هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید

از هم گسیختگی کهن‌ترین حلقه؛ هر آنچه که در مورد بازی Elden Ring می‌دانیم

محمد حسین کریمی
۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید

انتظار می‌رود استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) در سال ۲۰۲۱ از بازی Elden Ring رونمایی کند و ما قصد داریم قبل از پایان سال ۲۰۲۰، هر آنچه در مورد بازی می‌دانیم را مرور کنیم.

از زمان معرفی عنوان Elden Ring در E3 سال گذشته، هواداران استودیوی محبوب فرام‌سافتور مشتاقانه منتظر دریافت جزئیات جدیدی از این بازی بوده‌اند. در این مدت، اطلاعات کمی مثل حیات وحش پویای بازی فاش شده است، اما هنوز شاهد اطلاعات رسمی نبوده‌ایم. در رویداد E3 2019 از بازی Elden Ring رونمایی شد و در جریان کنفرانس مایکروسافت شاهد تریلری سینماتیک از این اثر بودیم. از آن زمان تا به این لحظه  اطلاعات رسمی زیادی از بازی به اشتراک گذاشته نشده است. تیم سازنده، فرام‌سافتور، در سکوت مطلق مراحل ساخت را پیش می‌برد و این باعث کنجکاوی طرفداران شده است. از طرفی همکاری با آقای مارتین نیز برای بسیاری از طرفداران که به طور حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی را دنبال نمی‌کنند جذاب به نظر می‌رسد. Elden Ring شبیه به سایر عناوین ژانر سولزبورن (Soulsborne) خواهد بود، اما تغییراتی نیز بر آن اعمال شده است.

انتظار می‌رود در سه ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۱ اخباری پیرامون Elden Ring منتشر شود و ما قصد داریم قبل از پایان سال ۲۰۲۰، هر آنچه در مورد بازی می‌دانیم را مرور کنیم.

بازی Elden Ring در چه زمانی عرضه خواهد شد؟

فرام‌سافتور هیچ اشاره‌ای به تاریخ عرضه‌ی عنوان Elden Ring نداشته است و ما هیچ اطلاعاتی در این باره نداریم. با این وجود، انتظار می‌رود سرانجام بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر شود. فرایند ساخت بازی Elden Ring پس از اتمام توسعه‌ی آخرین بسته‌‌ی الحاقی Dark Souls 3 یعنی The Ringed City آغاز شد و به طور همزمان با ساخت Sekiro پیش رفت. با در نظر گرفتن این که بازی برای ۲ سال در دست توسعه بوده است، اکنون تیم سازنده می‌تواند تمام تمرکز خود را بر روی ساخت این اثر معطوف کند.

تریلر رونمایی بازی:

دریافت ویدئو با کیفیت  ۴۸۰P

 دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P (نرخ فریم ۶۰) | دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P (نرخ فریم ۶۰)

بدون هیچ شکی تریلر رونمایی بازی Elden Ring اتمسفری خارق‌العاده دارد و یک حس حماسی بی‌نظیر را به مخاطب القاء می‌کند. راوی تریلر چنین می‌گوید:

شک دارم که بتوانی حتی تصورش کنی. آن که به آسمان‌ها دستور داد و به زندگی درخششی که خواهانش بود را عطا کرد. حلقه‌ی کهن متلاشی شده است، توسط شخصی یا چیزی. به من نگو که آن را نمی‌بینی. به آسمان نگاه کن، آسمان آتش گرفته است.

در ماه گذشته، پس از ۵۱۰ روز، فرام‌سافتور در توییتر به بازی اشاره‌ کرد

ماه گذشته، استودیوی فرام‌سافتور از طریق حساب کاربری رسمی خود در توییتر به بازی و در دست ساخت بودنش اشاره کرد. آن‌ها در توییتر به دنبال اعلام خبر انتشار نسخه‌ی بازی سال Sekiro نوشتند:

همچنین از تمامی حمایت‌ها و شور و شوق برای Elden Ring، عنوان فانتزی تاریک نقش‌آفرینی اکشن بعدی ما، قدردانی می‌کنیم. امیدواریم منتظر آن باشید.

فیل اسپنسر (Phil Spencer) بازی Elden Ring را تجربه کرده است

چندی پیش وبسایت گیم‌اسپات در مصاحبه‌‌ای جامع با فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، این سوال را مطرح کرد که “آیا نمایشی از گیم‌پلی بازی را مشاهده کرده است؟” وی در جواب گفت:

من در حقیقت مقدار زیادی از این اثر را دیده‌ام و حتی آن را بازی کرده‌ام.

آقای اسپنسر توضیح داد که نمی‌تواند بیش از این در مورد Elden Ring صحبت کند، اما در مورد عظمت و اهمیت این اثر گفت:

به عنوان شخصی که در دهه‌ی گذشته تمامی بازی‌های میازاکی را تجربه کرده‌ام باید بگویم که به وضوح عنوان جدید او جاه‌طلبانه‌ترین اثری به حساب می‌آید که تا به این لحظه توسعه داده است. من عاشق مکانیک‌های جدیدی هستم که او و تیمش در گیم‌پلی اعمال کرده‌اند. همچنین کار کردن با یک خالق دیگر در زمینه‌ی داستانی نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

منظور اسپنسر از خالق دیگر جورج آر.آر مارتین (George R.R Martin) است که بر روی روایت در قالب محیط و همچنین افسانه‌های روایت شده در این اثر کار می‌کند. همچنین اسپنسر متذکر شد که میازاکی با Elden Ring مرز‌های سبک خود، سولزبورن، را گسترش می‌دهد. وی در این باره گفت که میازاکی و تیمش در مورد پروژه‌های در دست ساخت خود بسیار پرشور هستند و تمام توانایی‌های خود را به کار می‌برند.

بازی Elden Ring در چه محیطی روایت می‌شود و از چه وقایعی الهام می‌گیرد؟

ما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد محیط بازی در دست نداریم و همچنین تریلر رونمایی نیز جزئیات زیادی را فاش نمی‌کند. با این وجود، یک سری المان‌ها و خط‌های داستانی از اساطیر نورس (وایکینگ‌ها) می‌توان مشاهده کرد. از طرفی یکی از منابع داخلی مرتبط با فرام‌سافتور مدتی پیش متذکر شده بود که بازی در حقیقت از اساطیر اسکاتلند و سلتیک الهام می‌گیرد. محتمل‌ترین گزینه‌ی ممکن این است که میازاکی و مارتین یک دنیای مجزا و برگرفته از ذهن خودشان خلق کرده باشند، اگرچه باز هم باید شاهد الهاماتی از اساطیر مختلف باشیم.

بازی elden ring

شک دارم که بتوانی حتی تصورش کنی. آن که به آسمان‌ها دستور داد و به زندگی درخششی که خواهانش بود را بخشید. حلقه‌ی کهن. متلاشی شده است، توسط شخصی یا چیزی. به من نگو که آن را نمی‌بینی. به آسمان نگاه کن، آسمان آتش گرفته است.

جورج آر.آر مارتین افسانه‌ها و پیش‌زمینه‌های اساطیری را نوشته و کارش به اتمام رسیده است

بسیاری از طرفداران و منتظران Elden Ring دو تصور اشتباه دارند. بسیاری از هواداران فکر می‌کنند که دلیل طولانی شدن توسعه‌ی بازی آقای مارتین است که اصولاََ کارهای خود را دیر پیش می‌برد، اما در مورد Elden Ring چنین چیزی صحیح نیست چرا که طبق مصاحبه‌های قبلی میازاکی، مارتین کار خود را به پایان رسانده و پروژه را تحویل فرام‌سافتور داده است. اشتباه دوم طرفداران این است که فکر می‌کنند کل روایت و جزئیات داستانی توسط مارتین انجام شده، اما در حقیقت تنها پیش‌زمینه‌ی اساطیری و پایه‌های دنیای اثر بر اساس خواسته‌های استودیو و میازاکی توسط مارتین نوشته شده و در نهایت جزئیات و خط داستانی را خود شخص میازاکی ارائه می‌دهد. میازاکی قبلاََ در این مورد چنین گفته بود:

روایت به سبکی که فرام‌سافتور به مخاطب ارائه می‌دهد، محدودیت‌های بسیاری را برای نویسندگانمان ایجاد می‌کند. به نظرم ایده‌ی خوبی نبود همراه با این محدودیت‌ها، آقای مارتین را مسئول نوشتن داستان Elden Ring قرار دهم. پس به همین دلیل این توان را در اختیار وی گذاشتم تا داستان‌هایی حتی برای زمانی که بازی‌باز و شخصیت‌های اصلی در آن دخالت ندارند بنویسد.

او در ادامه گفت:

به لطف مهارت مارتین در داستان سرایی، دیگر نیازی نبود تا از افرادی جداگانه برای خلق دنیا و تاریخ بازی و همچنین شخصیت‌ها و روایت داستانی بهره ببریم. مارتین از پس هردو کار بر آمد.

بازی Elden Ring از نظر حجمی بزرگ‌ترین ساخته‌ی فرام‌سافتور خواهد بود

با توجه به یکی از بیانیه‌های منتشر شده از سوی میازاکی، عنوان Elden Ring پیچیدگی‌ها و وسعت زیادی را ارائه می‌دهد که البته بخش عظیمی از آن به صورت عمودی خواهد بود. میازاکی قبلاََ در این باره گفته بود:

من باید بگویم که بزرگترین تفاوت در این بازی نسبت به ساخته‌های‌ قبلی، جهان باز بودن آن است. به همین دلیل، وسعت جهان بازی و داستان آن، به مانند عمق و آزادی عمل در اکتشاف و جست‌وجو در آن به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

گیم‌پلی Elden Ring به سری Dark Souls نزدیک است

بازی Elden Ring یک بازی اکشن سوم شخص نقش‌آفرینی چالش‌برانگیز خواهد بود و بیش از هر چیزی به سری Dark Souls شباهت دارد و قرار نیست راه Sekiro را ادامه دهد. با این وجود، میازاکی تاکید کرده است که سیستم مبارزات پاسخگو (Responsive) عنوان Sekiro بازخواهد گشت و آن‌ها قصد دارند یک سیستم مبارزه لذت‌بخش و در عین حال متناسب با حال و هوای بازی طراحی کنند. در این میان، المان‌هایی که بعضی از آن‌ها آشنا و برخی دیگر جدید هستند، به بازی اضافه خواهند شد. میازاکی قبلاََ در مورد مبارزات بازی گفته بود:

ما به حس پیروزی پس از غلبه بر یک چالش اهمیت می‌دهیم و این همان چیزی است که در دیگر عناوین ما نیز وجود دارد. من معتقد هستم که این بازی یک تجربه‌ی رضایت‌بخش خواهد بود. انواع مختلفی از سلاح‌ها، جادوها و روش‌های دیگر برای مقابله با دشمنان بازی وجود دارند.

بازی elden ring

بازی Elden Ring یک بازی اکشن سوم شخص نقش‌آفرینی چالش‌برانگیز خواهد بود و بیش از هر چیزی به سری Dark Souls شباهت دارد و قرار نیست راه Sekiro را ادامه دهد. با این وجود، میازاکی تاکید کرده است که سیستم مبارزات پاسخگو (Responsive) عنوان Sekiro بازخواهد گشت و آن‌ها قصد دارد یک سیستم مبارزه لذت‌بخش و در عین حال متناسب با حال و هوای بازی طراحی کنند.

شخصی‌سازی شخصیت اصلی باز می‌گردد

استودیوی فرام‌سافتور تایید کرده است که مکانیزم شخصی‌سازی شخصیت اصلی در بازی Elden Ring باز خواهد گشت. هنوز مطمئن نیستیم که این بخش تا چه حد عمیق خواهد بود، اما با توجه به جهان‌آزاد بودن بازی، انتظار داریم که این قسمت نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

آهنگساز عناوین Sekiro و Dark Souls 3 وظیفه‌ی آهنگسازی Elden Ring را برعهده دارد

خانم یوکا کیتامورا (Yuka Kitamura)، آهنگساز اصلی عناوین Sekiro: Shadows Die Twice و Dark Souls 3، مدت‌ها پیش تایید کرده بود که وظیفه‌ی آهنگسازی عنوان Elden Ring را برعهده دارد. این خبر چندان دور از ذهن نیست، چرا که خانم کیتامورا تاکنون آهنگسازی اغلب بازی‌های اخیر استودیوی فرام‌سافتور (From Software) را برعهده داشته است. هنوز مشخص نیست که خانم کیتامورا به عنوان آهنگساز اصلی بر روی این عنوان کار می‌کند و یا خیر. وی همچنین در ساخت قطعات موسیقی بازی Bloodborne نیز نقش داشته است.

هیدتاکا میازاکی از طرفداران سرسخت جورج آر.آر مارتین است

میازاکی بارها اعلام کرده است که از طرفداران سرسخت کارهای مارتین است و همیشه برخی از آثار او را به کارمندان خود پیشنهاد می‌دهد.

این برای من بسیار سخت است که هیجان خود نسبت به همکاری با آقای مارتین را پنهان کنم. امیدوار هستیم ایده‌ها و دنیای خلق شده توسط ما مورد توجه‌ طرفداران قرار گیرد.

طرفداران در ردیت روایت، شخصیت‌ها و Lore خودشان را پیرامون بازی خلق کرده‌اند

همه‌ی ما منتظر اطلاعات تازه از بازی Elden Ring هستیم، اما در این مدت که فرام‌سافتور مشغول آماده کردن اثر است، باید خودمان دست به کار شویم. بسیاری از کاربران در ردیت پیرامون نام Elden Ring روایت‌ها، باس‌ها و محیط‌های مختلفی را متصور شده‌اند و این طرح‌های هنری و نوشته‌های مختلف باعث سرگرمی طرفداران بازی شده است.

جهان بازی Elden Ring از سیاه‌چال‌ها و محیط‌های پهناور متصل به یکدیگر تشکیل شده است

هیدتاکا میازاکی، خالق بازی Elden Ring و رئیس استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware)، مدت‌ها پیش در گفت‌وگویی با وب‌سایت IGN، این موضوع را بیان کرد که اثر جدید او بر اساس دنیایی پهناور ساخته شده است و مکانیک‌های گیم‌پلی آن توانایی سازگار شدن با وسعت این دنیا را دارند. از طرفی باید منتظر سیاه‌چال‌ها و محیط‌های متصل به یکدیگر نیز باشیم. وی در این باره گفته بود:

همان‌گونه که در بازی‌های قبلی‌ ما، سیا‌ه‌چال‌های تنگ و تاریک و پیچ‌درپیچ به‌شکل صحیحی باهم ارتباط داشتند، محیط بازی Elden Ring نیز دنیای بزرگ‌تر و وسیع‌تری را در بر می‌گیرد. حال این دنیای پهناور باعث ایجاد پایه و اساس گیم‌پلی می‌شود و مکانیک‌های مربوط به آن، از همین نوع محیطی که توضیح دادیم شکل می‌گیرند.

بازی elden ring

همان‌گونه که در بازی‌های قبلی‌ ما، سیا‌ه‌چال‌های تنگ و تاریک و پیچ‌درپیچ به‌شکل صحیحی باهم ارتباط داشتند، محیط بازی Elden Ring نیز دنیای بزرگ‌تر و وسیع‌تری را در بر می‌گیرد.

ویراستار وبسایت معتبر گیمزبیت (GamesBeat)، جف گراب (Jeff Grubb)، در پادکست جدید خود پیرامون رونمایی‌های رویداد The Game Awards و انتخاب Elden Ring به عنوان مورد انتظارترین بازی صحبت کرد و نکات جالبی را متذکر شد. وی در این باره گفت:

واضح است که آن‌ها بر روی این بازی کار می‌کنند، اما آن را در این مراسم نشان ندادند. من فکر می‌کنم که آن‌ها توانایی این کار را داشتند و بازی به مرحله‌ای از ساخت رسیده است که توانایی نمایش آن وجود داشته باشد، اما تیم توسعه تصمیم گرفت که این کار را نکند. به نظر من یک تا دو ماه به آن زمان دهید. من چیزی را شنیده‌ام و در رابطه با آن تنها این را می‌گویم: کمی صبر داشته باشید اما فقط مقدار کمی صبر، این به معنای چند روز یا چند هفته نیست اما از طرفی ماه‌ها و ماه‌ها صبر هم لازم نیست. تنها یک تا دو ماه به آن فرصت دهید.

人Acker益man人

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید
هر آنچه باید در مورد بازی Elden Ring بدانید