با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید

با فهرست بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ متاکریتیک همراه باشید

محمد حسین کریمی
۱۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک

وبسایت متاکریتیک همیشه تاثیر مهمی در تبلیغات و مطرح شدن بازی‌های مختلف داشته است. این وبسایت نظرات و نمرات نهایی وبسایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کند و به آثار مختلف یک نمره‌ی میانگین می‌دهد. پیرامون منصفانه بودن نمرات منتقدین و این‌که نمرات تا چه میزان باید در دیدگاه مخاطبین تاثیر بگذارند، نظرات مختلفی وجود دارد؛ با این وجود، نمی‌توان از تاثیر آن در بازاریابی و فروش بازی‌ها چشم‌پوشی کرد. مطمئناََ بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک می‌تواند برای بسیاری از مخاطبین جذاب باشد.

چندی پیش، وبسایت متاکریتیک لیستی از برترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که در ادامه ۱۰ عنوان برتر را مشاهده می‌کنید:

۱۰- Microsoft Flight Simulator

متا: ۹۱

بازی Microsoft Flight Simulator نسل بعدی یکی از محبوب‌ترین سری‌های شبیه‌سازی محسوب می‌شود. از کنترل هواپیماهای سبک گرفته تا جت‌های عظیم، باید انتظار یک تجربه‌ی بی‌نظیر را داشته باشید. نه تنها لذت پرواز را با هواپیماهای مختلف تجربه خواهید کرد، بلکه جزئیات دنیای خلق شده در این اثر نیز شما را متعجب می‌کند. برنامه‌ی پرواز خود را تنظیم کرده و به هر نقطه از کره‌ی زمین که می‌خواهید سفر کنید. از پرواز در شب، روز و شرایط آب و هوایی مختلف لذت ببرید.

۹- Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition (نسخه‌ی ایکس‌باکس)

۸- Demon’s Souls

متا: ۹۲
 این یک بازسازی اساسی شگفت‌انگیز است، چرا که به طور حقیقی حس یک بازی سولز جدید را به ارمغان می‌آورد و یک بازی قدیمی را دوباره تکرار نمی‌کند. گرافیک باورنکردنی و موسیقی غیرقابل توصیف است در حالی که سرزمین بالتریا به طرز زیبایی توسط بلوپوینت بازسازی شده است. اگر توانسته‌اید یک پلی‌استیشن ۵ خریداری کنید و هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، بدانید که وقتتان در حال هدر رفتن است.

۷- Hades

متا: ۹۳

مطمئناََ Hades یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۰ است و تا سال‌ها در ذهن باقی خواهد ماند. همچنین سازندگان عناوین روگ‌لایک یا روگ‌لایت برای شکست دادن Hades در سال‌های آینده، باید سخت کار کنند، زیرا شکست دادن آن کار هر کسی نیست. امیدواریم Hades باعث شود که از این به بعد آثار روگ‌لایک یا روگ‌لایت توجه بیشتری به روایت داشته باشند و این ژانر مورد تغییر و تحول قرار گیرد، چرا که Hades ثابت می‌کند بازی‌های این سبک پتانسیل روایتی فراتر از قبل را در خود دارند.

بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک

۶- Ori and Will of the Wisps

متا: ۹۳

داستان بازی Ori and Will of the Wisps خارق‌العاده و دنیای آن‌ نفس‌گیر است و تمامی این مسائل در مقایسه با گیم‌پلی فوق‌العاده‌ی آن که هم در بحث پلتفرمینگ و هم در زمینه مبارزه عالی عمل می‌کند، هیچ به حساب می‌آیند. استودیوی مون (Moon) استعداد خودش را با Will of the Wisps ثابت کرده است؛ عنوانی که لحظه‌ای آرام و قرار ندارد و به بازی‌باز حس باهوش بودن را می‌دهد و هرچقدر در مسیر آن پیش می‌روید، بهتر و بهتر می‌شود.

۵- Half-Life: Alyx

متا: ۹۳

شما در این عنوان در نقش الیکس ونس (Alyx Vance) قرار خواهید گرفت که تنها شانس بشریت برای بقاء به شمار می‌رود. کنترل The Combine از زمان حادثه‌ی Black Mesa بر روی زمین، با جمعیت باقی‌مانده در شهرها تقویت شده است. شما به عنوان موسس یک گروه مقاومت تازه‌کار، به فعالیت‌های علمی مخفیانه خود ادامه داده‌اید و باید با گروه مقاومت تشکیل شده، به مبارزه بپردازید.

۴- Hades (نسخه‌ی نینتندو سوییچ)

متا: ۹۳

عنوان Hades توسط سازندگان Bastion، Pyre و Transistor خلق شده است و می‌‎تواند یک تجربه‌ی روگ‌لایت خارق‌العاده را برای شما به ارمغان بیاورد.

۳- Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition (نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴)

متا: ۹۳

اگر تا به حال هیچ نسخه‌ای از سری Dragon Quest را تجربه نکرده‌اید، Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition بهترین فرصت برای شروع خواهد بود. بدون شک این بازی یکی از برترین آثار نقش‌آفرینی است که تا امروز تجربه کرده‌ایم. همه چیز در این اثر بسیار خاص بوده و تیم سازنده به خوبی از عهده‌ی توسعه‌ی آن بر آمده است. همچنین به یاد داشته باشد که نسخه‌ی Definitive این بازی شامل تمامی محتویات عرضه شده و همچنین شخصیت‌های اضافه شده نیز می‌شود.

dragon quest xi s echoes of an elusive age definitive edition

۲- The Last of Us Part 2

۵ سال از سفر جوئل و الی گذشته است و حالا آن‌ها در وایومینگ جکسون که شامل یک جامعه‌ی تقریباََ پرجمعیت از بازماندگان می‌شود، مستقر شده‌اند. زندگی در مکانی پرجمعیت باعث شده است به آرامش و ثبات برسند، اگرچه در این میان خطراتی نیز وجود دارد. یک اتفاق خشن و غیرمنتظره باعث می‌شود که الی وارد یک سفر خطرناک شود. بازی‌بازان در این راه با احساسات متناقض زیادی روبه‌رو خواهند شد و با غافلگیری‌های متعددی نیز مواجه می‌شوند. به طور حتم The Last of Us Part 2 جزو بهترین عناوین سال ۲۰۲۰ است و یکی از درگیرکننده‌ترین تجربیات موجود در صنعت بازی‌های ویدیویی را به ارمغان می‌آورد.

متا: ۹۳

۱- Persona 5 Royal

متا: ۹۵

نسخه‌ی Royal بازی Persona 5 محتویات بسیار زیادی را به بازی اصلی اضافه و به شما یک نقش‌آفرینی ژاپنی جذاب ارائه می‌دهد. بازی Persona 5: The Royal در حقیقت نسخه‌ی بهبودیافته  و گسترش پیدا کرده‌ی بازی Persona 5 به حساب می‌آید. این عنوان شامل محتوای داستانی جدید زیادی از جمله یک فصل تحصیلی قابل بازی می‌شود. علاوه بر این، شاهد رویدادهای جدید با محوریت Phantom Thieves و همچنین دو شخصیت جدید نیز هستیم. این اثر میزبان یک مکان تازه نیز خواهد بود. مکان جدید یکی از محله‌های شهر توکیو به شمار می‌رود که کیچیجوجی (Kichijoji) نام دارد. در کنار مناطق جدید، محتوا و رویدادهای دیگری که خارج از رویدادهای روزانه رخ می‌‌دهند به بازی اضافه شده است. سیاه‌چاله‌های بازی نیز  میزبان دشمنان جدید و قوی‌تری هستند. در کنار این موضوع، مکانیک‌های مختلفی نیز به بازی اضافه شده‌اند.

نظر شما در مورد ۱۰ بازی برتر و نمراتی که کسب کرده‌اند چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • T800 گفت:

    چرا شماره های ۲ و ۳ متاشون رو ننوشتید
    لست ۲ که ۹۳ هست اون یکی رو هم فکر کنم ۹۳ باشه

  • امسال سال مالی نبود از لحاظ بازی هیچ بازی قوی و خوبی که بخوایم عرضه نشد.

  • قشنگ ده تا شاهکار خالص
    تنها بازی های متای بالای ۹۰ بدی که تو عمرم بازی کردم یکی مانستر هانتر ولد بود یکی متالگیر ۵ بقیه همه شاهکار البته این دوتا هم ضعیف نبودن ولی نسبت به نسخه های قبلیشون نا امیدم کردن

  • MAX3D گفت:

    سلاطین پرسونا و لست دو :inlove:
    خوشحالم اوری هم تو لیست هستش طراحی هنری عالی داره
    اگه هیترا و فن بوی ها نبودند الان متای ۹۸ رو شاخش بود لست دو
    همچنین اساسینز والهالا متاش حقش نود بود حداقل

  • Sephiroth1381 گفت:

    لست دو پشم بود فاینال پشم بود این لیست خیلی کمبود داره البته اگه میانگین نمرات بازی بازا با نمرات منتقدین باشه خب قضیه فرغ میکنه

  • Persona عنوان فوق‌العاده ایه.
    کسی میخواد به jrpg سلام کنه، با این عنوان شروع کنه.

    • Persona عالیه ولی کنار اومدن با مبارزات نوبتی طول میکشه

      • انصافا منطق خاص و لذت بخشی پشت بازیهای با مبارزات نوبتی هست. خیلیا چون سر در نمیارن، دورش نمیرن و خیلیام کلا این قضیه تو کتشون نمیره.

        من خودمم ترجیحم مبارزات زنده هست تا نوبتی، ولی وقتی بازی این مدلی باشه دیگه کاملا خودمو باهاش وفق میدم و با چم و خمش آشنا شدم.

    • انصافا تو ارپی جی های ژاپنی فاینال فنتزی هست که خدایی میکنه

      • اوسعلی گفت:

        فاینال داره سعی میکنه سبکش رو از مبارزات نوبتی و کند به مبارزات هک اند اسلش و سریع تغییر بده. اینو تو دو نسخه اخیر یعنی ۷ و ۱۵ نشون داد.
        تو نسخه ۱۶ هم با توجه به تریلر، بازی سریعتر شده.

      • دوست خوبم فاینال فانتزی هم شاهکاره و اگه بگی بهتر از persona هست حرفت بیراه نیست. با اینکه خودم خییییییییییییییلی persona 5 رو دوست داشتم، طوری که بنظرم تجربه ی ماندگارتری از فاینال فانتزی بود که عاشق اون سری هم هستم.
        ولی بحث مهم اینجاست که فاینال فانتزی از “jrpg” کلاسیک بودن خارج شده و مبارزاتش به سمت غربی شدن رفته.
        پس حتی اگه فاینال فانتزی بازی بهتری هم باشه، بازم توصیه من واسه کسی که میخواد “jrpg” رو با همون مبارزات کاملا نوبتی و کلاسیک ژاپنی بفهمه، بره سراغ persona 5 که شیرین ترین بازی به این سبکه.

  • Inspody گفت:

    فقط یه نگاه به بازی های امسال سونی بندازین
    لست۲ گوتی
    نیو دو یکی از بهترین سولز لایک ها(شخصی)
    دریمز متا۹۰
    سوشیما بازیه سال از نظر مردم
    مارولز اسپایدرمن یه بی نظیر برای بازیه اصلی که ۲۰ میلیون نسخه فروخته
    فاینال فنتزی نامزد بازیه سال و یه ریمیک شاهکار برای یکی پرطرفدارترین بازی های تاریخ (فروششم اینو میگه که چه ریمیکی بوده)
    دیمون سولز (بهترین ریمیک تاریخ)
    پرسونا پنج یکی از بهترین جی آرپی جی های تاریخ(اینو هم بگم با اینکه داستان هر نسخش مستقله فروشش از ۳ میلیون گذشته)
    (اینا همش مال امسال بود) یعنی عملا یکی که ps 4تو خونش نداشته باشه ۸۰ درصد از بازی های تاپ مسال رو از دست داده…(px)

  • اوسعلی گفت:

    persona5 واقعا بازی فوق العاده ای بود. با اینکه نسبت به بازی حس خوبی نداشتم و از طراحی بازم خوشم نمیومد اما به اصرار یکی از دوستام بازیش کردم و یکی از بهترین بازی های زندگیم شد. بازی از هر نظر که فکر کنید عالیه. حتی اگه از این سبک بازی خوشتون نمیاد بازم تجربش کنید.

  • Arash گفت:

    بهترین بازیای این لیست برا من لست ۲ و اوری بوده ولی حیف دیمن سولز رو بازی نکردم

  • AladarGR گفت:

    اگه به متا نباشه امسال بازیهای خوبی مثل AC Valhalla و همچنین Dirt 5 منتشر شدن که در سبک خودشون بهترین هستن.

  • oculus rift گفت:

    Last 2 باید اول میبود حتی باید ۱۰۰ میبود چون بازی هیچ مشکلی نداره سر خشونت که جزعی از داستان نباید کم میکردن اینا کارشناس نبودن و حقش رو خوردن در ضمن متا که اهمیت نداره لست ۲ نه تنها برترین بازی سال بلکه برترین بازیه تاریخه

  • vergil2max گفت:

    فقط کافی یه نگاه به متای قبل و بعد انتشار لست ۲ و سایبر بندازید تا بفهمید منتقدای این نسل چه موج سواران نوبری بودن.بیشتر ااز اینکه منتقد بازی باشن،منعکس کننده بازخورد گیمرای ناراضی بودن.بیچاره سایبر که بخاطر نسخه بد کنسولیش به متای نسخه پی سیش هم رحم نکردن

  • Hasan0930 گفت:

    که دو تا از بازی ها یعنی فلایت سیمولیتور و اری مال ایکس باکس هستند 😎 😎 😎

    • چه جالب چون دو بازی اول هم انحصاری سونیه 😎 😎 😎 😎

    • lastofus2 گفت:

      از کی تاحالا بازی اوری که برای پی سی ایکس باکس سوئیچ اومده انحصاری ایکس باکسه :no:

    • Inspody گفت:

      سونی ۳ تا بازی داشت حالا یه چیز خیلی جالب
      تعدا پلیرای اوری تو سرویسه ۱ دلاری*۲/۸میلیون
      تعداد پلیرای اون بازی شبیه سازیه تو سرویس ۱ دلاری*۲ میلیون
      تعداد نسخه فرخته شده ۶۰ دلاری لست فقط تو ماه اول*۷ میلیون
      تعداد نسخه های فروخته شده که قیمتش ۶۰ دلاره سوشیما*۵میلیون
      تعداد نسخه های فروخته شده فاینال فنتزی ۷ ریمیک که قیمتش ۶۰ دلاره*۵ میلیون
      دیمون سولز و مایلز هم به تریتیب تو آمار فروش ps 5 اول و سوم بودن
      یعنی بازی های سونی با توجه با اینکه قیمتشون ۶۰ برابر ماه اول سرویس ماکرو بودن تعداد نسخه های فروخته شدشون بیشتر بود
      فرق انحصاری که ملت حاظرن براش ۶۰ دلار بدن با انحصاری که ملت حاظر نیستن براش ۱ دلار هم بدن اینه

  • چقدر متای ۹۳ زیاد بود امسال.
    بنظرم بجای تعداد منتقد ، رتبه اونایی که نمره یکسان داشتن رو براساس یوزر اسکور مرتب میکردین

  • دوستان اگر تونستین دیمونز سولز ریمیک حتما تجربه کنید. این بازی فوق العاده ست. گرافیکش تا چند روز وقتی میبینید حیرت زدتون میکنه. بچشم من واقعا زیبا و عجیب بود.حتی رو نمایشگر من که اصلا ۴k هم نیست. پیشنهاد میکنم به محض تهیه کنسول این بازی اولین تجربه نسل نهمی شما باشه

  • Zgamer گفت:

    امسال چقدر بازی با متای ۹۳بود ولی واقعا حیف که مشکلات فنی اجازه نداد سایبرپانک توی این لیست باشه و امسال کلا بجز لست و سایبر بازی خیلی بزرگی نداشتیم

  • Mr.tur گفت:

    ایران یه بازی ساخته به نام سفیر عشق.
    ناموسا عجب گرافیکی داره 😯
    چند روز پیش هم عرضه شده.
    خوبه گیمفا هم این بازیا رو حمایت کنه و یه خبر براش بره.
    تمام 😀

  • sorena گفت:

    متای the last of us 2 قربانی اسم در کردن یه عده جلومانده خور شد. وگرنه هیچ راهی نداشت بازی از قسمت اول کمتر بشه! پرسونا رو خیلی دوست دارم بازی کنم ولی بعید میدونم به سلیقه ی من همخوانی داشته باشه. امیدوارم بزودی بتونیم پرچمدار نسل نهم یعنی demon’s souls رو بازی کنیم. متأسفانه اینجور بازی ها چون عامه پسند نیستن تو کلوپ ها گیر نمیاد، من یکی دو جا سر زدم ولی نداشتن.قیمت کنسول ها هم که عقلانی نمیشه آدم بگیره، من پی اس فایو رو شدیدا عاشقش شدم و واقعا حاضر بودم اگه پول به جیب سونی میرفت الان سی میلون رو براش پرداخت کنیم ولی برای این بیشرافت های مال(!) مردان خور زورم میاد هزار تومن اضافه بدم! پی اس فایو واقعا یه جواهر با ارزش هست. وقتی بهش نگاه می‌کنید قشنگ بهتون ثابت میشه با یه چیز خیلی خاص و ویژه طرف هستین. قیمت ایکس‌باکس سریز ایکس تقریبا الان خوبه.

    • lastofus2 گفت:

      متای واقعی لست ۲ ۱۰۰ هستش هیچ ایرادی بازی نداره
      بالاترین گرافیک نسل و بازی نسل ۹ حساب میشه
      بالاترین هوش مصنوعی نسل ۹
      بالاترین انیمیشن نسل ۹
      داستان غیر کلیشه ای و غیر قابل حدس
      موزیک عالی
      ولی خب قدرت دسته چک های بعضی ها رو در نظر بگیر. سایت استیور به این بازی ۸ داده و به بازی باگ آف زامبی یا State of decay 2 هم ۸ داده دیگه تا ته ماجرا برو

    • joel گفت:

      داداش دقیقا منم سر بازی پرسونا باهات هم عقیده و هم نظرم .چند سال که میگم تهیش میکنم ولی چون میترسم با سلیقم جور نباشه نمیخرم 😛 :yes:
      و در مورد ps5 هم فانتزیم اینه تا روزی که خودم ps5 نخریدم به دوال سنس دست نزنم حتی تو کلوپها و یا مال دوستم که از دبی دارن واسش میارن ۷ تومن.
      خدا شاهد راست میگم دوستمون کارش جوریه که میره دبی و میاد و واسه دوستمون ps5 نسخه دیجیتال خریده ٧ تومن و من چون پول نداشتم قرار شد سری بعد که میره با فروختن ps4 پول جورش کنم.

      • sorena گفت:

        lastofus2
        کلا لست راهی برای کم شدن متاش به لحاظ عقلی و منطقی وجود نداشت…
        _______
        joel
        منم همینطورم از شانس بد این بازی هم تو کلوپ گیر نمیاد یکم بازی کنم ببینم چی میشه،،، امیدوارم که هرچه سریعتر بتونی کنسول رو تهیه کنی. واقعا تجربه ای خاصی از بازی کردن ارائه میده. رفیقم کلوپ داره از سال ۷۳ تا الان میرم پیشش بازی می‌کنم… حالا شاید خودم demon’s souls رو بگیرم چون برای اون توجه اقتصادی نداره بیاره خودشم اهل این سبک نیست،،،

  • عجب لیستی
    ولی بی شک جای ۲۰۷۷ cyberpunk خالیه

  • Mikasa گفت:

    واقعا عملکرد سونی ستودنی بود
    حالا نه الزاما برای اینکه بازیای زیادی از لیست رو استودیو های خودش ساخته باشن
    بلکه عناوین ترد پارتی انحصاری خوبیم داشت
    پرسونا رویال
    دیمن سولز ریمیک
    فاینال ٧ ریمیک
    ۱۳ sentinels ( متاش ٨۶)
    Fall guys ( انحصاری کنسولی)

  • joel گفت:

    سلام ببخشید که اینجا مینویسم در جواب یکی از دوستانPlagroundGames1313 که قبلا سر پست خروج ترویوکی تویاما از استودیوی ژاپن سونی گفته بودن ٨٠ درصد کارکنان ناتی داگ از استودیو خارج شدن بگم که دوست عزیز این ورود و خروج ها تو استودیو های بزرگ کاملا عادیه و به دلایل مختلف افراد از تمام استودیو ها خارج میشن و کرانچ کاری فقط یکی از چندین و چند دلیل خروج افراد هست عزیز جان. خیلی از افراد فقط میان و واسه ۱یا چند پروژه قرار داد میبندن و با اتمام قرار داد میرن علل خصوص افراد کلیدی مانند کارگردان ها. و یا حتی ممکن افراد کلیدی استودیو از عملکرد خیلی از افراد راضی نباشن و نتونن استاندارد ها و جاه طلبی های استودیو رو بر اورده کنن و با پایان قرار داد برن به همین سادگی و …
    بزارید خود استودیوی ناتی داگ رو مثال بزنم مثلا وقتی با رفتن امی هنینگ خالق انچارتد و بروس استرلی عزیز و دوست داشتنی که سابقه ٢٠ ساله تو استودیو داشته رفتن حواشی پیرامون استودیو زیاد شد و طرفدارها از کیفیت بازیها نگران بودند ولی اگر همین پروژه لست پارت ٢ رو بگیم با رفتن بروس ۳ نفر به راس کار بازی اضافه شدند
    اولی انتونی نیومن از زمان ساخت انچارتد ٢ به ناتی داگ پیوست و تو دیزاین دو بازی انچ ٢ و ٣ دست داشته و در لست ١ طراح میلی کامبت بوده و انچارتد ۴ یکی از دو (لی دیزاینر )اصلی بوده است
    نفر دوم اقای کرت مارگنو هستش که از زمان انچ ٢ به استودیو ناتی پیوسته و جز یکی از دو لی دیزاینر اصلی انچ ۴ بوده این ۲نفر تاثیر خیلی کلیدی در گیم پلی لست ۲ داشتن و اگر میبینید گیم پلی بازی تا این حد در گیر کننده و سراسر هیجان هست به خاطر این دو نفره علل خصوص اقای کرت مارگنو.
    نفر سوم که اضاف شده وتاثیر مستقیمی در داستان بازی لست ٢ داشته  هیلی گروس که کارش رو از تلویزیون شروع کرده و بزرگترین کارشم نوشتن ۶ ٧ قسمت از سریال وست ورد بوده و در واقع یکی از نویسنده های اصلی فصل اول وست ورد بوده .
    در کل منظورم از این مثال اینه که افراد میان و میرن و اصل کار اون جاه طلبی های خود استودیو ها هستش که کیفیت کار رو تا چه حد قرار بدن. :heart: :yes:

  • آرین گفت:

    نمیگم در این رو تخته کنند ولی امیدوارم به جایی برسم و برسیم که این نمرات حتی کوچکترین تاثیری در سلیقه و انتخاب ما نداشته باشد.

    • Ozhan گفت:

      ماهیت وجود منتقد اینه که شما پولتو واس یه بازی بد دور نریزی و واس ارزش قائل شی واس پولت
      وگرنه امثال EA و اینها جوری گیمرا رو تیغ میزدن که فکرشم ترسناکه
      همین جوریشم از ترس منتقداست که بازی هاشون رو قابل بازی میدن دست گیمرا وگرنه چیزی بجز زباله تحویل نمیگرفتیم
      نمیدونم چرا یه جوی تو این سایت راه افتاده بر علیه متاکریتیک و منتقدا ولی باور کنین کمپانی ها و ناشرا ذره ای به ما گیمرا اهمیت نمیدن و فقط به فکر پر پول شدن جیب خودشونن
      (دوستان من منظورم دولوپرا نیست و فقط روی صحبتم با ناشرا بود وگرنه دولوپرها ادمای زحمت کش و هنرمندی ان و این ناشرا هستن که به فکر تیغ زدن گیمران)

      • متا هم اینور داره هم اونور
        الان که کامنتتو خوندم نظرم تا حدودی عوض شد
        ولی خیلی بازیای خوبی هستن که بخاطر متای پایین فروششون هم کاهش یافت و دیگه دنباله ای نداشتن
        مثلا اسپک آپس که تلخ ترین فضایی رو داشت که من تا به حال تو عمرم دیدم
        و اینکه انتخاب هایی که داشتی به صورت گزینه ای نبود
        باید انجام می‌دادی
        و به واقعی شدن بازی کمک میکرد
        یا مثلاً بازیای koei که همشون جز سامورایی واریرز چهار محشرن ولی متاشون اکثرا زیر هشتاده
        از اونور استدیوهایی هست که از ترس متا حداقل یه بازی خوب رو میسازن

      • آرین گفت:

        مگه من گفتم در این رو تخته کنند، ما مخلصشم هستیم من فقط گفتم انشاءالله در تصمیم گیری هامون بهتر عمل کنیم. اما بحث اصلی….
        اگر منتقدین نبودن EA پدر ما رو درمی‌آورد (دور از جون شما عزیزان)، نه که این منتقدین قدیسین گیم اند حاضر نیستند رای اصلیشون رو با هیچی عوض کنند. بزارید چند تا نکته بیان کنم و بعد قدم‌قدم جلو بریم…
        نکته ۱٫روی کل جمعیت بازیکنان جهان، منتقدین چقدر تاثیر دارند؟ مثلا از هر ۱۰ گیمر، نظر یک منتقد می تونه نظر چندتاشون رو برگردونه؟
        بنظر من مثل خیلی جاهای دیگه اینجا هم منتقدان برگ برنده رو ندارند؛ مگه متای COD, FIFA, AC و اینا پایین نشد پس چرا این همه خواهان دارند؟ بنظرتون FIFA خوب فروخت چون متاش بالا شد یا خوب فروخت چون اولا بازی خوبی بود و دوما تبلیغات. اصلا اگه به متا هست چرا این منتقدین قدیس رو با پول و غیره فاسد و آلت دست نمی کنند؟
        نکته ۲٫ فلان شرکت با این همه دارایی و توانایی، چرا باید از دست منتقدین عزیز دو تا سایت بترسه؟
        نکته ۳٫ آیا آدم ها با هم متفاوت اند؟ بر فرض اینکه هستند پس…
        ۱٫ با دلایل متفاوتی بازی می‌کنند.
        ۲٫تجربه متفاوتی از یک بازی دارند. (حتی در شرایط بیرونی برابر)
        ۳٫نظر متفاوتی دارند.
        پس حالا موضع ما در مورد نظر منتقد چی میشه؟

        نکته ۴) چرا به دست به انتخاب یک بازی و بازی کردن آن می‌کنیم؟ چون برایمان جذاب است و جذابی اش بخاطر سرگرم کنندگی اش هست.
        حالا چرا ما فکر می‌کنیم این بازی جذاب است که انتخابش کنیم؟
        دیگران می‌گویند مثل توصیه منتقدین، متا، تبلیغات، توصیه دوستان، کاور بازی و…
        حالا این عوامل چرا میگن بازی جذابه؟
        ۱٫تحت تاثیر جریانات و تبلیغات اند.
        ۲٫واقعا خودِ بازی جذابه.
        اولی که هیچ، اما ما گفتیم که دومی به خود ما بستگی داره پس ممکن نیست که نسخه پیچید و گفت که فلان بازی برای همه بهترین هست، اما میشه گفت این بازی بخاطر ویژگی هایی که داره برای خیلی ها جذابه.
        نکته ۵)یک بازی برای فروش زیاد باید دو رکن داشته باشد…
        ۱٫الزاما جذاب باشد ولی می‌تواند الزاما خوب نباشد.
        ۲٫در دسترس باشد.

        و اما نظر من که می تونه غلط هم باشه…
        قضیه ۱٫ هر کس بنا بر مسیری که طی می کند؛ موضعی در برابر منتقدان دارد. بنابر مشاهدات و دید من از گیمرهای مختلف، منتقدان تاثیر فوق العاده شگرفی در فروش بازی ندارند و خیلی ها حتی هنوز نمی‌دانند متا چی هست.

        قضیه ۲٫ منتقدین به راحتی می‌توانند فاسد شوند، یا به راحتی با چند تا دروغ دست بر آتش نقد بزنند. نمونه دومی به راحتی تو سینما قابل رویت هست؛ چون اون ساخته پس…. اون شکله اونجا نماد هست پس…. داستان خاکستری است پس….
        چون یوبی سافت ساخته پس… چون داستان همش ضد کلیشه های رایج هست پس… چون اینجاش مثل اون بازی متا خفنه نیست پس…

        قضیه ۳٫ EA و امثال شان، زورشون به قدیسان می‌چربد.

        قضیه ۴٫ متا نقد نیست، متا نمره هست! برای چی اصلا نمره می‌دهیم؟ این کار نقد رو ویران می‌کند. بشینیم درست و حسابی بازی رو تحلیل کنیم و ضعف و قوتش رو بریزیم رو دایره دیگه چرا نمره می‌دیم؟ وقتی نمره می‌دیم یعنی داریم مقایسه می‌کنیم و وقتی مقایسه می کنیم یکی رو می بریم بالا و یکی رو می‌زنیم زمین که هر دو اشتباه هست. متا یعنی نمره و نمره ابزاری برای تبلیغ هست.
        ضمینه ۱) اگر هدفمون واقعا نقد و تعامل بود، بازی می کردیم و تجربه منحصر به فردمون رو با هم و با مخاطبینمون به اشتراک می گزاشتیم نه اینکه نمره بدیم و بگیم بازی خوب هست یا بد.

        کلام آخر
        متا و منتقد به راحتی می‌تونه آلت دست قدرتمند تر ها بشه یا اسیر گمراهی، حالا اینکه هست یا نه الله اعلم.
        خیلی ها هنوز با متا آشنا نیستن پس خیلی ها بخاطر متا نمیرن بازی بخرند.
        بدون متا هم می شود قبل از خرید بازی ها رو شناخت و انتخابی درست کرد.
        موضوع پایانی اینه که رفیقم گفت، از ترس متا بازی خوب می‌سازند، مثل اینکه فیلمساز ها و استدیو ها از ترس متا فیلم خوب بسازند، موزیسین ها از ترسِ منتقدین آهنگ خوب بسازند. خودتون فکر کنید آیا واقعا این حرف جدی است؟ شما روش حساب می کنید؟ اگه جای این عزیزان بودید همین کارو می کردید؟ بنظر من این عزیزان دنبال موفقیت اند (موفقیت برای بعضی فروش هست برای بعضی چیز دیگری.) اگر متا کمکشون میکنه پس به راحتی با چند تمهید ساده متا رو نوکرِ خودشون می کنند.

  • AL3X HTMT گفت:

    دم سگا گرم کلا کارش درسته احتمالا مایکرو خریدتش و در نتیجه انحصاری ایکس باکس میشه

با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید
با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ از دید متاکریتیک همراه باشید