ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا

ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال ۲۰۲۰؛ می‌ توانست خداحافظی بهتری باشد…

محمد آریامقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
بازی های ناامیدکننده

زمان زیادی تا پایان سال ۲۰۲۰ و شروع سال ۲۰۲۱ باقی نمانده و تقریبا همه‌ی بازی‌های مهم سال ۲۰۲۰، در حال حاضر منتشر شده‌اند. امسال برای طرفداران سونی سالی فوق‌العاده بود. نه تنها جایزه‌ی بازی سال به شاهکار ناتی داگ، The Last of Us Part II رسید، بلکه دو بازی دیگر در لیست نامزدهای این جایزه هم انحصاری‌های سونی بودند. Final Fantasy VII Remake محصول اسکوئر انیکس و Ghost of Tsushima محصول ساکرپانچ. به عبارتی، نصف نامزدهای جایزه‌ی بازی سال، نمایندگان سونی در این مراسم به شمار ‌می‌رفتند. علاوه بر این، بازی The Last of Us Part II نامزد دریافت ۱۱ جایزه شده و برنده‌ی ۷ جایزه بود؛ از این حیث این بازی رکورددار است. بازی‌های Hades، Ghost of Tsushima، Among Us و Final Fantasy VII Remake نیز هر کدام موفق به دریافت ۲ جایزه شدند. پس از The Last of Us Part II، رکورد بیشترین نامزدی در اختیار Hades و پس از آن Ghost of Tsushima بود. این دو بازی به ترتیب ۹ و ۸ بار نامزد دریافت جوایز مختلف در The Game Awards 2020 شده بودند. خوشبختانه انحصاری‌های مهم سونی، جایی در لیست ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ نداشتند.

اما خب بازی‌های نام برده شده، تنها بازی‌های موفق امسال نبودند. یوبی‌سافت در انتشار Watch Dogs Legion، Assassin’s Creed Valhalla و در نهایت Immortals Fenyx Rising عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش گذاشت. Assassin’s Creed Valhalla به نمرات بالایی دست یافت و قطعا از لحاظ کیفی یک سر و گردن بالاتر از نسخه ی قبلی این فرنچایز، Assassin’s Creed Odyssey عمل کرد. حواشی ایجاد شده حین توسعه‌ی Assassin’s Creed Valhalla ظاهرا به خوبی مدیریت شده و در نهایت، این حواشی پس از عرضه بازی زیاد خودشان را نشان ندادند. Watch Dogs Legion یک ایده جدید را پیاده سازی کرده و برخلاف بسیاری از تصورات، نتیجه نهایی راضی کننده بود. قابل پیش بینی بود که این بازی نمی تواند به متای چندان بالایی دست پیدا کند، ولی خب طرفداران و جامعه گیمر غالبا از این بازی لذت بردند. Immortal Fenyx Rising هم که یک بازی بی ادعا بود که در نهایت یک عملکرد عالی را از خود بر جای گذاشته و مورد تحسین منتقدین و گیمرها قرار گرفت. سال ۲۰۲۰ برای اکتیویژن هم سال بدی نبود. عرضه Call of Duty Warzone در اوایل سال، طرفداران را خوشحال کرد. Warzone قطعا یکی از بهترین بتل رویال های منتشر شده تا به امروز به شمار می رود. آوریل سال ۲۰۲۰ اکتیویژن نسخه ریمستر بخش داستانی Call of Duty Modern Warfare 2 را بی سر و صدا به بازار عرضه کرد. Call of Duty Modern Warfare 2 Campaign Remastered آن طور که باید و شاید سر و صدا به پا نکرد. همان طور که اشاره شد، اکتیویژن خیلی روی تبلیغات این بازی کار نکرده بود. و در نهایت Call of Duty Black Ops Cold War هم پس از کش و قوس های فراوان، مدتی پیش به بازار عرضه شده و اتفاقا در همان هفته اول انتشار، از لحاظ فروش به Assassin’s Creed Valhalla قافیه را باخت. عنوان Call of Duty Black Ops Cold War خیلی در برآورده کردن انتظارات موفق ظاهر نشده و افراد زیادی اعتقاد دارند که این بازی می توانست خیلی بهتر عمل کند. بین این سه نسخه Call of Duty که توسط اکتیویژن منتشر شدند، شاهد بازی های Crash Bandicoot 4: It’s About Time و Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 نیز بودیم. هر دو بازی در سبک خود عملکرد فوق العاده ای داشته و هم در جلب نظر منتقدین موفق ظاهر شدند و هم کاربران، این دو بازی را دوست داشتند. اما در سال ۲۰۲۰، شرکت الکترونیک آرتس یکی از شرکت‌های پرکار بود. این شرکت آمریکایی علاوه بر سری بازی هایی مثل FIFA، Madden NFL و NHL که به صورت سالانه منتشر می شوند، چند بازی دیگر هم به بازار عرضه کرد. Command and Conquered Remastered Collection که یک ریمستر از دو بازی نوستالژیک بود، Rocket Arena که یک بتل رویال مفرح و فان به شمار می رود، Medal of Honor Above and Beyond که پس از Warfighter جدیدترین نسخه از سری Medal of Honor به شمار می رود و همین طور دو بازی Need for Speed Hot Pursuit و Star Wars Squadrons. به تمامی این عناوین، بسته های الحاقی که برای The Sims 4 منتشر شده اند را هم اضافه کنید.

بازی های ناامیدکننده

عناوین ذکر شده در این مقاله لزوما بازی‌های بدی نیستند و پایین‌تر از حد انتظارات ظاهر شدن، همیشه به معنای ضعیف بودن یک بازی نیست! در ادامه کمی مفصل تر در رابطه با ناامیدکننده‌ ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ صحبت می‌کنیم. با گیمفا همراه باشید.

خلاصه که سال ۲۰۲۰ برای اکثر گیمرها سال خوبی بود. چه افرادی که طرفدار سبک ریسینگ بوند، چه استراتژی دوست‌ها، چه افرادی که از بازی های شوتر لذت می برند و چه افرادی که بتل رویال ها را دوست دارند. طرفداران بازی های مستقل هم انتخاب های زیادی را داشتند و خوشبختانه امسال از هر حیث، سال بهتری نسبت به سال ۲۰۱۹ بود. اما خب طبیعتا سالانه بازی هایی منتشر می شوند که در برآورده کردن انتظارات شکست می خورند. طبیعتا همه ما بازی هایی را می شناسیم که نتوانسته اند انتظاراتمان را برآورده کنند. گاهی اوقات به بازی هایی برخورد می کنیم که عملکرد قابل قبولی دارند ولی در زمینه فروش شکست می خورند و بعضی اوقات هم دقیقا برعکس، متای بازی پایین است ولی فروش بالای بازی شرکت سازنده را راضی نگه می دارد. به هر ترتیب، در لیستی که مطالعه می کنید، قرار نیست بازی های جذاب، دوست داشتنی و بزرگ امسال را معرفی کنیم؛ در این مطلب قصد داریم نگاهی به ناامیدکننده ترین بازی های سال ۲۰۲۰ بیندازیم. طی سه سال اخیر، اواخر هر سال میلادی یک مطلب با تیتر ” ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال X” منتشر شده و در مطلب منتشر شده هر سه سال هم، توضیحاتی که در ادامه مطالعه می‌کنید به صورت بولد شده و قرمز رنگ نوشته شده بودند. با این وجود، همچنان گاهی اوقات کامنت‌هایی که مشاهده می‌شوند، نشان از مطالعه نکردن این نکات هستند.  معیار انتخاب بازی‌هایی که در این لیست آمده نظر شخصی نویسنده، فیدبک‌های کاربران در سایت گیمفا، در شبکه‌های اجتماعی، در فروشگاه‌هایی نظیر استیم و سایت‌هایی مثل متاکرایتک، فروش کلی بازی‌ها و سود به دست آمده از آن‌ها برای ناشر و سازنده، نمرات منتقدین و متای بازی، هستند و سعی شده که به صورت تک‌بعدی به قضیه نگاه نکنیم.  همچنین عناوین ذکر شده در این مقاله لزوما بازی‌های بدی نیستند و پایین‌تر از حد انتظارات ظاهر شدن، همیشه به معنای ضعیف بودن یک بازی نیست! در ادامه کمی مفصل تر در رابطه با ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ صحبت می‌کنیم. با گیمفا همراه باشید.

۱۰- Disintegration

disintegration

قیمت ۵۰ دلاری بازی در استیم در زمان انتشار، هیچ گیمری را نمی تواند راضی کند. شما با چنین قیمتی، می توانید دست کم دو بازی با کیفیت و جذاب تهیه کنید. به هر ترتیب بازی Disintegration را می توان یک پروژه شکست خورده دانست. این بازی دیگر سرپا نخواهد شد و استودیو V1 Interactive باید به این فکر باشد که در آینده عملکرد خود را بهبود ببخشد.

قبلا در گیمفا به صورت مفصل در مورد این بازی صحبت کردم. مهم ترین عامل معروف بودن بازی Disintegration، این است که این عنوان توسط سازندگان سابق سری Halo ساخته شده است. به عبارتی، این بازی را دقیقا با عبارت ” بازی جدید سازندگان سابق Halo” می شناسند. اگر این بازی را تجربه کرده باشید و یا به تریلرهای بازی دقت کنید، فضای کلی بازی هم بی شباهت با سری Halo نیست. اما در مورد کیفیت کلی بازی Disintegration صحبت کنیم. داستان بازی مربوط به آینده کره زمین می شود و Romer Shoal کسی است که توسط بازی باز کنترل خواهد شد. در این دوره گروهی به رهبری Col. Black Shuck قصد دارند تا از انسان‌ها، ربات‌هایی فناناپذیر ساخته و به شکل خودشان، کره زمین را نجات دهند. البته طبیعتا در ادامه کار متوجه می شوید که این گروه، واقعا گروه خیرخواهی نیستند و دست کم اعمالشان، چنین چیزی را نشان نمی دهد. عنوان Disintegration تا پیش از عرضه رسمی، بازی جذابی به نظر می رسید ولی هرگز نتوانست در حد نمایش هایی که قبل از عرضه داشت، ظاهر شود. حتی نقاط قوت بازی هم در مقایسه با دیگر بازی‌ها، نمی توانستند خودی نشان دهند. بخش چندنفره بازی هر چند که جذابیت های خاص خودش را داشت ولی پس از مدتی تکراری می شد. مشکلات فنی بازی کم نبودند، طراحی مراحل مشکلات خاص خودش را داشت و حتی سیستم مبارزات بازی هم در تریلرها خیلی جذاب تر به نظر می رسید. تنها چند ماه پس از انتشار بازی، سرورهای Disintegration بسته شدند. همین موضوع برای این که عملکرد این بازی را بسنجیم، کافیست.

محصول استودیو V1 Interactive در استیم نمره ۶ را دریافت کرده است؛ نمره ای که در استیم به بازی های متوسط هم داده نمی شود. این بازی در متاکرایتیک هم حال و روز خوشی نداشته و متای نسخه PS4 بازی ۶۰ است. ورژن Xbox One و رایانه های شخصی بازی به ترتیب متای ۶۷ و ۶۲ را کسب کرده اند. قیمت ۵۰ دلاری بازی در استیم در زمان انتشار، هیچ گیمری را نمی تواند راضی کند. شما با چنین قیمتی، می توانید دست کم دو بازی با کیفیت و جذاب تهیه کنید. به هر ترتیب بازی Disintegration را می توان یک پروژه شکست خورده دانست. این بازی دیگر سرپا نخواهد شد و استودیو V1 Interactive باید به این فکر باشد که در آینده عملکرد خود را بهبود ببخشد.

۹- Hyper Scape

هایپر اسکیپ

این حقیقت را نمی توان عوض کرد که Hyper Scape یکی از ناامیدکننده‌ ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ و حتی شاید یکی از ناامیدکننده ترین بتل رویال هایی باشد که تا به امروز به بازار عرضه شده است.

طی چند سال اخیر بازی های بتل رویال هم پیشرفت قابل توجهی داشته و هم طرفداران پرشماری را برای خود دست و پا کرده اند. شاید PUBG را بتوان به نوعی، پدر این سبک از بازی ها دانست ولی بعدا، انتخاب ها برای بتل رویال بازها گسترده تر شد. کم کم بازی هایی چون Fortnite پا به میدان گذاشتند و پس از آن هم Apex Legends خودی نشان داد. Apex Legends به دلیل مشکلات فیلترینگ در ایران کمی دیرتر مطرح شد، ولی خب در حال حاضر در کشور خودمان، این بازی پلیرهای پرشماری داشته و بازی محبوبی به شمار می رود. Call of Duty هم از این سبک استفاده کرده و در Black Ops III، مدی تحت عنوان Blackout را اضافه کرد. بعدا هم که Call of Duty Warzone به عنوان یک بازی کاملا جدید به بازار عرضه شد و در حال حاضر در ایران طرفداران زیادی دارد. حتی بتسدا هم به Fallout 76 حالت بتل رویال را اضافه کرده بود. همچنین شایعاتی مبنی بر اضافه شدن یک مد بتل رویال به بازی های Halo Infinite و همچنین نسخه بعدی Battlefield نیز شنیده می شود. این شایعات در رابطه با Halo Infinite چندان قوی نیستند، ولی راجع به Battlefield بعدی احتمالا درست باشند.

یوبیسافت بازی های مختلفی را در ژانرهای مختلف عرضه کرده و بالاخره در سال ۲۰۲۰، پا به میدان رقابت بتل رویال ها گذاشت. رقابتی که البته در آن، یوبی سافت برنده نبود! Hyper Scape مثل هر بتل رویال دیگری، به عنوان یک بازی رایگان، در ماه ژولای سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. در وهله اول، این بازی از منتقدین نمرات قابل قبولی را کسب نکرد. متای ۶۰ روی کنسول Xbox One، متای ۶۲ برای کنسول PS4 در در نهایت متای ۶۸ برای رایانه های شخصی، اعدادی هستند که کیفیت بازی Hyper Scape را زیر سوال می برند. منتهی مسئله صرفا نمرات منتقدین نیست! این بازی نسبت به دیگر بتل رویال ها، به مراتب کاربران و طرفداران کمتری دارد. یوبی سافت در حال حاضر در حال کار بر روی Hyper Scape بوده و قصد دارد که مشکلات بازی را رفع کند. خوشبختانه شرکت فرانسوی در توسعه شوترها خود را به اثبات رسانده و احتمالا از عهده حل مشکلات Hyper Scape هم برخواهد آمد. با این وجود، این حقیقت را نمی توان عوض کرد که Hyper Scape یکی از ناامیدکننده‌ ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ و حتی شاید یکی از ناامیدکننده ترین بتل رویال هایی باشد که تا به امروز به بازار عرضه شده است.

۸- Fast and Furious Crossroads

بازی سریع و خشن

این بازی فقط یکی از ناامیدکننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ نیست، بلکه یکی از بدترین بازی های امسال است. بازی های اقتباسی از روی فیلم ها که به موفقیت برسند، در دنیای گیم خیلی زیاد نیستند. دقیقا عکس این موضوع هم صادق است؛ خیلی از بازی هایی که در دنیای گیم طرفداران زیادی داشته و برای خود اسم و رسمی دارند، در دنیای سینما ناکام می مانند. Fast and Furious شاید در سینما یک بلاک باستر پرطرفدار و برای سازندگان، پرسود باشد. ولی در دنیای گیم حتی شبحی از آن چه که در سینما وجود دارد را ندیدیم.

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، بازی هایی که اسمشان در این لیست می آید لزوما بازی های بدی نیستند. اما Fast and Furious Crossroads واقعا بازی بدی است. این بازی فقط یکی از ناامیدکننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ نیست، بلکه یکی از بدترین بازی های امسال است. بازی های اقتباسی از روی فیلم ها که به موفقیت برسند، در دنیای گیم خیلی زیاد نیستند. دقیقا عکس این موضوع هم صادق است؛ خیلی از بازی هایی که در دنیای گیم طرفداران زیادی داشته و برای خود اسم و رسمی دارند، در دنیای سینما ناکام می مانند. Fast and Furious شاید در سینما یک بلاک باستر پرطرفدار و برای سازندگان، پرسود باشد. ولی در دنیای گیم حتی شبحی از آن چه که در سینما وجود دارد را ندیدیم.  بازی Fast and Furious Crossroads در گیم اواردز سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این بازی توسط استودیو Slightly Mad ساخته شد، استودیویی که اتفاقا سابقه درخشانی در توسعه بازی های ریسینگ دارد. در همین سال ۲۰۲۰ بازی Project Cars 3 محصول همین استودیو بود. عنوانی که از بهترین ریسینگ های سال هم به شمار می رفت. همچنین بازی خوش نام و نشان Need for Speed Shift هم محصول همین استودیوست.

عنوان Fast and Furious Crossroads از دید منتقدین یک فاجعه بود، از دید طرفداران و جامعه گیمینگ فاجعه تر! کسب متای ۳۹ در متاکرایتیک اصلا کار ساده ای نیست؛ مهمی که Fast and Furious Crossroads به آن دست یافت. هرچقدر که فیلم های سریع و خشن جذاب و پرهیجان دنبال می شوند، Crossroads یک بازی بی روح، خسته کننده و کسل کننده بود. این بازی آن قدر بد بود که پیدا کردن نقاط قوت آن واقعا کار سختی محسوب می شد. طراحی افتضاح مراحل، گرافیک در حد بازی های موبایل، زاویه‌ی دوربین، مشکلات عجیب و غریب در سیستم کنترل، ضعف در شخصیت پردازی و خسته کننده بودن بخش آنلاین، همه و همه مشکلاتی هستند که Fast and Furious Crossroads با آن ها دست و پنجه نرم می کند. بازی در کمتر از ۴ ساعت به پایان می رسد و ببینید با چه فاجعه ای طرف هستیم که حتی ۴ ساعت تحمل کردن بازی هم کار دشواری است. چه طرفدار فیلم های سریع و خشن هستید و چه علاقه ای به آن ها ندارید، توصیه می کنم که کلا Fast and Furious Crossroads را فراموش کرده و هرگز سمت این عنوان نروید.

۷-Predator: Hunting Grounds

بازی predator hunting grounds

میانگین متای بازی روی هر دو پلتفرم کمتر از ۶۰ بوده و این عدد، یعنی منتقدین از این بازی راضی نبوده اند. مشکلات گرافیکی بازی شدیدا زیاد هستند، سیستم ارتقای شخصیت ضعیف است، بازی خیلی زود تکراری و یکنواخت می شود و دلیلش هم می تواند مشابه بودن مپ های بازی باشد، هوش مصنوعی انسان ها افتضاح است و کنترل کردن Predator هم تعریفی ندارد. در مجموع، اگر از موسیقی های بازی فاکتور بگیریم، پیدا کردن نقطه قوت در این بازی کار سختی خواهد بود. در مجموع، به نظر نمی رسد که Predator: Hunting Grounds ارزش ۳۵ دلار را داشته باشد و احتمالا حتی با ۲۰ دلار هم می توانید گزینه های بهتری را پیدا کنید. البته مجموعا، Predator: Hunting Grounds با وجود کیفیت پایینی که دارد، در کوتاه مدت برای برخی از گیمرها شاید بتواند سرگرم کننده باشد. ولی هرگز نمی تواند دوام زیادی روی پلتفرمتان داشته باشد. با این حال، این بازی هم یکی از ناامیدکننده‌ ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ است

درست مثل Fast and Furious Crossroads که درباره اش صحبت کردیم، Predator: Hunting Grounds هم در دنیای گیم به موفقیتی دست پیدا نکرد. اولین فیلم فرنچایز Predator در سال ۱۹۸۷ تحت عنوان Predator و با بازیگری آرنولد شوارتزنگر اکران شد. فیلم Predator 2 سه سال بعد و در سال ۱۹۹۰ اکران شد. در سال ۲۰۱۰، فیلم Predators سومین فیلم بلند این فرنچایز بود و در نهایت در سال ۲۰۱۸ نیز The Predator اکران شد و بازگشت آرنولد شوارتزنگر را شاهد بودیم. به طور کلی فرنچایز Predator در دنیای سینما طرفداران خاص خودش را دارد و فیلم های هیجان انگیز و جالبی هم تحت این عنوان اکران شده اند. ولی در دنیای گیم، ماجرا متفاوت است. عنوان Predator Hunting Grounds یکی از بازی هایی است که طرفداران مایکروسافت می توانند بابت منتشر نشدن آن بر روی کنسول Xbox One خوشحال باشند. Predator Hunting Grounds در آوریل سال جاری برای پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی منتشر شد. میانگین متای بازی روی هر دو پلتفرم کمتر از ۶۰ بوده و این عدد، یعنی منتقدین از این بازی راضی نبوده اند. مشکلات گرافیکی بازی شدیدا زیاد هستند، سیستم ارتقای شخصیت ضعیف است، بازی خیلی زود تکراری و یکنواخت می شود و دلیلش هم می تواند مشابه بودن مپ های بازی باشد، هوش مصنوعی انسان ها افتضاح است و کنترل کردن Predator هم تعریفی ندارد. در مجموع، اگر از موسیقی های بازی فاکتور بگیریم، پیدا کردن نقطه قوت در این بازی کار سختی خواهد بود. در مجموع، به نظر نمی رسد که Predator: Hunting Grounds ارزش ۳۵ دلار را داشته باشد و احتمالا حتی با ۲۰ دلار هم می توانید گزینه های بهتری را پیدا کنید. البته مجموعا، Predator: Hunting Grounds با وجود کیفیت پایینی که دارد، در کوتاه مدت برای برخی از گیمرها شاید بتواند سرگرم کننده باشد. ولی هرگز نمی تواند دوام زیادی روی پلتفرمتان داشته باشد.

۶- Mafia 2: Definitive Edition

بازی مافیا 2

اما Mafia II Definitive Edition هرگز نتوانست به محبوبیت نسخه اصلی برسد. در مجموع نمی توان گفت که Mafia II Definitive Edition یک بازی کاملا ضعیف است، ولی خب یک بازی ناامید کننده است. چرا؟ چون مشکلات گرافیکی نسخه قبلی اصلا برطرف نشده اند. از لحاظ جلوه های بصری، با یک بازی در حد همان سال ۲۰۱۰ طرف هستیم. این بازی هم یکی از ناامیدکننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ است

سری بازی های Mafia متاسفانه هرگز سیر صعودی نداشته اند. همچنان نسخه اول این مجموعه بهترین نسخه آن است! Mafia 2 در رده دوم جای می گیرید و سومین نسخه از این بازی هم ضعیف تر از بقیه است. Hanger 13 در سال ۲۰۲۰ تصمیم بر انتشار دوباره سه گانه مافیا را گرفت. نسخه اول قرار بود ریمیک شود، نسخه دوم ریمستر و نسخه سوم هم در قالب یک پکیج با تمامی دی ال سی های بازی به مخاطب ارائه می شد. نسخه سوم بازی در واقع، با هدف رفع مشکلات نسخه اصلی، یک بار دیگر منتشر شد. عنوان Mafia 3: Definitive Edition نسبت به چیزی که اول منتشر شده بود، واقعا بهبود پیدا کرده بود. مشکلات فنی بازی حل شده بودند. اما خب طبیعتا گیم پلی بازی تغییری نکرده و به همین دلیل، همچنان Mafia 3: Definitive Edition در بلند مدت یک تجربه ملال آور به شمار می رفت. Mafia: Definitive Edition که در واقع ریمیک اولین مافیا منتشر شده بود، کمی دیرتر به بازار عرضه شد و پس از عرضه هم با بازخوردهای مثبتی رو به رو شد. خوشبختانه Mafia: Definitive Edition توانسته بود از اسم و رسم مافیا دفاع کند. در این میان اما، عملکرد Hanger 13 در ریمستر کردن Mafia II: Definitive Edition اصلا جالب نبود. بازی Mafia II ابتدا در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این بازی در زمان انتشار یک بازی کاملا بی نقص نبود، ولی عملکرد کلی بازی راضی کننده به شمار می رفت. Mafia II محبوبیت فوق العاده ای بین گیمرها داشت و همچنان از این بازی معمولا به نیکی یاد می شود.

اما Mafia II Definitive Edition هرگز نتوانست به محبوبیت نسخه اصلی برسد. در مجموع نمی توان گفت که Mafia II Definitive Edition یک بازی کاملا ضعیف است، ولی خب یک بازی ناامید کننده است. چرا؟ چون مشکلات گرافیکی نسخه قبلی اصلا برطرف نشده اند. از لحاظ جلوه های بصری، با یک بازی در حد همان سال ۲۰۱۰ طرف هستیم. اگر Mafia II Definitive Edition نقطه قوتی هم دارد، این نقاط قوت به همان نسخه اصلی بازی برمی گردند که به گیم پلی بازی ارتباط پیدا می کنند. از لحاظ گرافیکی بازی Mafia II Definitive Edition ابدا در حد یک بازی منتشر شده در سال ۲۰۲۰ نیست. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید یک تجدید دیدار با Mafia II داشته باشید، همان نسخه اصلی بازی و منتشر شده در سال ۲۰۱۰ را امتحان کنید.

۵- Crysis Remastered

بازی کرایسیس

عنوان Mafia II: Definitive Edition تنها ریمستر حاضر در لیست ناامید کننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ نیست. اگر بازی Crysis Remastered هنوز جذبتان می کند، به این خاطر نیست که با یک ریمستر خوب طرفیم؛ بلکه به این خاطر که هسته اصلی بازی همچنان جذابیت خاص خودش را دارد. Crysis Remastered همچنان می تواند تجربه ای شیرین، نوستالژیک و لذت بخش باشد ولی به عنوان ریمستر، یک فاجعه است.

عنوان Mafia II: Definitive Edition تنها ریمستر حاضر در لیست ناامید کننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ نیست. سه سال قبل از عرضه بازی Mafia II، کرایتک از سری بازی Crysis با انتشار بازی Crysis رونمایی کرد. بازی Crysis مثل یک انقلاب بود، نسخه دوم کمی افت کرده بود و نسخه سوم با وجود ضعف در برخی از بخش‌های بازی، از لحاظ گرافیکی دوباره یک انقلاب وبود. همچنان عبارت Can it run Crysis رو در meme های زیادی می بینیم. اولین نسخه از سری Crysis در متاکرایتیک هم عملکردی فوق العاده داشت و متای نهایی بازی حتی از ۹۰ هم بالاتر رفت. بازی Crysis از آن دسته از بازی هایی بود که به ندرت می شد از آن ایراد گرفت. توصیفات مجلات و وبسایت های خارجی از این بازی فوق العاده بود. گیم اسپات عقیده داشت که Crysis یکی از بهترین شوتر اول شخص های تاریخ است، و پی سی گیمر این بازی را در زمره بهترین بازی های تاریخ قرار داده است. موفقیت هایی که Crysis به آن ها دست یافت هرگز در نسخه ریمستر بازی تکرار نشدند.

نسخه ریمستر بازی Crysis در سال ۲۰۲۰ ابتدا برای نینتندو سوییچ منتشر شد و بعدا در دسترس کاربران PC، PS4 و Xbox One قرار گرفت. Crysis Remastered متاسفانه ابدا یک ریمستر نبود؛ بلکه بیشتر به یک بازی قدیمی شباهت داشت. پس از تجربه بازی، من هرگز متوجه نشدم که سازندگان دقیقا چه تغییراتی در گرافیک و جلوه های بصری این بازی اعمال کرده اند. اگر به داستان و گیم پلی بازی نگاه کنیم، قطعا Crysis Remastered ارزش تجربه را دارد، ولی خب مشکل این جاست که این دو مورد هیچ ربطی به ریمستر شدن بازی ندارند! اگر بازی Crysis Remastered هنوز جذبتان می کند، به این خاطر نیست که با یک ریمستر خوب طرفیم؛ بلکه به این خاطر که هسته اصلی بازی همچنان جذابیت خاص خودش را دارد. Crysis Remastered همچنان می تواند تجربه ای شیرین، نوستالژیک و لذت بخش باشد ولی به عنوان ریمستر، یک فاجعه است.

۴- Resident Evil 3 Remake

رزیدنت اویل 3

در مجموع البته Resident Evil 3 Remake بازی چندان بدی نبود. در متاکرایتیک هم متای حدودی بازی ۸۰ است و این یعنی، با محصول قابل دفاعی طرف هستیم. اما سوال اینجاست که آیا این بازی، همان بازی بود که طرفداران RE می خواستند؟ Resident Evil 3 Remake شاید بازی جذابی باشد، ولی نمی تواند انتظارات را به طور کامل برآورده کند. شاید خیلی ها مخالف باشند ولی وقتی به استانداردها نگاه می‌کنیم، RE3 Remake جزو ناامیدکننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ به شمار می رود

سال ۲۰۱۹ یک سال فوق العاده برای کپکام بود. انتشار بازی های Devil May Cry 5 و Resident Evil 2 Remake نه تنها سبب شد تا کپکام در گیم اواردز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، بلکه از لحاظ مالی هم این دو بازی عملکردی فوق العاده داشتند. سود کپکام از فروش بازی های Resident Evil 2 Remake و Devil May Cry 5 باورنکردنی بود. برنامه های کپکام برای فرنچایز رزیدنت اویل و دی ام سی در سال ۲۰۲۰ هم ادامه داشت. همین دیروز بسته الحاقی ورجیل برای بازی Devil May Cry 5 منتشر شد. هر دو بازی در سال ۲۰۱۹ در گیم اواردز نامزد دریافت چندین جایزه بودند. از همه مهم تر، جایزه بازی سال بود که Resident Evil 2 Remake یکی از کاندیداهای کسب این جایزه بود. جایزه ای که البته نهایتا به Sekiro: Shadows Die Twice رسید.

به دنبال موفقیت های Resident Evil 2 Remake، کپکام در سال ۲۰۲۰ یک ریمیک دیگر را به بازار عرضه کرده و برخلاف نسخه قبلی، RE3 Remake بازی موفقی نبود. کمبود پازل‌ها و کوتاهی بخش داستانی مهم ترین ضعف های بازی بودند. در مجموع البته Resident Evil 3 Remake بازی چندان بدی نبود. در متاکرایتیک هم متای حدودی بازی ۸۰ است و این یعنی، با محصول قابل دفاعی طرف هستیم. اما سوال اینجاست که آیا این بازی، همان بازی بود که طرفداران RE می خواستند؟ Resident Evil 3 Remake شاید بازی جذابی باشد، ولی نمی تواند انتظارات را به طور کامل برآورده کند.

۳- Godfall

godfall 2

این بازی یکی از ناامیدکننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ است! به مانند Predator: Hunting Grounds بازی Godfall هم برای کنسول Xbox One منتشر نشد و درست مثل Predator Hunting Grounds، احتمالا طرفداران X1 از منتشر نشدن این بازی روی کنسول خود ناراحت نخواهند شد. Godfall جزو بازی های مورد انتظار سال جاری بود. یک اکشن نقش آفرینی که پتانسیل های بالایی را هم از خود نشان داده بود. ولی چند هفته پیش، وقتی بازی منتشر شد، متوجه شدیم که با آن چیزی که فکرش را می کردیم طرف نیستیم.

به مانند Predator: Hunting Grounds بازی Godfall هم برای کنسول Xbox One منتشر نشد و درست مثل Predator Hunting Grounds، احتمالا طرفداران X1 از منتشر نشدن این بازی روی کنسول خود ناراحت نخواهند شد. Godfall جزو بازی های مورد انتظار سال جاری بود. یک اکشن نقش‌آفرینی که پتانسیل‌های بالایی را هم از خود نشان داده بود. ولی چند هفته پیش، وقتی بازی منتشر شد، متوجه شدیم که با آن چیزی که فکرش را می کردیم طرف نیستیم. Godfall را می توان یک بازی تلقی کرد که در بهترین حالت، می تواند برای مدتی کوتاه شما را سرگرم نگه دارد. بهینه سازی بازی مشکلات زیادی دارد، داستان بازی ابدا راضی کننده نیست و در مجموع نمی تواند برای مدتی طولانی شما را سرگرم نگه دارد. متای کنونی بازی در متاکرایتیک هم چیزی نزدیک به عدد ۶۰ است.

۲- Cryberpunk 2077 – نسخه کنسولی

cyberpunk 2077

افت سهام استودیو سازنده، برگزاری جلسات فوری، تقاضای خریداران بازی برای پس گرفتن پول خود، ضرر یک میلیارد دلاری سازنده پس از انتشار بازی، همه از جمله مسائلی هستند که پس از انتشار سایبرپانک ۲۰۷۷ به وجود آمده اند. طبق آخرین اخبار، سازندگان در حال کار بر روی رفع مشکلات بازی هستند. نسخه کنسولی این بازی را می توان یکی از ناامیدکننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ دانست

بین The Last of Us Part II و Cyberpunk 2077، سخت است تشخیص این که کدام یک بازی موردانتظارتری در سال ۲۰۲۰ بوده اند. آخرین محصول CD Projekt Red به چند سال قبل و بازی The Witcher 3: Wild Hunt برمی گردد. عنوانی که جایزه بازی سال را هم از آن خود کرد. از آن زمان به بعد، تمرکز استودیو لهستانی روی پروژه جاه طلبانه Cyberpunk 2077 بوده، عنوانی که چند روز پیش با سر و صدای زیادی منتشر شد. تجربه ثابت می کند که بازی هایی که زیاد تاخیر می خورند نهایتا با مشکلات فنی متعددی رو به رو می شوند. سایبرپانک ۲۰۷۷ هم استثنا نبود. اگرچه نسخه PC بازی قابل قبول است، ولی نسخه کنسولی بازی از لحاظ فنی یک افتضاح بزرگ است.

افت سهام استودیو سازنده، برگزاری جلسات فوری، تقاضای خریداران بازی برای پس گرفتن پول خود، ضرر یک میلیارد دلاری سازنده پس از انتشار بازی، همه از جمله مسائلی هستند که پس از انتشار سایبرپانک ۲۰۷۷ به وجود آمده اند. طبق آخرین اخبار، سازندگان در حال کار بر روی رفع مشکلات بازی هستند.

۱-Marvel’s Avengers

بازی اونجرز

بدون شک Avengers را می توان یکی از ناامیدکننده ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ دانست.

شاید یک سال قبل، منتظر بودیم تا رکورد پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمانی تاریخ شکسته شود، انتظار بهترین بازی ابرقهرمانی تاریخ را داشتیم. منتظر عنوانی بودیم که سری Batman Arkham و Spider Man را شکست دهد. اما نمایش‌های بازی Marvel’s Avengers پیش از انتشار و بعد از انتشار، مثل رسیدن از عرش به فرش بود. عنوان Marvel’s Avengers هم‌چنان برخی از رکوردها را در دست دارد، هنوز بیشترین دانلود بتا مربوط به همین بازی می‌شود، از لحاظ آمار فروش هم عملکرد چندان بدی از خود بر جای نگذاشته است. ولی خب نمره متای بازی و فیدبک‌های بازیکنان بازی، گویای کیفیت کلی آن است.

در پایان، از شما هم دعوت می کنیم تا نظرات خود را در رابطه با ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ به اشتراک بگذارید.

𝗔𝗿𝗶𝗮 𝗛𝗮𝗺𝗶𝗱𝗶𝗮𝗻

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

      • Mateus گفت:

        با توجه به اینکه یکی از اکس فن های عزیز سایت و جز قدیمی ها بودی ؛ بعید بود توی جو ترول بیفتی

        • HSM گفت:

          داداش به نظر بقیه احترام بزار دلیل نمیشه همه یجور فکر کنند ، بنظر من مافیا ۱ هم باید تو این لیست میبود ، از نسخه اصلیش محتویاتش کمتر بود ضعیف تر ، خیلی خیلی بهتر میتونستن رو ریمیک کار کنن ی بازیه متوسط رو به ضعیف دادن

      • DJMJ گفت:

        اینجوری باشه که کل تاریخ مایکرو باید میرفت زیر سوال

      • منم شخصا خیلی براش هایپ بودم
        قبل از انتشار اسنادش موجوده که چقدر خودمو سرش .. دادم
        چقدر تو سرو مله ملت کوبیدم
        چقد یو کنت استاپ ایت کردم
        کامنت اول پست نمراتش هم منم
        ولی منم نا امیدم
        اینو از ته دلم میگم

      • mamad1166 گفت:

        برادر شما راضی بودی از LOU2 دلیل نمیشه همه راضی باشن. خیلیا توی ذهنشون چیز دیگه ای ساخته بودن با توجه به نسخه یک یه چیز دیگه شد. و البته نه در جهت بهتر شدن !!! اول مقاله هم نوشته ناامید کننده بودن منظور بد بودن نیست.
        از نظر من اون داستانی خوبه که چه با پایان تلخ چه شیرین تهش به این فکر نکنی چرا اینجوری شد باید یجور دیگه میبود اگر به این چیزا فکر کنی یعنی نویسنده و کارگردان موفق نشدن منطقشن رو (در صورت وجود) خوب منتقل کنن و لست ۲ نتونست.من فیلم زیاد میبینم بارها شده یک فیلم با پایان یا شروع تلخ ببینم و اصلا به این فکر نکنم که باید جور دیگری میبود چون نویسندگی و کارگردانی قوی بوده
        البته من انتقادهای دیگری هم به بازی دارم. طولانی میشه

      • A@Rad گفت:

        من نمیدونم چرا دهن این هیترا هنوز بسته نشده اره لست ۲ نا امید کننده ترین بازی سال برنده گوتی شده برای من جزو بهترین بازی های نسل بود

      • SARDSIDERS گفت:

        والا لست ۲ هم گرافیکش عالی بود هم گیمپلی خیلی جذابی داشت، داستانشم غم انگیز و سیاه بود ،شخصیت های داخل بازی هم به بهترین شکل ممکن ظاهر شدن ، اتفاقا قسمت های ناراحت کننده گیم من با خودم گفتم ایول که بازی رو شبیه دنیای واقعی تیره و غیرمنتظره ساختن . لست ۲ گوتی سال و یه گیم شاهکار بود ، الی هم یه شخصیت جذاب

  • Uncle Broom گفت:

    لست ۲ به نظرم ناامیدکننده ترین بازی سال بود.امیدوارم دراکمن به اندازه کافی ارضا شده باشه و دفعه بعدی واقعا داستان بنویسه.

    • Dr.Who گفت:

      داستان نسخه سوم شباهت بیشتری نسبت به نسخه اول خواهد داشت تا نسخه دوم(صرفا حدس میزنم)

    • هر جا دیگه این حرف رو میزدی حداقل هزار تا لایک میگرفتی
      از اونجایی که بخش کامنت های گیمفا رو هواست و کلا دنیاش فرق داره تا الآن صد تا دیسلایک گرفتی
      شاید هم مولتی اکانت لست ۲ فن زیاد هست

      • Ozhan گفت:

        خب برو جاهایی که بهت لایک میدن از بد گفتن لست۲ تا بلکه یکم خالی شی
        منتهی نمیدونم چرا تو و ساب رددیت مخالفان لست۲ هم نتونستین با دیسلایکاتون جلوی گلدن جوی استیک اواردز رو بگیرید
        البته اگ مث گیم اواردز هکش میکردید شانس بیشتری داشتید

      • HSM گفت:

        یکی بخاطر اینکه مردمه ایران سری از یکی بت درست میکنند ، طرف کارهای بعدیش چه خوب چه بد باشه میگن عجب شاهکاری ، ما که سریال گیم اف ترون نگاه نمیکنیم که! درکمن خواست اون روی سکه رو نشون بده واقعیت انسانها تاریک نفرت نا امیدی که بنظرم ناموفق بود

    • Ozhan گفت:

      حاجی گیم اواردز و گلدن جوی استیک اواردز هم نتونه جلوی هیت کردنای شمارو بگیره دیگه خیلی بعیده ازتون که ذهنیتتون عوض شه نسبت به این جریان

    • A@Rad گفت:

      امیدوارم بازم نیل دراکمن از این داستان ها مثل لست ۲ بیشتر بنویسه (شاهکار)

    • sorena گفت:

      Amir
      درکمن داستانی نوشته که درکش برای افکار قرون وسطایی سخت و غیرقابل فهم میباشد!
      _________
      ناامیدکننده ترین بازی سال برای سایبرپانک خیلی کمه، با توجه به این که رونمایی بازی به قبل از آغاز نسل هشت برمیگرده، از این جهت باید لقب ناامیدکننده ترین بازی نسل رو بهش داد..

      • آرین گفت:

        داستان خوب رو همه آدما درک می‌کنند.
        کاری با داستان tlou ندارم ولی جدیدا یه جفنگی زیاد شده اونم اینه که فلان داستان خیلی پیچیده اس و باید ۵۰ بار فیلم رو دید یا بازی رو پلی داد تا فهمیدش. بی عرضگی خودشون تو داستان گویی رو اینطوری توجیه می‌کنند.

      • joel گفت:

        سلام سورنای عزیز
        دقیق یادم بعد از E3 2018 که بازی به صورت رسمی معرفی شد شما جز طرفداران سر سخت و صد اتیشه بازی سایبر بودین و چند ماه بعد موقع مراسم گیمز کام که اون تریلر چهل و خوردهای دقیقه ای انقلابی 😛 منتشر شده بود واقعا خوشحال بودید و میگفتید که تو مراسم E3 بیش از ١٠٠ جایزه برده ?:-) و در تمام این دو سال مثل همه عاشقان بازیهای RPG منتظر بازی بودین .
        و حالا که بازی منتشر شده و بازی مورد انتظار نسل شما خراب کرده از گفتن حقیقت ترسی ندارین واقعا خوشحالم :yes:

        • sorena گفت:

          Joel
          سلام عزیز
          آفرین که واقع بینانه آدم هارو نگاه میکنی. من واقعا عاشق سی دی پراجکت رد و بازی ویچر سه و دو بودم و شدیدا منتظر سایبرپانک… ولی واقعا به دور از هرگونه جو زدگی بازی منو نامید کرد و با توجه حرف های پراجکت رد در رابطه با بازی، اطمینان منم به این استودیو از بین رفت!. هیچ کس از بازی های خوب بدش نمیاد و هیچ گیمر واقعی از شکست خوردن یک بازی خوشحال نمیشه. من با این که از نسل هفت به این ور ایکس باکس نداشتم ولی همیشه منتظرم ماکروسافت هم بازی شاهکار بده بیرون. و بازی های شاهکارش رو همیشه گفتم و ضعف هاش رو هم میگم، همینطور بازی های سونی رو. من قلبا امیدوارم پراجکت رد از این مصیبت به سلامت عبور کنه و دوباره اوج بگیره.

    • به نظرم هم اینور هم اونور از قند شکن استفاده کردن
      اینقدر منفی بی سابقست

    • uncharted4444 گفت:

      سلام دوستان حالا با شاهکار بودن لست ۲ کاری ندارم ولی این خوبه بریزین همه جا هی بگین لست ۲ یا اصلا کل انحصاری های ps بدردنخور هستن شاید یک وقت تاثیر گذار بود رو قیمت بازی ها و کنسول پلی استیشن. اون فروشنده ها هم نسبت به هایپ گیمرا قیمت گذاری می کنن.

  • به نظرم رزیدنت باید اول میبود
    بعدش سایبر
    بعدش مافیا بعد اونجرز
    حق کرایسیس هم نیست اینکه تو لیست باشه
    یه ریمستر عالی بود
    حتی اگه همون نسخه ی اصلی رو هم پورت میکردن بازم گرافیکش محشر بود
    ریمستر فقط یه دستی به سر و روش کشید و ریتریسینگ رو اضافه کرد

    • Mateus گفت:

      گاد فال هم موسیقی و کیفیت بسیاااار بالایی داره ؛ دوستان بازی ۵ ماه دیگه برای همه پلتفرم ها میاد ؛ بازی انصافا ارزش یکبار تجربه رو داره
      .
      به دور از تعصب : من روی pc تجربه کردم ؛ انصافا ارزش امتحان کردن داشت و گرافیک خیره کننده ایی هم داشت

  • به Fast and Furious اصلا امیدی بود که بخواد تو لیست ناامید کننده ترین ها باشه? :rotfl:
    سایبرپانک من رو PC میزنم خداروشکر مشکل خاصی نداره و بازی خفنی بود ولی برای اونایی که رو کنسول خریدنش بیاید یه F تو چت بزاریم :-/
    F

  • دوستان وقت همگی بخیر امیدوارم که حالتون خوب باشه
    اولا که امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید.
    نکته دوم اینکه این مقاله، ممکنه آخرین مقاله من توی گیمفا باشه. من تقریبا ۵ سال پیش اینجا استخدام شدم، سه سال رو به عنوان سرپرست تحریریه بودم باهاتون و سعی کردم صد خودمو توی کار بذارم. تا جایی که راه داشت کامنت‌های مطالب من در سریع‌ترین زمان ممکن تایید شد، محکم‌ترین انتقادات رو تایید کردم و سعی کردم به محترمانه‌ترین شکل ممکن جواب بدم. همه تلاشم رو کردم که توی بخش مقالات نظم سایت به هم نخوره. مطالب صبح همه راس ساعت ۹ منتشر شدن، مطالب عصر ساعت ۶. اگر جایی هم حس کردید کم‌کاری شده من بازم ازتون عذر می‌خوام. همونطور که گفتم صدمو گذاشتم برای شما و مجموعه
    اگر این آخرین مقاله من توی گیمفا باشه، دوست دارم باهاتون خداحافظی کرده باشم قبلش. شاید مستقیم باهاتون در ارتباط نبوده باشم، ولی خیلیاتو می‌شناسم. کامنت‌های خیلی از شما دوستان رو دنبال کردم و بابت تک تک نظراتی که گذاشتید چه پیشنهاد، چه انتقاد و چه نظر شخصی ازتون ممنونم شخصا. امیدوارم با فعالیتی که اینجا داشتم، تا حدی لطفتون رو جبران کرده باشم
    قطعا جدایی از گیمفا آسون نیست ولی خب هر چیزی یه جایی تموم می‌شه… من آخر این کامنت آی دی تلگرام و اینستاگرامم رو وارد می‌کنم؛ بعدا اگر دوست داشتید با هم یه گپی بزنیم و یا صحبتی داشته باشیم، با خیال راحت پیام بدید. خوشحال میشم
    بعد از نوشتن تقریبا ۱۹۰ مقاله برای وبسایت و مجله گیمفا، امیدوارم که خاطره بدی از من نداشته باشید. بازم می‌گم، تمام تلاشم رو کردم که کمبودی حس نشه توی تیم تحریریه. اگر هم شده، یا توی حیطه اختیارات من نبوده، یا اگر هم بوده ازتون عذر میخوام…
    قدردان تک‌تک نظراتی که توی این سال‌ها برام گذاشتید هستم؛ همیشه و هر جایی شما رو یادم می‌مونه…
    اینستاگرام: mamad_7aria
    تلگرام: mohammad_ra7
    فروم گیمفا: https://forum.gamefa.com/User-The-Prisoner

  • ممنون از مقاله عالی شما.
    جالبه توی همین گیمفا قبلا یه مقاله شمارشی اومده بود که توی یکیش گفت سر بازی اونجرز نباید تحت تاثیر جو قرار بگیریم چون بازیش به شدت سرگرم کنندس. ولی اینجا تناقض داره.
    یه چیز رو یادتون رفت بذارین بازی هورایزن زیرو داون نسخه پیسی بنظرم باید در کنار سایبرپانک نسخه کنسولی قرار بگیره. من کارتم gtx 1650 بود ولی بازی به زور اجرا میشد. تازه کلی گلیچ و کرش داشت آخر تصمیم گرفتم پاکش کنم

    • Ozhan گفت:

      اینجام نگفته اونجرز شاهکاره
      گفتن اونی نیست که ما فکر میکردیم
      ده بار تاحالا اقای مقدم گفتن که اون خط قرمز توی متن رو بخونید اول ولی یه سری تا تیتر و رتبه بندیا رو میبینن شروع میکنن به اراجیف
      برادر من بخون اول چی نوشتن تو متن
      الله اکبر

  • کاری ندارم‌ سایبر مشکلات پایه ای داره و ربطی به نسخه کنسولی و غیر کنسولی نداره ولی لست ۲ هم باید توی این لیست میبودش
    بنظرم ناامید کننده ترین بازی تاریخ بود و کل فن بیس tlou رو نابود کرد

  • Mhdi442 گفت:

    به نظرم سایبرپانک و رزیدنت ایول ۳ ریمیک از همه بدتر و نا امید کننده تر بودند چون هایپ زیادی داشتن رزیدنت ایول ۳ که کلا انگار بسته الحاقی نسخه ۲ بود سایبرپانک هم الکی مردم رو هایپ کردن مثل داچ داگز بازی بدی نیست اما به جز باگای زیاد واقعا از خیلی لحاظ ضعیفه

  • Paprika گفت:

    محمد عزیز ممنون از مقاله ی زیبات…
    یکی از بهترین ها داخل گیمفا بودی و بدون تعصب میگم هیچ وقت از روی سلیقه شخصیت حرفی نزدی و همیشه بی طرف بودی
    ناراحت شدم داری میری 🙁 اما همیشه یکی از کلیدی ترین افراد گیمفا هستی و خواهی بود :rose: :heart: :heart:
    هرجا هستی موفق باشی

  • همشون ناامیدکننده بودن ولی با دلایل مختلف. اینجوری نیست که همه این بازیها ارزش تجربه کردن نداشته باشن یا فاقد محتوای جذاب باشن.

  • joel گفت:

    متشکرم از شما جناب اقای آریا مقدم عزیز به خاطر گرد اوری و نوشتن مقاله نا امید کننده ترین های سال ٢٠٢٠:yes: :heart:
    تقریبا سال ٢٠٢٠ همون چیزی شد که باید و عملکرد ناشران بزرگ دنیای گیم هم امسال که سال پایانی نسل هشتم بود هم عالی بود به جز چند مورد به خصوص از اکتیویژن و EA گرفته تا یوبیسافت و علل خصوص سونی که مثل سال ٢٠١٣ سالی رویایی رو برای مخاطبینش رقم زد :heart: :heart: :heart: :heart:
    و شخصا از عملکرد سینوسی اسکوئر انیکس حیرانم ?:-) در واقع هر وقت واسه بازیهاش هایپیم با یک بازی ضعیف رو به رو میشیم و بر عکس
    (لحاظ آمار فروش هم عملکرد چندان بدی از خود بر جای نگذاشته است)جناب آریا مقدم عزیز ایا ضرر ۶٠ میلیونی و فروش ٣ میلیون نسخه ای مولتی پلتفرم برای بازیی که قرار بود پر فروش ترین بازی ابر قهرمانی تاریخ بشه رضایت بخش 😉 متاسفانه شایعه های بدی از سمت اسکوئر شنیده میشه که میخواد کلا شعبه های خارج از ژاپن رو تعطیل یا واگذار کنه مثل کریستال داینامیکز به مانند IO Interactive که بسیار میتونه خبر بدی برای طرفداران فرانچایز محبوب تومب رایدر باشه مثل خودم ?:-)
    بازم ممنون :yes:

  • Ali.Ezio1459 گفت:

    Cyberpunk 2077 به هیچ عنوان ناامیدکنند ترین بازی سال نیست اونم فقط به خاطر باگ واقعا جو هیت رو CD Projekt Red و Cyberpunk 2077 زیاده خیلی ها هم دارن روش موج سواری میکنن این بازی یه انقلابه تو صنعت RPG بی تعارف میگم بازی به زودی مشکلاتش با آپدیتا حل میشه بماند که خیلی ها سر تاخیر های Cyberpunk 2077 همین CD projekt Red رو تهدید کردن و یا میگفتن ما با کلی باگ هم میتونیم بازی کنیم البته تقصیر CD Projekt Red هم هست که بازی رو زود معرفی کرد و تاریخشو گفت به نظرم باید بیشتر تو سکوت خبری میزاشتش و بعدا معرفیش میکرد ولی بازم میگم Cyberpunk 2077 به هیچ عنوان یه بازی شکست خورده نیست

    • نوشته کنارش نسخه کنسولی. وگرنه نسخه پیسی که شاهکاره

    • joel گفت:

      دوست عزیز شما میدونی بازی Horizon Zero Dawn ساخته استودیوی گوریلا گیمز که قبل از ساختن هورایزن Action RPG سوم شخص.بازیهای شوتر اول شخص میساخته چرا شده ۸۹ و نه ۹۰ ?:-) صرفا به خاطر هوش مصنوعی دشمنان انسانی و نه دایناسور ها که دشمنان اصلی بازی بودن و همچنین مبارزات سلاح سرد بازی بی روح بود همین .
      و یا میدونی چرا بازی Ghost of Tsushima چرا متای ۸۳ و یوزر ۹,۲ روبا ١٢٢ نقد گرفته. باز دوباره هوش مصنوعی دشمنان در بخش مخفی کاری ضعیف بوده.میدونی که یک منتقد به خاطر شخصیت مذکر صرف از بازی ایراد گرفته و دیگری به خاطر قطع نشدن چوب های بامبو تو جنگل :rotfl: و ما طرفداران و فن های سونی بعد از تجربه بازیهامون متقاعد (اصلا و ابدا) شدیم که باشه قبول و نمره بازی همونیه که میفرمایید ?:-)
      حالا شما به نسخه pc این بازی که پر از مشکلات فنی ریز و درشت هست میگید شاهکار ?:-) دوست عزیز یک بازی شاهکار بازیی هست که در تمام زمینه ها ریز تا درشت در بالا ترین سطح ممکن قرار بگیره مثل ….
      شما و دوستان از مقایسه این بازی با gta و رد دد ردمپشن ناراحت میشید و سبک های این بازیها رو از هم جدا میدونید در حالی که این بازیها داری شباهت های بسیاری با هم هستند که خواه نا خواه طرفداران این بازی رو با ساخته های راک استار مقایسه میکنند جدای از سبک بازیها این بازی رو در فیزیک .گرافیک و هوش مصنوعی مقایسه میکنند که با اختلاف فاحش ساخته های راک استار بهتر هستند توجه کنید که این دو رو نه در تعامل با محیط و نه در مبارزات و نه در جهان پویا و …با هم مقایسه نکردند هر چند که در این موارد هم کفه ترازو درساخته های راک استار سنگینی میکند. ?:-) :yes:
      میدونم نرود میخ اهنین در سنگ 😐

    • Mikasa گفت:

      “این بازی یه انقلابه تو صنعت rpg”

      معیار هاتون برای انقلابی بودن این اثر چیه :struggle:

  • Amin گفت:

    آقا Mafia 2 Definitive edition تنها پیشرفتش همون جلوه های بصری بود :///
    حتی افکت هایی مثل رد پا موقع راه رفتن توی برف هم اضافه کرده بودن
    یکم توی جزییاتی مثل انیمیشن چشم ها و حرکتشون و همچنین یه سری باگ های عجیب و غریب مشکل داشتند
    کم لطفی نکنید دیگه بازسازی گرافیکی بدی نبود نسخه دوم، مخصوصا ریفلکشن ها و سایه ها

  • تشکر برای مقاله بسیار خوبتون سرگرم کننده بود ولی خداییش resident evil 3 remake حقش نبود تو لیست باشه درسته بازی نسبت به ریمیک ۲ ضعیف تر عمل کرد ولی جاش تو این لیست نبود
    البته دوستان این نظر منه لطفا الکی قضاوت نکنید
    و اینکه به نظرم سایبرپانک واقعا ناامید کننده ظاهر شد ولی فقط روی کنسول های نسل ۸ اونم فقط بخاطر مشکلات فنیش
    حیف شد واقعا حیف شد 😥

  • oculus rift گفت:

    هیچ بازیی توان رقابت با لست ۲ رو نداره سایبر هم شما هوادارا خراب کردین چون با بزرگترین بازی قرن یعنی the last of us part 2 مقایسش میکردین سایبر یک بازیه بزرگه که اکس فنا عامل ضررش شدن چون میگفتن قراره لست رو شکست بده

  • alizalogy گفت:

    به نظرم Ghost of Tsushima هم جز نا امید کننده ها بود.
    بعد از حدود ۶ سال، بازی ارائه دادن که جز یه سری Landscape های زیبا هیچ چیز خاصی که باعث بشه این بازی رو به یاد موندنی بدونیم نداشت. دقت کنید فقط Landscape های زیبا داشت. منظورم Landscape به معنی واقعی کلمه ست، یعنی تصاویر نمای دور. چون طراحی محیط و Level Design کاملا معمولی بود. تعداد تنوع Asset های بازی تووی اون دنیای پهناور ولی خالی، واقعن کم بود. مکان های داخلی بازی مثل خونه ها و کلبه ها و معبدها و قلعه ها تقریبا شبیه هم بودن. سیستم لوت و ارتقای بازی کاملا پیش پا افتاده بود. اگر بخوایم سیستم مبارزاتش و همچین درخت مهارت های این بازی رو با Sekiro و حتا Nioh مقایسه کنیم، واقعن هیچ حرفی برای گفتن نداشت. هیچ تعاملی با محیط و NPC ها نمی تونی داشته باشی، و دقیقا انگار یه Ghost هستیم تووی اون دنیای پهناور، که تنها کسانی که بهت واکنش نشون می دن سرباز های خنگ (هوش مصنوعی ضعیف) بازی هستن. البته یه روباهی هم هست که گاهی جلوت سبز میشه…
    بازی به شدت دچار کمبود انیمیشن های حرکتیه، شما توی بازی هیچوقت نمی بینی که داری چیزی رو به کسی می دی، اگر قرار به رد و بدل چیزی باشه، تصویر سیاه میشه و کار تموم میشه. این قضیه در مورد انجام کارها هم هست. مثلا می خوای جایی رو آتیش بزنی، نزدیک میشی و دکمه ای رو فشار می دی و تصویر سیاه میشه و بعد ۲-۳ ثانیه می بینی کل اونجا آتیش گرفته و همه چیز خاکستر شده. بازی پر از ماموریت های مختلف و تکراریه، که میشه گفت نصف بیشترشون هیچ تاثیری توو روند بازی ندارن. در بازی چیزی به نام Destruction و جود نداره، هیچ چیزی در بازی قابلیت تخریب نداره، البته جز در های پارتیشن طور خونه های قدیمی ژاپنی که اونم همگی به یک شکل تخریب می شن. از فیزیک بازی هم نگم که اینقد پیش پا افتاده ست که آدم فک می کنه گیم انجینشون چیزی به نام فیزیک انجین نداشته و صرفا اومدن چند خط کد نوشت واسه اینکه دیگه حالا تابلو توو زمین فرو نری و از بلندی ها بیفتی پایین و تیرهای تیرکمونت هم حالا بعد از طی یه مسافتی در موقع شلیک شدن، بخورن زمین، و همین. چون توو بازی تقریبا همه چیز در همه چیز فرو می رسه، می تونم بگم که جز در و دیوار، هیچ موجود زنده ی دیگه Collision نداره، حرکت لباس و ها موها هم به صورت کاملن معمولی شبیه سازی شده… و یه چیزای دیگه که دیگه خسته شدم از نوشتن… بمونه برای بعد

  • Kourosh Abedi گفت:

    از وقتی متوجه شدم بازی رزیدنت اویل ۳ ریمیک بازی خوبی نیست(البته این بازی اصلا بازی بدی نیست و واقعا سرگرم کننده ست ولی به پای ریمیک ۲ و نسخه اصلی خودش نرسید ولی باز بازی خوبیه)همیشه میگم کاش کپ کام یه بار دیگه این بازی رو ریمیک میکرد.چون واقعا حیف این بازیه که این طوری رها بشه.

  • foadkratos گفت:

    رتبه اول لست اف اس ۲
    رتبه دوم تمام سایبر پانک روی تمام پلتفرمها

ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا
ناامیدکننده ترین بازی‌ های سال 2020 - گیمفا