هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077

هایلایت: بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077؛ سفر به دنیای سایبرپانکی

سعید حلاجیان
۲۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077

در جدیدترین قسمت از فصل دوم آیتم ویدئویی «هایلایت»، به سراغ بازی Cyberpunk 2077 رفته‌ و نکاتی که پیش از خرید این بازی‌ باید بدانید را بررسی کرده‌ایم.

نگاهی کوتاه به بازی Cyberpunk 2077

کمتر کسی است که با استودیوی سی‌دی پراجکت رد آشنایی نداشته باشد. این استودیوی لهستانی، یکی از برترین نقش آفرینی‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی یعنی Wild Hunt را خلق کرد و پس از آن به سراغ یک پروژه‌ی جاه طلبانه‌ی دیگر رفت. بله؛ از بازی محبوب و مورد انتظار Cyberpunk 2077 صحبت می‌کنیم که به تازگی عرضه شده است. داستان بازی در شهر Night City جریان دارد. در قرن ۲۱، کشور آمریکا دچار یک فروپاشی اقتصادی-اجتماعی می‌شود و این موضوع باعث شده تا این کشور برای بقا به سازمان‌ها یا شرکت‌های بزرگ و غول پیکر یا همان مگاکورپ‌ها وابسته شود. مگاکورپ‌ها، شرکت‌هایی هستند که فعالیت‌های تجاری گسترده‌ای در زمینه‌های مختلفی از جمله تجارت اسلحه انجام می‌دهند.

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی بازی با نام V، به همراه دوستش Jackie Welles از طرف Dexter Deshawn مامور می‌شوند تا یک تراشه‌ی گران‌قیمت و کمیاب با نام Cheap of immortality را از سازمان Arasaka Corporation سرقت کنند. اما این ماموریت آن‌طور که باید و شاید خوب پیش نمی‌رود و باعث می‌شود تا دوست و همکار او یعنی Jackie در جریان ماموریت کشته شود.

هنگامی که V به نزد Dexter Deshawn می‌رود، Dexter به او خیانت کرده و در نهایت V را در بیابان رها می‌کنند تا کشته شود. اما این‌طور به نظر می‌رسد که تراشه‌ی‌ chip of immortality جان وی را نجات می‌دهد. در پایان نیز شاهد حضور Johnny Silverhand هستیم که به نوعی نقش یک روح و یک راهنما را برای V در بازی ایفا خواهد کرد. اما  اینکه چرا این تراشه، شخصیت V را زنده نگهداشته است و چرا Johnny Silverhand در پایان به او می‌گوید که باید یک شهر را به آتش بکشد، از جمله سوالاتی است که فعلا نمی‌توان به آن پاسخ داد.

بررسی نکات بازی cyberpunk 2077

بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077

بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077

در جدیدترین قسمت از فصل دوم آیتم ویدئویی «هایلایت»، به سراغ بازی Cyberpunk 2077 رفته‌ و نکاتی که پیش از خرید این بازی‌ باید بدانید را بررسی کرده‌ایم.

دانلود با کیفیت FHD

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

برای بررسی اخبار و جزئیات بیشتر از بازی Cyberpunk 2077 می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077
هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sefirot2011 گفت:

    خدا خیرت بده اقای حلاجیان کم مونده اینجا خبر تیر بارون کارمندان سی دی پراجکت و نابود کردن ساختمون شرکت سی دی پراجکت داده بشه ، الان شما دومین نفری هستید که بعد از ارائه بازی به نکات قوت بازی میپردازید

  • The Red Devil گفت:

    رسمن از مورد انتظار ترین بازی نسل ۸ تبدیل شد به سمی ترین بازی تاریخ
    ضرر چند میلیارد دلاری
    تهدید شدن به قتل
    احتمال دادگاهی شدن
    حذف بازی از استور پلی استیشن
    عذرخواهی از خریدار ها
    ریفاند گسترده
    سیدی چیکار کردی با خودت 🙁

  • درود به سعید جان و علی خانیِ عزیز که با صداش آیتم‌ رو بسیار جذاب میکنه.
    خسته نباشین و با تشکر فراوان :rose: :rose: :heart: :heart: :heart: .

  • ویدیوی خیلی خوبی بود ممنون از گیمفا!

  • The Red Devil گفت:

    آقای حلاجیان خسته نباشید
    فقط لطفن حجم فایل ها رو هم کنار لینک ها بزنید
    تا به بقیه مثل من شوک وارد نشه :laugh: :laugh:
    فول اچ دی رو زدم حجمشو که دیدم پرام ریخت با ذکر شکر خوردم دانلودو کنسل کردم و اس دی رو دانلود کردم :rotfl:

  • Vito.Key گفت:

    شاهکار!
    بی نظیر!
    عمری!
    وسلام

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون به خاطر این پست و زحماتتون
    .
    .
    سی دی پراجکت رد در خلق یک جهان سایبر پانکی از طرف من نمره کامل رو میگیره و شهری خلق کرده که در تاریخ بازی های ویدیویی حتی چیزی نزدیک به اونم تجربه نکردم بعضی اوقات یا بهتره بگم خیلی اوقات در نایت سیتی گم میشی . اگر چشممون رو به ایرادات فنی و باگ ببندیم که بعد از پچ ۱.۰.۵ خیلی کم شده و در آینده قطعا خیلی بهترم میشه با اثری رو به رو هستیم که خیلی حرفا برا گفتن داره و این نشون از یونیک بودن تیم بازیسازی این استودیو هست تیمی بسیار منحصر به فرد مخصوصا در داستان پردازی و خلق کاراکتر ، واقعا لذت تفاوت در این بازی به شدت نمایان هست و به نظرم در آینده شاهد خیلی الهام گرفتن از نایت سیتی خواهیم شد
    .
    .
    به قول قدیمی ها سی دی پراجکت رد گاو رو پوست کَند رسید به دُمش خراب کرد 😀 ولی برای چندمین بار دارم تاکید میکنم اگر مسائل مدیریتی و تر زدن هاشون در مورد منتشر کردن بازی رو بزاریم کنار متوجه نبوغ خالص این استودیو میشیم به طرز غیر قابل انکار این نبوغ درخشندگی داره :star: و امیدوارم مسائل پیش امده باعث نشه گیمر ها و این صنعت از این نبوغ محروم بشه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اقای حلاجیان کامنتا چرا غیب میشه ، زیر همین پست کلی نوشتم ولی کلا نیست دیگه ، یه فکری بکنین لطفا اینطوری ادامه پیدا کنه جالب نیست
    .
    .
    این ویدیو باعث میشه که گیمفا وجه تمایز خودشو نشون بده واقعا لذت بردم همه دلایل یکطرف ولی این بی طرفی که از حرفه ایی بودن و گیمر بودن میاد لمس کردنش واقعا لذت بخشه ، ممنون که هستید :rose: :heart: ، امثال شما خیلی کم هست .

  • بسیار ویدیوی خوب و مفیدی بود. فکر کنم هر نکته‌ای که لازم بود اشاره شد.

  • oculus rift گفت:

    تنها دلیل نابودی cyberpunk دکل نوردیه اکس فنا بود چون خودشون بازی نداشتن با لست ۲ رقابت کنه از این میخواستن استفاده کنن که با بالا بردن بیش از حد هایپ عامل نابودیش شدن هیچ بازیی توان رقابت با لست ۲ رو نداره چه برسه cyber که هم سبکش زمین تا آسمون با لست ۲ فرق داره هم عددی نیست که با لست رقابت کنه

  • ERFAN103079 گفت:

    با آپدیت جدید بازی رزولوشنش از ۹۰۰ به ۱۰۸۰ (البته ثابت نیست )رسیده و باگ های بازی کمتر شدن و بعد از انتشار آپدیت دوم مطمعن باشین مشکل کراش و گلیچ ها و مخصوصا رزولوشن(که تنها دلیلی هستش که بازی رو تجربه نکردم)حل میشه

  • سلام و درود به همه دوستان و آقای حلاجیان
    من این بازی رو پس از دریافت پچ ۱.۰۵ پیسی شروع کردم، دیروز و امروز رو کامل درحال بازی بود و یکبار بازی رو به پایان رسوندم.
    اول مشخصات سیستم رو میگم تا سوتفاهمی پیش نیاد:
    Windows 10 last update
    RTX 3070
    Core i5_10600k
    Ram 32
    خب حالا باید بگم که بازیو با لایف پث street kid رفتم. به محض ورود به بازی با همون صفحه شخصیت سازی بازی به شما ثابت میکند که یک RPG به تمام معناست. هر چیزی که فکرش رو بکنین قابل شخصی سازیست.
    در مورد نایت سیتی باید بهتون بگم ، شهری بسیار بزرگ و پرجزییات. متفاوت از تمام شهر هایی که تابحال در واقعیت و بازی و فیلم دیدیم.
    از روز های آفتابی و در حومه شهر گرفته تا شب های بارونی و توی کوچه های تنگ شهر و انعکاس لامپ های نئونی بار و کازینو روی خیسی زمین. تمام اینا آدمو ترغیب به گشت و گذار در شهر میکنن.
    در مورد ماموریت های اصلی باید بهتون بگم بسیار جذاب و پرهیجان هستن و پر از اتفاقات و لحظه های غیر منتظره. ارتباط به شخصیت های زیاد و بسیار متنوع. نبرد های نفسگیر و هر چیزی که تصورش رو بکنین.
    در مورد ماموریت های فرعی باید بهتون بگم تنوع خیلی زیادی دارن و اصلا شباهتی با هم دیگه ندارن. بعضی از این ماموریت ها صرفا جنبه وقت گذرانی دارن. بعضیا هم که تاثیر بسزایی روی روند داستان میذارن.
    در مورد باگ باید بهتون بگم من توی این تجربه که از بازی داشتم اصلا باگی مشاهده نکردم بجز چند مورد بسیار جزئی که نه تنها تاثیری نداشت بلکه تعدادش از انگشتان یک دست هم کمتر بود. البته این موضوع میتونه مربوط به این باشه که من بازیو از پچ جدید شروع کردم و با نسخه های قبلی بازی میکردم با ممکن بود با مشکلات زیادی روبرو بشم.
    در مورد npc ها باید بهتون بگم. تعامل با همه افرادی که در کل این بازی وجود دارن به سادگی قابل انجامه. عکس العمل ها متفاوته و غیر قابل پیش بینی. تنوع چهره و تیپ npc ها به شدت زیاده که شاید توی یک محدوده اصلا دو نفر پیدا نکنین که شباهتی با هم داشته باشن. هوش مصنوعی npc ها زیاده و هر چیزی رو ممکنه یادشون بمونه. حتی افراد فقیری که باهاشون تعامل کنین اگر دوباره گذرتون به اون مکان بخوره باشما ارتباط برقرار میکنه و صحبت های گذشته رو به یاد داره. پس از این نظر بازی عالیه. ولی یه مشکل خیلی عجیبی که وجود داره و حتما همتون شنیدین، اینه که با تهدید یا کشیدن اسلحه روی مردم هیچ واکنشی نشون نمیدن. این موضوع واقعا قابل بحثه که چرا باید اینطور باشه.
    در مورد هوش مصنوعی پلیس ها باید بگم یه موضوع وجود داره که نمیدونم از عمد بوده و یه دلیل متفاوت بودن پلیس ها بوده یا مکشل بازیه یا شاید باگ باشه. بعضی وقت ها پلیس ها به قدری تیز و باهوش برخورد میکنن که آدم باورش نمیشه. بعضی اوقات به قدری احمق هستن که اینم باورتون نمیشه چطور ممکنه.
    در مورد وسایل نقلیه باید بگم که تنوع بسیار بالاست و هر وسیله جذابیت خاص خودش رو داره. یه موضوعی هم که خیلی به چشم میاد تفاوت ها هستش که ویژگی هر اتومبیل با دیگری متفاوته و حس متفاوتی رو القا میکنه.
    ولی یه مشکل که در اینجا وجود داره میزان تخریب پذیری اتومبیل ها هستش که پایینه. یک نمونش برخورد سنگین دو خودرو هستش که ممکنه خرابی کمی به بار بیاره. یکی دیگه هم تخریب پذیری تایر خوردو ها هستش که انگار اصلا کاری روش انجام ندادن و غیر قابل تخریبه.
    موضوع آب و هوا هم که خیلی جاها گفته شد ، حس میکنم با همین آپدیت آخر مشکلاتش حل شد و حالا تایم ها کاملا طبیعی و آب و هوا کاملا قابل حس هستش.
    اول شخص بودن بازی نه تنها عیب محسوب نمیشه بلکه باعث میشه بیشتر توی نقش شخصیت V فرو برید و هر چیزی رو حس کنین.
    در مورد رانندگی باید بهتون بگم که رانندگی هم به صورت اول شخص و هم سوم شخص جذابیت زیادی داره. در مورد اول شخص بهتون بگم حتی محیط داخل خودرو هم به شدت پرجزییات طراحی شده و هیچ ایرادی دیده نمیهش. در مورد سوم شخص هم که همون حس آشنا رو داره.
    در مورد فیزیک کارکتر و محیط باید بگم همه چیز پرفکت هستش ، فقط فیزیک آب بعضا مشکلاتی داره که گویا باگ باشه.
    در مورد آپگرید شخصیت و ویژگیاش باید بهتون بگم که یک امر ضروری در بازیه و تاثیر بسزایی در نحوه گیم پلی میذاره.
    من شاخه های داستانی مختلف بازی رو امتحان نکردم ولی طبق چیزی که متوجه شدم نباید توی این زمینه دنبال چیزی شبیه ویچر۳ باشیم که هر حرکتی تاثیر بزرگی توی داستان بذاره. درواقع پایان های متفاوت و خط داستانی گوناگون وجود داره ولی با تنوع کمتر.
    افرادی هم که این بازیو به هوای GTA انجام میدن ، قطعا ناامید میشن ، چون اصلا سبک و مدل این بازی به شدت متفاوته. این بازی توی سبک خودش کاملا موفق ظاهر شده.
    از نظر گرافیکی روی کارت گرافیک من که به صورت high با رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا میکرد باید بهتون بگم گرافیکش واقعا بی نظیره و تکسچر ها فوق العادس. ری تریسینگ به شدت جذابه.
    از نظر من گرافیک این بازی با رد دد ۲ برابری میکنه و بعضا میشه گفت بالاتره. حالا شاید بگید چرا این حرف رو زدم. دلیلش اینه ما توی یک فریم یا یک قاب از بازی رد دد ، درخت و کوه و سبزه و اسب و خونه های قدیمی و برکه میدیدیم. ولی توی یک فریم یا قاب از این بازی ده ها ساختمون ، صد ها تابلو های نئونی و صد ها اتومبیل و npc قابل مشاهدس. پس جزییات خیلی خیلی بیشتره و همین میتونن نشون بدن این بازی توی هدفی که داشته چقدر موفق ظاهر شده.
    من به طور کلی بخوام خودم به بازی نمره بدم بنظرم با لذتی که از بازی بردم نمره ۱۰ بدم ولی خب برای اینکه منصف باشم اصلا نباید اشتباهات بازی رو که بالا ذکر کردم نادیده بگیرم برای همین فکر میکنم نمره ۹.۵ مناسب ترین نمره برای این بازی باشه. شاید خیلیا بگن من نمره بالاتر از حقش دادم. ولی خواهشا به چند مورد توجه کنین من نسخه پیسی این بازیو روی یه سیستم خوب اجرا کردم. من از اول بازی نکردم و با پچ جدید بازیو شروع کردم. و آخرین مورد اینه که تحت تاثیر جو منفی قرار نگرفتم و خودم بدون توجه به افراد دیگه به سمت بازی رفتم.
    دوستان باور کنین توی نقد کاملا چیزایی که از بازی حس کردم رو بهتون گفتم امیدوارم راضی بوده باشین و به دردتون بخوره. :heart:

  • اوسعلی گفت:

    درود آقای حلاجیان
    ویدئو بسیار جامع و کامل و با کیفیت بود. خسته نباشید

  • MrHill93 گفت:

    تنها نکت ایی ک باید بدونید : حتمااااا حتمااااا بخریدشو تجربه ش کنید البته بعد از اپدیت ها چ اینکه الان هم خیلی وضع بازی‌ بهتر شده
    داستان بازی ب شدت فوق العاده و جذاب کار شده
    بازی از نظر‌ کیفی افتضاح باشه ولی از نظر‌ خلق شخصیت داستان سرایی موسیقی و ساید میشن ها بی نظیره
    کرکتر‌ جانی سیلور‌ هند ب شدت معرکس واقعا کیانو ریوز عالی عمل کرده حیف ک بازی ب دست مدیرای نالایقش نابود شد وگرنه بدون شک بدون اختلاف میشد بهترین بازیه دهه چ اینکه الان هم با کلی باگ و مشکلات فنی برا من بعد ۷۰ ساعت پلی دادن رفت کنار عناوین مورد علاقه م و شد جزو یکی از بهترین تجربه های ۱۵ ساله گیمینگم
    به خودم افتخار میکنم ک همه حواشی بازی و نادیده گرفتم و هایپمو نبردم بالا و از بازی و داستان بی نظیرش لذت کافی و بردم به غیر از مشکلات فنی و ی خورده کامبت بازی از سطح بالایی برخورداره از کامبت هم نمیشه ایراد زیاد و اساسی گرفت چون این نوع سبک کامبت ( اول شخص . شوتر ار پی جی ) اولین تجربه شون بود بعد از سه نسخه ویچر و ب نظرم با توجه ب کمبود تجربه شون عالی عمل کردن به امید بازیای بهتر از سی دی و نابودیه مدیرای نالایقشون

  • Oldman1973 گفت:

    درود و سپاس از بررسی
    صدای شما فوق العاده زیباست

  • Mr. morgan گفت:

    اقااا اقااا چرا اسپویل میکنید اقای حلاجیان 😥 ماهم ادمیم بخدا هنوز بازی نکردیم اومدین اول متن بخش اول بازیو کلا اسپویل کردین که :-((

  • Hamed_Gamer72 گفت:

    بسیار بازی خوبی هست اگه باگ ها و مشکلات جزئی بازی رو کنار بزاریم. طراحی شهر، کاراکترها فوق العاده است. گرافیک هم روی PC عالی هست. داستان بازی هم پتانسیل خوبی داره و آدم احساس خستگی نمیکنه. امیدوارم سال دیگه نسخه نهایی رو بدن بیرون و بدون مشکل همه دوستان بازی کنند. :yes: :yes: :yes:

  • تو چند تا پست نظرمو درباره ی سایبر فرستادم
    دیگه تکرار واضحات رو نمیکنم
    ممنون آقای حلاجیان
    پ.ن
    چی گفتم 😐
    تکرار واضحات 😀

  • Armin Ezati گفت:

    تشکر از اقای حلاجیان عزیز ویدیو رو حتمآ نگاه میکنم و مثل همیشه ازش لذت کامل رو میبرم واقعا باید cyberpunk 2077 رو تجربه کرد و ازش لذت کامل رو برد

  • M.H.S.G گفت:

    باید بگیم که سایبر پانک از نظر گیم پلی و داستان خیلی قوی عمل کرده شاید در سطح شاهکار سی دی پراجکت نباشه ولی باز خیلی قوی هستش
    تنها مشکل بازی باگ های متعدد اونن من خودم مشکلی با باگ های معمولی ندارم (باگ هایی که باعث خنده میشن) ولی توی سایبر پانک این باگ ها موجب کرش شدن بازی میشن طوری که شما دیگ نمتونین به بازی ادامه بدین یکی از باگ هایی واس خودم جالب بود این بود که تارگتی که باید میکشتیم دمیج نمیشد اصلا یا یبارم کسی که باید راهنماییمون میکرد اصلا نبود

  • خیلی ممنون برای ویدیو
    ولی اقای حلاجیان بهتر بود مقدار کمتری از داستان بازی رو توی پست میگفتید مثلا کشته شدن جکی به هر حال امیدوارم همه بتونیم از این بازی نهایت لذت رو ببریم

  • GAMEbas گفت:

    انقدر مارو واسه این بازی هایپ نکنید تا همین الانشم ما داریم واسه این بازی میمیریم

هایلایت بررسی نکات بازی Cyberpunk 2077