درآمد فعلی صنعت بازیهای ویدئویی بیشتر از مجموع درآمد ورزش و فیلم است
اگرچه شیوع بیماری Covid-19 چالشهای زیادی را برای صنعت بازیهای ویدئویی به وجود آورده، اما بر روی بخش مالی و درآمد این صنعت تاثیری منفی نگذاشته است. از آنجایی که بازی کردن یک فعالیت خانگی محسوب میشود، در سال جاری شاهد افزایش قابل توجه مدت زمان بازی و هزینههای صرف شده برای این سرگرمی بودهایم. در طی قرنطینه کردن مناطق مختلف، درآمد صنعت بازیهای ویدئویی حالا بیشتر از مجموع درآمد صنعت ورزش و سینما شده است.
طبق گزارش اخیر وبسایت Gamespot و اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان جهانی داده، انتظار میرود که درآمد جهانی صنعت بازیهای ویدئویی تا انتهای امسال به رقم تقریبی ۱۹۷/۷ میلیارد دلار برسد. این رقم تقریباً ۲۰ درصد بیشتر از درآمد این صنعت در سال گذشته محسوب میشود. همانطور که انتظار میرفت، میتوان دلیل این رشد قابل توجه را به شیوع بیماری، موفقیت کنسول نینتندو سوییچ و همچنین انتشار کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس و سری اس و پلیاستیشن ۵ نسبت داد. جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۹، مجموع درآمد صنعتهای فیلم و ورزش معادل ۱۷۵ میلیارد دلار بود. حال با توجه وضعیت امسال، درآمد هر دو صنعت به شدت با کاهش همراه بوده است.
اگرچه بازار فروش نرم افزار و سخت افزار کنسولها رشد زیادی داشته، اما جالب است بدانید که در سال جاری، بازیهای موبایل بخش زیادی از درآمد صنعت بازیهای ویدئویی را تشکیل میدهند. درآمد بازیهای موبایل نسبت به گذشته با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است و انتظار میرود که رقم نهایی تا پایان سال معادل ۸۷/۷ میلیارد دلار باشد. همانطور که انتظار میرفت، بخش زیادی از این درآمد که معادل ۵۶/۶ میلیارد دلار است، از آسیا و مناطق اطراف اقیانوس آرام به دست آمده است.
از طرف دیگر، این دادهها با گزارش ماه قبل گروه NPD نیز مطابقت دارند. این گروه آماری در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود که در طی ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰، هزینههای صرف شده در آمریکا با ۲۲ درصد افزایش همراه شده و به رقم ۴۴/۵ میلیارد دلار رسیده است. بخش سخت افزار تقریباً ۴ میلیارد دلار از این رقم را تشکیل میدهد. این در حالی است که بیش از ۳۸ میلیارد دلار از طریق فروش نرم افزار به دست آمده است. مهمترین نکتهی قابل توجه در گزارش NPD به رشد قابل توجه تعداد بازیبازان مربوط میشود. طبق اطلاعات منتشر شده، حالا ۷۹ درصد از جمعیت آمریکا مشغول تجربهی بازیهای ویدئویی هستند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
نظرات
هر چی درامد صنعت گیمینگ بیشتر میشه ریسک پذیری و خلق ایپی ها و ژانر های جدید کمتر میشه
هزینه های ساخت بازی سرسام اور شده و اگر فرضا حتی اگر یک استودیو باسابقه هم عنوان شاهکار بسازد اما فروش و سوددهی مورد نظر ناشر را نداشته باشد ممکن است درش تخته شود مثل رادیکال استودیو که با ساخت بازی خوب ولی کم فروشprototype 2 بعد از بیست سال تجربه ساخت بازی توسط اکتیویژن منحل شد
کاش به جای فورت یه چیز دیگه میزاشتین
ردد ، گاد ، هیلو ، زلدا ، ویچر ،، از بین این همه فورت؟؟؟
آخه این درسته خداییش؟؟؟
بخش اعظمی از این در امد زایی مال فورته!متاسفانه…
چرا متاسفانه؟
شاید باورت نشه ولی سود آوری فورتنایت یکی از بیشترین هاست
چی میشد کشور ما هم از این درامد ها میداشت…. :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
کشور ما که مالکیت فکری توش معنایی نداره عمرا بتونه حتی نیم درصد بازار را در اختیار داشته باشد . علاوه بر ان اگر بجای ساخت بازی از اعراب از ساسانیان و اشکانیان بازی می ساختیم یا زودتر از یوبیسافت برای ساخت بازی اساسینس که فرقه ایرانی بودن اقدام می کردیم الان داشتیم با ژاپن رقابت اقتصادی می کردیم
الان کشور ما در امد قبلیه خودشم نداره چه برسه به اینا!
دیترویت هیتر دیوید کیج میشد 😀
اشکال نداره ما هم با بازی سفیر عشق درآمد بالایی برای کشورمون و همینطور جایزه گیم آوارد رو کسب میکنیم
ان شاء الله تعالی
زنده باد
فقط بازی quest of persia : nader blade
فقط تریلرش …
ایرانی که در ستایش اعراب به جای شاهان خود بازی می سازد نباید انتظار کسب شخصیت در جامعه گیمینگ جهان داشته باشد چون اونا می دونن ما چه تاریخی داریم ولی انگار خودمان بی خبریم
یعنی فقط منم که فکر میکنم تیکه بود؟؟ 😥
هر وفت تونستی یه بازی دو بعدی پیکسلی بسازی اون وقت بیا مسخره کن
کاری به موضوع سفیر عشق ندارم ولی همین که یه تیم ۲۵ نفره تونسته چنین چیزی بسازه جای تقدیر داره درسته این بازی اصلا در حد شاهکار های گیم نیست ولی حداقل از چیزی مثل رایز بهتره در حالی که رایز رو یه تیم ۲۴۰ نفره ساخته
کل تمرکز رایز رو گرافیک بود
Always has been