پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا

پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai

محمد سعیدی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا

تازه‌ترین بسته الحاقی بازی Nioh 2 تحت عنوان The First Samurai چند روز قبل به دست طرفداران رسید و تا این لحظه واکنش‌های متفاوتی پیرامون آن منتشر شده است. در همین راستا، امروز چند منتقد مشهور، نقدها و نمراتشان را در خصوص این بسته عرضه کرده‌اند که برای مطالعه‌ی آن‌ها، در ادامه با گیمفا همراه باشید.

Nioh 2 از سری عناوین جذاب در سبک‌های اکشن و نقش‌آفرینی است که اوایل امسال به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت و با استقبال بسیار خوب افراد علاقه‌مند نیز همراه شد. در این بازی باید با شخصیت‌ قدرتمندی همراه شده و با سیل عظیمی از دشمنان مبارزه داشته باشید. در این بین هم سلاح‌های سردی در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بهترین بهره را از آن‌ها ببرید. قابلیت شخصی‌سازی همچون تغییر ظاهر و یا ارتقای مهارت‌ها نیز برای افراد فراهم است که این قضیه را باید از دلایل محبوبیت آن به حساب آورد. چندی پیش هم تریلری از بسته الحاقی The First Samurai این عنوان منتشر شد که برای تماشای آن می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

یکی دیگر از دلایل شناخته شدن بازی Nioh 2، عرضه‌ی به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی با محتویات فراوان است که پشتیبانی خوب تیم سازنده در این زمینه را نشان می‌دهد. البته برنامه‌های آن‌ها برای این بازی هنوز به تمام نرسیده است و این روند را برای آینده هم ادامه خواهند داد. پس باید منتظر بود و دید که در نهایت چه اتفاقاتی برای این اثر رخ خواهد داد.

حال جدیدترین بسته الحاقی بازی Nioh 2 یعنی The First Samurai در دسترس قرار گرفته است ویژگی‌های آن دقیقا همان چیزهایی هستند که سازندگان در گذشته وعده داده بودند. در واقع The First Samurai سومین بسته‌ی رسمی این عنوان به حساب می‌آید و پایان خوبی را برای بخش داستانی آن رقم می‌زند. بنابراین این بسته در وهله‌ی اول تغییراتی را در بخش ذکر شده اعمال کرده است و بازی‌بازان سرانجام قادر هستند تا از پایان آن سر در بیاورند.

ماموریت‌های چالش‌برانگیز و دشواری به بازی اضافه شده است که شاید تنها طرفداران متعصب و ماهر بتوانند آن‌ها را به اتمام برسانند. در همه‌ی بخش‌های آن نیز یک سطح دشواری جدید مشاهده می‌کنیم تا ذهن طرفداران را بیش از پیش درگیر کند. بدیهی است که در صورت به پایان رساندن هر بخش روی این حالت دشوار، پاداش‌های بیشتری هم نصیب شما خواهد شد.

همچنین The First Samurai قهرمان اصلی را در اماکنی که خاطرات زیادی با آن‌ها دارد، قرار می‌دهد. بازی‌بازان و به خصوص طرفداران نسخه‌ی اول این سری هم به خوبی با حال و هوای این مناطق آشنا هستند. همه‌ی این محتویات دست به دست هم داده‌اند تا با اثر نسبتا متفاوتی سر و کار داشته باشیم، اما نکته‌ی جالب اینجاست که این بسته مانند گذشته مورد استقبال افراد قرار نگرفته است و ظاهرا نواقص و مشکلاتی هم در آن وجود دارد.

بازی Nioh 2 توسط دو استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) و کوئی تکمو (Koei Tecmo) توسعه و منتشر شده است. این دو تیم همچون گذشته پشتیبان این بازی بوده‌ و بسته الحاقی The First Samurai را به دست بازی‌بازان رسانده‌اند. ضمنا بخش‌های آنلاینی هم در این اثر به چشم می‌خورد که تجربه‌ی آن‌ها با دوستان و یا دیگر بازی‌بازان از سایر نقاط جهان امکان‌پذیر خواهد بود. فراموش نکنید که برای شروع هر یک از این بخش‌ها حداقل به سه بازی‌باز نیاز خواهد بود. همان‌طور که در بالا هم گفته شد، برخی از منتقدان حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی نقدها و نمرات خودشان را در مورد Nioh 2: The First Samurai نیز در دسترس قرار داده‌اند که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

IGN ITALIA 8/10

به عقیده‌ی ما، بسته الحاقی The First Samurai پایان خوب و باارزشی را برای بازی Nioh 2 رقم زد و لذت زیادی از آن بردیم. به دلیل طولانی بودن این ماجراجویی، انتظار پایان معقولی را هم داشتیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. حال در مجموع می‌توان گفت که داستان بازی Nioh 2 بسیار خاص و جذاب است و نظیرش را در آثار دیگری ندیده‌اید. شرکت تیم نینجا برای تجدید خاطرات و بهتر کردن این بازی، بخش‌هایی از نسخه‌ی اول را هم به آن اضافه کرد که ایده‌ی جالبی بود. بنابراین در صورتی که از طرفداران این عنوان هستید، بسته الحاقی گفته شده را از دست ندهید.

EVERYEYE.IT 7.2/10

شاید The First Samurai بسته الحاقی فوق‌العاده‌ای نباشد، اما به ما نشان داد که تیم سازنده تلاش فراوانی برای پشتیبانی از بازی Nioh 2 داشته است. حال با وجود بخش‌های اضافه شده، ده‌ها ساعت گیم‌پلی در آن به چشم می‌خورد که هواداران را سرگرم‌تر خواهد کرد. از دیگر خصوصیات این بسته باید پاداش‌ها، سطح دشواری، سلاح‌ها و دشمنان جدید را نام برد که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شوند.

Worth Playing 7/10

ماموریت‌ها و مهارت‌های جدید، از محتویات بسته الحاقی The First Samurai بازی Nioh 2 به شمار می‌روند که هر یک باید به صورت جداگانه بررسی شوند. این بسته پایان خوبی را برای عنوان فوق به وجود آورد و کمتر بازی‌بازی آن را پیش‌بینی می‌کرد. با این که این بسته در مقایسه با بسته‌های قبلی ویژگی‌های کمتری در خود دارد، اما باز هم دریافت آن برای هواداران ضروری خواهد بود. آن‌ها می‌توانند با انتخاب سطح دشواری جدید، ماموریت‌های بسیار سخت و پیچیده‌ای را پشت سر گذاشته و لذت ببرند. البته برای استفاده از این سطح باید به تمام فنون و توانایی‌ها مسلط باشید که این کار به زمان زیادی نیاز دارد. در کل برای پی بردن به انتهای داستان این بازی، توصیه‌ی ما این است که The First Samurai را دریافت و تجربه نمایید.

RPG SITE 7/10

به طور خلاصه باید بگوییم Nioh 2  یکی از برترین‌ بازی‌های امسال است و علاقه‌مندان به ژانرهای نقش‌آفرینی و اکشن قادر هستند تا لحظات هیجان‌انگیزی را در آن سپری کنند. البته داستان این بازی از همان ابتدا برای ما جالب نبود و تیم سازنده نیز می‌توانست تمرکز بیشتری روی آن داشته باشد. شاید بسته الحاقی The First Samurai در برخی از بخش‌های خود بازی‌بازان را ناامید کند، اما ویژگی‌های مثبت فراوانی هم در آن یافت می‌شود که نباید آن‌ها را از دست داد.

DESTRUCTOID 6/10

Nioh 2 بازی کاملی است و همواره از تجربه‌ی آن هیجان‌زده می‌شویم. با این که پشتیبانی تیم سازنده از این عنوان بسیار خوب بود، اما بسته الحاقی The First Samurai چندان جالب توجه نیست و نقص‌های زیادی در خود دارد. به طور مثال، بخش پایانی این بازی می‌توانست بهتر از این باشد. همان‌طور که در جریان هستید، نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Nioh سال آینده بر روی پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد. امیدوار هستیم که سازندگان در این راه موفق باشند و بتوانند عنوان جذابی را به دست بازی‌بازان برسانند.

همچنین دیگر منتقدان نظیر multiplayer.it به این بسته نمره‌ی ۸ از ۱۰ داده‌اند.

بازی nioh 2

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به نظر من همیکنه کاربرا راضی بودن (البته تا فعلا) خودش خیلی حرفه

  • Msadeq361 گفت:

    یه وقتایی اصلا نظر منتقدین مهم نیست همین که گیمرا راضی ان مهمه :yes:

  • Mateus گفت:

    عزیزانی که تا حالا موفق به تجربه سری nioh نشدن ؛ کالکشن هردو بازی به همراه dlc ها با کیفیت ۴k و نرخ ۱۲۰ فریم ؛ داره برای ps5 میاد

    • بنظرم سختیش اصلا بالانس نیست
      برعکس سری سولز و سکیرو و هالو نایت
      حتی surge هم بالانس تره تا نیوه

      • Dr.Gamer گفت:

        نیو اولش خیلی سخت بنظر میاد ولی قلقشو که پیدا کنین حتی سخت ترین باساش هم ساده هست البته نمیخوام بازیو بکوبم خودم خیلی حال کردم با هر دو نسخه و اینم بگم که سکیرو بازی بالانسی نبود اصلا از چند نوار سلامتی گرفته تا ضربه های غیرقابل دفاع و باس های چند قسمتی و بعضا چند باس در قالب یک مبارزه و کند بودن کرکتر اصلی و اینپوت دارای تاخیر و…. در کل ایده هایی که برای سخت تر کردن بازی استفاده کرده بودن بسیار بسیار مبتدیانه و غیر حرفه ای بود برخلاف سری سولزبورن

        • Ur didact گفت:

          از نظر من نقد شما به سکیرو به هیچ وجه وارد نیست.
          میشه بیشتر توضیح بدین؟
          چند نوار سلامتی مشکلش کجاست دقیقا؟
          مشکل ضربه هایی که نمیشه deflect کرد چیه دقیقا؟ برای تمامی این ضربات پاسخی هست. Thrustهارو میشه حتی دیفلکت هم کرد ولی خو posture دمج بالایی نداره و خودتم پاسچر دمج زیادی میخوری واسه همین به هیچ وجه قابل مقایسه با میکیری نیست اما در هر صورت دیفلکتش شدنیست و خب به وضوح میتونید داج هم بدید فقط فریم های بسیار کمتری داره نسبت به سولز بورن. Sweep attackهارو هم که میتونید بپرید و با دبل جامپ counter کنید و باز هم میگم میشه جاخالیشونم داد اما فریم ها کمه و مهارت بالایی میخواد.grab attackها و thrust attackهارو میتونید با انواع loaded umbrella دیفکلت کنید و حتی بعضی grabهارو عادی هم میشه دیفلکت کرد. هم sweep هم thrustهارو میتونی mist raven هم بکنی. تمامی حملاتی که knock back داره هم با loaded umbrella دیفلکت کنی اثر knock backش از بین میره. برای هر چیزی تو بازی پاسخی هست.
          باس های چند قسمته در اصل سنت سولزبورنه نه سکیرو. چرا در سکیرو مشکل داره ولی در سولزبورن نه؟
          چند باس در قالب یک مبارزه هم قبلا به کرات در سولزبورن انجام شده و لزوما همیشه این باس فایتا کیفیت بالایی رو ارائه ندادن و خب سکیرو هم سعی کرد یکی از این مبارزات ارائه بده که متاسفانه کیفیت مطلوبی نداشت ولی خب فقط یک باس بود و روی کیفیت کلی بازی تاثیر انچنانی نمیذاره. دارک سولز ۳ هم بهترین باس های سولز بورن رو داره از نظر من بازم فایت بد توش پیدا میشه مخصوصا یه duo نسبتا بد ارائه میده (Champion’s Gravetender & Gravetender Greatwolf). البته اینم بگم که قبول دارم فایت دوم با ape یا همون headless ape بدتر از این فایتیه که بهش اشاره کردم اما همچنان میخوام بگم توی بازی به کیفیت ds3 از نظر باس هم همچین چیزایی یا نزدیک بهش پیدا میشه و چیز خیلی عجیبی نیست و لطمه شدیدی هم به کیفیت نهایی بازی وارد نمیکنه.
          کند بودن کرکتر اصلی؟؟؟؟ میشه بیشتر توضیح بدین؟چرا فکر میکنی کنده و چرا این کند بودنش به بازی لطمه زده؟
          به نظر من تمرکز بازی رو دیفلکته و اون سرعتی که مد نظر شما هست باعث میشد اهمیت دیفلکت پایین تر بیاد و خیلی از اتک هارو بشه حتی با تایمینگ بد interrupt کرد. متاسفانه دو نکته ( که البته یه جورایی میشه گفت یکی نتیجه دیگریست) در مورد سکیرو هست که ملتو عصبانی کرده.
          یکی اینکه بازی شدیدا رو موضع خودش برای بهتر شدن پلیر و اینکه شرط موفق شدن و بازی لذت بخش اموختن تمام و کمال دیفلکته وایستاده و انگار که راه دیگه ای پیش پای پلیر نمیذاره ( قطعا سبک بازی که از نقش افرینی به ادونچر اومده بی تاثیر نیست تو این موضوع). همین موضوع متاسفانه برای برخی دوستان و خوش بختانه برای برخی دیگر باعث شده بازی skill ceiling بالایی داشته باشه و لذت بردن ازش و فایق اومدن به چالش هاش بیشتر از هر سولزبورنی وابسته به یادگیری تنها و تنها دیفلکت و سیستم های پایه بازی مثل نحوه عملکرد health و postures و ارتباطشون با همدیگه باشه. برای همین چون پلیر رو مجبور میکنه تنها و تنها از یک راه به مقصد برسه و فقط با بهبود و mastery در یک زمینه موفق بشه و راه خاص دیگه پیش پای پلیر نمیذاره و شدیدا رو موضع خودش محکم وایستاده لذت بردن از بازی و فایق اومدن به چالش هارو رو در گرو تسلط در همون مکانیک کلیدی یعنی دیفلکت قرار داده و تازه شما بعد از تسلط کامل به دیفلکت و تایمینگ های بازی دستتون باز میشه و میتونید از ابزار های دیگری که بازی در اختیارتون گذاشته به طور موثر استفاده کنید در حالی که سولز بورن ها به خاطر ماهیت rpgشون و وجود کلی بیلد و سلاح و استراتژی بازی مختلف به شما حق انتخاب های بیشتری میده و در پیشبرد بازی با اینکه خیلی به شما سخت میگیره و ایجاب میکنه که بهتر بازی کنین و خلاصه git gud اما حداقل بیشتر از سکیرو دست شمارو باز میذاره‌ و یک playstyle منحصر به فرد رو به این شدت به پلیر تحمیل نمیکنه. البته این رو هم قبول دارم شاید برای برخی بازی شدیدا punishing باشه به خاطر دمج بالای ضربات و شاید بازی در این زمینه یکمی زیاده روی کرده باشه ولی من به شخصه خیلی با این موضوع راحت بودم و مشکلی نداشتم.
          در مورد input lag هم بگم که اصلا همچین چیزی نیست مگه اینکه performance بازیتون مشکل داره. من رو پی سی بازی کردم اصلا چنین چیزی نیست به هیچ وجه. رو ps4 برای همه بازیا یه input lag ریزی هست و به خاطر سخت افزار کنسوله نه خود بازی ولی تو بازیایی که تایمینگ خیلی دقیقی میخوان شدیدا حس میشه. من خودم تو دو ماه اخیر بازم بلادبورن و ds3رو رو ps4 خودم بازی کردم و اگه خیلی دقیق بشین اینپوت لگ رو احساس میکنین. اصلا خود بازی هم اینطور دیزاین شده که از وقتی که سیستم کاملا دستور دیفلکت یا بلاک رو پردازش میکنه و سعی در اجرای دستور داره، یه تایم خیلی کمی طول میکشه تا سکیرو شمشیرش رو بیاره بالا و انمیشین و حرکت بلاک تکمیل بشه که حالا من خودم دقت نکردم که از کدوم فریم این انیمشن، عمل دیفلکت شدنیست و به اصطلاح از کجا فریم ها اکتیو میشن ولی نکته اینجاست که این فریم هایی که دیفلکت یا داج اکتیو نیست تو سولزبوزنم هست. شما تو بلادبورن وقتی lock onی یه دش بده قشنگ باید احساس کنی که یه زمانی طول میکشه تا داج شما اکتیو بشه و انمیشنش شروع بشه. خب واضحه توی اون زمان فریم های داج شما اکتیو نیست برای همین تو همون فریم ها میتونی ضربه بخوری. یعنی این موضوع منحصر به سکیرو نیست. سولزبورنا هم دارنش.
          «ایده هایی که برای سخت تر کردن بازی استفاده کرده بودن بسیار بسیار مبتدیانه و غیر حرفه ای بود»
          میشه بگین کدوم ایده ها خیلی مبتدیانه و غیر حرفه ای بود؟

          • دقیقا عالی نوشتی
            سکیرو بر پایه ی دیفلکت کردن بنا شده
            یعنی دیفلکت زیر بنا و مکانیک اصلی بازیه
            که برای من خیلی لذت بخش بود
            یه چیزی بگم برای خنده
            شده بعضی وقتا تو سکیرو بدونم باس میخواد sweep کنه
            بعد مغزم دستور میده دوبار اسپیسو بزن دستم میره اونور دوبار lshift رو میزنم 😐

          • @ ur didact عزیز
            لذت بردم از این کامنت
            دست مریزاد واقعا
            خوشحالم که میبینم تو سایت هنوز پلیر حرفه ای پیدا میشه
            تقریبا با تموم تحلیلی که کردید موافقم و نشون میده تسلط کافی دارید
            به شخصه اعتقاد دارم سکیرو انقدر نقاط قوتش بزرگ و زیاد هستند
            که اصلا کمبودی هم داشته باشه دیده نخواهد شد
            به عنوان یه طرفدار قدیمی نینجا گایدن و استدیو تیم نینجا
            از هر دو قسمت nioh هم لذت بردم
            کلا بازیهایی با درجه سختی بالا
            متاسفانه نسبت به قبل خیلی کمتر دیده میشن
            بازیهایی مثل Nioh و Sekiro برای عاشقان این سبک
            یه جواهر بزرگ هست

            • Ur didact گفت:

              متاسفانه یادم رفت به high monkو sakura dance اشاره کنم که اولی یک ارت anti airه و پاسچر دمجی که میده بیشتر از دبل جامپه و اگه باف هم کرده باشین (مثلا یاشاریکو یا آکو یا divine confetti استفاده کرده باشین) دیگه چه شود مخصوصا تو ng اول که رسما رد میشید از رو پاسچر انمیا.
              و دومی ساکورا دنسه که در اصل برای دمج و lightning reversal طراحی شده اما با تایمینگ مناسب میشه به عنوان کانتر sweep اتک ها هم ازش استفاده کرد.
              متاسفانه هنوز فرصت نشده niohهارو تجربه کنم ولی حتما برنامه دارم که اینکارو انجام بدم چون خودمم خیلی با نینجا گایدن ۲ خاطره دارم و همیشه منتظر فرصتی بودم که بتونم تجربشون کنم. حتی الان بیشتر از ۲ سال میشه نیو ۱و خریدم ولی کو وقت؟؟؟ الانم شدیدا درگیر دووم ایترنال و ds3م. بعد اونا اگه فرصت بشه حتما دیگه میرم سراغشون فقط اگه بشه از ds3 لامصب دل کند بقیش دیگه کاری نداره. قبل اون دوتا هم بلادبورن و سکیرو و ds1 پدرمو دراوردن. بلادبورنو ۵۰۰ ساعت، سکیرو رو ۲۰۰ ساعت و ds1و ۱۵۰ ساعت بازی کردم تا تونستم ولشون کنم. قبل اونام که هالو نایت و دد سلز و dmc5 بودن که هر کدوم حول و حوش ۱۰۰ ساعت وقتمو پرکردن. کلا از کار و زندگی افتادم این چند وقته ولی هنوزم نمیرسم نیوها و کاپ هد و سلستو بازی کنم

    • darkwarrior گفت:

      ادم بنظرم صبر کنه نسخه کالکشن و کامپلیت و گوتی و…. بازی هارو بگیره خیلی بهتره

  • یه بازی هاردکور بسیار کلاسیک و جذاب. بازی هر کمبودی هم داره واسه بخش هایی هست که در طول زمان جزو اجزا اصلی بازیها شدن. مثلا گرافیک خفن و داستان آنچنانی و…
    ولی تو گیم پلی حرف نداره.

پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا
پایان غیرمنتظره؛ نقدها و نمرات بازی Nioh 2: The First Samurai - گیمفا