تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند

تهیه‌کننده‌ی بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند

محسن رضوی فر
۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
japan studio

آقای ترویوکی توریاما (Teruyuki Toriyama)، تهیه‌کننده‌ی بازی‌های Bloodborne و Demon’s Souls Remake، با انتشار بیانیه‌ای جدایی خود را از بخش سرگرمی‌های تعاملی استودیوی ژاپن شرکت سونی اعلام کرد.

آقای توریاما در خصوص جدایی خود از استودیوی ژاپن سونی گفت:

من در اواخر ماه دسامبر، از بخش سرگرمی‌های تعاملی استودیوی ژاپن سونی جدا خواهم شد. از همه‌ی کاربرانی که تاکنون استودیوی ژاپن را پشتیبانی کرده‌اند، بسیار سپاس‌گزارم. من همچنان به چالش ساخت آی‌پی‌های تازه در شرکت جدید خود ادامه خواهم داد و از شما درخواست پشتیبانی و حمایت مستمر دارم.

هنوز مشخص نیست که آقای توریاما در آینده بر روی چه پروژه‌هایی کار خواهد کرد. پیش از این نیز آقای کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، خالق سری Silent Hill، جدایی خود را از استودیوی ژاپن سونی اعلام کرده بود. وی در حال حاضر در استودیوی تازه تاسیس بوکه (Bokeh)، مشغول کار بر روی یک عنوان اکشن ماجراجویی ترسناک است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • T800 گفت:

    چرا همه دارن ژاپن استدیو رو ترک میکنن؟
    واقعا عجیبه
    تو این زمان که وضع سونی تو ژاپن از هر لحاظ دیگه ای خطرناک تره «به خاطر نینتندو»

  • Alucardba گفت:

    ای بابا حیف شد این همه منتظر بلادبورن دو بودیم حالا کسی نمونه تو استودیو میمونه یه میازاکی 😥

  • DOUBLE FINE گفت:

    معلوم نیست توی SIE Japan چه خبره!
    خالق Silent Hill، تهیه کننده The last guardian و حالا تهیه کننده Bloodborne. سه تا از افراد کلیدیشون خارج شدند. از اون طرف هم Naughty dog و Santa Monica و Insomniac هم همینجوری افرادشون رو از دست میدهند و خیلی هاشون به استودیوهای xbox میپیوندند. تنها استودیو سونی که افرادشون کاهش نداشته، Gueriilla هست که اون هم به خاطر هرمن هالست و سابقه کارش توی این استودیو بوده. یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست!

    • Mateus گفت:

      بابا تو خوبی ؛ اکس باکس بهترینه

    • دوست من دراکمن شده رئیس ناتی داگ همینجا میشه یه نفس راحت کشید
      سانتا مونیکا ۲ تا بازی AAA در دست توسعه داره یکی گاد او وار یکی معرفی نشده که بارلوگ افسانه ای کارگردانشه
      اینسومنیاک تیم اصلیش داره رچت و اسپایدر من ۲ رو میسازه
      گوریلا روی هورایزن کار میکنه و شایعات به گوش میرسه تیم دوم چندین ساله که داری کیلزون جدید رو میسازه
      اون استودیو مرموز سونی که اعضا ناتی داگ بهش اضافه شدن و شایعه شده دارن ادامه انچارتد رو میسازن
      اینا تیم های کوچیک نیستن سازنده های عناوین بلاک باسترین خود جیم رایان اومد گفت چندین ساله که داریم این استودیو ها رو به طور مخفیانه گسترش میدیم تا اونا رو به قدرت مطلق تبدیل کنیم

      • T800 گفت:

        شایعه رو ولش کن نقد رو بچسب
        یک ساله که در مورد ریبوت سایلنت هیل شایعه میاد و هی میگن امروز رونمایی میشه هی میگن فردا و الان دو هفته دیگه سال تموم میشه و هنوز خبری نشده
        همیشه تاریخ نشون داده شایعاتی که درمورد مایکروسافت پخش میشن موثق ترنگ از شایعه های سونی ان اما کو تا حالا شده مایکروفنی رو ببینی که روی شایعات دلخوش کرده باشه
        از اینا گذشته این سوال الان پیش میاد که : حالا که اکثر افراد حرفه ای استدیو های ناتی داگ و سانتا مونیکا و….. رفتن آیا بازم بازی هاشون به همون اندازه که قبلا شاهکار بوده شاهکار میشن یا نه؟ چون تو کل گذشته این استدیو ها رو نگاه کنی میبینی به این سرعت و این مقدار ریزش نیرو نداشتن اونم چنین افراد حرفه ایی

        • اولاََ بالاتر از گفتید ۸۰ درصد اعضایی که روی بازی x کار می کردن حالا دیگه نیستن و … . باید بگم که رویه‌ی کاری همیشه همینه حالا یکم درصدش بالا پایین میشه. تیم سازنده‌ی Uncharted 2 هم مخصوصاََ اعضای کلیدیش دیگه کم کم از تیم رفتن و Unchrted 4 دیگه یک تعویض گسترده بر روی برخی اعضای کلیدی صورت گرفته بود. اینا هیچ ربطی به این موضوع نداره که کیفیت یه استودیو قراره بیاد پایین یا نه. این که می‌بینید ناتی داگ یا راکستار یا هر استودیوی دیگه ای عملکرد خوبی دارن فقط یک بخشیش به اعضای خبره بر می گرده بلکه عوامل بسیار مهم تری مثل ساختار توسعه و استودیوهای سونی هم هستن که تاثیر شدید دارن. چون مدیریت زمان و منابع سونی مخصوصا تیم پلی استیشن بی نقصه. همین بی نقص بودن منابع گیری و .. باعث میشه شما در یک سال شاهد پروژه جدید ساکر پانچ و ناتی داگ باشید و چنین پروژه های بزرگی هیچ مشکل فنی جدی نداشته باشند. (دلیل این سیاست سونی رو در مقاله ای جداگانه شرح میدم)
          دوما اصلا بعید نیست که سایلنت هیل در دست ساخت قرار داشته باشه و نه تنها سایلنت هیل بلکه پروژه جدید ناتی داگ هم در مرحله‌ای هستش که ازش تیزر منتشر بشه و خیلی بازی های دیگه.ولی وقتی سونی بهترین فروش رو داره و رقبا کار رو براش سخت نکردن و به طور مداوم انبارش خالی میشه، چرا باید از برگ های برنده ی خودش در یک سال (۲۰۲۰) رونمایی کنه؟ الان چه سودی وجود داره در این که برگ برنده رو کنه و سال های بعد رو با دست خالی بگذرونه؟ مطمئناََ پروژه های زیادی در دست داره، اونم پروژه هایی که مراحل توسعه رو زیاد طی کردن ولی خب با این موجودی کم و عملکرد خیره کننده ی فروش دلیلی نمیبینه فعلا از برگ برنده رونمایی کنه. مطمئناََ در ۲۰۲۱ خبرهایی خواهد شد. فعلا زمان رونمایی نیست، فقط طرفدارا فانتزی چنین چیزهایی رو دارن اما شرکت ها بیزنسی فکر می کنن.
          بنا هست در مورد سیاست های اخیر سونی و نقش کلیدی استودیوی مخفیشون در سن دیگو مقاله ای نوشته بشه که فکر کنم بیشتر با ساختار فعالیت این شرکت آشنا بشین. این نقل و انتقالات افراد در مقابل اون ساختار عظیم درسته تاثیرگذار خواهد بود اما اون ساختار شکل گرفته و رویه‌ای که پیش گرفتن دقیقا تیم پلی استیشن رو از فرد محور بودن دور می کنه.

          • Ninja Theory گفت:

            اگر قرار نبود برگ برندش را رو نکنه، GOW Ragnarok رو معرفی نمیکرد. بازی ای که هنوز توی مراحلی نیست که ازش گیمپلی نشون بدهند، ازش لوگو نشون دادند. این معرفی رو کرد تا فروش بکنه.
            Xbox هم خیلی از برگ برنده هاش مونده از جمله بازی inxile و coalition و playground

            • Inspody گفت:

              شرکتی که ۹۰ درصد بازی هاش واسه سال آینده میاد.و همشونو با گیم پلی معرفی کرده.
              نینجا تیوری* هیچ برگ برنده ایی واسه آیندش نداره و بازی هاش حتی تو مرحله گیم پلی هم نیستن.
              شرکتی که ۹۹ درصد بازی هاشو با سی جی معرفی کرده و خودش گفته این بازی هایی که ما معرفی کردیم مال چند سال آیندست یعنی بازی های ۴ سال آیندش هم الان معرفی کرده ودیگه نباید ازش احتمالا معرفی جدید نداره چون همشونو با سی جی معرفی کرده. به جز چندتا که هنوز معرفی نکرده
              نینجا تیوری*۹۹ درصد بازی هاش گیم پلی نشون داده و هزارتا برگ برنده دارن که معرفی نکردن

            • نمی دونم چرا اسم اکس باکس رو آوردین، چون من اصلا اکس باکس رو برای دو سه سال اول رقیبی برای پلی استیشن نمیبینم. بهتره بحث اکس باکس رو برای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بذارین که حداقل نزدیک آی پی ها باشه.
              gow ragnarok مطمئناََ گیم‌پلی آماده داره که هدف رو ۲۰۲۱ گذاشته ولی به جای این که همه چیز رو یکجا رونمایی کنن حالا برای گیمپلی بازی این همه هایپ ایجاد کردن. به عبارتی با یک تیر دو نشان زدن. ۱- ایجاد هایپ ۲- ترسیم کردن آینده پلی استیشن و جذب مخاطب تنها با یک تیزر.

              • Ninja Theory گفت:

                خب اگر آماده گیمپلی هست چرا فقط یک لوگو یعنی یک cgi یک دقیقه ای هم نمیشد. بیشتر توئیتر بحث آماده نبودن انتشار gow توی ۲۰۲۱ و تاخیرش هست. من نمیفهم منظور شما از نزدیک شدن ip ها چیه!
                الان از فرست پارتی های ps فقط ۴ تا بازی قراره ننشر بشه و بقیه در هاله ای از ابهام. یکی gt یکی gow یکی horizon و دیگری ratchet & clank
                Xbox هم از ip های ثابت شده و قدیمی مثل fable و perfect dark رونمایی کردا
                این ویدئو مال ۲ روز پیش هست و همچی رو روشن میکنه:
                عضو سابق xbox game publishing و تاریخ عرضه همگی رو میگه

            • نینجا تئوری جان.
              هر چی باشه که اومدن یک لوگو رو نشون دادن در عوضش نیومدن گیم بازی هیلو اینفینیت رو با اون گرافیک افتضاح و انیمشین فوق ضعیف نشون بدن.
              تا فرنچایز افسانه ای مثل هیلو خراب کردند
              تفاوتش رو ایناست.
              نشون ندی بهتر از اینکه یک چیز افتضاح رو نشون بدی به کاربرا تا بهت حمله کنند.
              همون لوگویی که GOW RAGNAROK نشون داد اونقدر ذوق و اغوا کننده برای همه سونی فنا بود.
              منتظریم که کوری بارلوگ عزیزم چه میکنه تا نشون بده که سونی و گاد هنوز پابرجاست

          • joel گفت:

            احسنت جناب کریمی چقدر با دانش از همبن الان واسه مقالتون هایپم.
            چند وقت پیش هم دنیل احمد هم همچین چیزی گفته بود و واقعا داشت شاخ در میاورد که چرا سونی از ایپی هایی که خودش خبر داره رونمایی نمیکنه و در واقع این برگ های برنده رو رو نمیکنه :yes:
            و در مورد قسمت اول نظرتون هم دقیقا با شما موافقم تاریخ ثابت کرده که سونی و استودیو هاش وابسته به فرد خاصی نیستند و این ساختار بنیادین سونیه که کارش پرفکت.

          • Sackboy گفت:

            دم شما گرم. مثل همیشه جامع و منطقی بود.
            منتظر مقاله هستیم. :yes:

          • The Red Devil گفت:

            دقیقن درست میفرمایید جناب کریمی
            سونی همین امسال لست ۲ . گوست آف سوشیما . مایلز مورالز و دیمنز سولز رو عرضه کرد که همه شون بازی های موفقی بودن
            برای آینده هم بازی های گاد رگناروک . هورایزن فوربیدن وست . رچت اند کلنک ریفت اپارت . جی تی ۷ و ریترنال رو معرفی کرده
            دیگه نیازی نداره پروژه های سه سال بعدش رو معرفی کنه
            بقیه استودیوهاش هم مثل بند استودیو و پیکسل اپوس و مدیا مولوکول و سیکرت سن دیگو و همکاری هاش با سکند پارتی ها پروژه هاشون به مرور زمان تو مراسم های مختلف معرفی میشه

        • sorena گفت:

          PlagroundGames1313
          فن های ماکروسافت رو حقایق هم نمیتونن دل خوش کنن چه برسه به شایعات! حال و روز هیلو و گیرز ووو رو ببین! بدون تیم اصلی به چه روزی افتادن!
          توضیحات کامل رو آقای محمد حسین دادن. همیشه رویه همینطور بوده، استودیو ها برای ساخت بازی افراد رو استخدام میکنن و بعد پروژه هم میرن، نفرات کلیدی مثل کارگردان و نویسنده ووو هستن که سرجاشون.
          با جرأت تمام میگم بجز بازی فورزا بقیه بازی های ماکروسافت امسال و سال بعد تماما متای زیر نود میارن. از معروف ترین بازی های معرفی شده اش بگیر تا اونایی که منتظر رونمایی ازش هستین. مگر این که معجزه ای بشه و الدر اسکورولز سال بعد بیاد. همین بتسدا هم که انقدر براش سینه مینزید حتی به فرض انحصاری بودن بازی هاش، باید بگم که از سال دو هزار و یازده به این ور بازی با متای نود نداشته! استودیو های سونی از اون سال تا الان چند تا عنوان سال منتشر کردن و چند بازی با متای بالای نود کسب کردن!؟ ماکروسافتی ها کلا دل خوش همین چیزان، همیشه امیدوار به این که سال بعد حتما یه چیزی گیرمون میاد!!. همینطور امید واحی داشته باشید تا بازی های سونی تو مراسم ها باهم رقابت کنن و مام لذت ببریم.

          • K_R12 گفت:

            سورنا جان شما هم به همین امید باش که مایکروسافت بازی های موفق نمیشه و فکر کن سونی همیشه پایدار خواهد بود . انقدر با اطمینان نگو که سونی همیشه اول خواهد موند چون هیچ چیز پایدار نیست. من نمیگم سونی امکان افتش هست ولی اینکه به این توجه کن که سونی پلی استیشن ۲ افسانه ای رو داد ولی دیدیم که نسل هفت چه بلایی سرش اومد و اصل مطلبم اینه که هیج چیز پایدار نیست پس انقدر با اطمینان صحبت نکنید. نینتندو هم ی زمانی تو بالاترین سطح خودش قرار داشت و کسی فکرشو نمیکرد که کنسولی مثل سونی بیاد و به اون شکست فجیح دشوار بشه. بعدشم انقدر غرور زیادیتون باعث نشه یهو به غیر از همین ۶ ۷ تا استودیویی که براتون اتحصاری میزنه یهو هیچ استودیو و بازی های دیگه ای از جمله مولتی پلتفرم ساز ها تا چند سال دیگه براتون بازی نسازه 😉 چون رقیب هدف های بالاتر از چیزی که فکرشو بکنی داره واسه اکوسیستمش واسه همین انقدر با غرور صحبت نکنین که از غافله عقب بمونین مثل نسل هفتم یا شاید حتی بدتر و شدید تر از نسل هفت

            • نسل هفت سونی مشکل سخت افزاری و مشکل قیمت گذاری داشت cell بیش از حد پیچیده بود بازی ساختن براش خیلی سخت بود باعث شد بازیهای مولتی پلتفرم روی ps3 با پرفورمنس ضعیفتری از سیصد و شصت اجرا بشه با وجود اینکه خیلی قویتر بود پیچیدگی cell باعث شد بعضی از شرکت ها اصلا بازی رو ps3 ندن ps3 یک سال دیرتر اومد و دو برابر قیمتش بیشتر بود اما در انتهای نسل بازم بیشتر از ایکس باکس سیصد و شصت فروخت ps3 از لحاظ بازی های انحصاری قویترین و رویایی ترین نسل برای پلی استیشن بود پس موضوعات مختلف رو قاطی نکن سونی ۱۵ استودیو بازیسازی داره سونی صاحب بهترین استودیوهای بازیسازی جهان هست که هر سال حداقل دو نامزد گوتی تحویل میدن فراموش نکنیم دوازده سالی میشه که مایکرو حتی یه نامزد گوتی نداشته سونی سرمایه گذاری زیادی روی بازیهای انحصاریش میکنه لزوما هم نیاز نیست حتما استودیو فرست پارتی بازیهای انحصاریشو بسازه همین سال ۲۰۲۱ کلی بازی انحصاری کامل داره که توسط استودیوهای سکند پارتیش ساخته میشه به تعداد استودیو هم دل خوش نکن هنوز معلوم نیست هشت استودیو زیر مجموعه زنیمکس انحصاری بسازن مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت که میگفت انحصاری در کار نیست دابل فاین اتون که داره بازی مولتی پلتفرم میسازه و قراره سال ۲۰۲۱ بازیشو بده بیرون هنوز به مرحله ساخت انحصاری نرسیده هیلو هم که وضعیتش مشخصه در بهترین حالت بتونه یه بازی با متای هشتاد بشه اگه تازه بتونند اون افتضاح رو جمع ش کنند تا ۲۰۲۳ بازی ندارید این یه واقعیته مایکرو حرفی برای گفتن نداشت جز نشون دادن چهار تا cgi که توی مراحل ابتدایی ساختشون هست چیزی برای ارائه نداره سه سال از پلی استیشن عقبید مجبورید با بازی AA مدیوم با بودجه هفت میلیونی با گیم پلی ۶ ساعته تازه اونم شش ماه دیگه اگه بیاد سر کنید با گیم پس ۱۸۰ دلاری که یه مشت بازی قدیمی روشه باید بسازید دلیلی برای مهاجرت به نسل نه ندارید همون بازیهای گیم پس روی وان اس هم هست واقعا چه دلیلی برای رفتن به نسل نه دارید تا ۲۰۲۳ حرفی برای گفتن ندارید مجبورید دل خوش به شایعات دروغین باشید ui بدون تغییر دسته بدون تغییر اجرای ضعیفتر بازی های مولتی پلتفرم خودگول زنی دیر فرستادن دوکیت . اون اکوسیستم هم فقط شعار تو خالیه pc که ربطی به مایکرو نداره همین الان سونی بخواد میتونه استور روی pc برای خودش بزاره و بازیهاشو روی pc بده واقعا این افتخار نداره که مایکرو بازیهای انحصاریشو داره برای pc میده و ما سونی فنا میتونیم با کیفیت بیشتر از کنسول شما بازیهای انحصاریتونو روی pc بازی کنیم اون کلود گیمینگم که متعلق به اینده دوره سالها طول میکشه تا استاندارد بشه اگه قراره به گفتن این چیزا باشه ما هم باید به vr سونی افتخار کنیم اما مجبور به اینکار نیستیم چون حرفی برای گفتن داریم مجبور نیستم بیایم برای فرار از پذیرفتن شکست از کلماتی مثل اکوسیستم و … استفاده کنیم

          • Vahid3333 گفت:

            همون آبسیدین و پلی گراند و اینیشتیو کافیه براتون دیگه بتسدا پیش کش 😛 😛 😛 :silly: :silly:

            • کو کجاست ده ساله هی امروز فردا میکنید الانم که قراره ۲۰۲۳ تازه استارت بزنید چه صبری دارید شماها سونی فنا مثل شما اینقدر قانع نیستند که یه عمر صبر کنند و وعده و وعید دروغ بشنوند اخر سرم یه مشت بازی متای زرد تحویل بگیرند

      • Mateus گفت:

        داداش ؛ ضمن تایید جملاتت
        .
        یه سری شایعات مبنی بر یه پروژه جدید در سانتامونیکا ؛ علاوه بر اون ip فضایی که بارلوگ بعد از GOW به سراغش میره وجود داره ؛ احتمالش هست که ادامه Order 1886 باشه
        .
        در مورد گوریلا هم یه سری شایعات هست که میگن ؛ علاوه بر هورایزن و کیل زون ؛ در ساخت یه بازی با همکاری کوجیما پروداکشنز همکاری میکنه
        .
        در مورد اون استودیو مخفی سن دیگو ؛ با توجه به مصاحبه ایی که پخش شد ؛ این استودیو بیش از ۲۰۰ نفره ! که واقعا برای یه استودیو تازه تاسیس خیییلی زیاده ! و احتمالا روی ریمیک آنچارتد ۱ کار میکنن

      • کی معرفی نشده که بارلوگ افسانه ای کارگردانشه
        .
        دوست عزیز به یه ایرانی ستیز لقب افسانه ای نده! فراموش نکنیم که بارلوگ نویسنده ارشد god of war chains of olympus بوده که جز تحقیر و توحین چیزی برای ما نداشت
        البته بازم نمیشه توانایی بالای بارلوگ توی صنعت بازی رو زیر سوال برد ولی ترجیح میدم از استودیویی مثل ناتی داگ حمایت کنم که تو بازیش ایستراگ شاهنامه میزاره و کلی کارمند ایرانی داره تا استودیویی مثل سانتا مونیکا
        .
        پ ن : خدایی این ناتی داگ چقدر خوبه ! از همون زمان کرش بندیکوت عاشقشم دی!

        • دوست عزیز خواستم ازت تشکر کنم که ما رو آگاه کردی و حس ملی گرایی رو در وجودمون زنده کردی دمت گرم تلاش خوبی هم میکنی که نشون بدی سونی فن هستی محتوای تمام کامنتات مشخصه که هدفت چیه از حملاتت به سونی فنا بگیر تا کوبیدن یه بخش سونی و دکل کردن یه بخش سونی . کاشکی شماها که از اون سایت اسپمجی میاید کمتر از این نظرات گوهربار برامون بزارید و ما رو توی جهل و نادانی خودمون تنها بزارید راستی خدا رو شکر امتحانات اتون نزدیکه یه مدت راحتیم

          • ببین بد بودن یه چیز دلیل بر خوب بودن چیز دیگه ای نیست این که من از سانتا مونیکا انتقاد میکنم دلیل بر این نمیشه که میخوام ایکس باکس رو بالا بکشم و تعریف از استودیوی محبوبم هم دکل نوردی نیست ! مثل این میمونه که یه استقلالی بیاد بگه حسینی بازیکن ضعیفی هست و شیخ دیاباته عالیه اون وقت بیان بهش بگن تو پرسپولیسی هستی و داری با شیخ دیاباته دکل نوردی میکنی!
            در ضمن خوشحالم که حس ملی گرایی وجودت زنده شد 😀

    • venom گفت:

      مایکروسافت داره افراد مطرح سونی رو یکی یکی ازش جدا میکنه تا دیگه شاهکار نسازن .
      #توطئه 😐 😀

    • Jaber-shams گفت:

      دلیلش جیم رایانه این شخص تا پلی استیشنو نابود نکنه بیخیال نمیشه

  • اون دفعه دو تا فرد اصلی ترک کرده بودن. این دفعه ایشون رفت. کلا سونی داره خراب میکنه استودیو هاش رو.
    اون از بند استودیو با ترک ۲ کارگردان
    این با ژاپن استودیو با ترک ۳ تا از مهم ترین افراد
    اونور هم ناتی داگ با رییس کردن دراکمن

    • Mateus گفت:

      رئیس شدن دراکمن درست ترین اتفاقی بود که باید میفتاد

    • روزانه کلی بازیساز استدیو هارو ترک میکنن
      چیز خاصی نیست واقعا
      از کارگردان اینفینیت که از هیلو لفت داد تا اشرف که از یوبی جدا شد
      مهم نیست اصلا
      نهایتا میرن به یه استدیو دیگه میپیوندن یا خودشون استدیو میزنن

    • Inspody گفت:

      داداش حالت خوب نیستا تهیه کننده بازیه ۱۰ سال پیش رفته. که رو بازی هم کار نمیکردن تو به این میگی بده
      به رفتن کارگردان هیلو بعد اون فاجعه توی پروژه یعنی یارو داشته داشته هیلو میساخته (کارگردانن بازی)اصلا چیز مهمی نیست بعد رفتن تهیه کننده بازیه ۱۰ سال پیش چیز مهمیه منطقت تو…

      • مگه من گفتم رفتن کارگردان هیلو اتفاقی نیفتاده. اتفاقا اونم خودش بد بود.

      • T800 گفت:

        اون فاجعه فقط گرافیکش مورد داشت
        که الان یکسال وقت دارن روش کار کنن
        عکساش هم اومده بود که گرافیکش عالی شده بود
        کمپین بازی هم تموم شده و این کارگردان جدید که روی هیلو های اصلی هم کار کرده گفته دوبار کمپین بازی رو تموم کرده و تازه گفته وسط کار دوماه هم استراحت میکنن بعد چند ماه آخر بازی پولیش میکنن یعنی وقت زیادی دارن رو بازی کار کنن

        • Ozhan گفت:

          از عکساش چی فهمیدی شما؟
          مدل سازیش که همون بود فقط ری تریسینگ اضافه کردن
          اینفنیت حتی انیمیشن هاش بدتر از گرافیک بصریش بود و همچنین گیم پلیش هم خیلی دوم لایک شده بود
          اون بازی هیچیش شبیه هیلو های کلاسیک نیست
          بهتره که کنسلش کنن و بدن لید سافتور باهاشون همکاری کنه واسه باز افرینی این فرنچایز افسانه ای

          • قبول ندارم
            اون گیم پلی خیلی شبیه هیلو های کلاسیک بود
            دقیق نمیتونم توضیح بدم ولی کاملا کلاسیک بود
            از گرافیک گرفته که از هیلو دو هم بدتر بود
            تا گیم پلی که از هیلو پنج فاصله گرفته بود و به سگانه نزدیک شده بود

          • Ninja Theory گفت:

            مدل سازی بازی هیچ مشکلی نداره
            کیفیت پایین تکسچر
            نورپردازی پایین
            انیمیشن های صورت
            همین سه تا مشکلات نمایشش توی کنفرانس جولای بود.

          • Ur didact گفت:

            اوژان جان داداش کجای اون گیم پلی دووم لایک بود اخه عزیز؟
            اصلا بیس گیم پلی هیلو دقیقا بر خلاف دوومه حالا هر چه قدر هم که بخوان المان جدید به نسخه های جدید هیلو اضافه کنن بازم هیچ وقت نمیتونه دووم لایک بشه چون بیس و design choiceهای اصلی و اساسی هیلو غالبا بر خلاف استاندارد هاییه که دووم استفاده میکنه
            دووم از ازل arena run&gunشوتر بوده و همچنان هست مثل quake و unreal tournament. اصلا شما ذره ای تو هیلو المان های arenaشوتر دیدی یا میبینی؟ یه هوک اضافه شده فقط که اصلا ربطی به کلمه arena نداره. این هوک رو تو کالاف و متروید و تایتان فالم میبینی شما. چه ربطی به دووم داره؟
            شما hot swap میدونی چیه؟ این همه rune و perk و bloodpunch و weapon mod و ۸ تا اسلحه همزمان و انواع مهمات و مدیریتشون و سرعت عجیب و urgency که دووم داره رو هیلو غالبا در خلاف جهتش حرکت کرده و داره میکنه. هیلو یه شوتر کند و کاملا استرتژیک هست که حتی توی مولتیش هم میتونی ببینی که نقاط استراتژیک مپ غالب اوقات دست تیم برنده هست و بیشترین تاثیرو تو پیروزی تو مچ ها داره.
            شما ذره ای المان سند باکس که هیلو با نسخه جدید داره خیلی جدی در جهتش پیش میره رو توی دووم دیدی یا میبینی؟
            شما میدونی یکی از بازی هایی که در امر باب کردن regenerative hp پیشرو بود هیلو بود که دقیقا بر خلاف استانداردی بود که دووم و arena شوترای اولد اسکول پایه ریزی کرده بودن؟
            من رفقایی که دارم arena shooter بازن مخصوصا اولد اسکولاش مثل دووم و quake و اصلا نمیتونن هیلو رو ببینن! چه برسه به اینکه بازیش کنن. مثل اسلو موشنه براشون. سیستم hp regen خودکار که تازه علاوه بر اون armor(یا همون shield)تم خودکار recharge میشد و محدود بودن به دوتا اسلحه حالشونو به هم میزنه. اون هرج و مرج و سرعت arena shooterای قدیمی به هیچ وجه تو هیلو پیدا نمیشه. دبل جامپ و راکت جامپ و‌bunny hoppingی نداره. Telefrag نداره. سرعت دویدن تو هیلو از حرکت عادی quake کمتره! شاید باورت نشه ولی بعضیاشون از ریلود کردنم خوششون نمیاد به خاطر اینکه سرعت و اکشن بازی رو میگیره!
            من نمیدونم شما تو تریلر جدید چی دیدی که فکر کردی دووم لایک شده. اگه مکانیکای مربوط به هوک رو میگی که واقعا هیچ ربطی نداره. با یه هوک هیلو هیچ جوره حتی ذره ای شبیه به دووم نمیشه. اگه دلیل شما اینه که دووم ایترنال meat hook داره و هیلو هم هوک اضافه کرده خب کلی شوتر دیگه هم هستن که هوک داشتن و دارن. چرا دووم؟ چرا ایپکس نه؟ چرا تایتان فال نه؟ چرا بلک اپس ۴ نه؟چرا فارکرای نه؟چرا دوومی که اینقدر از بیخ و بن با هیلو متفاوت و اگه بهتر بخوام بگم متضاده؟
            و اینم اضافه کنم مسئله اصلی سرعت گیم پلی نیست. گیم پلی کالافای جدید خیلی سریع تر از هیلو های قدیمیه ولی هیچ شباهتی به دووم نداره. خود هیلو ۵ که خواستن با این نسخه گیم پلی رو سریع تر کنن هم همچنان ذره ای شباهت به دووم نداره

            • Ozhan گفت:

              این حرف من نیست
              حرف طرفدارهای اساسی این مجموعست که اینفنیت شده یه دوم کلون
              تو هیلو اسپارتان ها حمله هاشون تو دهن دشمن نیست..بلکه با برنامه ریزی و اسما بخوام بگم استراتژیک حمله میکنن
              درسته اینفنیت امضای سری رو داره ولی از لحاظ گان پلی و کامبت دیزاین یا حتی دیزاین لول های غیرسندباکسش(مث تریلر) بخوایم حساب کنیم اون بازی واقعا یه کلون
              حالا اینکه خوب یا بد بشه رو باید زمان پاسخ بده

  • یکم عجیبه که انقدر افراد از Japan studio خارج میشوند. امیدوارم مشکل جدی ای توی استودیو نباشه.
    ولی یک خبر خوب برای دوستان ps فن این هست که چند روز پیش vadim slyusarev، برنامه نویس ارشد موتور گرافیکی از راک استار به استودیو Santa Monica پیوست.

  • SEHSANHS گفت:

    امیدوارم به سایر استدیو ها سرایت نکنه. سونیم ضربه ی خیلی بزرگی از این اتفاقا نخوره.

  • ای پی بلادبورن بنظر من داره خاک میخوره
    فرام سافتور دیگه بعید میدونم زیر بار انحصاری سازی بره
    الان خیلی فرق کرده (در مقابل زمانی که انحصاری برای سونی می ساخت)
    و بنظر من سونی یا باید ایپی رو به فرام سافتور بفروشه یا هم بده بلوپوین براش بسازه

  • اینم رفت
    شاید بخواد با کیچیرو بازی بسازه

  • Vahid3333 گفت:

    تا سونی ناتی داگ و سانتا مونیکا و گوریلا و اینسامنیاک رو نیازی به رسیدن به این استودیوها دیگه نداره

  • همه که دارن جدا میشن از استودیو های خودشون /: اگه ندیدی نیل دراکمن بره و یهو به ایکس باکس بپیونده و بگه لست ۳ انحصاری ایکس باکس /:

تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند
تهیه‌کننده‌ بازی Bloodborne استودیوی ژاپن سونی را ترک می‌کند