت بدون ویدئوی نقد بازی بمونه. بالاخره یک سایت یک بار به یک بازی نمره میده و نقد ویدئویی و متنی ما در راستای هم هستن و نمره که تغییر نمیکنه. نقد سایبرپانک برای اقای رضایی هست و نقد و نمره ی گیمفا رو ایشون تعیین کردن.
      انشالله وقتی بازی کردم قطعا در یک مقاله کامل تحلیلی، براتون بازی رو خواهم شکافت مثل یک نقد. خیلی متشکرم از این که توجه دارید به مطالبمون .و این قدر لطف و محبت داری نسبت به بنده و مطالبم. قطعا لیاقت شما هم اینه که منتقد کاملا بازی کنه و بعد براتون نقد کنه. به خودم اجزاه نمیدم غیر از این کاری کنم. باعث افتخار منه که از مطالبم رضایت دارید. شما هستید که ارزش می بخشید به این مطالب. بدون شما هیچ ارزشی ندارن. به همین خاطر هم مدیون شما هستم و هستیم. انشاله که سلامت و موفق باشید همیشه.

  • Dr.Ali گفت:

    ممنون از آقای آقابابایی بابت نقد ویدئویی بازی.
    متاسفانه من هر چقدر سعی می کنم با این بازی ارتباط برقرار کنم نمی تونم. شاید چون قبلش برام خیلی هایپ شده بود و انتظار یه بازی از هر جهت کامل را داشتم ولی اینطور نشده. بهرحال حتی با وجود رفع باگ ها بازم این بازی برای من فاصله زیادی از یه اثر شاهکار داره. یه اثر با محتویات فراوان ولی ناقص و تکمیل نشده. انگار دارم نسخه آلفای بازی را میرم. به لحاظ گرافیک بازی برای من قدیمی هست و من حتی از چرخ زدن در محیط بازی هم لذت نمی برم. انشاءالله با آپدیتهای بعدی و ارتقای سیستم گیمینگ نظرم در آینده عوض بشه چون فکر می کنم برای ساخت این بازی زحمت زیادی کشیده شده.

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی متشکرم از لطف و محبت شما.
      عرض کنم حضورتون که خب این طبیعیه و اصلا ایرادی نداره. بالاخره سلیقه ی ادما فرق داره و شاید یکی از یک بازی شاهکار هم خوشش نیاد. مثلا من هر کاری کردم نتونستم رد دد ۲ رو تحمل کنم با این که یکی از بهترین های تاریخه. وقتتون رو بذارید برای چیزی که عاشقش هستید و کیف می کنید از بازی کردنش.

  • سلام به سعید عزیز و گل
    فعلا به دلیل شرکت‌های خدماتیِ دزدِ اینترنت نمیتونم الان دانلود کنم و باید تا یک صبح صبر کنم برای دانلود.با تشکر و خسته نباشی سعیدِ عزیز :rose: :heart: .

  • Naser Fouladi گفت:

    واقعا نقد عالی بود اقای بابایی.
    نقد هاتون واقعا بی نظیره

  • فرید گفت:

    اساتید بالاخره قضیه سایبرپانک چی شد با آپدیت برطرف میشه مشکلاتش یا اینکه باید قیدشو بزنم ?:-)
    اساتید خردمند جواب بدید ازتون تشکر نمیکنم :rose:

Cyberpunk 2077 : نقد و بررسی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ - گیمفا