کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند
کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند
کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند
کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند

کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی درون سازمانی صحبت می کنند

محمد حسین کریمی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
شرکت سی دی پراجکت

به نظر می‌رسد بسیاری از کارکنان شرکت سی‌دی پراجکت (CD Projekt)، پس از عملکرد پایین‌تر از انتظار بازی Cyberpunk 2077، لب به سخن گشوده‌اند و در مورد نابسامانی‌های درون‌سازمانی در این شرکت، صحبت می‌کنند.

بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده از سوی دو نفر از سازندگان بازی Cyberpunk 2077، در طول توسعه، وضعیت چندان خوبی بر این شرکت حاکم نبوده است. در کنفرانس ویدیویی روز گذشته، یکی از توسعه‌دهندگان عصبانی و ناامید که نسبت به وضعیت پیش آمده معترض بوده است، با لحنی تند از هیئت مدیره‌ی سی‌دی پراجکت سوالاتی را مطرح کرد. اشخاص دیگری که در کنفرانس مذکور حضور داشتند، سوالات وی را بسیار متناسب با جو استودیو توصیف می‌کنند، چرا که در تمامی بخش‌ها و پوستر‌های آن‌جا، عبارت “ما شورشی هستیم” نقش بسته است.

کارمندان سوالاتی پیرامون تاثیر اتفاقات اخیر بر روی شهرت شرکت سی‌دی پراجکت، مهلت‌های غیر واقعی یا نشدنی برای توسعه‌ی اثر و همچنین کار بدون وقفه برای ماه‌های متوالی مطرح کردند. مشکلات مورد بحث، تا روز عرضه یعنی ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر) گریبان سی‌دی پراجکت و کارکنانش را گرفته بودند و هنوز هم افراد زیادی مجبور هستند مشکلات اثر را اصلاح کنند.

جلسه‌ی یاد شده، قبل از تصمیم شرکت سونی در مورد حذف بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه پلی‌استیشن و استرداد اثر به کسانی که از عملکرد آن راضی نیستند، برگزار شد. در طول جلسه‌، مدیران شرکت اعلام کردند که با سونی قراردادی  تنظیم شده است مبنی بر این که افراد ناراضی از عملکرد اثر، بتوانند بازی خود را بازگردانند. روز بعد از جلسه، خبر استرداد نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ بازی منتشر شد و تیم سی‌دی پراجکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

به دنبال مذاکره‌ای که با پلی‌استیشن انجام شد، تصمیم گرفتیم به صورت موقت، نسخه‌‌ی دیجیتالی را از شبکه‌ی پلی‌استیشن حذف کنیم.

در ادامه، سخنگوی رسمی شرکت سی‌دی پراجکت اعلام کرد که قرار نیست جزئیات بیشتری در مورد اطلاعات درونی شرکت، به اطلاع عموم مردم برسد.

شرکت سی دی پراجکت

عنوان Cyberpunk 2077 یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال محسوب می‌شود؛ این اثر با ۸ میلیون پیش‌خرید و صدر نشینی در جدول پر‌فروش‌ترین‌های استیم (Steam)، در جایگاه بسیار خوبی قرار داد. با این وجود شکایت بازی‌بازان نسبت به باگ‌ها و مشکلات فنی، در سرتاسر فضای مجازی پیدا می‌شود. اگرچه دارندگان نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند اما ایراد اصلی به نسخه‌های کنسولی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴، وارد می‌شود. به دنبال حاشیه‌های مطرح شده پیرامون عرضه‌ی یک پروژه نیمه‌کاره، سهام شرکت سی‌دی پراجکت باری دیگر بیش از ۱۲ درصد افت داشته است و این رویکرد نزولی همچنان ادامه دارد.

حین توسعه‌ی بازی Cyberpunk 2077، کارکنان و برنامه‌نویسان اضافه‌کاری‌های شدیدی را تجربه کرده‌اند و حتی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که برای اتمام پروژه، برخی از افراد ۶ روز از هفته را مشغول توسعه، کدنویسی و پولیش بوده‌اند. وب‌سایت بلومبرگ (Bloomberg) در یکی از گزارش‌های خود یادآور شده بود که افراد بالارده قصد دارند شرایط شغلی را بهبود دهند و دیگر خبری از اضافه‌کاری‌های غیرمنطقی نباشد، اما به نظر می‌رسد چنین برنامه‌ای در نهایت اعمال نشده است.

یکی از کارکنان در ژانویه‌ گذشته این سوال را مطرح کرده بود که چرا رئیس شرکت به بازی‌بازان اعلام کرده است، عنوان Cyberpunk 2077 تکمیل شده و قابل بازی محسوب می‌شود؛ در حالی که چنین موضوعی صحت نداشت. جواب اعضای هیئت مدیره این بود که خود مسئولیت را برعهده می‌گیرد. یک توسعه‌دهنده‌ی دیگر، سوالی را از مدیران شرکت مطرح کرده بود مبنی بر این که رویکرد شرکت تا حد بسیار زیادی ریاکارانه است، چرا که سی‌دی پراجکت موضوع بازی خود را پیرامون ابرشرکت‌هایی قرار داده که از نیروی انسانی خود بهره‌گیری غیرمنصفانه دارند و چنین انتقادی را به آن‌ها وارد می‌کند اما خود از کارکنانش اضافه‌کاری‌های غیرمنطقی درخواست کرده است. شخص یاد شده، جواب مدیران شرکت را مبهم و نامخشص توصیف کرد.

بسیاری از تحلیل‌گران و حتی مخاطبین عادی متعجب شده‌اند که چرا پس از ۸ سال ایده‌پردازی، توسعه و  همچنین سه تاخیر متوالی در سال ۲۰۲۰، همچنان بازی Cyberpunk 2077 نیمه‌کاره و تکمیل نشده عرضه شده است. سخن مشترکی که در میان صحبت‌های سازندگان بازی دیده می‌شود، این است که مهلت‌های تعیین شده برای ارائه‌ی پروژه کاملاََ غیرمنطقی بوده و به طور واضح، بازی به زمان توسعه‌ی بیشتری نیاز داشته است.

وبسایت خبری بلومبرگ قبل از پرداختن به این موضوع، گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر این که عرضه‌ی زودهنگام و نابخشودنی Cyberpunk 2077 باعث شده است مدیران و سرمایه‌داران شرکت سی‌‌دی پراجکت، با بیش از ۱ میلیارد دلار آسیب مالی مواجه شوند. از طرفی طبق گزارش‌های قبلی GameIndustry، سهام سی‌دی پراجکت از زمان عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 بیش ۲۹ درصد کاهش یافته و به مقدار ۳۱۳.۹ PLN رسیده است. به دنبال نارضایتی گسترده‌ی بازی‌بازان از مشکلات فنی مختلف، به خصوص کامل نبودن نسخه‌های کنسولی، شرکت سی‌دی پراجکت بیانیه‌ای را منتشر کرد که ضمن عذرخواهی از طرفداران، وعده‌ می‌دهد در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو مشکلات نسخه‌ی نسل هشتمی بازی اصلاح شوند. باید دید  به‌روزرسانی‌های پیش‌رو تا چه حد می‌توانند به مشکلات اخیر این شرکت کمک کنند.

Cyberpunk 2077 برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. بر اساس بیانیه‌های قبلی تیم سازنده، به روز رسانی اصلی نسل بعدی که کیفیت را متحول خواهد کرد در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند
کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند
کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند
کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند
کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PS4EVER گفت:

    آیا این مشکلات فقط برای نسخه های نسل هشتمیه؟ دوستان کسی روی کنسول های نسل نهم و پی سی بازی کرده بازی بدون باگه؟

    • Neil_druckman گفت:

      برادر رو کنسول های نسل هشت رسمن غیرقابل بازی هست.از نمره ۴۰ ign هم میشه راحت فهمید.بازی روی همه پلتفرم ها شدیدن باگ داره و در کل بازی ناقصه.شما وقتی داری بازی میکنی میفهمی این بازی شدیدن پتانسیل اینو داشته که ابرشاهکار بشه.اما به خاطر مشکلات فنی و هوش مصنوعی و فیزیک(که همه نشون دهنده اینه که بازی زود تر از زمان موعود منتشر شده)باعث خراب شدن تجربه گیمر ها شده

    • باگ رو که داره
      افت فریم نداره
      که خب مشکل تا نود درصد حل میشه

      • calvin77 گفت:

        والا
        من نمیدونم برای چی هی این بازیو میکوبید ؟؟
        بابا لذت ببرید از بازی. این مشکلات همش گذراست … مخصوصا سونی فن های گرامی انقدر بازیو نکوبید …
        یعنی انقدر کوبیدید و اعتراض کردید که سونی هم اونو از استور برداشت …
        خوبه حالا با حمایت نکردن این استودیویی که نگین نسل هشتو ساخته در حال ورشکستیه؟
        د اخه همونی که بازی رو میکوبی الان مایکرو بیاد سی دی پراجکت ردو بخره و ویچر ۴ انحصاری بشه که خودت اولین نفر سکته دنس میزنی …
        اونایی که تو شکست و غم باهات نیستن و فقط موقع موفقیت و پیروزی باهاتن به درد لای جرز دیوار هم نمی خورند
        پس فردا که با اپدیت مشکلات بازی رفع شد نیایین هی به به چه چه کنید چون در اون صورت خودتون ضایع میشید
        یا حق

        • واقعا همینه
          مشکلات بازی کاملا قابل حله
          البته به جز مشکل فیزیک
          هوش مصنوعی رو میشه بهتر کرد
          باگ ها برطرف میشه
          افت فریم ها از بین می‌ره
          حتی میشه تراکم شهر هارو بیشتر کرد

          • یه چیز دیگه هم میگم که اینایی که الان دارن میکوبن شرکتو اصلا فنای سیدی نیستن
            اونایی که میکوبن نه اونایی که انتقاد میکنن
            محبوبیت سیدی رو فقط دارن خدچه دار میکنن
            تازه محبوبیتی که سیدی داره با این حرفا از بین نمیره
            خودتون رو خسته نکنید :snicker:

        • manohame گفت:

          بهترین تکستی که امروز خوندم :yes:

        • recidivist گفت:

          دوست عزیز بحث کوبیدن نیست!
          چرا قضیه رو جبهه‌ای میکنین سونی و مایکروسافت
          من خودم از تریلر سال ۲۰۱۲ تا روز قبل از انتشار بازی منتظرش بودم
          مطمئن بودم لانچ مناسبی نداره و درست میشه مثل ویچر
          ولی من ویچر۳ رو هم، هم روز عرضه و هم با آپدیت ها بازی کردم و تکاملش رو از یک بازیه “قابل اجرا” و نسبتاً خوب تا یک شاهکار دیدم.
          ولی این بازی به شدت ضعیفه روی نسل ۸ و هنوز شاید ۱۰ درصد پلیر ها از نسل ۸ به ۹ رفته باشن
          این قطعا یه توهینه که بیان بگن “به طرز شگفت انگیزی” خوب اجرا میشه روی نسل ۸ و بعد کد به سایت ها برای نقد ندن و یه بازی عملاً ناقص عرضه کنن
          بازی روی pc فقط به پتانسیلش رسیده
          بعدش هم جوری میگید شکست و غم انگار اتفاقی بوده یا مشکل پیش اومده واسشون
          در صورتی که این همه بازی پیش خرید شد و همه از بازی ساپورت کردن و تهش وظیفه‌ی اون شرکته که بازی سالم در حدی که تبلیغ شده تحویل خریدارها بده!!

    • سلام داداش بیشتر مشکلات مال کنسول های نسل هشتمی هست ولی متاسفانه روی کنسول های نسل نهمی پلی استیشن باگ زیاد داره و روی کنسول اکس باکس سری اکس افت فریم که خیلی جای تعجب داره چون طبق گفته همه کنسول اکس باکس قدرت بیشتری از پلی استیشن داره. من خودم بازی دارم تجربه میکنم و متاسفانه هنگام سیو کردن بازی به طور کامل فیریز میشه (من بازی دارم رو پلی استیشن اسلیم بازی میکنم) ولی میگن بهترین کنسول نسل هشتمی که بازی در حد خوب اجرا میکنه کنسول پلی استیشن پرو هست چون بازی روی کنسول اکس باکس وان اکس هم مشکل داره و دچار افت فریم میشه.

      • HalfLife گفت:

        عزیز کیفیت و رزولوشن نسخه اکس باکس وان اکس و سری اکس هر دو از نسخه های ps بالاتر هستند مقایسه ها هست یه نگاه بنداز افت فریم داره چون بازی رو کاملتر اجرا میکنه نسخه های پلی استیشن از کم بودن npc و بافت و سایه و رزولوشن رنج میبره در عوض فریم بهتری داره

    • SSrM گفت:

      نه عزیز همشون باگ دارن ولی پایدارترین اجرارو توی نسل ۹ فقط ps5 داره
      ۶۰ فریم قفل
      با اینکه سیستم ضعیف تر تو نسل ۹ روی کاغذ داره 😉 😉 😉

      شاید اینم کیتشو دیر رسوندن ؛) :))

    • تا جایی که من خبر دارم روی پی‌سی نسبتا قوی مشکلی نداره اما کنسولای نسل بعد خبر ندارم
      متاسفانه شرایط برای سی‌دی‌پراجکت اصلا خوب پیش نمیره و از همه طرف هجمه بهش وارد میشه و سی‌دی‌پراجکت قطعا الان داره ۲ تا کار میکنه…
      فشار به تیم توسعه که این همه مدت تلاش کرده بوده و الان که نزدیک به تعطیلاته بازم باید کار کنن و با آپدیت بازیو رو به راه تر بکنن
      دومین کارم اینه که دارن سعی میکنن دمیج کنترل کنن و با بیانیه و هر چی شما بگین میخوان فقط این شرایط تغییر کنه
      راجبه موضوع اول شک دارم و راجب دومی احساس میکنم که کلا از کنترلشون خارجه
      بازی سایبرپانک…درس بزرگی توو هر زمینه‌ای به سهامداران و توسعه‌دهنده‌ها و منتظرانش داد اونم این بود که هیچ چیز غیر ممکن نیست

    • majid گفت:

      رو تمام کنسول ها مشکلات فنی و باگ هست لی تو کنسول های نسل ۸اینقدر افت فریم و افت رزولوشن هست که بازی رو غیر قابل انجام دادن میکنه کلا وایستا تا یه سال که هم دی ال سی هال بیاد هم باگ ها برطرف بشه

    • aryanbarani گفت:

      روی پیسی هم باگ داره ولی نه اندازه ی کنسول های نسل ۸

    • هیچ بازی بدون باگ نیست بازم میگم هیچ بازی 🙂

    • اگه کر.کی بازی میکنی که هیچی ولی اگه واقعا میخوای هزینه ای بکنی پولت رو قشنگ به سطل آ.شغال می اندازی.اصلا و ابدا به حرفهای فن بوی های متعص.ب این استدیو نگاه نکن اونا چه خوب باشه چه بد میگن شاهکاره.ولی واقعیتش اینه تمام پلتفرم ها مشکل دارن و باگ زیاد.چند تا از دوستانم که فن پی سی هستن و منتظر بازی بودن بعد از ۲ ساعت بازی رو پاک کردن و نتونستن ادامه بدن این بازی ضعیف و فا.جعه رو.اشکالشم فقط باگ نیست.به شدت گیمپلی و هوش مصنوعی ضعیفی داره و شخصیت پردازیش کاملا از ویچر ضعیف تره.در کل این متای زردی که گرفته کاملا حقشه

    • فکر کنم چندین بار توضیح دادیم در این باره
      نه مشکلات فقط برای کنسول های نسل هشتمی نیستن. باگ روی همه پلتفرم ها هستن ولی خیلی کم پیش می یاد به اصطلاح گیم بریکنیگ باشن. بستگی به شانس مخاطب داره.

    • Ozhan گفت:

      این مشکلات واس همست داش ربطی به پلتفرم نداره ولی تو نسل هشتم خیلی خیلی بیشتره
      خدا لعنت کنه هیت مدیره سی دی پراجکت رو، بازی که میتونست متال بالای ۹۰ بگیره با زمان بیشتر و اضافه کردن محتویات بیشتر و درست کردن هوش مصنوعی یا سیستم پارکور و یا حنی بهبود و تنوع ماموریت های فرعی و همچنین بهینه سازی فریم ریت بازی ولی زد تلاش هشت سال این استدیو رو به باد داد، فقط بخاطر یه اشتباه اعلام کردن تاریخ انتشار
      بازی مشکلش فقط باگ نیست دوستان و طبق شنیده ها مشکلات پایه ای تری داره منتهی همشون قابل رفعن(مث کمبود انیمیشن تا افکت های گوناگون یا مشکلاتی که بالا گفتم) ولی بخاطر عجله سران این شرکت کل زحمات سازندگان رفت زیر سوال
      جیسون شرایر هم گفته اگر کارمندی از سی دی پروجکت از داخل استدیو و بحرانش اگر میخواد صحبت کنه میتونه مخفیانه بهش ایمیل بزنه…خلاصه که فاتحه رییس های این شرکت خوندست و دیگه اعتماد گیمرا رو به سختی میتونه برگردونه
      امیدوارم بازی بعدیشون رو با مدیریت بهتر بسازن، کی بدش میاد یه شاهکار بی نقص بازی کنه؟

      • درباره ی بدیایی که گفتی
        محتویات بازی خیلی زیاده
        نمیدونم کی گفته کمه ولی کافیه
        یکی دوتا فعالیت مثل گوینت تو ویچر یا توهین کردن تو والهالا میذاشت بهتر هم میشد
        هوش مصنوعی رو قبول دارم خرابه
        سیستم پارکور واقعا زیاد استفاده نمیشه
        یا حداقل تا الان استفاده نشده
        ایراد گرفتن از یه چیزی که نهایتا دو دقیقه از بازی رو تشکیل بده واقعا خیلی ظلمه
        ماموریت های فرعی تنوع دارن خیلیم دارن
        مشکلی که آقای رضایی گرفته بود یه چیزیه شبیه اتفاقات اتفاقی
        چمیدونم داری میری دعوا میشه میری کمک میکنی
        بازی دقیقی یادم نمیاد براش
        بقیش رو هم کاملا درست گفتی

    • Tanesh گفت:

      بازی کلا مشکل داره ، روی همه کنسول ها ، ولی تو پلی استیشن ۴ و ایکس باکس فاجعس ، تو نسل نهم و پی سی قابل تحمل تره

    • hamidgrio گفت:

      رو pc بازی کردم جدا از مشکلات فنی خود بازی مشکلاتی مثله افت فریم بی دلیل. کرش کردن بازی و مشکل سیو رو تو بازی مشاهده کردم

    • PCMR گفت:

      نسخه پی سی دارای باگ هست ولی خیلی راحت میشه باهاش کنار اومد
      اصلی ترین ضربه ای که سایبر خورد از سومدیریت سی دی پراجکت بود
      از هایپ به شدت بالا تا خبر دروغه گلد و زمان عرضه بازی و کرانچ کارکنان همه و همه دست به دست هم داد تا این افتضاح شکل بگیره
      من که دارم بازی رو انجام میدم انگار یه نسخه early access رو دارم بازی میکنم!!خیلی جاها اصلا تکمیل نشده و هنوز مشخصه بازی حداقل نیاز به ۶ ماه کار داشت
      به قدری فشار روی سازندگان بالا بود و وقتشون کم که مجبور شدن از خیلی از امکانات بازی که قولشون رو داده بودن به کلی بزنن و یا بعدها با اپدیت برطرفش کنن
      مدیران سی دی به جای اینکه بیشتر پولشون رو برای تبلیغات بازی صرف کنن میبایست برای خود بازی صرف میکردن
      میشه گفت اگر این مشکلات پولیش و فنی وجود نداشت یکی از بهترین بازی های نسل رو شاهد بودیم

    • ALIREZAICE گفت:

      نسخه پی سی باگ داره ولی خیلی کم مشکلی در بازی کردن بوجود نمیاد مشکل اصلی بازی کم عقل بودن npc های بازی و سیستم پلیس ضعیفش هست

    • PS4EVER گفت:

      دوستان ممنون از پاسخگویی چون واقعا برام سوال بود . دیشب کنجاو شدم ببینم منظور از باگ هایی که در مورد این بازی میگن چیه رفتم تو ویدیوی یوتیوب گیم اسپات یه ویدیو دیدم از باگ های بازی این لینکشه

      واقعا برام باور نکردنیه اینهمه باگ تازه اینا گلچینی بود که اینا نشون دادن معلوم نیست چقدر باگ تو بازیه . فکر نکنم این حجم بالای باگ رو بشه تو مدت کمی برطرف کرد

    • A@Rad گفت:

      روی کنسول های نسل ۸ مشکل زیاد داره. روی کنسول های نسل ۹ هم باگ داره ممکنه چند بار هم کرش کنه ولی مشکلاتی مثل افت فریم که نشه بازی کرد و دیر لود شدن تکسچر ها و این مشکلات نیست

    • nadergh1111 گفت:

      بخدا همش دروغه من خودم دو تا دستگاه دارم من بازی هم روی ps4 slim بازی کردم هم روی ps5 بازی هیچ گونه مشکلی برای من از نظر افت فریم نداره که همه دارن میگن فقط باگ خیلی داره.

    • alisupernova گفت:

      من رو پی سی میزنم توی ۲ ساعت بازی گذشته ام باگی ندیدم
      فقط یه باگی هست که صدای پا هر از چند گاهی قطع میشه با پریدن درست میشه
      انچنان باگی ندارم الان بدون مشکل بازی میکنم
      تنظیمات اولترا ۱۴۴۰p

    • REZA_OX گفت:

      من رو کنسول نسل نهم بازیش کردم و مشکل تو اونم هست. مشکلاتی که تو بازی دیدم:
      داشتن باگ.
      اوفت فریم.
      برنداشتن یکسری آیتم ها.
      هوش مصنوعی پایین.
      و خیلی چیز های دیگه.
      و باید منتظر باشیم تا آپدیت های جدید بازی رو درست کند.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    کاملا مشخص هست وقتی بازی اینطور عرضه شده مشکلات داخلی در استودیو وجود داره واقعا نمیدونم چرا اینطوری شده فقط امیدوارم این شرکت دوس داشتنی بیش از این رو لبه تیغ راه نره ، واقعا حیف که سایبر پانک که شاید فقط با چند ماه دیرتر منتشر شدن میتونست رو قله های این صنعت باشه به خاطر مشکلات داخلی و مدیریت نا صحیح اینطور به باد انتقاد گرفته بشه ، بیشتر دلم برای اون کسایی که این همه سال زحمت کشیدن برا بازی میسوزه ، ای کاش به عنوان یه فن این شرکت روزی بفهمم دلیل این کارشون چی بوده ، دیگه دارم واقعا نگران سی دی پروجکت رد میشم ، ما از یه استودیو خیلی خوشمون اومد اونم هر روز داره اخبار ناجوری ازش میاد کی شانس داشتیم که این دفعه دوممون باشه …… امیدوارم سایبر پانک به حق واقعیش برسه

    • wildhunt گفت:

      به نظر میرسه که فقط مشکل مدیریتی بوده
      فکر میکنم توسعه دهندگان بازی میدونستن کامل نشده اما مدیریت مجبورشون کرده عرضه اش کنن 🙁

      این بازی خیلی بزرگه بخش مدیریتی نباید انتظار میداشتن که در یک نسخه بشه همچین چیزی داد باید بجای فشار روی تیم توسعه دهنده، قسمتی از ایده هاشون رو توی نسخه اول بازی عملی میکردن و یک بازی بدون باگ و کامل میدادن بعد میومدن توی نسخه دوم که ساختش راحتتره همه ایده ها رو پیاده سازی میکردن. اینجوری بازیشون بعد از زمان ساخت معقولی با کیفیت خیلی خوبی به دست همه میرسید

  • Xbox+Bethesda گفت:

    نه شما نمیدونید همه اینا کار مایکروسافته داره این جو منفی رو دور سونی و سی دی پروجکت ایجاد میکنه که کسی نسخه پلی استیشن بازی رو نخره و همه برن اکس باکس بخرن و همچنین سهام سی دی پروجکت هی بیاد پایین و پایین تر تا اینکه ورشکست بشه و مایکروسافت بیاد اون رو بخره و خودشو ناجی سی دی پروجکت معرفی بکنه.اصن مایکرو به سی دی پروجکت پول داده تا گند بزنه به نسخه پلی استیشن و همچنین به دیجیتال فاندری هم پول داده که تو بررسی ها نسخه پلی استیشن رو بکوبن تا همه اکس باکس بخرن.مایکرو پول داده به یوبی سافت که پچ والهالا رو روی پلی ۵ خراب کنه .اینارو من نمیگما یه منبع موثق و کامل اینارو میگه به اسم امیر نوب شو که رفته هم با رییس یوبی سافت هم با رییس سی دی پروجکت حرف زده و اینارو فهمیده و اونا این حرف هارو به طور محرمانه بهش گفتن که یه وقت مایکروسافت و اسپنسر بویی نبرن و بیان اونارو ترور کنن.آخه میدونید نه اینکه ایشون بی طرفه و فن بوی پلی استیشن نیس برا همین میشه به حرفاش اعتماد کرد.اهان یه چیز دیگه هم این نوب شو فهمیده و اونم اینه که بازی فرست پارتی مایکروسافت یعنی فیبل که قراره ۲۰۲۳ به بعد بیاد یه بازی انلاین سرویس محوره که یه استودیو ریسینگ ساز داره اون رو توسعه میده و امیدی بهش نیس. برا همونه که رفتن نویسنده ارشد بازی کنترل رو آوردن تو پلی گراند که بازی انلاین و سرویس محور بسازه.
    ای خدا چرا انقدر مایکروسافت بده چرا شرکتشو نابود نمیکنی که این همه نره همه رو بخره ،چرا اسپنسر استعفا نمیده و یکی مثل دان متریک بیاد جاش،چرا سونی نباید سرمایه مایکروسافت رو داشته باشه که بره استودیو بخره یا بازی مولتی پلتفرم انحصاری زمانی کنه،چرا سونی نمیره راک استار رو بخره و جی تی ای ۶ رو انحصاری کنه تا حال مایکرو و اسپنسر جا بیاد،چرا اسپنسر گیم پس رو معرفی کرد در حالی که دشمن صنعت گیمه و بازی هاش بی کیفیت و بدرد نخور.
    آخه چراااااا.
    یادم رفت یه تشکر هم از عمو سیبیلو (نوب شو)بکنم که به ما فهموند مایکروساف منفور ترین و بدجنس ترین و شیطانی ترین شرکت دنیا مخصوصا تو صنعت گیمه،باید از نوب شو تشکر کنیم و برای تشکر کمپینی بزنیم براش و پلی ۵ بخریم تا بیشتر برامون از بدی های مایکروسافت بگه .

    • majid گفت:

      شما خودتو بکش ولی پلی استیشن برند سونی نیست برند صنعت گیمه تو همه دنیا هم همه پلی استیشن میخرن و به عنوان کنسول دوم ایکس باکس شناخته شده هست حالا شما حرف رایگان بزن این اعتبار سونی تو ۲۰سال خدمات عالی به وجود اومده نه انخپحصاری کردن چند تا مولتی پلتفرم

    • K_R12 گفت:

      از وقتی رفتم زیر نظرات آخرین بررسی امیر نوب شو رو خوندم که یکی از کاربراش نوشته بود مایکروسافت داره از قصد یکاری میکنه که ارزش سیدی پراجکت رد بیاد پایین و بتونه این شرکت رو تصاحب کنه و خودشو قهرمان جلو همه توصیف کنه

      و بعد امیر نوب شو: در جوابش نوشت دقیقا همینیه که تو میگی دیگه فهمیدم این اوضاعش خیلی داغونه و توهماتش دیگه داره زیاد از حد فضایی میشه 🙂 . واقعا باید برا خودشو به یکی نشون بده . این بخواد همینجوری پیش بره با همین پادکستاش تا چند وقت دیگه از توهم زیاد از حد از دست میره

    • 999active666 گفت:

      اگر حرف های کسی ناراحتت میکنه
      تفنگ رو سرت نذاشتن که بری ببینی
      بشین با ۶۰۰ تا بازی گیم پس ت خوش باش

      • Xbox+Bethesda گفت:

        اره تفنگ رو سرم نزاشتن یکی از رفیقام گفت پادکست جدید نوب شو رو دیدی گفتم نه.بعد گفت برو ببین چه چرت و پرت هایی میگه بهش گفت خلاصشو بگو گفت نمیشه باید بری ببینی منم رفتم دیدم و جز یک ساعت چرت و پرت گفتن به مایکروسافت هیچ چیز دیگه ای نگفت وگرنه من مشتاق گوش دادن به اراجیف یه فن بوی نیستم.

    • Mateus گفت:

      آقای فرنام شما خودت کاملا منبع موثقی هستی! 😐
      از حرف ها و کارهایی که انجام دادی قابل تشخیصه!
      خداروشکر کن اساتید گیمفا محترم و بزرگ منش هستن و تو رو بن نکردن! از این به بعد هم فکت صادر نکن :no:

    • Sam_fisher_47 گفت:

      متاسفانه این آقا فکر می کنه سونی فن بوی نداره و فن بوی های مایکروسافت کل این فضا رو متشنج می کنن دوم اینکه خیلی به فن بوی ها اهمیت میده
      میگه فن بوی های مایکروسافت فکر می کردن سایبر انحصاریه 😐 بگو مرد حسابی اگه کسی ندونه سایبر مولتیه نمی تونی اسمشو فن بوی بزاری . فن بوی ها تمام اخبارو دنبال می کنن که یه سوراخی پیدا کنن دستشونو کنن توش بعد ندونن سایبر مولتیه 😐
      تازه عوام فریبی رو ببنید که میاد صحنه ای که تو ماشین دارن تیر اندازی می کنن از وان ایکس گذاشته که ۱۷ فریمه در حالی که تو همین پست گیمفا همون صحنه روی پرو هم ۱۷ فریم می داد و این آقا هیچی نمیگه
      و همچنین اعتقاد داره هر کی هر کجا و هر موقع از کنسول های مایکروسافت تعریف کنه پول گرفته ریچارد لد بدر بیچاره هم نگفت سریز اس بهترینه گفت تو سی فریم بهترینه همین :wilt:
      بخواید نخواید این آقا فن بویه هر کی هم میگه نه بیاد خودم براش ثابت می کنم از وقتی رفتیم تو فاز نسل جدید چه کمپین ضد ایکس باکسی راه انداخته

  • saeed Kh گفت:

    اپدیت حجیم ۱.۰۵ با حجم ۱۷ گیگ منتشر شد …..

  • انتظار دیگه ای از یه استدیو درجه ۲ نمیره.حالا حالا ها مونده به قله های این صنعت یعنی امثال نا.تی دا.گ و راکستار و سانتامونیکا برسه

  • koador گفت:

    دوستان رو استدیا وضعیت چگونه هست کسی اطلاع داره؟

  • میدونم الان این نظرم کلی دیس میخوره ولی به هر حال میگم
    اول اینکه بازی حداقل باید اواسط سال ۲۰۲۱ عرضه میشد تا اون موقع کلی از باگ های بازی رفع میشد
    یا اینکه وقتی cdpr از مشکلات نسخه کنسولی خبر داشت میتونست حداقل نسخه کنسولی رو تاخیر بزنه
    ولی دیگه کار از کار گذشته فقط امیدوارم که تا جای ممکن مشکلات برطرف بشه و همه بتونن بهترین تجربه رو از بازی داشته باشن و بازی بی شک شاهکار هستش اما یه شاهکار پر باگ
    cdpr به سختی به دنبال برطرف کردن مشکلات هستش و داره به پس گرفتن بازی از کاربران ناراضی هم کمک میکنه اونم با جیب خودش
    اونم وقتی حسابی سهامش افت کرده
    فقط باید گفت امیدوارم از این که هست بدتر نشه و از این اتفاقات درس گرفته باشن و در اینده سعی کنن بهترین کار ممکن رو انجام بدن

  • reza_tport گفت:

    بزارن این کارکنان یه استراحت بکنن پیش خانوادشون حالا رفع مشکلات بازی رو بعدنم میشه حل کرد
    من از بازیشون راضی بودم و امیدوارم تعطیلات خوبی رو بدون کار اجباری داشته باشن

  • “رویکرد شرکت تا حد بسیار زیادی ریاکارانه است”
    جمله طلایی این خبر.
    تعجب بر انگیزه مدیر شرکت میگه بازی گلد شده ولی کارمندا میگن نه
    بعد همون مدیرمیگه من کرانچ و این مسائل مخالفم
    تو غلط میکنی توی پروسه ساخت بازی دخالت میکنی که محصول نهایی اینطوری فاجعه بشه

  • باگ یه مسئله هست اما هوش مصنوعی ضعیف و فیزیک افتضاح یه بازی تبدیل به زباله میکنه
    بقیش بهانه است
    خیلی بازیها هستند پتانسیل دارند بخاطر پتانسیل داستانی و فرم کسی بازی شاهکار معرفی نمیکنه چون هوش مصنوعی و فیزیک اساس گیمپلی هست و ستون گیم اگر خراب باشه کار تمام است

  • 30nabhl گفت:

    من بازیو رو ویندوز نصب کردم هر وقت میزنم یه جا بشینه بازی کرش میکنه
    منتظر آپدیت ام

  • Hirbod2568 گفت:

    من این بازی رو پارسال پیش خرید کردم و لحظه شماری میکردم واسش ( ویچر بهترین بازی زندگیمه). روی پی سی بازی میکنم با مشخصات core i 7 8700K, GPU 1080, 32 gb ram. روی تنظیمات مختلف امتحان کردم. متاسفانه باگ زیاد داره. کرش نداشتم تا حالا ) حپ.پ ۱۵ ساعت بازی). ولی هوش مصنوعی افتضاحه. ترافیک شهری افتضاحه (‌ماشینا غیب میشن تو خیابون). ماشین رو صدا میکنی یهو از تو دیوار میاد. بعضی ایتم ها رو نمیتونی برداری. تو اسانسور دارم کاور گرفتم واسه پلیس ولی یهو از پشتم ظاهر میشن. پلیسا فقط پیاده تعقیبت میکنن نه ماشین….. کلا منو اصلا جذب نکرد. واسه وقت گذروندن خوبه ( اکشنش رو خیلی دوست دارم) ولی بر عکس ویچرو ۳۰ مین یا حداکثر بعد ۱ ساعت بازی میام بیرون چون خسته میشم.

  • amin_ahmadi گفت:

    با این این وضعیتی که داره یک سال دیگه ایشالا باگاش کم میشن

کارکنان شرکت سی دی پراجکت از نابسامانی سازمانی صحبت می کنند